Mammoilta mammografiat pois

Anonyymi

Mitäpä niitä tankkeja skannaamaan alvariinsa. Silmänruokaahan ne ovat.

25

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No jo oli päivän paras lohkaisu.

      Olen samaa mieltä.

    • Anonyymi

      alvariinsa on suomea?

      • Anonyymi

        = kaiken aikaa
        på allvar kahdella ällällä tarkoittaa jotain muuta; ei sitä, että jotain on Alvarin päällä koska Alvar kuten Aalto on erisnimi

        Kyllä rintojen litistys on ainutkertainen etu. Tietty yläikäraja on.
        Ehkei yli 70-vuotiaiden rinnoilla ole väliä???
        Ikinä ei ole ollut miestä kuvaamassa. Miksiköhän?
        Käviskö sääli? Lohduttaisiko?

        Minni


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        = kaiken aikaa
        på allvar kahdella ällällä tarkoittaa jotain muuta; ei sitä, että jotain on Alvarin päällä koska Alvar kuten Aalto on erisnimi

        Kyllä rintojen litistys on ainutkertainen etu. Tietty yläikäraja on.
        Ehkei yli 70-vuotiaiden rinnoilla ole väliä???
        Ikinä ei ole ollut miestä kuvaamassa. Miksiköhän?
        Käviskö sääli? Lohduttaisiko?

        Minni

        Aina vastaus apinalla!!!


      • Anonyymi

        Kyllä mammografiakuvaukset ovat tärkeitä. Oma rintasyöpäni löydettiin kuvausten ansiosta yli 15 v. sitten.

        Olen tuolloin lyhyen sairausloman jälkee pystynyt antamaan yhteiskunnalle paljon mm. veronmaksahana. Kuin myös läheisilleni apuna ja tukena.

        Enkä ole ainoa, tiedän sen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aina vastaus apinalla!!!

        Korkeasaarestako kirjoitat?
        Pähkinöitä.

        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä mammografiakuvaukset ovat tärkeitä. Oma rintasyöpäni löydettiin kuvausten ansiosta yli 15 v. sitten.

        Olen tuolloin lyhyen sairausloman jälkee pystynyt antamaan yhteiskunnalle paljon mm. veronmaksahana. Kuin myös läheisilleni apuna ja tukena.

        Enkä ole ainoa, tiedän sen.

        Ymmärsit kait ironian.
        Miksi kuvaukset päättyvät. Ketkä päätöksen ovat tehneet (miehet?) ja 50-luvullako?
        Pidän mammografiaa tärkeänä ja olen käynyt säännöllisesti.

        Beng

        Hinta noin 100 € Kelan korvauksen jälkeen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärsit kait ironian.
        Miksi kuvaukset päättyvät. Ketkä päätöksen ovat tehneet (miehet?) ja 50-luvullako?
        Pidän mammografiaa tärkeänä ja olen käynyt säännöllisesti.

        Beng

        Hinta noin 100 € Kelan korvauksen jälkeen.

        Seulonnat on ilmaiset ainakin Suomessa. Kuitenkin liian moni jättää käyttämättä tämän mahdollisuuden hyväkseen.


      • siilivain kirjoitti:

        Seulonnat on ilmaiset ainakin Suomessa. Kuitenkin liian moni jättää käyttämättä tämän mahdollisuuden hyväkseen.

        Itse käyn julkisella kerran vuodessa. Vielä uä päälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        = kaiken aikaa
        på allvar kahdella ällällä tarkoittaa jotain muuta; ei sitä, että jotain on Alvarin päällä koska Alvar kuten Aalto on erisnimi

        Kyllä rintojen litistys on ainutkertainen etu. Tietty yläikäraja on.
        Ehkei yli 70-vuotiaiden rinnoilla ole väliä???
        Ikinä ei ole ollut miestä kuvaamassa. Miksiköhän?
        Käviskö sääli? Lohduttaisiko?

        Minni

        Minulla on kaksi kertaa ollut kuvaajana nuori mies ja täytyy sanoa että molemmat oli huomattavasti helläkätisempiä kuin naiset ja saivat kivuttomasti asian hoidettua, naisten käsittelyssä usein sain kokea kipua, saa nähdä miten pari viimeistä menee jos kutsu vielä tulee

        vanhanaakka


    • Anonyymi

      Mammografia on kyllä tarpeellinen. Itse olen jo 68v, ja en enää saa sitä kunnallisesti. Vielä kävin kerran ilmaisessa, loppuu 69 ikävuoteen. Joku kirjoitti tuolla aiemmin jotain, että 70 vuotiaiden rinnoilla ei enää niin väliä, mutta kun on itse joskus sen ikäinen, luulen, että on väliä. Katsos, ikä on vain numeroita ja kun olet siinä iässä, saatat tuntea itsesi vielä nuoreksi ja elämäsi sen arvoiseksi, että haluat sen vielä jatkuvan ja haluat rintasi tarkistuttaa syövän varalta.
      Itse aion käydä yksityisellä vielä jatkossakin jos muuten elinpäiviä riittää.

      • Anonyymi

        Laitan sinullekin.
        Ymmärsit kait ironian.
        Eiköhän heitto ole päättäjille?
        Miksi lopetetaan tuohon ikään?

        Beng


    • Tyhmä aloitus,
      luuletko, että rinnat skannauksessa katoavat.

      Joukkoseulonnat ovat hyvä asia,
      ja niistä voi aina kieltäytyä, ilmoittaa vain kuvauksen suorittajalle, että Kiitos ei.

      Tyhmempikin tajuaa, että pieni aikaisessa vaiheessa havaittu palo on helpompi ja sammuttajalle eli kunnille halvempi sammutta kuin kuin suu, pitkälle levinnyti palo, eli varhaisessa vaiheessa havaittu syöpä on aina halvempaa ja potilaallekin helpompaa hoitaa.

      Seulonta on pieni vaiva hyötyyn nähden. kansantaloudellisesti edullista, eihän niitä muuten tarjottaisi.
      Ilomielin olen kaikissa seulonnoissa, käynyt ja koskaan en ole turhaksi kokenut.

      Pianhan saadaan eturauhassyöpä ja paksunsuolensyöpäseulonnat

    • Anonyymi

      Käyn kyllä vielä joukkoseulonnoissa, niin kauan kun niitä saa, mutten sitten enää. Jos jotakin löytyisi, niin en kuitenkaan hoitaisi, vaan häviäisin sopuisasti pois. En voi sietää sairaaloita, enkä hoitohenkilöitä, enkä heidän hoitojaan. Inhoan koko systeemiä!

    • Anonyymi

      Äijiltä pallit pois,JO LOPPUU AINAINEN NAISTEN VONKAAMINEN.

      • Anonyymi

        Niinhän sitä sanotaan, mutta mulla ollut jo kohta kaksivuosikymmentä kestänyt platoninen suhde. Ei o kuule tyyppi "vongannut". Ei olla pussattu, parikertaa vaan pikaisesti halattu.


    • Anonyymi

      Seksi ei ole tärkein juttu, kun lapset jo tehty. On muutakin mukavaa, kun ollaan parisuhteessa tai muutenkin.

      • Anonyymi

        Yksin on paras,kyllästynyt koko ajatukseenkin.


    • Anonyymi

      Kävin gynegologin vinkistä yksityisessä ultrassa, koska meidän paikkakunnalla ilmaiset seulonnat olivat loppuneet muistaakseni 60 ikävuoteen ja edellisestä omamaksuisesta mammografiasta oli jokunen vuosi. Mitä löytyi? Jokin outo jota itse en ollut edes huomannut, ja osoittautui syöväksi. Se leikattiin keskussairaalassa osapoistona, joten minulla on nyt reilut 1,5 rintaa jäljellä. Hyvä naiskirurgi oli.

      Valitettavasti vartijaimusolmukkeestakin löytyi jokin epäily, joten kuukauden kuluttua niitä poistettiin kymmenittäin. Imusolmukeleikkaus jälkiseuraamuksineen (mm. käden turvotus) on ollut mielestäni keljumpi kuin rintasyöpäleikkaus, josta jopa jäi jäljelle suuri osa rintaa.

      Jos yleiset seulonnat olisivat jatkuneet pidemmälle, olisi syöpä mitä ilmeisimmin havaittu varhaisemmassa vaiheessa. Paljonkohan yhteiskunta säästi?

      Mielestäni seulontoja pitää tarjota ilmaiseksi naisille niin kauan kun haluavat niissä käydä. Vaikka joskus mammografiatutkimus onkin melko kivulias, niin ei se aina ole. Riippuu röntgenhoitajasta.

      • Anonyymi

        3. kpl
        Tuota ihmettenkin, miksi tuollainen ikäkatto?
        Voisihan se olla kunnallinen palvelu, mikä maksaisi esim. 30 €.
        Yksityisen 100 € sisältää voittoa, mikä menee kenties veroparatiisiin.

        Beng


      • Anonyymi

        Se on kyllä niin, että, kun se tissi laitetaan siihen alustalle, niin se on kone joka hoitaa kuvauksen ja se on ihan sama, ei ole mitään merkitystä, kuka hoitaja siinä on.

        Vanhoissa koneissa sattuu, uusissa ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on kyllä niin, että, kun se tissi laitetaan siihen alustalle, niin se on kone joka hoitaa kuvauksen ja se on ihan sama, ei ole mitään merkitystä, kuka hoitaja siinä on.

        Vanhoissa koneissa sattuu, uusissa ei.

        Olen itseoppinut kotikopeloija, eräitäkin rintamuksia on kämmeneni saanut kohdata. Kukaan nainen ei ole parahtanut, sattuu. Syöpätapauksiakaan ei ole sormiini osunut.


      • Anonyymi

        Ehkäpä juuri se 'asettelu' on taidetta.
        Joskus sattuu, joskus ei. Joskus toiseen rintaan sattuu, toiseen ei.
        Ei se kone robottina hommaa hoida, varma on niin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se on kyllä niin, että, kun se tissi laitetaan siihen alustalle, niin se on kone joka hoitaa kuvauksen ja se on ihan sama, ei ole mitään merkitystä, kuka hoitaja siinä on.

        Vanhoissa koneissa sattuu, uusissa ei.

        Hoitaja säätää litistävän paineen.


    • Anonyymi

      Aikalailla se sattuu, jos ei ole pelkät tyhjät rukkaset sinne tissiprässiin laittaa. Olis aika kauheeta, jos hoitaja sais jonkun kohtauksen tai tulis vaikka sähkökatko tai jokin kstartrofi. Siinähän sitten jäät parkumaan, että joku auttaisi. Selvitty on siitäkin prässitä ainakin vielä. Ehkä joskus jää itkemään, kunnes palomiehet pelastaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1779
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1694
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      104
      1525
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1521
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1508
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1395
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      16
      1371
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1202
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1135
    Aihe