Moottorin merkkivalo syttyi

Mitä veikkaatte Kia cee'deistä kokemusta omaavat, että mikä on vialla kun moottorin merkkivalo syttyi vm. 2008 ja n. 166 tkm ajettuun bensa-autooni. Säännöllisesti on huollettu eikä ole ollut ongelmia aikaisemmin merkkivalojen kanssa.

37

333

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      olisko lambada vaihtoa vailla

      • Anonyymi

        Kristalli pallosta kun katson niin käy kaiketi liianlaihalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristalli pallosta kun katson niin käy kaiketi liianlaihalla?

        Lamdaba siis vaihtoon.


      • Anonyymi

        Älä arvaile vaan osta muutamalla kympillä On Board Diagnostic työkalu ja lue vikakoodit.
        Tai lueta koodi vaikka mätänetin kioskilla Motomaatti maksaa 9€
        Täältä et vastausta saa.


    • Anonyymi

      "Moottorin merkkivalo syttyi"
      näillä eväillä saat 2 minuutissa varman ja kattavan diagnoosin autoosi, eikä maksa mitään!
      Ajetella, korjamon rosvot eivät päässeet huijamaan sinulta rahojasi, koska Suoli24 korjasi autosi ilmaiseksi ja hetkessä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • Anonyymi

        ei se vielä ole korjattu, se lambaba pitää vielä vaihtaa


    • Anonyymi

      Jakoketju venynyt, nokka-akselin ja kampiakselin suhde väärä.

      • Anonyymi

        Siinä on hihna


      • Anonyymi

        Eipä ole hihnaa tässä minun 1.6 bensa cee'dissäni. T: Kysymyksen esittänyt.


    • Anonyymi

      Veikkaanpa lambra-anturin vikaa,itselläni kävi uudessä Pösössä näin myös 2000 luvun alussa. Autolla voi toki ajaa korjaamolle,joskin se vie normaalia enemmän polttoainetta virheellisen ilmatiedon takia,jos lambra-anturi on hajalla. On nopea toimenpide uusia tuo kapine konepellin alle,vaikka toki se jotain maksaakin asennuksineen! Tuskin muusta on kysymys tällä kertaa ...!!!

      • Anonyymi

        Minulla on palanut kyseinen merkkivalo vähän väliä opel astrassa ja huolto on kädetön korjaamaan ....


      • Anonyymi

        Ruosteen jumittaman happitunnistimen vaihto ei välttämättä ole mikään nopea toimenpide...


      • Anonyymi

        Hitsi pillua joutuu näyttämään kun on umpiruosteessa, Tiittanen kyllä vaihtaa jos lelut ei toimi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hitsi pillua joutuu näyttämään kun on umpiruosteessa, Tiittanen kyllä vaihtaa jos lelut ei toimi!

        Ei Tiittanen kovin innostunut ollut autostani lambdaa irrottamaan mutta kun sanoin että hoidan sähköisen puolen (eli irrotan liittimen ja laitan uudessa liittimen paikalleen), suostui hän sitten vanhan lämmittämällä irrottamaan.

        Parin minuutin hommasta 40 euroa.


    • Anonyymi

      Sehän on vain "check engine" merkkivalo joka pyytää tarkistamaan että moottori on edelleen mukana autossa...

    • Anonyymi

      Minua harmittaa tällä(kin) osastolla tämä vinoilu ja muu epäasiallinen viestittely,kun asianmukaisesti aloittaja pyytää mahdollisesti apua tai neuvoa itseään vaivaavaan asiantilaan.
      Mielestäni suunsoitto tai vitsailu ei kuulu tälle osastolle. Sille saattaa löytyä ihan oma osastonsa tältäkin palvelun tarjoajalta,käykääpä vaikka katsomassa ja jääkää samantien sinne pilailemaan keskenänne täältä muita häiritsemästä! KIITOS ...!!! :(

      • Anonyymi

        Maailma ei ole täydellinen, eikä se sellaiseksi muutu.

        Nämä palstat on mitä on ja kun anonyymit ihmiset täällä kirjoittelevat, mitä vaan voi odottaa.

        Helposti kaikenlaista vinoilua syntyy sen vuoksi, että jos kysytään apuja, on kysyjä niin pihalla asiansa kanssa, ettei ymmärrä kysymyksensä päättömyyttä.

        Aloittaja heittää "Mitä veikkaatte", ja emmehän me voi tietää että mikä moottorin antureista sytyttää hänen autossaan olevan merkkilampun, vikana voi olla toki myös viallinen katalysaattori tai vaikkapa vuotava pakoputki.

        Vaatisi aikamoista meedio työskentelyä että tuon pystyisi noilla alkutiedoilla selvittämään internetin ylitse. Moneen kertaan mainittu lambda-anturi on kyllä se todennäköisin vaihtoehto.

        Jos varmuutta asiaan haluaa, on mentävä vaikkapa motonetin motomaattiin luetuttamaan auton vikakoodit.

        Näistä analyyseistä saatava rahallinen korvauskin on sen verran heikko, että joskus tulee itsekunkin sorruttua ns. riman alitukseen.

        Pakkohan näille palstoille ei ole tulla jos homma ei tunnu itselle sopivalta.


    • Anonyymi

      MIL-valon syttymisen syytä on täysin mahdoton arvata, vikakoodi(-t) on saatava tietoon ensin.
      Helpoimmillaan moottorihäiriön valo voi syttyä siksi että et ole kiristänyt polttoaineen täyttökorkkia kunnolla mistä aiheutuu polttoainehöyryjen keruujärjestelmään mukamas suuri vuoto (EVAP system large leak) vikakoodi.
      Vaikeimmillaan edessä on moottoriremontti.

      • Anonyymi

        Kovasti ollaan lambda-anturia vaihtamassa, mutta kumpaa...?
        Joo, turha on kysellä, että missä vika.
        Sitten kun on vikakoodit, niin voi arvailla enemmän, mutta ilman niitä on aivan turhaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kovasti ollaan lambda-anturia vaihtamassa, mutta kumpaa...?
        Joo, turha on kysellä, että missä vika.
        Sitten kun on vikakoodit, niin voi arvailla enemmän, mutta ilman niitä on aivan turhaa.

        Ei kannata rueta summassa sokeana vaihtelemaan osia ja toivoa että vika sattuisi olemaan juuri siinä. Käy paljon kalliimmaksi kuin maksaa vaikka tunnin verran vikadiagnoosityöstä ja korjata sen perusteella sitten vialliseksi todettu osa.
        Tuurillaan voi olla että ei edes tarvitse uusia mitään osia vaan esim. putsata ilmamäärämittarin kuumalanka tms.


    • Anonyymi

      Jos pitää sokeana rueta arvailemaan niin yksi Nissani sytytti noilla kilometreillä MIL-valon ja vikakoodina oli seos liian laiha. En saanut tosin juurisyytä koskaan selville koska auto meni vaihtoon sellaisenaan mutta vikakoodin kuitannut huoltoliike arveli happitunnistinta (etummainen). Sitä ei kuitenkaan ollut edes varastossa ja vitun kallis siihen aikaan. Myöhemmin kuulin huhuja että ei ollutkaan happitunnistin syynä sittenkään vaan ilmamäärämittaria jne. vaihdelleet.
      Seoshan voi mennä kyllä laihalle ihan siksikin jos on ilmamäärämittarin jälkeen imuputkistossa vuoto, siinä menee mittaamatonta ylimääräistä ilmaa moottoriin ja seokset menee persiilleen. Mutta eihän rahanahneille korjaamoille käy niin yksinkertainen vika kun ilmavuodon tukkivasta teipinpalasta ei saa nyljettyä niin paljon rahaa kuin turhaan vaihdelluista osista...

    • Anonyymi

      Vie auto huoltoon.
      Autosta pitää tarkistaa pakoputken painelaakerin kunto.
      Painelaakerin kiristys tai vaihto.

      • Anonyymi

        Mikä mahtaa olla turhautuneisuutesi selitys?


      • Anonyymi

        Kireä pipo kenties???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kireä pipo kenties???

        Toinen takavanne puristaa rengasta, paineet kasvaa ja venttiili tukossa.


    • Anonyymi

      Mää veikkaan että löi nokipiikin tuppaan.

      • Anonyymi

        No onneks ei sentään tulppaan....


      • Anonyymi

        Lienee harvinainen vika, en ole yhdessäkään tuvassa nähnyt vielä nokipiikkiä. Nokisutarin olen joskus nähnyt.


    • Ei tullut apua ainakaan lambdan vaihdosta.

      • Anonyymi

        Millä perusteella se lambda vaihdettiin ja kumpi lambda oli kyseessä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Millä perusteella se lambda vaihdettiin ja kumpi lambda oli kyseessä?

        Molemmat vaihdettiin (eri kerroilla) ja reilun 13 kilometrin jälkeen se syttyi taas.


      • Anonyymi

        Miksi molemmat lambdat vaihdettiin?

        On todella erikoista, että molemmat lambda-anturit on rikki yhtäaikaa ja silti auto toimii vielä lähes moitteetta.

        Vikakoodit olisi kiva juttu.
        Kunnon korjaamo kirjoittaa ne vikakoodit asiakkaan kuittiin, jolloin ne tallentuu myös korjaamon järjestelmään (huoltohistoria).
        Näin ollen jatkossa voidaan katsoa historiasta, että autolle on aiemmin tehty ja mistä syystä.
        Samalla kuittiin kirjoitetaan mitä on tehty ja ennen kaiukkea miksi.
        Jos ei ole, niin korjaamolta puuttuu alkeellisimmatkin työntekotaidot, jolloin ei ole mikään ihme, että osia vaihdetaan arvailemalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi molemmat lambdat vaihdettiin?

        On todella erikoista, että molemmat lambda-anturit on rikki yhtäaikaa ja silti auto toimii vielä lähes moitteetta.

        Vikakoodit olisi kiva juttu.
        Kunnon korjaamo kirjoittaa ne vikakoodit asiakkaan kuittiin, jolloin ne tallentuu myös korjaamon järjestelmään (huoltohistoria).
        Näin ollen jatkossa voidaan katsoa historiasta, että autolle on aiemmin tehty ja mistä syystä.
        Samalla kuittiin kirjoitetaan mitä on tehty ja ennen kaiukkea miksi.
        Jos ei ole, niin korjaamolta puuttuu alkeellisimmatkin työntekotaidot, jolloin ei ole mikään ihme, että osia vaihdetaan arvailemalla.

        Vikaa on nyt paikannettu merkkihuollossa sen verran, että merkkivalon syynä vaikuttaisi olevan liian matala paine polttoaineen ruiskutuksessa ja pumppuyksikkö on menossa vaihtoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vikaa on nyt paikannettu merkkihuollossa sen verran, että merkkivalon syynä vaikuttaisi olevan liian matala paine polttoaineen ruiskutuksessa ja pumppuyksikkö on menossa vaihtoon.

        Kannattaa samalla vaihtaa muitakin osia ihan vaan varmuudeksi.
        Toinen vaihtoehto on etsiä vian aiheuttaja ja korjata se.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vikaa on nyt paikannettu merkkihuollossa sen verran, että merkkivalon syynä vaikuttaisi olevan liian matala paine polttoaineen ruiskutuksessa ja pumppuyksikkö on menossa vaihtoon.

        Sitä mietin vielä myös, että millainen vaikutus iäkkäällä akulla on tuohon heikkoon polttoaineen ruiskutuspaineeseen? Tuossa autossa on nimittäin alkuperäinen akku. Voiko siis olla niin että syy onkin akussa eikä syöttöyksikössä?


    • Anonyymi

      muistitko tankata?

      Laitoitko Bensaa vai dieseliä?

    • Anonyymi

      Entäs jos lukisit ne vikakoodit... kaikenlaisia idiootteja se leipä elättää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1498
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      755
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe