KV-starban lasten koulunkäynti

Anonyymi

Hmm... Vicotria ei mennyt kouluun koska on mökillä ja Isabelkan koulu alkaa vasta ti

360

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      KV-starojen lapsilla on erityisvapaus, voi itse valita mitä tekee.

    • Anonyymi

      Yrittäisi nyt edes lapsiaan kannustaa koulunkäyntiin. Toivottavasti lapset saavat rauhassa opiskella ja hankkia hyvän koulutuksen, jolla pärjää niin hyvin, ettei tarvitse roskalehdissä pyllistellä.

      • Anonyymi

        Täälläkin tuo koulutus näkyy asiallisia ja fiksuna mielipiteitä!


      • Anonyymi

        Voi, pahoittelen suuresti, että oli lipsahtanut kirjoitusvirhe kirjoitukseeni. Siis oli tarkoitus sanoa "asiallisina ja fiksuina mielipiteinä".


    • Anonyymi

      Ei siä koulussa kuitenkaan mitään vielä opetella, turhia ekat päivät

    • Anonyymi

      Olis ehkä ollut taas järkevämpää, kun tuokin olis jäänyt kertomatta julkisuuteen. Kuten monet muutkin asiat. Eikö se aina muutenkin sano ettei omat asiat kuulu muille. Silti ne tuodaan julki jatkuvasti. Edesvastuutonta sallia lapselle rokulipäiviä koulusta, koska ollaan mökillä. Ei tietysti yllätä Martinalta. Muutenkin ehkä noloa tältä 'huippu terveeltä' syöttää lapsille aamupalaksi lettuja järkky määrällä Nutellaa. Itse ainakin oksentaisin tollasesta määrästä sokeria. Eikä äitiys kuvaa hirveesti imartele, että marsu vetää itse päikkäreitä ja lastenhoitaja puuhaa lasten kanssa.

      • Anonyymi

        Olet sitten katsonut lasten tekemän stoorin läpi 👍😂.


      • Anonyymi

        Joo oli pakko, kun ajattelin koska niiden koulut muka alkaa, jos on aikaa instassa koko päivä hyppiä 🤔. Olis pitänyt jättää katsomatta 🙄. Tuli vähän kurja olo lasten puolesta. Toi on varmaan niistä hauskaa huumoria mut minun silmissä noiden pisteet laski entisestään, jos nyt enää alemmaks voi mennäkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo oli pakko, kun ajattelin koska niiden koulut muka alkaa, jos on aikaa instassa koko päivä hyppiä 🤔. Olis pitänyt jättää katsomatta 🙄. Tuli vähän kurja olo lasten puolesta. Toi on varmaan niistä hauskaa huumoria mut minun silmissä noiden pisteet laski entisestään, jos nyt enää alemmaks voi mennäkään.

        Kannattaa meidän huolehtia omista lapsista ja antaa toisten huolehtia omistaan. Hyvinhän heillä oli asiat. Oli ruokaa, yhdessä äidin kanssa kaupassa ja ruoan teossa, ei tarvinnut olla yksin, puhtaat vaatteet jne. Kuin kuka tahansa tuon ikäinen lapsi. Oma teini käyttää nutellaa myös reilulla kädellä ja toinen lykkää ketsuppia joka ruokaan.
        En nähnyt mitään niiin suurta huolehtimisen syytä.....rehellistä ja suoraa lasten palautetta ja toimintaa.


      • Anonyymi

        Hohhoijaa. Soitatko sinäkin töihin, että 'hei en jaksakkaan tulla tänään töihin, kun olen mökillä. Ehkä ensi viikolla sitten'. Voit olla ihan varma, että kenkää tulee. Vai saako sinunkin lapsi vetää sitä sokeriskeida nutellaa kotona ihan rauhassa koulupäivän aikana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hohhoijaa. Soitatko sinäkin töihin, että 'hei en jaksakkaan tulla tänään töihin, kun olen mökillä. Ehkä ensi viikolla sitten'. Voit olla ihan varma, että kenkää tulee. Vai saako sinunkin lapsi vetää sitä sokeriskeida nutellaa kotona ihan rauhassa koulupäivän aikana.

        Eihän se sinun päänsärkysi ole, vaikka niin tapahtuisi.
        Ja siellä koulun puolella töitä tekevänä, voin sanoa, että paljon, paljon hullumpia syitä poissaoloihin on saatu. Oppilas, jolle koulunkäynti ei tuota vaikeuksia ja jolla on homma hanskassa, ei pari päivää tee mitään haittaa. He ovat asianmukaisesti kysyneet luvan poissaoloon. Syyttäkää sitten luvan antajaakin. Hän varmasti osaa arvioida tilanteen.
        Kannattaa nyt muutenkin laittaa vähän jäitä hattuun.


      • Anonyymi

        No voitko sinä olla pois töistä, kun just nyt satut olemaan mökillä? Et varmasti saa olla. Mun tuntemani opettajat ei arvosta ainakaan yhtään, että loma-aikojen ulkopuolella pyydetään ylimääräisiä lomia matkoille. Joskus varmaan ok asia mut ei todellakaan monta kertaa vuodessa. Vaikka olisit kuinka priima oppilas se ei muuta asemaa yhtään. Se antaa huonon kuvan aina. Ei tietenkään oppilaasta vaan vanhemmista. Myös siitä ettei vanhemmat hirveesti anna arvostusta opetusta kohtaan. Muutenhan kouluaikana todellakin istutaan koulussa eikä kotona vetämässä nutellaa. Tai tiristellå pintaa etelän lämmössä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No voitko sinä olla pois töistä, kun just nyt satut olemaan mökillä? Et varmasti saa olla. Mun tuntemani opettajat ei arvosta ainakaan yhtään, että loma-aikojen ulkopuolella pyydetään ylimääräisiä lomia matkoille. Joskus varmaan ok asia mut ei todellakaan monta kertaa vuodessa. Vaikka olisit kuinka priima oppilas se ei muuta asemaa yhtään. Se antaa huonon kuvan aina. Ei tietenkään oppilaasta vaan vanhemmista. Myös siitä ettei vanhemmat hirveesti anna arvostusta opetusta kohtaan. Muutenhan kouluaikana todellakin istutaan koulussa eikä kotona vetämässä nutellaa. Tai tiristellå pintaa etelän lämmössä.

        Voin sanoa, että vanhemmat, jotka eivät arvosta koulunkäyntiä, ovat aivan oma lukunsa. Ja se näkyy esimerkiksi siinä, että jos ope määrää oppilaalle "jälki-istuntoa", tulee vanhemmalta kommentti, että hänen lapsensa ei ole tehnyt mitään väärää, eikä hänen tarvitse jäädä "jälki-istuntoon. Vanhemmat, jotka eivät ole ikinä vanhempainilloissa. Vanhemmat, jotka antavat omalle lapselleen luvan tupakoida ja mitätöivät koulun säännöt. Vanhemmat, jotka haukkuvat open lapsen edessä ja sanovat, ettei tarvitse totella.

        Tässä on kyse yhdestä päivästä. Ystäväni lapsi tapaa toista vanhempaansa kerran kuukaudessa ja on poissa koulusta sen vuoksi kaksi koulupäivää. Ope antaa läksyt, joita hän tekee poissaollessaan.
        Ei tämä ole mitään epätavallista tai niin poikkeavaa.


      • Anonyymi

        Lomia voi nykyään pyytää koulusta kun tarvii ja opettajat ymmärtävät, että ihmiset matkustelavat ja viettävät haluamansa kaltaista elämää ilman, että sitä koulu liikaa rajoittaa. Tuo on vahhanaikainen käsitys etyä pitäisi kiltisti vaan olla yhteiskunnan armoilla sillä sehän on niin, etyä koulu on oppilaita varten eikä oppilaat koulua varten.


    • Anonyymi

      Tää tietohan on peräisin tyttöjen kaappaamasta instasta.
      Martinan mielestä—loistavaa huumoria.
      Aamupala on naisen ravinto-opeilla laadittu—voi lapsi parkoja.
      Lastenhoitajalta saa rahalla ostettua äitiyttä,kun itseä harvoin huvittaa puuhailla keskenkasvuisten kanssa.

      • Anonyymi

        Niinpä. Eihän se lapsi sitä valitse ettei mene kouluun vaan vanhemmat. Kolme aikuista ihmistä steppuli mukaan luettuna eikä kukaan vaan jaksa viedä lasta kouluun. Siitähän se kertoo, ei mistään muusta. Vaikka olis miten turha päivä töissä /koulussa niin sinne mennään, koska niin kuuluu toimia. Ikinä et anna itsestäsi hyvää kuvaa yhtään kenellekään töissä/koulumaailmassa, jos rupeat omia lomia ottelemaan. Sillon joku on pielessä. Turhaa siitä on kenenkään näsäviisastella puolustaakseen tollaista toimintaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä. Eihän se lapsi sitä valitse ettei mene kouluun vaan vanhemmat. Kolme aikuista ihmistä steppuli mukaan luettuna eikä kukaan vaan jaksa viedä lasta kouluun. Siitähän se kertoo, ei mistään muusta. Vaikka olis miten turha päivä töissä /koulussa niin sinne mennään, koska niin kuuluu toimia. Ikinä et anna itsestäsi hyvää kuvaa yhtään kenellekään töissä/koulumaailmassa, jos rupeat omia lomia ottelemaan. Sillon joku on pielessä. Turhaa siitä on kenenkään näsäviisastella puolustaakseen tollaista toimintaa.

        Näsäviisastelua ei ole se, jos on toista mieltä asiasta.


    • Anonyymi

      Tuli itsekin mielenkiinnosta katsottua minkälaista elämää nämä julkkislapset viettävät. Kiinnitti huomio muutamaan asiaan. Yksi kummallinen asia oli Martinan puhetapa 7 ja 10 vuotiaille lapsilleen. Omituista lapsenomaista, lässyttävää ja teennäistä, josta ei oikein saanut selvää. Samalla tavalla puhuu koiralle ja hevosille. Lapset videolla puhuivat eläimille ja aivan samalla tavalla, siis matkivat. Huomaa ettei Martina ole viettänyt paljon aikaa lasten kanssa, koska ei osaa olla ja puhua niin kuin normaaleille lapsille puhutaan. Vickestä huomaa jo nyt miten jyrää tämän pienemmän kun haluaa kaiken huomion. Ihan helppoa ei tule olemaan tulevaisuudessa. Puhumattakaan siitä että jo eka kouluviikolla alkoi lintsaaminen.

      • Anonyymi

        Minäkin kiinnitin huomiota tuohon puhetapaan. Kakkapylly kulta ja ihan lässyn lässyn. Sitä mitä vanhemmat tekee ja sanoo niin sillai ne lapsetkin matkimalla oppivat .
        Lintsaaminen koukusta ei vielä ongelma mutta entäs kun Vikke muutaman vuoden päästä sanoo ettei mene kouluun, kuinka Mara silloin suun panee.
        Tulihan nähtyä millaista heidän arki on. Vikke kyllä pitää ohjat kädessään.


      • Anonyymi

        Sisarukset kinastelevat ja väittäisin, että aika normaali ilmiö useassa perheessä. Tässä tehdään yhden videoklipsin pohjalta aikamoisia yleistyksiä.
        Ei meidän perheen päivät ainakaan ole samanlaisia. Kullakin on omat huonot päivänsä ja kiukutteluhetkensä. Milloin kaikki toimii loistavasti, milloin kaikki ei mene niinkuin Strömsössä.
        Lintsaaminen? Lintsaamisessa oppilas voi olla poissa viikkojakin, eikä vanhemmat edes tiedä, että oppilas ei lle mennyt kouluun. Tässä on kyse yhdestä päivästä, johon on koulun lupa.


      • Anonyymi

        Höpö, höpö... Wilmaan tulee heti poissaoloilmoitus, jos tunninkin on poissa tai myöhästyy koulusta. Ei vou olla poissa tuntiakaan koulusta ilman, että huoltaja tietää. Eri asia toki ehtivätkö vanhemmat omilta urhekluiltaan tai päivuniltaan niitä ilmoituksia katsomaan ja kuittaamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö, höpö... Wilmaan tulee heti poissaoloilmoitus, jos tunninkin on poissa tai myöhästyy koulusta. Ei vou olla poissa tuntiakaan koulusta ilman, että huoltaja tietää. Eri asia toki ehtivätkö vanhemmat omilta urhekluiltaan tai päivuniltaan niitä ilmoituksia katsomaan ja kuittaamaan.

        Tietäisitpä vain, että osaa vanhemmista ei voisi vähempää kiinnostaa Wilma. Onpa osa yläkouluikäisistäkin käynyt vanhempiensa tunnuksilla kuittaamassa omat poissaolonsakin. Siinä koulun tämän päivän arkea.


    • Anonyymi

      Ihan normaaleja lapsia ja normaalia arkea. Antakaa olla. T. Opettaja

    • Anonyymi

      Voisiko joku laittaa linkkiä, mistä tuon lasten storyn vois nähdä?

    • Anonyymi

      Jos koululla on vain pari päivää syyslomaa se alkaa oikeasti vasta tiistaina 13.8. Näin on monessa koulussa, ruotsinkielisissä ainakin ja esim. Porvoossa.. Senhän voi tsekata netistä milloin tietty koulu alkaa.

    • Anonyymi

      Paistamaton liha pöydältä pois... Itse en tykkää, että ruokapöydillä istutaan ja jalat nostetaan ruokapöydälle. Omassa perheessä ei tulisi kenellekään mieleenkän tuollainen. m.utta kukin tyylillään ja kunhan sanoin mielipiteeni.

    • Anonyymi

      Suomessa on oppivelvollisuus ja kukin vuosiluokka tulee käydä, jotta se katsotaan suoritetuksi. Martina leikkii olevansa isokin stara ja kun lomaillaan Hangonlandella, Espanjassa, Levillä tai missä vaan, niin silloin mennään heidän ehdoilla, ei sen, että on tullut tehtyä lapsia kahdenkin eri miehen kanssa ja heillä koulu käytävänään.
      Koulunkäynti on lapsen työtä ja siellä käydään lukujärjestyksen mukaisesti, poislukien sairaudet. Kun äiti opettaa tämän laistamisen taidon lapsilleen, en ihmettele, jos ja kun se jää päälle sitten aikuisenakin. Ajatus siitä että minä voin ja minä saan tehdä näin, vaikka se ei ole muille sallittua. Olenhan etuoikeutettu, sitä minulle on lapsesta asti opetettu.
      Hallaa tehdään lapsille tällä tavalla, se nutellalettujen syönti aamiaiseksi on pieni juttu lasten psyykkeen kehityksen kannalta.

      • Anonyymi

        Oppia voi ulkomaillakin ja kyllähän se kuitenkin on niin, että lasten tulee seurata vanhempiaan eikä toisin päin. Martinan ratkaisut on ihan ok eikä toisten lasten kasvatus kuulu tänne palstalle.


      • Anonyymi

        Meinaatko, että Martinan lapset on Marbellassa suomalaisen koulun oppilaita? Kouluun pitää siellä ilmoittautua, ei lasta voi sinne noin vaan viedä, jos satutaan olemaan lomalla.Ainoaksi vaihtoehdoksi jää kotiopetus, johon hädin tuskin luku- ja kirjoitustaitoinen äitinsä ei kykene. Opettajien toivomus on luettu viimeksi menneellä viikolla meilläkin lehdistä, että lomamatkat tehtäisiin koulujen loma-aikoina, ettei oppilas jää jälkeen. Mitä tekee tämä äiti, lomailee koulujen aikatauluista piittaamatta. No, ei kai tuolta voi enempää odottaa, kun on vajaalla teelusikalla sitä järkeä annettu.


    • Anonyymi

      Kavereitahan siellä koulussa hankitaan ekoina koulupäivinä. Eli Kortelammet eivät jää mistään paitsi. Omasta mielestään.

      • Anonyymi

        Vikkellä on jo ne kaverit siellä luokassa olemassa. Toisellahan ei koulu ollut vielä edes alkanut.


      • Anonyymi

        Mistä tiedät, että hänellä on kavereita? On paljon lapsia, joita ei oteta porukkaan mukaan ja joita kiusataan. Lapsi voi olla ihan ilman kavereita ja siihen ei auta äiti, joka on kansakunnan pelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tiedät, että hänellä on kavereita? On paljon lapsia, joita ei oteta porukkaan mukaan ja joita kiusataan. Lapsi voi olla ihan ilman kavereita ja siihen ei auta äiti, joka on kansakunnan pelle.

        Ja lapsethan sen jo tietää, vai?
        Ellei fiksut vanhemmat ole heille jo välittäneet omat asenteensa.


    • Anonyymi

      Ja kännykät ja muut laitteet ruokailun yhteydessä. No ne varmaan on äidilläkin siinä.

      • Anonyymi

        Ja hehän ovatkin ainut perhe tänä päivänä, jolla tapahtuu näin. Ei tarvitse olla kuin aamupalalla hotellilla, laivalla tai pysähtyy syömään huoltikselle, on hyvin yleinen näky lapsille pyörivät lastenohjelmat puhelimesta tai tabletilla.


    • Anonyymi

      Lasten kohtalo on jo sinetöity.

    • Anonyymi

      Eräänä päivänä Martina kyseli Isbeltä aamupalallamkuinka paljon sä rakastat äitiä? Isbe meni vaikeaksi, totesi vaan että .... tosi.
      Mitä Martina odotti vastaukseksi ? Pikkuiset ei osaa määritellä kuinka paljon voi rakastaa? Oisko pitänyt Isben sanoa että kuolemaan asti vai mitähän Martina odotti vastaukseksi .
      Tuollaista ei aikuisen pidä mennä kyselee...

      • Anonyymi

        Näin tän saman, mä en koskaan kysele, tosin mun lapset sanoo sen kysymättäkin ihan kun mäkin heille. Lisäks kiinnitin huomiota miten lässyttää ekaluokkalaiselle kun jollekin vauvalle. Tytön puhe kovin vauvamaista myös, en kyllä tiedä esittääkö vain videoilla vai onko normaalia artikulointia häneltä. Ei se äidinkään ulosanti mitään priimaa ole kun haastatteluja katsoo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin tän saman, mä en koskaan kysele, tosin mun lapset sanoo sen kysymättäkin ihan kun mäkin heille. Lisäks kiinnitin huomiota miten lässyttää ekaluokkalaiselle kun jollekin vauvalle. Tytön puhe kovin vauvamaista myös, en kyllä tiedä esittääkö vain videoilla vai onko normaalia artikulointia häneltä. Ei se äidinkään ulosanti mitään priimaa ole kun haastatteluja katsoo.

        Ihan oikeasti! Kuinka monta tuntia te vietätte niiden videoiden äärellä, että löydätte jotain jutun ja arvostelun juurta. Järjetöntä. Olkaa sekin aika omien lastenne kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan oikeasti! Kuinka monta tuntia te vietätte niiden videoiden äärellä, että löydätte jotain jutun ja arvostelun juurta. Järjetöntä. Olkaa sekin aika omien lastenne kanssa.

        Sori vaan, mut mielestä tossa perheessä Ei mikään ole normaalia.


      • Anonyymi

        Normaalisti äiti itse kertoo rakastavansa lastaan ,eikä kerjää rakkaudentunnustusta selvästi hämmentyneeltä tyttäreltään.
        On tämä perhe erikoinen niin monessa suhteessa,että ihmetellä pitää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Normaalisti äiti itse kertoo rakastavansa lastaan ,eikä kerjää rakkaudentunnustusta selvästi hämmentyneeltä tyttäreltään.
        On tämä perhe erikoinen niin monessa suhteessa,että ihmetellä pitää.

        Jos tämä perhe on teidän mielestä epänormaali ja erikoinen, niin olisi mukava kuulla, minkälainen on normaali perhe.
        Ja kyllä lapsille ne aikuiset esimerkkiä näyttämällä ja nimeämällä opettaa ne tunteet. Omalta teiniltäni joudun ainakin nyhtämään tykkäämiset ym.
        En ymmärrä teidän kritiikkiä ja tulkintaanne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tämä perhe on teidän mielestä epänormaali ja erikoinen, niin olisi mukava kuulla, minkälainen on normaali perhe.
        Ja kyllä lapsille ne aikuiset esimerkkiä näyttämällä ja nimeämällä opettaa ne tunteet. Omalta teiniltäni joudun ainakin nyhtämään tykkäämiset ym.
        En ymmärrä teidän kritiikkiä ja tulkintaanne.

        Ymmärrän ,ettet ymmärrä.
        Jos mielestäsi on täysin normaalia,että äiti viettää huomattavan paljon erossa lapsistaan jonninjoutavia puuhastellen ja vain itseensä keskittyen ei meillä taida olla mitään keskusteltavaa.
        Et taida olla koskaan kuullutkaan vanhempien ja lasten vuorovaikutus-suhteesta ,tai arkisen läsnäolon tärkeydestä.
        Tunneköyhiä ja arvottomaksi itsensä tuntevia lapsia kasvaa juuri poissaolevien vanhempien perheissä—heidän parissaan työskennelleenä tunnistan kyllä varoittavat merkit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän ,ettet ymmärrä.
        Jos mielestäsi on täysin normaalia,että äiti viettää huomattavan paljon erossa lapsistaan jonninjoutavia puuhastellen ja vain itseensä keskittyen ei meillä taida olla mitään keskusteltavaa.
        Et taida olla koskaan kuullutkaan vanhempien ja lasten vuorovaikutus-suhteesta ,tai arkisen läsnäolon tärkeydestä.
        Tunneköyhiä ja arvottomaksi itsensä tuntevia lapsia kasvaa juuri poissaolevien vanhempien perheissä—heidän parissaan työskennelleenä tunnistan kyllä varoittavat merkit.

        Sittenhän olemme jollain tasolla kollegoja. Minäkin olen toiminut näiden asioiden parissa työelämässä 20v. Ja olen kahden lapsen äiti.
        Perusturvallisuus luodaan varhaislapsuudessa ja ymmärrän varsin hyvin miten kiintymyssuhteet voivat muodostua erilaisiksi, johtuen kasvuympäristöstä.
        Mutta minä en näe merkkejä lapsista, jotka eivät osaa ilmaista tunteitaan tai joilla ei ole kiintymyssuhdetta omaan äitiinsä. Määrä ei koskaan ole suoraan verrannollinen laatuun. Voit olla 12h samassa tilassa, olematta kuitenkaan läsnä. Minä näen kaksi lasta, jotka toimivat kuten heidän ikäisensä lapset toimivat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sittenhän olemme jollain tasolla kollegoja. Minäkin olen toiminut näiden asioiden parissa työelämässä 20v. Ja olen kahden lapsen äiti.
        Perusturvallisuus luodaan varhaislapsuudessa ja ymmärrän varsin hyvin miten kiintymyssuhteet voivat muodostua erilaisiksi, johtuen kasvuympäristöstä.
        Mutta minä en näe merkkejä lapsista, jotka eivät osaa ilmaista tunteitaan tai joilla ei ole kiintymyssuhdetta omaan äitiinsä. Määrä ei koskaan ole suoraan verrannollinen laatuun. Voit olla 12h samassa tilassa, olematta kuitenkaan läsnä. Minä näen kaksi lasta, jotka toimivat kuten heidän ikäisensä lapset toimivat.

        Itse olen työelämässä hoitanut kaltoin kohdeltuja lapsia 30 vuotta omia on neljä,joten jotain tiedän minäkin.
        Turvallinen kasvuympäristö luodaan läsnäolevien ja välittävien vanhempien avulla.
        Aikuinen ihminen osaa siirtää omat tarpeensa ajoittain syrjään lasten hyväksi.
        Pinnallinen arvomaailma siirtyy lapsille valitettavan helposti,jos keskitytään vain statuksen keräämiseen henkisen pääoman kustannuksella.
        Kumpikaan meistä ei voi arvioida kyseisen julkiksen vanhemmuutta muuten kuin pintapuolisesti,mutta moni asia naisen valinnoissa on kyllä hälyyttävä.
        Pikaisten nettivälähdysten perusteella on mahdotonta arvioida onko lapsilla asiat hyvin, kovin huomionhakuisilta he kyllä vaikuttavat—mahtaako äidin suoma laatuaika sittenkään olla riittävä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen työelämässä hoitanut kaltoin kohdeltuja lapsia 30 vuotta omia on neljä,joten jotain tiedän minäkin.
        Turvallinen kasvuympäristö luodaan läsnäolevien ja välittävien vanhempien avulla.
        Aikuinen ihminen osaa siirtää omat tarpeensa ajoittain syrjään lasten hyväksi.
        Pinnallinen arvomaailma siirtyy lapsille valitettavan helposti,jos keskitytään vain statuksen keräämiseen henkisen pääoman kustannuksella.
        Kumpikaan meistä ei voi arvioida kyseisen julkiksen vanhemmuutta muuten kuin pintapuolisesti,mutta moni asia naisen valinnoissa on kyllä hälyyttävä.
        Pikaisten nettivälähdysten perusteella on mahdotonta arvioida onko lapsilla asiat hyvin, kovin huomionhakuisilta he kyllä vaikuttavat—mahtaako äidin suoma laatuaika sittenkään olla riittävä.

        30 vuotta työelämässä 4 lasta äitiyslomineen. Plus ammattiin kouluttautuminen. Varhain olet aloittanut. Onko työvuodet tulossa jo pian täyteen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        30 vuotta työelämässä 4 lasta äitiyslomineen. Plus ammattiin kouluttautuminen. Varhain olet aloittanut. Onko työvuodet tulossa jo pian täyteen?

        Eiköhän tuo kommentoija ole jo ansaitulla eläkkeellä.
        Se ei yhtään kommentin arvoa vähennä.
        Hyviä huomioita meille nuoremmille.
        Vanhemmissa naisissa elää viisautta.
        Eiköhän niitä lapsenlapsiakin jo ole,joten tieto lasten elämästä on tuoretta.
        Virkistävää,että ihan järki-ihmisetkin vaivautuvat kommentoimaan näillä palstoilla.
        Nostaa kummasti tasoa.


    • Anonyymi

      Voiko sitä muuta odottaa ihmiseltä joka itse on piittaamaton yhteiskunnan sääntöjä kohtaan. Ei kait sitä muuten tuomittais jatkuvasti jostakin. Sieltähän ne lapset mallinsa saa, vanhemmistaan. Jokainen saa tietysti tehdä miten parhaaksi näkee mutta tuolllaiset insta tempaukset joista vahingossa paljastuu asioita joita ei suurin osa ihmisistä ymmärrä alkuunkaan, eikä pidä hyväksyttävänä toimintana, ei pisteet ainakaan nouse toisten silmissä.

      • Anonyymi

        Kyse oli lasten omasta ideasta kuvata heidän päiväänsä!!!!! Mutta ihan samahan se on teille, jotka jo lähtökohtaisesti haluattekin tulkita ja nähdä vain kaiken negatiivisesti. Teidän tärkein elämäntehtävä on vain pahanpuhuminen ja yleistysten tekeminen.


      • Anonyymi

        No eikö ne sit osaa tehdä mitään normaalia ja järkevää?? Kellään ei varmasti olis mitään pahaa sanottavaa, kun pikkuisen suodattais sitä mitä kannattaa julkaista ja mitä ei. Jos koko päivä alkaa jo ensimmäisenä ilmoittamalla ettei tarvinnut kouluun lähteä niin mitä vastaanottoa ne oikein odotti?? Mitalia kaulaan??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eikö ne sit osaa tehdä mitään normaalia ja järkevää?? Kellään ei varmasti olis mitään pahaa sanottavaa, kun pikkuisen suodattais sitä mitä kannattaa julkaista ja mitä ei. Jos koko päivä alkaa jo ensimmäisenä ilmoittamalla ettei tarvinnut kouluun lähteä niin mitä vastaanottoa ne oikein odotti?? Mitalia kaulaan??

        Kaikesta sinäkin mielesi pahoitat.
        Ei voi ymmärtää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eikö ne sit osaa tehdä mitään normaalia ja järkevää?? Kellään ei varmasti olis mitään pahaa sanottavaa, kun pikkuisen suodattais sitä mitä kannattaa julkaista ja mitä ei. Jos koko päivä alkaa jo ensimmäisenä ilmoittamalla ettei tarvinnut kouluun lähteä niin mitä vastaanottoa ne oikein odotti?? Mitalia kaulaan??

        Mitä epänormaalia nämä lapset tekivät sinun mielestäsi??!!


    • Anonyymi

      Martina on hoitanut ja kasvattanut lapsiaan ihan asiallisesti. On ihan ok, että lapsia kasvatetaan vapaasti ja lapsilla on oikeus valita mitä tekevät ja jättävät tekemättä. Koulusta voi tarvittaessa olla poissa jos on loma tai apoissa muuten kotoa. Ei se pänttääminen yksin opeta vaan oppia voi myös esim. matkustelemalla eri kulttuureissa. Martina on hyvä äiti ja täällä turhaan haukutaan kaikkia hänen tekemisiään. Menisitte vähän itseenne ja keskittyisitte omien lastenne ongelmiin jos teillä lapsia on. On kerta kaikkiaan hävytöntä jauhaa toisten lapsista kaikenlaisia valheita tietämättömänä.

    • Anonyymi

      Mulla kiinnitti huomio, miten Isbe piti turvavyötä autossa .
      Se on turvallisuuskysymys ja laki velvottaa!!

    • Anonyymi

      Noista insta jutuista tulee väistämättä mielikuva, että perheessä tehdään kaikki puhelin kourassa. Vaikka olis kuinka hyvät kasvuolosuhteet ja eväät elämään niin missä on se tärkein jota rahalla ei saa? Nimittäin vanhempien läsnä oleminen?? Jos jokainen minuutti lasten kanssa täytyy kuvata muille nähtäväksi, on kuvaajassa jotain vikaa. Ei lapsissa eikä arvostelijoissa. Silloin et ole läsnä. Ei vapaassa kasvatuksessa varmaan mitään väärää ole mut vois noi kuvaamiset jättää tekemättäkin. Tai ainakin kestää kritiikkiä, kun julkiseksi tuodaan. Se, että lapsille ei olla läsnä, vanhemmat roikkuu lehtien otsikoissa aina jonkun kohun vuoksi ei varmasti edesauta lapsien onnellista tietä aikuisuuteen.

      • Anonyymi

        Minusta tuo kuvaaminen tätä päivää ja tulevaisuutta. Samoin noi kaikki kännyköiden appit helpottavat elämää. Kuvatuista sessioista jää kivat muistot vuosien ajaksi ja facetimella voi pitää etänä yhteyttä ja kaikilla voi olla omat menot. Minusta kuvaamisen kieltäminen tai siihen puuttuminen osoittaa tiukkapipoisuutta ja vanhahtavia arvoja.


      • Anonyymi

        On nykypäivää. Minä kyllä mielummin vietän lapseni kanssa aikaa olemalla läsnä hänelle, kun jatkuvasti puhelin kourassa. Tätä Minna Kortelampeakaan ei varmasti arvosteltais niin paljon, kun kuvais mielummin onnellista parisuhdettaan muille nähtäväksi.


      • Anonyymi

        Mä olen myös sit vanhanaikainen tiukkapipo, kun leikin ja keskustelen lapsieni kanssa kasvotusten. Enkä ole vain samassa tilassa ja kaikki keskustelee kännyköilleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä olen myös sit vanhanaikainen tiukkapipo, kun leikin ja keskustelen lapsieni kanssa kasvotusten. Enkä ole vain samassa tilassa ja kaikki keskustelee kännyköilleen.

        Ja silti teidät löytää täältä kommentoimasta!!! Viettäkää tämäkin aika lastenne kanssa, läsnä ollen.


    • Anonyymi

      Nykyaikaisen koulun pitäisi sopeutua paremmin nykyaikaisten ihmisten elämään. Nykyään ihmiset eivät ole sidottuna yhteen paikkaan vaan heillä voi olla useita koteja, he viettävät paljon aikaa ulkomailla, hiihtokeskuksissa jne. Koulun pitäisi järjestää myös heidän lapsilleen etänä mahdollisuus osallistua opetukseen. Luku- ja muut tehtävät voisi olla portaalissa, josta ne voisi lukea ja kuitata luetuksi. Myös kotiehtävät voisi tehdä tabletilla ja näin olisi ihan yksi ja sama tekeekö koulutöitä koulussa, Espanjassa, Levillä vai purjeveneessä. Nykyinen järjestelmä on jämähtänyt 80-luvulle.

      • Anonyymi

        Eikö se ole sit ihan sama ottaa lapset kotikouluun? Jos ei arvosta suomalaista koulutusjärjestelmää joka on vielä maksutontakin niin kannataa valita sit parempi vaihtoehto.


      • Anonyymi

        Joo, toi kotikoulu on tosi hyvä vaihtoehto. Kotikouluun voi palkata opettajan ja näin hoitaa koko koulunkäynnin tosi joustavasti.


      • Anonyymi

        Kyllä ja saa istua vaikka etelämantereella tabletti kourassa ihan rauhassa niin kukaan ei valita. Jos koulunpenkillä ei istuminen ei kerran nappaa ja olis parempaakin tekemistä.


    • Anonyymi

      Niin se vain menee—kouluttamattomat vanhemmat eivät arvosta koulutusta lapsilleenkaan.
      Mikään kommentointi täällä ei saa Martinan päätä kääntymään,nainen tietää kaiken itse paremmin.
      Asenteet ja arvot kylvetään perheissä aikaisin murrosiässä voi olla vaikea enää suuntaa muuttaa.
      Sitä niittää,mitä kylvää.

      • Anonyymi

        Ihminen itse voi vaikuttaa omaan elämäänsä. Vaikka olisit kasvanut alkoholin varjossa koko lapsuutesi, ei se todellakaan tarkoita, että sinusta automaattisesti tulee samanlainen.
        Näillä lapsilla ei asiat ole ollenkaan retuperällä tai vinoon kasvaneita.
        Terveitä lapsia. Huom lapsia. Itselläni on kaksi täysin persoonaltaan erilaista lasta. Toinen hiljaisempi ja rauhallisempi, toinen sosiaalinen ja menevä. En ymmärrä miksi pitää vääntää väkisin heistä jotain negatiivista. Tai heidän vanhemmistaan. Heistä huolehditaan. Kuinka hienosti Vikke kuvasi omaa äitiään. Rehellisesti. On rajat. On rakkautta. On huolehtimista.
        Jos jollakin on varaa palkata tai ottaa au pair itselleen, ei lasten tarvitse olla koskaan yksin tai ei heitä roikoteta joka paikassa mukana, missä he eivät halua esim. olla. Sehän on nimenomaan sitä välittämistä. Lapselle on etu, että on monta välittävää aikuista ympärillä.

        Me olemme töissä n. 8 tuntia päivässä ja siihen päälle työmatkat. Kuinka paljon aikaa meillä on lapsille arjen keskellä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen itse voi vaikuttaa omaan elämäänsä. Vaikka olisit kasvanut alkoholin varjossa koko lapsuutesi, ei se todellakaan tarkoita, että sinusta automaattisesti tulee samanlainen.
        Näillä lapsilla ei asiat ole ollenkaan retuperällä tai vinoon kasvaneita.
        Terveitä lapsia. Huom lapsia. Itselläni on kaksi täysin persoonaltaan erilaista lasta. Toinen hiljaisempi ja rauhallisempi, toinen sosiaalinen ja menevä. En ymmärrä miksi pitää vääntää väkisin heistä jotain negatiivista. Tai heidän vanhemmistaan. Heistä huolehditaan. Kuinka hienosti Vikke kuvasi omaa äitiään. Rehellisesti. On rajat. On rakkautta. On huolehtimista.
        Jos jollakin on varaa palkata tai ottaa au pair itselleen, ei lasten tarvitse olla koskaan yksin tai ei heitä roikoteta joka paikassa mukana, missä he eivät halua esim. olla. Sehän on nimenomaan sitä välittämistä. Lapselle on etu, että on monta välittävää aikuista ympärillä.

        Me olemme töissä n. 8 tuntia päivässä ja siihen päälle työmatkat. Kuinka paljon aikaa meillä on lapsille arjen keskellä?

        Miksi on tarvetta selittää parhainpäin Martinan valintoja?
        On ihan tutkittu tosiasia,että vähemmän koulutetut vanhemmat eivät jälkikasvuaan kannusta opintojen piiriin.
        Tottakai lapset saavat vaikutteita myös muualta kuin perheestään,mutta kyllä arvomaailma vaikuttaa vahvasti myös kotona.
        Jos omassa elämässään on aina kulkenut ohituskaistaa ja jopa valehdellut koulutustasostaan on vaikea uskoa,että kykenee vaatimaan lapsiltaan koulutukseen sitoutumista.
        Hektistä ,lyhytjännitteistä ja levotonta sinne tänne sinkoiluahan Martinan elämä on —-sitä ei voi kukaan kieltää—siinä on aika vaativaa rakentaa pysyvää kasvualustaa lapsillekkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi on tarvetta selittää parhainpäin Martinan valintoja?
        On ihan tutkittu tosiasia,että vähemmän koulutetut vanhemmat eivät jälkikasvuaan kannusta opintojen piiriin.
        Tottakai lapset saavat vaikutteita myös muualta kuin perheestään,mutta kyllä arvomaailma vaikuttaa vahvasti myös kotona.
        Jos omassa elämässään on aina kulkenut ohituskaistaa ja jopa valehdellut koulutustasostaan on vaikea uskoa,että kykenee vaatimaan lapsiltaan koulutukseen sitoutumista.
        Hektistä ,lyhytjännitteistä ja levotonta sinne tänne sinkoiluahan Martinan elämä on —-sitä ei voi kukaan kieltää—siinä on aika vaativaa rakentaa pysyvää kasvualustaa lapsillekkaan.

        Ihan siinä, missä sinäkin selität kaiken negatiivisen kautta tai haluat nähdä vain kaiken pahan kautta.
        Eli olet sitä mieltä, että jos synnyt alkoholistiperheeseen, sinusta ei tule koskaan kunnon ihmistä? Minun vanhempani eivät saaneet mahdollisuutta aikoinaan käydä koulua. Heidän piti mennä töihin. Silti he ovat kannustaneet aina koulunkäyntiin ja kouluttautumiseen. Ja sitä olemmekin tehneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan siinä, missä sinäkin selität kaiken negatiivisen kautta tai haluat nähdä vain kaiken pahan kautta.
        Eli olet sitä mieltä, että jos synnyt alkoholistiperheeseen, sinusta ei tule koskaan kunnon ihmistä? Minun vanhempani eivät saaneet mahdollisuutta aikoinaan käydä koulua. Heidän piti mennä töihin. Silti he ovat kannustaneet aina koulunkäyntiin ja kouluttautumiseen. Ja sitä olemmekin tehneet.

        Ikävää,että Martinan valinnat näyttäytyvät negatiivisina,ne ovat kuitenkin hänen omiaan.
        Totuutta ei voi muuksi muuttaa.
        Hienoa, ettet itse ole omaksunut idolisi tapaa väheksyä koulutusta ja sivistystä—toivoa siis vielä on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikävää,että Martinan valinnat näyttäytyvät negatiivisina,ne ovat kuitenkin hänen omiaan.
        Totuutta ei voi muuksi muuttaa.
        Hienoa, ettet itse ole omaksunut idolisi tapaa väheksyä koulutusta ja sivistystä—toivoa siis vielä on.

        En tarvitse elämässä idoleja!
        Totuutta ei tällä palstalla kannata kauheasti hehkuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tarvitse elämässä idoleja!
        Totuutta ei tällä palstalla kannata kauheasti hehkuttaa.

        Jaksat kuitenkin jankata ja puolustaa Martinaa .tyrkkyä koskevalla palstalla ahkerasti.
        Martinan totuus on tosiaan venyvä käsite,mutta teot puhuvat puolestaan,niitä on vaikea kiistää.
        Motiiveja purkauksiin voi vain arvailla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaksat kuitenkin jankata ja puolustaa Martinaa .tyrkkyä koskevalla palstalla ahkerasti.
        Martinan totuus on tosiaan venyvä käsite,mutta teot puhuvat puolestaan,niitä on vaikea kiistää.
        Motiiveja purkauksiin voi vain arvailla.

        Kuin myös. Eikö täällä ole samanlainen oikeus olla niilläkin, jotka osaavat nähdä asioissa myös muutakin kuin negatiivisuuden tai vain haluavat lyödä itselleen vierasta ihmistä maan rakoon. Motiiveja voisi siihenkin perätä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuin myös. Eikö täällä ole samanlainen oikeus olla niilläkin, jotka osaavat nähdä asioissa myös muutakin kuin negatiivisuuden tai vain haluavat lyödä itselleen vierasta ihmistä maan rakoon. Motiiveja voisi siihenkin perätä.

        Se onkin taito nähdä musta valkoisena. Onnittelen.
        Positiivisuudelle olisi kyllä aina oltava perusta ,muuten se on vain hattaraa ja tyhjää puhetta.
        Ihminen joka kerta toisensa jälkeen toistaa virheitään eikä ota niistä vastuuta ,tai edes kadu tekemäänsä ei kyllä minulle näyttäydy uhrina.
        Motiivia edelleen kaipaan tämänkaltaisen ihmisen kritiikittömään puolustamiseen.
        Jokainen meistä tekee toki virheitä,mutta useimmat edes pyrkivät ottamaan opikseen ja muuttamaan käytöstään.


    • Anonyymi

      Lahjakkaat lapset seuraavat vanhempiensa jalanjälkiä ja kuuluvat aikuisena yhteiskunnan hyväosaisiin. Koulutus on tärkeä osa kokonaisuutta mutta liian tiukkapipoinen pänttääminen on enemmän lahjattomien hommaa. Vanhemmat näyttävät esimerkkiä ja lapset seuraavata menestystä elämän eri osa-alueilla. Martinan lapsista voi tulla taiteilijoita, menestyviä urheilijoita, bisnessjohtajia tai malleja. Selvää on, että menestys on jo julkisuuden myötä taattu. Ihan toista kun päntätä jossain huonossa lähiökoulussa.

      • Anonyymi

        Et sinäkään kyllä ihan terve ole, kun pidät julkisuutta menestymisen mittarina ja lähiökoulut on huonoja. Luuletko tosiaan, että kaikki menestyneet ihmiset tulee jostain yksityiskouluista. Tai lähiökoulujen oppilaat ei menesty elämässä 😂. Jos sulla ei ole aivoja oppia uutta, ylipäätänsä opiskella niin se on ihan sama mitä kouluja käyt. Joo ilman koukujakin vou kyllä menestyä, voi myös olla ettei menesty. Voi tulla urheilijoita tai sitten ei. Voi kulkea kaidalla tiellä tai narkata itsensä hengiltä. Mut siitä voit olla ihan varma, että mitä paremmin opiskelet, sitä paremmat lähtökohdat on pärjätä elämässä.


      • Anonyymi

        Itse kävin yksityiskoulua ja siellä jo huomasi, että tulevia menestyjiä on koulu täynnä. Lähes kaikilla oli menestyneet vanhemmat ja koulussa verkostoituminen alkoi jo nuorella iällä. Ei tarvitse yksityiskoulut positiivisen diskriminaation rahoja vaan ne ohjataan sinne lähiökouluihin missä on paljon maahanmuuttajia. Yritetään saada edes lukutaito oppilaille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse kävin yksityiskoulua ja siellä jo huomasi, että tulevia menestyjiä on koulu täynnä. Lähes kaikilla oli menestyneet vanhemmat ja koulussa verkostoituminen alkoi jo nuorella iällä. Ei tarvitse yksityiskoulut positiivisen diskriminaation rahoja vaan ne ohjataan sinne lähiökouluihin missä on paljon maahanmuuttajia. Yritetään saada edes lukutaito oppilaille.

        Kummallinen yksityiskoulu kun siellä ei sinulle alkeellisintakaan kielioppia opetettu.


      • Anonyymi

        Eikä näköjään tuo järkikään paljon päätä pakota. Joten taisi yksityiskoulusi mennä ihan hukkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä näköjään tuo järkikään paljon päätä pakota. Joten taisi yksityiskoulusi mennä ihan hukkaan.

        Samaa mieltä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kummallinen yksityiskoulu kun siellä ei sinulle alkeellisintakaan kielioppia opetettu.

        Vai menikö viestin sanoma ohi?


    • Anonyymi

      Onko tuon Isben puheen kehittyminen jäänyt jälkeen?

      • Anonyymi

        Taitaa paremmin ruotsin, kun isänsä kanssa enemmän aikaa viettää.


      • Anonyymi

        Ei ole jäljessä. Jättäkää nyt rauhaan jo lapset!!!!!
        Kertoo kyllä kirjoittajistaan, ettei ymmärretä minkäänlaisia rajoja asettaa tälle keskustelulle.


    • Anonyymi

      Äitylit taas hieman "antaa palautetta". Lapsista jumalauta! Te olette todella sairaita.

      • Anonyymi

        Muiden vikahan se onkin, kun lapsi ei pääse kouluun. Ei kait tuollaisissa insta päivissä mitään vikaa ole. Kannattais vaan aikuisena vähän suodattaa mitä siellä kannattaa julkaista. Vai odottiko Martina mitalia kaulaansa tuosta tiedosta?


    • Anonyymi

      Katsotaan syyslomalla. Kuinkahan pitkäksi se venyy?

    • Anonyymi

      Täälä taas aivottomat maalaiset, lähiövalaat ja muu turha joukko kirjoittaa pahansuopia kirjoituksia Martinasta, Martinan lapsista ja Martinaa puolustavista henkilöistä. Pahuus ja suuri kateus oikein paistaa kirjoituksista. Ei ole oikein kirjoitaa noin pahasti ja suosittelenkin, että keskenänne siirrytte jonnekin ”maalaisten ja lähiökasvattien ongelmat” palstalle jossa voitte mosiloida toisianne.

      • Anonyymi

        Mun mielestä olis toimivampaa, kun tuo perhe pitäisi yksityisinä asioinaan suurimmat osat julkaisuista. Varsinkin lapsia koskevat asiat. Silloin ei tule arvosteluakaan. Luulis sen olevan sanomattakin selvää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun mielestä olis toimivampaa, kun tuo perhe pitäisi yksityisinä asioinaan suurimmat osat julkaisuista. Varsinkin lapsia koskevat asiat. Silloin ei tule arvosteluakaan. Luulis sen olevan sanomattakin selvää.

        Samaa mieltä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun mielestä olis toimivampaa, kun tuo perhe pitäisi yksityisinä asioinaan suurimmat osat julkaisuista. Varsinkin lapsia koskevat asiat. Silloin ei tule arvosteluakaan. Luulis sen olevan sanomattakin selvää.

        Eikö tällä palstalla olevat ihmiset voisi myös miettiä omaa toimintaansa??..
        Uteliaisuus on niin suurta, että sitten alkaisi kuhina siitä, jos ei kerro mitään perheestään. Silloinkin on jotain epäilyttävää tai tosi hämärää kyseessä. Teki niin tai näin, Martina ei pysty joidenkin mielestä toimimaan koskaan oikein.
        Eli tällä palstalla olevat voisivat ymmärtää jättää lapset rauhaan. He ovat lapsia, ei julkista riistaa.


      • Anonyymi

        Maalaisilla on sitä kuuluisaa tervettä maalaisjärkeä.


      • Anonyymi

        No hohhoijaa, e i näin rumasti saisi valta väestöstä täällä kirjoittaa. Minusta olisi hyvä jos hattarapää fanit ja muut satutädit perustaisivat oman ketjun missä kirjoittaisivat ylistystä salarakas-rattis-pahpinpitelijästä ja satuilisivat omasta mielikuvitus elämästään. Ei tarvitsisi meidän kunnon asiamme hoitavien kansalaisten lukea katteetonta kehumista ja satuja fanien muka elämästä päivästä toiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö tällä palstalla olevat ihmiset voisi myös miettiä omaa toimintaansa??..
        Uteliaisuus on niin suurta, että sitten alkaisi kuhina siitä, jos ei kerro mitään perheestään. Silloinkin on jotain epäilyttävää tai tosi hämärää kyseessä. Teki niin tai näin, Martina ei pysty joidenkin mielestä toimimaan koskaan oikein.
        Eli tällä palstalla olevat voisivat ymmärtää jättää lapset rauhaan. He ovat lapsia, ei julkista riistaa.

        Ihan itse on tuonut itsensä ja perheensä julkisuuteen kaikkien arvioitavaksi. Kun kaksi koulutautumatonta paukapäätä menee yhteen ja julkaisee perheen joka pieraisun koko kansalle, tulee kaikenlaiset mielipiteet kestää.


      • Anonyymi

        Eikö noiden lasten vanhemmat voisi olla vastuullisempia ja pitää huolta mitä tietoja kannattaa julkaista?? Sieltä kotoa niiden asioiden korjaamiset pitäis ihan ekana lähteä. Jos ei taas välitä, tilanne on ihan toinen. Eikö se ole vanhempien tehtävä valvoa lasten netti juttuja. Täällä varmaan on kritisoitu enemmän kasvatus moraaleita, kun itse lapsia. Mutta niistäkään tuskin puhuttais ja kyseenalastettaisi mikäli niitä ei oltais itse tuotu kaikkien nähtäville.


      • Anonyymi

        Sinulla on hämärät jutut. Oletko sama ihminen, joka tällä palstalla aina Martinaa ja hänen lapsiaan arvostelee ja moittii? Ei vaikuta terveen ihmisen käytökseltä. Ehkä et itse sitä huomaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on hämärät jutut. Oletko sama ihminen, joka tällä palstalla aina Martinaa ja hänen lapsiaan arvostelee ja moittii? Ei vaikuta terveen ihmisen käytökseltä. Ehkä et itse sitä huomaa.

        Eihän me lapsia moitita vaan vanhempien kasvatustapaa ja lasten tuppaamista julkisuuteen. Lapset ovat viattomia siihen. Harjoittele luetun ymmärtämistä vähän lisää.


    • Anonyymi

      Mä en oo ikinä ymmärtäny vanhempia, jotka elää terveemmin ku lapsensa. Kyllä meillä ne lapset syö puuroa ja luomusosetta aamupalaks ja äiti vetää salaa suklaapatukan. Ja tytöt istuu toisiaan vastapäätä ja ruokapöydässä eikä katsota kännykkää vaan jutellaan.

      Ja on tosi terveellistä antaa palmuöljyä joka aamu, tää kun ei oo ensimmäinen kerta ku se nutella vilahtelee kuvissa.

      Lapset on lapsia ja herttasia, syyttömiä ne siihen on mitä lautaselle laitetaan.

    • Anonyymi

      Heh, samaa vanhaa kateellisten tekstiä taas monien kirjoitusten verran. Jos itse ei menesty, on köyhä, asuu jossain lähiössä tai korvessa niin kannattaa tehdä omalle tilanteelle jotain sen sijaan, että arvostelee Martinaa. Sieltä kotisohvilta on helppo vinkua mutta vaikeampaa tehdä omalle elämälleen jotain fiksua.

      • Anonyymi

        Kun en edelleenkään ole kateellinen vaan halveksun kyseistä roskajulkkista. En ole köyhä, en asu lähiössä enkä korvessa. Asun itse asiassa isommassa asunnossa kuin Martina ja paremmissa maisemissa. Enkä nyt kehuskele, sanon tämän vain siksi, että ymmärtäisit ettei minulla ole syytä kadehtia Martinaa. Halveksun häntä koska hän on itsekäs oman edun tavoittelija, joka on syyllistynyt rikoksiin. Kaikkein halpamaisinta mitä voit toiselle tehdä on viis veisata hänen fyysisestä koskemuuttomuudestaan, pettää, rikkoa toiselta parisuhde ja viis veisata liikennesäännöistä vaarantaen muiden turvallisuus. Pitää olla kusta päässä ja paljon jos syyllistyy edellä mainittuihin. Itselläni kun ei tuota rikosrekisteriä ole, en voi ymmärtää, mutta tietäähän sen että toiset samanlaiset puolustaa toista samanlaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun en edelleenkään ole kateellinen vaan halveksun kyseistä roskajulkkista. En ole köyhä, en asu lähiössä enkä korvessa. Asun itse asiassa isommassa asunnossa kuin Martina ja paremmissa maisemissa. Enkä nyt kehuskele, sanon tämän vain siksi, että ymmärtäisit ettei minulla ole syytä kadehtia Martinaa. Halveksun häntä koska hän on itsekäs oman edun tavoittelija, joka on syyllistynyt rikoksiin. Kaikkein halpamaisinta mitä voit toiselle tehdä on viis veisata hänen fyysisestä koskemuuttomuudestaan, pettää, rikkoa toiselta parisuhde ja viis veisata liikennesäännöistä vaarantaen muiden turvallisuus. Pitää olla kusta päässä ja paljon jos syyllistyy edellä mainittuihin. Itselläni kun ei tuota rikosrekisteriä ole, en voi ymmärtää, mutta tietäähän sen että toiset samanlaiset puolustaa toista samanlaista.

        Minäkin halveksin häntä syvästi. Miksi tuo lapset julkisuuteen? Se että Martina petti Eskoa ja otti Stefanin Levin reissulla oli aika kuvottavaa äidiltä, jolla on pieni lapsi. Sitten vielä kehtas suuttua Sofialle kun Stefan viestitteli jonkin aikaa Sofialle. Kävi päälle. Saman aikaisesti riias Hannesta. Martina on sanonut että on pettänyt kaikkia miehiä. Tuollaisia naisia siis halveksin syvästi. Lapset lukevat kohta äidistä kaiken. Vikke omaa voimakkaan luonteen, siihen kotiin Esko parka ei naista tuo. Nyt vasta lähti terapiaan kun Martina meni kihloihin.
        Eskolla on olkihattu tai lippis. Käy kynsihuollossa . Arvatkaas kuinka moni nainen katselisi tuollaista miestä?
        Martinan puheesta ei saa selvää. Hymähtelee haastatteluissa oudosti.


    • Anonyymi

      Ihan järkyttäviä kirjoituksia! Ikään kuin Martina olisi paha kaikin puolin. Nuo täällä kirjoitetut jutut on lähes 100% valheita ja kirjoittajina on osapuolia, jotka eivät ole pärjänneet Martinalle miesmarkkinoilla ja sekös heitä kismittää. Tiedän ja tunnistan muutaman tänne aktiivisesti kirjoittajan. Niin se kuitenkin menee, että kauniimpi, treenatumpi ja tunnetumpi vie sen miehen nenän edestä eikä siinä auta vaikka kuinka purkaa tänne palstalle omaa pahaa oloa. Sitten on vielä nää hängaroundit, jotka vaan kauhistelee kaikkea mahdollista ja ovat loukkaantuvinaan Martinan tekemisistä. Onnetonta porukkaa, jolla ei ole omaa elämää.

    • Anonyymi

      Kuulun varmaan tuohon ' lähiövalasläski' porukkaan 😂. Mut kateuskorttia on turhaa väläytellä. Tunnen kyllä perheitä jotka tienaa 10x enemmän, on fiksuja, älykkäitä, hyvin koulutettuja, hyvät käytöstavat ja muut boonukset päälle. Ne ei pröystäile rahalla, notku julkisuudessa, suojelee lapsiaan kiusaamiselta ja ennen kaikkea julkisuudelta. Martinan perheessä ei ole mitään näistä asioista. Eikä niistä kukaan ole koskaan ollutkaan uutisissa mistään hyvistä asioista. Jos suomessa 200 ihmistäkin fanittaa heitä niin se on aika helvetin vähän koko väkiluvusta. Loput nukkuu yönsä rauhassa vaikka heidän lapset ei olis koskaan enää julkisuudessa. Vai tuleeko jollekkin mieleen joku toinen perhe tässä maassa, siis oikeasti menestyneistä, jotka toimii Martinan tavalla??

    • Anonyymi

      Hyvin alkaa kouluvuosi, jos jo toisena koulupäivänä ollaan poissa, että äiti voi olla landella. Isä paiskii töitä festareilla ja tapahtumissa ja silloin harvoin, kun lapsi on äidillään, niin mennään äidin ehdoilla eikä lapsen ehdoilla. Kun koko elämä jaetaan insta-livessä yms. koko kansalle niin pitää olla valmis ottamaan vastaan kritiikkiäkin.

    • Anonyymi

      Pitäisitte täällä vaan huolen omista lapsistanne ja heidän kasvatuksestaan jos sellaisia on ettekä hauku Martinan lapsia, silläeihän ne oo tehneet teille mitään pahaa. Jos itseänne ei ole lykästänyt eikä miestä niin keskittyisitte omat elämänne muuttamiseen ettette jäisi seinäruusuiksi. Jos taas on huonoja kokemuksia ja abortti tehtynä niin siinäkin tapauksessa kyllä kannattaa miettiä omaa tilannettaan.

      • Anonyymi

        Pidetään huoli omista lapsista, omasta miehestä, omista autoista, omasta kaupunkiasunnosta, omista vapaa-ajanasunnoista, omasta koirasta.... Ja kaikki on omaa. Abortteja ei ole tehty, ilolla kaikki lapset on vastaanotettu ja lapsista pidetään hyvä huoli päivittäin. Rikosrekisteriä ei ole, hiukset, kynnet, ripset ja rinnat ovat ihan ikiomat. Lapsia ei mollata. Kritiikkiä voi antaa aikuisille, jotka jakavat kaiken jopa lapsensakin somessa ja jotka eivät ota vastuuta sanoistaan ja teostaan, toistavat samoja virheitä vuodesta toiseen, nostavat itsensä muiden yläpuolelle jne.


      • Anonyymi

        Miksköhän täältä poistuu asialliset kommentit? Martinahan on ihan itse kertonut omista aborteistaan ja elämästään lähiöiden kasvattina. Myös lapsiltaan on salannut, että heillä on ollut täti, joka tapettiin huumeiden vuoksi. On myös montakertaa painottanut, että lapsiaan ei halua julkisuuteen. Miten nyt sit soikin toinen kello??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pidetään huoli omista lapsista, omasta miehestä, omista autoista, omasta kaupunkiasunnosta, omista vapaa-ajanasunnoista, omasta koirasta.... Ja kaikki on omaa. Abortteja ei ole tehty, ilolla kaikki lapset on vastaanotettu ja lapsista pidetään hyvä huoli päivittäin. Rikosrekisteriä ei ole, hiukset, kynnet, ripset ja rinnat ovat ihan ikiomat. Lapsia ei mollata. Kritiikkiä voi antaa aikuisille, jotka jakavat kaiken jopa lapsensakin somessa ja jotka eivät ota vastuuta sanoistaan ja teostaan, toistavat samoja virheitä vuodesta toiseen, nostavat itsensä muiden yläpuolelle jne.

        Sinäpä sen sanoit ja tyhjentävästi.
        Kiitos siitä.
        Nää jonninjoutavat pissikset kestämättömine väitteineen Martinasta sietävätkin saada nenilleen.
        Nämä jatkuvat ininät valheista naiseen liittyen on ihmetyttäviä ja kertovat karua kieltä fanien älyn tasosta.
        Luulisi oikeuden päätösten ,sakkotuomioiden ja puolueettomien uutisten vakuuttaneen nämä tollot,mutta ei —mustaa väitetään valkoiseksi vaikka mikä olisi—säälittävää.


      • Anonyymi

        Martinan fanit ovat tyhmiä kuin saappaat. Luulevat Suomen tuomioistuinlaitoksenkin olevan kateellinen idolilleen, koska on langettanut tälle useita tuomioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Martinan fanit ovat tyhmiä kuin saappaat. Luulevat Suomen tuomioistuinlaitoksenkin olevan kateellinen idolilleen, koska on langettanut tälle useita tuomioita.

        Kun teidän sanavalintoja lukee, tuota asiallista kommentointia ja kritiikkiä, on vaikea ymmärtää, ketä tässä voisi nimittää tolloksi, tyhmäksi, pissikseksi....
        Kyllä teksti kertoo aina siitä kirjoittajastaan enemmän!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksköhän täältä poistuu asialliset kommentit? Martinahan on ihan itse kertonut omista aborteistaan ja elämästään lähiöiden kasvattina. Myös lapsiltaan on salannut, että heillä on ollut täti, joka tapettiin huumeiden vuoksi. On myös montakertaa painottanut, että lapsiaan ei halua julkisuuteen. Miten nyt sit soikin toinen kello??

        Mikä on sinun mielestäsi asiallista?
        Onko se asiallista, jos kerrot asioita, jotka on omasta mielestäsi totuuksia.
        Onko se asiallista, että haukut ihmiset, jotka ovat kanssasi eri mieltä.
        Onko asiallista haukkua lapset, puolisot, isoäidit ym. sivulliset samaan kertaan.
        Onko asiallista katsoa, että meillä on oikeus suoltaa tulemaan ihan mitä vaan mieleen juolahtaa loukaten toisten ihmisten ihmisarvoa ja koskemattomuutta.

        Turha puolustella toisen ihmisen tekemisillä ja hakea siitä oikeutus tällaisen shitin tuottamiseen. Sinä olet se, joka vastaat omista sanomisistasi!


      • Anonyymi

        Mikä tuossa oli asiatonta? Nuo asiat on ihan suoraan Martinan omista haastatteluista. Joten hän vastaa ihan itse omista sanomisistaan. Turhaa niistä muita on moittia, kun ihan itse on kertonut koko elämänsä kaikki käänteet pitkin naistenlehtiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on sinun mielestäsi asiallista?
        Onko se asiallista, jos kerrot asioita, jotka on omasta mielestäsi totuuksia.
        Onko se asiallista, että haukut ihmiset, jotka ovat kanssasi eri mieltä.
        Onko asiallista haukkua lapset, puolisot, isoäidit ym. sivulliset samaan kertaan.
        Onko asiallista katsoa, että meillä on oikeus suoltaa tulemaan ihan mitä vaan mieleen juolahtaa loukaten toisten ihmisten ihmisarvoa ja koskemattomuutta.

        Turha puolustella toisen ihmisen tekemisillä ja hakea siitä oikeutus tällaisen shitin tuottamiseen. Sinä olet se, joka vastaat omista sanomisistasi!

        Me sentäs satutetaan vain sanan säilällä. Idolis nyrkein, rikkomalla toisten suhteita, pettämällä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me sentäs satutetaan vain sanan säilällä. Idolis nyrkein, rikkomalla toisten suhteita, pettämällä..

        Oletko tosissasi?
        Sekin on yksi väkivallan muoto. Henkinen väkivalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko tosissasi?
        Sekin on yksi väkivallan muoto. Henkinen väkivalta.

        Luuletko tosissasi että Martina näitä ketjuja täällä lukee? Ei voi sattua jos ei tiedä mitä puhutaan. Sinusta on siis ihan ok potkia, repiä ja lyödä eli fyysinen väkivalta on hyväksyttävää. Mutta joku jos erehtyy arvostelemaan tyrkkyä joka on ollut moneen otteeseen väkivaltainen, ajanut kännissä, ajanut ylinopeutta, pettänyt ja rikkonut toisten parisuhteita, niin se on pahimman luokan henkistä väkivaltaa. En minäkään tällaista kieltä aiheetta ja kanssaihmisiini käytä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksköhän täältä poistuu asialliset kommentit? Martinahan on ihan itse kertonut omista aborteistaan ja elämästään lähiöiden kasvattina. Myös lapsiltaan on salannut, että heillä on ollut täti, joka tapettiin huumeiden vuoksi. On myös montakertaa painottanut, että lapsiaan ei halua julkisuuteen. Miten nyt sit soikin toinen kello??

        Siis Martinakin on lähiöstä. Häntäkin voisi siis tituleerata ” lähiövalaaksi” ja tavikseksi.


    • Anonyymi

      Säälittää tuon isohanduisen starban kakaroiden lasten opettajia....
      kaikesta näkee ja kuulee, että Vicotria esiintyy Euroopan omistajana. Ei mikään ihme, lapset ottavat esimerkkiä vanhemmistaan.
      Ja se pieni bättrefolkin kakara, puhe hyvin epäselvää, ihmeellistä naamojen vääntelyä molemmilla.
      No, eihän sitä tiedä, on varmasti tosi mageeta, HUIKEETA starban mielestä.
      Mutta se, mitä noista kakaroista tulee - ei vaadi paljon mielikuvitusta.

      Toivotaan etteivät seuraa Stephanien jalanjälkiä.
      On se muuten kumma juttu sekin, missä oli huolenpito, välittäminen, rakkaus, turvallisuus sen naisen kohdalla? Missä mamman tuki ja turva? Missä starban sisarrakkaus, ei tainnut istua Stephania pöydällä leipomassa....

      • Anonyymi

        Kirjoitat tosi loukkaavasti lapsista. Mieti, mitä kirjoitat ja kenestä.
        Puhut myös ihmisistä, jotka kuolleet. Puhut asioista, joista et tiedä yhtään mitään.
        Löytyykö sinulta kykyä asialliseen kritiikkiin. Tämän luetun pohjalta ei.
        Mautonta, asiatonta, loukkaavaa rimanalitusta.
        Otan osaa, että sinun maailmasi on tuollainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitat tosi loukkaavasti lapsista. Mieti, mitä kirjoitat ja kenestä.
        Puhut myös ihmisistä, jotka kuolleet. Puhut asioista, joista et tiedä yhtään mitään.
        Löytyykö sinulta kykyä asialliseen kritiikkiin. Tämän luetun pohjalta ei.
        Mautonta, asiatonta, loukkaavaa rimanalitusta.
        Otan osaa, että sinun maailmasi on tuollainen.

        Miten niin asioista mistä ei tiedetä. Siellähän ne on stoorin puolella ihan nähtävissä olevia asioita.


    • Anonyymi

      Martina on itse halunnut lapset julkisuuteen. Stefan ei ole julkisuudessa mutta haluaa silti monesti salaa kuvata sitä .

      Vappu, Marja Hintikka on järkeviä kun eivät tuo lapsiaan julkisuuteen.

      • Anonyymi

        Vapun lapset ja koko niiden elämä on jatkuvasti esillä instassa. Vappu ei kyllä laita lasten kasvoja esille, mutta kyllä ainakin Vapun instaa seuraamalla voi sanos, että kyllä ne lapsetkin ovat julkisuudessa.


    • Anonyymi

      Vihdoinkin joku äityleistä on kirjoittanut totuuden naisjulkkiksien herjaamisesta tähän ketjuun. Tosin varmasti vahingossa ja se poistatetaan hyvinkin pian. Kuten myös tämä viesti. Äityli siis kirjoittaa yllä, että "me satutetaan vain sanan säilällä".
      Siinä se totuus vihdoin tuli. Palstalla naisjulkkiksia anonyyminä herjaavat katkerat naiset eivät ole koulukiusaajia kummempia. Toiminta ei eroa mitenkään siitä, että joku perustaisi nettiin ryhmän, jossa heidän lapsiaan kiusattaisiin. Tosin vain lyötäisiin vain "sanan säilällä", sehän on ihan ok.
      Tuo "palautteen anto", "kritiikki", "halveksunta" yms. Ei ole siis mitään muuta kuin henkistä väkivaltaa ja kiusaamista aidoimmillaan.
      Kiitos tälle äitylille, joka ensimmäisenä uskalsi tämän tosiasian tunnustaa, vaikkakin vahingossa.

      • Anonyymi

        Missä minä olen antanut ymmärtää, että väkivalta on ok? Laitatkos vähän nyt sanoja suuhuni. En minä ole väittänyt fyysisen väkivallan olevan ok, vaan olen väittänyt tämän teidän harjoittaman henkisen väkivallan olevan vähintään yhtä kuvottavaa.
        Lisäksi tuo pissis- ja fanijankutus menee vähän ohi. Olen nelikymppinen mies ja kirjoitan viestini vain siitä syystä, että minusta katkerien naisten netissä harjoittama järjestelmällinen kiusaminen sekä anonyymi herjaaminen on todella säälittävää ja sairasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä minä olen antanut ymmärtää, että väkivalta on ok? Laitatkos vähän nyt sanoja suuhuni. En minä ole väittänyt fyysisen väkivallan olevan ok, vaan olen väittänyt tämän teidän harjoittaman henkisen väkivallan olevan vähintään yhtä kuvottavaa.
        Lisäksi tuo pissis- ja fanijankutus menee vähän ohi. Olen nelikymppinen mies ja kirjoitan viestini vain siitä syystä, että minusta katkerien naisten netissä harjoittama järjestelmällinen kiusaminen sekä anonyymi herjaaminen on todella säälittävää ja sairasta.

        Kyllähän nuo julkkis ihastukset on nuorena tietyssä iässä ihan normaalia, mut hei haloo, kyllä nelikymppisenä pitäis olla jo muuta elämää kuin julkkis ihastuksen puolesta loukkaantuminen. Et sä voi Martinaa saada, ei sulla oo tarpeeksi rahaakaan.


      • Anonyymi

        Ei mun lapset ole läskejä, ei niitä oo kukaan koulussa haukkunut. Sun mielestä kaikki arveluttava mitä Martina on tehnyt, ei ilmeisesti ole kuvottavaa. Mun mielestä ylimielisyys, yhteiskunnan säännöistä piittaamattomuus, pettäminen, toisten suhteiden rikkominen ja väkivalta ne vasta kuvottavia asioita onkin. Ihan oikein, että niitä ihmisiä arvostellaan, jotka tällaiseen epämoraaliseen toimintaan syyllistyvät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä minä olen antanut ymmärtää, että väkivalta on ok? Laitatkos vähän nyt sanoja suuhuni. En minä ole väittänyt fyysisen väkivallan olevan ok, vaan olen väittänyt tämän teidän harjoittaman henkisen väkivallan olevan vähintään yhtä kuvottavaa.
        Lisäksi tuo pissis- ja fanijankutus menee vähän ohi. Olen nelikymppinen mies ja kirjoitan viestini vain siitä syystä, että minusta katkerien naisten netissä harjoittama järjestelmällinen kiusaminen sekä anonyymi herjaaminen on todella säälittävää ja sairasta.

        Eipä näy omassa kommentissasikaan nimeäsi.
        Se siitä puskista huutelusta.
        Mielenkiintoinen näkemys on myös rinnastaa Martinan itse julkisuuteen tuoman historiikkin kommentointi ja arvostelu henkiseen väkivaltaan ja järjestelmälliseen kiusaamiseen.
        Kyllä olettaisi jo nelikymppisen miehen erottavan mikä on kuvottavaa käytöstä ja minkälaista ihmistä käy puolustamaan.
        Jos et olekkaan fani ,tai pissis kykenet kuitenkin varsin hyvin sulkemaan silmäsi Martinan laajasti tunnetuista ylilyönneistä ja loukkaantumaan hänen puolestaan, usein aivan aiheellisesakin arvostelusta.
        Katkeruus tai kateus on usein liittetty kommentteihin—en vaan koskaan ole oikein ymmärtänyt miksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä näy omassa kommentissasikaan nimeäsi.
        Se siitä puskista huutelusta.
        Mielenkiintoinen näkemys on myös rinnastaa Martinan itse julkisuuteen tuoman historiikkin kommentointi ja arvostelu henkiseen väkivaltaan ja järjestelmälliseen kiusaamiseen.
        Kyllä olettaisi jo nelikymppisen miehen erottavan mikä on kuvottavaa käytöstä ja minkälaista ihmistä käy puolustamaan.
        Jos et olekkaan fani ,tai pissis kykenet kuitenkin varsin hyvin sulkemaan silmäsi Martinan laajasti tunnetuista ylilyönneistä ja loukkaantumaan hänen puolestaan, usein aivan aiheellisesakin arvostelusta.
        Katkeruus tai kateus on usein liittetty kommentteihin—en vaan koskaan ole oikein ymmärtänyt miksi.

        Sorry—sulkemaan silmäsi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä minä olen antanut ymmärtää, että väkivalta on ok? Laitatkos vähän nyt sanoja suuhuni. En minä ole väittänyt fyysisen väkivallan olevan ok, vaan olen väittänyt tämän teidän harjoittaman henkisen väkivallan olevan vähintään yhtä kuvottavaa.
        Lisäksi tuo pissis- ja fanijankutus menee vähän ohi. Olen nelikymppinen mies ja kirjoitan viestini vain siitä syystä, että minusta katkerien naisten netissä harjoittama järjestelmällinen kiusaminen sekä anonyymi herjaaminen on todella säälittävää ja sairasta.

        Mutta minkä takia sä inhoat näitä tavisnaisia ja äitejä? Miksi nostat julkkis naisia jalustalle heidän kauneutensa tähden? Heitä ei ilmeisesti saisi arvostella koska he ovat mielestäsi kauniita. Tavis naiset paljon kauniimpia, luonnollisia ulkoisesti, toisin kun nämä muoviset silikoni bimbot ja heillä myös sisäistä kauneutta eikä itsekästä oman edun tavoittelua. Olet vähän liian hullaantunut näiden "muovisten naisten" ulkoisista avuista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta minkä takia sä inhoat näitä tavisnaisia ja äitejä? Miksi nostat julkkis naisia jalustalle heidän kauneutensa tähden? Heitä ei ilmeisesti saisi arvostella koska he ovat mielestäsi kauniita. Tavis naiset paljon kauniimpia, luonnollisia ulkoisesti, toisin kun nämä muoviset silikoni bimbot ja heillä myös sisäistä kauneutta eikä itsekästä oman edun tavoittelua. Olet vähän liian hullaantunut näiden "muovisten naisten" ulkoisista avuista.

        Nyt lopettakaa!! Teidän tuottamat kommentit on täysin epäasiallista ja yläkoulutason meininkiä. Ei herran jumalia, jos aikuiset ,tai niin ainakin oletan, pystyy tuottamaan tällaista tekstiä, on jotain pahasti vialla.
        Te täällä huudatte Martinan elämästä kaikkea moraalitonta yms. Ilmoille. Mikä teitä itseänne oikein vaivaa? Mikä teidän kasvatuksessanne on mennyt nappiin, että se tuottaa tällaista??? Tämä on SAIRASTA!!! Kukaan tasapainoinen, järkevä ihminen ei tuota tällaista tekstiä, vaikka kuinka kritisoisi.
        Ja kyllä, menkää lukemaan määritelmät henkisestä kiusaamisesta!!! Sitä te teette ja siihen syyllistytte. Ja nettikiusaaminen täyttää rikosnimekkeen merkit. Halutessaan Martina voisi nostaa teitä vastaan syytteen. Koulumaailmassa tämä on ihan tavallista ja poliisi valistaa onneksi siitä, että se on rikollista toimintaa.
        Hankkikaa itsellenne apua tai pitäkää suunne kiinni, jos ette pysty tuottamaan kuin ala-arvoisia mielipiteitänne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt lopettakaa!! Teidän tuottamat kommentit on täysin epäasiallista ja yläkoulutason meininkiä. Ei herran jumalia, jos aikuiset ,tai niin ainakin oletan, pystyy tuottamaan tällaista tekstiä, on jotain pahasti vialla.
        Te täällä huudatte Martinan elämästä kaikkea moraalitonta yms. Ilmoille. Mikä teitä itseänne oikein vaivaa? Mikä teidän kasvatuksessanne on mennyt nappiin, että se tuottaa tällaista??? Tämä on SAIRASTA!!! Kukaan tasapainoinen, järkevä ihminen ei tuota tällaista tekstiä, vaikka kuinka kritisoisi.
        Ja kyllä, menkää lukemaan määritelmät henkisestä kiusaamisesta!!! Sitä te teette ja siihen syyllistytte. Ja nettikiusaaminen täyttää rikosnimekkeen merkit. Halutessaan Martina voisi nostaa teitä vastaan syytteen. Koulumaailmassa tämä on ihan tavallista ja poliisi valistaa onneksi siitä, että se on rikollista toimintaa.
        Hankkikaa itsellenne apua tai pitäkää suunne kiinni, jos ette pysty tuottamaan kuin ala-arvoisia mielipiteitänne.

        Siinä oikea malliesimerkki upeasta aikuisen ihmisen tekstistä kirjoitusvirheineen. Ja älä huoli, ylläpito kyllä poistaa, jos täällä kirjoitellaan laittomuuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä oikea malliesimerkki upeasta aikuisen ihmisen tekstistä kirjoitusvirheineen. Ja älä huoli, ylläpito kyllä poistaa, jos täällä kirjoitellaan laittomuuksia.

        Älä kiinnitä siihen yhteen väärin kirjoitettuun sanaan huomiota. Se ei ole oleellista. Oleellista on mitä sanotaan.!!!!

        Ylläpito täällä toimii, miten toimii. Rahaahan nämä tuottavat. Mitä enemmän sairasta provosointia, niin hyvä.


    • Anonyymi

      Heh heh heh heh, täällä on näemmä viisasteltu, arvosteltu ja puhistu koko päivä Martinasta ja Martinan perheestä. Puukot ovat lennelleet ja puolin ja tosin olette sydämmistyneet tosillenne. Hellanlestas miten pikkumaista lähiötavisten, maalaisten ja syrjäytyneiden juttua. Oikein naurattaa juttunne älyttömyydet ja lässähtäneet kielikuvat. Itse olen käyttänyt päiväni paljon paremmin sillä olin ihanalla sunnuntailounaalla kaverien kanssa hienossa ravintolassa. Mikäs siinä on viiniä siemailla hyvän aterian kanssa ja hyvässä seurassa! Täällä kiusaajat, kiusatut ja muut pöljähtäneet vaan jaksaa ja jaksaa. Lopettaisitte jo Martinan kiusaamisen ja aikuistuisitte! Mutta hei, huomenna alkaa uusi viikko treenauksen merkeissä kun menen aamulla uimaan stadikalle! Mukavaa viikon alkua kaikille :-)

      • Anonyymi

        Huom! Vain yksi ämmä mahtuu yhden miehen sydämeen. Minä opin tämän jo ylä-asteella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huom! Vain yksi ämmä mahtuu yhden miehen sydämeen. Minä opin tämän jo ylä-asteella.

        Hihihi, aivottoman taikinan kirjoitusvirheitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hihihi, aivottoman taikinan kirjoitusvirheitä.

        Tämäpä oli varsin hauskaa.


      • Anonyymi

        Turha täällä on mulle vinoilla kun olen kuitenkin uskaltanut puolustaa Martinaa. En myöskään ole millään lailla samanlainen perustavis kun te täällä. Tervemenoa perusnormihommiinne huomenna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turha täällä on mulle vinoilla kun olen kuitenkin uskaltanut puolustaa Martinaa. En myöskään ole millään lailla samanlainen perustavis kun te täällä. Tervemenoa perusnormihommiinne huomenna.

        Et olekaan samanlainen perustavis kuin me. Olet vain vähemmän kouluja käynyt tavis. Jämähtänyt tasollesi niin sanotusti.


      • Anonyymi

        Olipa törkee kommentti. Mä oon kuule aika tunettu eli en oo mikään tavis, lisäksi mulla rahat riittää kivasti enkä käy missään tavishommassa itseäni piiskaamassa. En asu lähiössä vaan oikein kivassa paikassa jo nyt mutta en kerto enempää etten oaljastu. Oon urheilullinen ja kohta ehkä asun Martinan kanssa samoilla kulmilla. Sivistyneempi olen myös kun te täällä toisianne mosiloivat lähiöpullukat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa törkee kommentti. Mä oon kuule aika tunettu eli en oo mikään tavis, lisäksi mulla rahat riittää kivasti enkä käy missään tavishommassa itseäni piiskaamassa. En asu lähiössä vaan oikein kivassa paikassa jo nyt mutta en kerto enempää etten oaljastu. Oon urheilullinen ja kohta ehkä asun Martinan kanssa samoilla kulmilla. Sivistyneempi olen myös kun te täällä toisianne mosiloivat lähiöpullukat.

        Eiköhän sulla ole ihan samanlaiset ruumiin toiminnot kuin meillä muillakin. Ei noista sun teksteistä täällä oikein sivistynyttä kuvaa saa. Itse en ole henkilökohtaisesti uskonut päivääkään juttuihisi. Rahaa sulla ei voi olla koska sua ei kiinnosta työn teko. Jo pelkkä idoli valintasi kertoo sinusta kaiken oleellisen. Tunnettu sinä olet lähinnä näillä palstoilla. Asuinpaikkaasi et kerro koska se ei sinua paljon mairittele. Olet sitä tyyppiä joka ei kyllä sisällään sitä pitäisi jos asuisit hienosti. Wannabe- pissis maalta sinä olet tatuointeinesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa törkee kommentti. Mä oon kuule aika tunettu eli en oo mikään tavis, lisäksi mulla rahat riittää kivasti enkä käy missään tavishommassa itseäni piiskaamassa. En asu lähiössä vaan oikein kivassa paikassa jo nyt mutta en kerto enempää etten oaljastu. Oon urheilullinen ja kohta ehkä asun Martinan kanssa samoilla kulmilla. Sivistyneempi olen myös kun te täällä toisianne mosiloivat lähiöpullukat.

        Siinähän on tavoitetta kerrakseen, asua samoilla kulmilla Martinan kanssa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän sulla ole ihan samanlaiset ruumiin toiminnot kuin meillä muillakin. Ei noista sun teksteistä täällä oikein sivistynyttä kuvaa saa. Itse en ole henkilökohtaisesti uskonut päivääkään juttuihisi. Rahaa sulla ei voi olla koska sua ei kiinnosta työn teko. Jo pelkkä idoli valintasi kertoo sinusta kaiken oleellisen. Tunnettu sinä olet lähinnä näillä palstoilla. Asuinpaikkaasi et kerro koska se ei sinua paljon mairittele. Olet sitä tyyppiä joka ei kyllä sisällään sitä pitäisi jos asuisit hienosti. Wannabe- pissis maalta sinä olet tatuointeinesi.

        Idoli ja pissis puhuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Idoli ja pissis puhuu.

        Minun ikäiseni nainen ei kuule ole enää pissis. Ja olen sitten nuorempi kuin Martina, että turhaan mummoksi haukut ja jos haukut Martina on sitten pahempi mummo minua hivenen vanhempana. Huvittaa tuo sinun nuoruutesi ja kaikesta tietämättömyytesi. Kiva että kutsut minua nykyään idoliksesi. Olenkin paljon parempi vaihtoehto kuin Martina, jos meinaat kasvaa kunnon kansalaiseksi sitten isona.


      • Anonyymi

        Sydämeen ei edelleenkään mahdu kahta ” ämmää”.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa törkee kommentti. Mä oon kuule aika tunettu eli en oo mikään tavis, lisäksi mulla rahat riittää kivasti enkä käy missään tavishommassa itseäni piiskaamassa. En asu lähiössä vaan oikein kivassa paikassa jo nyt mutta en kerto enempää etten oaljastu. Oon urheilullinen ja kohta ehkä asun Martinan kanssa samoilla kulmilla. Sivistyneempi olen myös kun te täällä toisianne mosiloivat lähiöpullukat.

        Miksi sun pitää selitellä? Mahtaako sun asiat niin hyvin olla? Jos on elämä hyvällä mallilla, niin ei siitä tarvitse keskustelupalstoilla huudella. Ne kehuskelee, joilla on huono itsetunto. Näin se vaan on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sydämeen ei edelleenkään mahdu kahta ” ämmää”.

        Enhän minä sydämistä edellisessä tekstissä kirjoittanutkaan. Kyllä sulla nyt on sydämet ihan omassa päässäsi. Ikävä että eilen kirpaisi virheestäsi huomauttaminen niin kovasti, että piti tänään palata aiheettomana aiheeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän sulla ole ihan samanlaiset ruumiin toiminnot kuin meillä muillakin. Ei noista sun teksteistä täällä oikein sivistynyttä kuvaa saa. Itse en ole henkilökohtaisesti uskonut päivääkään juttuihisi. Rahaa sulla ei voi olla koska sua ei kiinnosta työn teko. Jo pelkkä idoli valintasi kertoo sinusta kaiken oleellisen. Tunnettu sinä olet lähinnä näillä palstoilla. Asuinpaikkaasi et kerro koska se ei sinua paljon mairittele. Olet sitä tyyppiä joka ei kyllä sisällään sitä pitäisi jos asuisit hienosti. Wannabe- pissis maalta sinä olet tatuointeinesi.

        Just samaa mietin. Ulosanti ja oikeinkirjoitus ei viittaa hyvin koulutettuun henkilöön 🤔 millään mittapuulla. Varsinkin tuo oman elämän?? esiin tuominen arveluttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enhän minä sydämistä edellisessä tekstissä kirjoittanutkaan. Kyllä sulla nyt on sydämet ihan omassa päässäsi. Ikävä että eilen kirpaisi virheestäsi huomauttaminen niin kovasti, että piti tänään palata aiheettomana aiheeseen.

        ??? Mitä ihmettä oikein rageet? Ei ollut sinulle tämä sydän- kommentti. Vaivaako vainoharhat?


    • Anonyymi

      Uusi viikko alkaa! Lapset lähtevät kouluun ja tavikset työpaikoille. Lomat on takana ja paluu arkeen on Suomessa alkanut. Itse ajattelin aloittaa viikon urheilullisesti. Jos aamulla ei sada niin hyppään pyörän selkään ja poljen stadikalle uimaan. Ihana uida 50m pitkässä altaassa eikä tule pääty heti vastaan vaikka ui nopeastikin. Uinnin jälkeen on kiva käydä vaikka torikahvilla ja mietin menisinkö Töölöntorille vai kauppatorille. Kauppatorilla kahvin saa posliinimukiin eli ehkä sinne. Samalla voi ostaa tuoreita vihanneksia ja marjoja, joista tulee hyvä smoothie. Entistä paremmin ymmärtän Martinan urheilullista ja terveellistä elämää kun itsekin elän niin.

      • Anonyymi

        Ketä kiinnostaa??


      • Anonyymi

        Ihanko totta meinasit posliinimukiin mennä? Pitäis olla iso posliinimuki että mahtuisit. Sellainen sadan litran saavi vähintään.


      • Anonyymi

        Laita siihen smoothieen vielä itse poimittuja sieniä mukaan, niin voi kirjoituksistasikin tulla mielenkiintoisempia 😁


    • Anonyymi

      Martina alkaa seuraavaks painimaan Isben luokkakavereiden vanhempien kans 😂. Varmaan monet vanhemmat kadehtii noita äidillisiä taitoja ja Martinan älyllisiä lahjoja niin paljon, että varmaan mielellään kutsuvat lapset leikkimään keskenään 😂

      • Anonyymi

        Siinäpä taas.... mielikuvitus on ihmiselle annettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinäpä taas.... mielikuvitus on ihmiselle annettu.

        Sinulle varsinkin roppakaupalla satuneisi mukamas "paremmasta" elämästäsi.


      • Anonyymi

        Ei ole vielä kovin kylmä, mutta stadikalla vesi on 25 asteista! Yes!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulle varsinkin roppakaupalla satuneisi mukamas "paremmasta" elämästäsi.

        Ja mitähän satuja kerroin yllä olevassa kommentissani omasta elämästäni?


      • Anonyymi

        Tanten behärskar inte svenska....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mitähän satuja kerroin yllä olevassa kommentissani omasta elämästäni?

        Mä tiedän ettet sä ole se ihminen mitä sä väität. Mä taidan tietää mikä sä olet, mutta sitä ei saa tänne kirjoittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä tiedän ettet sä ole se ihminen mitä sä väität. Mä taidan tietää mikä sä olet, mutta sitä ei saa tänne kirjoittaa.

        Sinulla täytyy kyllä olla suuria näkijän lahjoja, jos tiedät kuka minä olen. Siitä tiedosta ei ole mitään maata mullistavaa tietoa kenellekkään. Keski-iän saavuttanut, tavallisen perheen kasvatti ja tavallisen perheen omistava.


      • Anonyymi

        Olen kyllä nainen. Ja ihan avoliitossa miehen kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kyllä nainen. Ja ihan avoliitossa miehen kanssa.

        Sinullahan vaihtelee tuo persoona ihan sen mukaan mikä sattuu milloinkin huvittamaan vai onko se minä olemisesta on milloinkin itselle hyötyä. Eilen vielä olit nelikymppinen mies. Mielenkiintoista. 🤔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinullahan vaihtelee tuo persoona ihan sen mukaan mikä sattuu milloinkin huvittamaan vai onko se minä olemisesta on milloinkin itselle hyötyä. Eilen vielä olit nelikymppinen mies. Mielenkiintoista. 🤔

        Kirjoitustyyli paljastaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinullahan vaihtelee tuo persoona ihan sen mukaan mikä sattuu milloinkin huvittamaan vai onko se minä olemisesta on milloinkin itselle hyötyä. Eilen vielä olit nelikymppinen mies. Mielenkiintoista. 🤔

        Dodii.
        Taas poistui todenperäinen kommentti palstalta.
        Kuka muka ei vielä tiennyt .että suuri osa Martinan instan seuraajista on ostettuja?
        Miss Hell kisailijoitakin kehoitettiin käyttämään sitä konstia sponssia saadakseeen.
        Vai loukkaantuiko toi nelikymppinen mies/nainen paljastumisestaan—säälittävää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dodii.
        Taas poistui todenperäinen kommentti palstalta.
        Kuka muka ei vielä tiennyt .että suuri osa Martinan instan seuraajista on ostettuja?
        Miss Hell kisailijoitakin kehoitettiin käyttämään sitä konstia sponssia saadakseeen.
        Vai loukkaantuiko toi nelikymppinen mies/nainen paljastumisestaan—säälittävää.

        En ole mies, enkä nelikymppinen. Olen nainen ja kirjoittanut tänne vain yhdessä persoonassa. En tarvitse sivupersoonia, sillä ei näillä palstoilla pyöriminen ole minulle mikään elämäntehtävä.
        Eikä tarvitse pelätä, että ottaisin itseeni millään tavalla täällä sanotusta. Elämässä on paljon tärkeämpiä asioita, kuin vetää herne nenään minulle tuntemattomien ihmisten sanomisista. Että rauha vaan, ette niin merkittäviä ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinullahan vaihtelee tuo persoona ihan sen mukaan mikä sattuu milloinkin huvittamaan vai onko se minä olemisesta on milloinkin itselle hyötyä. Eilen vielä olit nelikymppinen mies. Mielenkiintoista. 🤔

        Sille, että ihmisellä on "sivupersoonia" on ihan diagnosoitu nimikin 🤔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä tiedän ettet sä ole se ihminen mitä sä väität. Mä taidan tietää mikä sä olet, mutta sitä ei saa tänne kirjoittaa.

        Mulle tulee mieleen yksi blogisti, joka ei enää bloggaa. Kirjoitustyyli ihan samanlainen 🤔


    • Anonyymi

      Aamupala syöty ja nyt pyörällä stadikalle uimaan like Martina :-) mukavaa viikon alkua kaikille palstalaisille!

      • Anonyymi

        Tämän pitää olla provo, tämä kirjoittajahan ylläpitää näitä tiettyyn henkilöön liittyviä kirjoituksia. Jos lopettaisi kirjoittelunsa niin jutut kuivuisivat kokoon, mielenkiintoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämän pitää olla provo, tämä kirjoittajahan ylläpitää näitä tiettyyn henkilöön liittyviä kirjoituksia. Jos lopettaisi kirjoittelunsa niin jutut kuivuisivat kokoon, mielenkiintoista.

        No joo, tuo pikkuvanha haaveilija yrittää elää jotain hienostoelämää, jossa kaikki on fiiniä ja kahvit juodaan mihen kanssa pikkurilli sojottaen.

        Ei siitä kannata välittää. Näitähän riittää joka palstalla...


    • Anonyymi

      Onko fanin toistuvat kirjoitukset karhunpalvelus Martinalle? Toki joku voi pitää julkkisjuorulistojen kärjessä oloa meriittinä.

    • Anonyymi

      Hienoa lukea, ettei Martinaa ole tänään tässäkään ketjussa haukuttu. Oppi on mennyt perille ja Martinaa kiusaavat negatiiviset ja kateelliset äitylit ovat muuttaneet tapojaan. Ihana päivä oli tänään, mutta ei siitä sen enempää.

      • Anonyymi

        Minulla ja mihelläni oli ihana päivä hesassa. Olemme aikas tunnettuja hahmoja siellä ja korkeakoululla, mutta en kerro mitään vaikka utelette!


    • Anonyymi

      Joko lapsilla oli aikaa aloittaa koulu?

      • Anonyymi

        Nuoremmalla alkoi tänään. Vanhempi isällään koska isä osaa auttaa paremmin läksyissä.


    • Anonyymi

      Ei Martina ole itsekään saanut mitään koulutusta loppuun vietyä (keskikoulun?) jälkeen. Siitä piti tulla personal trainer ja sisustussuunnittelija ja oliko vielä jotain muuta? Jäi aikomukseksi ja haaveeksi.

      • Anonyymi

        PT Martina on ja se lukee myös instassa. Martinan lasten osalta nuo yksityiskoulut on kyllä paras ratkaisu. Yksityiskuluissa ryhmäkoot on pienempiä ja opetus muita kouluja parempaa. Itse kävin yksityiskoulun enkä voi moittia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        PT Martina on ja se lukee myös instassa. Martinan lasten osalta nuo yksityiskoulut on kyllä paras ratkaisu. Yksityiskuluissa ryhmäkoot on pienempiä ja opetus muita kouluja parempaa. Itse kävin yksityiskoulun enkä voi moittia.

        Hyvää opetusta on ollut siellä "yksityiskuluissa" pienryhmissä! Ja olikohan tuosta PT:stä oikeasti kurssitodistusta?


      • Anonyymi

        Pienryhmien oppilaat yksityiskouluissa on usein myös samanhenkisistä perheistä ja ylemmistä sosiaaliluokista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        PT Martina on ja se lukee myös instassa. Martinan lasten osalta nuo yksityiskoulut on kyllä paras ratkaisu. Yksityiskuluissa ryhmäkoot on pienempiä ja opetus muita kouluja parempaa. Itse kävin yksityiskoulun enkä voi moittia.

        Lukee instassa? Kukahan sen sinne kirjoitti? Todistus, kiitos.

        "Yksityiskuluissa" on läheellä juntaminenkin.

        Terkkuja Vuosaaren matukuluihinne.


    • Anonyymi

      Voihan sitä itseään huijata vaikka kertomalla, että tietää kaiken ravitsemuksesta ja hyvinvoinnista. Oikean ravintoterapeutin koulutus on yliopistokoulutus ja kestää 5-6 vuotta. Jotain voi noista netti/viikonloppukursseista jäädä päähän, mutta oikeaa koulutusta se ei ole. Eikä tuo "urheilu-urakaan" hääppöinen ole 🤔 Onko muuten miehensä ylioppilas? Mitä alaa opiskellut ja mistä valmistunut? vielä tämä. APT Auktorisoitu personal trainer koulutus, EuropeActive sertifoitu koulutus, Kattavat yhteistyöedut koulutuksen aikana ja sen jälkeen, mahdollisuus yhdistää koulutukseen liikuntalääketieteen opintoja. tässä oli faktaa TRAINER4YOU personal trainer-koulutuksesta. Luulisin, että jos hänellä näistä olisi päättötodistus, niin sitä paperia olisi jo lehdissä hehkutettu monta kertaa ja valmistumista juhlittu karaokebaarissa.

      • Anonyymi

        Se on ravitsemusterapeutti, jonka koulutus kestää 5-6 vuotta eikä ravintoterapeutti. Ei Martina ole missään väittänyt, että olisi ravitsemusterapeutti. Vähän viiraa toi sun teksti.


      • Anonyymi

        Missäköhän vaiheessa se Martina ois kerennyt 5-6 vuotta ollut koulussa kun julkkisura kestänyt kaksikymmentä vuotta ja sinä aikana ei oo yhdessäkään oikeassa koulussa kyllä ollut. Miehensä kertoi siinä Levin paikallislehdessä olleessa hotellihanke jutussa että ois käynyt alppilukion Åressa. Nuorenahan hän Martinan tapasi eikä silloin ollut enää opiskelija vaan aloitteleva liikemies. Luulen ettei ole lukion jälkeen käynyt läpi ainakaan mainittavia opintoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on ravitsemusterapeutti, jonka koulutus kestää 5-6 vuotta eikä ravintoterapeutti. Ei Martina ole missään väittänyt, että olisi ravitsemusterapeutti. Vähän viiraa toi sun teksti.

        ..mutta väittää olevansa PT 😁 Vaan onko todistusta koulutuksestaan? Viikonloppuleirit eivät ihan ammattikoulutuksesta käy 😂


    • Anonyymi

      Instassa voi lukea vaikka mitä, mutta onko kunnon todistusta? Faktaa?

      • Anonyymi

        Martinan Insta on satujen syntymäpaikka. Pantteri-ambassador on siellä mennyt naimisiin ja kisaillut oikeissa kisoissa yms.

        Ihmemaa....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Martinan Insta on satujen syntymäpaikka. Pantteri-ambassador on siellä mennyt naimisiin ja kisaillut oikeissa kisoissa yms.

        Ihmemaa....

        Lehtien urheilusivuilla ei vaan ” huippu- urheilijasta” ole minkäänlaisia uutisia 🤔 Urheiluruutukaan ei ole maininnut kyseistä ” ammatti- urheilijaa 🤔


    • Anonyymi

      Kyllä instassa on oikeat tiedot ihan niin kuin linked-inssä. Pöljät

      • Anonyymi

        Pöljä on oululainen sana.

        Tollottelija jassu-ketjuista on siirtynyt Martina-ketjuihin.

        Ja mitäs asiatonta tässä on???


    • Anonyymi

      Lomaillaanko oko perheen voimin Hangossa elisestä illasta alkaen? Ovatkohan lapset olleet oppivelvollisuutta suorittamassa? Toivottavasti koulusta eivät kenenkään koululaiset jatkuvasti lomaile, kun on se oppivelvollisuus.

      • Anonyymi

        Älähän sinä tästä huoli. Ja annetaan lasten olla rauhassa .


    • Anonyymi

      Kouluun ei tarvi mennä, mutta treenejä ei lapset saa jättää väliin! Siis järkky päivitys tullu instaan! Itku tulee tässä jo lapsen puolesta. On kyllä kommentoijatkin heränny.

      • Anonyymi

        Viisaita kommentteja tullut paljon. Ihmetellään miksi koulusta voi olla poissa lomamatkan vuoksi tai siksi, kun ollaan Hangossa. Urheilla ja harrastas taas pitää hampaat irvessä. Moni kirjoittaja on myös oikeassa siinä, että kahden kodin välillä reissaava lapsi väsyy helpommin.


      • Anonyymi

        Juu tässä ne tärkeysjärjestykset paljastuu.
        Maksetuissa harrastuksissa pakotetaan käymään,mutta oppivelvollisuuden piiriin kuuluva koulunkäynti ei ole niin nokosennuukaa,jos Martina haluaa lomailla lasten kanssa.
        Nainen puhuu vielä rajoista niinkuin niitä muka pystyisi asettamaan.
        Täällä on ilmeisesti taas käynyt kommentteja kurkkimassa ja yrittää valkopestä arkeaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu tässä ne tärkeysjärjestykset paljastuu.
        Maksetuissa harrastuksissa pakotetaan käymään,mutta oppivelvollisuuden piiriin kuuluva koulunkäynti ei ole niin nokosennuukaa,jos Martina haluaa lomailla lasten kanssa.
        Nainen puhuu vielä rajoista niinkuin niitä muka pystyisi asettamaan.
        Täällä on ilmeisesti taas käynyt kommentteja kurkkimassa ja yrittää valkopestä arkeaan.

        Täällä käynyt TAAS kommentteja kurkkimassa!
        Haloo.....herää todellisuuteen. Kaikki tietää, mitä nämä palstat on pullollaan. Ei tänne kukaan tule itsestään niitä kommetteja lukemaan. Saatikka alkaisi teitä miellyttämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viisaita kommentteja tullut paljon. Ihmetellään miksi koulusta voi olla poissa lomamatkan vuoksi tai siksi, kun ollaan Hangossa. Urheilla ja harrastas taas pitää hampaat irvessä. Moni kirjoittaja on myös oikeassa siinä, että kahden kodin välillä reissaava lapsi väsyy helpommin.

        Martina kasvattaa selvästi lapsista samanlaista kuin itse on. Kouluttautua ei tarvitse eikä lukea ammattiin. Päivät pitkät vaan harrastellaan liikuntaa ja lomaillaan. Samanlaisia "oloneuvoksia" siis tytöistä kasvamassa. Levotonta elämää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä käynyt TAAS kommentteja kurkkimassa!
        Haloo.....herää todellisuuteen. Kaikki tietää, mitä nämä palstat on pullollaan. Ei tänne kukaan tule itsestään niitä kommetteja lukemaan. Saatikka alkaisi teitä miellyttämään.

        Harvinaisen usein nainen sitten palaa täällä esitettyihin teemoihin,jos ei tänne muka koskaan eksy.
        Narsistinen persoona on varmasti kiinnostunut mitä hänestä eri alustoilla kirjoitetaan —harmi,että viestit usein on negatiivisia.


    • Anonyymi

      Martinan lasten koulunkäynti ja muut tekemiset ei kuulu teille täällä millään tavalla samoin kun Martinan toimiminen äitinä.kertakaikkiaan hävytöntä, että täällä taivastelette ja haukutte. Jokaisella on oikeus omaan perhe-elämään ilman, että sitä muut arvostelevat. Nyt siis kirjoittelu seis ja huolta pitämään omista mussukoistanne jos selaisia on.

      • Anonyymi

        Täällä mitään haukuta, kunhan kummastellaan äidillisiä otteita ja toimintaa. Katson myös, että asiat "kuuluvat" silloin tänne, kun hän niillä somensa täyttää. Pistäkööt tilinsä privaks jos ei halua asioitaan ihmisten tietoon. Pus och kram <3


      • Anonyymi

        Kannattaa perhejutut pitää yksityisinä, jos ei kestä kritiikkiä. Kannattaa instakin laittaa yksityiseksi, jos ei kestä kommentointia. Julkisesti jaettuja jutuista ja kuvista voi keskustella. Itse pidän omat sos.mediat yksityisinä ja en koskaan kuvaa lapsia tai kirjoita lapsista. So simply! Saattaa joku päivä nämä julkkisten lapset, joiden elämää on riepoiteltu somessa ja kuvattu kaiken maailman naamanvääntökuvia "kiittää". En ymmärrä ollenkaan ja säälin heitä...


    • Anonyymi

      Kouluun ei kyllä tarvinnut mennä mut treeneihin kyllä kannettiin väkisin. Tämä Vicken etä äiti ei taida ymmärtää, että ei lapset jaksa suorittaa kuten vanhemmat. Eihän 4 luokkalaista voi kohdella kuin uhmaikästä. Eikä lapselta voi vaatia ajattelumaailmaa, että näin kunnioitan vanhempiani. Taitaa toi mamma olla vielä purjeessa, kun esimurrosikä alkaa iskemään 😁

      • Anonyymi

        Ja mistä sinä sen tiedät, ettei lapsi ollut koulussa? Tietääkseni harrastus toteutuu Helsingissä.


      • Anonyymi

        Aloitus koskee kouluun menoa


    • Anonyymi

      Tyttö alkaa oirehtia ja itkeskellä usein kun menee äidilleen. Isänsä luona on aina iloinen ja pirteä. Mitähän siellä neljän seinän sisällä oikein tapahtuu.

      • Anonyymi

        Nyt vedät mutkat suoriksi!!!
        Kyllä ne lapset tapaa olla välillä tunteiden vuoristorataa, vaikkei eroperhettä olisikaan takana. Normaalia!
        Se, että vihjaillaan vakavilla asioilla mutu-tuntumalla tai vaan sen vuoksi, että saataisiin tähänkin asiaan synnytettyä spekuloinnit asiasta, josta ei ole tietoa nimeksikään, on asiatonta.


    • Anonyymi

      Koulutus näyttää olevan kakkossijalla. Eikös äidilläkin ole jääneet kaikki kurssit ja koulut kesken. Urheilu pääasia. Mikäpäs siinä jos urheilemalla jatkossa elantonsa tienaa. Ja lapset pois vanhempien somesta! Ei tulisi aihetta kritisoida ja kommentoida, kun jälkikasvun tekemiset ja naamanvääntelyt pidetään yksityisinä!

    • Anonyymi

      Monilla bisnesihmisillä ja julkkiksilla on paljon menoja Suomessa ja maan rajojen ulkopuolella. Tavallisesti sellaiset 80-100 päivää ja usein pitää olla ulkomailla myös kun on koulua. Lasten tulee antaa reissata vanhempien mukana ja näin he oppivat maailman menosta. Koulukultuuri on ihan liian pänttäämiskeskeinen ja vanhanaikainen kun ei ymmärretä nykypäivän elämänmenoa ja matkustelun positiivista vaikutusta lasten kehittymiseen. Toki jos joku haluaa istuttaa lastaan koulussa kun tatti niin se on heille ok. Osaaminen, verkostoituminen ja elämässä menestyminen tapahtuu kuitenkin usein koulun ulkopuolisten kokemusten kautta. Ei kukaan mussuta esim. Räikkösten lasten matkustelusta, joka varmaan jatkuu vielä kouluiässä ja miksi siis pitäisi mussuttaa Martinan lasten matkustelusta. Epäilenkin, että se on vaan varattomampien juttua kun huomaa, ettei voi tarjota ihan samaa omalle lapselle. Meitä on moneksi...

      • Anonyymi

        Koulusta on lomaa 3 kuukautta vuodessa. Kunnon kansalaiset matkustaa koulujen lomien aikana eikä ota vielä extra lomaa vielä tuon huikean 3 kuukauden lisäksi. Lomien ulkopuolella matkustaa lähinnä vähävaraiset, joilla ei varaa maksaa sesonkien aikaisia kalliimpia lento- ja hotellimaksija. Mutta suotakoon se heille, koska vähävaraisilla tuskin resursseja pitkin kouluvuotta reissailla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koulusta on lomaa 3 kuukautta vuodessa. Kunnon kansalaiset matkustaa koulujen lomien aikana eikä ota vielä extra lomaa vielä tuon huikean 3 kuukauden lisäksi. Lomien ulkopuolella matkustaa lähinnä vähävaraiset, joilla ei varaa maksaa sesonkien aikaisia kalliimpia lento- ja hotellimaksija. Mutta suotakoon se heille, koska vähävaraisilla tuskin resursseja pitkin kouluvuotta reissailla.

        Kyllä menestyjillä matkoja on kesälla, talvella ja muulloinkin. Minusta aika sopiva lomamatkojen määrä vuodessa on sellaiset 5-7 ja työmatkat siihen päälle. Vähävaraiset käy kerran vuodessa jossain Thaimaassa tai Kanarialla. Euroopan matkoja voi tehdä alle viikonkin pituisia mutta kaukomatkat vähintään 10 päivää. Kyllä siinä aikaa kuluu ja koulujen pitää joustaa.


      • Anonyymi

        Onnea vaan sinulle ja lapsillesi valitsemallanne tiellä 😅😂🤣. Nyt kyllä tosissaan pitäisi jokaisen pystyä katsomaan maailmanmenoa omaa napaansa pidemmälle ja seuraavia sukupolvia ajatellen. Amazonin sademetsät palaa ja napajäätiköt sulaa. Älkää please lentäkö lomamatkoille noin usein ja vielä työmatkat päälle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnea vaan sinulle ja lapsillesi valitsemallanne tiellä 😅😂🤣. Nyt kyllä tosissaan pitäisi jokaisen pystyä katsomaan maailmanmenoa omaa napaansa pidemmälle ja seuraavia sukupolvia ajatellen. Amazonin sademetsät palaa ja napajäätiköt sulaa. Älkää please lentäkö lomamatkoille noin usein ja vielä työmatkat päälle!

        Lentomatkailun ennustetaan tuplaantuvan seuraavan 20 vuoden kuluessa kun mm kiinalaisilla on varaa lentää enemmän. Nythän sitä pitää lentää kun se voi muuttua hankalammaksi tulevaisuudessa.


      • Anonyymi

        No ihan varmasti muuttuu hankalammaksi lentäminen ja eläminentulevaisuudessa. Niitos siitä omaa napaansa tuijottaville narsisteille.


      • Anonyymi

        Jos julkkikseksi halajaa niin ihan sama onko kouluja käynyt😂. Tosi-tv tähdeksi pääsee ilman opiskelujakin, mutta jos haluaa kunnon ammatin, kouluja tulee käydä.


    • Anonyymi

      Kuinkahan äitin koulunkäynti onnistui aikanaan, kävikö lukion?

    • Anonyymi

      Vikke päässyt taas isän hellään huomaan. Esko ei varmasti itketä lasta treeneillä ja taitaa suurimmaksi osaksi niihin vienneistä hoitaakin. Äiti pääsi loistamaan, kun kerrakin vei harrastukseen ja äitisädekehää kiillotettiin.

      • Anonyymi

        Niinkö? Kerrankin?????!!!! Oletko laskenut kuinka monta kertaa vienyt?

        Jos ei ole tarkkaa tietoa, ei kannata laittaa sellaista, mistä ei oikeasti tiedä.


      • Anonyymi

        Sinullako sitten on? Pus och kram


      • Anonyymi

        Voi hellanlestas kun täällä taas ollaan huolissaan Martinan lasten treeneistä ja Martinan tekemisistä. Tuo täyttää koulukiusaamisen tunnusmerkit kun tänne noin hölmöjä ja loukkaavia tekstejä kirjoittaa. Pitäisitte huolta omista asioistanne ja eihän Martinan tekemiset lastensa kanssa kuulu teille tahna-aivoille millään tapaa. Kyllä tuo kateus on suuri voima kun saa teidät täällä ulvomaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinkö? Kerrankin?????!!!! Oletko laskenut kuinka monta kertaa vienyt?

        Jos ei ole tarkkaa tietoa, ei kannata laittaa sellaista, mistä ei oikeasti tiedä.

        Ihan tarpeeksi tarkkaa tietoa siitä saa kun seuraa Eskon stooria. Että kumpi se oikeasti ottaa lapsesta vastuuta enemmän ja se näkyy myös lapsen käytöksestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi hellanlestas kun täällä taas ollaan huolissaan Martinan lasten treeneistä ja Martinan tekemisistä. Tuo täyttää koulukiusaamisen tunnusmerkit kun tänne noin hölmöjä ja loukkaavia tekstejä kirjoittaa. Pitäisitte huolta omista asioistanne ja eihän Martinan tekemiset lastensa kanssa kuulu teille tahna-aivoille millään tapaa. Kyllä tuo kateus on suuri voima kun saa teidät täällä ulvomaan.

        No voihan hellanlestas! Mut luettele sä tänne ne koulukiusaamisen tunnusmerkit, niin voitas viisastuu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan tarpeeksi tarkkaa tietoa siitä saa kun seuraa Eskon stooria. Että kumpi se oikeasti ottaa lapsesta vastuuta enemmän ja se näkyy myös lapsen käytöksestä.

        Instan perusteella? Eikö täällä juuri kritisoitu sitä, että kuka tuo lapsensa julkisuuteen jakamalla instassa kuvia yms. Mahtinahan jakaa loppuviikon vähän kuvia lapsistaan instassa. Isabella on koko ajan Martinalla, eikä hänestä paljon ole kuvia jaossa viikottain instassa. Esko sen sijaan jakaa enemmän kuvia lapsestaan.
        Yhteishuoltajuus heillä on. Jos lapsen käytöstä havainnoidaan ja siitä jotain yritetään vetää johtopäätöksiä, vaatii se hiukan systemaattisemman havainnoinnin ja arvioinnin kuin instan kuvat ja stoorin.


    • Anonyymi

      Kiva kuittaus maralta instassa. Vai oisko valkopesua vaan.🤣

    • Anonyymi

      Nykyään kouluista saa helposti luvan olla poissa. Perheen menot, matkat ja muut esteet on ihan ok syitä. Ei tarvitse mitenkään anoa vaan onnistuu kirjeellä tai sähköpostilla. Ihan joustavasti voi olla lomalla silloin kun se sopii eikä tarvitse lomia aikatauluttaa koulujen mukaan.

      • Anonyymi

        Kyllä pitää anoa. Jos aikoo olla yli 5 päivää poissa perusopetuksesta, luvan myöntää rehtori, 1-5 päivää luokanopettaja, näin ainakin pääkaupunkiseudulla.

        Suomessa on oppivelvollisuus. Koskee myös selöpriti modellien, leikkiurheilijoiden sun muiden suurten starojen lapsia.


      • Anonyymi

        Joo, näin on, mutta onko rehtori koskaan hylännyt loma-anomusta? Ei varmasti. Oikein ihmettelin kun koulun nettisivulla heti ensimmäisenä on tuo "lomahakemuslomake" tarjolla. Siis mun lapsen koulussa.


    • Anonyymi

      Suomessa on monta kovan tason julkkista.
      Sellaisia jotka oikeasti pärjäävät.

      Monella on lapsia.
      Mutta :
      kuka tuo lapsensa päivittäin julkisuuteen?
      No, STARBA tietenkin.

      En muista nähneeni muiden lapsia tuolla lailla revitelllyn julkisuudessa.
      Vappu Pimiä, Leppilampi, Koriseva, ja perhanan monet muut oikeasti julkkikset - eivät he tuo lapsiaan harva se päivä tyhjänpäiväisille juorupalstoille.

      Taitaa olla Starba ja vellihousu-boyfriend - aikalailla ainoita.
      Miksi he sen tekevät?

      Lapset ovat ihan samanlaisia kuten muut ikäisensä - sillä erolla että muut saavat kasvaa ja kehittyä normaalisti - kuten lasten kuuluu.

      Joko Viki on nähnyt äitinsä pyllistelukuvia netissä?

      Ne on aika rajuja kuvia.
      Starba ei bonjaa, että tekee hemmetinmoisen karhunpalveluksen lapsilleen.
      Ai juu, yhdessä asiassa on itse noudattanut mammansa esimerkkiä -
      molemmilla lapsilla on eri isät...

      • Anonyymi

        On tuosta se hyöty, että lapset saa julkkiksen uran itselleen heti vanhempien avustuksella eikä tarvitse sitä myöhemmin itse hankkia. Noinhan se Jollenkin kohdalla on ja monen muun.


      • Anonyymi

        Niin kuka tuo ne lapset tänne juorupalstoille?
        Seiska vääntää juttua instan pohjalta ja sävy aina negatiivinen ja vihjaileva. Tietää, että sillä saa räjäytettyä täällä taas jonkun "rakentavan" palauteryöpyn.
        Kuka vie ja ketä?


      • Anonyymi

        Martina on harvinaisen tyhmä ja idiootti. Sen lisäksi, että on julkisuudessa jo pilannut oman maineensa niin häikäilemättä käyttää myös lapsiaan hyväksi ja saattaa ne julkisen kiusaamisen kohteeksi. Eikä mene enää kauaa niin lapset tulee kärsimään kunnolla vanhempiensa maineista. En arvosta pätkääkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Martina on harvinaisen tyhmä ja idiootti. Sen lisäksi, että on julkisuudessa jo pilannut oman maineensa niin häikäilemättä käyttää myös lapsiaan hyväksi ja saattaa ne julkisen kiusaamisen kohteeksi. Eikä mene enää kauaa niin lapset tulee kärsimään kunnolla vanhempiensa maineista. En arvosta pätkääkään.

        Martinako täällä kirjoittaa omista lapsistaan.
        Te täällä kirjoitatte kaikesta mikä liikkuu. Te ette jätä mitään tai ketään rauhaan kiusaamiselta?


    • Anonyymi

      Martina on aika lailla Meghan Marklen oloinen. Heissä on samaa näköä, molemmat tummia ja urheilullisia. Molemmilla lastenhoitaja ja molemmat ymmärtävät laadun ja luxuksen päälle. Martina on ilmetty Suomen Meghan. Stefanissa on myös jotain samaa kun Harryssä.

      • Anonyymi

        No,just?
        Hatarapää on keksinyt uuden meriitin Martinalle —kuninkaallisen kaksoisolento.
        Mitenkähän tuo naisen ”uraa” edistää?
        Vai luxusta ja laatua—niin varmaan —asutaan jättömaalle kyhätyssä ylihinnoitellussa kerrostalo lokerossa.
        Viikonloput vietetään Hangossa suvun (ei pelkästään vätyksen) tiluksilla,jonne hurautetaan leasingautolla.
        Myydään netissä jatkuvasti alessa olevia treenipläjäyksiä ikäänkuin työnä.
        Juu—on melkein kuin Suomen kuninkaallisia.


      • Anonyymi

        Hei, kirjoitat hieman asian vierestä. Toki se edistää Martinan uraa, että on Suomen seuratuin henkilö ihan kun Meghan Englannissa. Eiran hienostoalue ei ole missään jättömaalla vaan hesan kalleimmalla paikalla. Vieressä ihanat puistot ikään kun Meghanilla Winsorin puistot. Meghan tosin asuu rivitalossa eli siinä kyllä on eroa. Viikonloppuja Meghan viettää kunigattaren tiluksialla eli vertaus Hankoon on ihan osuva ja kuninkaallisten autotkin lienee liisattuja valtion käyttöön. Meghan myös myy netissä charity kamaa ja kirjoittelee lehtiin niin kuin Martina ikään. Meghanin ja Martinan nimet on myös läheellä toisiaan ja kalskahtavat arvokkailta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei, kirjoitat hieman asian vierestä. Toki se edistää Martinan uraa, että on Suomen seuratuin henkilö ihan kun Meghan Englannissa. Eiran hienostoalue ei ole missään jättömaalla vaan hesan kalleimmalla paikalla. Vieressä ihanat puistot ikään kun Meghanilla Winsorin puistot. Meghan tosin asuu rivitalossa eli siinä kyllä on eroa. Viikonloppuja Meghan viettää kunigattaren tiluksialla eli vertaus Hankoon on ihan osuva ja kuninkaallisten autotkin lienee liisattuja valtion käyttöön. Meghan myös myy netissä charity kamaa ja kirjoittelee lehtiin niin kuin Martina ikään. Meghanin ja Martinan nimet on myös läheellä toisiaan ja kalskahtavat arvokkailta.

