Reittilentoyhtiö vs Lomalentoyhtiö

Anonyymi

Osaako joku sanoa kokemuksia millaista on työskennellä esimerkiksi Tuilla, Thomas Cookilla tai Finnairilla, Norwegianilla jne. Millaisia kohteita ja yöpymisiä? Palkkaus?

6

122

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jokaisen yhtiön kohteet selviävät helposti heidän omilta nettisivuiltaan.

      Noin muuten olen itse siinä käsityksessä, että reittilennoilla kohteessa ei olla kauaa tai välttämättä ollenkaan. Lomalennoilla taas kohteessa saatetaan olla pidempään. Asiakaskunta on toki myös erilaista. Reittilennoilla matkustaa jengiä laidasta laitaan, paljon työmatkoilla olevia matkustajia, business matkustajia yhtiöstä riippuen, omatoimimatkaajia jne. Lomalennoilla taas matkustaa paljon lapsiperheitä yms. Pakettimatkaajia. Lomalennot on yleensä aika kausiluontoisia, eli tui, Thomas cook yms palkkaavat yleensä lähinnä talvikaudelle. Reittilennot taas tietysti pyörii ympäri vuoden ihan normaalisti koko ajan.
      Palkat vaihtelee suuresti ihan työnantajasta riippuen, mutta palkka toki selviää paremmin sitten yhtiön valintakokeissa/haastattelussa jos sinne asti etenee.

    • Anonyymi

      Mua kiinnostaa myöskin... Finnairista olen kuullut kavereilta, mutta onko niin, että kohteissa ollaan nykyään lyhyempiä aikoja ja enemmän kääntyviä?

      • Anonyymi

        Tottakai. Ei kohteissa todellakaan olla kauaa, Euroopan lennoilla ei monesti ollenkaan ja kaukolennoillakin vain 1 yö joka menee pitkälti nukkuessa.
        Ei se lentoemännän työ ole mitään lomailua vaan työskentelyä lentokoneessa. Monella on valitettavasti aivan väärän kuva kyseisestä työstä ja sitten petytään kun todellisuus iskee vasten kasvoja.
        Lentoemännän työ on mahtavaa työtä oikeille tekijöille, mutta on tärkeää ymmärtää, ettei työtä tehdä siksi koska "halutaan matkustella". Lentoemännän työtä tehdään siksi, koska halutaan huolehtia lentoturvallisuudesta ja palvella matkustajia lennolla. Pääosin lentokentällä käännytään nopeasti ja lähdetään takaisin.

        Esim. Helsinki- Barcelona, sitten Barcelonassa lyhyt 30min breikki ja kone valmistellaan seuraavia matkustajia varten, seuraavat matkustajat kyytiin ja lähdetään takaisin saman tien. Juuri ja juuri ehdit ehkä käydä koneesta ulkona, mutta et välttämättä kyllä sitäkään.


    • Anonyymi

      Kiinnostaa kuulla lisää

      • Anonyymi

        Nostan keskustelua


    • Anonyymi

      Lomalentoyhtiöllä kertyy päivärahat kun kohteissa ollaan yleensä pidempiä aikoja, ja lennot on omalla kokemuksella mukavempia ihmisten ollessa hyvällä tuulella, ja lennät aina X kohteeseen ja jäät yöksi sinne, ei mitään 6 sektorin suhaamista.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe