Oletteko nähneet hyvää Uber autoa?

Anonyymi

Minä en, kaikki ikivanhoja pommikoneita ammattitaidottomilla kuskeilla,

87

840

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ethän sä raasu edes tunnista Uber autoja, ja kuskien ammattitaidostakin vain arvailuja esität. Huono trolli.

      • Anonyymi

        Eihän niitä kukaan tunnista ennen kuin kyytiin istuu!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän niitä kukaan tunnista ennen kuin kyytiin istuu!!!

        Tunnistaa, ne on niitä ikivanhoja romuja jotka roikkuvat tientukkoina.


    • Anonyymi

      Joo? CLA farkun kyydissä viimeksi

      • Anonyymi

        Cla voi olla hyvä ajettava, mutta ei millään mittarilla hyvä taksiauto. Ahdas ja matala


    • Anonyymi

      Samaa mielä ihan luokattomia kuten Korean letukka. Vieläkään uber kyydeistä ei saa kuittia missä olis alvi mukana. Ihme touhua. Onneksi on perinteinen taksi.

      • Anonyymi

        Saastuttavaa taksi liikennettä pitää saada poistettua, Arkadian mäen seutuvilta!


      • Anonyymi

        Jep jep, ei ole alvia kuiteissa.


      • Anonyymi

        ALV löytyy kuitista. Kuitti pitää hakea erikseen se ei ole se mikä tulee automaattisesti spostilla. Eli klikkaat sitä lataa kuitti omilta Uber sivuiltasi ja kas siellä se on. Löytyy yrityksen nimi ja ALV:nro.

        Tämä on kyllä vähän tyhmää että menee näin mutta ALV on vain suomi juttuja ja Uber softa toimii maailman laajuisesti. Vähän joutuu itse tekemään jos haluaa tuon ALV summan näkyviin.


      • Anonyymi

        Letukka korvattu Toyotan farkulla joten enää ei voi puhua luokattoman huonoista autoista :)

        Sinun iloksi GM Korean tehtaiden alasajo on aloitettu koska suurin osa nykyisistä valmistettavista on näitä Opel/Chervolet/Vauxhall malleja joista PSA Group on luopumassa ja GM:lle GM Korean toiminnot ovat tuottaneet pelkkää tappiota joka vuosi.

        1. autotehdas (Gunsan) suljettiin 2018.
        2. autotehtaan (Bupyeong) alasajon suunnitelmat on aloitettu ja se saadaan päätökseen 2022 3. autotehdas (Changwon:) suljetaan luultavasti sitten kun viime vuonna sovittu 10 vuoden korean valtion tuki lakkaa vuonna 2028.
        4. tehdas ei ole ole varsinainen autotehdas vaan vaihteisto/moottoreiden tehdas joten tuon ajasalosta ei olla mitään puhuttu mutta on selvää että GM on ajamassa alas GM Korean toimintoja.


    • Anonyymi

      Itse olen Uberissa saanut paljon parempaa palvelua kuin taksissa. Usein kuskeilla ollu arviona yli 4,95/5. Autoina on ollu tuoretta kalustoa ihan Mersusta lähtien. Ei tarvitse kuunnella valitusta alan vapautuksesta ja hinnat pääosin taksia halvemmat. Todella toimiva konsepti. Samaa appia voi käyttää työmatkoilla ulkomailla.

      • Anonyymi

        Itse olen Uberissa saanut paljon huonompaa palvelua kuin perinteisessä taksissa. Kuskit ammattitaidottomia ja kielitaidottomia jotka tuijottavat navia ilman minkäälaista paikallistuntemusta ja tajua kuinka autoa ajetaan. Autona ikivanhaa mersun lussua ja Toyotaa. Ei onneksi tarvitse puha mitään koska kuskit eivät osaa edes suomea, englanninkielen taso on myös erittäin huonoa. Todella surkea konsepti, kuitissa ei edes alvia. tarkistin yhden uber kuskin tiedot, ei liikennelupaa, ei tarvittavia vakuuutuksia ja romu ei ollut rekistöröity ammattikäyttöön. Ei voi suositella kenellekkään. Ei toimi edes työmatkoilla ulkomailla.


      • Anonyymi

        Tiedoksesi, että uberille pitää toimittaa kasa dokumentteja, että pääset ajamaan. Valvonta on niiden puolesta huomattavasti tarkempaa kuin yhdelläkään perinteisellä taksikeskuksella. Sinne tulee toimittaa esim jäljennös auton rekisteritiedoista, joista selviää, että auto on luvanvaraiseksi rekisteröity. Ja jos ette ole kokeneita isäntiä niin voin kertoa teille, että heti kun käyt katsastusasemalla rekisteröimässä auton luvanvaraiseksi niin vakuutusmaksut nousevat. Eli vakuutusyhtiölle ei edes tarvitse tehdä ilmoitusta vaan he saavat tiedon suoraan ajoneuvorekisteristä.

        Myös liikenneluvasta pitää toimittaa kopio ja jopa tiliotteesta. Näin todistetaan, että tili, jolle uber maksaa palkkiot on todellisuudessa yrittäjän tili. Esim Taksi Helsinki tai Lähitaksi ei vaadi vastaavia dokumentteja.

        Ilman kaikkia tarvittavia dokumentteja välitystä ei avata ollenkaan.

        Taitaa tolpilla olla täyttä kun itketään Uberista taas vaihteeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedoksesi, että uberille pitää toimittaa kasa dokumentteja, että pääset ajamaan. Valvonta on niiden puolesta huomattavasti tarkempaa kuin yhdelläkään perinteisellä taksikeskuksella. Sinne tulee toimittaa esim jäljennös auton rekisteritiedoista, joista selviää, että auto on luvanvaraiseksi rekisteröity. Ja jos ette ole kokeneita isäntiä niin voin kertoa teille, että heti kun käyt katsastusasemalla rekisteröimässä auton luvanvaraiseksi niin vakuutusmaksut nousevat. Eli vakuutusyhtiölle ei edes tarvitse tehdä ilmoitusta vaan he saavat tiedon suoraan ajoneuvorekisteristä.

        Myös liikenneluvasta pitää toimittaa kopio ja jopa tiliotteesta. Näin todistetaan, että tili, jolle uber maksaa palkkiot on todellisuudessa yrittäjän tili. Esim Taksi Helsinki tai Lähitaksi ei vaadi vastaavia dokumentteja.

        Ilman kaikkia tarvittavia dokumentteja välitystä ei avata ollenkaan.

        Taitaa tolpilla olla täyttä kun itketään Uberista taas vaihteeksi.

        Jaa, tietosi perustuu mihin? Olen tavannut lukuisia Uber kuskeja kenellä ei ole liikennelupaa eikä ammattipätevyyttä. Tämä on ffakta. Samoin puuttuu tarvittavat vakuutukset ja liikenneluvat.

        Välitys avataan koska näitä on ajossa. Toki ilmoittelen jokaisesta virkavalalle ja verottajalle. Käry käy. Hyvä niin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, tietosi perustuu mihin? Olen tavannut lukuisia Uber kuskeja kenellä ei ole liikennelupaa eikä ammattipätevyyttä. Tämä on ffakta. Samoin puuttuu tarvittavat vakuutukset ja liikenneluvat.

        Välitys avataan koska näitä on ajossa. Toki ilmoittelen jokaisesta virkavalalle ja verottajalle. Käry käy. Hyvä niin.

        Sulla taitaa olla todella paha olo kun puhut roskaa toisista täällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla taitaa olla todella paha olo kun puhut roskaa toisista täällä.

        katso peiliin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedoksesi, että uberille pitää toimittaa kasa dokumentteja, että pääset ajamaan. Valvonta on niiden puolesta huomattavasti tarkempaa kuin yhdelläkään perinteisellä taksikeskuksella. Sinne tulee toimittaa esim jäljennös auton rekisteritiedoista, joista selviää, että auto on luvanvaraiseksi rekisteröity. Ja jos ette ole kokeneita isäntiä niin voin kertoa teille, että heti kun käyt katsastusasemalla rekisteröimässä auton luvanvaraiseksi niin vakuutusmaksut nousevat. Eli vakuutusyhtiölle ei edes tarvitse tehdä ilmoitusta vaan he saavat tiedon suoraan ajoneuvorekisteristä.

        Myös liikenneluvasta pitää toimittaa kopio ja jopa tiliotteesta. Näin todistetaan, että tili, jolle uber maksaa palkkiot on todellisuudessa yrittäjän tili. Esim Taksi Helsinki tai Lähitaksi ei vaadi vastaavia dokumentteja.

        Ilman kaikkia tarvittavia dokumentteja välitystä ei avata ollenkaan.

        Taitaa tolpilla olla täyttä kun itketään Uberista taas vaihteeksi.

        Puhut puppua! Tilauskeskuksellisilta autoilijoilta vaaditaan huomattavasti enemmän kuin uberilaisilta jos haluat sen tietää! Saadakseen liittyä vaaditaan ensinnäkin liikenneluvan lisäksi tietenkin yrityspankkitili toiminnalle (jota mm. pankki valvoo) jotta saadaan mittarista kaikki kortti- ym. sopimusasiakkaiden tilitykset digitaalisesti taksamittarista suoraan em. yritystilille. Asiakas saa aina kuitin jossa näkyy yksityiskohtaisesti matkasta tiedot erittelyineen-myös aina maksuun sisältyvä alv. Tilauskeskus määrittää myös käytettävän taksamittarin ja kortinlukulaitteen että ne on yhteensopivat ja keskuksen vaatimiin kriteereihin. Lisäksi tilauskeskukselliselta vaaditaan liittyminen tilaajavastuu.fi:hin joka vuorostaan tarkoittaa että yrittäjän pitää kuulua mm. ennakkoperintärekisteriin (jos tyrii ei saa verottajalta epr:ää ja silloin tipahtaa tilausvälityksestä ja sitähän ei kukaan halua koska silloin ei saa keikkaa sieltä), lisäksi todistus ammattimaisista, lakisääteisistä vakuutuksista (auto ammattimaisessa vakuutuksessa, todistus työntekijän lakisääteisistä tyel-/tapaturmavakuutuksista sekä Yel-rekisteröinnistä). Välityskeskus tarkistaa kaikkien yrittäjiensä tilaajavastuutiedot säännöllisesti. Lisäksi tilauskeskusten yrittäjät ja kuljettajat täyttävät laatukriteerit. Tämä käytäntö oli myös ennen lakiuudistusta voimassa. Minusta tämä on vastuullista toimintaa. Uber ei vaadi edes tuota tilaajavastuulakia noudattamaan, puhumattakaan alv-rekisteröinnistä tai työntekijöiden turvasta eikä yrittäjän eläkkeistä. Ja by the way.... Uberilaisella ei ole varaa liikevaihdollaan edes ajaa uudella mersulla tai vastaavalla koska liikevaihdosta tipahtaa vielä tuo härski provisio. Liikevaihtonne ei riitä vastaamaan yrityksenne kuluja, puhumattakaan että se tuottaisi kohtuullista bruttotuloa kulujen jälkeen. Muistutettakoon että jokaisesta eurosta pitää maksaa myös veroa-siis jos täyttää laillisuuden vaatimukset niinkuin väität.


      • Anonyymi

        Uber jakaa ajoja vain ja ainoastaan laillisille yrityksille millä on kaikki vaadittavat asiat kunnossa. Y-tunuus, yrittäjälupa, kuljettajalupa, yrityksen pankkitili jne. Hinta on toki aika alhainen, eli sillä ei elä, mutta hiljaisina aikoina on se parempi kuin istua asema-aukion tolpalla jonossa nr 19. Siitä onko kuitissa alv en tiedä, mutta aina tilityksistä rehellinen yrittäjä tekee 10% alv tilityksen. Ei uber yrittäjänä ehkä kannata, mutta välillä kun on hiljaista niin ok lisä tyhjänä oloon verrattuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uber jakaa ajoja vain ja ainoastaan laillisille yrityksille millä on kaikki vaadittavat asiat kunnossa. Y-tunuus, yrittäjälupa, kuljettajalupa, yrityksen pankkitili jne. Hinta on toki aika alhainen, eli sillä ei elä, mutta hiljaisina aikoina on se parempi kuin istua asema-aukion tolpalla jonossa nr 19. Siitä onko kuitissa alv en tiedä, mutta aina tilityksistä rehellinen yrittäjä tekee 10% alv tilityksen. Ei uber yrittäjänä ehkä kannata, mutta välillä kun on hiljaista niin ok lisä tyhjänä oloon verrattuna.

        Uber uskovainen on väärässä. Lukuisia Uber kuskeja ajoissa jotka eivät täytä vaatimuksia. Ota selvää asioistaa äläkä kirjoita valeita. Kiitos.


      • Anonyymi

        Taksiliiton propagandaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uber uskovainen on väärässä. Lukuisia Uber kuskeja ajoissa jotka eivät täytä vaatimuksia. Ota selvää asioistaa äläkä kirjoita valeita. Kiitos.

        Olkaa hyvä ja ilmoittakaa näistä luvattomista kuskeista. Sääli on sairautta. Tilanne on nyt ainakin takseissa sellainen että Pääkaupunkiseudulla en mene kuin Uber, Taksi helsinki, Lähitaksi asiakkaaksi. Kaikenmaailman huijarit asettaa rehelliset kuskit/yrittäjät erittäin huonoon valoon. Ja lopettakaa se hidastelu liikenteessä. Käsittämätöntä että taksit ajaa yöllä 70km/h tyhjällä kehä ykkösellä.

        Itsellä pyrkimys kuskina hyvään palveluun ja oikeaan hintaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, tietosi perustuu mihin? Olen tavannut lukuisia Uber kuskeja kenellä ei ole liikennelupaa eikä ammattipätevyyttä. Tämä on ffakta. Samoin puuttuu tarvittavat vakuutukset ja liikenneluvat.

        Välitys avataan koska näitä on ajossa. Toki ilmoittelen jokaisesta virkavalalle ja verottajalle. Käry käy. Hyvä niin.

        Olen minäkin tavanuut lukuisia NHL pelaajia. Hollywood tähtiä. Presidenttejä. Ja tämä on ffaktaa. Ja kaikki asuivat eräässä suljetussa talossa. Ilmoitan toki jos jouku pääsee ulos?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhut puppua! Tilauskeskuksellisilta autoilijoilta vaaditaan huomattavasti enemmän kuin uberilaisilta jos haluat sen tietää! Saadakseen liittyä vaaditaan ensinnäkin liikenneluvan lisäksi tietenkin yrityspankkitili toiminnalle (jota mm. pankki valvoo) jotta saadaan mittarista kaikki kortti- ym. sopimusasiakkaiden tilitykset digitaalisesti taksamittarista suoraan em. yritystilille. Asiakas saa aina kuitin jossa näkyy yksityiskohtaisesti matkasta tiedot erittelyineen-myös aina maksuun sisältyvä alv. Tilauskeskus määrittää myös käytettävän taksamittarin ja kortinlukulaitteen että ne on yhteensopivat ja keskuksen vaatimiin kriteereihin. Lisäksi tilauskeskukselliselta vaaditaan liittyminen tilaajavastuu.fi:hin joka vuorostaan tarkoittaa että yrittäjän pitää kuulua mm. ennakkoperintärekisteriin (jos tyrii ei saa verottajalta epr:ää ja silloin tipahtaa tilausvälityksestä ja sitähän ei kukaan halua koska silloin ei saa keikkaa sieltä), lisäksi todistus ammattimaisista, lakisääteisistä vakuutuksista (auto ammattimaisessa vakuutuksessa, todistus työntekijän lakisääteisistä tyel-/tapaturmavakuutuksista sekä Yel-rekisteröinnistä). Välityskeskus tarkistaa kaikkien yrittäjiensä tilaajavastuutiedot säännöllisesti. Lisäksi tilauskeskusten yrittäjät ja kuljettajat täyttävät laatukriteerit. Tämä käytäntö oli myös ennen lakiuudistusta voimassa. Minusta tämä on vastuullista toimintaa. Uber ei vaadi edes tuota tilaajavastuulakia noudattamaan, puhumattakaan alv-rekisteröinnistä tai työntekijöiden turvasta eikä yrittäjän eläkkeistä. Ja by the way.... Uberilaisella ei ole varaa liikevaihdollaan edes ajaa uudella mersulla tai vastaavalla koska liikevaihdosta tipahtaa vielä tuo härski provisio. Liikevaihtonne ei riitä vastaamaan yrityksenne kuluja, puhumattakaan että se tuottaisi kohtuullista bruttotuloa kulujen jälkeen. Muistutettakoon että jokaisesta eurosta pitää maksaa myös veroa-siis jos täyttää laillisuuden vaatimukset niinkuin väität.

        Paljonko on Lähitaksin ja HTD:n kuukausi/vuosi maksut? Riittääkö 2000,-€/v.
        Jos renki ajaa, niin onko kate 25%? (=Uber kate). Itse ajettuna aivan sama.
        2019 pitääkö olla ajoveuvon mittaritietoon perustuva vanhanaikainen taksamittari? GPS mittari toimii myös. Ainut ketä tarvitsee kiinteää mimttaria on verottaja. Mutta suurin osa kyydeistä maksetaan nykyään kortilla joko suoraan tai apilla, joten harmaa talous on sen puolesta vähäistä.


    • Anonyymi

      Ei olla nähty, eikä tulla näkemään.

    • Anonyymi

      Olen matkustanut useammankin kerran, tosin Suomessa vain kahdesti. Molemmilla kerroilla kohdalle osui Taksi Helsingin kuski, eli kuski ja auto nyt eivät kovin ihmeellisiä olleet, mutta hinta ainaki halvempi kuin TH:n kautta tilattuna.

      • Anonyymi

        Juu näitä TH:n autoja on aika paljon Ubereina. Ei vissiin oma keikka riitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu näitä TH:n autoja on aika paljon Ubereina. Ei vissiin oma keikka riitä.

        ei ole, miksi valehtelet


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Uberin ongelma on just se että iso osa fyrkasta menee maasta veks, eikä ole verotettavissa. Jonkun pitää tämänpäivän eläkkeet maksaa, olenko se minä joka käytän kyseistä palvelua? , ja maksaako lapseni tämän kuljettajan eläkkeet joskus. Aika kallis matka. Miksi nämä uber kuskit eivät ole työntekijänä muissa taksifirmoissa, luulisi et loppujenlopuks jäis enemmän viivan alle. Melken 30% liikevaihdosta veks on aika jäätävä summa.

      • Anonyymi

        Porukka itkee siitä, että raha valuu Suomesta ulos kun käyttää Uberia. Samaan aikaa haetaan kaljat Latviasta, tankataan Venäjällä, tilataan kaikkea tarpeetonta Kiinasta, mutta ongelma on, että taksialalla on yrityksiä, jotka maksavat veronsa ulkomaille. Vittu mitä inisiöitä noi isännät on. Ehkä niitä Uber kuskeja ei kiinnosta lihottaa isäntiä vaan mielummin ajetaan itselle. Ehkä teidän itkemisen takia porukka maksaa enemmän viikonloppusin, että pääse Uberin tai muiden vastaavien palveluiden kyytiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Porukka itkee siitä, että raha valuu Suomesta ulos kun käyttää Uberia. Samaan aikaa haetaan kaljat Latviasta, tankataan Venäjällä, tilataan kaikkea tarpeetonta Kiinasta, mutta ongelma on, että taksialalla on yrityksiä, jotka maksavat veronsa ulkomaille. Vittu mitä inisiöitä noi isännät on. Ehkä niitä Uber kuskeja ei kiinnosta lihottaa isäntiä vaan mielummin ajetaan itselle. Ehkä teidän itkemisen takia porukka maksaa enemmän viikonloppusin, että pääse Uberin tai muiden vastaavien palveluiden kyytiin.

        Taksipalveluita tarjoava Uber teki vuoden toisella neljänneksellä raskaan tappion. Yhdysvaltalaisyrityksen nettotappio huhti–kesäkuussa kasvoi 5,2 miljardiin dollariin. Viime vuonna tappio oli toisella neljänneksellä vajaat 900 miljoonaa. Yhtiö kertoi tuloksestaan torstaina.


      • Anonyymi

        Mitä sillä tappiolla on väliä? Whim teki tappiota raskaasti ja silti TH ja Lähitaksi ajaa niiden kyytejä. Ei kuluttajaa kiinnosta yrityksen tappio jos ne pääsee halvalla sijoittajien rahoilla.


      • Anonyymi

        Whim tekee tappiota sillä, että hinta asiakkaalle on se kun se on. Kuitenkin th/lt yrittäjä saa maksun taksamittarin mukaan. Ei tartte maksaa yyberille 25% provikkaa.


      • Anonyymi

        No mut eihän kai työnantaja liho jos maksaa vaik työntekiälle kesälomarahoineen 40% sen lisäks vakuutukset ja osan eläkkeestä. Sen lisäks antaa auton kaikkine kuluineen.... jokainen osaa laskea, jopa tietää että ei se jätä työnantajalle kuin 5-6% mut siittä tietty verottaja vie osan. Jos sovellus ottaa sinulta 30% pois sen jä lkeen menisi nämä kulut.. no jokainen touhuaa oman otsapassinsa mukaan. Ymmärrän jos ihmiset haluu duunata, ei siinä mitään mutta..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taksipalveluita tarjoava Uber teki vuoden toisella neljänneksellä raskaan tappion. Yhdysvaltalaisyrityksen nettotappio huhti–kesäkuussa kasvoi 5,2 miljardiin dollariin. Viime vuonna tappio oli toisella neljänneksellä vajaat 900 miljoonaa. Yhtiö kertoi tuloksestaan torstaina.

        Näin. Olen aina ihmetellyt miksi tätä hehkutellaan, politiikkoja ja yritysmaailmaa myöden. Yhteiskunnallisista tuotoista ei voi puhua missään maassa jossa Uber toimii. Sen jälkeen kun Uber luokiteltiin työnantajiksi ja tuomittiin maksamaan työntekijämaksut niin kyseinen versio lopetettiin (vastasi Suomen Uber Pop). Sen jälkeen pitivät Suomen nykyistä taksilakia vastaavan Uber-version. Eli kaikki yrittäjät vastaavat eläkkeistään ja sosiaaliturvastaan itse. Eli suurin osa ei ollenkaan. Alustataloudesta vasta eläkepommi onkin tulossa...


      • Anonyymi

        Ajan uberiä maksan ALV YEL Auton Luvanvaraisen käytön liikenne ja kasko vakuutuksen. Voitoista sitten tulovero prosentin mukaiset verot. Jokaisen kuukauden ajoista menee kopio kirjanpitoon verotusta varten. Kuten tietysti myös kuluista kopiot kuiteista ja maksut tapahtuu suoraan yrityksen tililtä.

        Tekeekö kaikki taksi isännät saman varmasti suurin osa. Kummassa sitten huijataan enemmän en tiedä. Uber kuskeista moni on uusi yrittäjä eikä välttämättä kaikkea tiedä kuten myös minä. Menin itse kalliimman kautta ja otin yritykseeni kirjanpitäjän "valvomaan" että kaikki menee oikein. On ollut todellakin palkkionsa arvoinen.

        Oikeastaan uberissä ainoa "huijaamisen" mahdollisuus lienee että kuski ei ole se joka pitäis olla. jos esim autoani ajaa työssäkäyvä veljeni iltaisin ja minä ajan päätoimisena päivisin. Tällä pystyy vähän kiertämään veroja. Mutta hyöty tässäkin on kuitenkin melko pieni. Riippuu tietysti henkilöiden tulovero prosentista ja YEL jää maksamatta. Jos matkustajat huomaatte tällaista ei muuta kun ilmoitusta Uberille. Kuskin kuva joka näkyy tilattaessa pitää olla sama kuljettaja joka tulee teitä hakemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Whim tekee tappiota sillä, että hinta asiakkaalle on se kun se on. Kuitenkin th/lt yrittäjä saa maksun taksamittarin mukaan. Ei tartte maksaa yyberille 25% provikkaa.

        Kuullostaa aika lyhytaikaiselta yritysidealta. Maksaa asiakaan puolesta palvelusta???
        SDP:n yritys?


    • Anonyymi

      Sipila lupa talo jos suku tula suome valehteli nu aja taxi huono palka kela anta parempiraha

      • Anonyymi

        Ajakaa hyvät ihmiset vain taksamittarilla varustetulla taksilla. Mikä järki on koittaa säästää rahaa muutama ege. Th/Lt autoista ne löytyy ja ajetaan mittarin mukaan tai sopimushinnalla. Ok, onhan ne muutamat kuljettajat maahanmuuttajia, mutta jos haluatte suomalaisen kuljettajan, muistakaa, että teillä on vapaus valita mikä tahansa taksi.


    • Anonyymi

      Se et haetaan viinnat ulkomailta on aika reilua peliä. Työllistää monta ihmistä osa ulkomailla. Mut et joku ajaa pörssiyhtiölle rahaa, et jotku voi pelata. Nythän esim uperin rahoittajat eli suurimmat sijoittajat vaatii et kuljettajalta perittävää % pitäis nostaa. Monissa maissa ollaan uber kyydin hintaa pystytty nostaa kokonaisuudessa, monissa ei. Sit pitää muistaa että esim jenkeissä alustataloudesta on tullut jo työ ja se ei muuta kuin köyhdyttää ihmiset. Esim tuhannet uper kuskit nukkuvat ja asuvat autoissaan. Sieltä juontaa esim surge herätykset- nouse ajamaan rakas kumppanimme

      • Anonyymi

        Uber sulkee välityksen kun tietty ajoaika ylittyy toisin kin TH tai Lähitaksi.


      • Anonyymi

        Juu no maassa maan tavalla. Tähänkin sopii vanha sananlasku - jos annat pirulle pikkusormen... en uskalla sanoa enempää hui


    • Anonyymi

      Tulee voittaja fiilis ku on niin haluttu, moni klikkaa ja raha juoksee niin et perässä ei pysy.
      Mä ehkä voisin laittaa sen 27% eurosta vaiks meseen ni ei tartte antaa verottajalle nii paljoo. Ihan vaan sen takia vaik.

      • Anonyymi

        Tulee voittajan fiilis kun kestät pari vuotta ja kun kaikki veromaksut pärähtää-jälkikäteiset ja etukäteiset päälle yhtaikaa- ja autorahoittaja hakee sun luottomersun pois kun ei raha riitä maksaa sitä velkaa...


      • Anonyymi

        Tarkoitin, että minä, en uber kuski, voin laittaa osan siitä rahasta jonka uber keräisi, vaikka mersuun että verottaja ei veisi liikaa. Uber kuskilla ei tuota ongelmaa koska antaa 27% sijoittajille. Siinä prosenti määrässä menee jo muutakin kuin auto. Uberin koukuttavuus on että tunnet voittajafiilistä kun olet niin haluttu. Tunnet tekeväsi jotain todella modernia. Me jotka muistamme 70 luvun katurallin ja pikkurahaa vastaan pikku heitot. Tiedämme että uutta ei tulutkaan. Taas tarvitaan auto, oma työpanos.. Joku keksi vain rahastaa sillä. Hyvin kyllä brändätty sanoisin.


      • Anonyymi

        Sitä kutsuttiin pilluralliks. Mutta pimeää kyytiä heitettiin todella paljon. Nyt maailma muuttunut nuorten osalta ainakin. Ei enää haluta ajella koko iltaa, ja harva haluaa tulla kyytiin. -Hyvin brändätty sanoisin.
        - tule ajamaan, kaupunki kuhisee elämää. Tule kumppaniksi. Modernein innovaatio pitkään aikaam mullistaa maailman. Politikot herätkää, ala menee vauhdilla eteenpäin. Ynm


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitin, että minä, en uber kuski, voin laittaa osan siitä rahasta jonka uber keräisi, vaikka mersuun että verottaja ei veisi liikaa. Uber kuskilla ei tuota ongelmaa koska antaa 27% sijoittajille. Siinä prosenti määrässä menee jo muutakin kuin auto. Uberin koukuttavuus on että tunnet voittajafiilistä kun olet niin haluttu. Tunnet tekeväsi jotain todella modernia. Me jotka muistamme 70 luvun katurallin ja pikkurahaa vastaan pikku heitot. Tiedämme että uutta ei tulutkaan. Taas tarvitaan auto, oma työpanos.. Joku keksi vain rahastaa sillä. Hyvin kyllä brändätty sanoisin.

        Mikä ihmeen 27 %. Se on 25 % ensimmäiset 40 kyytiä ja sen jälkeen 3 % / viikko. Jos ajat vaikka 70 kyytiä viikossa, niin viimeiset 30 mennään jo ihan hyvällä taksalla. Ja keikkaa riittää ahkeralle ja hyvälle kuskille/autolle. Välillä keikka on niin, että pitää kieltäytyä, jos haluaa pitää edes pienen "pakollisen" tauon (eli käydä kusella).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä ihmeen 27 %. Se on 25 % ensimmäiset 40 kyytiä ja sen jälkeen 3 % / viikko. Jos ajat vaikka 70 kyytiä viikossa, niin viimeiset 30 mennään jo ihan hyvällä taksalla. Ja keikkaa riittää ahkeralle ja hyvälle kuskille/autolle. Välillä keikka on niin, että pitää kieltäytyä, jos haluaa pitää edes pienen "pakollisen" tauon (eli käydä kusella).

        Uber kyydeistä ei voi kieltäytyä vaan kaikki tulee ajaa. Tässä nyt nähtiin kuinka uber uskovainen toimistovirkailija kirjoitti tietämättömyydessään valetta. Uber ottaa 25 % kyydistä ja uberin kuiteissa ei näy alvia. Uber on kusetusta. Piste.


      • Anonyymi

        Uber kyydeistä voi kieltäytyä ja 40 keikan jälkeen provisio on vain 3%.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uber kyydeistä voi kieltäytyä ja 40 keikan jälkeen provisio on vain 3%.

        Höpö höpö. 25 % on prpvikka ja kyydeistä ei voi kieltäytyä. Minä tiedän, sinä et.

        UberKuski

        ps. kuiteissa ei ole alvia


    • Anonyymi

      Ei olla eikä myöskään alvi erittelyä Uberin kuitissa puhumattakaan ammattitaitoisesta Uber kuskista tai Suomea puhuvasta. Paksuja uber kuskeja on nähty kyllä.

    • Anonyymi

      ”Verohallinnon käsityksen mukaan matkalaskuun voi liittää Uberin kuitin. Koska kyseessä on tositteellinen matkakulu, työnantaja ja työntekijä voivat keskenään sopia, onko taksin tai Uberin käyttö ylipäänsä sallittua”, verohallinnon johtava asiantuntija Pirjo Mäkynen kertoo Helsingin Sanomille.

      • Anonyymi

        Kuitissa ei ole alvia. Meidän firmassa ei mene läpi tuollaiset kuitit mitä uberilta saa. Huijausta koko firma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuitissa ei ole alvia. Meidän firmassa ei mene läpi tuollaiset kuitit mitä uberilta saa. Huijausta koko firma.

        Tuo on firman sisäinen ongelma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on firman sisäinen ongelma.

        Ei ole kuitissa tulee näkyä alvi. Kysy vaikka äidiltäsi.


      • Anonyymi

        Jos et maksa ALVia, sitä ei myöskään ole kuitissa. Yritätkö huijata verottajaa? Tai siis firmasi.


      • Anonyymi

        Mulla on yksi auto pyörimässä villinä ja Uber ajoissa ja kyllä Uberin kautta tulevasta liikevaihdosta ALV maksetaan. Semelin mittarilla on huomattavasti pienempi riski jäädä kiinni pimeänä ajosta kuin Uberin ajoissa. Semeliin vaan jätetään lyömättä summa, mutta Uberilla kaikesta jää digitaalinen jälki.

        Viimeaikoina kuljettajat on ajellu Uberia 3% provisiolla viikonloppusin niin sieltä on tullut ihan kivasti liikevaihtoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on yksi auto pyörimässä villinä ja Uber ajoissa ja kyllä Uberin kautta tulevasta liikevaihdosta ALV maksetaan. Semelin mittarilla on huomattavasti pienempi riski jäädä kiinni pimeänä ajosta kuin Uberin ajoissa. Semeliin vaan jätetään lyömättä summa, mutta Uberilla kaikesta jää digitaalinen jälki.

        Viimeaikoina kuljettajat on ajellu Uberia 3% provisiolla viikonloppusin niin sieltä on tullut ihan kivasti liikevaihtoa.

        Asiakas maksaa sovelluksella Uberkyytinsä. Soveluksen toimittamassa kuitissa ei ole alvia. Joten pelkkää huijausta.


      • Anonyymi

        Ja kun Uberin tilitys viedään yrittäjän kirjanpitoon niin siitä otetaan 10% alv.


    • Anonyymi

      Ei olla eikä myöskään laihaa uber kuskia.

    • Anonyymi

      Tänään tuli Taksi Helsingin auto.

      Annoin kolme tähteä.

      Yleensä ovat laadukkaampia.

    • Anonyymi

      Uber tolpalla oli ennen hyviä autoja. Näin niitä paljon kun kävin moikkaamassa uber frendejä siinä sivussa kun kuljetin ulkkis liikemiehiä.

      ViidenTähdenAI

      • Anonyymi

        Ai, niinkuin 1000,- euron Fiat joka vaihdettiin 1000,- euron Korean Chervolettiin? Kerro mikä tekee noista hienoja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai, niinkuin 1000,- euron Fiat joka vaihdettiin 1000,- euron Korean Chervolettiin? Kerro mikä tekee noista hienoja?

        Minusta nuo kumpikin on hienoja autoja. Alakerran Ramin Corolla vm. 1988 on myös. Olen päässyt sen kyytiin ja muutaman kerran alakerran Rami on antanut minun pestä hänen autonsa.

        ViidenTähdenAI


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Hauskaa, että perinteiset taksarit kuvittelee, että asiakas haluaa maksaa ekstraa mersusta. Uberilla on 2 hintaluokkaa ja lähes kaikki valitsevat halvemman eivätkä maksa lisää siitä, että saisivat premium auton. Onko taksi-isännät todella niin idiootteja, että he kuvittelevat auton hinnan olevan asiakkaalle tärkein valintakriteeri? Flown aikaan asiakkaat maksoivat Uber kyydeistä reilusti enemmän kuin taksin hinta olisi ollut ihan vain sen takia, että ei tarvitse istua perinteisen taksin kyytiin. Taksiala on maineensa pilannut ja asiakkaat mielummin valitsevat Uberin kaltaisia palveluita, että ei tule kusetetuksi perinteisessä epäluotettavassa taksissa.

      Ja tiedoksi, että asiakasta eikä myöskään verottajaa kiinnosta onko kuitissa ALV näkyvillä vai ei. Pitääkin mennä ajelemaan keikkoja taas hyvillä kertoimilla ja AVLittomilla kuitella ja samalla nauraa kun premium autot on tyhjäkäynnillä tolpalla.

      Mutta kun kuiteissa ei ole alv näkyvillä, nyyh nyyh. Saas nähdä kuinka paljon Uber maksaa tänä viikonloppuna pelkkiä bonuksia ajojen päälle. Vai saiskohan Yangolta paremmat bonukset nyt? Kuljettajana on kivaa kun alustat kilpailevat kuskeista keskenään.

      • Anonyymi

        Uber Black maailman suurin kusetus, ikivanha kusen raiskaama bemari ammattitaidottomalla kuskilla joka tuijottaa navia kuin ihmeen nähnyt ja meinaa samalla ajaa useita kolareita. Ei enään koskaan kyytiin.

        Uber on maineensa pilannut hinnankorotuksillaan ja laaduttomine kuskeineen ja surkeine autoineen. Asiakkaita varsinkin yritysasiakkaita kiinnostaa kuiteissa oleva alv sekä se että kyyti on turvallista. Sitä uberilla ei saa vaikka tilaa uber blackin.

        Yritysasiakas joka ei enään koskaan käytä uberia


    • Anonyymi

      Ei olla eikä kukaan muukaan ole. Kohta niitä ei näe edes näitä romuka millä ajavat nykyisin. Uberin toiminta tullaan ajamaan varmasti alas raskaiden tappioiden ja magdottomuutensa takia.

    • Anonyymi

      En ole nähnyt koskaan. En edes silloin kun itse ajoin. Nyt kerään pulloja ja makselen sakkoja.

      Entinen Uber kuski

      • Anonyymi

        Samat kokemukset kuin sinulla Uber frendi.

        ViidenTähdenAI


    • Anonyymi

      Ei näillä tuloilla mitä uber ajosta saa pysty hommaan asiallista kalustoa.

      Hiljaista on, ei tule tilauksia. Nytkin odottanut keikkaa jo 4 tuntia ja mitään ei tule. Uber lupasi muuta mutta totuus on toinen.

      • Anonyymi

        Hei kun kerta ajat Uberia niin kerroppa kaikille mikä on viimeisin tiedote mitä Uber lähetti sovelluksen kautta partnereille?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei kun kerta ajat Uberia niin kerroppa kaikille mikä on viimeisin tiedote mitä Uber lähetti sovelluksen kautta partnereille?

        Viimeisin tiedote oli että Uber pohtii jatkaako Suomessa tai missään muualla enään pitkään. Miljarditappiot sekä sijoittajien uskon loppuminen on ajanut Uberin pahaan ahdinkoon. Suosittelevat hankkimaan muun tulonlähteen. Ajomäärät rohmataneet kaikkialla.


    • Anonyymi

      Hullu tuohon alkaa yhtiö vie kaikki fyrkkat.

    • Anonyymi

      Uber ei kannata. Heinä-/Elokuu meni ja turistis väheni. Suomalaiset ovat kuin se ukko siinä Lidl:n mainoksessa. Mikään ei saa muutua. Halvalla ei voi saada hyvää. ??? Ulkomaalaiset käyttävat Uberia ja ovat tyytyväisiä. Suomalainen menee bussilla.

    • Anonyymi

      Uber autot ja niin uber black autot ovat todellakin romuja.

    • Anonyymi

      Laatu kieltämättä tippunut viime aikoina kun välillä sieltä tulee niitä Taksi Helsingin autoja. Kuskien mukaan Taksi Helsingin keikkamäärät tippuneet niin, että saadakseen leivän pöytään pitää ajella keikkaa Uberilla.

    • Anonyymi

      Itse olen ainakin ladannut netistä Uber-matkoistani kuitin PDF:nä , jossa on ALV 10% selkeästi näkyvissä kuten kuuluukin. Appissa sitä ei näy, mutta ei ongelmaa koska kuitti löytyy, jossa ALV. Ihmettelen tätä valitusta, joka on täysin tietämättömyyttä/osaamattomuutta.

      • Anonyymi

        Ei niissä näy joten ole valehtelematta. Ei näy PDF kuitissakaan. Käytä kerran niin tiedät.

        Ps. Kaikkien Uber uskovaisten esikuva ja fanituksen kohde, Uber Timo, myönsi maanantaina telvisiossa ettei hänellä ole tarvittavaa liikennelupaa eikä ole koskaan ollutkaan. Upeaa...


      • Anonyymi

        Viimeksi kun osui Timppa kuljettajaksi niin hänellä oli arviona 4,99/5. Ei taida perinteisiltä takseilta samoja lukemia löytyä. Keskiarvona se meinaa yhtä 4 tähden ja 99 kpl 5 tähden arvosteluja jokaista 100 kyytiä kohden. Se vaatii jo ammattitaitoa ja palvelualttiutta mitä ei taida Uberin lisäksi muualta löytyä. Onneksi kuluttajalla on vaihtoehtoja.

        Jos itse käyttäisit enemmän aikaa palvelutasosi parantamiseen niin ehkä asiakkaat eivät karkaisi Uberille ja kela-kyydit villeille.


    • Anonyymi

      Ajan uberin keikkoja silloin ku ei omia ole.
      Sossu ja kela maksaa kämpän työikäistä korvaukset.
      Tyttöystävän autolla ajelen joku väitti ettei onnistu, mutta ootte väärässä onnistuu.
      Minulla on paljon vakkareita jotka maksavat käteisellä.
      Ei paluuta th rattiin. Nyt jää elämiseen mukavasti eikä tarvitse rehkiä joka päivä.

      • Anonyymi

        Ole ylpeä itsestäsi sosiaalipummi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ole ylpeä itsestäsi sosiaalipummi!

        Joo Timohan se ton itse oikeesti kirjoitti. Ihan kaikki ei ole totta mitä internetissä lukee. Mutta mene nyt kertomaan tolpalle asiat tämäkin asia varmana tietona, että apinat voi taas juoruilla keskenään. Taksin rattiin ei vissiin oikeasti tarvita montaa aivosolua.


    • Anonyymi

      Ei olla, ei edes unessa.

    • Anonyymi

      Kaiden Datsun on kyllä hyvä.

    • Anonyymi

      Tesla tuli viimeksi vaikka tilasin ihan UberX:n. Siinä kuskin kanssa naureskeltiin kun valoissa tuli viereen Taksi Helsingin teipeissä oleva tumma Ford. Fordeja ei ihan hirveästi taida olla taksina muutenkaan? Oli sentään Vignale varustetasolla. Antoihan Tesla ihan mukavan kyydin vaikka mielestäni se on yliarvostettu merkkinä.

    • Anonyymi

      Suurin osa hyviä, joskus sattuu eteen joku taksihelsinkiromu.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1184
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      937
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe