Kaupan houkutteet.

Hamara

Tänään tuli käytyä perheen kanssa kaupassa ja kuinka ollakkaan kun käveltiin kaupassa näyttävästi esilleasetettujen olutvalikoimien vierestä, niin voi että kourasi mahanpohjasta kun rupes tekemään mieli olutta ja kun sopivasti olis töistäkin pari päivää vapaata.

En kuitenkaan ostanut sitä tuttua mäyräkoiraa, mutta asia oli kuitenkin kaupassa ollessani koko ajan mielessä. Vasta päästyäni ulos kaupasta sain ajatukseni vapautumaan olut/viinahimosta.

Nyt olen kuitenkin tyytyväinen itseeni kun selvisin houkutuksesta, ja kuten aiemmin kirjoittelin niin tarkoituksenihan on olla ilman alkoholia mahdollisimman kauan tai mielummin lopettaa kokonaan.

6

408

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • R.T

Jos ihmisellä on jokin halu,niin mainokset tuovat ne vain esiin,"muistuttavat".
      Tai jos halua ei pohjalla ole,niin mainokset ovat yhtä tyhjän kanssa.
      Emme voi siirtää ja ulkoistaa omaa vastuutamme omasta elämästämme.

Kaikesta huolimatta minäkään en kieriskele erilaisissa erikoissiivekkeellisissä terveyssiteissä,enkä huimilla miellyttävillä pinnoilla varustetuissa virtsankarkailu suojissa.
      Kovasti niitä mainostetaan kyllä.Herkimmät taitavat oikein jo harmitella,kun on vielä melkein kuukausi siihen kun....

• rahat pois

>>Jos ihmisellä on jokin halu,niin mainokset tuovat ne vain esiin,"muistuttavat".
        Emme voi siirtää ja ulkoistaa omaa vastuutamme omasta elämästämme.>>

Elät kuvainollisesti varhaisagraarista aikaa.
        Mainonta luo sinulle "uusia välttämättömiä" tarpeita. Sinulla ei välttämättä tarvitse olla halua, mainos tekee sen.
        Kuka kantaisi vastuun elämästämme, ellemme itse.

• R.T
        rahat pois kirjoitti:

>>Jos ihmisellä on jokin halu,niin mainokset tuovat ne vain esiin,"muistuttavat".
        Emme voi siirtää ja ulkoistaa omaa vastuutamme omasta elämästämme.>>

Elät kuvainollisesti varhaisagraarista aikaa.
        Mainonta luo sinulle "uusia välttämättömiä" tarpeita. Sinulla ei välttämättä tarvitse olla halua, mainos tekee sen.
        Kuka kantaisi vastuun elämästämme, ellemme itse.

En nyt tajunnut,kenelle oikein vastasit ja mitä?

Itse vastasin tekstin aloittajalle nimenomaan,että mainokset eivät ole oikea syntipukki omalle himolle.Ja sinä väität että mainokset luovat minulle "uusia välttämättömiä" tarpeita?
        Näinhän en asiaa selittänyt,kun kirjoitin,ettei ne mainokset kenellekkään polttavaa viinan himoa tee,ellei sitä jo pohjalla ole.

• kauppaan

Tuttu tunne. Minua ei mainokset esim. tv:ssä häiritse, mutta kaupan pullot ja päkit ovat usein ylivoimainen houkutus.

Mutta kun hoitaa kauppa-asiat kävelemällä, on ainakin mäyräkoiran raahaaminen liian työlästä, kun muutakin pitää tuoda.

• alkkisäijä

Jep. Aina kun käyn Citymarketissa tai Prismassa, silmiin osuu ekaksi Mäyräkoirien tarjoushinnat, peräti vain 6,99e satsi alhaisimmillaan! Arvatkaas tekeekö välittömästi mieli tempaista mukaan ja alkaa kippaamaan? Vaan olen nyt saanut kuljettua ohi ja ostettua muut tarpeelliset tuotteet, vaan petollista tuo tällaiselle raittiina päivä kerrallaan-alkkikselle on. Pahin on edessä: kevät ja Helsingin lukuisat kapakkaterassit. Niiden ohi en ole täysin kesällä päässyt, aina on joka kesä joku terassi "tempaissut" mukaansa ja sen jälkeen eka kippis, kulaus ja goodbye...

• hiiri

juo sinäkin kerralla niin paljo ja pitkään,niin ei muutamaan vuoteen tee mieli.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      60
      14748
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      24
      2489
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      265
      2341
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      123
      1669
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      127
      1433
    6. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      341
      1344
    7. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1183
    8. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      12
      1055
    9. Onko PS kaaoksessa?

Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P
      Perussuomalaiset
      73
      906
    10. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      99
      823
    Aihe