Veronpalautuksen tai jäännösveron suuruus riippuu..

Anonyymi

Huomio! Kirkkoon kuuluvien veronpalautus olisi isompi ilman jäsenyyden aiheuttamaa kirkollisveroa. Sen kirkollisveron verran.

Vastaavasti jäännösvero olisi pienempi kirkollisveron verran, jos ei kuuluisi kirkkoon. Tai menisi jopa plussan puolelle...

Enää ei pysty vaikuttamaan vuoden 2019 kirkollisveroon, mutta vuoden 2020 osalta homma kannattaa hoitaa nyt eikä viidestoista päivä.

33

138

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuo siis vuoden 2018 jäsentilanteen pohjalta. Monet eronneet 2018, joten tilanne vuoden 2019 verotuksessa jo parempi.

      • Anonyymi

        moni työtön on eronnut taloudellisista syistä, ei sen tähden että olisi kääntynyt ateistiksi


      • Anonyymi

        eiköhän monen työttömät kannattaisi mennä töihin ja alkaa tuotteliaaksi kansalaiseksi

        nyt työttömät ovat pelkkä kuluerä


      • Anonyymi

        tieteellisesti ajateltuna työttömät saataisiin töihin jos laiskottelusta annettaisiin kovat rangaistukset


    • Anonyymi

      Ihme että 2019 joku vielä maksaa veroa tälle humpuukilaitokselle :)

      • Anonyymi

        Erosin jo 97 tai 98. Valitettavasti en järkisyistä vaan lahko vaati eroa muista kirkoista.


    • YLE-vero on pakko.
      Koska kirkko keksii että myös elämänkatsomuksellinen verotuskin on pakko?

      • Anonyymi

        Jos se kirkosta olisi kiinni niin meillä sellainen olisi ja hyödynsaajana nimenomaan kirkko.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos se kirkosta olisi kiinni niin meillä sellainen olisi ja hyödynsaajana nimenomaan kirkko.

        Historiassa näin olikin.

        Ahneus suitsi kirkon rappioon ja maallistumiseen.
        Verotus oli syyllinen.


    • Anonyymi

      Kirkollisveron maksaminen on tärkeää, koska sen avulla voimme pitää huolta vainajiemme hyvinvoinnista. Tykkäävätkö ateistit muka lepäillä siivottomassa sängyssä?

      Sitä paitsi kirkot ovat arkkitehtuurisesti komeita rakennuksia, jotka tarjoavat erinomaiset paikat nauttia suurenmoisista musiikkielämyksistä. Sellaiset idyllit pitää säilyttää, ja ihmisten tulee tajuta vastuunsa näiden arvokkaiden instituutioiden säilyttämisestä.

      • Valtion verotuksesta maksetaan kirkolle erikseen aimo siivu hautastoimen ja kultturihistoriallisten kohteiden ylläpidon tarpeisiin. Kirkollisverolla rahoitetaan kirkon muu toiminta.


      • Anonyymi

        Miten muissa maissa hautaaminen toimii, kun niissä ei ole verottavaa kirkkoa? Esimerkiksi Yhdysvalloissa ei ole valtio ja kirkko saman entiteetin eri osia.


      • Anonyymi
        A10097 kirjoitti:

        Valtion verotuksesta maksetaan kirkolle erikseen aimo siivu hautastoimen ja kultturihistoriallisten kohteiden ylläpidon tarpeisiin. Kirkollisverolla rahoitetaan kirkon muu toiminta.

        Aivan, 114 miljoonaa euroa valtion budjetista kirkolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan, 114 miljoonaa euroa valtion budjetista kirkolle.

        Tuolla saisi suomalaisen koulutuksen takaisin jaloilleen. Harmi, että Sipilällä ei ollut kanttia ottaa kirkolta elintärkeämpiin asioihin.


    • Anonyymi

      Evankelisluterilaisuudessa on paljon hyvää, mutta kirkon mamujen hyysääminen oli minulle liikaa. Omaan kansaan ei paukkuja laiteta, mutta näitä, jopa rikollisia, otettiin kirkon suojiin. Luulevat että islamin uskoiset vaihtavat uskontoaan, mutta ei oikeasti koskaan, Vääräuskoisia voi tappaa ja niille voi surutta valehdella, islamissa. Nämä ovat minun mielipiteitäni.

      • Anonyymi

        Hyvä, että rohkeasti ilmaiset mielipiteesi niin ne virheelliset voidaan kumota. Tunntettuja entisiä muslimeita on pilvin pimein, on ihme jos et ole kuullut heistä.


      • Anonyymi

        Koraanissa kehotetaan valehtelemaan tarpeen tullen, jos siitä on hyötyä omalle uskolle, esim. tappamaan vääräuskoisen, jopa lisäksi vääräuskoisen sukulaiset.
        Koraanin Suuraa 4.


      • Anonyymi

        Tämä valehtelu ei ole vierasta kristinuskollekkaan :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koraanissa kehotetaan valehtelemaan tarpeen tullen, jos siitä on hyötyä omalle uskolle, esim. tappamaan vääräuskoisen, jopa lisäksi vääräuskoisen sukulaiset.
        Koraanin Suuraa 4.

        Kerrataan:
        - Sinun mielestä entisiä muslimeita ei ole
        - Muslimi voi valehdella vääräuskoisille uskontonsa eduksi
        - Entisiä muslimeita on olemassa, jotka vastustavat ja ovat kriittisiä entisestä uskonnostaan

        Olit vain väärässä. Ota tappiosi kuin mies (tai nainen)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä valehtelu ei ole vierasta kristinuskollekkaan :)

        Kristityt eivät valehtele, vaan tekevät omia tulkintoja Raamatun sanasta, yleensä se on seurakunnan johto!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristityt eivät valehtele, vaan tekevät omia tulkintoja Raamatun sanasta, yleensä se on seurakunnan johto!

        Eivät ne ole kristittyjen omia tulkintoja. On syytä muistaa että Jumala itse on aina tulkitsijan puolella joten kyseessähän ei silloin voi olla kristityn oma tulkinta.


    • Anonyymi

      Erosin täytettyäni 18. Ei ole penninhörylää (palkkatuloista) mennyt tälle humpuukilaitokselle. Valitettavasti yritys jossa työskentelen on pakotettu maksamaan osan voitostaan tämän roskan ylläpitämiseen.

      • Anonyymi

        Kaikki yrittäjät maksavat, he eivät pääse siitä eroon.
        Taitaa olla vain suomessa näin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki yrittäjät maksavat, he eivät pääse siitä eroon.
        Taitaa olla vain suomessa näin.

        "Kaikki yrittäjät maksavat, he eivät pääse siitä eroon.
        Taitaa olla vain suomessa näin."

        Yhteisöveroa maksavat yritykset, säätiöt, yhdistykset, liikelaitokset ja sellaiset. Yksityisyrittäjät eivät kuulu joukkoon.
        Kannattaa huomioda, että nykyisin yhteisövero ja yksilöverotus tuovat ihan yhtä lailla katetta valtion verosäkkiin, josta sitten annetaan kirkon hoitamiin kaikelle kansalle sunnattuihin palveluihin annetaan siivu.
        Suomessa yhteisöveroprosentti on pienempi kuin Euroopassa keskimäärin. Saksa 30%, Ranska 31%, Suomi 20%, Viro 20%.


      • A10097 kirjoitti:

        "Kaikki yrittäjät maksavat, he eivät pääse siitä eroon.
        Taitaa olla vain suomessa näin."

        Yhteisöveroa maksavat yritykset, säätiöt, yhdistykset, liikelaitokset ja sellaiset. Yksityisyrittäjät eivät kuulu joukkoon.
        Kannattaa huomioda, että nykyisin yhteisövero ja yksilöverotus tuovat ihan yhtä lailla katetta valtion verosäkkiin, josta sitten annetaan kirkon hoitamiin kaikelle kansalle sunnattuihin palveluihin annetaan siivu.
        Suomessa yhteisöveroprosentti on pienempi kuin Euroopassa keskimäärin. Saksa 30%, Ranska 31%, Suomi 20%, Viro 20%.

        P.S. Yhteisövero suhde bruttokansantuotteeseen on viimeiset 10 vuotta ollut alle 3%.


    • Mediaanituloinen suomalainen (ev.lut) maksaa kymmenessä vuodessa noin 5000 € kirkollisveroa.

      • Anonyymi

        Tavallinen raksamies noin 1500 eu


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tavallinen raksamies noin 1500 eu

        Esim Helsingissä tuo tarkottaisi 1700 euron bruttotuloja kuukaudessa. Se lienee noin puolet tavallisen rakentajan tuloista.


    • Anonyymi

      Valtion budjetistä nyhdetään 114 miljoonaa kirkolle ns. yhteiskunnallisiin tehtäviin könttäsummana. Kirkonkonaisbudjetti on yli 1000 miljoonaa, mikä trkoitaa, että se on kansanetaloudellisesti kallis instituutio.

    • Anonyymi

      Paljon menee. 1.37 miljoonan tuloilla mutta jos on 20 miljoonan tulot niin mennään ohi jääkiekosta. Kirkolla ei ole montaa asiakasta

    • Anonyymi

      No niiin, 1.9. on taas maksupäivä viiime vuoden veroista. Monella se olisi jäänyt väliin, jos olisi eronnut ennen vuotta 2018. Eroa nyt ennen 2020. Nyt.

    • Anonyymi

      Tänään meni makuun mätkyjen loppuerä. Korjausliike nyt.

    • Anonyymi

      Onneksi erosin heti 18v täytettyäni. Penniäkään en ole ikinä palkastani menettänyt tälle humpuukiosastolle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      110
      1189
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1024
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      128
      920
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      95
      775
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      287
      722
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      75
      649
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe