Skoda RS Sport

Anonyymi

70 000 euron edestä lihavaa ja huojuvaa sporttia SUV-korissa etuvetopainotteisella nelivetojärjestelmällä, joka suuremassa rasituksessa muuttuu yhä enemmän etuvetopainotteiseksi. Takavetoisella hybridillä iloisesti takavaloja näytellen kokemattomille ja kädettömille RS-faneille.

2018 Skoda Octavia RS 230hv etuveto:
0-50 km/h: 3,0s
0-100 km/h: 6,9s


2019 Skoda Kodiaq RS 4x4 240hv:
0-50 km/h: 2,4s
0-100 km/h: 7,2s

2015 Mercedes C350e hybrid takaveto:
0-50 km/h: 2,1s
0-100 km/h: 5,9s

2019 Mercedes C220dA 194hv takaveto:
0-50 km/h: 2,3s
0-100 km/h: 7,2s

66

155

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      missä kohtaa skootassa on bodia, sporttia tai tsemppistä?

      • Anonyymi

        Takarontsassa se on ja sitä aina etitään, eikä löydy.
        Käynnistysveivi on nimittäin piilotettu sinne takarontsiin.


    • Anonyymi

      Meset kiihtyy selvästi paremmin lähtönopeudessa. Sen turvin onkin mesellä mukava tiputtaa itäkippojaan revittelevät kaljut skodakääkkäset ja ottaa niiltä heti lähdössä turhat luulot pois.

      Skeida-SUV:it on naurettavan näköisiä (kuin sika, jolla otsatukka), ja tosi kamalia ajaa (huojuvia ja pompottavia, sekä vetelevät urissa ja meluavat).

      • Anonyymi

        Eikö tullut uni ja Skodan menestys ahdisti pahasti??
        Kyllä sä vielä aikuiseksi kasvat (toivottavasti) ja ymmärrät asioita vähän laajemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö tullut uni ja Skodan menestys ahdisti pahasti??
        Kyllä sä vielä aikuiseksi kasvat (toivottavasti) ja ymmärrät asioita vähän laajemmin.

        Ei saanut poika (anteeksi, laatulänsiautotakavetoMies) unta, koska vain omia vastauksia ennen aamua...


    • Anonyymi

      Älkää hyvät Mese-kuskit alentuko vertaamaan laatuautojanne itäkippoihin tai näyttämään ylivertaista liikennevaloissa. Turhaa. Skodisteilla on tietysti tarve näyttää, Mese-kuskeilla ei mitään tarvetta oli sitten upouusi C350e tai vanhan liiton diisel-Mese viime vuosituhannella.
      TV. Uudella länsiautolla ajava, ei kuitenkaan Mesellä.

      • Anonyymi

        Onko sulla laatulänsiauto? Sporttinen takaveto? Näyttääkö takavaloja?

        Eikös se mene niin, että Skodistilla on tarve näyttää ja kun itäkippanen hupojahdellen nöyryyttää isse isseään, antaa Mese-kuski hieman näyttöä takavaloista? Luin sellaisia juttuja tältä palstalta....


    • Anonyymi

      "antaa Mese-kuski hieman näyttöä takavaloista? "

      Tuo on ihan totta! Olen palstalla nähnyt jopa linkkejä videotodisteisiin takavaloshowsta.

      Olen kyllä todella kateellinen aloittajan taidoista, tietämyksestä ja älynlahjoista yleensäkkin. Mutta ajankin Skodalla.

    • Anonyymi

      Paljonko tuo Mesen hybrid maksaa uutena???
      Paljonko maksaa Kodiaqin kokoinen tehokas Mese uutena samoilla herkuilla??
      Onko ison Möhkön kymmenysten kiihdytysarvojen välillä merkitystä??

    • No, eikös vieläkään näy niitä hapentuhoamislukemia ja kilohintoja? Niiden peräänhän on jo useasti uikutettu.

    • Anonyymi

      Onko jo sellasia mersuja missä takavalot toimii?
      Mahtaa vehossa harmittaa kun joutuivat luopumaan voluumituotteista, kuten Skoda.

      • Anonyymi

        Ei mersuissa toimi vilkutkaan.


    • Ei nuo Mersut ole mitään kiihdytysautoja. Niillä ajetaan arvokkaasti liikennesääntöjä noudattaen.

    • Anonyymi

      Täälläkin on siteerattu lehdissä julkaistua tutkimusta, jonka mukaan parhaat kognitiiviset kyvyt saavuttaneet henkilöt kiinnittävät auton valinnassa enemmän huomiota ympäristöasioihin. Nuo molemmat Skodat ovat mallistossa sen vuoksi, että malleja suunnitellaan myös heille, joiden kognitiiviset kyvyt ovat heikommalla puolella. Silloin tietysti vaikkapa kiihtyvyys viiteenkymppiin saattaa olla tärkeäkin kriteeri.

    • Anonyymi

      "70 000 euron edestä lihavaa ja huojuvaa sporttia SUV-korissa etuvetopainotteisella nelivetojärjestelmällä, joka suuremassa rasituksessa muuttuu yhä enemmän etuvetopainotteiseksi. Takavetoisella hybridillä iloisesti takavaloja näytellen kokemattomille ja kädettömille RS-faneille."

      Pääsin viime talvena todistamaan MB:n ylivoimaa talvioloissa. Liukas katu, nousua muutama aste, liikennevalot, toisella puolella sulavalinjainen MB max 9km hybrid ajoa tarjoava takaaveto, toisella puolella luokkaa 70v harmaahapsi Nissan Notessa. Valot vaihtuvat vehreäksi. Note säntää karkuun ja kyykyttää peräpäätään nytkyttävän Merrsseedeksen.

      Seuraavissa valoissa näki ettei todellakaan ollut mikään kädetön MB kuljettaja kyseessä, niin paljon oli pullukoita käsiä ja sormia kabiinissa.

      Veikkaisin, ettei rouva huomannut kiihkeää kisatilannetta lainkaan ;)

      Mutta onhan se Merrsseedes sentän jotakin, onhan?

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Ensimmäinen ilmoittautui, joka edes väittää, että on ajokokemusta takavetoisella. Muut eivät ole ilmeisesti kokemattomuudessaan uskaltaneet edes valehdella tätä, koska on ollut helpompaa ohjata keskustelu vain puutarhanhoitoon ja sosioekonomisiin arvailuihin.

        AIka hauska seurata kokemattomien kirjoittelua ja lauseita kuten "Puolet vuodesta sillä ei tee mitään". Eli ensi kuussa tulee lunta ja sama lumipeite jatkuu maaliskuulle asti? Kuva on tietenkin kaapattu Helsingin pahimpina lumipäivinä viime vai toissa talvelta. Sellaisia päiviä on vuodessa ehkä kymmenen etelässä. Tuli vain mieleen kuinka työnnettiin parkkiruudusta "nelivetoista" Honda CR-V:tä viime talvena. Oikeanpuoleiset pyörät sutivat tyhjää eikä voimaa mennyt yhtään vasemmalle puolelle. Siinä oli parkkiruudussa jumissa eikä lähtenyt ilman työntöapua tämä "neliveto"

        "Autona MB ihan kiva" eikä mitään muuta ole laitettu. Todennäköisesti tämänkin kädettömän jannun kokemus on jollakin 2002 vuosimallin C-sarjalaisella. Pyytäisin huomioimaan, että takavetoinen hybridi vuosimallia 2019 on melkoisen eri peli. Talvella hieman takapainoinen painonjakauma takaa sen, että etuvetoiset hybridit kuten Passat GTE katselevat takavaloja. Kuten myös millä tahansa muulla kelillä. Takavetoinen 2015 C350e on suorituskyvyltään aivan eri tasolla kuin etupyörillä eteenpäin hakkaava GTE.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensimmäinen ilmoittautui, joka edes väittää, että on ajokokemusta takavetoisella. Muut eivät ole ilmeisesti kokemattomuudessaan uskaltaneet edes valehdella tätä, koska on ollut helpompaa ohjata keskustelu vain puutarhanhoitoon ja sosioekonomisiin arvailuihin.

        AIka hauska seurata kokemattomien kirjoittelua ja lauseita kuten "Puolet vuodesta sillä ei tee mitään". Eli ensi kuussa tulee lunta ja sama lumipeite jatkuu maaliskuulle asti? Kuva on tietenkin kaapattu Helsingin pahimpina lumipäivinä viime vai toissa talvelta. Sellaisia päiviä on vuodessa ehkä kymmenen etelässä. Tuli vain mieleen kuinka työnnettiin parkkiruudusta "nelivetoista" Honda CR-V:tä viime talvena. Oikeanpuoleiset pyörät sutivat tyhjää eikä voimaa mennyt yhtään vasemmalle puolelle. Siinä oli parkkiruudussa jumissa eikä lähtenyt ilman työntöapua tämä "neliveto"

        "Autona MB ihan kiva" eikä mitään muuta ole laitettu. Todennäköisesti tämänkin kädettömän jannun kokemus on jollakin 2002 vuosimallin C-sarjalaisella. Pyytäisin huomioimaan, että takavetoinen hybridi vuosimallia 2019 on melkoisen eri peli. Talvella hieman takapainoinen painonjakauma takaa sen, että etuvetoiset hybridit kuten Passat GTE katselevat takavaloja. Kuten myös millä tahansa muulla kelillä. Takavetoinen 2015 C350e on suorituskyvyltään aivan eri tasolla kuin etupyörillä eteenpäin hakkaava GTE.

        No ihmisiä asuu muuallakin kuin Helsingissä, ja kuvan kaltainen tilanne syntyy helposti jos joudut talvikelillä ajamaan taskuparkkiin kadun varteen ylä/alamäkeen. Ahtaammasta välistä etuvetoisen saa pyöriä kääntelemällä yleensä kikkailtua pois, takavetoisella menee työntöhommiksi jos sattuu kerrankin sutaisemaan tyhjää (jokainen takavetoisella on ajanut tietää kyllä tämän).

        Tietysti jos ajelee vain kuivia tai märäksi suolattuja valtaväyliä pitkin sittenhän tuo ylläoleva ei ole ongelma.


      • Anonyymi

        Tämä sinun 6kk lumipeite ja jatkuva lumisade ei toteudu missään Suomessa. Siellä missä näin voisi olla eli esim. Huippuvuorilla nauretaan haldex-nelivedoilla. Siellä pärjää parhaiten aidolla 4x4 mallilla joka maantiellä takavetoinen, kytkettävä neliveto ja lukot sekä alennusvaihteisto.

        Sellaisellakaan ajamisesta et sitten tiedä mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä sinun 6kk lumipeite ja jatkuva lumisade ei toteudu missään Suomessa. Siellä missä näin voisi olla eli esim. Huippuvuorilla nauretaan haldex-nelivedoilla. Siellä pärjää parhaiten aidolla 4x4 mallilla joka maantiellä takavetoinen, kytkettävä neliveto ja lukot sekä alennusvaihteisto.

        Sellaisellakaan ajamisesta et sitten tiedä mitään.

        Jos jollekin nauretaan niin sulle.


      • Anonyymi

        AwtoMotille nauraa sen oma äitikin :)

        Sais ny poju hommattua sen ekan työpaikan jostain niin ei aika kuluis tyhjänpäiväiseen jankutukseen.


      • Anonyymi

        Taas muutama kokematon ja kädetön ilmoittautui.

        Kummassakaam viestissä ei mitään autoihin liittyvää sisältöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas muutama kokematon ja kädetön ilmoittautui.

        Kummassakaam viestissä ei mitään autoihin liittyvää sisältöä.

        "ei mitään autoihin liittyvää sisältöä."

        Ei ole ei, kukapa ei huomaisi. Aika vähän siältöä noin muutenkaan, eiköstä? :)


      • Anonyymi

        https://www.youtube.com/watch?v=d2QW2jFYFRE

        Audi A8 4.2 FSI kahden parrakkaan kaljupään kera jäi E300 hybridille. Olivat aluksi niin roikkumassa perässä työmaa-alueella moottoritiellä ja sitten kun rajoitus vaihtui 100km/h niin sinne jäi juntit kaljupäät rinkelimossessaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.youtube.com/watch?v=d2QW2jFYFRE

        Audi A8 4.2 FSI kahden parrakkaan kaljupään kera jäi E300 hybridille. Olivat aluksi niin roikkumassa perässä työmaa-alueella moottoritiellä ja sitten kun rajoitus vaihtui 100km/h niin sinne jäi juntit kaljupäät rinkelimossessaan

        Tunnetko nyt itsesi älykkääksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.youtube.com/watch?v=d2QW2jFYFRE

        Audi A8 4.2 FSI kahden parrakkaan kaljupään kera jäi E300 hybridille. Olivat aluksi niin roikkumassa perässä työmaa-alueella moottoritiellä ja sitten kun rajoitus vaihtui 100km/h niin sinne jäi juntit kaljupäät rinkelimossessaan

        Vai tuommonen pullukka siellä ajelee kukkapaita päällä.


      • Anonyymi

        Kamera näköjään teipillä kiinni "Tom of Helsinki" tyylisissä nännilävistyksissä. Siksi vähän huojuva kuva :)


      • Anonyymi

        niinpä niin, kokemattomat autokeskustelijat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niinpä niin, kokemattomat autokeskustelijat

        Käyhän pullukka välillä syömässä ettei sokerit laske.


    • Anonyymi

      "Ei nuo Mersut ole mitään kiihdytysautoja. Niillä ajetaan arvokkaasti liikennesääntöjä noudattaen."

      Autoalan todellinen asiantuntija AwtoMULK on asiasta ihan toista mieltä, katso vailla aloitusviesti.

    • Anonyymi

      Audi on siirtymässä S-malleissa yhä suuremmissa määrin diesel-moottoreihin. Uusin tulokas on juur iesitelty 2019 Audi S6 Avant. Suomessahan ei ole yhtään yksilöä vielä rekisteröity, mutta monilla rinkelibrändille kumartavalla esimerkiksi rahoitusalan "kingeillä" tai muilla sykkii jo vahvasti housujen etumuksessa samaan tyyliin kuin sillä yhtä kädettömällä Skoda RS fanilla, joka himoitsee Kodiaq RS tai Octavia RS mallia.

      Saksassa mitattiin jo uuden 2019 Audi S6 Avantin suorituskyky. 350hv huipputeho ja 700Nm huippuvääntö yhdistettynä 8-pykäläiseen automaattivaihteistoon. Hintaa on autoverottomanakin suolaiset 79.500 euroa. Suomessa mennään heittämällä yli 100 000 euron.

      Ja sitten jäät 60 000 euron takavetoiselle hybridille, joka Sport tilassa heilahtaa tasoissa S6 kanssa. Erona vain on, että tarvittaessa mennään sähköllä 50km ja toisaalta Audipellen liimautuessa takapuskuriin kiusataan lähes kaksi kertaa kalliimpaa ja tehokkaampaa rinkelimosaa.

      Katsotaanpa sitten suorituskykypuolta:

      2019 Audi S6 Avant TDi 350hv neliveto (Race Launch moodissa):
      0-50 km/h: 2,0s
      0-100 km/h: 5,5s

      2019 Mercedes E300de 306hv takaveto:
      0-50 km/h: 2,0s
      0-100 km/h: 5,8s

      • Anonyymi

        Tosi hyvältä näyttää nuo audin arvot.


      • Anonyymi

        Näyttääkö myös sekin, että tuleva noin 50 000-53 000 euron takavetoinen E-sarjaa pienempi ja kevyempi C300de 306hv malli on tuota E-sarjalaistakin ripeämpi? Sähköllä tarvittaessa 57km.

        Siinä S6 Audipojulin alahuuli väpättää


    • Anonyymi

      "Siinä S6 Audipojulin alahuuli väpättää"

      Otetaanko keskusteluun vielä M sarjan Bemari?

      Siinä alkaa mesekuskin etupullotus kutistua ;)

      • Anonyymi

        Audipoika yrittää naamioitua Bemaripojuliksi, ei siinä ajokädet parane, vaikka toisessa korvassa roikkuu rinkelimosse-korvakoru ja toisessa korvassa kiiltelee BMW-logolla varustettu korvakoru.

        Montako M sarjalaista sinulla on tallissa, monella olet ajanut ja moneenko uuteen sinulla tulee olemaan optimistisessakaan tulevaisuudenskenaariossasi realistisesti varaa?

        Voit toki hankkia esimerkiksi sinänsä klassikkoaineksia omaavan E92 BMW M3 noin kymmenen vuotta vanhana, 100tkm ajettuna 40 000 euron hintaan. Tai ehkä olet E46 korimallin perään ja coupe-versio R6 M3 olisi se juttu. Saat hyvän sellaisen parillakympillä. Muista huomioida myös, että ylläpitokulut ovat eri luokkaa kuin sinun BMW 318i mallissa tai Audi A3 1.6 "S3 look" ritsassasi.

        Sitten kun asetut viereen valoissa sillä kaupunkiajossa 18 litraa hörppivällä V8 M3 niin kannattaa huomioida, että sinänsä upeat soundit omaavana ja kierrosherkkänä V8 koneena vääntö on lineaarista, mutta alavääntö hieman ohutta. 4,9 sekunnin sataseen vedoissa kierroksia on nostettava paikallaan, manuaalissa vaihdot osuttava kohdalleen. Vauhdista kiihdytettäessä esimerkiksi 40-100 km/h et saa juuri mitään eroa aikaiseksi tulevaan 2020 C300de malliin.

        Lisäksi se, että pysyt edes C300de painavamman E300 hybridin rinnalla 0-80 km/h vaatii sen, että revit M3 kierrokset punarajalle onnistuneen lähdön jälkeen. Ja varsinkin matalasta vauhdista E300 EQ mallin rinnalla pysyminen esimerkiksi 50-100 km/h edellyttää että tunnet oikeasti E92 välitykset ja optimaaliset vetokohdat ja että sinulla on nopea vaihtokäsi tai jo valmiiksi vaihde kakkosella.


      • Anonyymi

        Oletan jostakin kumman syystä ,että et ole metriäkään sinänsä fantastisella E92 M3 tai edes e46 M3 ajanut, mutta kerron sen, että vähänkin enemmän kiihdyttelemällä tuoi 18 litran kulutuskin on ylioptimistinen energiaa kuluttavassa epätasaisessa kaupunkiajossa.

        Et ole selvästi myöskään ajanut metriäkään takavetoisella hybridillä


      • Anonyymi

        Mistä me muut voimme tietää oletko sinä ajanut edes mopoautolla?


    • Anonyymi

      Huuli alkaa irrota, sano spitaalinen.

      Skodan vika? Sekin, toki.

    • Anonyymi

      "Et ole selvästi myöskään ajanut metriäkään takavetoisella hybridillä"

      Hybridit ovat varmasti tulevaisuutta, mutta eikö takaveto ole teknologiana hiukan vanhanaikainen?

    • Anonyymi

      Summa summarum; ei hyvältä näytä Mersun tulevaisuus.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ei kukaan hullu tojotaa työsuhdeautoksi halua.


    • Anonyymi

      Eihän vokkelolla ole tarjota edes nykyaikaisia moottoreitakaan..öljyä polttavat tdi ja tsi moottorit ovat muinaisjäänteitä..

      räjähtävistä dsg laatikoista puhumattakaan..

      ja vw.n hybriditkin keskeneräisiä susia..

      heheehaahaa

      • Anonyymi

        Öljyä polttavat tsi- ja tdi-moottorit ovat todellakin muinaisjäänteitä. Nykyiset tsi- ja tdi-moottorit eivät polta öljyä.

        Myös räjähtävät dsg-laatikot ovat muinaisjäänteitä. Nykyiset dsg-laatikot eivät räjähdä.

        Kaikkien merkkien hybridit ovat nykyään vielä keskeneräisiä.

        heheehohoo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Öljyä polttavat tsi- ja tdi-moottorit ovat todellakin muinaisjäänteitä. Nykyiset tsi- ja tdi-moottorit eivät polta öljyä.

        Myös räjähtävät dsg-laatikot ovat muinaisjäänteitä. Nykyiset dsg-laatikot eivät räjähdä.

        Kaikkien merkkien hybridit ovat nykyään vielä keskeneräisiä.

        heheehohoo

        Juurikin näin.


    • Anonyymi

      70000€ pitäisi maksaa Skodasta?No deal.

      • Anonyymi

        70000 euroa käytetystä Mersusta. No deal.


      • Anonyymi

        25000 uudesta Toyotasta. No deal.


      • Anonyymi

        Ei kai kukaan Skodasta 70 000 euroa maksa. Johan on! Olisiko ruplia sittenkin tuo summa?


      • Anonyymi

        60 000 eruoa uudesta yli 300hv takavetoisesta MB hybridistä, jolla 70 00 euron Skoda Kodiaq RS "sportti-SUV" katselee pahasti takavaloja. Ja kuluttaa enemmän.


    • Anonyymi

      "Skoda RS Sport"?

      Fiksu jamppa tämä Automotivaattori, kun otsikoi aloituksen palstan mukaan, vaikka sisältö on pelkkää "rinkelimosse vs Mersu"-uhoa.

      • Anonyymi

        Ajotaidottoman ja ajokortittoman uhoa;) Ei kannata ottaa finniposken kirjoituksia niin vakavasti.

        Huumormiehii nää puzzihouzut :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajotaidottoman ja ajokortittoman uhoa;) Ei kannata ottaa finniposken kirjoituksia niin vakavasti.

        Huumormiehii nää puzzihouzut :)

        Mutta Automotivaattorihan ON tosissaan... ;)


    • Anonyymi

      On on, Automotivaattori se kiihdyttelee jo 2020 vuoden uutuus Mersuilla..

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Loppumatkasta ei sisar enää näyttänyt takavaloja.


    • Anonyymi

      Miksi tänään oli räiskyvän vihreä farmari Ocu RS pysäköity hybridi- ja sähöautojen latauspisteelle?

      Kusipäiset ja kädettömät palikat...

    • Anonyymi

      "2016 BMW 430dA 258hv (takaveto):
      0-50 km/h: 2,0s
      0-100 km/h: 5,5s"

      Hieno nähdä miten bemukka pieksee nuo homppelitähdet mennen tullen :)

      • Anonyymi

        TM: "Uusi E350e on ajettavuuden aallonharjalla. Varsinkin ohjaus vakuuttaa, joka on parempi kuin BMW 530e"

        Naurattaa hymiöpoika, koska minulla on ajokokemusta myös BMW:llä enemmän kuin sinulla. Mitäpä siihen sanot? Vingutko kuin sika narussa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TM: "Uusi E350e on ajettavuuden aallonharjalla. Varsinkin ohjaus vakuuttaa, joka on parempi kuin BMW 530e"

        Naurattaa hymiöpoika, koska minulla on ajokokemusta myös BMW:llä enemmän kuin sinulla. Mitäpä siihen sanot? Vingutko kuin sika narussa?

        Tuliko pullukka iltavuorosta.


    • Anonyymi

      Audi Q5 55 TFSI e quattro plug in hybrid 367hv, 0 - 100 km/h 5,3!
      Onpa ripeä pullukka.

    • Anonyymi

      Voi näitä 0-100 amispoikia, kasvun paikka.

    • Anonyymi

      Tom of Helsinki taas haaveilee paksusta kardaanista ja urheilullisesta takaavedosta.

      Laihduttaisit vähän niin olisi alan baareissa paremmin vientiä;)

    • Anonyymi

      MuziNuzi? Mikset laita Teslan numeroita näkyviin?

    • Anonyymi

      "2016 Skoda Superb 2.0 TDI DSG 190hv etuveto:
      0-50 km/h: 3,3s
      0-100 km/h: 8,7s"

      Ompa melkoisen ripeä perheauto. Tuommoinen taitaa tulla seuraavaksi.

      Tuommoinen C mese on varustettu Fabiaa pienemmällä takakontilla, miksi ihmeessä listata sen arvoja perheauto säikeessä? Sinkku gayn auto.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et olisi piilossa enää

      Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      65
      2957
    2. Sinä saat minut kuohuksiin

      Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      2083
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

      Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      67
      1668
    4. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

      Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      24
      1520
    5. Miten hetki

      Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1281
    6. Tiedän, että emme yritä mitään

      Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1267
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

      Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1196
    8. Mitä, kuka, hä .....

      Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      28
      1150
    9. Taisit sä sit kuiteski

      Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1107
    10. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

      miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      62
      1001
    Aihe