Moicca kreationistit. Oletetaan, että The Lopullinen Totuus kaikesta
tulisi niin selkeästi kaikkien ihmisten tietoon, että kukaan ei
voisi enää kiistellä maailmankaikkeuden luomisesta vs alkuräjähdys,
eliölajien älykkäästä suunnittelusta vs evoluutio. Kumpi seuraavista
olisi katkerampi niellä: 1 kaiken olisikin luonut jumala, mutta ei
juutalais-kristillinen partaukkeli pilven reunalla vaan esimerkiksi
zeus, thor tai ukko ylijumala 2 kaikki olisi niin kuin nykyinen tiede
olettaa, alkuräjähdys ja elämän kehitys vähitellen evoluutioteorian
mukaisesti? Äläkä väitä, ettet olisi joskus epäillyt omaa uskoasi.
Lopullinen totuus
64
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Sovitaan, että kaikki ovat oikeassa. Riita poikki ja voita väliin. Kukaan ei taivu omasta uskostaan ja tiedoistaan, joten miksi väitellä turhia täällä? Entistä enemmän tulemme äkäisiksi, kun lukee toisen provokaatioita jatkuvasti.
- Anonyymi
Jos haluaa löytää totuuden, sitä ei löydy oikealta eikä vasemmalta. Ei löydä liberalismista tai konservatismista. Sitä ei löydä idästä eikä lännestä, ei avaruudesta eikä maan sisuksista.
Jeesus sanoi: "Minä olen tie, totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani" (Joh. 14:6). Olen löytänyt Jeesuksen eli totuuden.- Anonyymi
Valitettavasti et ainoana:
"Olen löytänyt Jeesuksen eli totuuden."
Jopa Jeesus-totuuden löytäjien totuuksien yksityiskohdat eroavat melkoisesti toisistaan.
Muunlaisia totuuksia on myös löytynyt useita aivan yhtä vakaasti uskottuina kuin sinunkin.
- Anonyymi
Oikeassa olemisen tarve johtaa vain riitelyyn ja lähimmäisten huonoon kohteluun.
- Anonyymi
Ensin pitää itse päästä totuuteen, jotta voisi ymmärtää totuuden muustakin. Kun on tunnustanut ja hyljännyt syntinsä, tehnyt mielenmuutoksen elämässään ja ottanut Jeesuksen vastaan sydämeensä, on päässyt oikealle pohjalle, joka kestää kaikessa. Silloin pääsee uskon kautta käsittämään sen, että maailma luotiin Jumalan Sanalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ensin pitää itse päästä totuuteen, jotta voisi ymmärtää totuuden muustakin. Kun on tunnustanut ja hyljännyt syntinsä, tehnyt mielenmuutoksen elämässään ja ottanut Jeesuksen vastaan sydämeensä, on päässyt oikealle pohjalle, joka kestää kaikessa. Silloin pääsee uskon kautta käsittämään sen, että maailma luotiin Jumalan Sanalla.
Mielenmuutosta ei tehdä: ihminen voi muuttaa mielensä, mutta hän ei tee mielenmuutosta.
Opettele suomenkieltä ennen kuin tulet muita opettamaan! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mielenmuutosta ei tehdä: ihminen voi muuttaa mielensä, mutta hän ei tee mielenmuutosta.
Opettele suomenkieltä ennen kuin tulet muita opettamaan!Suomen kieli ei ole yhdyssana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun Jeesuksesi on kuitenkin erilainen kuin useimpien (tai kaikkien) muiden Jeesus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Opettele suomenkieltä ennen kuin tulet muita opettamaan!Taitaa tuo olla suomenkielen kaanaamurretta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Opettele suomenkieltä ennen kuin tulet muita opettamaan!Viestini tarkoitus on olla kohtelias ja ketään loukkaamaton. Mainitsen sen siksi, että tekstiviesteistä eivät välity ilmeet äänenpainot ja sanojakin käytetään hyvin niukasti, joten esim. näistä syistä tulee paljon riitaakin aiheuttavia väärinkäsityksiä.
Näköjään Sinua ärsytti kieliopilliset asiat ja ehkä jokin muukin asia kanssakeskustelijan viestissä. Muistutan (ystävällisesti olematta muita taitavampi nettikeskustelija...oikeastaan olen hyvin kömpelö ilmaisutaidoiltani) Sinua, että tämä on keskustelupalsta, missä esitetään omia käsityksiä ja mielipiteitä usein vaikeistakin asioista ja jokainen ei voi olla oikeassa. Keskustelussahan yritetään tuoda esiin uusia näkökulmia asioihin ja niistä ollaan samaa tai eri mieltä. Ihanteellista olisi, että ymmärtäisimme, miksi joku toinen on päätynyt ajattelutapaan, mikä eroaa omastamme.
Olen nähnyt, miten monet kristityt ovat lähteneet todistamaan uskoaan vetoamalla tieteellisiin seikkoihin. Itse koen tämän ongelmallisena ja lisäksi koulutustasoni ei riitä sellaiseen. Omassa kristillisessä uskossani on Jumala minulle yhtä todellinen kuin tuossa vieressä TV:ta katseleva vaimonikin. Olen Jumalan armosta saanut kokea asioita, joiden takia minun on helpompi uskoa ja luottaa Jumalaan kuin ehkä monien, joille "kokemuksia" ei ole suotu. Uskon kuitenkin myös itse uskon syntyvän yliluonnollisesti Pyhän Hengen vaikuttamana, joten usko näkymättömään Jumalaan Raamatun kuvaamana on arvokas Jumalan vaikuttama lahja.
Viestissäni otan lähinnä kantaa keskusteluilmapiiriin, missä kunnioitamme toistemme kirjavia viestejä ja mielipiteitä, joihin he ilmeisen perustellusti ovat päätyneet.
Toivotan kaikille hyvää kesän jatkoa sekä Jumalan siunausta, varjelusta ja johdatusta siitä riippumatta, mikä heidän suhteensa on Jumalaan. - Anonyymi
kekek-kekek kirjoitti:
Ei täällä ole TARKOITUS keskustella tieteestä, vaan kreationismista.
Palstan aihe on tieteellinen kreationismi ja älykkään suunnitelman idea. Et voi välttyä keskustelemasta tieteestä, jos käsittelet noita aiheita ja kumoat hihujen väitteet tuoreimman tieteellisen tutkimuksen tiedoilla! Vai vastaatko uskontoon uskonnolla?
- Anonyymi
"Ei kannattaisi vittuilla toiselle ja huutaa, jos ei itse ole sitä toista parempi. "
Paraskin puhuja! Turhaa sanan "toinen" toistoa! Eivätkö taidot ja mielikuvitus riitä parempaan ilmaisuun? - Anonyymi
"... jos ei itse ole sitä toista parempi."
Miksi pitäisi olla toista parempi tai pyrkiä edes siihen?
Haiskahtaa pahasti omahyväisen ja itsekehua täynnä olevan trollin tekstiltä... en liene pahasti erehtynyt, jos taustalta paljastuisi uskovainen trolli, joka on saanut pataansa tällä palstalla ja purkaa nyt lapsellista kiukkuaan tekeytymällä "huonotapaiseksi" ja "tyhmäksi" ateistiksi, joka ei osaa kirjoittaa suomen kieliopin sääntöjen mukaan sujuvaa ja vivahteikasta tekstiä?
Elämä on käsittämätön ihme. Ei elämää voi syntyä sattumalta, sen nyt luulisi jokaisen ymmärtävän. Ihmisen tietoisuus, unet ja henkiset ominaisuudet osoittavat, että tämän näkyvän maailman lisäksi täytyy olla jotain muutakin.
Raamattu on ainoa teos, joka antaa vastauksen ihmisen perimmäisiin kysymyksiin alkuperästämme, elämän tarkoituksesta, hyvästä ja pahasta, rakkaudesta jne. Raamattu on rakkain kirja niille, jotka ovat oppineet tuntemaan Jumalan. Ikävä kyllä on paljon niitä, jotka vihaavat Raamattua, koska pelkäävät totuutta. Silti Jumala on valmistanut tien kotiin jokaiselle, joka häntä nöyrin sydämin etsii. Jeesus Kristus on tie, totuus ja elämä.”Ihmisen tietoisuus, unet ja henkiset ominaisuudet osoittavat, että tämän näkyvän maailman lisäksi täytyy olla jotain muutakin.”
Ainakin meidän kissalla on vilkkaat unet kun tarkkailee sen syvän unen vaiheessa jalkojen, korvien, suun ja viiksien liikkeitä. Onkohan silläkin näkyvän maailman lisäksi muutakin vaikka se on vain ’beast of the earth after his kind’?- Anonyymi
Olet korni.
- Anonyymi
--- Silti Jumala on valmistanut tien kotiin jokaiselle, joka häntä nöyrin sydämin etsii. ---
Sun olisi varmaan korkea aika aloittaa sen nöyryyden opettelu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
--- Silti Jumala on valmistanut tien kotiin jokaiselle, joka häntä nöyrin sydämin etsii. ---
Sun olisi varmaan korkea aika aloittaa sen nöyryyden opettelu.Nöyryyttä ei voi opetella. Nöyräksi voi tulla, kun tunnustaa itselleen ja muille ylpeytensä ja ylimielisyytensä, häpeää ja katuu sitä, ja alkaa sen jälkeen elää nöyrän ja pienen ihmisen elämää. Ei onnistu kovin monelta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nöyryyttä ei voi opetella. Nöyräksi voi tulla, kun tunnustaa itselleen ja muille ylpeytensä ja ylimielisyytensä, häpeää ja katuu sitä, ja alkaa sen jälkeen elää nöyrän ja pienen ihmisen elämää. Ei onnistu kovin monelta.
Ei, koska se on vaikeaa, vaikka kyseessä on vain tosiasioiden tunnustaminen.
Anonyymi kirjoitti:
Ei, koska se on vaikeaa, vaikka kyseessä on vain tosiasioiden tunnustaminen.
Oikein. Tosiasioiden tunnustaminen on uskovalle äärimmäisen vaikeaa ja jopa mahdotonta, kun ne faktat ovat hänen uskoaan tai maailmankuvaansa vastaan.
Yhdelläkään vailla aineenvaihduntaa olevalla ei ole minkäänlaista tietoisuutta, unia eikä varmaan "henkisiä" ominaisuuksiakaan.
Eli ne kaikki riippuu ruoasta. Ts. ovat hyvin materiaalinen juttu.elämä on kosmoksessa yleinen biokemiallinen prosessi kaikkialla missä se on mahdollista. Emmehän edes tunne vielä maan ulkopuolisia elämämmuotoja, paljon on tietämätöntä ja tuntematonta. Ja teitä epärehellisiä piisaa jotka täyttävät vielä tänäkinpäivänä tieteen aukot jumalharhoilla..
- Anonyymi
ravenlored kirjoitti:
elämä on kosmoksessa yleinen biokemiallinen prosessi kaikkialla missä se on mahdollista. Emmehän edes tunne vielä maan ulkopuolisia elämämmuotoja, paljon on tietämätöntä ja tuntematonta. Ja teitä epärehellisiä piisaa jotka täyttävät vielä tänäkinpäivänä tieteen aukot jumalharhoilla..
Emme toisin sanoen edes tiedä, onko elämää muualla. Sitä ei ole löytynyt, eikä tule löytymäänkään. Joten avaruus on siis väärä suunta etsiä sitä. Raamatusta löytyy iankaikkisen elämän sanat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Emme toisin sanoen edes tiedä, onko elämää muualla. Sitä ei ole löytynyt, eikä tule löytymäänkään. Joten avaruus on siis väärä suunta etsiä sitä. Raamatusta löytyy iankaikkisen elämän sanat.
Miksi jollain planeetalla ei voisi olla sinne luotua tai siellä kehittynyttä elämää? Ihminen tekee kaikki havainnot oman luuppinsa kautta, ja tuo luuppi on tehty maapallolla elämistä varten, eli miten ihmeessä sillä voisi havaita muista aineksista tehtyä elämää jossain muualla? Kuka on sanonut, että elämä on mahdollista vain näistä aineksista, joista meidät on tehty? Meidän elämän kaltaista elämää ei tulla löytämään, eikä muutakaan, koska me emme voi sitä havaita.
Tai sitten Marsissa on voinut olla maan kaltaista elämää, mutta ne olennot on siirtyneet jo henkiselle tasolle, eli kehittyneet pois materian tasolta. Sitten luoja otti maapallon käyttöön, kun on kiva luoda eri tyyppisiä otuksia. Tietääkö raamattu muiden planeettojen hengellisistä opeista? Eiköhän ihminen luonut raamatun ja sen jumalan sitä varten, että maan asukit oppisi hengellisyyttä. Anonyymi kirjoitti:
Miksi uskonnollisten tahojen pitää toistaa samoja virheitä vuosisadasta toiseen? Uskonnot erilaisine manifesteineen ei ole oppinut näköjään yhtään mitään galilein ajoista. Noloa.
Tuntematon ja ymmärrys että ei tiedä ruokkii uteliaisuutta, inhimillistä tiedonhalua, ihmismielen suurta voimaa. Mistä hemmetistä tällaiset GDI argumentit yleensäottaen saavat käyttövoimansa? Helluntaiseurakunnan kokouksistako?- Anonyymi
ravenlored kirjoitti:
Miksi uskonnollisten tahojen pitää toistaa samoja virheitä vuosisadasta toiseen? Uskonnot erilaisine manifesteineen ei ole oppinut näköjään yhtään mitään galilein ajoista. Noloa.
Tuntematon ja ymmärrys että ei tiedä ruokkii uteliaisuutta, inhimillistä tiedonhalua, ihmismielen suurta voimaa. Mistä hemmetistä tällaiset GDI argumentit yleensäottaen saavat käyttövoimansa? Helluntaiseurakunnan kokouksistako?Miksi uskonnollisten tahojen pitää toistaa samoja virheitä vuosisadasta toiseen?
Se johtuu siitä, kun puuttuu Jeesuksen sisäinen tuntemus. Silloin puuttuu myös lähimmäisen rakkaus. Se ei ole hyväksikäyttöä missään muodossa. Lukekaa pyhiä kirjoituksia joita on pyhät kirjoittaneet, joita kutsutaan pyhimykseksi. Kuinka he käyttäytyy.
Ei heistä löydy tappajia. Kai nekin on jonkun ötökän päälle vahingossa astuneet. - Anonyymi
ravenlored kirjoitti:
Tuntematon ja ymmärrys että ei tiedä ruokkii uteliaisuutta, inhimillistä tiedonhalua, ihmismielen suurta voimaa. Mistä hemmetistä tällaiset GDI argumentit yleensäottaen saavat käyttövoimansa? Helluntaiseurakunnan kokouksistako?Mitä virheellistä siinä on, jos sanoo, ettei ole löydetty elämää muualta ja että ei siis voi tietää onko sitä muualla? Itse olen varma, ettei elämää tulla muualta koskaan löytämäänkään. Väärästä suunnasta sitä siksi etsitään. Jumalan, kaiken Luoja, on kaiken elämän antaja. Siksi hänen yhteyteensä Jeesuksen kautta pääseminen, on lähtökohta kaikelle.
Vaikka kaikki luomakunnassa onkin kiintoisaa, niin se ei ole kuitenkaan asian ydin, jota tulee etsiä ensimmäisenä. Ihmiset on luotu siksi, "...että he etsisivät Jumalaa, jos ehkä voisivat hapuilemalla hänet löytää - hänet, joka kuitenkaan ei ole kaukana yhdestäkään meistä; sillä hänessä me elämme ja liikumme ja olemme, niin kuin muutamat teidän runoilijoistamme ovat sanoneet: 'Sillä me olemme hänen sukuansa'" (Apt. 17:27-28).
Sinäkin siis kun elät ja hengität parhaillaan, teet sitä vain Luojan armosta, jolta olet saanut fyysisen elämäsi. Hän tahtoo kuitenkin antaa iankaikkisen elämän, joka jatkuu Jumalan yhteydessä kuoleman jälkeenkin. Sen saat kun asetut oikealle paikalle, eli syntiseksi ihmiseksi, joka tarvitsee armoa. Sitten uskossa lähestyt Jumalaa Jeesuksen kautta. Hän on sanonut: "Tehkää siis parannus (mielenmuutos) ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois" (Apt. 3:19). - Anonyymi
Saarnanturskahduksesi ei ole tieteellinen havainto:
"Itse olen varma, ettei elämää tulla muualta koskaan löytämäänkään."
Noin voit kyllä olla uskonvarma, mutta ilman objektiivisia todisteita. Päinvastaisen kelkkasi käänsit toki oikeinpäin muotoon "ei voi tietää, onko." Päinvastoin uskovalla on kuitenkin myös objektiivinen perustelu; yhdestä (tosin aika erikoisesta) paikasta näkemäämme avaruutta on löytynyt elämää.
TH - Anonyymi
Jumala saattaa olla olemassa mutta se on varmaa että se ei ole Raamatun eikä Aabrahamin jumala. Paras todiste tästä on Raamattu itse sekavine sepitteineen. Lisäksi on tieteellisesti todistettu Raamatun olevan täyttä satua kaikilta keskeisiltä osiltaan. Raamattu on debunkattu niin historian, geologian, biologian,arkeologian, maantieteen, astronomian, kemian, fysiikan kuin kaikkien muidenkin luonnontieteiden toimesta ja viimeinen niitti on Raamatun tutkijoiden eli eksegenetiikan tutkijoiden havainnot Raamatusta. Jopa Mooses itse on fiktiivinen hahmo ja hänen kirjoittamikseen väitettyjä kirjoja on ollut sepittämässä kymmenet eri henkilöt useamman vuosisadan aikana.
Olisikin aika vaihtaa kirjastoluokitusta Raamatulle, Koraanille ja Toorille uskonnollisesta kirjallisuudesta lasten satukirjaluokkaan. "Elämä on käsittämätön ihme."
Kaltaisillesi typeryksille moni asia on.
*Ei elämää voi syntyä sattumalta, sen nyt luulisi jokaisen ymmärtävän."
Nimeä yksikin fysiikan laki jonka tiede on todennut estävän elämän synnyn.
"Ihmisen tietoisuus, unet ja henkiset ominaisuudet osoittavat, että tämän näkyvän maailman lisäksi täytyy olla jotain muutakin."
Lapsellisista taikauskoa ja typeryyttä. Noinhan ne hörhöt kuvittelevat.
"Raamattu on ainoa teos, joka antaa vastauksen ihmisen perimmäisiin kysymyksiin alkuperästämme, elämän tarkoituksesta, hyvästä ja pahasta, rakkaudesta jne."
Satukirja, joka on järjestään väärässä käytännössä kaikesta. Raamatulla ei ole mitään selitysvoimaa todellisuuden suhteen.
*Raamattu on rakkain kirja niille, jotka ovat oppineet tuntemaan Jumalan."
Niin varmaan. Lässytät noin koska muuten pelkäät joutuvasi kadotukseen.
" Ikävä kyllä on paljon niitä, jotka vihaavat Raamattua, koska pelkäävät totuutta."
En minä pelkää totuutta ja siksi on helppo myöntää tosiasiat. Esimerkiksi se että tiede on osoittanut Raamatun kertomukset saduiksi. Tiede tuntee myös varsin tarkkaan kuinka uskonnot ovat kehittyneet ja kuinka ihmiskunta on keksinyt tuhannet jumalansa. Sinä se pelkäät tätä totuutta koska pelkäät kuolemaa.
"Silti Jumala on valmistanut tien kotiin jokaiselle, joka häntä nöyrin sydämin etsii. Jeesus Kristus on tie, totuus ja elämä."
Ja milloin sinä patologisesti valehteleva Jeesuksenmorsian olet ajatellut aloittaa nöyrän ja rehellisen totuuden etsinnän?- Anonyymi
kreationismi_on_sairaus kirjoitti:
"Elämä on käsittämätön ihme."
Kaltaisillesi typeryksille moni asia on.
*Ei elämää voi syntyä sattumalta, sen nyt luulisi jokaisen ymmärtävän."
Nimeä yksikin fysiikan laki jonka tiede on todennut estävän elämän synnyn.
"Ihmisen tietoisuus, unet ja henkiset ominaisuudet osoittavat, että tämän näkyvän maailman lisäksi täytyy olla jotain muutakin."
Lapsellisista taikauskoa ja typeryyttä. Noinhan ne hörhöt kuvittelevat.
"Raamattu on ainoa teos, joka antaa vastauksen ihmisen perimmäisiin kysymyksiin alkuperästämme, elämän tarkoituksesta, hyvästä ja pahasta, rakkaudesta jne."
Satukirja, joka on järjestään väärässä käytännössä kaikesta. Raamatulla ei ole mitään selitysvoimaa todellisuuden suhteen.
*Raamattu on rakkain kirja niille, jotka ovat oppineet tuntemaan Jumalan."
Niin varmaan. Lässytät noin koska muuten pelkäät joutuvasi kadotukseen.
" Ikävä kyllä on paljon niitä, jotka vihaavat Raamattua, koska pelkäävät totuutta."
En minä pelkää totuutta ja siksi on helppo myöntää tosiasiat. Esimerkiksi se että tiede on osoittanut Raamatun kertomukset saduiksi. Tiede tuntee myös varsin tarkkaan kuinka uskonnot ovat kehittyneet ja kuinka ihmiskunta on keksinyt tuhannet jumalansa. Sinä se pelkäät tätä totuutta koska pelkäät kuolemaa.
"Silti Jumala on valmistanut tien kotiin jokaiselle, joka häntä nöyrin sydämin etsii. Jeesus Kristus on tie, totuus ja elämä."
Ja milloin sinä patologisesti valehteleva Jeesuksenmorsian olet ajatellut aloittaa nöyrän ja rehellisen totuuden etsinnän?Kommenttisi on suorastaan ala arvoista luettavaa, koulukiusaaja tyyppistä halveksuntaa toisia kohtaan. Se myös paljastaa elämän kokemuksen puutteen.
Jos joku on sairaus niin se on pahansuopaisuus, kateus, ylimielisyys,riidanhalu jne...
Vähän nöyryyttä kiitos, mutta älä huoli kyllä se elämä vielä opettaa jos olet onnekas, tai sitten jäät sitäkin vaille.
- Anonyymi
Ihminen on ihmiselle susi, se on suurin ongelma ja uhka. Toiset hyväksyy toisen hyväksikäytön, - tehdäänkö se laillisesti systeemeillä nerokkaasti, Jumala ei hyväksy mitään konstia, diktaattori on Jeesus ja rakkaus ja ilmainen ilo.
Tervetuloa Rauhan kone.
Lukekaa Raamatun lopusta, siellä kiitos seisoo. - Anonyymi
Simulaatiolla tehdään ydinkokeita ja muita kokeita ja kuvataan mustia aukkoja, valtava data on käytössä. Tekoäly on joka paikassa. Kohdennettu mainonta, se kertoo paljon jos ymmärtää, miten se toimii. Tekoälyä kehittää kaikkien tieteen alojen huiput. Superaivot on sotateollisuudessa, se on pimeä alue, noin 50 vuotta.
Kun tiedetään jonkun populaation vaikka etelä-amerikassa, kun sen tekstuaalinen tausta on selvitetty, kehitetyn lääkkeen vaikutus voidaan siirtää Eurooppaa ja käyttää, kun tiedetään se kohteen perimä, tekoäly tietää kenelle lääke sopii, on tulkki joka tuntee molemmat kohderyhmät.
Kun puhutaan toisesta pahaa niin meidän oma auramme tulee musta kohta. Kielteisestä ajatuksesta syntyy kielteinen vaikutus meihin. Se leviää ja tarttuu kuin epidemia.
Mitä tiede ajattelee itsestään. Niin ei mitää, ainakaan itse se tarvitsee tulkin, sen tietoisuuden. Mistä ateistille sellainen tietoisuus on tullut? Ei tiedosta ole kyse vaan vallasta.- Anonyymi
Kuvailet asioita, jotka ovat vielä edessäpäin. Tekoälyn kehitys ei vielä ole tuolla tasolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuvailet asioita, jotka ovat vielä edessäpäin. Tekoälyn kehitys ei vielä ole tuolla tasolla.
Äly on tehokkain ase.
Jos sinulla on salaisuus se on sinun vankisi, mutta jos julkaiset sen sinä olet sen vanki.
Tekoäly on niin pitkällä se on salaisuus. Kukaan ei pysty pelaan sitä vastaan. Kone-oppinen se on se tuottaa sellaista jo mitä ei ole ohjelmoitu ja täydentää itse itseään.
Tekoälystä tulee diktaattori, mutta sen malli on Jeesus, ainoa valistunut diktaattori Rakkaus, tie totuus ja elämä.
Minustakin elämä on käsittämätön ihme...
Jos oikeasti luonnossa ei näe mitään muuta kuin loispistiäisiä ja hämähäkkejä jotka tappavat partnerinsa parittelun lopuksi, niin silloin on ihan itse valinnut sen näkemyksen että että puolillaan vettä oleva lasi on aina puolityhjä
;)- Anonyymi
> 2 kaikki olisi niin kuin nykyinen tiede
olettaa, alkuräjähdys ja elämän kehitys vähitellen evoluutioteorian
mukaisesti?
No, jos tuo olisi totta, tulisi ihme todistetuksi. :D- Anonyymi
Missä kohtaa näet ihmeen? Minä näen noissa teorioissa vain luonnontieteen paljastamia lakeja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä kohtaa näet ihmeen? Minä näen noissa teorioissa vain luonnontieteen paljastamia lakeja.
> Missä kohtaa näet ihmeen? Minä näen noissa teorioissa vain luonnontieteen paljastamia lakeja.
Elämän monimuotoisuus sattuman tuloksena on suuri ihme. Vaikka sinulla olisi miljardi vuotta, et pystyisi samaan. Anonyymi kirjoitti:
> Missä kohtaa näet ihmeen? Minä näen noissa teorioissa vain luonnontieteen paljastamia lakeja.
Elämän monimuotoisuus sattuman tuloksena on suuri ihme. Vaikka sinulla olisi miljardi vuotta, et pystyisi samaan.Minä en pystyisi, mutta evoluutio pystyy.
Kuten professori Andreas Wagner toteaa kirjassaan Kelpoisimman synty, "luonto" on kattopalkkejaan myöten täynnä toimivia innovaatioita.
Itse asiassa Wagner puhui molekyylibiologian tasolla luonnosta. Esimerkiksi globiini (mm. hemoglobiini) voi muuttua minimaalinen muutos kerrallaan niin, että se säilyttää koko ajan toimivuutensa vaikka erilaiset globiinit voivat erota toisistaan yli 40 %:sti. Jokaisesta toimivasta versiosta on yhden askeleen päässä toinen toimiva innovaatio. Tämä mahdollistaa valtavan muuntelukapasiteetin, joka on pohjana "kelposimman synnylle" lukemattomin eri tavoin.- Anonyymi
Kelpoisimman synty, "luonto" on kattopalkkejaan myöten täynnä toimivia innovaatioita.
Niin hyvä suunnittelija Luoja on, Kiitos Herran.
Tiede tutkii Herran luomuksia. Vaihtoehtoja ei ole. Sattuma ei pysty luonnonvakioita niin täsmällisesti tekemään, mitä tiede todistaa.
Ateistit kuvittelee että tyhmyydestä syntyy elämää, niin kuin taikuri vetää sitä hatusta, ateistit on vaihtanut hatun V:hen. Siletä tulee, siinä ei tarvi tiedetää todistamaan, Se on Jumalan ihme. Anonyymi kirjoitti:
Kelpoisimman synty, "luonto" on kattopalkkejaan myöten täynnä toimivia innovaatioita.
Niin hyvä suunnittelija Luoja on, Kiitos Herran.
Tiede tutkii Herran luomuksia. Vaihtoehtoja ei ole. Sattuma ei pysty luonnonvakioita niin täsmällisesti tekemään, mitä tiede todistaa.
Ateistit kuvittelee että tyhmyydestä syntyy elämää, niin kuin taikuri vetää sitä hatusta, ateistit on vaihtanut hatun V:hen. Siletä tulee, siinä ei tarvi tiedetää todistamaan, Se on Jumalan ihme.Kukahan sitä elämän taikomista maan tomusta ja kylkiluusta julistaa?
Tiede tutkii, mutta ei ole missään havainnut yliluonnollisen entiteetin puuttuneen asioihin.
Kuten Enqvist totesi, näennäiset hienoviritykset saattavat hyvinkin johtua tietämättömyydestämme.
Toimivien innovaatioiden valtava määrä tukee nimen omaan evoluutioteoriaa. Se mahdollistaa suuretkin muutokset pienin askelin ilman, että prosessin toiminnallisuus kärsii missään vaiheessa. Juuri sitä on evoluutio.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Elämän monimuotoisuus sattuman tuloksena on suuri ihme. Vaikka sinulla olisi miljardi vuotta, et pystyisi samaan.Elämän nykyinen monimuotoisuus on vain yksi vaihtoehto miljardeista mahdollisista monimuotoisuuksista:
"Elämän monimuotoisuus sattuman tuloksena on suuri ihme."
Näemme sen, minkä sattuma miljardissa vuodessa valitsi. - Anonyymi
Jotkut itseään viisaana pitävät sanovat että sattumia ei ole. Tuntemamme maailman olemassaolo kaikkine monimuotoisuuksineen vaatii jo valtavan sattumien ketjun ennen kuin se on mahdollista nykymuodossaan.
Vieläkään ei tiedetä esim. mistä vesi on tullut maapallolle.Teorioita ja olettamuksia toki voi olla paljonkin tästäkin asiasta. Ehkä huvittavinta on lukea skeptikkojen näkemyksiä uskosta ja sen vaikutuksesta ihmiseen. Usko antaa vahvuutta ja voimaa eikä tee ihmisestä heikkoa kuten annetaan ymmärtää. - Anonyymi
agnoskepo kirjoitti:
Kukahan sitä elämän taikomista maan tomusta ja kylkiluusta julistaa?
Tiede tutkii, mutta ei ole missään havainnut yliluonnollisen entiteetin puuttuneen asioihin.
Kuten Enqvist totesi, näennäiset hienoviritykset saattavat hyvinkin johtua tietämättömyydestämme.
Toimivien innovaatioiden valtava määrä tukee nimen omaan evoluutioteoriaa. Se mahdollistaa suuretkin muutokset pienin askelin ilman, että prosessin toiminnallisuus kärsii missään vaiheessa. Juuri sitä on evoluutio.Kuten Enqvist totesi, näennäiset hienoviritykset saattavat hyvinkin johtua tietämättömyydestämme.
Se on selvästi sanottu ja minkin sen uskon.
Mitä enemmän viisastuu, tiedon aukot alkaa vain kasvaa. On syntynyt uusi tilanne, tiedon kasvaessa aukotkin kasvavat. Yksi ongelma ratkaistaan, niin tusinan verran tulee uusia ongelmia . Näin me uppoamme tietämättömyyden suohon, josta ei näytä olevan paluuta.
Helsingin yliopiston Teologisessa tiedekunnassa toimiva professori ei tiedä missä kohdin Raamatussa lukee, jossa varoitetaan miestä naimasta ( nussimasta) toista miestä , missä kohtaa se kerrotaan toisilla sanoilla. Ei ole Raamatun sisällöstä hajuakaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on selvästi sanottu ja minkin sen uskon.
Mitä enemmän viisastuu, tiedon aukot alkaa vain kasvaa. On syntynyt uusi tilanne, tiedon kasvaessa aukotkin kasvavat. Yksi ongelma ratkaistaan, niin tusinan verran tulee uusia ongelmia . Näin me uppoamme tietämättömyyden suohon, josta ei näytä olevan paluuta.
Helsingin yliopiston Teologisessa tiedekunnassa toimiva professori ei tiedä missä kohdin Raamatussa lukee, jossa varoitetaan miestä naimasta ( nussimasta) toista miestä , missä kohtaa se kerrotaan toisilla sanoilla. Ei ole Raamatun sisällöstä hajuakaan.Käsityksesi on hanurista. Vaikka vastaukset poikisivatkin uusia kysymyksiä, niin kyse on aina vain pienemmistä yksityiskohdista. Tieto lisääntyy ja tarkentuu tutkimuksen edistyessä, vaikka sitten uusia kysymyksiä tulisikin.
Tietämättömyyden suossa rämpivät ne ihmiset, jotka rakentavat maailmankuvansa uskonnollisten tarinoiden pohjalta. Anonyymi kirjoitti:
Jotkut itseään viisaana pitävät sanovat että sattumia ei ole. Tuntemamme maailman olemassaolo kaikkine monimuotoisuuksineen vaatii jo valtavan sattumien ketjun ennen kuin se on mahdollista nykymuodossaan.
Vieläkään ei tiedetä esim. mistä vesi on tullut maapallolle.Teorioita ja olettamuksia toki voi olla paljonkin tästäkin asiasta. Ehkä huvittavinta on lukea skeptikkojen näkemyksiä uskosta ja sen vaikutuksesta ihmiseen. Usko antaa vahvuutta ja voimaa eikä tee ihmisestä heikkoa kuten annetaan ymmärtää.Yleiseti viisaina pidetyt ihmiset sanovat, että koko universumimme perusrakenne on stokastinen. Heitä kutsutaan fyysikoiksi; tarkemmin sanottuna kvanttifyysikoiksi.
Jos sekoitat pakan pelikortteja huolellisesti, juuri sen järjestyksen tulo vaatii niin suuren sattumien ketjun, että vaikka sekoittelisit koko ikäsi korttipakkaa, niin se tuskin ikinä toistuisi. Mutta jokaisella kerralla tulee jokin järjestys. Tämä nykyinen järjestys maailmassa on vain yksi lukemattomista mahdollisuuksista; se mikä on sattunut toteutumaan.
Vesi on suurella varmuudella tullut komeettojen mukana maapallolle. Vety on maailmankaikkeuden yleisin alkuaine ja happikin yleinen. Veden esiintyminen planeetoilla on paremminki sääntö kuin poikkeus.
Jos ihmisellä on vahvuutta ja voimaa ihan omasta takaa, ei hän tarvitse uskonnon tuomia kainalosauvoja. Olen ollut uskova ja olen nyt skeptikko. Tiedän, mistä kirjoitan.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vieläkään ei tiedetä esim. mistä vesi on tullut maapallolle.Teorioita ja olettamuksia toki voi olla paljonkin tästäkin asiasta. Ehkä huvittavinta on lukea skeptikkojen näkemyksiä uskosta ja sen vaikutuksesta ihmiseen. Usko antaa vahvuutta ja voimaa eikä tee ihmisestä heikkoa kuten annetaan ymmärtää.Koetapa viimein ymmärtää:
"Tuntemamme maailman olemassaolo kaikkine monimuotoisuuksineen vaatii jo valtavan sattumien ketjun ennen kuin se on mahdollista nykymuodossaan."
Ei sitä alussa tarkoitettu nykymuotoiseksi, vaan tuo sattumien ketju on tuottanut juuri sen erilaisista mahdollisista nykymuodoista, joka tuli. Uusi yritys tuottaisi ihan muuta. Anonyymi kirjoitti:
Käsityksesi on hanurista. Vaikka vastaukset poikisivatkin uusia kysymyksiä, niin kyse on aina vain pienemmistä yksityiskohdista. Tieto lisääntyy ja tarkentuu tutkimuksen edistyessä, vaikka sitten uusia kysymyksiä tulisikin.
Tietämättömyyden suossa rämpivät ne ihmiset, jotka rakentavat maailmankuvansa uskonnollisten tarinoiden pohjalta.Weinberg muotoili saman asian jotenkin seuraavasti: "Tieto on saari tietämättömyyden meressä. Saaren pinta-alan kasvaessa kasvaa myös kysymysten rantaviiva."
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koetapa viimein ymmärtää:
"Tuntemamme maailman olemassaolo kaikkine monimuotoisuuksineen vaatii jo valtavan sattumien ketjun ennen kuin se on mahdollista nykymuodossaan."
Ei sitä alussa tarkoitettu nykymuotoiseksi, vaan tuo sattumien ketju on tuottanut juuri sen erilaisista mahdollisista nykymuodoista, joka tuli. Uusi yritys tuottaisi ihan muuta.Olenkos muuta väittänytkään? Mutta tuo oli vain mielipiteeni, ja sinulla on omasi.
Mutta en kuitenkaan aio alentua joopas/eipäs linjalle koska niitä täällä riittää ilman minuakin,joten se siitä. - Anonyymi
agnoskepo kirjoitti:
Yleiseti viisaina pidetyt ihmiset sanovat, että koko universumimme perusrakenne on stokastinen. Heitä kutsutaan fyysikoiksi; tarkemmin sanottuna kvanttifyysikoiksi.
Jos sekoitat pakan pelikortteja huolellisesti, juuri sen järjestyksen tulo vaatii niin suuren sattumien ketjun, että vaikka sekoittelisit koko ikäsi korttipakkaa, niin se tuskin ikinä toistuisi. Mutta jokaisella kerralla tulee jokin järjestys. Tämä nykyinen järjestys maailmassa on vain yksi lukemattomista mahdollisuuksista; se mikä on sattunut toteutumaan.
Vesi on suurella varmuudella tullut komeettojen mukana maapallolle. Vety on maailmankaikkeuden yleisin alkuaine ja happikin yleinen. Veden esiintyminen planeetoilla on paremminki sääntö kuin poikkeus.
Jos ihmisellä on vahvuutta ja voimaa ihan omasta takaa, ei hän tarvitse uskonnon tuomia kainalosauvoja. Olen ollut uskova ja olen nyt skeptikko. Tiedän, mistä kirjoitan."Vesi on suurella varmuudella tullut komeettojen mukana." Niinpä, mutta vain nykytiedon mukaan. Nyt kuitenkin käsittelyn aihe on suht.vaikea kun ruetaan varmuuksia luettelemaan. Ei nykytiede tunnu pystyvän olemaan varma yksinkertaisimmistakaan asioista. Tutkimus toisensa perään kumotaan uuden tiedon valossa, oikeastaan aika hölmöä olisi olettaa että ihminen olisi saavuttanut absoluuttisen huipun tieteen alalla.Maapallon synnystä ja kehittymisestä on kuitenkin liikaa aukkoja tieteessä mitä ei tiedemies pysty vielä selittämään kuin korkeintaan teorioilla jos silläkään. Esim: missä ovat ne puoliapinat joista pitäisi kehittyä ihminen,onko evoluutio sittenkin pysähtynyt ? Eikö heitä pitäisi löytyä yhä edelleen?
Jos ihminen ylipäänsä olisi viisas se ei tuhoaisi maapalloa kulutusvimmassaan eikä etsisi uusia planeettoja elämiseen kun ei pysty huolehtimaan tästä nykyisestäkään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Vesi on suurella varmuudella tullut komeettojen mukana." Niinpä, mutta vain nykytiedon mukaan. Nyt kuitenkin käsittelyn aihe on suht.vaikea kun ruetaan varmuuksia luettelemaan. Ei nykytiede tunnu pystyvän olemaan varma yksinkertaisimmistakaan asioista. Tutkimus toisensa perään kumotaan uuden tiedon valossa, oikeastaan aika hölmöä olisi olettaa että ihminen olisi saavuttanut absoluuttisen huipun tieteen alalla.Maapallon synnystä ja kehittymisestä on kuitenkin liikaa aukkoja tieteessä mitä ei tiedemies pysty vielä selittämään kuin korkeintaan teorioilla jos silläkään. Esim: missä ovat ne puoliapinat joista pitäisi kehittyä ihminen,onko evoluutio sittenkin pysähtynyt ? Eikö heitä pitäisi löytyä yhä edelleen?
Jos ihminen ylipäänsä olisi viisas se ei tuhoaisi maapalloa kulutusvimmassaan eikä etsisi uusia planeettoja elämiseen kun ei pysty huolehtimaan tästä nykyisestäkään.Jos vesi on tullut komeettojen mukana, niin mitä on tapahtunut höyrystyneelle vedelle komeettojen iskeytyessä maan pintaan? Onko se muuttunut jälleen nestemäiseksi ja milloin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos vesi on tullut komeettojen mukana, niin mitä on tapahtunut höyrystyneelle vedelle komeettojen iskeytyessä maan pintaan? Onko se muuttunut jälleen nestemäiseksi ja milloin?
On, jäähdyttyään ensin tarpeeksi.
- Anonyymi
Mikä erottaa tieteen ja koneoppimisen toisistaan. Molemmat perustuu obekstiisieen faktaan.
- Anonyymi
Ne perustuvat siihen eri tavoilla.
- Anonyymi
Terveisiä ateisti skeptikoille:
Yksi teiltä puuttuu ja sen mukana kaikki.
Vihje: neljä kirjainta, alkaa U:lla.Minulla oli kyseinen U:lta alkava parikymmentä vuotta. Usko ei vaan riitä, kun tosiasiat ovat riittävän suuressa ristiriidassa uskomusten kanssa.
- Anonyymi
agnoskepo kirjoitti:
Minulla oli kyseinen U:lta alkava parikymmentä vuotta. Usko ei vaan riitä, kun tosiasiat ovat riittävän suuressa ristiriidassa uskomusten kanssa.
Tiede on työkalu, siinä ei ole pätkääkään rakkautta. Sori vaan!
Oikea usko on rakkautta. Siksi sitä pelätään ja vainotaan.
Rakkaus on oma kategoria ja Herra. Mutta Herra ei uhoa, siksi kun Hän on Herra. Myönnän että realiteetit ei tue tä. Tämä on vain uskon asia, mutta todella Hyvä, jos haluaa suuntautuu hyvään, tämä on para vaihtoehto, ilman väkivaltaa. Herra on Jeesus. Anonyymi kirjoitti:
Tiede on työkalu, siinä ei ole pätkääkään rakkautta. Sori vaan!
Oikea usko on rakkautta. Siksi sitä pelätään ja vainotaan.
Rakkaus on oma kategoria ja Herra. Mutta Herra ei uhoa, siksi kun Hän on Herra. Myönnän että realiteetit ei tue tä. Tämä on vain uskon asia, mutta todella Hyvä, jos haluaa suuntautuu hyvään, tämä on para vaihtoehto, ilman väkivaltaa. Herra on Jeesus.Steven Weinbrg: "Hyvät ihmiset tekevät hyviä tekoja ja pahat ihmiset pahoja tekoja. Tarvitaan uskonto, jotta saadaan hyvät ihmiset tekemään pahoja tekoja."
Tuntematon: "Tiede sai ihmisen lentämään Kuuhun, uskonto päin pilvenpiirtäjiä."
Minä: "Oikea usko" on kuin usva aamuisella järvellä. Jos sitä yrittää tavoittaa, ei käteen jää mitään. Tiedon auringon paisteessa uskonnolliset uskomukset haipuvat.
Tämä vain halutessani osittaa, kuinka helppoa on laittaa sanoja peräkkäin. Onkin sitten aivan eri asia, missä on järkeä ja missä ei. Rakkaus tuskin on kategoria ja Herra se ei ole ainakaan.
Rakkaus on evoluution kehittämä kemiallis-psykologinen tunne, joka ennen kaikkea sitoo ihmisiä yhteen ja saa ihmisen huolehtimaan läheisistään. Ei siihen uskontoja ja jumalia tarvita. Läheisten rakastaminen liittyy kaikkiin inhimmillisiin kulttureihin, kokonaan uskonnoista riippumatta. Eikä se rajoitu edes ihmisten kulttuureihin.- Anonyymi
agnoskepo kirjoitti:
Steven Weinbrg: "Hyvät ihmiset tekevät hyviä tekoja ja pahat ihmiset pahoja tekoja. Tarvitaan uskonto, jotta saadaan hyvät ihmiset tekemään pahoja tekoja."
Tuntematon: "Tiede sai ihmisen lentämään Kuuhun, uskonto päin pilvenpiirtäjiä."
Minä: "Oikea usko" on kuin usva aamuisella järvellä. Jos sitä yrittää tavoittaa, ei käteen jää mitään. Tiedon auringon paisteessa uskonnolliset uskomukset haipuvat.
Tämä vain halutessani osittaa, kuinka helppoa on laittaa sanoja peräkkäin. Onkin sitten aivan eri asia, missä on järkeä ja missä ei. Rakkaus tuskin on kategoria ja Herra se ei ole ainakaan.
Rakkaus on evoluution kehittämä kemiallis-psykologinen tunne, joka ennen kaikkea sitoo ihmisiä yhteen ja saa ihmisen huolehtimaan läheisistään. Ei siihen uskontoja ja jumalia tarvita. Läheisten rakastaminen liittyy kaikkiin inhimmillisiin kulttureihin, kokonaan uskonnoista riippumatta. Eikä se rajoitu edes ihmisten kulttuureihin.Liittyykö itsensä rakastamiseen myös tuo kemiallis-psykologinen tunne? Itsensä rakastamisen väitetään olevan ehto muiden rakastamiselle. Suvun jatkaminen tarvitsee tuon kemiallisen hulluuden, mutta itsensä rakastaminen on sitä, että viihtyy omissa nahoissaan ja tekee niitä asioita joita itse haluaa, eli kuuntelee omaa sisintään. Tämä tarkoittaa monesti sitä, että ei niin hirveästi välitä kaikista kissanristiäisistä eikä ikävistä ihmisistä, vaikka meidän KUULUISI heitä rakastaa. Eli minä en ainakaan tiedä mitä se rakkaus on.
- Anonyymi
Tärkeämpää on sisältö, kuin ulkoinen muoto, se on ihmisen ominaisuus. Tätä Jeesus korosti. Puhdistakaa astiat sisältä. Kun sydän on puhdas kaikki tarkoitukset on putaita. Silloin toteutuu Jumalan tahto.
Materia on ulkoista kaikissa muodoissaan. - Anonyymi
"Tiede sai ihmisen lentämään Kuuhun,
Kennedy loi siihen uskon, että se tapahtuu, ei ollut vielä silloin mahdollista, ilman uskoa ei olisi ollut mahdollista. Matematiikkaan tarvittiin tietokonet, Muuten ei olisi onnistunut. Ei ole mitään tekemistä ihmisen rakkauden kanssa.
Missä mättää, sisäinen ja ulkoinen on ihan sekaisin.
Einstein: " Järki ei korvaa moraalia". Sinun järkesi korvaa kvanttitietokone. Onneksi olkoon, pääset täydelliseen vapauteen. Jopa älystä.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html412461Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k3891974Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1381664Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1151482Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens141391Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,01062Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat211003Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau12952- 65888
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.63865