Olen tässä miettinyt ulkomaille lähtöä jo aikani..
Olen kahdeksantoista vuotias ja kielitaitoa löytyy sujuvan englannin verran..
Rahaa ei niinkään..
Kun lukio loppuu tuossa muutaman viikon kuluttua ajattelin hakea jonnekkin opiskelemaan, mutta kun on hyvin todennäköistä etten mihinkään pääse olisiko aivan utopista haluta muuttaa ulkomaille välivuodeksi?
Onko kellään kokemusta minne kannattaisi suunnata, onko työllisyys minkälaista ja kuinka helposti töihin pääsee ei varsinaisesti ammattia omaavana?
Jos jollain on muutenkin vinkkejä, mitä tällaisia haaveilevana kannattaisi tehdä otan mielellään vastaan :)
ulkomaille..
3
537
Vastaukset
- kibbutsilla
Itse pidin lukion jälkeen vastaavasti välivuoden, jota tosin en itse uskonut kokonaan viettäväni ulkomailla. Lähdin kibbutsille "pariksi kuukaudeksi", missä olikin ihan hauskaa. Israelissa olin myös välillä au pair -hommissa ja parissa hotellissakin (moshav) töissä. Tuli nähtyä Israelin maa aika perusteellisesti sillä vapaa päivinä tutkailin ympäristöä. Muitten reppureissulaisten mukana uskaltauduin myös käymään Egyptin puolella katselemassa maailman ihmeitä (kuukauden ajan)ja lopuksi piipahdin Rhodokselle pariksi kuukaudeksi töihin. Äkkiä meni vuosi! En ollut aiemmin käynyt yhtikäs missään ulkomailla eikä mullakaan liikaa rahaa ollut, mutta töistähän sitä sai.
- viceroy
itse lähden luultavasti australiaan work & travel companyn kautta. työkokemusta et hirveästi välttämättä tarvitse mutta eihän siitä koskaan haittaa ole.
lue lisää tuolta
http://www.wtci.de/finland/index.shtml
kerro jos oot lähdössä!- kiisseli
Mikä ettei, en ehtinyt kauheasti sitä sivustoa lukea mutta mitä ne käytännössä järjestää?
Työpaikan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi persuilla ei ole firmoja?
Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?837111Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015
Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit267063Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan
Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k1096168Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä
Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?455414Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?
Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik845238Demarikultin uhri kertoo
Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa635205Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?
Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus405108Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi
Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset274595Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä
"Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv173477Vasemmistolaiset paskat eivät nousseet seisomaan kun Akaan kaupunginvaltuusto
vietti hiljaisen hetken Charlie Kirkin muistoksi https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000011523016.html3003400