PUNAJÄKÄLÄ JALAN SIVUSSA

Anonyymi

Jalkani alaosa alkoi kutisemaan, raavin, tuli näppyjä. Kävin ensiavussa, en saanut apua. Kävin terveyskeskuslääkärissä, sain rasvaa, ei auttanut. Kävin toisen kerran, sama juttu. Raavin edelleen, ihottuma levisi pakaroihin ja risťiselkään tätä jatkunut kuukauden!!! Aloin tutkimaan netistä, löysin syyn, punajäkälä!!!! Ihme ettei lääkäri tiennyt?????.

5

219

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Minulla oli kerran jalkaterässä oudon tummanpunainen läiskä, jonka jalkojenhoitaja totesi olevan Punajäkälä, ja hän sanoi, että Punajäkälä tulee jostakin ruuasta. Ja minä tiesin heti, että se oli tullut siitä, kun olin aloittanut syömään Mustaherukkajauhetta. Jätin Mustaherukkajauheen syömisen ja Punajäkälä hävisi. Minulla ei Punajäkäläalueella ollut kutinaa.

• Anonyymi

Sydämellinen kiitos! Olen todella syönyt nyt valtavasti mustaherukoita. voipi johtua niistä.

• Anonyymi

Kun punajäkälän syytä ei tunneta, ei tunneta myöskään sen ehkäistykeinoja. Vaikka ainakin osa punajäkälätapauksista on selvästi autoimmuunitauteja, ei laukaisevia tekijöitä tunneta. Niinpä sellaistakaan tautia ei pystytä ehkäisemään.
      Punajäkälään ei ole paranavaa hoitoa, mutta se paranee yleensä itsekseen, mutta voi viedä parikin vuotta. Kortisonivoide hillitsee kutinaa.

• Anonyymi

Kun punajäkälää ei tunneta, niin kuinka sitä voitaisi hoitaakaan!

Minullekin kehittyi punajäkälä nilkan alueelle. Tietenkin menin arvauskeskuksen asiantuntijalle sitä esittämään ja ja hoitojakin odotin. Mutta kuinkas kävi. Jonkin aikaa asiantuntija sitä ihmetteli ja totesi ihottuman olevan kyseessä. Sen tarkempaan tulokseen ei sillä kertaa päästy.

• Anonyymi

Kutiavan ihottuman takia olen käynyt terveysasemalla kolme kertaa, en ole saanut apua, ei ole määrätty edes verikokeisiin??? olen sairastanut kutiavaa ihottumaa yli kuukauden. Olisin halunnut lähetteen ihotautilääkärille?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      85
      7515
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      96
      5424
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      262
      4683
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      48
      4582
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      64
      3312
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      50
      2728
    7. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2378
    8. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      51
      2372
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2352
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2214
    Aihe