Olen tässä miettinyt ulkomaille lähtöä jo aikani..
Olen kahdeksantoista vuotias ja kielitaitoa löytyy sujuvan englannin verran..
Rahaa ei niinkään..
Kun lukio loppuu tuossa muutaman viikon kuluttua ajattelin hakea jonnekkin opiskelemaan, mutta kun on hyvin todennäköistä etten mihinkään pääse olisiko aivan utopista haluta muuttaa ulkomaille välivuodeksi?
Onko kellään kokemusta minne kannattaisi suunnata, onko työllisyys minkälaista ja kuinka helposti töihin pääsee ei varsinaisesti ammattia omaavana?
Jos jollain on muutenkin vinkkejä, mitä tällaisia haaveilevana kannattaisi tehdä otan mielellään vastaan :)
ulkomaille..
3
560
Vastaukset
- kibbutsilla
Itse pidin lukion jälkeen vastaavasti välivuoden, jota tosin en itse uskonut kokonaan viettäväni ulkomailla. Lähdin kibbutsille "pariksi kuukaudeksi", missä olikin ihan hauskaa. Israelissa olin myös välillä au pair -hommissa ja parissa hotellissakin (moshav) töissä. Tuli nähtyä Israelin maa aika perusteellisesti sillä vapaa päivinä tutkailin ympäristöä. Muitten reppureissulaisten mukana uskaltauduin myös käymään Egyptin puolella katselemassa maailman ihmeitä (kuukauden ajan)ja lopuksi piipahdin Rhodokselle pariksi kuukaudeksi töihin. Äkkiä meni vuosi! En ollut aiemmin käynyt yhtikäs missään ulkomailla eikä mullakaan liikaa rahaa ollut, mutta töistähän sitä sai.
- viceroy
itse lähden luultavasti australiaan work & travel companyn kautta. työkokemusta et hirveästi välttämättä tarvitse mutta eihän siitä koskaan haittaa ole.
lue lisää tuolta
http://www.wtci.de/finland/index.shtml
kerro jos oot lähdössä!- kiisseli
Mikä ettei, en ehtinyt kauheasti sitä sivustoa lukea mutta mitä ne käytännössä järjestää?
Työpaikan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko1952747Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen
"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-83042673Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi
Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy442355Drone-epäily Uudellamaalla
Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html1591424Loppuiko MTV3 näkymästä? Vinkki, miten näet mm. Salatut elämät jatkossa
MTV:n maksuttomien tv-kanavien (MTV3, MTV Sub, MTV Ava) näkyvyys Elisan palveluissa päättyi 12.5.2026. Tämä aiheutti har171132Oho! Martina Aitolehti teki radikaalin hiusmuutoksen - Uskaltaisitko itse?
Martina Aitolehti on menestyvä yrittäjä. Nyt hän on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukoissa Aitolehti nähdään481106- 57812
Muistatko? Pete Parkkonen kohahdutti intiimillä videolla - Katso se tästä!
Pete Parkkonen sai kohujulkisuutta Kohta sataa -videolla. Nyt Parkkonen voi kohahduttaa Euroviisuissa ainakin silloin, j11801- 19709
- 55702