Telia kusettaa asiakasta

Tässä jälleen yksi opettavainen tapaus, miksi ei kannata ostaa puhelimessa mitään, ainakaan Telialta.

Minulle soitti keväällä Telian puhelinmyyjä. Sanoin, että tarvitsen laajakaistan kotiini. Hän sanoi, että nyt on poikkeuksellisen hyvä tarjous, kun ostat puhelimessa. Osta tämä tablettitietokone meiltä, ja siihen laajakaista, niin pystyt käyttämään sitä kodin langattomana internetyhteytenä kaikilla laitteilla. Hinta oli edullinen, joten otin tarjouksen. Myyjä vielä vakuutteli, että 14 vrk aikaa perua tarjous.

Heti laitteen käyttöön otettuani totesin, että eihän tuota pysty käyttämään, kuten Telian myyjä sanoi. Laite sammuttaa internetyhteyden jakamisen aina itsekseen, jolloin minun täytyisi joka kerta nettiin halutessani mennä usealla klikkauksella laittamaan yhteyden jako tabletista päälle. Päätin siis perua tilauksen. Luin kuitenkin Telian nettisivuilta, että jos tabletin on jo ottanut käyttöön, siitä joutuu palauttaessa maksamaan 30% hinnasta. Päätin siis, että hyvä on, voin pitää laitteen, vaikken sitä erityisen paljoa tarvinnutkaan, ja olisin mieluummin sen palauttanut.

Peruin siis palautusajan puitteissa kirjallisesti internetyhteyden, ja sanoin, että voin maksaa laitteen.

Parin kuukauden kuluttua ihmettelen nettipankissa, kun telialta tulee yhä laskuja sekä laitteesta että internetyhteydestä. Soitan siis asiakaspalveluun asiasta tiedustellakseni, ja sieltä vastataan vain, että en voi perua internetyhteyttä, jos en ole palauttanut tiettyyn osoitteeseen myös laitetta palautusajan (14 vrk ) puitteissa. Lisäksi molemmat sopimukset ovat 24kk määräaikaisia. Joten joudun maksamaan nyt noin 450 euroa laitteesta, jota en alunperin edes halunnut, sekä internetyhteydestä, jota en ole käyttänyt, enkä aio edes käyttää. Tämän asian joutui Telian asiakaspalvelija erikseen selvittämään puhelun aikana, mutta kuitenkin se oli sellainen, että minun olisi se pitänyt hänen mukaansa tietää.

Vetoan puhelun aikana käytännön järkveyyteen ja kohtuullisuuteen. EIhän tässä asiassa ole minkäänlaista järkeä. Puhelinmyyjä ei kuitenkaan suostu edes vastaamaan kysymykseen, onko tämä hänen mielestänsä oikeudenmukaista jja kohtuullista. Koska hänenkään mielestä näin ei ole.

Lopputulemana siis peruutan myös pitkäaikaisen puhelinliittymäni Telialta, enkä aio enää Telialle palata muissakaan asioissa. Tästä Telian toiminnasta on siis haittaa molemmille osapuolille.

En jaksa alkaa minkäänlaisiin taisteluihin, jotta saisin rahani takaisin. Toivon vain, että muut kanssaihmiset tajuaisivat sen, mitä minä erehdyksessäni en tajunnut.

Sen, että Telia kusettaa asiakasta. Älä osta mitään puhelimitse Telialta.

7

61

    Vastaukset

    • PRKL se on niin että tänne ei saa muuta kun Telian!!! vaihtaisin heti jos pystyisin ! Tarjosivat 4g koska poistivat kiinteät kokonaan prkl ! nyt on sellainen paska netti hyä kun pääsin ees kirjoittaa tänne langatonta $@%@^ yhteyden laatu 1 palkkia maksimissa tulee 1mb kun sanoivat 50mb !!!!

      Telian ja kiina ! Meistäkin tulee koko ryssän punaiset !

      • Tämä palsta on tarkoitettu keskusteluun telian osakkeista ja teliaan sijoittamisesta.

        Olette siis väärällä palstalla.


      • Asiakastyytyväisyys on yksi osa, jonka avulla voi arvioida telealan yrityksiä. Jos firmasta ei tykkää, niin ei kannata ostaa osakkeitakaan.


    • Muutin maaliskuussa lappeenrantaan ja tarvitsin netti yhteyden , menin telian toimistoon ja sieltä melkein väkisin myytiin 100 meganen yhteys vaikka taloyhtiössä on ilmainen 10meganen yhteys. Ajattelin että ainakin telkkari (äly) ja kaikki muu toimisivat hyvin mutta ei ,pätkii ja pätkii olin yhteydessä teliaan ja eivät ottaneet kantaa.Sanoin sopimuksen irti ja otin ilmaisen 10 megasen käyttöönja toimii yhtä hyvin kuin satameganen mistä maksoin , tuntuu kusetukselta.

    • Älkää koskaan kun telialta soitetaan että tarjotaan halvempaa kuukausi laskua, se on täyttä kusettusta. Ottakaa aina kirjallinen sopimus, että voitte todistaa mitä on sovittu.

    • Tosiaankin: Kun kyse on PALVELU-liiketoiminnasta, siitä, että yritys tienaa rahansa palveluja myymällä, asiakkaiden palvelukokemukset ovat olennaisinta tietoa yrityksen tulevan menestyksen arvioinnissa ja osakkeen arvon kehittymisen ennakoinnissa. Minun mielestäni kuvauksesi on siis oikealla palstalla ja kiitän sen jakamisesta meille muille.
      Sanoit että et jaksa taistella.
      Omasta kokemuksesta tiedän, että maistraatin kuluttajaneuvonnassa saa niin hyvää palvelua, että on sääli, jos alistut noin kohtuuttomiin ehtoihin. Tarvittaessahan kuluttajaviranomainen hoitaa yhteydenpidon yritykseen ja kohtuullistamisneuvottelut sen kanssa.

    • Telia ei kuseta.
      Osake maksaa noin 4€. Osinkoa tulee noin 10 senttiä kaksi kertaa vuodessa. Osinkotuotto 5%. Liikevaihto ja tulos pysyvät melko vakaalla tasolla. Tässä jälleen yksi opettavainen tapaus, miksi kannattaa ostaa vakaata osinkopaperia ja antaa koron kertyä korolle.

    suomi24-logo

    Osallistu keskusteluun

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ruotsin tehohoidon maksimi on ylittymässä

      huomisesta lähtien aletaan Ruotsissa tekemään valintoja keille annetaan tehohoitoa ja keille ei. 6,078 koronatapausta ja 333 kuollutta. Norjassa 5,29
      Maailman menoa
      307
      11832
    2. Mansikka- ja marjasato voidaan uhrata

      niillä ei ole mitään merkitystä elintarvikehuollon kannalta,ne voidaan uhrata.Elintarvikehuollon kannalta tärkeitä ovat vilja-ja perunasato ymv. mutta
      Maailman menoa
      335
      5797
    3. Ööö yksisuuntainen maski THL?

      "Asiantuntijoiden" mukaan yleensä maskit etenkin itsetehdyt eivät estä koronavirusta muuten kuin että niiden käyttäjät ei tartuta muita jos pärskivät
      Maailman menoa
      72
      3476
    4. Kiuruvesi 11 koronatartuntaa!

      Onko kyseessä jokin hoitokoti tms? https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006463371.html
      Kiuruvesi
      139
      2942
    5. Kuinka heikoksi maan taloustilanne

      menee, ennenkuin tilalle astuvat taas Suomea kuntoon laittaneet PS, Kokoomus ja Keskusta?
      Maailman menoa
      181
      2607