mysql-tietokannassa on kolme saraketta
id
nimitys
väri
Pitäisi PHP:lla laskea ja tulostaa kuinka monta on mitäkin väriä.
Jelppisikö joku ennen kuin aika loppuu :-)
mysql count distinct echo count
6
1087
Vastaukset
- Anonyymi
Jotenkin näin:
$uniq = "SELECT DISTINCT vari FROM taulu GROUP BY id";
$result = mysqli_query($mysqli,$uniq);
$total_rows[] = mysqli_fetch_array($result,$uniq);
while ($total_rows = $result->fetch_assoc()) {
echo '<th>' .$total_rows[yhteisoj] . '</th>';
$total_ = "SELECT COUNT(*) FROM taulu WHERE vari = '$total_rows[vari]'";
$result2 = mysqli_query($mysqli,$total_);
$total_r = mysqli_fetch_array($result2)[0];
echo '<th>' . $total_r. '</th>';
echo "</tr>";
} - Anonyymi
Laita herätystä aikaisemmalle niin ei aika lopu.
- Anonyymi
Tätäkö ei kukaan tiennyt ?
- Anonyymi
"GROUP BY" on taikasana.
https://www.w3resource.com/mysql/aggregate-functions-and-grouping/aggregate-functions-and-grouping-count-with-group-by.php- Anonyymi
Mutta kun "distinct" mainitaan avauksessa, joka on suurinpiirtein "GROUP" vastakohta.
Matti Setälä
Matti Korpela
Liisa Setälä
Merja Setälä
Kun noista sukunimistä halutaa distinct count arvo, niin sehän on 2, ja etunimistä 3
Kun taas vastaavasti group count olisi 4 molemmista nimistä. Joten onkohan se GROUP BY kuitenkaan mikään taikasana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta kun "distinct" mainitaan avauksessa, joka on suurinpiirtein "GROUP" vastakohta.
Matti Setälä
Matti Korpela
Liisa Setälä
Merja Setälä
Kun noista sukunimistä halutaa distinct count arvo, niin sehän on 2, ja etunimistä 3
Kun taas vastaavasti group count olisi 4 molemmista nimistä. Joten onkohan se GROUP BY kuitenkaan mikään taikasana.Kyllä se on jos halutaan laskea "kuinka monta on mitäkin väriä". Korvaa tuossa linkin esimerkissä "country" väreillä vähän tyyliin:
SELECT väri,COUNT(*)
FROM taulu
GROUP BY väri;
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1462785Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3632012- 401747
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii351658Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua281370Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941213- 541173
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul328945Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110938Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53782