        No onpas tosi ”läheellä”näiden naisten elämä, jos niitä tämän hörhön tapaan tarkastelee.
        Kyllä taas nauru maittaa!!!!
        Vai,että nimetkin kalskahtavat arvokkailta.
        Voiko toi ihminen olla täysin tosissaan noita kommentteja rustatessaan?
        Sivumennen sanottuna kannattaisi tutustua edes vähän ”hesan” historiaan niin selviäisi minne ne Hernesaaren ”luxus luukut”on rakennettu.


    • Anonyymi

      Muahhhhahha.....

      • Anonyymi

        Ettei nyt vaan 'kuninkaallinen' itse koittas kääntää ketjussa puitua asiaa sivuraiteille. Luulee voivansa manipuloida Suomen opetusjärjestelmää. Tosin Martviinassa näkee, että ei se 9v rämpiminen peruskoulussa johda kovin pitkälle, hänen yleistietonsa taso kun on mitä on.


      • Anonyymi

        Itse olen käynyt koulun ja opiskellut yksityiskoulussa ja täytyy sanoa, että taso on todella hyvä ja paljon parempi kun tavallisessa peruskouussa. Noiden yksityiskoulujen etu on myös se, että niihin hakeutuu tavallista fiksumpaa porukkaa ja sitä myötä oppiminen tapahtuu nopeammin kun ei tarvitse odotella hitaita. Yksityiskoulussa luodaan myös oma verkosto ihmisiin, jotka myöhemmin ovat hyvissä asemissa ja sitä myötä omakin elämä lutviutuu kivasti etuoikeutetussa joukossa. Tähän Martinakin on tähdännyt kun on valinnut lastensa kulutuspaikkoja.


      • Anonyymi

        Vai sellaisia kulutuspaikkoja on valinnut. Ajan kulutus, vai mitä mahdat tarkoittaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen käynyt koulun ja opiskellut yksityiskoulussa ja täytyy sanoa, että taso on todella hyvä ja paljon parempi kun tavallisessa peruskouussa. Noiden yksityiskoulujen etu on myös se, että niihin hakeutuu tavallista fiksumpaa porukkaa ja sitä myötä oppiminen tapahtuu nopeammin kun ei tarvitse odotella hitaita. Yksityiskoulussa luodaan myös oma verkosto ihmisiin, jotka myöhemmin ovat hyvissä asemissa ja sitä myötä omakin elämä lutviutuu kivasti etuoikeutetussa joukossa. Tähän Martinakin on tähdännyt kun on valinnut lastensa kulutuspaikkoja.

        Ei ole tainnut olla yksityiskoulusta paljon apua jos kirjoittaminen on tuota tasoa. Saat yksityiskoulun? opettajat häpeämään. Taidat elää omissa harhoissasi.


    • Anonyymi

      Siis missä "yksityis" koulussa nuorempi on?

    • Anonyymi

      Ihana päivä tänään. Lähden kaverini kanssa kantakaupunkiin lounaalle. Kiva lounas tulossa, sillä suunnittelemme viikonlopun rapujuhlia. Tohinaa on tiedossa loppuviikoksi, sillä tarkoituksemme on hakea ravut maalta suoraan ravustajalta ja itse keitämme ne. Toki on muutakin kun pitää hankkia muut tarvikkeet, juomat jne. 8 heniklöä tulossa. Tässä sitä loppuviikko meneekin tohottaessa :-) Martinan rapujuhlista en ole nähnyt mitään juttua ja mietin onko Martina itse keittiössä vai ulkoistaako rapujuhlat huippukokille?

      • Anonyymi

        Kummaa kielioppia opetettiin sinulle heniklölle siellä yksityiskoulussa, heh.


    • Anonyymi

      Martina vie lapsensa voimistelemaan ja harrastuksiin vaikka lapsella olisi itku kurkussa ja tahtotila nolla. Koulusta voi olla kyllä pois....

      • Anonyymi

        Harrastukset ja niissä säännöllinen käyminen kasvattaa vastuuntuntoiseksi. Ihan hyvää kasvatusta Martinalta. Koulusta voi kyllä olla poissa kunhan saa jotain virikkeitä esim lomalla sillä se kyllä luo parempia valmiuksia elämälle kun koulussa jatkuvasti tapahtuva pänttääminen. Ihan hyvin Martina lapsensa kasvattaa.


    • Anonyymi

      Ihan sama. Ei Martinan lapsille koulusta ole hyötyä. Heidän tulevaisuutensa on jo turvattu. Julkkis äiti ja rikas isä avaa monia ovia heille tulevaisuudessa. On hyvät geenit ja kielitaitoa, kansainvälisyyttäkin. Riittää kun osaavat kieliä, lukea ja kirjoittaa.

      • Anonyymi

        Hyvöt on geenit, kaks tyhjäpäätä kummallakin likalla perimää antamassa... Muahhhahhah


      • Anonyymi

        Samaa mieltä, näin se vaan menee ja lisäksi rikkaat vanhemmat auttavat tyttöjä verkostoitumaan oikeiden ihmisten kanssa ja tulevaisuus on turvattu. Sehän on selvää, että hyvinvointi kumuloituu rikkaiden lasten piirissä kun he tukevat toinen toisiaan. Tyttöjen kannattaa nyt aktiivisesti urheilla, ratsastaa, olla vanhempien kanssa lomalla jne ja näin taidot ja tiedot tulevat olemaan loistavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvöt on geenit, kaks tyhjäpäätä kummallakin likalla perimää antamassa... Muahhhahhah

        Ei tyhjäpäät luotsaisi menestyviä yrityksiä ja tahkoisi tuollaisia summia rahaa kun he tienaavat. Älyä on monenlaista ja heillä on enbenkaikkea bisnesälyä. Hyvä ulkonäkö ja urheilullisuus toki plussaa. Molemmat tytöt perineet molemmilta ne parhaat piirteet. Silloin kun perheessä on rahaa, ulkonäköä ja kansainvälisyyttä ei siihen yhtälöön mitään kouluja tarvita.


      • Anonyymi

        Ulkonäkö on katoavaista, äly harvemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tyhjäpäät luotsaisi menestyviä yrityksiä ja tahkoisi tuollaisia summia rahaa kun he tienaavat. Älyä on monenlaista ja heillä on enbenkaikkea bisnesälyä. Hyvä ulkonäkö ja urheilullisuus toki plussaa. Molemmat tytöt perineet molemmilta ne parhaat piirteet. Silloin kun perheessä on rahaa, ulkonäköä ja kansainvälisyyttä ei siihen yhtälöön mitään kouluja tarvita.

        Buaa ha ha haa... Uskomatonta komiikkaa tämä yksi kirjoittaas. Ja aikaa jatkuvasti päivystää täällä. Mutta sano mitä sanot, niin totuus ei muuksi muutu vaikka kuinka satuilisi.


    • Anonyymi

      Hah hah

    • Anonyymi

      Eihän KV-starbojen lasten tartte koulussa käydä, kuin silloin kun ei ole parempaa tekemistä. Siis vanhempien ehdoilla näytetään täysin menevän. Taas ekaluokkalainen viety 4 päivän ruskaretkelle Lappiin? Tai onkohan siis hoitajan kanssa, kun äiti pakkotreenaa?

      • Anonyymi

        En ymmärrä mikä saa noin kateelliseksi kun pitää Martinan tekemisiä haukkua. Varmaan ei ole omaa elämää eikä rahaa harrastaa ja paheksutaan kun Martina viettää laatuaikaa lapsensa kanssa.


      • Anonyymi

        En ole kateellinen. Lomailemme ja matkustamme lasten loma-aikoina. Yrittäjänä voisin matkustaa ihan milloin lystään ja huvittaa mutta opetan lapsiani noudattamaan sääntöjä, aikatauluja ja korkeaa opiskelu- ja työmoraalia. Yrittäjänkin pitää suuresta vapaudesta huolimatta noudattaa aikatauluja. Opetus koulussa kärsii, kun koululaiset on jatkuvasti poissa ja lomilla. Se lisää opettajien työtä. Puhumattakaan siitä miten lapsen kaverisuhteiden käy.


    • Anonyymi

      Vastuullinen vanhempi pitää todellakin huolta, että koulussa ollaan! Raivo mara kyllä kantaa tytön väkisin treeneihin mutta ei kouluun. Siks kait se Vicken etävanhemmaksi jäikin 😂

      • Anonyymi

        Väärin! Yhteishuoltajuus!


      • Anonyymi

        Vaikka olisi yhteishuoltajuus ja tasan yhtä paljon molemmilla, on toinen etävanhempi nimikkeellä ja toinen lähivanhempi.
        Ja lapsen osoite lähivanhemman luona.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka olisi yhteishuoltajuus ja tasan yhtä paljon molemmilla, on toinen etävanhempi nimikkeellä ja toinen lähivanhempi.
        Ja lapsen osoite lähivanhemman luona.

        Avopuolisoni on etävanhempi, koska hän maksaa elatusapua, lapsi kerran kkdessa hänellä vkon ja lapsi asuu pääsääntöisesti toisella vanhemmallaan, vaikka yhteishuoltajuus.
        Minulla on yhteishuoltajuus, jossa lapseni on vuoroviikoin kummallakin vanhemmallaan, emmekä maksa elatusmaksuja puolin ei toisin. Kotiosoite on määriteltävä vain teknisistä syistä jompaan kumpaan paikkaan.


    • Anonyymi

      Boring! Säännöt, aikataulut, koulussa pänttääminen - noi just estää luovuutta ja ideoita. Nykyaikana tärkeämpää on innostus, yritteliäisyys, verkostoituminen, kokemukset, intohimo jne - noita omaksumalla kasvaa sosiaaliseksi, tasapainoiseksi ja osaa ottaa kiinni mahdollisuuksista elämässä, syntyy siis menestyjiä. Toi vanhakantainen säännöt, pänttääminen vie helposti johonkin pullonpohjalle pölyiseen nurkkaan byrokraatiksi papereita siirtelemään. Noh, useinhan lapset seuraa vanhempiensa jalanjälkiä ja tarvitaanhan sitä puurtajiakin.

      • Anonyymi

        Kyllä se vaan on niin, että omia lomia koulun lomien ulkopuolella ottaa kouluttamattomat tai vähävaraiset vanhemmat. Korkeasti kouluttautuneet ja sivistyneet vanhemmat arvostavat koululaitosta ja koulutusta. Kouluttautumattomat vanhemmat ovat jo omassa lapsuudessa tottuneet, että koulunkäyntiä ei arvosteta ja poissa voi olla pienellä syylläkin. Näin ilmeisesti sinullakin lapsena ollut tilanne. Siinä ei samoja asioita opi, jos lastenhoitajan kanssa viettää aikaa ja vanhemmat urheilee ja nukkuu päikkäreitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se vaan on niin, että omia lomia koulun lomien ulkopuolella ottaa kouluttamattomat tai vähävaraiset vanhemmat. Korkeasti kouluttautuneet ja sivistyneet vanhemmat arvostavat koululaitosta ja koulutusta. Kouluttautumattomat vanhemmat ovat jo omassa lapsuudessa tottuneet, että koulunkäyntiä ei arvosteta ja poissa voi olla pienellä syylläkin. Näin ilmeisesti sinullakin lapsena ollut tilanne. Siinä ei samoja asioita opi, jos lastenhoitajan kanssa viettää aikaa ja vanhemmat urheilee ja nukkuu päikkäreitä.

        Kuule sä et tiedä minusta mitään enkä kerro itsestäni mutta sen voin sanoa, että opiskelen korkeakoulussa. En kyllä kerro mitä. Heh heh, täällä on näköjään myös joku erikoislääkäri, kaikkitietävä Martinan kiusaaja.huvinsa kullakin. Lastenhoitajat on usein myös hyviä opettajia ja urheilulliset vanhemmat myös hyviä esikuvia. Ei se vielä riitä, että on vanhempana joku lukenut ja ”sivistynyt” kääkkä, joka ei osaa muuta tehdä kun valittaa. Sieltä vanhemmiltasi varmaan olet oppinut negatiiviseksi kiusaajaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se vaan on niin, että omia lomia koulun lomien ulkopuolella ottaa kouluttamattomat tai vähävaraiset vanhemmat. Korkeasti kouluttautuneet ja sivistyneet vanhemmat arvostavat koululaitosta ja koulutusta. Kouluttautumattomat vanhemmat ovat jo omassa lapsuudessa tottuneet, että koulunkäyntiä ei arvosteta ja poissa voi olla pienellä syylläkin. Näin ilmeisesti sinullakin lapsena ollut tilanne. Siinä ei samoja asioita opi, jos lastenhoitajan kanssa viettää aikaa ja vanhemmat urheilee ja nukkuu päikkäreitä.

        Ei pidä paikkaansa. Et voi yleistää kaikkia koskevaksi. Myös kouluttautumattomat vanhemmat voivat pitää koulunkäyntiä ja ammattiin kouluttautumista tärkeänä sekä kannustaa lapsiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuule sä et tiedä minusta mitään enkä kerro itsestäni mutta sen voin sanoa, että opiskelen korkeakoulussa. En kyllä kerro mitä. Heh heh, täällä on näköjään myös joku erikoislääkäri, kaikkitietävä Martinan kiusaaja.huvinsa kullakin. Lastenhoitajat on usein myös hyviä opettajia ja urheilulliset vanhemmat myös hyviä esikuvia. Ei se vielä riitä, että on vanhempana joku lukenut ja ”sivistynyt” kääkkä, joka ei osaa muuta tehdä kun valittaa. Sieltä vanhemmiltasi varmaan olet oppinut negatiiviseksi kiusaajaksi.

        Ihmettelen kyllä suuresti, mihin korkeakouluun olet voinut päästä. Tarttoon yo-pohjaiselle lypsylinjalle?


    • Anonyymi

      No sanotaanko näin, että on olemassa ammatteja, joihin sitä koulua on käytävä niin julkkiksen kuin taviksenkin. Erikoislääkäriksi ei valmistuta verkostoilla, ulkonäöllä eikä luovuudella. Se vaatii lukion jälkeen 12 vuoden yliopistokoulutuksen ja siihen päälle rautaisen kliinisen kokemuksen. Vai valitsisitko itse kirjekurssin käyneen verkostolääkärin? Minä en.

    • Anonyymi

      Esko lähtee loppuvuodesta Vikken kanssa kuukaudeksi Kolumbiaan.

      • Anonyymi

        Hieno matka varmaan tulossa. Hienot maisemat, vieras kulttuuri ja samalla kasvatusta maailmankansalaiseksi. Esko on hyvä isä!


    • Anonyymi

      Sitä voisi aprikoida, että miksi joistakin julkkiksista kirjoitellaan tänne ja joistakin ei. Martinasta on paljon kirjoittelua mutta muita kauniita ja menestyneitä hyvinvointivalmentajista ei täällä juurikaan nyt ole näkynyt kirjoittelua. Arvostan kovasti Nanna K:ta, Rita Niemi-Mannista, Janni Hussia. Heistä ei juurikaan ole kirjoittelua. Mistäköhän johtuu?

      • Anonyymi

        Toihan on ihan selvä homma. Täällä on pieni joukko ankeudessaan piehtaroivia Martinan arvostelijoita, jotka keskenään yrittävät keksiä mitä kummallisempia Martinaa paheksuvia asioita hänestä kiihottaen toisiaan lyömään aina lisää löylyä miten huono ja paheksuttava Martina on. Saanevat siinä sitten pienen orgasmin kun ovat saaneet itsensä kiihotettua kliimaksiin vihakirjoituksillaan. Martinan puolustajat haukutaan maanrakoon ja vieraita ihmisiä solvataan. Onneksi osa noista otti ilmeisesti onkeensa ja hakeutui vihanhallintakurssille. Perusyynä kirjoitteluun on Martinan menestyminen, kauneus ja rikkaus, joita he eivät voi sietää, sillä oma alemmuus tarkoittaa myös huonoa menestystä miesten keskuudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toihan on ihan selvä homma. Täällä on pieni joukko ankeudessaan piehtaroivia Martinan arvostelijoita, jotka keskenään yrittävät keksiä mitä kummallisempia Martinaa paheksuvia asioita hänestä kiihottaen toisiaan lyömään aina lisää löylyä miten huono ja paheksuttava Martina on. Saanevat siinä sitten pienen orgasmin kun ovat saaneet itsensä kiihotettua kliimaksiin vihakirjoituksillaan. Martinan puolustajat haukutaan maanrakoon ja vieraita ihmisiä solvataan. Onneksi osa noista otti ilmeisesti onkeensa ja hakeutui vihanhallintakurssille. Perusyynä kirjoitteluun on Martinan menestyminen, kauneus ja rikkaus, joita he eivät voi sietää, sillä oma alemmuus tarkoittaa myös huonoa menestystä miesten keskuudessa.

        Sinulleko ilmoittautuivat nuo, jotka vihanhallintakurssille hakeutuivat?

        Toistan itseäni, mut SALLI MUN NAURAA!!


    • Anonyymi

      Mutta miksi kauniimmista, menestyneimmistä ja rikkaammista ei tänne kirjoitella: Karita Tykkä, Paula Vesala, Jutta, Janni Hussi. Heitä arvostan ja voisin myöntää olevani hiukan kateellinenkin. Miksi heistä ei kirjoiteta? Kysyn siksi, kun joku väittää, että tänne kirjoitellaan koska ollaan kateellisia. Miksi näin? Kertoisitteko miksi kaikista kauniista, rikkaista ja menestyneistä ei kirjoitella? Missä on ero?

      • Anonyymi

        Martina on ainut dorka ja tyhmä kuin saapas. Ei käytöstapoja eikä mitään muutakaan fiksua. Ihan naurettava koko spede


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Martina on ainut dorka ja tyhmä kuin saapas. Ei käytöstapoja eikä mitään muutakaan fiksua. Ihan naurettava koko spede

        Juuri näin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Martina on ainut dorka ja tyhmä kuin saapas. Ei käytöstapoja eikä mitään muutakaan fiksua. Ihan naurettava koko spede

        Sinullahan nuo käytöstavat ovatkin hallussa 😂😂. Näin kun tekstiäsi lukee, osoittaa se kaikkea muuta.


      • Anonyymi

        Kyllähän Martina pesee nuo tusinajulkkikset, tykät, hussit ja muut mennen tullen monipuolisuudellaan ja urheilullisuudellaan. Vaikka kaikki nuo on ihan kauniita naisia niin ei ole näkynyt hussia marathonilla eikä tykkää treenaamassa ja muita koutsaamssa. Martinan nousu seurapiirijulkkisten kärkeen on tapahtunut nimenomaan urheilun, yrittämisen, kauneuden ja koutsauksen yhdistelmän kautta. Onhan se hienoa kun voi sanoa, että on ollut mukana Martinan treenausryhmässä ja käyttänyt hänen PT palveluaan kun kaikki tietävät, että olet ollut Suomen ykkösjulkkiksen opissa. Tämähän se perussyy on, että Martinasta kirjoitetaan ja noista tusinajulkkiksista ei.


      • Anonyymi

        Vilkaiseppas näiden kuvankauniiden julkkisten instaa esim. Hyvinvointiteema vahvasti esillä ja oikeasti ovat todella urheilullisen, timmin , naisellisen ja hyvinvoivan näköisiä. Loistavia ruokaohjeita saa instan ja blogien kautta ihan ilman maksua. Perhearvot ovat kohdillaan ja muutkin arvot.


    • Anonyymi

      Taas on nuorempi lapsi pois koulusta kun äidin piti päästä lomailemaan.
      Maran ja Nanna jumppaleiri alkaa ilmeisesti vasta ensi viikolla, niin miksi marttiinan piti lähteä espanjaan jo viikkoa aiemmin? Entä miksi koko perheen pitää lähteä äidin "työmatkalle" mukaan(varmaan stefan on myös tuolla reissussa mukana) Eikö vanhemmilla todellakaan ole sen verran ymmärrystä että yhteiset lomamatkat tehdään silloin kun on vapaata koulusta. Ja eiköhän nuo jumppaleiritkin olisi aivan mahdollista sijoittaa lasten lomien ajaksi ettei tulisi turhia poissaoloja.

      • Anonyymi

        Jopas on kateellisen kirjoitus. Loma tekee kaikille hyvää ja Martina on lomansa ansainnut. Toi lasten mukaan ottaminen ei nykyään ole mikään ongelma kun opiskella voi myös etänä ja tekeehän se loma hyvää myös opiskelijalle. Toi on vanhakantainen käsitys, että lomat pitäisi pitää jonain loma-aikana kun silloinhan on ruuhkia ja kaikki tavikset täyttää lomapaikat. Parempi olla lomalla sesongin ulkopuolella kun on tilaa, saa hyvää palvelua ja lomapaikoissa on enimmäkseen omantien kulkijoita. Jumppaleirejä koskee sama juttu. Annetaan perustavisten lomailla loma-aikana ja jonottaa joka paikassa jotta he ei ole ruuhkauttamassa paikkoja muulloin. Eihän se ole lähiötaviksilta pois jos joku yhdistää työ ja -lomamatkan, ottaa lapset mukaan virkistymään ja lapset voivat hyvin lukea hieman kirjoista ja olla etäyhteydessä kouluun tarvittaessa. Haloo! tämä on nykyaikaa mutta osalla ei mene perille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jopas on kateellisen kirjoitus. Loma tekee kaikille hyvää ja Martina on lomansa ansainnut. Toi lasten mukaan ottaminen ei nykyään ole mikään ongelma kun opiskella voi myös etänä ja tekeehän se loma hyvää myös opiskelijalle. Toi on vanhakantainen käsitys, että lomat pitäisi pitää jonain loma-aikana kun silloinhan on ruuhkia ja kaikki tavikset täyttää lomapaikat. Parempi olla lomalla sesongin ulkopuolella kun on tilaa, saa hyvää palvelua ja lomapaikoissa on enimmäkseen omantien kulkijoita. Jumppaleirejä koskee sama juttu. Annetaan perustavisten lomailla loma-aikana ja jonottaa joka paikassa jotta he ei ole ruuhkauttamassa paikkoja muulloin. Eihän se ole lähiötaviksilta pois jos joku yhdistää työ ja -lomamatkan, ottaa lapset mukaan virkistymään ja lapset voivat hyvin lukea hieman kirjoista ja olla etäyhteydessä kouluun tarvittaessa. Haloo! tämä on nykyaikaa mutta osalla ei mene perille.

        Tytöistä ainoastaan nuorempi vaikuttaisi olevan mukana. 7- vuotias ekaluokkalainen olla etäyhteydessä kouluun tarvittaessa..? 🤣🤣 Olen huomannut ettei nuoremmalla tytöllä ole kavereiltakaan. Ei pääse ystävyyssuhteita syntymään kun aina pois koulusta. 7- vuotias ekaluokkalainen ei ole vielä opiskelija vaan oppilas, jota koskee yleinen ja velvoittava oppivelvollisuus. Harrastuksiin kyllä raahataan vaikka väkisin, ei voi olla kertaakaan pois, mutta koulusta voi kyllä olla pois mielin määrin. Ovat seuraamassa kouluttautumattoman ja sivistymättömän äitinsä jalanjälkiä. Ehkä tekevät aikanaan harrastuksesta ammatin kuten äitinsä on tehnyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tytöistä ainoastaan nuorempi vaikuttaisi olevan mukana. 7- vuotias ekaluokkalainen olla etäyhteydessä kouluun tarvittaessa..? 🤣🤣 Olen huomannut ettei nuoremmalla tytöllä ole kavereiltakaan. Ei pääse ystävyyssuhteita syntymään kun aina pois koulusta. 7- vuotias ekaluokkalainen ei ole vielä opiskelija vaan oppilas, jota koskee yleinen ja velvoittava oppivelvollisuus. Harrastuksiin kyllä raahataan vaikka väkisin, ei voi olla kertaakaan pois, mutta koulusta voi kyllä olla pois mielin määrin. Ovat seuraamassa kouluttautumattoman ja sivistymättömän äitinsä jalanjälkiä. Ehkä tekevät aikanaan harrastuksesta ammatin kuten äitinsä on tehnyt.

        Heh heh, vai olet oikein huomannut ettei ole kavereita. Kyyläätkö koulun pihalla ja Martinan kotikulmilla tytön tekemisiä ja menemisiä. Sairasta! Kyllä se kateus on kavala sairaus. Perustaviksilla ei vaan oo samoja mahdollisuuksia lomailla eivätkä he voi tarjota samalaisia elämyksiä lapsilleen kun miljonäärit ja saa sitten kirjoittelemaan kun sisällä kiehuu ja kiukuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh heh, vai olet oikein huomannut ettei ole kavereita. Kyyläätkö koulun pihalla ja Martinan kotikulmilla tytön tekemisiä ja menemisiä. Sairasta! Kyllä se kateus on kavala sairaus. Perustaviksilla ei vaan oo samoja mahdollisuuksia lomailla eivätkä he voi tarjota samalaisia elämyksiä lapsilleen kun miljonäärit ja saa sitten kirjoittelemaan kun sisällä kiehuu ja kiukuttaa.

        Heh heh kun ei tarvitse kytätä sen kummemmin, riittää kun seuraa idolis stooria ja Instaa kun jakaa siellä tyttöjensä elämää jatkuvasti. Seuraan myös vanhemman tyttären isän Instaa ja stooria. Hänellä on kyllä kavereita mutta hän nyt onkin koulussa tälläkin hetkellä kuten kunnon ihmisen kuuluukin olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jopas on kateellisen kirjoitus. Loma tekee kaikille hyvää ja Martina on lomansa ansainnut. Toi lasten mukaan ottaminen ei nykyään ole mikään ongelma kun opiskella voi myös etänä ja tekeehän se loma hyvää myös opiskelijalle. Toi on vanhakantainen käsitys, että lomat pitäisi pitää jonain loma-aikana kun silloinhan on ruuhkia ja kaikki tavikset täyttää lomapaikat. Parempi olla lomalla sesongin ulkopuolella kun on tilaa, saa hyvää palvelua ja lomapaikoissa on enimmäkseen omantien kulkijoita. Jumppaleirejä koskee sama juttu. Annetaan perustavisten lomailla loma-aikana ja jonottaa joka paikassa jotta he ei ole ruuhkauttamassa paikkoja muulloin. Eihän se ole lähiötaviksilta pois jos joku yhdistää työ ja -lomamatkan, ottaa lapset mukaan virkistymään ja lapset voivat hyvin lukea hieman kirjoista ja olla etäyhteydessä kouluun tarvittaessa. Haloo! tämä on nykyaikaa mutta osalla ei mene perille.

        Vai että on mara lomansa ansainnut. Eihän hän muuta teekkään kun lomailee. Ja mitä tuohon lapsen koulunkäyntiin tulee, niin hyvät kouluttautumista arvostavat vanhemmat kyllä huolehtivat että lapsi käy koulua silloin kun koulua on . Martina ei osaa laittaa lastensa tarpeita etusijalle, vaan lomailemaan on päästävä oli lapsilla koulua tai ei.
        Ja mitä noihin lähiötavis ja kateus kommentteihin tulee, niin veikkaampa että martina on enemmän lähiötavis kuin minä ja jos kadehtii rikosrekisteriä ja on/off suhdetta, niin martina on varmaan täydellinen kadehtimisen kohde. Itse en tällaisia ihmisiä kadehdi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh heh kun ei tarvitse kytätä sen kummemmin, riittää kun seuraa idolis stooria ja Instaa kun jakaa siellä tyttöjensä elämää jatkuvasti. Seuraan myös vanhemman tyttären isän Instaa ja stooria. Hänellä on kyllä kavereita mutta hän nyt onkin koulussa tälläkin hetkellä kuten kunnon ihmisen kuuluukin olla.

        Miksi seuraat heidän elämäänsä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi seuraat heidän elämäänsä?

        Miksi en saisi seurata? Seuraattehan te muutkin. Hyvää viihdettä seurata itseäni tyhmempiä, saa monesti hyvät naurut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai että on mara lomansa ansainnut. Eihän hän muuta teekkään kun lomailee. Ja mitä tuohon lapsen koulunkäyntiin tulee, niin hyvät kouluttautumista arvostavat vanhemmat kyllä huolehtivat että lapsi käy koulua silloin kun koulua on . Martina ei osaa laittaa lastensa tarpeita etusijalle, vaan lomailemaan on päästävä oli lapsilla koulua tai ei.
        Ja mitä noihin lähiötavis ja kateus kommentteihin tulee, niin veikkaampa että martina on enemmän lähiötavis kuin minä ja jos kadehtii rikosrekisteriä ja on/off suhdetta, niin martina on varmaan täydellinen kadehtimisen kohde. Itse en tällaisia ihmisiä kadehdi.

        Vähän piti sitten itseä kehua, se muuten kertoo heikosta itseluottamuksesta. Mitäs muuten sinä tiedät Martinan tekemisistä ja loman tarpeesta. Loman tarve on ykislöllinen asia samoin kun yrittämisen mukanaan tuoma henkinen työkuorma. Minusta on ihan ok lomailla vaikka 6 kertaa vuodessa muutama viikko, sillä hyväähän se tekee jokaiselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi en saisi seurata? Seuraattehan te muutkin. Hyvää viihdettä seurata itseäni tyhmempiä, saa monesti hyvät naurut.

        Tuntuu kyllä siltä, ettei se tyhmyys nyt niin kaukana ole...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähän piti sitten itseä kehua, se muuten kertoo heikosta itseluottamuksesta. Mitäs muuten sinä tiedät Martinan tekemisistä ja loman tarpeesta. Loman tarve on ykislöllinen asia samoin kun yrittämisen mukanaan tuoma henkinen työkuorma. Minusta on ihan ok lomailla vaikka 6 kertaa vuodessa muutama viikko, sillä hyväähän se tekee jokaiselle.

        Kerroppa mullekkin missä kohtaa kehuin itseäni????
        Ja jos itsensä kehuminen kertoo huonosta itsetunnosta, niin esim martinan itsetunto on kyllä täysin nolla😂😂
        Ja mitä tuohon martinan lomailuun tulee, niin antaa palaa vaan, mutta lapsille ei sen takia pidä ottaa vapaata koulusta, vaan lomailut tulisi sitten suunnitella siten, että toinen vanhempi olisi kotona huolehtimassa lasten koulunkäynnistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuntuu kyllä siltä, ettei se tyhmyys nyt niin kaukana ole...

        Mulla on sentäs ollut järkeä käydä enemmänkin kuin se peruskoulu ja jopa ammatin olen itselleni lukenut. Että kyllä se tyhmyys on ihan jossain muualla.


    • Anonyymi

      Kouluttautumattomat, itsekkäät ja muista piittaamattomat eivät noudata yleisiä sääntöjä ja aikatauluja. Onhan tuo piittaamattomuus nähty kyseisen staran kohdalla muissakin asioissa. Opettajat ovat työssä ja lomalla tiettyihin aikoihin ja kyllähän se on olettamus että oppilaat ovat paikalla kouluaikaan. Ihan turha wt-porukan täällä puolustella sitä, että koulussa ei käydä. Koko luokan opetus kärsii, kun opilaat lomailee miten sattuu ja teettää nm opettajallekin lisätyötä. Valitettavasti itsekkäitä ihmisä nykyäänon on yhä enemmän ja sen huomaa ihan päivittäin ihmisten kanssa asioidessa. Työelämässäkin on pakko sumplia lomat, niin ettei työyhteisö ja asiakkaat kärsi. Muita on huomioitava oli miten yrittäjä tahansa. Itse huomannut, että kouluttamattomien vähempivaraisten lapset lomailee juurikoulun lomien ulkopuolella. Paremman koulutuksen omaavien ja vakaavaraisten lasten vanhemmat arvostavat koulutusta, yleisiä sääntöjä ja aikatauluja.

      • Anonyymi

        Toi on kyllä just päinvastin eli kulutetut rikkaat toimivat yksilöllisesti ja lomailevat silloin kun heille sopii ja kyllänykyaikana koulujen pitää speutua ja olla joustavia. Ei enään eletä jossain 80-luvun holhousyhteiskunassa, jossa ollaan ja mennään johnkin kun yhteiskunta käskee. Tietty itsekkyys on hyvinvoinnin edellytys mutta toki on näiden ”yhteiskunnan tukipylväinen” oma asia mennä kun käsketään, puurtaa pitkää päivää, maksaa verot kiltisti ja ylittää suojatie vasta kun valo on vihreä. Kyllä näille yhteiskunnan puurtajille aina tilaa on sillä onhan paljon puuduttavaa rutiinihommaa tehtävänä.


      • Anonyymi

        Mihin tutkimukseen perustat tietosi? Voitko laittaa linkkiä tms.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin tutkimukseen perustat tietosi? Voitko laittaa linkkiä tms.

        Tämä on ihan yleisessä tiedossa oleva asia, josta on useita tutkimuksia ja sen sanoo jo ihan normaali järkikin. Turha täälä sun on kaivella ja pyydellä linkkejä, nyt vaan kuuklaat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toi on kyllä just päinvastin eli kulutetut rikkaat toimivat yksilöllisesti ja lomailevat silloin kun heille sopii ja kyllänykyaikana koulujen pitää speutua ja olla joustavia. Ei enään eletä jossain 80-luvun holhousyhteiskunassa, jossa ollaan ja mennään johnkin kun yhteiskunta käskee. Tietty itsekkyys on hyvinvoinnin edellytys mutta toki on näiden ”yhteiskunnan tukipylväinen” oma asia mennä kun käsketään, puurtaa pitkää päivää, maksaa verot kiltisti ja ylittää suojatie vasta kun valo on vihreä. Kyllä näille yhteiskunnan puurtajille aina tilaa on sillä onhan paljon puuduttavaa rutiinihommaa tehtävänä.

        Nyt et kyllä yhtään tiedä mistä puhut. Mä tiedän sellasia ns rikkaita perheitä ja niissä perheissä koulunkäyntiä pidetään todella tärkeänä. Niissä rikkaissa perheissä ymmärretään sellainen asia, että opiskelu, hyvä koulutus ja sen jälkeen vakituinen työpaikka takaavat sen, että sitä omaisuutta pystyy hankkimaan ja myöskin menonsa maksamaan.
        Tällaiset martinat jotka leikkivät varakasta muiden omaisuudella ovat täysin naurettavia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt et kyllä yhtään tiedä mistä puhut. Mä tiedän sellasia ns rikkaita perheitä ja niissä perheissä koulunkäyntiä pidetään todella tärkeänä. Niissä rikkaissa perheissä ymmärretään sellainen asia, että opiskelu, hyvä koulutus ja sen jälkeen vakituinen työpaikka takaavat sen, että sitä omaisuutta pystyy hankkimaan ja myöskin menonsa maksamaan.
        Tällaiset martinat jotka leikkivät varakasta muiden omaisuudella ovat täysin naurettavia.

        Eikä vätykselläkään ole kohta sitä rahaa kun se on saanut jo kolme firmaansa nurin joita ovat isältään peritty firma, kellokauppa ja kalaravintola. Kalaravintola meni koknkkaan alle vuodessa. Sitä se teettää kun rupee peruskoulu pohjalta leikkimään suurta liikemiestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt et kyllä yhtään tiedä mistä puhut. Mä tiedän sellasia ns rikkaita perheitä ja niissä perheissä koulunkäyntiä pidetään todella tärkeänä. Niissä rikkaissa perheissä ymmärretään sellainen asia, että opiskelu, hyvä koulutus ja sen jälkeen vakituinen työpaikka takaavat sen, että sitä omaisuutta pystyy hankkimaan ja myöskin menonsa maksamaan.
        Tällaiset martinat jotka leikkivät varakasta muiden omaisuudella ovat täysin naurettavia.

        Nyt et kyllä ymmärrä. Toki pitää opiskella ja hankkia omaisuus ehkä perityn lisäksi mutta tuollainen puurtaminen stressaavassa työssä tai muiden asettaminen aikataulujen noudattaminen ei ole tätä päivää. Itsensä toteuttaminen, oppiminen ja innostuminen tapahtuu vapaassa ja inspiroivassa ympäristössä ja todellista vapautta on mahdollisuus liikua missä milloinkin huvittaa. Toki noita kouluissa ja työpaikoilla puurtajiakin tarvitaan mutta ne on niitä, jotka ei ymmärrä paremmasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt et kyllä ymmärrä. Toki pitää opiskella ja hankkia omaisuus ehkä perityn lisäksi mutta tuollainen puurtaminen stressaavassa työssä tai muiden asettaminen aikataulujen noudattaminen ei ole tätä päivää. Itsensä toteuttaminen, oppiminen ja innostuminen tapahtuu vapaassa ja inspiroivassa ympäristössä ja todellista vapautta on mahdollisuus liikua missä milloinkin huvittaa. Toki noita kouluissa ja työpaikoilla puurtajiakin tarvitaan mutta ne on niitä, jotka ei ymmärrä paremmasta.

        Hihihi, ja niistä, joilla ei ole viitseliäisyyttä kouluttautua ja tehdä niska limassa töitä unelmiensa eteen, ei valitettavasti tule koskaan mitään muuta kuin palstahaaveilijoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on ihan yleisessä tiedossa oleva asia, josta on useita tutkimuksia ja sen sanoo jo ihan normaali järkikin. Turha täälä sun on kaivella ja pyydellä linkkejä, nyt vaan kuuklaat.

        Eli tämä on sinun omaa tietoasi, jota tuotat maalaisjärjelläsi. Siis "musta tuntuu" - tietoa!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on ihan yleisessä tiedossa oleva asia, josta on useita tutkimuksia ja sen sanoo jo ihan normaali järkikin. Turha täälä sun on kaivella ja pyydellä linkkejä, nyt vaan kuuklaat.

        Vähävaraisten lapset harvoin pääsevät reissuihin yms. johtuen vähävaraisuudesta. Totta on, että vanhempien koulutus vaikuttaa lasten ohjautumisessa jatkokoulutukseen. Mutta että itsekkyyteen!! Paljon olen kohdannut korkeastikoulutetuissakin sosiaalisten taitojen puutetta, itsekkyyttä ja oman edun tavoittelua.
        Tai siihen, kuinka pidetään koulun ulkopuolisia lomia!!!
        Ei teillä ole tietoa siitä, kuinka Martina ja miehensä on asiat järjestänyt ja hoitaneet. Turhaa jauhetaan asioista, joista ei oikeasti tiedetä mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähävaraisten lapset harvoin pääsevät reissuihin yms. johtuen vähävaraisuudesta. Totta on, että vanhempien koulutus vaikuttaa lasten ohjautumisessa jatkokoulutukseen. Mutta että itsekkyyteen!! Paljon olen kohdannut korkeastikoulutetuissakin sosiaalisten taitojen puutetta, itsekkyyttä ja oman edun tavoittelua.
        Tai siihen, kuinka pidetään koulun ulkopuolisia lomia!!!
        Ei teillä ole tietoa siitä, kuinka Martina ja miehensä on asiat järjestänyt ja hoitaneet. Turhaa jauhetaan asioista, joista ei oikeasti tiedetä mitään.

        On saanut läksyt mukaan. Vanhemmat huolehtii että läksyt tulee tehtyä ja auttavat tarvittaessa. Ei nuo ekaluokkalaisen läksyt vielä niin vaativia ole etteikö niissä kouluttautumattomatkin osais auttaa. Kunnollisia kaverisuhteita ei vaan pääse muodostumaan kun aina reissussa ja pois lapsiryhmästä oppimasta sosiaalisia taitoja ja ikäistensä kanssa yhdessä toimimista. Mutta ehkä hänen kaverinsa ovat muualla kuin koulussa.


    • Anonyymi

      Minusta terve itsekkyys on hyvästä! Ei aina tarvitse olla seuraamassa joidenkin pallopäiden ohjeita eikä tehdä niin kuin ”kuuluu” Kyllä oman tien kulkeminen ja omat valinnat on onnellisen elämän edellytys. Jotkut tahvot elävät elämänsä niin, että ensin määrää ja kertoo mitä tehdään päiväkodin täti, sitten opettaja, poikaystävä, esimies, aviomies ja lopulta joku hoivapaikan tyyppi. Helppo elämä kun itse ei tarvitse koskaan päättää mitään mutta ei siinä kyllä omaa elämää eläkään. Monella tänne kirjoittajalla on just tää ongelma. Martina on onneksi hoksannut elää omaa elämäänsä.

      • Anonyymi

        Niin, kuten sä joka olet päättänyt olla ideologisesti työtön. Olet päättänyt tulla vähemmällä toimeen ja siksi sulla on aina nälkä, huomaa kirjoituksistasi kun selität niin paljon ruuasta. Siitä puhe mistä puute.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, kuten sä joka olet päättänyt olla ideologisesti työtön. Olet päättänyt tulla vähemmällä toimeen ja siksi sulla on aina nälkä, huomaa kirjoituksistasi kun selität niin paljon ruuasta. Siitä puhe mistä puute.

        Nyt tais osua aika pahasti 😱😱😱


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt tais osua aika pahasti 😱😱😱

        Ei muhun osunut, suhun osui. Tällä iällä sitä ei enää välitä muiden, varsinkaan itseään reilusti nuorempien mielipiteistä.


    • Anonyymi

      Itsekkyys on sallittua mutta ei kuitenkaan koskaan muiden kustannuksella. Niissä asioissa voi olla itsekäs, jotka eivät vahingoita muita. Punaisia päin ajamalla ja kävelemälläkin voit vahingoittaa muita, huomattavaa ylinopetta ajamalla ja pysäköimällä auton tukkimaan kulkureittejä samoin. Kukaan ei voi tällaista käytöstä puolustaa ja kuka niin tekeekin niin onnea vaan valitsemalla tiellä.

      • Anonyymi

        Niin kuten myös tukasta repimällä ja sääriä potkimalla voit vahingoittaa muita, myös kännissä ajamalla. Voit myös pilata lastesi tulevaisuuden sillä että otat ne jatkuvasti pois koulusta estäen heitä kehittymästä ja viisastumasta. Voit myös henkisesti satuttaa muita pettämällä ja muiden suhteita rikkomalla.


    • Anonyymi

      Minusta on hienoa kun suomalaisten lasten koulukäynti on järjestetty niin hyvin Espanjan aurinkorannikolla. Opetusta saa suomenkielellä ja kavereina on muita suomalaisia oppilaita. Aivan hyvin voi lastenkin kanssa asua talvet Espanjassa ja nauttia Espanjan lämmöstä ja ihanasta kulttuurista. Saas nähdä hyödyntääkö Martina tuota mahdollisuutta. Koulun lisäksi vieraaseen kulttuuriin tutustuminen avartaa ja luo valmiuksia tulevaisuutta ajatellen. Espanjassa eläminen on leppoista ja esim siestalla kerrotaan olevan positiivisia terveysvaikutuksia. Martina on perheensä kanssa onnekas kun voi noita mahdollisuuksia nyt hyödyntää.

      • Anonyymi

        Kirjoitat puuta heinää. Ei aurinkorannikon kouluun mennä muutamaksi kuukaudeksi vaan sielläkin koulunkäyntiin täytyy sitoutua. Sama koskee koulunkäyntiä Suomessa. Voi kun ihmiset ymmärtäisivät, kuinka tärkeätä hyvä koulutus on, ei tarvitsisi kirjoittaa päivästä toiseen tyhjänpäiväisyyksiä.


      • Anonyymi

        Valitettavasti kiihkeinkään fani ei päätä sitä heidän puolestaan missä asuvat. Martina on itse sanonut haastattelussa että Esko olisi saatava mukaan, Eskolle radiotöitä Espanjasta, sitten voisi muutto onnistua. Luulen että Esko ei ole niin määräiltävissä että asuinmaa ja työtkin vaihdetaan hänen puolestaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valitettavasti kiihkeinkään fani ei päätä sitä heidän puolestaan missä asuvat. Martina on itse sanonut haastattelussa että Esko olisi saatava mukaan, Eskolle radiotöitä Espanjasta, sitten voisi muutto onnistua. Luulen että Esko ei ole niin määräiltävissä että asuinmaa ja työtkin vaihdetaan hänen puolestaan.

        Itse haastattelutilanteen nähneenä, jossa Martina toi esiin muuton Espanjaan, oli huumorilla höystetty heitto/läppä. Ei vaatimus tai pakote.


    • Anonyymi

      Kyllä tuo koulujärjestelmä on nykyään ihan joustava ja aina voi ottaa lapsen kotikouluun ja hankkia yksityisopettajan. Se on ihan normaalia toimintaa monissa rikkaissa perheissä. Kdinhoitajan ja opettajan yhdistelmä on yksi ihan loistava ratkaisu ja aika hyvin löytyy henkilöitä, joilla on valmius tehdä molempia töitä. Tää on vanhakantaista ajattelua, että pitäisi asua yhdessä paikassa kun tatti ja monilla on nykyään 2-3 asuntoa joista osa ulkomailla.

      • Anonyymi

        Kodinhoitajan ja opettajan yhdistelmä.😂 missä maailmassa elät. Opettajat ovat opiskelleet vuosia korkeakoulussa saadakseen tutkintonsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kodinhoitajan ja opettajan yhdistelmä.😂 missä maailmassa elät. Opettajat ovat opiskelleet vuosia korkeakoulussa saadakseen tutkintonsa.

        Ei ekaluokkalaisen opettamiseen vielä kummoista tutkintoa tarvitse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ekaluokkalaisen opettamiseen vielä kummoista tutkintoa tarvitse.

        Vai ei tarvitse koulutusta ja tutkintoa ekaluokkalaisten opettaja, hahahaha! 🤣🤣😅Päivän paras möläytys pissikseltä. Ei jatkoon!


    • Anonyymi

      Triatlonisti taitaa seurata aktiivisesti näitä keskusteluita? Aina, kun täällä älähdetään lasten koulun käynnistä tai parisuhteesta, niin postataan lavastetun oloisia halailukuvia ja ällömakeitatekstejä. Please, pitäkää ne lapset visusti poissa somesta. Jos Martina ei olisi kuvannut lastaan Espanjan lomalla, niin täälläkään ei länkytettäisilasten koulun käynnistä ja ei tarvitsisi valkopesua tehdä. Niin yksinkertaista ja helppoa....

      • Anonyymi

        Heh heh, jos Martina on yksin vaikka urheilullisissa kuvissa niin täällä paasataan, että hän on unohtanut lapset, on itsekäs ja jättää lapset heitteille. Jos hän on kuvissa lapsen kanssa niin lapset tuodaan väärällä tavalla julkisuuteen, lavastetaan perheen mukavat yhteishetket ja ihmetellään miksi lapsi ei ole koulussa. Tekee Martina niin tai näin niin aina se on vihakirjoittajien mielestä väärin tehty ja Martinan maalittaminen alkaa. Nuo vihakirjoittajat lienee itse aika onnetonta sakkia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh heh, jos Martina on yksin vaikka urheilullisissa kuvissa niin täällä paasataan, että hän on unohtanut lapset, on itsekäs ja jättää lapset heitteille. Jos hän on kuvissa lapsen kanssa niin lapset tuodaan väärällä tavalla julkisuuteen, lavastetaan perheen mukavat yhteishetket ja ihmetellään miksi lapsi ei ole koulussa. Tekee Martina niin tai näin niin aina se on vihakirjoittajien mielestä väärin tehty ja Martinan maalittaminen alkaa. Nuo vihakirjoittajat lienee itse aika onnetonta sakkia.

        Miksi Martina kuvaa Stefua aina salaa takaapäin? Stefulla aina sama mörtsi ilme. Ei ole tuonut onnea Stefun elämään ja hymyä huulille tuore kihlautuminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi Martina kuvaa Stefua aina salaa takaapäin? Stefulla aina sama mörtsi ilme. Ei ole tuonut onnea Stefun elämään ja hymyä huulille tuore kihlautuminen.

        Mitäs tuli kännissä pamputettua paljaalla tyrkkyä silloin vajaa 8 vuotta sitten. Nyt roikkuu kiinni kuin iilimato eikä pakoon pääse, buhahahaa!!! Tämän sortin naikkosten kanssa pitäis aina käyttää sitä kumia.


    • Anonyymi

      Milloinkahan kupla puhkeaa?

    • Anonyymi

      Perhe vaikuttaa hyvin onnelliselta nykyään. Espanjantalo, mukavaa yhdessäoloa, muutto Eiraan, hyvin sujuvat bisnekset, laaja julkkiksista koostuva kaveripiiri ja lasten kanssa touhuaminen kaikki ovat lujittaneet suhdetta. Aina löytyy näitä vihakirjoittajia, joiden on vaikea hyväksyä tosiasioita kun toivovat, että saisivat olla Martina.

      • Anonyymi

        Teetkö tuota työksesi? Työstä tuo varmasti kuitenkin käy ja toivottavasti saat korvausta vaivannäöstäsi. Namskis.


      • Anonyymi

        Saa ilmaisia vaimennuksia palkaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saa ilmaisia vaimennuksia palkaksi.

        Kyllä tuolla työmäärällä ansaitsisi jo yhden Espanjan leirin palkkioksi!


    • Anonyymi

      Asuntokauppa konkurssissa, st capitalilla protesti 25000€ verovelka, kellokauppa nurin, ravintola alle vuodessa nurin ja -40000€ ja 20000€ verovelat. Menestyvää

    • Anonyymi

      Kuka on Isabellan isä?

      • Anonyymi

        Lintupoeka 🐦


    • Anonyymi

      Niin tyypillistä tämän päivän vanhemmuutta ikävä kyllä tämän naisen suhtautuminen kouluun. Kyllä ne ykkösluokkalaisetkin jo jäävät paitsi monesta asiasta kun ollaan viikkoja pois koulusta ja luokasta. Varmaan se matkustelu ja perheen kanssa lomalla oleminenkin on lapselle hyväksi mutta kyllä se on se turvallinen arki rutiineineen joka tekee lapsesta tasapainoisen. En myöskään tiedä miten hyvä on lahjoa lasta kaikella kalliilla mitä rahalla saa, kyllä se läsnäolo ja aito välittäminen ovat kaiken perusta. Tällaista kuvaa en kyllä äidistä mitenkään saa, kunhan instagramissa kaikki näyttää ihanalta niin kaikki on hyvin. Samalla tulee olo että opettajien ja muiden koulussa työskentelevien työtä ei arvosteta tippaakaan. Kannattaisi joskus tulla mukaan kouluun ja seurata miten paljon siellä yritetään tehdä töitä lasten kanssa. Työmäärä ja rauhattomuus ovat useimmiten aika valtavia ja se että jotkut vain lomailevat pitkiä aikoja ja sitten tulevat taas paikalle läksyt ehkä tehtyinä mutta muuten aivan pihalla kun lumiukot ei auta asiaa ollenkaan.Tiedän tasan tarkkaan mitä mieltä koulussa ollaan näistä paljon matkustelevista mutta eihän siellä uskalleta sanoa mitään. Ei varsinkaan tälle naiselle!

      • Anonyymi

        En usko että 7 vuotiaan mielestä aurinkotuolissa löhöily kännykkä kädessä on mitenkään siisteintä. Varsinkin kun luokkakavereilla Suomessa sillä aikaa kaikenlaisia uusia, yhteisiä juttuja. Kovin ulkopuoliseksi jää. Uida on saanut koko pitkän kesän niin että tuskin senkään niin harvinaista herkkua on. Tässä tuntuukin että ainoa kenelle kaikki on huikeeta ja siistiä on äiti ja hänen treeninsä. Läksyt hoituu kyllä, mutta se tärkein juttu eli sosiaalisuus ja porukkaan kuuluminen jää puuttumaan.


      • Anonyymi

        Kyllä ekaluokkalaiset jo luxuksen päälle ymmärtävät. Pitää olla hieno ja kallis kännykkä, vähän merkkivaatteita jne ja jos vanhemmat pystyy ne kustantamaan niin mikä ettei.


    • Anonyymi

      Kyllä ekaluokkalainen osaa nauttia matkoista jo paljon ja arvostaa kun saa uida, olla auringossa vanhempien kanssa, asuu hulppealla huvilalla, jossa on oma uima-alas ja lisäksi pääsee mukaan kaikkiin uusiin jänniin juttuihin. Kyllähän tuo kehittää ihan eri lailla kun luokassa kirjojen pänttääminen. Toki pitää tehdä lomalla koulutöitä ja vanhemmat auttavat mutta ne on vielä niin yksinkertaisia juttuaja,joten vanhempien apu on oikein riittävä. Nykyään perheet matkailevat paljon myös kouluaikana ja onneksi koulut ovat joustavia ja myöntävät lomat vanhempien toiveiden mukaan. Kyllähän se on niin päin, että koulun ja opettajien kuuluu joustaa kun he ovat siellä oppilaita varten eikä toisin päin. Hienoa, että myös Martinan tytär on päässyt nauttimaan espanjanlomasta.

      • Anonyymi

        Vai on se niin,että koulun ja opettajien pitää joustaa Martinan kaltaisten tyrkkyjen mielihalujen mukaan?
        Mitä palkollisia kuvittelet opettajien olevan näille turhanpäiväisiä päähänpistojaan toteuttaville julkuille?
        Kyllä asia on niin,että naisen velvollisuus on huolehtia,että lapset saavat jo laissakin määrätyn oppivelvollisuuden mukaista koulutusta,itse hän ei todellakaan ole sitä kykenevä antamaan.
        Mitä enemmän nämäkin lapset ovat sivistyksen parissa,sitä vähemmän he ovat vaarassa seurata kouluttamattoman äitinsä valintoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai on se niin,että koulun ja opettajien pitää joustaa Martinan kaltaisten tyrkkyjen mielihalujen mukaan?
        Mitä palkollisia kuvittelet opettajien olevan näille turhanpäiväisiä päähänpistojaan toteuttaville julkuille?
        Kyllä asia on niin,että naisen velvollisuus on huolehtia,että lapset saavat jo laissakin määrätyn oppivelvollisuuden mukaista koulutusta,itse hän ei todellakaan ole sitä kykenevä antamaan.
        Mitä enemmän nämäkin lapset ovat sivistyksen parissa,sitä vähemmän he ovat vaarassa seurata kouluttamattoman äitinsä valintoja.

        Näinhän se on, että opettajat ovat meidän kaikkien suomalaisten veronmaksajien palkollisia kun koulu kustannetaan verorahoilla. Silloin on oikeus myös vaatia eikä Martinan vaatimukset mitään mahdottomia ole. Tytär on mukana lomalla ja sillä sipuli eikä siinä tosiasiassa ole opettajalla nokan koputtamista vaikka koulu muodollisesti loman myöntääkin. Ekaluokkalainen voi hyvin opiskella vanhempiensa opastamana. Tuo vanhempien antama tuki opiskeluun on ihan oppivelvollisuuden mukaista opiskelua. Espanjassa vanhempien kanssa matkustaminen lisää sivistystä enemmän kun koulussa nenä kirjassa kiinni pänttääminen. Martina on menestynyt nainen ja lapset voivat oppia äidiltään miten elämässä menestyy. On sitten vanhempana lasten oma asia minkälaiselle elämänpolulle lähtevät. Turha täällä on kritisoida kun siihen ei ole mitään syytä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinhän se on, että opettajat ovat meidän kaikkien suomalaisten veronmaksajien palkollisia kun koulu kustannetaan verorahoilla. Silloin on oikeus myös vaatia eikä Martinan vaatimukset mitään mahdottomia ole. Tytär on mukana lomalla ja sillä sipuli eikä siinä tosiasiassa ole opettajalla nokan koputtamista vaikka koulu muodollisesti loman myöntääkin. Ekaluokkalainen voi hyvin opiskella vanhempiensa opastamana. Tuo vanhempien antama tuki opiskeluun on ihan oppivelvollisuuden mukaista opiskelua. Espanjassa vanhempien kanssa matkustaminen lisää sivistystä enemmän kun koulussa nenä kirjassa kiinni pänttääminen. Martina on menestynyt nainen ja lapset voivat oppia äidiltään miten elämässä menestyy. On sitten vanhempana lasten oma asia minkälaiselle elämänpolulle lähtevät. Turha täällä on kritisoida kun siihen ei ole mitään syytä.

        Esimerkkinä voin kertoa että jouduin itse vaihtamaan koulua usein isäni ulkomaille suuntautuvien työkomennuksien vuoksi. Ei se ulkomailla asuminen mitään niin ihanaa ole vaikka asuisi Euroopan suurkaupungeissa. Koulun vaihtuminen oli aina rankkaa, samoin uusien samanikäisten kaverisuhteiden solmiminen etc. Parasta lopulta oli muutto pysyvästi Suomeen, opiskeluun sitoutuminen ja ihanien pysyvien ystävyyssuhteiden solmiminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esimerkkinä voin kertoa että jouduin itse vaihtamaan koulua usein isäni ulkomaille suuntautuvien työkomennuksien vuoksi. Ei se ulkomailla asuminen mitään niin ihanaa ole vaikka asuisi Euroopan suurkaupungeissa. Koulun vaihtuminen oli aina rankkaa, samoin uusien samanikäisten kaverisuhteiden solmiminen etc. Parasta lopulta oli muutto pysyvästi Suomeen, opiskeluun sitoutuminen ja ihanien pysyvien ystävyyssuhteiden solmiminen.

        Niin, meitähän on moneksi...


    • Anonyymi

      Perhe-elämä on tärkeä osa perheen identiteettiä rakennettaessa ja lasten kanssa touhuaminen arjessa ja lomilla ikään kuin liimaa perheen yhteen. Tosi hienoa, että Martina laittaa lapsensa etusijalle ja ottaa heidät mukaan myös työmatkoille.

      • Anonyymi

        Eikö ”työleirinsä” ala vasta tänään maanantaina? Ja matkalle tultiin jo viikko sitten. Martina ja Nanna osallistuivat yhdessä viikonloppuna johonkin rankkaan kuntokilpailuun, Nanna oli kolmas, Martina viides. Luulisi että kolmen valmentajan triathlon tähti olisi pystynyt parempaan.


      • Anonyymi

        Nämä "liimaamiset" normaali perheissä tehdään syntymästä alkaen, eikä se vaadi enää kouluikäisten lasten raahaamista mukana työkeikolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nämä "liimaamiset" normaali perheissä tehdään syntymästä alkaen, eikä se vaadi enää kouluikäisten lasten raahaamista mukana työkeikolle.

        Minusta on hienoa, että lapset pääsee mukaan lomamatkoille ja työmatkoillekin, silloin kun ne sopivat. Martinan perheen matkoistahan ei voi edes puhua loma- tai tuömatkoina kun pitää muistaa, että heillä on nyt koti Espanjassa eli ovat kotonaan. Ihanaa kun Martina menestyi hyvin viikonlppuna ja nyt alkaa se työrupeama. Hienoa, että perhe voi olla kotonaan Espanjassa kun ilmat jo Suomessa hieman kylmenevät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta on hienoa, että lapset pääsee mukaan lomamatkoille ja työmatkoillekin, silloin kun ne sopivat. Martinan perheen matkoistahan ei voi edes puhua loma- tai tuömatkoina kun pitää muistaa, että heillä on nyt koti Espanjassa eli ovat kotonaan. Ihanaa kun Martina menestyi hyvin viikonlppuna ja nyt alkaa se työrupeama. Hienoa, että perhe voi olla kotonaan Espanjassa kun ilmat jo Suomessa hieman kylmenevät.

        Ikävä kun vain toinen tyttäristä voi olla "kotona" Espanjassa ja vain toinen voi viettää siellä perheensä kanssa aikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta on hienoa, että lapset pääsee mukaan lomamatkoille ja työmatkoillekin, silloin kun ne sopivat. Martinan perheen matkoistahan ei voi edes puhua loma- tai tuömatkoina kun pitää muistaa, että heillä on nyt koti Espanjassa eli ovat kotonaan. Ihanaa kun Martina menestyi hyvin viikonlppuna ja nyt alkaa se työrupeama. Hienoa, että perhe voi olla kotonaan Espanjassa kun ilmat jo Suomessa hieman kylmenevät.

        On hienoa että sinusta on hienoa,mutta tiedätkö että monella on joku kakkoskoti jossain päin maailmaa. Silloin he joutuvat päättämään kummassa maassa käydään koulua ja kumpi on ns. lomakoti johon matkustetaan kun on oikeasti lomaa. Ei se nykypäivänä ole mitenkään harvinaista. Muutaman päivän vuodessa voi koulukin joustaa mutta ei viikkotolkulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On hienoa että sinusta on hienoa,mutta tiedätkö että monella on joku kakkoskoti jossain päin maailmaa. Silloin he joutuvat päättämään kummassa maassa käydään koulua ja kumpi on ns. lomakoti johon matkustetaan kun on oikeasti lomaa. Ei se nykypäivänä ole mitenkään harvinaista. Muutaman päivän vuodessa voi koulukin joustaa mutta ei viikkotolkulla.

        Minun tietojeni mukaan monet käyttävät pitkiäkin aikoja ulkomaan kodeissaan. Onneksi noi koulutusjärjestelyt on nykyään joustavia ja lapset voivat elää kotoisaa elämää vanhempiensa kanssa missä milloinkin ovat. Jotkut lisäksi esim purjehtivat vuoden pari lastensa kanssa ympäri maailmaa. Martinallakin on paljon vaihtoehtoja asiassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun tietojeni mukaan monet käyttävät pitkiäkin aikoja ulkomaan kodeissaan. Onneksi noi koulutusjärjestelyt on nykyään joustavia ja lapset voivat elää kotoisaa elämää vanhempiensa kanssa missä milloinkin ovat. Jotkut lisäksi esim purjehtivat vuoden pari lastensa kanssa ympäri maailmaa. Martinallakin on paljon vaihtoehtoja asiassa.

        Toivotaan että Martinakin sitten lähtee purjehtimaan perheensä kanssa ympäri maailmaa jos hänellä kerran mahdollisuuksia on. Toivotaan ettei pahoinvointi yllätä niinkuin Atlantia ylittäessä. Pinsetit mukaan vaan niin saa nyppiä säärikarvojaan kuten edellisessä jaksossa. 😎


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivotaan että Martinakin sitten lähtee purjehtimaan perheensä kanssa ympäri maailmaa jos hänellä kerran mahdollisuuksia on. Toivotaan ettei pahoinvointi yllätä niinkuin Atlantia ylittäessä. Pinsetit mukaan vaan niin saa nyppiä säärikarvojaan kuten edellisessä jaksossa. 😎

        Jep, nää on sellaisia kerran elämässä kokemuksia. Martinan olisi helppo saada joku TV-kanava purjehdusmatkalle mukaan tekemään vaikka ohjelmaa ”Martina maailman merillä” ja sarjassa voisi näyttää pysähdyksiä eksoottisissa kohteissa, niiden kulttuuria, ruokailutapoja jne. Vähän siis kun toi Anthony Bourdain ohjelmasarja. FOX voisi hyvinkin tarttua tilaisuuteen. Mukana ohjelmassa näytettäisiin miten koulua voi käydä veneessä, lapset ottaisivat skype yhteyksiä opettajiin jne. Kuulostaa ihanalta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep, nää on sellaisia kerran elämässä kokemuksia. Martinan olisi helppo saada joku TV-kanava purjehdusmatkalle mukaan tekemään vaikka ohjelmaa ”Martina maailman merillä” ja sarjassa voisi näyttää pysähdyksiä eksoottisissa kohteissa, niiden kulttuuria, ruokailutapoja jne. Vähän siis kun toi Anthony Bourdain ohjelmasarja. FOX voisi hyvinkin tarttua tilaisuuteen. Mukana ohjelmassa näytettäisiin miten koulua voi käydä veneessä, lapset ottaisivat skype yhteyksiä opettajiin jne. Kuulostaa ihanalta!

        Ja mukana olisi kotiopettaja, kokki, kuntovalmentajia ainakin pari, hieroja ja tietenkin tulkki, koska ilman näitä ei pärjäisi. Ihana ohjelma olisi, varmaankin jokin TV-tuotantoyhtiö tarttuu toimeen. Nyt menen uinnin jälkeen lounaalle syömään nieriää. Ihanaa päivää kaikille, molskis!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mukana olisi kotiopettaja, kokki, kuntovalmentajia ainakin pari, hieroja ja tietenkin tulkki, koska ilman näitä ei pärjäisi. Ihana ohjelma olisi, varmaankin jokin TV-tuotantoyhtiö tarttuu toimeen. Nyt menen uinnin jälkeen lounaalle syömään nieriää. Ihanaa päivää kaikille, molskis!

        Voi olla että oman ohjelman saa Nanna. Oli voittanut Martinan jossain kovassa kunto-kisassa Espanjassa. Nanna on rautaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla että oman ohjelman saa Nanna. Oli voittanut Martinan jossain kovassa kunto-kisassa Espanjassa. Nanna on rautaa.

        Ensimmäinen kisa Nannalta ja heti kättelyssä jätti Martinan viivalle. Mahtaa Martinaa kaduttaa kun ilmoitti heidät kisaan. Tosi noloa Martinan kannalta, hän kun lähti soitellen sotaan ja näyttämään Nannalle kumpi on kovempi luu, toisin kävi, hihihihi 😂😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensimmäinen kisa Nannalta ja heti kättelyssä jätti Martinan viivalle. Mahtaa Martinaa kaduttaa kun ilmoitti heidät kisaan. Tosi noloa Martinan kannalta, hän kun lähti soitellen sotaan ja näyttämään Nannalle kumpi on kovempi luu, toisin kävi, hihihihi 😂😂

        Kyllä tuo näyttää siltä, että Martina oli kuitenkin kisassa henkisesti parempi ja sitä myötä voittaja. Nuo molemmat on tosi treenattuja ja urheilullisia naisia ja kun molemmat on vielä seurapiirikaunottaria niin heidän on helppo hymyillä. Ihana kisa kaiken kaikkiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensimmäinen kisa Nannalta ja heti kättelyssä jätti Martinan viivalle. Mahtaa Martinaa kaduttaa kun ilmoitti heidät kisaan. Tosi noloa Martinan kannalta, hän kun lähti soitellen sotaan ja näyttämään Nannalle kumpi on kovempi luu, toisin kävi, hihihihi 😂😂

        Mikä saa ihmisen toivomaan toiselle häviämistä? Se on selvästi tässä kirjoituksessa vahingonilo kun pitää hihitellä. Se on vähän sama kun joku rääkkää vaikka jotain eläintä ja sitten nautii siitä. Minusta olisi kivempi jos kannustettaisiin ja toivottaisiin parempaa onnea seuraavalla kerralla mutta meitä on moneksi...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä saa ihmisen toivomaan toiselle häviämistä? Se on selvästi tässä kirjoituksessa vahingonilo kun pitää hihitellä. Se on vähän sama kun joku rääkkää vaikka jotain eläintä ja sitten nautii siitä. Minusta olisi kivempi jos kannustettaisiin ja toivottaisiin parempaa onnea seuraavalla kerralla mutta meitä on moneksi...

        Minäkin toivotan parempaa onnea Martinalle seuraavaan kisaan. Nanna oli henkisesti kypsempi ja siten myös voitti selvästi. Onnea molemmille hienosta kisasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensimmäinen kisa Nannalta ja heti kättelyssä jätti Martinan viivalle. Mahtaa Martinaa kaduttaa kun ilmoitti heidät kisaan. Tosi noloa Martinan kannalta, hän kun lähti soitellen sotaan ja näyttämään Nannalle kumpi on kovempi luu, toisin kävi, hihihihi 😂😂

        Vai että näin. Vai lähti Martina näyttämään!
        Hauskaa....jos kilpaillaan, niin kaikki varmaan tekevät tosissaan. Niin Nanna kuin Martina. Tässä kisassa ehkä kuitenkin tärkeintä oman itsensä voittaminen. Kyse ei ole triatlonista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai että näin. Vai lähti Martina näyttämään!
        Hauskaa....jos kilpaillaan, niin kaikki varmaan tekevät tosissaan. Niin Nanna kuin Martina. Tässä kisassa ehkä kuitenkin tärkeintä oman itsensä voittaminen. Kyse ei ole triatlonista.

        Nanna on kyllä rautaa, ihanan luonnollinen, vaatimaton, ystävällinen kaikille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nanna on kyllä rautaa, ihanan luonnollinen, vaatimaton, ystävällinen kaikille.

        Ja todella urheilullisesti lahjakas!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai että näin. Vai lähti Martina näyttämään!
        Hauskaa....jos kilpaillaan, niin kaikki varmaan tekevät tosissaan. Niin Nanna kuin Martina. Tässä kisassa ehkä kuitenkin tärkeintä oman itsensä voittaminen. Kyse ei ole triatlonista.

        Martina on urheilullisemman näköinen näyttävä fitnesskaunotar. Martinan tyylinäytteet opastavat muita oikean tekniikan pariin ja hän selvästi viihtyi kilpailussa. Naurua, iloista yhdessä oloa ja samalla omien rajojen kokeilua leikkimielisessä kisassa. Minusta tuntuu, että Martina oikein hehkuu tuolla Espanjassa ja mikäs siellä on ollessa kun on uusi hieno talo, perhe mukana ja hyviä ystäviä. Kyllä Martina on onnekas!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Martina on urheilullisemman näköinen näyttävä fitnesskaunotar. Martinan tyylinäytteet opastavat muita oikean tekniikan pariin ja hän selvästi viihtyi kilpailussa. Naurua, iloista yhdessä oloa ja samalla omien rajojen kokeilua leikkimielisessä kisassa. Minusta tuntuu, että Martina oikein hehkuu tuolla Espanjassa ja mikäs siellä on ollessa kun on uusi hieno talo, perhe mukana ja hyviä ystäviä. Kyllä Martina on onnekas!

        Kyllä Nanna on luonnonlahjakkuus urheilussa. Kaikilla ei suju noin hyvin normi treenillä. Nannan kannaisi kokoeilla triatlonia. Varmasti sujuisi hyvin ihan peruskunnolla.


    • Anonyymi

      Real training camp on alkanut! Tunnelma on katossa ja nuoret osallistujat näyttävät olevan haltioisssaan kun he kuuntelevat Martinan ja Nannan opastuksia. Myös Jere on mukana apuvalmentajana. Yhteenkuuluvuuden tunne on käsin kosketeltavaa. Todella hienoa, että Martina järjestää näitä unohtumattomia kokemuksia osallistujille ja koko homman juju on terveelliset elämäntavat, kuntoilu ja hauska yhdessä oleminen. Ihan mahtavaa!

    Ketjusta on poistettu 38 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3963
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2328
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2046
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      94
      1713
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1401
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1311
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1252
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe