KYMMENES KÄSKY!!!

”Älä tavoittele toisen taloa. Älä tavoittele hänen vaimoaan, älä orjaa tai orjatarta, älä hänen härkäänsä, älä hänen aasiaan äläkä mitään, mikä on hänen”


Yön pimeydestä tuleva ei voi astua taivaan kirkkauteen. Uusi testamentti sokaisisi sellaisen ihmisen silmät. Vanha testamentti valmistaa ihmistä ottamaan vastaan Uuden testamentin. Kymmenennessä käskyssä Herra tuo meidät suoraan Uuteen testamenttii. Käsky on lähellä uusitestamentillista. Se, millaisia toiveita ihmisellä on NYKYISESSÄ elämässään, määrittää myös sen, minne hänen sielunsa liike suuntautuu KUOLEMAN JÄLKEEN!!!

Puhtaat ajatukset ovat sielulle kuten raikas ilma on ruumiille!!! Kuka tahansa saastuneessa ilmassa oleva pyrkii pääsemään siitä pois. Himojen saastuttamassa sielussa taas ei ole enkeleille sijaa, vaan siellä rellestävät vain pirut!!!

Puhtaasta sydämestä lähtee pelkkää hyvää, mutta likaisesta pelkkiä himoja ja syntejä. Himo saa ihmisen valtaansa ja synnyttää synnin, ja synti synnyttää KUOLEMAN!!!

KATEUS on synti, joka rikkoo kymmenettä käskyä!!! Kateus syö ihmisen sielua kuten ruoste syö rautaa!!! Kateuden synnillä, HIMOLLA, aiheutat itsellesi enemmän pahaa kuin millään muulla!!! Jumalan pyhä on sanonu: ” Löyhkä vetää paikalle korppikotkia, jotka kiertelevät myös niittyjen ja kauniiden tuoksuvien alueiden yläpuolella, eivätkä kärpäset välitä terveestä ihosta, vaan asettuvat haavoihin. Samoin kateelliset eivät vilkaisekaan elämän suuriin ja loistaviin saavutuksiin, vaan kiinnittävät kaiken huomionsa rappioon.”



Näin olen käsitelly Herran kymmenen käskyä sen mukaan, kuin Henki on tehtäväkseni antanut. Herran siunaus olkoon teidän kanssanne!!!

90

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kerropa minulle miten Herran henki on antanut tehtäväsi, ihan käytännössä.
      henki on antanut tehtäväksesi käsitellä käskyt. Kerro mitä käytännössä tapahtui kun Henki tehtävän antoi


      kysyy taastätäsamaa

      • " Kerro mitä käytännössä tapahtui kun Henki tehtävän antoi"

        Kun esimiehesi antaa sinulle tehtävän, mitä siinä käytännössä tapahtuu???


      • Miten niin sukkela??? Itsehän aloitit kyselyn siitä, mitä tapahtuu kun annetaan tehtävä. Kai sinullakin on omakohtaista kokemusta siitä, kun sinä saat tehtävän???


      • Anonyymi

        Kuulehan nyt. Sinä kuvittelet tyhjällä nokkeluudella väistäväsi kysymykseni. Sinä et saa mitään Hengen tehtävää koska et vastaa kysymykseeni. Sehän on sanomattakin selvää. Js se ei muuta ole selvää, niin siitä, miten minulle puhu.

        taastätäsamaa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuulehan nyt. Sinä kuvittelet tyhjällä nokkeluudella väistäväsi kysymykseni. Sinä et saa mitään Hengen tehtävää koska et vastaa kysymykseeni. Sehän on sanomattakin selvää. Js se ei muuta ole selvää, niin siitä, miten minulle puhu.

        taastätäsamaa

        Ei tässä mistään nokkeluudesta ole kyse. Sinä kyselet hölmöjä etkä edes tunnu ymmärtävän mistä puhut!!!


      • Anonyymi

        Noinhan siinä käy joissakin uskovien piireissä..kin, joku vain sanoo saanensa tehtäväkseen sitä tai tuota ja kuulijoitten tuleen AINOASTAAN uskoa että näinhän se on.

        Jos menet kyselemään suoria kysymyksiä, ei suotavia, vastauksia ei tule eikä tarvitse sulle tarvitse mitään selitellä, kysyjälle siis annetaan pelkkä 'typeryksen leima' ja hiljennetään ja piste.

        Tuommosen kaiken takia niissä kailaisissa uskon piireissä onkin varmaan niin helppoa häärätä ja huseerata mitä vain ja ottaa vaikka se valta käsiinsä- kun ei tarvitse vastata ja epäilijän ja kyselijän on helppo vaientaa ja mitätöidä.

        Tässä ketjussa se taas nähtiin kuinka se vaientaminen käy.

        (kui2)


      • Anonyymi

        Niin se on. Lisäksi ihmettelen, miten "taskuttäynnäkiviä" selittää itselleen tapahtuneen. Koska selvästikään mitää ylimaallista ei ole tapahtunut ( koska mihinkään sellaiseen hän ei viittaa) niin jäljelle jää vain arki.

        Tässä näkyy miten tavallisia ihmisiä taskutäynnäkiviä-tyyliset ihmiset ovat.

        taastätäsamaa


      • Anonyymi
        taskuttäynnäkiviä kirjoitti:

        Ei tässä mistään nokkeluudesta ole kyse. Sinä kyselet hölmöjä etkä edes tunnu ymmärtävän mistä puhut!!!

        Noilla ateilla on pallo hukassa kun heillä on kova halu riidellä mutta eivät kykene edes siihen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noinhan siinä käy joissakin uskovien piireissä..kin, joku vain sanoo saanensa tehtäväkseen sitä tai tuota ja kuulijoitten tuleen AINOASTAAN uskoa että näinhän se on.

        Jos menet kyselemään suoria kysymyksiä, ei suotavia, vastauksia ei tule eikä tarvitse sulle tarvitse mitään selitellä, kysyjälle siis annetaan pelkkä 'typeryksen leima' ja hiljennetään ja piste.

        Tuommosen kaiken takia niissä kailaisissa uskon piireissä onkin varmaan niin helppoa häärätä ja huseerata mitä vain ja ottaa vaikka se valta käsiinsä- kun ei tarvitse vastata ja epäilijän ja kyselijän on helppo vaientaa ja mitätöidä.

        Tässä ketjussa se taas nähtiin kuinka se vaientaminen käy.

        (kui2)

        Mitä muka sinä olet kysynyt suoraan, et ole tehnyt muuta kuin haukkunut uskovia. Mikä ongelmasi on, nainen?


      • Anonyymi

        "miten "taskuttäynnäkiviä" selittää itselleen tapahtuneen. "

        En tiedä - Ehkä jotkut ajatukset joita päähän tupsahtaa, tulkitaan Jumalalta saaduiksi neuvoiksi, tai jotain sellaista se vissiin .., mene ja tiedä - mutta ehkäpä se on sitä puhetta ja kehoitusta sitten.

        En ymmärrä minäkään miksei asiaosainen voisi kysyjälle kertoa miten asian kokee - jos kerran kokee tuollaista ja siitä puhuu ja jopa "julistaa" saaneensa itse Jumalalta ohjeita neuvoa muita, tms. - Mitä pahaa siinä on että kysyy, just se haluttomuus vastata suoraan epäilyttää - koska kaikki on kuin jotain ihme sokkoleikkiä ja salailua..

        (kui2)


      • Anonyymi

        Veit jalat suustani, kui2
        En olisi itse osannut tivistää asiaa paremmin.

        taastätäsamaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "miten "taskuttäynnäkiviä" selittää itselleen tapahtuneen. "

        En tiedä - Ehkä jotkut ajatukset joita päähän tupsahtaa, tulkitaan Jumalalta saaduiksi neuvoiksi, tai jotain sellaista se vissiin .., mene ja tiedä - mutta ehkäpä se on sitä puhetta ja kehoitusta sitten.

        En ymmärrä minäkään miksei asiaosainen voisi kysyjälle kertoa miten asian kokee - jos kerran kokee tuollaista ja siitä puhuu ja jopa "julistaa" saaneensa itse Jumalalta ohjeita neuvoa muita, tms. - Mitä pahaa siinä on että kysyy, just se haluttomuus vastata suoraan epäilyttää - koska kaikki on kuin jotain ihme sokkoleikkiä ja salailua..

        (kui2)

        Sinä olet tällä vain haastamassa riitaa. Mikä on ongelmasi , nainen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin se on. Lisäksi ihmettelen, miten "taskuttäynnäkiviä" selittää itselleen tapahtuneen. Koska selvästikään mitää ylimaallista ei ole tapahtunut ( koska mihinkään sellaiseen hän ei viittaa) niin jäljelle jää vain arki.

        Tässä näkyy miten tavallisia ihmisiä taskutäynnäkiviä-tyyliset ihmiset ovat.

        taastätäsamaa

        Kun sinulle yrittää selittää, tässä tapauksella vastakysymyksellä, jolloin voisit itse saada käsityksen "mitä käytännössä tapahtuu", alat vinoilemaan minulle!!!


      • Anonyymi

        Sinä voit huoleti selittää minulle suoraan, ilman vastakysymystä. Jos teet niin, niin luen.

        taastätäsamaa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä voit huoleti selittää minulle suoraan, ilman vastakysymystä. Jos teet niin, niin luen.

        taastätäsamaa

        Et ymmärtäisi, koska kyvyttömyytesi vastata minun kysymykseeni osoittaa, että et tiedä mitä on ottaa vastaan tehtävänantoa. Tämä puolestaan kertoo sen, että kaikkein epätodennäköisimmässä vaihtoehdossa olisit aina ollut asemassa, jossa SINÄ jaat tehtäviä muille. Todennäköisimmässä vaihtoehdossa joko olet onnistunut luistaman työelämän, armeijan jne. JA / TAI olet kyvytön ottamaan vastaan ja ymmärtämään tehtävänantoja.


      • Anonyymi

        Työelämässä ihmiset antavat komentoketjun mukaan tehtäviä toisilleen. Minulle on selvää, mitä ihmisten välillä on ottaa vastaan tehtäviä ja antaa niitä. Tiedän myös, mikä on johtajan tehtävä. Johtajahan ei tee työtä.

        Sinä et vastaa vieläkään minulle vaan sanot, että "Et ymmärtäisi, koska kyvyttömyytesi vastata minun kysymykseeni osoittaa, että et tiedä mitä on ottaa vastaan tehtävänantoa."

        Kuten sanoin, tiedän mitä on ottaa vastaan tehtäviä. Siirrytään eteenpäin ja kerro vastaus kysymykseeni. Kerropa minulle miten Herran henki on antanut tehtäväsi, ihan käytännössä. Henki on antanut tehtäväksesi käsitellä käskyt.
        Kerro mitä käytännössä tapahtui kun Henki tehtävän antoi

        Odotan vastausta.

        taastätäsamaa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Työelämässä ihmiset antavat komentoketjun mukaan tehtäviä toisilleen. Minulle on selvää, mitä ihmisten välillä on ottaa vastaan tehtäviä ja antaa niitä. Tiedän myös, mikä on johtajan tehtävä. Johtajahan ei tee työtä.

        Sinä et vastaa vieläkään minulle vaan sanot, että "Et ymmärtäisi, koska kyvyttömyytesi vastata minun kysymykseeni osoittaa, että et tiedä mitä on ottaa vastaan tehtävänantoa."

        Kuten sanoin, tiedän mitä on ottaa vastaan tehtäviä. Siirrytään eteenpäin ja kerro vastaus kysymykseeni. Kerropa minulle miten Herran henki on antanut tehtäväsi, ihan käytännössä. Henki on antanut tehtäväksesi käsitellä käskyt.
        Kerro mitä käytännössä tapahtui kun Henki tehtävän antoi

        Odotan vastausta.

        taastätäsamaa

        "Odotan vastausta."

        Kerro minulle, mitä käytännössä tapahtuu, kun otat vastaa tehtävän, ja olet jo LÄHES vastannut omaan kysymykseesi.

        MUTTA

        Epäilen suuresti ettei sinulla ole käytännön kokemusta työelämästä. Kirjoitat

        "Johtajahan ei tee työtä."

        Oletko KOSKAAN oikeassa elämässä tavannut johtajaa ja nähnyt mitä hän tekee???


      • Anonyymi

        Oen tavannnut montakin johtajaa ja tiedän mitä he tekevät? Entä sinä? Miksi tuot esille tuon kohdan tekstissäni?
        Oletko itse koskaan ollut työssä?

        taastätäsamaa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oen tavannnut montakin johtajaa ja tiedän mitä he tekevät? Entä sinä? Miksi tuot esille tuon kohdan tekstissäni?
        Oletko itse koskaan ollut työssä?

        taastätäsamaa

        " Miksi tuot esille tuon kohdan tekstissäni?"

        Koska se on täysin irti todellisuudesta!!! En usko, että sinulla on käytännön kokemusta työelämästä, kuinka voisit edes ymmärtää, mitä on ottaa vastaan tehtäviän sen enempää kuin sitäkään, mitä on antaa tehtäviä. Koko alkuperäinen kysymyksesi osoittaa, että keskitys täysin epäolennaisuuksiin, koska kykysi ymmärtää olennainen on varsin rajoittunut. Sanonkin sinulle ihan näin lähimmäisenä; elä oikeaa elämää, opiskele, mene töihin, katsele ympärillesi, lue muutakin kuin keskustelupalstoja...


      • Anonyymi

        Kysyjä siis syyllistetään, mitätöidään, laitetaan hiljaiseksi = henkistä väkivaltaa - rikkoneeko se itse noita esille tuotuja käskyjä - lisäselvennyksineen, sitä voi miettiä.

        Kyllä kaikki yhteisöt - joissa ei kysymistä siedetä eli se vaiennetaan kuten tässä (kin)ketjussa on havaittu (jos kysymys sattuu olemaan "väärää" lajia) - kannattaa kiertää kaukaa, eikä nyt ainakaan liittymistä edes harkita.

        Se on taattu hälymerkki jos ei voi kysyä tai ei saa selvää vastausta.


        Eihän kaikki ummikot voi tietää minkä sorttinen kysymys on "sensuroitu" eli kielletty, joka on perin outo piirre että niitä sensuroituja kysymyksiä on tosi paljon.

        Normaalioloissa kun voi ja saa kysellä asioista eikä se mikään loukkaus ole - ei voi siis tietää että kysyminen onkin kiellettyä jossain.

        Koulussakin varmaan vain ne "fiksuimmat" oppilaat voivat jotakin kysellä tuommosella periaatteella.

        (kui2)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Työelämässä ihmiset antavat komentoketjun mukaan tehtäviä toisilleen. Minulle on selvää, mitä ihmisten välillä on ottaa vastaan tehtäviä ja antaa niitä. Tiedän myös, mikä on johtajan tehtävä. Johtajahan ei tee työtä.

        Sinä et vastaa vieläkään minulle vaan sanot, että "Et ymmärtäisi, koska kyvyttömyytesi vastata minun kysymykseeni osoittaa, että et tiedä mitä on ottaa vastaan tehtävänantoa."

        Kuten sanoin, tiedän mitä on ottaa vastaan tehtäviä. Siirrytään eteenpäin ja kerro vastaus kysymykseeni. Kerropa minulle miten Herran henki on antanut tehtäväsi, ihan käytännössä. Henki on antanut tehtäväksesi käsitellä käskyt.
        Kerro mitä käytännössä tapahtui kun Henki tehtävän antoi

        Odotan vastausta.

        taastätäsamaa

        Johtaja ei tee työtä. Hihii!


      • Anonyymi

        Alkuperäinen kysymykseni kuului:
        "Kerro mitä käytännössä tapahtui kun Henki tehtävän antoi?"
        Älä luistele pois vaan vastaa.

        Sitten omaan väitteesesi joka oli:
        Epäilen suuresti ettei sinulla ole käytännön kokemusta työelämästä. Kirjoitat
        "Johtajahan ei tee työtä."
        Oletko KOSKAAN oikeassa elämässä tavannut johtajaa ja nähnyt mitä hän tekee???

        Olen ollut työelämässä ja tiedän, mitä johtaja tekee. Sinä et tiedä.
        Johtajan tehtävä on järjestää yritykseen työtä, ohjata työtä ja vastata tuloksista.

        Vastaukseni ei ole irti todellisuudesta, mutta sinä sitävastoin jätät taas vastaamatta kysymykseeni.
        Se kuului:
        "Kerro mitä käytännössä tapahtui kun Henki tehtävän antoi?"

        taastätäsamaa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Alkuperäinen kysymykseni kuului:
        "Kerro mitä käytännössä tapahtui kun Henki tehtävän antoi?"
        Älä luistele pois vaan vastaa.

        Sitten omaan väitteesesi joka oli:
        Epäilen suuresti ettei sinulla ole käytännön kokemusta työelämästä. Kirjoitat
        "Johtajahan ei tee työtä."
        Oletko KOSKAAN oikeassa elämässä tavannut johtajaa ja nähnyt mitä hän tekee???

        Olen ollut työelämässä ja tiedän, mitä johtaja tekee. Sinä et tiedä.
        Johtajan tehtävä on järjestää yritykseen työtä, ohjata työtä ja vastata tuloksista.

        Vastaukseni ei ole irti todellisuudesta, mutta sinä sitävastoin jätät taas vastaamatta kysymykseeni.
        Se kuului:
        "Kerro mitä käytännössä tapahtui kun Henki tehtävän antoi?"

        taastätäsamaa

        Noh, jos todella olet noin selvillä asioista niin vastaa sinä minun kysymykseeni ensin. Tämä ihan sen vuoksi, että en todellakaan ole vakuuttunut edelleenkään todellisuudentajustasi. Jos kuitenkin vastaat ja vastauksesi perusteella toivottavasti osoitat olevasi tietoinen realiteeteista, niin vastaan kernaasti sinulle ja keskustelen aiheesta. Kommenttisi tähän asti kuitenkin osoittavan lähinnä sinun vieraantuneisuuttasi todellisesta elämästä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Alkuperäinen kysymykseni kuului:
        "Kerro mitä käytännössä tapahtui kun Henki tehtävän antoi?"
        Älä luistele pois vaan vastaa.

        Sitten omaan väitteesesi joka oli:
        Epäilen suuresti ettei sinulla ole käytännön kokemusta työelämästä. Kirjoitat
        "Johtajahan ei tee työtä."
        Oletko KOSKAAN oikeassa elämässä tavannut johtajaa ja nähnyt mitä hän tekee???

        Olen ollut työelämässä ja tiedän, mitä johtaja tekee. Sinä et tiedä.
        Johtajan tehtävä on järjestää yritykseen työtä, ohjata työtä ja vastata tuloksista.

        Vastaukseni ei ole irti todellisuudesta, mutta sinä sitävastoin jätät taas vastaamatta kysymykseeni.
        Se kuului:
        "Kerro mitä käytännössä tapahtui kun Henki tehtävän antoi?"

        taastätäsamaa

        >Alkuperäinen kysymykseni kuului:
        "Kerro mitä käytännössä tapahtui kun Henki tehtävän antoi?"

        Eikä vastausta tule millään. Minuakin kiinnostaisi suuresti tietää, annettiinko tehtävä kirjallisesti, suullisesti vai telepaattisesti ja onko koko tapahtumasta mitään muuta näyttöä kuin oma inttäminen.


      • Anonyymi

        Pidetään tämä keskustelu järjestyksessä. Minä kysyin ja sinä vastaat. Silloin tästä ei tule eri suuntaan hajoavaa kaaosta.

        Minun todellisuudentajussani ei ole mitään vikaa. Olen tietoinen realiteeteista.
        Jos et ymmärrä, mitä kirjoitan, se ei välttämättä johdu siitä, että olen seonnut. Se voi johtua siitä, että et ymmärrä ja se on eri asia.

        taastätäsamaa


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Alkuperäinen kysymykseni kuului:
        "Kerro mitä käytännössä tapahtui kun Henki tehtävän antoi?"

        Eikä vastausta tule millään. Minuakin kiinnostaisi suuresti tietää, annettiinko tehtävä kirjallisesti, suullisesti vai telepaattisesti ja onko koko tapahtumasta mitään muuta näyttöä kuin oma inttäminen.

        Olen iloinen, että aihe kiinnostaa. Vastaan kyllä, jos tuon alkuperäisen kysyjän todellisuudentajusta tulee joskus varmistus. Katsokaas, jos kysyjä on niin eksyksissä, kuin mitä tuo kysyjä-parka tähänastisten kommenttiensa perusteella vaikuttaisi olevan, vastaukseni saattaisi olla hänelle enemmän vahingoksi kuin hyödyksi. Siksi on EHDOTTOMAN tärkeää, että asia varmistuu!!! Kysymys itsessään tulee toki ihan validiksi siinä vaiheessa, kun varmistuu, että kysyjä tietää mitä kysyy!!!


      • Anonyymi

        Sinä olet sinnikäs ja haluat jostain syystä varmuuden todellisuudentajustani.
        Tervejärkisyyteni on palstalla olijoille selvää joten voit siirtyä päivän tekstiin. Kysyin:
        Alkuperäinen kysymykseni kuului:
        "Kerro mitä käytännössä tapahtui kun Henki tehtävän antoi?"

        taastätäsamaa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet sinnikäs ja haluat jostain syystä varmuuden todellisuudentajustani.
        Tervejärkisyyteni on palstalla olijoille selvää joten voit siirtyä päivän tekstiin. Kysyin:
        Alkuperäinen kysymykseni kuului:
        "Kerro mitä käytännössä tapahtui kun Henki tehtävän antoi?"

        taastätäsamaa

        "Tervejärkisyyteni on palstalla olijoille selvää"

        Olen pahoillani, mutta EI OLE!!!


      • Anonyymi

        Pysytään asiassa.
        Esitin kysymyksen johon et vieläkään vastaa. Totean etet vastaa, koska joutuisi myöntämään sellaista jota et halua meidän tietävän.

        taastätäsamaa


      • Anonyymi
        taskuttäynnäkiviä kirjoitti:

        "Tervejärkisyyteni on palstalla olijoille selvää"

        Olen pahoillani, mutta EI OLE!!!

        Vieläkö eräs vaientamistaktiikka jota käytät: on sen inttäminen että kysyjä onkin "menettänyt todellisuudentajunsa". - Niin ei tarvitse vastata mitään.

        Kuinkahan paljon sinulla niitä vaientamistaktiikoita siellä plakkarissasi oikein lieneekään?

        Tämähän alkaa olla mielenkiintoista seurattavaa.

        (kui2)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pysytään asiassa.
        Esitin kysymyksen johon et vieläkään vastaa. Totean etet vastaa, koska joutuisi myöntämään sellaista jota et halua meidän tietävän.

        taastätäsamaa

        Palataan asiaan kun olet valmis :-)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vieläkö eräs vaientamistaktiikka jota käytät: on sen inttäminen että kysyjä onkin "menettänyt todellisuudentajunsa". - Niin ei tarvitse vastata mitään.

        Kuinkahan paljon sinulla niitä vaientamistaktiikoita siellä plakkarissasi oikein lieneekään?

        Tämähän alkaa olla mielenkiintoista seurattavaa.

        (kui2)

        "Tämähän alkaa olla mielenkiintoista seurattavaa."

        Seuraa mieluummin itse käskystä käytävää keskustelua, tämä sivujuonne ei nyt johda mihinkään. Palaan mielelläni asiaan kun tuo kysyjä on valmis :-)


      • taskuttäynnäkiviä kirjoitti:

        "Tämähän alkaa olla mielenkiintoista seurattavaa."

        Seuraa mieluummin itse käskystä käytävää keskustelua, tämä sivujuonne ei nyt johda mihinkään. Palaan mielelläni asiaan kun tuo kysyjä on valmis :-)

        On se harmi kun noi ei osaa kysyä mutta vaarivat vastauksia 🤔 ja sitten kun vastaat, vastaus ei kelpaa.
        Sinun pitisi nyt vaan mennä kyykkyyn ja nuolla niiden saappaiden pohjat😃


      • usko.vainen kirjoitti:

        On se harmi kun noi ei osaa kysyä mutta vaarivat vastauksia 🤔 ja sitten kun vastaat, vastaus ei kelpaa.
        Sinun pitisi nyt vaan mennä kyykkyyn ja nuolla niiden saappaiden pohjat😃

        Odotellaan rauhassa, vastaan kyllä kunhan kysyjä on valmis vastaukseen. Nykyisellään hän ei vastauksesta hyötyisi, ehkä jopa vahinkoa saisi sielulleen!!!


      • taskuttäynnäkiviä kirjoitti:

        Odotellaan rauhassa, vastaan kyllä kunhan kysyjä on valmis vastaukseen. Nykyisellään hän ei vastauksesta hyötyisi, ehkä jopa vahinkoa saisi sielulleen!!!

        Minäkin seuraan tilannetta 😃 siunausta.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Minäkin seuraan tilannetta 😃 siunausta.

        Siunausta sinunkin elämääsi ystäväni Kristuksessa :-)


      • Anonyymi

        Toimitte erinomaisina esimerkkeinä/ valaisijoina siitä miten se vaientaminen tietynlaisissa yhteisöissä sujuu, joissa ei kuulijakunnalta odoteta mitään muuta kuin sokeaa kaiken uskomista ja suun supussa pitämistä ja joota!

        Tämä on vielä turvallinen "alusta" olla kyselijänä, mutta niissä "suljetuissa" oloissa se on varmasti pelkkä pakkopaitaa pitää suunsa soukemmalla asioista joita ei sallita kysellä, takuulla lytätään jos alkaa tivaamaan.

        Mitä kummallista muka on nimimerkin "taastätäsamaa" kysymyksessä:
        "Kerro mitä käytännössä tapahtui kun Henki tehtävän antoi?" -SUORA kysymyshän tuo on.

        Kun "Henki" antaa tehtävän lienee vähän eri asia kuin että esimies töissä antaa tehtävän, - miksei tuommoinen herättäisi kysymystä: että miten..
        (kui2)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toimitte erinomaisina esimerkkeinä/ valaisijoina siitä miten se vaientaminen tietynlaisissa yhteisöissä sujuu, joissa ei kuulijakunnalta odoteta mitään muuta kuin sokeaa kaiken uskomista ja suun supussa pitämistä ja joota!

        Tämä on vielä turvallinen "alusta" olla kyselijänä, mutta niissä "suljetuissa" oloissa se on varmasti pelkkä pakkopaitaa pitää suunsa soukemmalla asioista joita ei sallita kysellä, takuulla lytätään jos alkaa tivaamaan.

        Mitä kummallista muka on nimimerkin "taastätäsamaa" kysymyksessä:
        "Kerro mitä käytännössä tapahtui kun Henki tehtävän antoi?" -SUORA kysymyshän tuo on.

        Kun "Henki" antaa tehtävän lienee vähän eri asia kuin että esimies töissä antaa tehtävän, - miksei tuommoinen herättäisi kysymystä: että miten..
        (kui2)

        En tiedä missä salaseuroissa sinä käyt mutta minä käyn ihan julkisissa seurakunnissa 🤓

        Mitä käytännössä tapahtui kun PH antoi tehtävän 🤔❓
        Ihan sitä samaa kun kuka tahansa saa jonkun tehtävän. Tehtävä joko otetaan vastaan tai hylätään. Ei siinä mitään mystistä ole.


      • usko.vainen kirjoitti:

        En tiedä missä salaseuroissa sinä käyt mutta minä käyn ihan julkisissa seurakunnissa 🤓

        Mitä käytännössä tapahtui kun PH antoi tehtävän 🤔❓
        Ihan sitä samaa kun kuka tahansa saa jonkun tehtävän. Tehtävä joko otetaan vastaan tai hylätään. Ei siinä mitään mystistä ole.

        "Mitä käytännössä tapahtui kun PH antoi tehtävän 🤔❓
        Ihan sitä samaa kun kuka tahansa saa jonkun tehtävän. Tehtävä joko otetaan vastaan tai hylätään. Ei siinä mitään mystistä ole. "

        Aamen, aamen, aamen!!!


      • Anonyymi
        taskuttäynnäkiviä kirjoitti:

        "Mitä käytännössä tapahtui kun PH antoi tehtävän 🤔❓
        Ihan sitä samaa kun kuka tahansa saa jonkun tehtävän. Tehtävä joko otetaan vastaan tai hylätään. Ei siinä mitään mystistä ole. "

        Aamen, aamen, aamen!!!

        Hah,Hah "Henki" tuli luoksesi näkyvästi,? istuutui ehkä vastapäätäsi ja sitten antoi tehtävän suullisesti eli puhui kuten ihminenkin - näkyi kuten ihminen, keskustelitte ja neuvottelitte aikanne ja sovitte asian aivan kuten ihmiset keskenään toimivat tai sitten jollain muulla tavalla. Ahaa

        Noin se menee kun ei tarvitse selitellä ja voi säveltää ihan mitä vain ja kansa uskoo, jatka vaan samaan malliin - ehkä itse uskot sanomisiisi. Vai Saitko..han mieleesi mielestäsi hienoja ajatuksia ja se oli sitä "tehtävän antoa" eli tulkitset ne Hengen antamiksi ne ajatuksesi..jos noin on mikset voi sanoa sitä.

        Mutta ei mennyt läpi oma selittelysi.. . :D -tällä kertaa ainakaan.

        (kui2)


      • Anonyymi
        taskuttäynnäkiviä kirjoitti:

        "Mitä käytännössä tapahtui kun PH antoi tehtävän 🤔❓
        Ihan sitä samaa kun kuka tahansa saa jonkun tehtävän. Tehtävä joko otetaan vastaan tai hylätään. Ei siinä mitään mystistä ole. "

        Aamen, aamen, aamen!!!

        Miten tämän käskyn noudattaminen näkyy Sinun elämässäsi?

        IR


      • Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

        En tiedä missä salaseuroissa sinä käyt mutta minä käyn ihan julkisissa seurakunnissa 🤓

        Mitä käytännössä tapahtui kun PH antoi tehtävän 🤔❓
        Ihan sitä samaa kun kuka tahansa saa jonkun tehtävän. Tehtävä joko otetaan vastaan tai hylätään. Ei siinä mitään mystistä ole.

        Teikäläisillä on ne salaseurat, sillä teillä ei ilmeisesti ole tapana vastata kysymyksiin vaan tehdään vastakysymyksiä kysyjälle! :))))))
        Se näkyy Sinustakin ja tyylistäsi tehdä vain se vastakymys.

        - Mutta jos viihdyt niissä ympyröissä joissa ei tarvitse itse ajatella mitään niin mikäs sen parempi - silloinhan sinä et kärsi tuosta vaan tykkäät vaan kun joku on valmiiksi asiat puolestasi ajatellut. - Vähän sillee niinkuin isi ja äiti ajattelevat pienten lastensa puolesta lähes kaiken.

        (kui2)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Teikäläisillä on ne salaseurat, sillä teillä ei ilmeisesti ole tapana vastata kysymyksiin vaan tehdään vastakysymyksiä kysyjälle! :))))))
        Se näkyy Sinustakin ja tyylistäsi tehdä vain se vastakymys.

        - Mutta jos viihdyt niissä ympyröissä joissa ei tarvitse itse ajatella mitään niin mikäs sen parempi - silloinhan sinä et kärsi tuosta vaan tykkäät vaan kun joku on valmiiksi asiat puolestasi ajatellut. - Vähän sillee niinkuin isi ja äiti ajattelevat pienten lastensa puolesta lähes kaiken.

        (kui2)

        Mistäs sinä sen tiedät jos ne ovat kerran salaseurat 😂❓

        Mikä se asia nyt on mitä haluat kysyä tai mistä haluat keskustella❓


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hah,Hah "Henki" tuli luoksesi näkyvästi,? istuutui ehkä vastapäätäsi ja sitten antoi tehtävän suullisesti eli puhui kuten ihminenkin - näkyi kuten ihminen, keskustelitte ja neuvottelitte aikanne ja sovitte asian aivan kuten ihmiset keskenään toimivat tai sitten jollain muulla tavalla. Ahaa

        Noin se menee kun ei tarvitse selitellä ja voi säveltää ihan mitä vain ja kansa uskoo, jatka vaan samaan malliin - ehkä itse uskot sanomisiisi. Vai Saitko..han mieleesi mielestäsi hienoja ajatuksia ja se oli sitä "tehtävän antoa" eli tulkitset ne Hengen antamiksi ne ajatuksesi..jos noin on mikset voi sanoa sitä.

        Mutta ei mennyt läpi oma selittelysi.. . :D -tällä kertaa ainakaan.

        (kui2)

        Mielenkiintoista tuo sinun väittely ja inttäminen itsesi kanssa :-D


      • Anonyymi

        Ihminen saa "näyn" kuten Paavalin sanotaan saaneen.

        Nykyaika on toisenlaista. PH antaa tehtävän ja sillä siisti. Mika Niikko ja kumppanit rukoilivat Pyhän Hengen ohjeiden mukaan
        aivottoman ruumiin henkiinheräämistä.

        taastätäsamaa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen saa "näyn" kuten Paavalin sanotaan saaneen.

        Nykyaika on toisenlaista. PH antaa tehtävän ja sillä siisti. Mika Niikko ja kumppanit rukoilivat Pyhän Hengen ohjeiden mukaan
        aivottoman ruumiin henkiinheräämistä.

        taastätäsamaa

        Onko Niikkokin ollut tuollaisessa mielettömyydessä mukana? Sen tiedän että Koiviston Make oli.


      • Anonyymi

        Olipa oli. Kaikkea se Pyhä Henki teettää. Mutta aivottoman kalmon henkiin rukoileminen on sentään ymmärrettävää. Hyvin perusteltu käsky Hengeltä hiljentää järki-ihmisen vastalauseen aivojen tarpeellisuudesta.

        taastätäsamaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa oli. Kaikkea se Pyhä Henki teettää. Mutta aivottoman kalmon henkiin rukoileminen on sentään ymmärrettävää. Hyvin perusteltu käsky Hengeltä hiljentää järki-ihmisen vastalauseen aivojen tarpeellisuudesta.

        taastätäsamaa

        Eikös pidä ensin olla kuollut, että voi herätä henkiin vai ihan eläviäkö teikäläiset.....


      • Anonyymi

        ET OSAA LUKEA?


      • Anonyymi
        taskuttäynnäkiviä kirjoitti:

        Miten niin sukkela??? Itsehän aloitit kyselyn siitä, mitä tapahtuu kun annetaan tehtävä. Kai sinullakin on omakohtaista kokemusta siitä, kun sinä saat tehtävän???

        yhdestoista käsky älä tee tänään sitä minkä voit huomenna toisella teettää


    • Anonyymi

      Hyvä, että et tavoittele muiden orjattaria.
      🤣🤣🤣

      • Anonyymi

        Niin, vain omia orjattaria saa tavoitella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin, vain omia orjattaria saa tavoitella.

        Meille annettiin ikuisesti voimassa olevat Jumalan käskyt, joiden mukaan lähimmäisten pitäminen orjuudessa on täysin luonnollista ja normaalia.

        Sitten vielä ihmetellään, kun juuri kukaan ei noilta hihuttajilta enää mitään ohjeistusta osta.


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Meille annettiin ikuisesti voimassa olevat Jumalan käskyt, joiden mukaan lähimmäisten pitäminen orjuudessa on täysin luonnollista ja normaalia.

        Sitten vielä ihmetellään, kun juuri kukaan ei noilta hihuttajilta enää mitään ohjeistusta osta.

        Mihin lahkon mahdat kuulua kun tuollaiset käskyt olet saanut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mihin lahkon mahdat kuulua kun tuollaiset käskyt olet saanut.

        Avauksessahan orjien pitämisen normaalistava käsky on sekä suoraan että seliteltynä.


      • Anonyymi

        "Meille annettiin ikuisesti voimassa olevat Jumalan käskyt, joiden mukaan lähimmäisten pitäminen orjuudessa on täysin luonnollista ja normaalia"

        Siihen aikaan Lähi-idän yhteiskunnissa oli orjia. Laki, josta on ollut puhe (613 kpl) ei määräännyt:"ota orjia." Siten ei voi sanoa, että olisi ikuiset Jlan lait ottaa orjia.
        Kun yhteisikunnat muuttuivat, orjuus lakkasi.

        taastätäsamaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Meille annettiin ikuisesti voimassa olevat Jumalan käskyt, joiden mukaan lähimmäisten pitäminen orjuudessa on täysin luonnollista ja normaalia"

        Siihen aikaan Lähi-idän yhteiskunnissa oli orjia. Laki, josta on ollut puhe (613 kpl) ei määräännyt:"ota orjia." Siten ei voi sanoa, että olisi ikuiset Jlan lait ottaa orjia.
        Kun yhteisikunnat muuttuivat, orjuus lakkasi.

        taastätäsamaa

        Orjuus kuuluu kaikkiin kulttuureihin. Se ei ole Jumalan käsky. Länsimaissakin on tälläkin hetkellä paljon erilaista orjuutta.


      • Orjuus on joka tapauksessa laitonta ja orjuuttaminen rikos, jonka tietoon saaminen on heti ilmoitettava poliisille eikä suinkaan jonnekin pellepalstoille.

        >Orjuus on yleisempää kuin koskaan ihmiskunnan historiassa
        Orjia voi olla enemmän kuin koskaan, mutta ihmisiäkin on huimasti enemmän. Se ei siis ole "yleisempää kuin koskaan".

        Kun maailmassa oli alle miljardi ihmistä, Amerikoissa oli lähemmäs parikymmentä miljoonaa orjaa.


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Orjuus on joka tapauksessa laitonta ja orjuuttaminen rikos, jonka tietoon saaminen on heti ilmoitettava poliisille eikä suinkaan jonnekin pellepalstoille.

        >Orjuus on yleisempää kuin koskaan ihmiskunnan historiassa
        Orjia voi olla enemmän kuin koskaan, mutta ihmisiäkin on huimasti enemmän. Se ei siis ole "yleisempää kuin koskaan".

        Kun maailmassa oli alle miljardi ihmistä, Amerikoissa oli lähemmäs parikymmentä miljoonaa orjaa.

        Orjuus rehottaa ”sivistyksen” lisääntyessä vaikka poistatitkin linkit

        https://yle.fi/uutiset/3-6866794

        https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/2016021521121452


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Orjuus kuuluu kaikkiin kulttuureihin. Se ei ole Jumalan käsky. Länsimaissakin on tälläkin hetkellä paljon erilaista orjuutta.

        euroopassa monet valtiot ovat alistaneet väestönsä tummien hyökkääjien orjuksi


    • Kateus on suurenerginen voima, jolla moni on saanut elämänsä raiteilleen. Se tekee ihmisestä aktiivisen, jopa liiankin niin, että luonto kuormittuu. Pitäisi kai tyytyä vähempään.

    • Alottajalla on kyllä kymmenet kaskut ihan sekasin. Katkismuksessa ei näitä näin opeteta. Onks alottaja joku lahkolainen?

    • Anonyymi

      En ole koskaan ollut kateellinen yhdestäkään orjasta. Nykymaailma on mennyt sillä tavalla luonnottomaksi, että orjia ei enää ole.

    • Ei koske vieraita kansoja? Jotta voisi olla tarpeeksi rikas noudattaakseen lakeja pitää saada rahaa ja omaisuutta muualta. Pitää ryöstää vieraita kansoja ja heidän omaisuuttaan. Ja sitten kun on 100000 dollarin omaisuus ja suuri irtaimisto ryöstettynä alemmilta roduilta tai kansoilta voi alkaakkin noudattamaan täysin lakia - ainakin pienen ajanjakson ajaksi.

      Laki on nationalistinen ja koskee vain tiettyä pyhien yhteisöä. Sen ulkopuolella olevia saa pettää ja ryöstää mielin määrin.

    • Juu. En tavoittele toisen orjatarta. En pitäisi orja(tart)a. Jos voisin, vapauttaisin orja(ttare)t.

    • Hauskasti tässä käskyssä vaimo todetaan suoraan omaisuudeksi. Naisella ei edes voi olla omaisuutta, joten käsky kohdistuu vain miehille.

      • Anonyymi

        Jeesus on kanssasi eri mieltä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus on kanssasi eri mieltä.

        Hänellä on toki siihen oikeus. Selvää tekstiä tuo silti on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus on kanssasi eri mieltä.

        Voitko perustella esittämäsi näkemyseron.
        Palstalla on tuotu esille Jeesuksen noudattaneen käskyjä tarkasti, miksi hän olisi ollut eri mieltä kuin on kirjoitettu?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voitko perustella esittämäsi näkemyseron.
        Palstalla on tuotu esille Jeesuksen noudattaneen käskyjä tarkasti, miksi hän olisi ollut eri mieltä kuin on kirjoitettu?

        Koska tuolloin vaimo oli omaisuutta miehelle. Tuolloin aivan normaalia ajattelua, joka nyt tuntuu vieraalta.


      • mummomuori kirjoitti:

        Koska tuolloin vaimo oli omaisuutta miehelle. Tuolloin aivan normaalia ajattelua, joka nyt tuntuu vieraalta.

        Voi olla että alkukantainen maatalousyhteiskunta ei olisi toiminut ilman naisten alistamista ja orjuutta, mutta sitä ihmettelen, että kaikki Jumalan juutalaisille antamat viestit vain vahvistivat tätä äärimmäistä eriarvoisuutta, vaikka Kaikkivaltiaan olisi pitänyt tietää että se ei tule pelittämään ikuisesti. Ja että se on väärin.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Voi olla että alkukantainen maatalousyhteiskunta ei olisi toiminut ilman naisten alistamista ja orjuutta, mutta sitä ihmettelen, että kaikki Jumalan juutalaisille antamat viestit vain vahvistivat tätä äärimmäistä eriarvoisuutta, vaikka Kaikkivaltiaan olisi pitänyt tietää että se ei tule pelittämään ikuisesti. Ja että se on väärin.

        Se on meidän mielestämme eriarvoisuutta, mutta tuolloin ajatusmaailma oli kovin erilainen. Tämä on yksi, miksi Raamatun kohtia ei voi sellaisenaan noudattaa.

        Jumala on antanut meille myös sen vapauden, että voimme päättää monesta asiasta ihan itse.


      • mummomuori kirjoitti:

        Se on meidän mielestämme eriarvoisuutta, mutta tuolloin ajatusmaailma oli kovin erilainen. Tämä on yksi, miksi Raamatun kohtia ei voi sellaisenaan noudattaa.

        Jumala on antanut meille myös sen vapauden, että voimme päättää monesta asiasta ihan itse.

        >Jumala on antanut meille myös sen vapauden, että voimme päättää monesta asiasta ihan itse.

        Kuitenkin meillä on Raamatussa aihetodisteita siitä että Jumalan mielestä orjien pito on täysin OK, mutta ei mitään näyttöä siitä että orjuus olisi Hänen mielestään tuomittavaa ja pahasta. Silloin harvoin kun Raamatussa vihjataan ihmisten tasa-arvontapaiseen, sillä selvästi tarkoitetaan vapaita miehiä. Antiikin Kreikan demokratiakin koski – tietenkin – vain heitä.

        Orjuutta kannattamalla pelaa siis ikään kuin varman päälle, kun tietää että Jumala ei ainakaan vastusta sitä. 😉

        Saa väittää vastaan. 😜


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Jumala on antanut meille myös sen vapauden, että voimme päättää monesta asiasta ihan itse.

        Kuitenkin meillä on Raamatussa aihetodisteita siitä että Jumalan mielestä orjien pito on täysin OK, mutta ei mitään näyttöä siitä että orjuus olisi Hänen mielestään tuomittavaa ja pahasta. Silloin harvoin kun Raamatussa vihjataan ihmisten tasa-arvontapaiseen, sillä selvästi tarkoitetaan vapaita miehiä. Antiikin Kreikan demokratiakin koski – tietenkin – vain heitä.

        Orjuutta kannattamalla pelaa siis ikään kuin varman päälle, kun tietää että Jumala ei ainakaan vastusta sitä. 😉

        Saa väittää vastaan. 😜

        ”Kuitenkin meillä on Raamatussa aihetodisteita siitä että Jumalan mielestä orjien pito on täysin OK…”

        Tässä lähestyn asiaa näkemykseni kautta, eli niin VT kuin UT on ihmisten kirjoittama, johon heijastuu heidän käsityksensä esim. yhteiskunnasta. Konservatiivit aikoinaan perustelivat orjien pitoa juuri sanatarkan tulkinnan avulla.

        Jeesuskaan ei suoraan kehota muuttamaan yhteiskuntaa, mutta tässä tulee esille asian ydin.

        4:18 "Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan evankeliumia köyhille; hän on lähettänyt minut saarnaamaan vangituille vapautusta ja sokeille näkönsä saamista, päästämään sorretut vapauteen,

        Ehkä ei kannattanut tuohon aikaan tuon radikaalimmin asiaa ilmaista?


      • mummomuori kirjoitti:

        ”Kuitenkin meillä on Raamatussa aihetodisteita siitä että Jumalan mielestä orjien pito on täysin OK…”

        Tässä lähestyn asiaa näkemykseni kautta, eli niin VT kuin UT on ihmisten kirjoittama, johon heijastuu heidän käsityksensä esim. yhteiskunnasta. Konservatiivit aikoinaan perustelivat orjien pitoa juuri sanatarkan tulkinnan avulla.

        Jeesuskaan ei suoraan kehota muuttamaan yhteiskuntaa, mutta tässä tulee esille asian ydin.

        4:18 "Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan evankeliumia köyhille; hän on lähettänyt minut saarnaamaan vangituille vapautusta ja sokeille näkönsä saamista, päästämään sorretut vapauteen,

        Ehkä ei kannattanut tuohon aikaan tuon radikaalimmin asiaa ilmaista?

        >Konservatiivit aikoinaan perustelivat orjien pitoa juuri sanatarkan tulkinnan avulla.

        Merkkaan tämän muistikirjaani. Hyvä muistutus.


    • Anonyymi

      hidastaelamaa.fi/2018/05/tutkija-intuitio-on-yksi-sisaisen-tietamisen-tapa
      " intuitio sanana saattaa aiheuttaa ihmisissä erilaisia reaktioita riippuen siitä, mitä sanaan liittää. Intuitio on saattanut saada taakakseen vivahteita yliluonnollisesta tai jostain mystisestä huuhaasta. Tämä epämääräisyyden viitta saattaa johtua siitä, että intuitiota ei ole tutkittu kovin paljon. Näin ollen ei ole myöskään yhteisiä sanoja keskustella asiasta, ja on vaikea luottaa mutu-tietoon, jos sitä pidetään täysin irrationaalisena."
      Asiaa on aika vähän tutkittu, kuten tuo kirjoituskin kertoo. Joillakin vain intuitio on voimakkaampi ja kehittyneempi. Nyt kun ollaan luterialaisuus-palstalla, niin kerrotaan uskonnolisesta intuitiosta, mikä tarkoittaa sitä, että joku mm. mietiskelyn kautta voi saada kutsun eli intuition kertoa jotain asiaa toisille ("Jumala kutsuu sanomaan"). Tästähän on paljon esimerkkejä mm. maallikkoseuroista, joissa joku saa sisäisen kutsun l. intuition esittää puheessaan jonkun asian, jonka kanssa puhujan tietämättä joku toinen painiskelee oikein tosissaan ja saa sitten vastauksen kyselyynsä.

      • Anonyymi

        "Tutkijan vinkit intuition vahvistamiseen – ”Intuitio on yksi sisäisen tietämisen tapa – siinä missä järkiajattelukin”

        Nyt on uusi ryhmä tullut esitelemään Suuria Ajatuksia.


        taastätäsamaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tutkijan vinkit intuition vahvistamiseen – ”Intuitio on yksi sisäisen tietämisen tapa – siinä missä järkiajattelukin”

        Nyt on uusi ryhmä tullut esitelemään Suuria Ajatuksia.


        taastätäsamaa

        Intuitio on siis sinulle täysin tuntematon käsitys. Kaikki tuntematon on sinulle uhka, jota pitää demonisoida ja mitätöidä. Ymmärrän ja otan osaa.


      • Anonyymi

        Anonyymi 11.8.2019 12:49
        "Kaikki tuntematon on sinulle uhka, jota pitää demonisoida ja mitätöidä. Ymmärrän ja otan osaa. "

        Tekstissä luki:
        "Asiaa on aika vähän tutkittu, kuten tuo kirjoituskin kertoo. Joillakin vain intuitio on voimakkaampi ja kehittyneempi. Nyt kun ollaan luterialaisuus-palstalla, niin kerrotaan uskonnolisesta intuitiosta, mikä tarkoittaa sitä, että joku mm. mietiskelyn kautta voi saada kutsun eli intuition kertoa jotain asiaa toisille ("Jumala kutsuu sanomaan"). Tästähän on paljon esimerkkejä mm. maallikkoseuroista, joissa joku saa sisäisen kutsun l. intuition esittää puheessaan jonkun asian, jonka kanssa puhujan tietämättä joku toinen painiskelee oikein tosissaan ja saa sitten vastauksen kyselyynsä. "

        Vastaan:
        Jos joku kokee mieleensä nousseen ajatuksen Jumalan kutsuna sanomaan jotain, niin omahan on mielensä. Minä tiedetystä syystä en pidä tuollaista totena. Jos teidän päänne ja teidän Jumalanne toimivat tuolla tavalla yhteen, niin oma on vastuunne.



        taastätäsamaa


      • ”…uskonnolisesta intuitiosta, mikä tarkoittaa sitä, että joku mm. mietiskelyn kautta voi saada kutsun eli intuition kertoa jotain asiaa toisille ("Jumala kutsuu sanomaan")…”
        ”…maallikkoseuroista, joissa joku saa sisäisen kutsun l. intuition esittää puheessaan jonkun asian…”

        Tosin jotkut väittävät tuota Pyhäksi hengeksi…

        Asta Raami on väitellyt intuitiosta ja tutkinut aihepiiriä.
        ”Intuition hyödyntämisestä päätöksenteossa ei ole kyse siis siitä, että lähtisimme tunnereaktion perässä, tai toimisimme pelkojemme ohjaamina, vaan siitä, että oppii tunnistamaan ja tiedostamaan omaa ajattelua.”

        ”Myös rationaalinen päättely voi johtaa harhaan, mikäli analyysi ei ole pitävä ja pätevä. Samalla tavalla intuitio voi sekoittua esimerkiksi pelkoihin ja olla erittäin epäluotettava.”
        YLE Tiedät vaikka et tiedä tietäväsi - miten intuitiota voi havaita?

        Liittyi intuitio sitten uskonnolliseen tai ihan mihin tahansa ajatteluun, sitä voi olla haastavaa tunnistaa. Mutta sitä voi opetella.

        ”Mitä vankempi asiantuntemus on, sitä enemmän intuitioon uskalletaan luottaa…”
        ”Suurin osa alitajuisesta tiedon prosessoinnista tapahtuu intuition puolella, ja vastaus vain pulpahtaa mieleen…”
        ”Päättely on hyvä keskittymään, tarkentamaan ja analysoimaan. Intuitio ei pysty samaan, mutta se perkaa jättimäistä tietovirtaa. Tutkijat ovat laskeneet, että päättely pystyy käsittelemään maksimissaan 50 bittiä informaatiota sekunnissa, ja samassa ajassa intuitio ehtii käsitellä tietoa 11 miljoonan bitin verran.”

        Eli aivomme ottavat vastaan huomattavan enemmän informaatiota kuin oletamme. Me emme vain sitä tiedosta.
        Kun harjoittaa ”havaintokykyä, eli mitä signaaleja huomataan, ja erottelukykyä, eli miten olennaiset ja yhä hienovaraisemmat signaalit voi tunnistaa.”, niin intuitiota oppii käyttämään paremmin.

        ”Intuitio on monimuotoista, abstraktia ja usein ilmaisun tavoittamattomissa.”
        YLE Kasvokkain: Intuition asiantuntija Asta Raami tietää, mitä töitä robotit eivät vie – "Vain ihmismieli erottaa heikot signaalit"5.8.2017


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        ”…uskonnolisesta intuitiosta, mikä tarkoittaa sitä, että joku mm. mietiskelyn kautta voi saada kutsun eli intuition kertoa jotain asiaa toisille ("Jumala kutsuu sanomaan")…”
        ”…maallikkoseuroista, joissa joku saa sisäisen kutsun l. intuition esittää puheessaan jonkun asian…”

        Tosin jotkut väittävät tuota Pyhäksi hengeksi…

        Asta Raami on väitellyt intuitiosta ja tutkinut aihepiiriä.
        ”Intuition hyödyntämisestä päätöksenteossa ei ole kyse siis siitä, että lähtisimme tunnereaktion perässä, tai toimisimme pelkojemme ohjaamina, vaan siitä, että oppii tunnistamaan ja tiedostamaan omaa ajattelua.”

        ”Myös rationaalinen päättely voi johtaa harhaan, mikäli analyysi ei ole pitävä ja pätevä. Samalla tavalla intuitio voi sekoittua esimerkiksi pelkoihin ja olla erittäin epäluotettava.”
        YLE Tiedät vaikka et tiedä tietäväsi - miten intuitiota voi havaita?

        Liittyi intuitio sitten uskonnolliseen tai ihan mihin tahansa ajatteluun, sitä voi olla haastavaa tunnistaa. Mutta sitä voi opetella.

        ”Mitä vankempi asiantuntemus on, sitä enemmän intuitioon uskalletaan luottaa…”
        ”Suurin osa alitajuisesta tiedon prosessoinnista tapahtuu intuition puolella, ja vastaus vain pulpahtaa mieleen…”
        ”Päättely on hyvä keskittymään, tarkentamaan ja analysoimaan. Intuitio ei pysty samaan, mutta se perkaa jättimäistä tietovirtaa. Tutkijat ovat laskeneet, että päättely pystyy käsittelemään maksimissaan 50 bittiä informaatiota sekunnissa, ja samassa ajassa intuitio ehtii käsitellä tietoa 11 miljoonan bitin verran.”

        Eli aivomme ottavat vastaan huomattavan enemmän informaatiota kuin oletamme. Me emme vain sitä tiedosta.
        Kun harjoittaa ”havaintokykyä, eli mitä signaaleja huomataan, ja erottelukykyä, eli miten olennaiset ja yhä hienovaraisemmat signaalit voi tunnistaa.”, niin intuitiota oppii käyttämään paremmin.

        ”Intuitio on monimuotoista, abstraktia ja usein ilmaisun tavoittamattomissa.”
        YLE Kasvokkain: Intuition asiantuntija Asta Raami tietää, mitä töitä robotit eivät vie – "Vain ihmismieli erottaa heikot signaalit"5.8.2017

        "Tosin jotkut väittävät tuota Pyhäksi hengeksi…" Tuollaista en kyllä ollut koskaan pitkän ikäni aikana kuullut tai nähnyt. Mutta kuukkelista sitten löysinkin paljon materiaalia ja kappas, juuri samaa asiaa on jo mainittu myös uskonnollisessa kielenkäytössä. En kyllä ihan täysin vastavaa väitettä, mutta Ristin voiton sivulta löysin mielenkiintoisen vivahde-eron, johon lähinnä viittasin: "Intuitio ei ole sama kuin Jumalan ääni, mutta se on oivallinen lahja, jota Pyhä Henki käyttää."


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Tosin jotkut väittävät tuota Pyhäksi hengeksi…" Tuollaista en kyllä ollut koskaan pitkän ikäni aikana kuullut tai nähnyt. Mutta kuukkelista sitten löysinkin paljon materiaalia ja kappas, juuri samaa asiaa on jo mainittu myös uskonnollisessa kielenkäytössä. En kyllä ihan täysin vastavaa väitettä, mutta Ristin voiton sivulta löysin mielenkiintoisen vivahde-eron, johon lähinnä viittasin: "Intuitio ei ole sama kuin Jumalan ääni, mutta se on oivallinen lahja, jota Pyhä Henki käyttää."

        ”Tuollaista en kyllä ollut koskaan pitkän ikäni aikana kuullut tai nähnyt.”

        Minä taas voin lukea miltei päivittäin täältä! Kun olen seurannut vuosia niiden tuttavieni elämää, jotka omasta mielestään nimenomaan kuuntelevat PH:ä, niin havaintoja on voinut tehdä. Samoin kun juttelee ja siten kysyy, niin aina saa hyvin epämääräisen vastauksen siitä, miten he selittävät asiaa.

        "Intuitio ei ole sama kuin Jumalan ääni, mutta se on oivallinen lahja, jota Pyhä Henki käyttää."

        Tuo lienee paljon lähempänä totuutta?


    • Anonyymi

      Ttk:lla taitaa olla naisille niin tyypillistä hysteeristä oireilua. Tähän viittaa henkiolennoilta saadut käskyt ja tuollainen intomielinen esitys.

    • Anonyymi

      Siunaan sinur Israelin Jumalan Kunnian Nimessä ole siunattu nyt ja aina Tuomiopäivään asti.
      Älä pelkää kultaseni' laki on kultaakin arvokkaampi' viisaus on rikkautta siiis hopeaa' kulta on rakkaitta
      Ole siubanattu aina tuomiopäiböän adtti ole turvallisella mieleölä sillä ne jotka sinua kadejtivat jumalaisuuttasi ei jumalankaltaisuuttadi kadehtubat ole turvallisella mielellä MinäHRTRAsinunjumslsi sinut siunaam ja tämä pilano ' tämä pieni suloinenpoikanik on tuleva julistamaan Jumalan öain tiividtrttynä ksikkide mikäUudedsaliitossa lukee kiitosjaaamennytainajaiankaikksisuuksuunasti

    • Anonyymi

      Pyhäpäivän siis jola on Herran meidän Jumalamme åyhittämälepopäibbä on ensisijaisedti tärkeö ja todella tärkeä mutta älä suurentele sitä liilaa.
      Eli ja siis se oäivä pn pyhitrty hengelliselle kssvuöle uskovat seurakunnadda rukoulevat siunaavat seurakunnam johtakien puoöedta
      Eli ja siis näiööä johtajullea ei ole aikss Raamatun meidän HerrammeJumalanSanan lukemiselle toistenn saarnojen kuulemideöle eikä lopuksi oms
      N gengellisennkadvub edisyämodrllebpyhän ruloiksen hlautta.
      Rukous on suurinajanvieytiotaoa.ajattele'mien suuuren hengellisen kadvun voit tämän lepopäovän takiakauttasaada älä tee työtä silloib

      • Tätä lisää! Eläköön avohoito! 👍🏻


    • Anonyymi

      >> Älä tavoittele toisen taloa. Älä tavoittele hänen vaimoaan, älä orjaa tai orjatarta, älä hänen härkäänsä, älä hänen aasiaan äläkä mitään, mikä on hänen”<<

      Kyseinen käsky asettaa meidät suomalaiset erikoiseen asemaan:
      Tuossa on säädetty, että vaimo on orjien sekä kotieläinten kanssa samassa asemassa.
      Suomessa ei ole laillista pitää eläinten asemaan asetettuja orjia ja vaimoa, joten täällä miehet ja naiset vaikuttavat kelpaamattomilta täyttämään tuotakaan käskyä.
      Palstalla esitetyistä ylevistä sanoista huolimatta kellään ei taida olla mahdollisuutta tarvittavan muutoksen tekemiseen, olemme joka iikka tottelemattomuuden tiellä tonkimassa toistemme asioita.

      Vaikuttaa siltä, kuin kaikki avioliitot sekä pyrkimykset hyvään, ovat turhia koska meiltä puuttuu Raamatullinen kelvollisuus Korkeimman edessä.

      • ”Kyseinen käsky asettaa meidät suomalaiset erikoiseen asemaan…”

        Vain jos alamme tulkitsemaan Raamattua siten, ”miten se on kirjoitettu”, kuvaamasi voisi olla totta. Kuten huomataan, tässäkin fundamentalistit käyttävät tulkintaa… Kun noita orjia voi aika vähän nykyään ostaa… :D


    • Anonyymi

      Ksteid on tärjeä ennenkaikkea siksi, koskabsen avulla ketjätöön rahss se on yleisun ja sekå suurin

    • ”Älä tavoittele toisen taloa. Älä tavoittele hänen vaimoaan…”

      Vanhassa muodossaan se kuluu 2Moos. 20:17 Älä himoitse lähimmäisesi huonetta. Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa äläkä hänen palvelijaansa, palvelijatartaan, härkäänsä, aasiansa äläkä mitään, mikä on lähimmäisesi omaa."

      Himoita termiä käytetään Raamatussa ilmaisemaan, kun haluaa jotain oikein kovasti. Esimerkiksi kohdassa Jesaja: 29:8 Niinkuin nälkäinen on unissaan syövinänsä, mutta herää hiuka sydämessä, ja niinkuin janoinen on unissaan juovinansa, mutta herää, ja katso, hän on nääntynyt ja himoitsee juoda, niin on oleva kaikki kansain lauma, joka sotii Siionin vuorta vastaan.

      Kun haluaa saada lisää jotain, ehkä se on parempi talo, parempaa viljelysmaata, upeampi auto, kauniimpi vaimo tai vastaavaa, eikö se ole enemmän ahneutta?

      Ahneus ajaa sitten tekoihin, kuten vaikka petokseen jne. jotta saisi tuon toisen oman eli omaisuuden.

      ”Kateus syö ihmisen sielua kuten ruoste syö rautaa!!!”
      ”Kateuden synnillä, HIMOLLA…”

      Kateus on hiukan erilainen tunne. Se voi syntyä vertailusta, kun toisella on parempi, hienompi, kauniimpi, jne. joku jonka hän omistaa, syntyy tunne, että on jotenkin huonompi. Sitten voi syntyä katkeruus, ja haluaa tavalla tai toisella tehdä vahinkoa toisen omaisuudelle. Toinen vaihtoehto on, että alkaakin kilpailla, alkaa hankkimaan (himoitsemaan) vieläkin parempaa ja hienompaa itselleen.

      Kateellinen voi olla myös toisen asemalle, lahjakkuuksille tai vaikka ulkonäölle. Itsensä vääränlainen vertailu voi tosiaan olla tie katkeruuteen ja pahasuopuuteen. Itseensä tyytyväinen puolestaan voi ajatella, olisihan se kiva jos olisin kuin tuo toinen, mutta ei minun tarvitse .

      Kerrankin muuten himo tuli oikeassa kontekstista esille, se ei tosiaan tarkoita seksuaalisia haluja.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      174
      1578
    2. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      126
      1501
    3. Mitä sä kuvittelit

      Kun annoit mulle huomiosi, tottakai minä menin ihastumaan suhun. En ole koskaan ollut se henkilö keneen kukaan kiinnittä
      Ikävä
      119
      1442
    4. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      8
      1147
    5. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      74
      983
    6. Sähköauto ei saastuta

      Koska sähköautossa ei ole saastutusputkea kuten polttomoottoriautossa. Saastuttajille tulee mätkäistä kunnon saastutusv
      Maailman menoa
      276
      950
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      223
      932
    8. Olisitko oikeasti

      valmis kohtaamaan kaivattusi?
      Ikävä
      86
      873
    9. Älä nainen leikistä suutu!

      Ja kyllä täytyy kritiikkiäkin kestää, mm. ylipaino, se että oot köyhä jne jne Melko tutulta mieheltä
      Ikävä
      77
      823
    10. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      147
      814
    Aihe