Miltä näyttää tulevaisuus liikenteen suhteen? Veikkauksia kehiin.

Anonyymi

Veikkaan että yhteiskuntaa tullaan muuttamaan siten että turha matkustaminen saadaan minimiin. Työmatkat sellaisiksi, että matka taittuu fillarilla. Työssäkäyntialue tulee pienenemään radikaalisti. Tätä uskon, että tulevaisuus tuo tullessaan. Ilmastonmuutosvouhotus on syy, että tähän suuntaan jatkossa pyritään.

36

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Siis joku vouhotus saa tuollaisen muutoksen aikaan? Miksi ja miten?

      • Anonyymi

        Nykyiset poliitikot ovat jo väläyttäneet tämän kaltaisia ajatuksia ja lausahduksia. Toteutuuko, niin se jää nähtäväksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyiset poliitikot ovat jo väläyttäneet tämän kaltaisia ajatuksia ja lausahduksia. Toteutuuko, niin se jää nähtäväksi.

        Missä ja ketkä? Etkö sinäkään tiedä, mistä vouhotuksesta tuo keskustelun avaaja selittää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä ja ketkä? Etkö sinäkään tiedä, mistä vouhotuksesta tuo keskustelun avaaja selittää?

        Nåh, vaikka tässä:

        "Marinin mukaan liikkumisen tarpeita on ensinnäkin vähennettävä suunnittelemalla kaupungit järkevästi siten, että asuminen, palvelut ja työpaikat ovat kytkettynä toisiinsa hyvillä joukkoliikenneyhteyksillä.

        Toinen suuri kokonaisuus on Marinin mukaan yksityisautoilun muutos."

        Lähde: https://www.kauppalehti.fi/uutiset/liikenneministeri-sanna-marin-linjasi-liikenteen-suuret-muutokset-yksityisautoilun-pitaa-muuttua-fossiilivapaaksi/6264319a-9e0b-4126-a842-79d4951ee2ad


      • Anonyymi

        Sanna Marin KL:lle: ”Liikkumisen tarvetta pitää vähentää”

        Siitä vaan aivot raksuttaman että millä konstein liikkumisen tarve vähenee. Aloituksessa on siis pointti jos miettiin poliittista tahtotilaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nåh, vaikka tässä:

        "Marinin mukaan liikkumisen tarpeita on ensinnäkin vähennettävä suunnittelemalla kaupungit järkevästi siten, että asuminen, palvelut ja työpaikat ovat kytkettynä toisiinsa hyvillä joukkoliikenneyhteyksillä.

        Toinen suuri kokonaisuus on Marinin mukaan yksityisautoilun muutos."

        Lähde: https://www.kauppalehti.fi/uutiset/liikenneministeri-sanna-marin-linjasi-liikenteen-suuret-muutokset-yksityisautoilun-pitaa-muuttua-fossiilivapaaksi/6264319a-9e0b-4126-a842-79d4951ee2ad

        Tuossahan ei ole kyse mistään vouhotuksesta, vaan yhteiskuntarakenteen ja infran muutoksesta, johon kannattaakin pyrkiä. Toki noiden muutosten jälkeenkin on mahdollista asua hankalien kulkuyhteyksien päässä ja viettää suuri osa ajastaan istumalla autossa, mutta aika moni taitanee haluta valita toisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossahan ei ole kyse mistään vouhotuksesta, vaan yhteiskuntarakenteen ja infran muutoksesta, johon kannattaakin pyrkiä. Toki noiden muutosten jälkeenkin on mahdollista asua hankalien kulkuyhteyksien päässä ja viettää suuri osa ajastaan istumalla autossa, mutta aika moni taitanee haluta valita toisin.

        Tuollaisiin infran muutoksiin on kyllä hyvä pyrkiä mutta "ilmastonmuutosvouhotus" näkyy kyllä nyt joka paikassa. Monelta menee ohi se pointti, että suurin syy on maapallon liikakansoitus. Vähemmän väkeä, niin tilanne alkaa korjaantua pikkuhiljaa lähes itsekseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollaisiin infran muutoksiin on kyllä hyvä pyrkiä mutta "ilmastonmuutosvouhotus" näkyy kyllä nyt joka paikassa. Monelta menee ohi se pointti, että suurin syy on maapallon liikakansoitus. Vähemmän väkeä, niin tilanne alkaa korjaantua pikkuhiljaa lähes itsekseen.

        No mitä se vouhotus oikein on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mitä se vouhotus oikein on?

        Tässä muutama synonyymi.

        hyörinä, mylläkkä, hullunmylly, touhotus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mitä se vouhotus oikein on?

        Lopeta kyselyt senkin mlq!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä muutama synonyymi.

        hyörinä, mylläkkä, hullunmylly, touhotus

        Eli et osaa sanoa. Hiukan outoa mesota jostakin, mitä ei edes osaa selittää.


    • Anonyymi

      Minä uskon, että ennen pitkään valtio ja verottaja huomaa iskeä kyntensä enenevissä määrin yhteiskunnan pyörimisen kannalta turhaan eli liikkumiseen huviveneillä, moottoripyörillä ja keksii rokottaa erilaisilla lupamaksuilla moottoriurheulutapahtumia. Yhteiskuntahan pyörii ihan hyvin ilman huviveneitä, moottoripyöriä ja moottoriurheiluakin. Näin se on, vaikka itsekin ajan prätkällä ja seuraan moottlriurheilua.

      • Anonyymi

        Täysin mahdollinen skenaario.


    • Enpä jaksa uskoa.

      Etätyöt tulevat lisääntymään, mutta ihan kaikkia hommia ei etänä pysty hoitamaan. Toki jo 10% lasku liikennemäärissä laskisi päästöjä varmaan 30% (ruuhkat pois).

      Manuaalisia töitä tullaan siirtämään entistä enemmän robottien hoitamiksi, mikä vähentää ylipäätänsä ihmisten tekemän työn tarvetta. Hyvä kehitys ympäristön kannalta. Vaatii kehitystä yhteiskuntaan, että saadaan varallisuus jaettua oikeudenmukaisesti ja toimivasti.

      Autot tulevat siirtymään polttomoottoreista sähkömoottoreihin. Tämä vaatii pari uutta ydinvoimalaa ja uutta akkuteknologiaa (akut nyt kohtuu hyviä, mutta vaativat liikaa resursseja ympäristöstä, että voitaisiin tehdä merkittävässä määrin).

      Tämä kehitys on käynnisä ja tulee saavuttamaan huippunsa noin 300 vuoden aikajänteellä, jos disruptiivisia poikkeamia ei ilmene. Luultavasti ilmenee. Ennustaminen on vaikeaa, varsinkin tulevaisuuden ennustaminen.

      • Anonyymi

        Ekologista ydinvoimaa. Jep, jep.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ekologista ydinvoimaa. Jep, jep.

        Toivotaan.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Toivotaan.

        Ydinvoimaa ei saa ekologiseksi sitten millään. Tuuli, vesi, aurinko ja muut vastaavat energiamuodot sen sijaan ovat ekologisia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ydinvoimaa ei saa ekologiseksi sitten millään. Tuuli, vesi, aurinko ja muut vastaavat energiamuodot sen sijaan ovat ekologisia.

        On se nyt noita ekologisempi sentään. Aurinko toimii mökeillä, vesi on rakentamista lukuunottamatta ekologinen.


      • Anonyymi

        Olisi kiva tietää paljonko akkujen valmistus syö luonnonvaroja ja saastuttaa. Saastetta tulee aina.


    • Anonyymi

      Vähennetään parkkipaikkoja niin loppuu autolla kulkeminen

      • Anonyymi

        Kun vähennetään ihmisiä, niin vähenee autojen määrä ja sitä myöden niiden saastuttaminen vähenee. Yksinkertaista ja helppoa matematiikkaa. Maapallolla on liikaa porukkaa.


    • "Pidetään koko Suomi asuttuna" ja "Kehittyvät haja-asutusalueet" käytännössä tarkoittavat sitä, että ihmiset jatkossakin pakotetaan asumaan kasoissa Suomen muutamassa kasvukeskuksessa.

      Palvelut ja julkinen liikenne haja-asutusalueilla lopetetaan kokonaan, kansa siis muuttaa kasvukeskuksiin tai vanhenee sekä kuolee paikoilleen. Maaseutu tyhjenee, kasvukeskusten välisen liikenteenkin ollessa hyvin vähäistä ja epävarmaa kalliin sekä epäluotettavan julkisen liikenteen ja käytännössä kielletyn yksityisautoilun vuoksi.

      Viimeinen sammuttaa valot ja sulkee oven perässään.

      • Anonyymi

        Ei kaikkien tarvitse asua isoissa kasvukeskuksissa. Täysin mahdollista olla monta pienempää paikkaa kuhn vain työt ja palvelut löytyvät lähistöltä.


    • Anonyymi

      Autot kehitetään robottiohjatuiksi ja ihminen on tulevaisuudessa vain matkustaja.
      Ihminen halutaan syrjäyttää kuljettajan paikalta koska on liian epävarma, väliinpitämätön muiden liikkujien turvallisuudesta ja tekee liikaa virheitä, ei kykene havainnoimaan ympäristöään riittävästi jotta liikkuminen olisi kaikille turvallista. Osa vieläpä rikkoo tieliikennesääntöjä täysin tietoisesti omaa piittaamattomuuttaan.

      Tutkimukseen mukaan autoilija tekee virheen noin kerran jokaista ajamaansa kilometriä kohden. Jokainen autoilija voi näin tarkistaa itse tekemiensä virheiden määrän oman autonsa matkamittarista.

      Autoilijoiden holtittoman ajotavan hillitsemiseksi on jouduttu aina vaan ottamaan kovempia keinoja käyttöön mutta mikään ei oikein tehoa uppiniskaisiin autoilijoihin.

      Silloin kun itse ajoin kortin ei ollut hidastetöyssyjä ja kyyti oli tasaista, nyt pumppaillaan ja jympsytellään. Ylinopeustolppiakaan ei ollut. Autoilija löytää syyllisen näihin katsomalla peiliin.

      Robottiohjattujen autojenkaan ei tarvitse olla virheettämiä, riittää kunhan tekevät niitä vähemmän kuin ihminen.

      • Anonyymi

        Kumipyöräliikenteen aikakaudella, robotit eivät tule suurissa määrin syrjäyttämään ihmistä ratin takaa. Suljetuilla alueilla, " laboratorio-olosuhteissa", keinoälylle voidaan lähettää sen verran infoarmaatiota ympäristöstään, että keinoäly kykenee jossain määrin ohjamaan autoa. Reaalimaailmassa ja eteenkin ruuhkaisessa liikenteessä on niin paljon jatkuvasti muuttuvia tekijöitä, ettei keinoäly kykene suoritumaan kunnolla ja turvallisti auton kuljettamisessa. Jo pelkästään yksi iso ja vilkas risteys saa hyvin nopeasti aikaan katastrofin robottien yrittäessä suoritua. Ja kun mukaan otetaan muuttuvat ja pahat ajokelit ja eettiset kysymyksetkin, niin on selvää, ettei nykyisen kaltaisen, kumipyörillä liikkuvan ajoneuvoliikenteen aikakaudella roboteista ole riesaa, ainakaan siinä määrin, että ne veisivät ihmisiltä kuljettajan tehtävät. Insinöörit ja suunnittelijat nyt haluavat keinoälyn joka paikkaan, se on silleen coolia tällä hetkellä, ja samalla realismi unohtuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kumipyöräliikenteen aikakaudella, robotit eivät tule suurissa määrin syrjäyttämään ihmistä ratin takaa. Suljetuilla alueilla, " laboratorio-olosuhteissa", keinoälylle voidaan lähettää sen verran infoarmaatiota ympäristöstään, että keinoäly kykenee jossain määrin ohjamaan autoa. Reaalimaailmassa ja eteenkin ruuhkaisessa liikenteessä on niin paljon jatkuvasti muuttuvia tekijöitä, ettei keinoäly kykene suoritumaan kunnolla ja turvallisti auton kuljettamisessa. Jo pelkästään yksi iso ja vilkas risteys saa hyvin nopeasti aikaan katastrofin robottien yrittäessä suoritua. Ja kun mukaan otetaan muuttuvat ja pahat ajokelit ja eettiset kysymyksetkin, niin on selvää, ettei nykyisen kaltaisen, kumipyörillä liikkuvan ajoneuvoliikenteen aikakaudella roboteista ole riesaa, ainakaan siinä määrin, että ne veisivät ihmisiltä kuljettajan tehtävät. Insinöörit ja suunnittelijat nyt haluavat keinoälyn joka paikkaan, se on silleen coolia tällä hetkellä, ja samalla realismi unohtuu.

        Tutustuppa aiheeseen. Ovat jo muuallakin kuin laboratorioissa ja suljetuilla alueilla.

        "Jo pelkästään yksi iso ja vilkas risteys saa hyvin nopeasti aikaan katastrofin robottien yrittäessä suoritua."

        Ajatteleppa nyt liikennevaloin ohjattua risteystä. Sen toiminta on ohjelmoitua ja ihminen toimii ikäänkuin robottina. Menee silloin kun valo on vihereä, pysähtyy punaisella, paitsi ne ihmiset jotka ajavat päin punaista mitä ohjelmoitu auto ei tekisi. Eli toimii jo heti luotettavammin kuin ihminen.

        Liikennevalo-ohjaus on kehitetty koska iso ja vilkas risteys saa hyvin nopeasti aikaan katastrofin jos ihminen yrittäisi siitä suoriutua.

        Liikenne on nippu yksinkertaisia sääntöjä joiden mukaan toimiminen on osoittautunut ihmiselle haastavaksi.


        Koneet ovat vieneet töitä kalliilta ihmiseltä jo vuosikymmenet. Tekniikka kehittyy ja korvaa ihmistä tulevaisuudessa yhä vaativimmissa tehtävissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tutustuppa aiheeseen. Ovat jo muuallakin kuin laboratorioissa ja suljetuilla alueilla.

        "Jo pelkästään yksi iso ja vilkas risteys saa hyvin nopeasti aikaan katastrofin robottien yrittäessä suoritua."

        Ajatteleppa nyt liikennevaloin ohjattua risteystä. Sen toiminta on ohjelmoitua ja ihminen toimii ikäänkuin robottina. Menee silloin kun valo on vihereä, pysähtyy punaisella, paitsi ne ihmiset jotka ajavat päin punaista mitä ohjelmoitu auto ei tekisi. Eli toimii jo heti luotettavammin kuin ihminen.

        Liikennevalo-ohjaus on kehitetty koska iso ja vilkas risteys saa hyvin nopeasti aikaan katastrofin jos ihminen yrittäisi siitä suoriutua.

        Liikenne on nippu yksinkertaisia sääntöjä joiden mukaan toimiminen on osoittautunut ihmiselle haastavaksi.


        Koneet ovat vieneet töitä kalliilta ihmiseltä jo vuosikymmenet. Tekniikka kehittyy ja korvaa ihmistä tulevaisuudessa yhä vaativimmissa tehtävissä.

        " Ajatteleppa nyt liikennevaloin ohjattua risteystä. Sen toiminta on ohjelmoitua ja ihminen toimii ikäänkuin robottina. Menee silloin kun valo on vihereä, pysähtyy punaisella, paitsi ne ihmiset jotka ajavat päin punaista mitä ohjelmoitu auto ei tekisi. Eli toimii jo heti luotettavammin kuin ihminen. "

        Ajattelepa itse tilannetta risteyksessä, jossa vihreiden palaessa muutama robottien ohjaama auto on yrittämässä kääntyä risteävälle tielle ja yllättäin joku juokseekin suojatiellä päin punaista ja robottiautot joutuvatkin pysähtymään keskelle risteystä. Siinä on haastetta keinoälylle kun pitää miettiä kuka menee ensin ja tuleeko muut vihreiden syttyessä takaa päälle vai onko robottien softaan ohjelmoitu ongelmanratkaisu yllättävässä tilanteessa. Tähän tilanteeseen kun lisätään vielä pirun liukas keli niin on siinä ykköset ja nollat pahasti seksisin ja jumissa.

        " Ovat jo muuallakin kuin laboratorioissa ja suljetuilla alueilla."

        Kerropa missä voin mennä toteamaan tämän ja tutustumaan kalustoon....?


      • Anonyymi kirjoitti:

        " Ajatteleppa nyt liikennevaloin ohjattua risteystä. Sen toiminta on ohjelmoitua ja ihminen toimii ikäänkuin robottina. Menee silloin kun valo on vihereä, pysähtyy punaisella, paitsi ne ihmiset jotka ajavat päin punaista mitä ohjelmoitu auto ei tekisi. Eli toimii jo heti luotettavammin kuin ihminen. "

        Ajattelepa itse tilannetta risteyksessä, jossa vihreiden palaessa muutama robottien ohjaama auto on yrittämässä kääntyä risteävälle tielle ja yllättäin joku juokseekin suojatiellä päin punaista ja robottiautot joutuvatkin pysähtymään keskelle risteystä. Siinä on haastetta keinoälylle kun pitää miettiä kuka menee ensin ja tuleeko muut vihreiden syttyessä takaa päälle vai onko robottien softaan ohjelmoitu ongelmanratkaisu yllättävässä tilanteessa. Tähän tilanteeseen kun lisätään vielä pirun liukas keli niin on siinä ykköset ja nollat pahasti seksisin ja jumissa.

        " Ovat jo muuallakin kuin laboratorioissa ja suljetuilla alueilla."

        Kerropa missä voin mennä toteamaan tämän ja tutustumaan kalustoon....?

        Muodestelmaluistelijoiden rivit voivat ajaa toistensa läpi vaikka 90 asteen kulmassa. Samaan pystyy kaksi marssivaa sotilasrivistöä. Tietokenesimulaatiossa voidaan monikaistainen 90 asteen valoristeys korvata valottomalla, kun kaikki autot ovat täydellisellä automatiikalla varustettuja robotteja, jolloin risteävät liikennevirrat eivät hidastu juuri lainkaan, vaan soljuvat sujuvasti toistensa läpi. Valoristeys puolestaan pudottaa risteyksen välityskyvyn murto-osaan risteyksettömään osuuteen verrattuna (esim. tie vetää 2000 autoa tunnissa, valoristeys 500 autoa tunnissa).

        Mutta se. mikä onnistuu simulaatiossa, ei onnistu oikeassa elämässä.


      • Anonyymi

        "Ajattelepa itse tilannetta risteyksessä, jossa vihreiden palaessa muutama robottien ohjaama auto on yrittämässä kääntyä risteävälle tielle ja yllättäin joku juokseekin suojatiellä päin punaista ja robottiautot joutuvatkin pysähtymään keskelle risteystä. "

        Ihminen todennäköisesti ajaisi päälle. Ihmisen reaktio ja havainnointikyky on niin heikko ja prosessori raksuttaa hitaalla. Ihminen vain kuvittelee itse olevansa kovin erinomainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ajattelepa itse tilannetta risteyksessä, jossa vihreiden palaessa muutama robottien ohjaama auto on yrittämässä kääntyä risteävälle tielle ja yllättäin joku juokseekin suojatiellä päin punaista ja robottiautot joutuvatkin pysähtymään keskelle risteystä. "

        Ihminen todennäköisesti ajaisi päälle. Ihmisen reaktio ja havainnointikyky on niin heikko ja prosessori raksuttaa hitaalla. Ihminen vain kuvittelee itse olevansa kovin erinomainen.

        Ihmisen aivot, kaikkine puutteineenkin, omaa sellaisia kykyjä, joita keinoäly ei ajoneuvoliikenteen osalta koskaan pysty korvaamaan. Tietokone ei koskaan kykene luovaan ajatteluun, joka on yksi tärkeimmistä asioista liikenteessä. Ihminen osaa sopeutua nopeasti uusiin tilanteisiin, myös sellaisiin, joita ei ole ohjelmoitu etukäteen " kovalevylle". Tietokoneelle ei koskaan kyetä antamaan sellaista määrää informaatiota lähistöltä , ja sellaisessa nopeudessa, että se pahimmissa tilanteissa riittäisi sujuvaan ja turvalliseen liikkumiseen. Ihmiset tekevät inhimillisiä virheitä, tietokone sellaisia, joista insinöörit ja datajaakot eivät ole osanneet keinoälyä etukäteen varoittaa.
        Robottiautot ovat suurta utopiaa ja insinöörien märkiä päiväunia, eikä ne tule tosiaankaan koskaan syrjäyttämään ihmistä ratin takana nykymuotoisen liikenteen aikakaudella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisen aivot, kaikkine puutteineenkin, omaa sellaisia kykyjä, joita keinoäly ei ajoneuvoliikenteen osalta koskaan pysty korvaamaan. Tietokone ei koskaan kykene luovaan ajatteluun, joka on yksi tärkeimmistä asioista liikenteessä. Ihminen osaa sopeutua nopeasti uusiin tilanteisiin, myös sellaisiin, joita ei ole ohjelmoitu etukäteen " kovalevylle". Tietokoneelle ei koskaan kyetä antamaan sellaista määrää informaatiota lähistöltä , ja sellaisessa nopeudessa, että se pahimmissa tilanteissa riittäisi sujuvaan ja turvalliseen liikkumiseen. Ihmiset tekevät inhimillisiä virheitä, tietokone sellaisia, joista insinöörit ja datajaakot eivät ole osanneet keinoälyä etukäteen varoittaa.
        Robottiautot ovat suurta utopiaa ja insinöörien märkiä päiväunia, eikä ne tule tosiaankaan koskaan syrjäyttämään ihmistä ratin takana nykymuotoisen liikenteen aikakaudella.

        Kuvittelet tyypillisen tapaan ihmisen kovin erinomaiseksi. Ihminenhän se on se joka sen sujuvan liikenteen nytkin sotkee sooloiluillaan vaikka säännöt siinä ovat yksinkertaiset. Ihmisen muistikapasiteetti ei niihinkään riitä kuin muutamaan välttämättöminpään.
        Koneet ja keinoäly on korvannut ihmisen monessa tehtävässä ja tämä kehitys jatkuu tulevaisuudessa yhä vaativimmissa tehtävissä.

        Toki kumipyöräliikenne polttomootteroineen on perua 1800-luvulta joten se korisee jo kuolemankielissä, lopun aikoja.
        Se liikenne tulisikin ajatella aivan tyhjältä pöydältä uusiksi, ei maapalloa voi päällystää kokonaan asvaltilla.
        Miehittämättömät lentoalukset, dronet tekevätkin jo pienimuotoista rahtikuljetusta, kulkevat tehokkaasti pisteestä a pisteeseen b, asvalttiteitä ei tarvita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuvittelet tyypillisen tapaan ihmisen kovin erinomaiseksi. Ihminenhän se on se joka sen sujuvan liikenteen nytkin sotkee sooloiluillaan vaikka säännöt siinä ovat yksinkertaiset. Ihmisen muistikapasiteetti ei niihinkään riitä kuin muutamaan välttämättöminpään.
        Koneet ja keinoäly on korvannut ihmisen monessa tehtävässä ja tämä kehitys jatkuu tulevaisuudessa yhä vaativimmissa tehtävissä.

        Toki kumipyöräliikenne polttomootteroineen on perua 1800-luvulta joten se korisee jo kuolemankielissä, lopun aikoja.
        Se liikenne tulisikin ajatella aivan tyhjältä pöydältä uusiksi, ei maapalloa voi päällystää kokonaan asvaltilla.
        Miehittämättömät lentoalukset, dronet tekevätkin jo pienimuotoista rahtikuljetusta, kulkevat tehokkaasti pisteestä a pisteeseen b, asvalttiteitä ei tarvita.

        Luepa kirjoitukseni uudestaan, eteenkin ensimmäiset lauseet, ja mieti sen jälkeen kuvittelenko ihmistä kovinkaan erinomaiseksi. Dronet varmaan kuljettaa tavaraa mutta se loppuu siihen hetkeen, kun puolen hehtaarin alueella pyörii viisikymmentä dronea samaan aikaan ja kova myrskytuuli ja kaatosade muuttaa lento-olosuhteita jatkuvasti erilaiseksi.
        Olosuhteiden ja erilaisten tilanteiden jatkuva ja nopea muuttuminen ovat päällimmäisiä syitä siihen, mihin robottiautot tulevat toiminnassaan kaatumaan.


    • Anonyymi

      Joo. Kyllä työssäkäyntialueet pienenee, koska töitä ei ole. Jossain vaiheessa ne jättivelalla mitään tuottamattomat ja sisäsiittoiset pk-seudun konttoritkin pistävät lapun luukulle.


      Silloin ei tarvitse enää liikkua minnekään ja velkapinkat sen kuin kasvavat. Olemme lopullisen tuhon edessä.

      • Anonyymi

        Töitä riittää niille, jotka osaa. Myös niille on töitä, jotka ei osaa, mutta opettelevat.

        Miksi sinulle ei ole?


    • Anonyymi

      Varmasti nyt jo sokeinkin huomaa kysymyksen olevan vihervasemmiston yrityksestä luoda totalitäärivaltio, jossa eliitti määrää kuka saa liikkua minne ja millä. Kaikki vapaaseen liikkuvuuteen mahdollistavat liikkumismuodot tullaan vähitellen ilmastonmuutokseen vedoten kieltämään (vrt. henkiöautojen kielto) tai rajoittamaan vain eliitin käyttöön. Lisäyksenä kasvojentunnistus julkisen liikennevälineen kameroihin, plus data kaupunkipyöristä ja sähköpotkulaudoista, onkin yksilön liikkuminen varsin täydellisenä viranomaisten tiedossa. Kaikkeen tähän lisättynä bonuskorttiesi käyttö, omat somekirjoittelusi ja -seuraamisesi, niin oletkin paljastanut koko elämäsi tahoille, jotka meitä mielellään ohjailevat haluamaansa suuntaa. Hyvää tulevaisuutta!

      • Anonyymi

        Heheheehee, Vedä se foliohattu vaan vähän syvempään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      997
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      744
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe