Minä valitsisisin Fiat 500X:n.
Koska se on mielestäni nykyaikaisempi ja tyylikkäämmän näköinen. Laadukas, samoin kuin sisarmalli Jeep Renegade (voitti japsit/korealaiset adacin laatuvertailussa). Renegade ja 500X tulevat samalta tehtaalta Italiasta. Molempia myydään euroopassa paljon enemmän kuin ASX:ää.
Markkinoile tullessaan 500X voitti autobildin vertailussa ASX:n ja Dusterin, tosin se oli 140 hv turbokoneella porukan kallein ja tehokkain.
Nythän on myynnissä uudistunut facelift -malli (sekä 500X ja Renegade). Molemmissa uudet firefly koneet 120 hv ha 150 hv.
Käykääpäs Mitsubishistit koeajamassa näitäkin.
ASX vai 500X
20
94
Vastaukset
- Anonyymi
Ei tarvitse käydä mitään hiivattia ajamassa. Eikä oikein kukaan muukaan ole niistä näköjään kiinnostunut. Mitsubishillä kun on malli, joka myy tuhat kertaa enemmän, kuin joku hiivatti, ja sen johdannaiset.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/mitsubishin-myynti-pomppasi-suomessa-veturina-outlanderin-ladattava-hybridi/9b3507ba-e5b8-4cf3-a40e-2afffb7d0dff- Anonyymi
Hei haloo!
500X:ää myyty markkinoille tulonsa ajoista asti Euroopassa huomattavasti enemmän kuin ASX:ää. Useana vuonna yli tuplasti enemmän!!
Suomessa maahantuojakatkosten tms. syiden takia harvinaisuus. Mutta ompahan sitten yksilöllinen auto täällä!
Huippulaadukas auto jota todistaa esim. Autobildin 100 tkm kestotestimenestys. Nyt näkyy J.Rintajoupilla olevan huippuedullisesti edellisen maahantuojan erä vm.20 autoja! Hyvillä varusteillakin, näyttäs 2 talvirenkaatkin sisältyvän hintaan.
Tuo "retro-premium-merkkituote" on oikeesti kallis auto. Hiljattain oli jossain vertailussa Saksassa ( 150 hv automaatti), olikohan yli 23 000 € Saksassa. Huomattavasti kalliimpi auto siellä kun vertailun muut autot, Seatin ja Opelin katumaasturit. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hei haloo!
500X:ää myyty markkinoille tulonsa ajoista asti Euroopassa huomattavasti enemmän kuin ASX:ää. Useana vuonna yli tuplasti enemmän!!
Suomessa maahantuojakatkosten tms. syiden takia harvinaisuus. Mutta ompahan sitten yksilöllinen auto täällä!
Huippulaadukas auto jota todistaa esim. Autobildin 100 tkm kestotestimenestys. Nyt näkyy J.Rintajoupilla olevan huippuedullisesti edellisen maahantuojan erä vm.20 autoja! Hyvillä varusteillakin, näyttäs 2 talvirenkaatkin sisältyvän hintaan.
Tuo "retro-premium-merkkituote" on oikeesti kallis auto. Hiljattain oli jossain vertailussa Saksassa ( 150 hv automaatti), olikohan yli 23 000 € Saksassa. Huomattavasti kalliimpi auto siellä kun vertailun muut autot, Seatin ja Opelin katumaasturit.Näköjään vm.20 mallit ovat 120 hv manuaaleja. Joku vanhempi automaatti ja 140 hv malli löytyy, joskus ollut joku ulkomailta tuotu 170hv versio myös.
Tuodaankohan 150 hv automaatilla Suomeen ollenkaan?
Uusia sisarmalli Jeep Renegadea löytyy kyllä 150 hv automaatilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hei haloo!
500X:ää myyty markkinoille tulonsa ajoista asti Euroopassa huomattavasti enemmän kuin ASX:ää. Useana vuonna yli tuplasti enemmän!!
Suomessa maahantuojakatkosten tms. syiden takia harvinaisuus. Mutta ompahan sitten yksilöllinen auto täällä!
Huippulaadukas auto jota todistaa esim. Autobildin 100 tkm kestotestimenestys. Nyt näkyy J.Rintajoupilla olevan huippuedullisesti edellisen maahantuojan erä vm.20 autoja! Hyvillä varusteillakin, näyttäs 2 talvirenkaatkin sisältyvän hintaan.
Tuo "retro-premium-merkkituote" on oikeesti kallis auto. Hiljattain oli jossain vertailussa Saksassa ( 150 hv automaatti), olikohan yli 23 000 € Saksassa. Huomattavasti kalliimpi auto siellä kun vertailun muut autot, Seatin ja Opelin katumaasturit.Mulla on ASX, diesel 2.2 neliveto ja automaatti. Vm 2017. Uutena hankittu.
Tuolloin kyllä mielessä oli mm jeep renegadekin, mutta vastaavan hinta oli aivan liian paljon kalliimpi. Muuten kyllä ihan kelpo peli.
Olen ollut oikein tyytyväinen ASX:ääni. Nyt ajettu hieman yli 70 tkm eikä mitään ongelmaa/korjattavaa ole ollut.
Kovin tilava ulkoiseen habitukseen nähden ei ASX ole, tavaratilakin aika pieni. Lapsiperheelle löytyisi varmasti tilojen puolesta parempikin vaihtoehto suunnilleen samaan hintaan, mutta kahden aikuisen eläkeläispariskunnan tarpeeseen täysin riittävät tilat. Äänieristys keskinkertainen, mutta parani oleellisesti, kun ruostesuojauksen yhteydessä lisättiin äänieristystä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla on ASX, diesel 2.2 neliveto ja automaatti. Vm 2017. Uutena hankittu.
Tuolloin kyllä mielessä oli mm jeep renegadekin, mutta vastaavan hinta oli aivan liian paljon kalliimpi. Muuten kyllä ihan kelpo peli.
Olen ollut oikein tyytyväinen ASX:ääni. Nyt ajettu hieman yli 70 tkm eikä mitään ongelmaa/korjattavaa ole ollut.
Kovin tilava ulkoiseen habitukseen nähden ei ASX ole, tavaratilakin aika pieni. Lapsiperheelle löytyisi varmasti tilojen puolesta parempikin vaihtoehto suunnilleen samaan hintaan, mutta kahden aikuisen eläkeläispariskunnan tarpeeseen täysin riittävät tilat. Äänieristys keskinkertainen, mutta parani oleellisesti, kun ruostesuojauksen yhteydessä lisättiin äänieristystä.Niin ja minulle on täysin yhdentekeviä jotkut Euroopan myyntitilastot, kuten Suomenkin. Autovalintaani en tee noiden perusteella. Ostanhan autoni itselle ja minulle sopivan, joka myös miellyttää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin ja minulle on täysin yhdentekeviä jotkut Euroopan myyntitilastot, kuten Suomenkin. Autovalintaani en tee noiden perusteella. Ostanhan autoni itselle ja minulle sopivan, joka myös miellyttää.
Valitettavasti kukaan ei voi käyttää sanoja Fiat ja huippulaadus tai edes laadukas samassa lauseessa tai edes jutussa?
Vaikka Italian ihmettä myytäisiin kuin lusikoita Euroopassa, ei se kerro auton laadusta mitään! Kyllä sitä välimeren rannikoilla varmaan myydäänkiin, halvalla kun kauppakassin siellä saa, mutta ei sillä täällä pohjoisessa mitään virkaa ole!
Ainoa hyvä puoli voisi olla varma taivaspaikka, sillä Fiat-kärsimysten takia niiden kuskeillla sellainen kuuluu takuuseen, helvettiä ei heidän kahta kertaa tarvi kärsiä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valitettavasti kukaan ei voi käyttää sanoja Fiat ja huippulaadus tai edes laadukas samassa lauseessa tai edes jutussa?
Vaikka Italian ihmettä myytäisiin kuin lusikoita Euroopassa, ei se kerro auton laadusta mitään! Kyllä sitä välimeren rannikoilla varmaan myydäänkiin, halvalla kun kauppakassin siellä saa, mutta ei sillä täällä pohjoisessa mitään virkaa ole!
Ainoa hyvä puoli voisi olla varma taivaspaikka, sillä Fiat-kärsimysten takia niiden kuskeillla sellainen kuuluu takuuseen, helvettiä ei heidän kahta kertaa tarvi kärsiä!Joo mut audii fiiattii mitsubishii mersuu ooppelii
-Osss - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo mut audii fiiattii mitsubishii mersuu ooppelii
-OsssNo kappas, sieltä tuli pikku Ismail päiväkodista ja osallistui hänkin aikuisten autokeskusteluihin?
- Anonyymi
asx ehdottomasti < näppärä ja helppo.....
- Anonyymi
jos valita saisin niin asx.... mut jos ois golf plus ja 500x niin 500x
- Anonyymi
asx näistä
- Anonyymi
asx koska toi ois just se mun unelmapeli ja näppärä
- Anonyymi
Molemmat otsikon autot laatupelejä. Aivan varmasti. Turha tuolla jonkun urputtaa että talvella ei Fiat muka hyvä. Mitähän urbaanilegendaa tuokin. Työkaverillakin Alfa Giulietta diesel käytettynä ostettu ja pelaa hyvin joka vuodenajalla. Pakkasilla myös. Jeep Renegade joka tehdään Italiassa samalla tehtaalla kuin 500X ja Fiatin koneet niissä, oli v.2015 muistaakseni lämpimin auto TM -talvivertailussa. Sieltä Melfin tehtaalta tulee tosiaankin hyvin viimeisteltyjä/laadukkaita autoja. Tosin eivät 500X ja varsinkaan Renegade mitään edullisimpia autoja olekaan.
Mutta kyllä kuten totesinkin että ASX on varmasti laatuauto sekin ja ostakoon sellaisen kuka tykkää. Hyvä että on eri makuja autoilijoilla, näkee liikenteessäkin sitten monenlaista menopeliä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Molemmat otsikon autot laatupelejä. Aivan varmasti. Turha tuolla jonkun urputtaa että talvella ei Fiat muka hyvä. Mitähän urbaanilegendaa tuokin. Työkaverillakin Alfa Giulietta diesel käytettynä ostettu ja pelaa hyvin joka vuodenajalla. Pakkasilla myös. Jeep Renegade joka tehdään Italiassa samalla tehtaalla kuin 500X ja Fiatin koneet niissä, oli v.2015 muistaakseni lämpimin auto TM -talvivertailussa. Sieltä Melfin tehtaalta tulee tosiaankin hyvin viimeisteltyjä/laadukkaita autoja. Tosin eivät 500X ja varsinkaan Renegade mitään edullisimpia autoja olekaan.
Mutta kyllä kuten totesinkin että ASX on varmasti laatuauto sekin ja ostakoon sellaisen kuka tykkää. Hyvä että on eri makuja autoilijoilla, näkee liikenteessäkin sitten monenlaista menopeliä.Nythän valinta on helppo. Laadukas 500X tietenkin kun uusien Mitsujen myynti euroopassa loppuu!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nythän valinta on helppo. Laadukas 500X tietenkin kun uusien Mitsujen myynti euroopassa loppuu!!!
Ja mitä tekemistä maahantuonnin loppumisella olisi, tehtaan ilmoituksen mukaan nyt on vain uusien mallien toimitus jäädytetty Eurooppaan 2020-2022?
Varaosa- ja huoltopuoli jatkuu aivan normaalisti, koska Mitsuja paljon liikenteessä. Lisäksi ASX kestää tuplaten kauemmin kuin Italian ihme, on ajettavuudeltaan, tiloiltaan, turvallisuudeltaan ja jälleenmyyntiarvoltaan parempi.
Tuossa alla tuoretta tutkittua tietoa siitä, kannattaa lukea ennen kuin alkaa kirjoitella omiaan?
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/9d84db9f-8a00-4052-9bd9-9b6daf6d1848 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja mitä tekemistä maahantuonnin loppumisella olisi, tehtaan ilmoituksen mukaan nyt on vain uusien mallien toimitus jäädytetty Eurooppaan 2020-2022?
Varaosa- ja huoltopuoli jatkuu aivan normaalisti, koska Mitsuja paljon liikenteessä. Lisäksi ASX kestää tuplaten kauemmin kuin Italian ihme, on ajettavuudeltaan, tiloiltaan, turvallisuudeltaan ja jälleenmyyntiarvoltaan parempi.
Tuossa alla tuoretta tutkittua tietoa siitä, kannattaa lukea ennen kuin alkaa kirjoitella omiaan?
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/9d84db9f-8a00-4052-9bd9-9b6daf6d1848Ompa hyvä "tilasto". Kaikki vähän outoja malleja. Työkaveri kyllä jonkun korjauksen tai takaisinkutsun joutui ASX:ään takuuaikana teettämään.. olikohan lasinpyyhkimiin liittyvä ainakin, mutta kyllähän se ihan hyvin toimi, en sitä moitikaan.
Mutta oletkos 500X:n tiloja/ ajettavuutta testannut? Ja EuroNCAP -testissä 500X turvallisuus oli erinomainen. Varustelu myös Fiatissa huomattavasti parempi, nykyaikaisempi ja sisustus hienompi kuin ASX:ssä. Ainakin mitä työkaverin vm.16 oli. Jonkun kerran olin siinä kyydissä ja voisin 500X:n koeajon perusteella väittää että 500X on hiljainen auto kovemmissakin nopeuksissa..
Tuossa brittitutkimuksessa Dacia on neljäntenä?? Työkaverilla vm.14 Sanderossa oli jo jokunen korjaamoreissu (olikohan jarrut, pyöränlaakeri, vetonivel) vaikka oli reilusti alle 100 tkm ajettu. Ei kovin vakuuttava ollut laadultaan.
Itselläni kyllä uudehkot Fiatit olleet huolettomia pelejä. Saksalaisen Adacin kats.tilastossa Tipo voitti ollen viattomin luokassaan, Jeep Renegade (500X:n sisarmalli) oli parin saksalaismerkin jälkeen kolmanneksi paras voittaen kaikki japsit ja korealaiset.
500X multijet menestyi erinomaisesti autobildin 100 tkm kestotestissä.
Ja sitä paitsi euroopassa myyty esittelyvuodestaan lähtien kumpaakin mallia, 500X:ää js Renegadea huomattavasti enemmän kuin ASX:ää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ompa hyvä "tilasto". Kaikki vähän outoja malleja. Työkaveri kyllä jonkun korjauksen tai takaisinkutsun joutui ASX:ään takuuaikana teettämään.. olikohan lasinpyyhkimiin liittyvä ainakin, mutta kyllähän se ihan hyvin toimi, en sitä moitikaan.
Mutta oletkos 500X:n tiloja/ ajettavuutta testannut? Ja EuroNCAP -testissä 500X turvallisuus oli erinomainen. Varustelu myös Fiatissa huomattavasti parempi, nykyaikaisempi ja sisustus hienompi kuin ASX:ssä. Ainakin mitä työkaverin vm.16 oli. Jonkun kerran olin siinä kyydissä ja voisin 500X:n koeajon perusteella väittää että 500X on hiljainen auto kovemmissakin nopeuksissa..
Tuossa brittitutkimuksessa Dacia on neljäntenä?? Työkaverilla vm.14 Sanderossa oli jo jokunen korjaamoreissu (olikohan jarrut, pyöränlaakeri, vetonivel) vaikka oli reilusti alle 100 tkm ajettu. Ei kovin vakuuttava ollut laadultaan.
Itselläni kyllä uudehkot Fiatit olleet huolettomia pelejä. Saksalaisen Adacin kats.tilastossa Tipo voitti ollen viattomin luokassaan, Jeep Renegade (500X:n sisarmalli) oli parin saksalaismerkin jälkeen kolmanneksi paras voittaen kaikki japsit ja korealaiset.
500X multijet menestyi erinomaisesti autobildin 100 tkm kestotestissä.
Ja sitä paitsi euroopassa myyty esittelyvuodestaan lähtien kumpaakin mallia, 500X:ää js Renegadea huomattavasti enemmän kuin ASX:ää.Ei, ei ole tuokaan tilasto mikään raamattu, vaan pieneltä osaltaan kertoo tuossa tilastossa olevien useiden japanilaisten autojen laadusta jotain. Jos et hyväksy laatu -sanaa, käytetään termejä hyvin suunniteltu(ja) ja hyvin tehty(jä).
Ja koska ne useimmiten ovat TOP10 -listalle tilastoissa ylempänä, tehtiinpä se missä maassa tahansa, voi kai niiden hyvyyteen uskoa!
Harvoin olen nähnyt italiaanoja tässä kommentissa mainituissa testeissä, kärkisijoilla, kääntämättä siis luetteloa ylösalaisn?
Välimeren maiden myyntitilastoilla ei ole mitään merkitystä, niissä on muut kriteerit etusijalla kuin laatu tai hyvin rakennettu auto.
Itse luotan enemmän suomalaisia katsastustilastoja, koska meillä jos missä autot joutuvat koville paljon ajetttuina, ikävuosia takana, huonojen teiden, sään ja kelien takia, jolloin hyvin tehdyt autot erottuvat.
Toki niissäkin kyseenalaistettavia asioita kuten ns. kauppakassien ajomäärät vastaan tienpäällä viihtyvät kaupparatsu- tai taximallit, eivät ne 1:1 vertailukelpoisia tietenkään ole.
Tai joku korjaa viat ennen katsastusta, toinen menee vikalista mukana kojaamolle. Ei aivan tasapuolista ole sekään.
Mutta parempien kriteerien puutteessa mentävä noilla. Tai voihan sitten luottaa myyntimääriin, haluttavuuteen, jälleenmyyntiarvoon. Niissäkin keulilla on vuodesta toiseen aika lailla samat merkit tutuista maista.
Fiatin avaimia ei taskussani ole ollut, yli parikymmentä muuta merkkiä kyllä. Isoveljen Mirafiori tuttu perhepiiiristä ja kyllä sitä veli koko ajan kirosi. Korjaili ja kirosi. Ja taas korjaili ja kirosi.
Manailin minäkin ensimmäistä Datsuniani ja toista Opelia, vaan paljon pienemmällä kiroilulla pääsin kuin veljeni. Minä hitsasin alustaa Datsunista, moottoria korjailin Opelista siinä missä veli kiroili niiden lisäksi sähköjohtojen aivoituksia, kun virrat ei tullut ja kulkenut sinne minne olisi pitänyt, oli sitten kesä tai talvi?
Ja samaa tuskaa veljellä oli vielä Alfan kanssa, nyt pääsi sekin urakalla hitsaamaan alustaa ja paikkamaalaamaan kynnyksiä yms.
Hurahtanut kun se aikanaan niihin italialaisiin oli, ei periksi hevillä antanut. Vaan kiroili. Nykyisin on sekin järkiinsä tullut, tai osittain, Bemarilla kun polkee?
Kun nuo italialaiset perhepiirissä jätti pysyvän jäljen nuppiin "ei niin hyvin suunnittelusta/rakennetusta" autosta (ukin "pompannapin ongelmia edes mainitsematta), ei sellaista todistetta olekaan, jolla italiaisen auton yhteyteen kirjoittaisin sanan hyvin tehty? Vieläkään, vuonna 2020!
Joo, on niillä pirun kalliita luksusmerkkejä mm. Ferraria, Lamborghinia ja Maseratia, joita laadukkaina pidetään? Kesällä kiva toki kruisailla ympäri Kaivopuistoa "luu ulkona" misuja hakien.
Mutta miten nekin meidän räntäloskassa tai 30 asteen pakkasissa yli 300 000km ajettuna 15-vuotiaana toimisi, mutta aika paljon vastaavia japanilaisia on maantiet meillä täynnä?
Antaahan alunperin kymmenkertainenkin hintaero kalliille autolle toki paremmat kodit talleineen ja huolenpidon isolla rahalla matkan varrelle, joten vertaus suoraan tuolla tavalla ei ole relevantti, myönnän.
Mutta entä jos kuitenkin vertailisi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei, ei ole tuokaan tilasto mikään raamattu, vaan pieneltä osaltaan kertoo tuossa tilastossa olevien useiden japanilaisten autojen laadusta jotain. Jos et hyväksy laatu -sanaa, käytetään termejä hyvin suunniteltu(ja) ja hyvin tehty(jä).
Ja koska ne useimmiten ovat TOP10 -listalle tilastoissa ylempänä, tehtiinpä se missä maassa tahansa, voi kai niiden hyvyyteen uskoa!
Harvoin olen nähnyt italiaanoja tässä kommentissa mainituissa testeissä, kärkisijoilla, kääntämättä siis luetteloa ylösalaisn?
Välimeren maiden myyntitilastoilla ei ole mitään merkitystä, niissä on muut kriteerit etusijalla kuin laatu tai hyvin rakennettu auto.
Itse luotan enemmän suomalaisia katsastustilastoja, koska meillä jos missä autot joutuvat koville paljon ajetttuina, ikävuosia takana, huonojen teiden, sään ja kelien takia, jolloin hyvin tehdyt autot erottuvat.
Toki niissäkin kyseenalaistettavia asioita kuten ns. kauppakassien ajomäärät vastaan tienpäällä viihtyvät kaupparatsu- tai taximallit, eivät ne 1:1 vertailukelpoisia tietenkään ole.
Tai joku korjaa viat ennen katsastusta, toinen menee vikalista mukana kojaamolle. Ei aivan tasapuolista ole sekään.
Mutta parempien kriteerien puutteessa mentävä noilla. Tai voihan sitten luottaa myyntimääriin, haluttavuuteen, jälleenmyyntiarvoon. Niissäkin keulilla on vuodesta toiseen aika lailla samat merkit tutuista maista.
Fiatin avaimia ei taskussani ole ollut, yli parikymmentä muuta merkkiä kyllä. Isoveljen Mirafiori tuttu perhepiiiristä ja kyllä sitä veli koko ajan kirosi. Korjaili ja kirosi. Ja taas korjaili ja kirosi.
Manailin minäkin ensimmäistä Datsuniani ja toista Opelia, vaan paljon pienemmällä kiroilulla pääsin kuin veljeni. Minä hitsasin alustaa Datsunista, moottoria korjailin Opelista siinä missä veli kiroili niiden lisäksi sähköjohtojen aivoituksia, kun virrat ei tullut ja kulkenut sinne minne olisi pitänyt, oli sitten kesä tai talvi?
Ja samaa tuskaa veljellä oli vielä Alfan kanssa, nyt pääsi sekin urakalla hitsaamaan alustaa ja paikkamaalaamaan kynnyksiä yms.
Hurahtanut kun se aikanaan niihin italialaisiin oli, ei periksi hevillä antanut. Vaan kiroili. Nykyisin on sekin järkiinsä tullut, tai osittain, Bemarilla kun polkee?
Kun nuo italialaiset perhepiirissä jätti pysyvän jäljen nuppiin "ei niin hyvin suunnittelusta/rakennetusta" autosta (ukin "pompannapin ongelmia edes mainitsematta), ei sellaista todistetta olekaan, jolla italiaisen auton yhteyteen kirjoittaisin sanan hyvin tehty? Vieläkään, vuonna 2020!
Joo, on niillä pirun kalliita luksusmerkkejä mm. Ferraria, Lamborghinia ja Maseratia, joita laadukkaina pidetään? Kesällä kiva toki kruisailla ympäri Kaivopuistoa "luu ulkona" misuja hakien.
Mutta miten nekin meidän räntäloskassa tai 30 asteen pakkasissa yli 300 000km ajettuna 15-vuotiaana toimisi, mutta aika paljon vastaavia japanilaisia on maantiet meillä täynnä?
Antaahan alunperin kymmenkertainenkin hintaero kalliille autolle toki paremmat kodit talleineen ja huolenpidon isolla rahalla matkan varrelle, joten vertaus suoraan tuolla tavalla ei ole relevantti, myönnän.
Mutta entä jos kuitenkin vertailisi?Ensinnäkin 600 oli aikalaisekseen legendaarisen kestävän auton maineessa. Muutama vuosi sitten maalaiskylän huoltsikalla viereisellä mittarilla tankkasi vanhempi herrasmies Fiat 600:sta vm.64 . Kuulemma viimeinen "kaappariovinen"malli. Se oli ollut hänellä uudesta asti ja mittari olikohan 6 vai 7 kertaa pyörähtänyt 100 000 km kohdalla eli oli 600 tai 700 tkm ajettu..
Abarth 131 mirafiorilla M. Alen ja muutkin voitti lukemattomia ralleja. Se oli paras ralliauto silloin. Arkisempi 131 versio oli normaali perheauto laadultaankin tuolloin mutta ei niin viimeistelty ja laadukas kuin astetta isompi 132, puhumattakaan huippumalli 130 3.2 V6:sta.
Mulla oli 90-luvun lopulla 132 2.0 autom vm.77. Huippuvarusteltu ja laadukas. Ei kitissy eikä kolissut yli 20 -vuotiaanakaan ja toimi hyvin. Sähkölasit edessä, ohj.teh, kärjetön sytytys, ratin kork.säätö (130:ssä säätyi myös pituus), hieno verhoilu jne.
130:stä tehtiin sedania ja coupea. Kilpaili sen ajan Mersujen ja Jaguarien kanssa ja kyllä Classic cars -lehden vertailussa kehuttiinkin 130 coupea eniten. Toiset autot olivat BMW 3.0 Csi ja Jaguar XJC Coupe. Vertailu oli otsikoitu 70's fashion.
En kyllä vanhojen Ferrareiden ja Maseratien laatua kovin kehukaan. Varsinkaan kestävyyttä. Sen ajan isot Fiatit ja Lanciat olivat varmaankin paljon paremmin tehtyjä. Mobilisti -lehdessäkin Fiat 2300 S Coupen (6-sylinterinen) sanottiin sen antavan lähes samanlaisen ajoelämyksen kuin sen ajan Ferrarit, Lamborghinit ja muut superautot, mutta on hieman edullisempi (ei kylläkään mikään edullinen vaan esim. kalliimpi kuin jotkut Jaguarit, Volvo P1800 "pyhimys"jne.) ja laadukkaammin tehty auto. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ensinnäkin 600 oli aikalaisekseen legendaarisen kestävän auton maineessa. Muutama vuosi sitten maalaiskylän huoltsikalla viereisellä mittarilla tankkasi vanhempi herrasmies Fiat 600:sta vm.64 . Kuulemma viimeinen "kaappariovinen"malli. Se oli ollut hänellä uudesta asti ja mittari olikohan 6 vai 7 kertaa pyörähtänyt 100 000 km kohdalla eli oli 600 tai 700 tkm ajettu..
Abarth 131 mirafiorilla M. Alen ja muutkin voitti lukemattomia ralleja. Se oli paras ralliauto silloin. Arkisempi 131 versio oli normaali perheauto laadultaankin tuolloin mutta ei niin viimeistelty ja laadukas kuin astetta isompi 132, puhumattakaan huippumalli 130 3.2 V6:sta.
Mulla oli 90-luvun lopulla 132 2.0 autom vm.77. Huippuvarusteltu ja laadukas. Ei kitissy eikä kolissut yli 20 -vuotiaanakaan ja toimi hyvin. Sähkölasit edessä, ohj.teh, kärjetön sytytys, ratin kork.säätö (130:ssä säätyi myös pituus), hieno verhoilu jne.
130:stä tehtiin sedania ja coupea. Kilpaili sen ajan Mersujen ja Jaguarien kanssa ja kyllä Classic cars -lehden vertailussa kehuttiinkin 130 coupea eniten. Toiset autot olivat BMW 3.0 Csi ja Jaguar XJC Coupe. Vertailu oli otsikoitu 70's fashion.
En kyllä vanhojen Ferrareiden ja Maseratien laatua kovin kehukaan. Varsinkaan kestävyyttä. Sen ajan isot Fiatit ja Lanciat olivat varmaankin paljon paremmin tehtyjä. Mobilisti -lehdessäkin Fiat 2300 S Coupen (6-sylinterinen) sanottiin sen antavan lähes samanlaisen ajoelämyksen kuin sen ajan Ferrarit, Lamborghinit ja muut superautot, mutta on hieman edullisempi (ei kylläkään mikään edullinen vaan esim. kalliimpi kuin jotkut Jaguarit, Volvo P1800 "pyhimys"jne.) ja laadukkaammin tehty auto.Pärjäsihän se Mirafiori Alenin käsittelyssä hyvin omana aikanaan, sai jopa lempinimen "Escortin tappaja". Kyllä italialaiset nopeita ja tehokkaita autoja aina ovat osanneet tehdä, tottahan se on. Mutta tehdäänkö luotettavuuden kustannuksella?
Mutta tilastoja tarkistamatta. ei tainnut 131 kuitenkaan osakilpailuvoitoissa Fordia koskaan ylittää?
Vaan ei se nopeus ja moninainen tekniikka takaa vielä mitään, sen pitäisi myös toimiakin kaikisssa olosuhteissa, mahd. hyvin!
Niinpä laadukkaan, hyvin suunnitellun ja hyvin rakennetun auton kriteerit löytyvät ylhäällä olevista kommenteista aika selvästi, toistamatta niitä enään tässä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ompa hyvä "tilasto". Kaikki vähän outoja malleja. Työkaveri kyllä jonkun korjauksen tai takaisinkutsun joutui ASX:ään takuuaikana teettämään.. olikohan lasinpyyhkimiin liittyvä ainakin, mutta kyllähän se ihan hyvin toimi, en sitä moitikaan.
Mutta oletkos 500X:n tiloja/ ajettavuutta testannut? Ja EuroNCAP -testissä 500X turvallisuus oli erinomainen. Varustelu myös Fiatissa huomattavasti parempi, nykyaikaisempi ja sisustus hienompi kuin ASX:ssä. Ainakin mitä työkaverin vm.16 oli. Jonkun kerran olin siinä kyydissä ja voisin 500X:n koeajon perusteella väittää että 500X on hiljainen auto kovemmissakin nopeuksissa..
Tuossa brittitutkimuksessa Dacia on neljäntenä?? Työkaverilla vm.14 Sanderossa oli jo jokunen korjaamoreissu (olikohan jarrut, pyöränlaakeri, vetonivel) vaikka oli reilusti alle 100 tkm ajettu. Ei kovin vakuuttava ollut laadultaan.
Itselläni kyllä uudehkot Fiatit olleet huolettomia pelejä. Saksalaisen Adacin kats.tilastossa Tipo voitti ollen viattomin luokassaan, Jeep Renegade (500X:n sisarmalli) oli parin saksalaismerkin jälkeen kolmanneksi paras voittaen kaikki japsit ja korealaiset.
500X multijet menestyi erinomaisesti autobildin 100 tkm kestotestissä.
Ja sitä paitsi euroopassa myyty esittelyvuodestaan lähtien kumpaakin mallia, 500X:ää js Renegadea huomattavasti enemmän kuin ASX:ää.Tottakai Euroopassa myydään yleisesti eurooppalaisia autoja enemmän kuin japanilaisia. Japanissa taasen japanilaisia enemmän kuin eurooppalaisia.
Fiat ja renegade ovat italialaisia autoja ja italia on niin väkirikas maa, että jo pelkästään siellä myydyt autot vaikuttavat eurooppalaisiin myyntitilastoihinkin. Ja kai nyt on luonnollista, että italialaiset suosivat italialaisia autoja.
Ei nuo myyntitilastot kerro suoraan auton laadukkuudesta/hyvyydestä juurikaan yhtikäs mitään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882