Keskenmenon jälkeen vuoto jatkuu

pikkumyy

Hei,
ajattelin kysäistä miten teillä muilla on käynyt. Mulla keskenmeno (tuulimuna, lääkkeellinen tyhjennys) reilu kolme viikkoa sitten. Viikon kesti suurin vuoto, pari viikkoa tullut enemmän ja vähemmän ruskeaa vuotoa - enimmäkseen tuhruvuotoa. Pari päivää jo ajattelin että on melkein jo loppunut. Mutta sitten taas tänään, hillitön verihyytymä klöntti vessareissulla. Onko normaalia vai onko sinne kohtuun nyt kuitenkin jääny jotain mikä vaatisi vielä kaavinnan?! Mulla ei ole ollut kipuja eikä vuoto haise mitenkään vanhaa verta kummemmalle.

Odottelin jo toiveikkaana ehkä viikon sisälle normaaleja kuukautisia mutta sen kai nyt saa unohtaa jos kohtu ei ole vielä edes tyhjä raskaudesta? Vai?

Tahtoisin jo kovasti mennä eteenpäin ja yrittää uutta. Jälkitarkastus on ensi viikolla - neljä viikko keskenmenosta.

14

16226

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokenut

      Mulla koko prosessi kesti n.2 kk:tta. Ja ennen et voi kokeilla uudelleen kun normaalit kuukautiset alkaneet. Toki tää on henkilöistä kiinni, miten menee. Sinuna odottaisin malttamattomana jälkitarkastusta, koska ultrassa ne näkee sen parhaiten. Toki jos sinua häiritsee se kovasti ota yhteyttä lääkäriin, pääset hyvässä lykyssä heti tarkastukseen.Kukaan täällä ei siis voi auttaa sinua täysin.....

      • hilla

        mulla vuoto jatkunut jo 4 viikkoa... Joten samassa veneessä ollaan. Tosin jälkitarkastuksessa löytyi vielä jäänteitä alkiosta tai istukasta, joka mahdolliseti aiheuttanut sen, ettei kohtu ole kokonaan tyhjentynyt... loppua odottelen minäkin malttamattomana. Nyt jo 6. viikko menillään.


      • Pikkumyy
        hilla kirjoitti:

        mulla vuoto jatkunut jo 4 viikkoa... Joten samassa veneessä ollaan. Tosin jälkitarkastuksessa löytyi vielä jäänteitä alkiosta tai istukasta, joka mahdolliseti aiheuttanut sen, ettei kohtu ole kokonaan tyhjentynyt... loppua odottelen minäkin malttamattomana. Nyt jo 6. viikko menillään.

        Miten sulla todettiin jälkitarkastuksessa että kohtuun on jääny jotain? Et saanut aikaa kaavintaan? Mulla jälkitarkastusaika varattu työterveyslääkärille - epäilempä että tietää näistä asioista paljoakaan. Odotan lähetettä gynekologille..Toivon vaan ettei tartte mitään kaavintoja. En jaksa enää.


      • hilla
        Pikkumyy kirjoitti:

        Miten sulla todettiin jälkitarkastuksessa että kohtuun on jääny jotain? Et saanut aikaa kaavintaan? Mulla jälkitarkastusaika varattu työterveyslääkärille - epäilempä että tietää näistä asioista paljoakaan. Odotan lähetettä gynekologille..Toivon vaan ettei tartte mitään kaavintoja. En jaksa enää.

        gynekologini teki sisätutukimuksen ja heti huomasi, että jotakin outoa näkyy. Läsäks katto ultralla ja totes kohdun sitten tyhentyneen.


    • marella

      Omaan selvään keskenmenoon tehtiin lääketieteellinen tyhjennys, vuoto alkoi runsaana uudelleen, seuraavaksi aamuksi polille => kohdussa vielä selvää raskausmateriaalia (olisi kaavittu, mutta valehtelin, että olin syönyt) => uusi pillerityhjennys ja viikottaiseen hcg-arvon seurantaan, kunnes arvo laski riittävän alas.

    • anna

      Mulla lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen vuoto kesti 6 viikkoa, sitten kahdet seuraavat kuukautisetkin aiemmasta (ennen keskenmennyttä raskautta) poikkeavat ja paljon tuhrua ja tiputtelua menkkojen välilläkin. Nyt kolmannet menkat ja edelleen ulos tulee kaikenlaista.
      Lääkäri sanoi että on ihan normaalia, koska raskaus oli jo vk 12. Välillä ajattelen, että olisiko kaavinta ollut sittenkin parempi kuin tää ällöttävä vuoto.

      • taas yksi kokenut

        mulla jälkivuoto 5vk ja sit tuhrua 1vk ja perään kuukautiset ja sit taas tuhrua ja...

        mietin itsekkin et olisko kaavinta ollut parempi vaihto-ehto,kuulemma vuodot vähäisempiä ja palautuminen nopeampaa...


      • Kärsinyt
        taas yksi kokenut kirjoitti:

        mulla jälkivuoto 5vk ja sit tuhrua 1vk ja perään kuukautiset ja sit taas tuhrua ja...

        mietin itsekkin et olisko kaavinta ollut parempi vaihto-ehto,kuulemma vuodot vähäisempiä ja palautuminen nopeampaa...

        Mulla tehtiin kaavinta rv 14 1. Jälkivuoto kesti 4 viikkoa. Sitten oli viikon vuotamatta ja alkoivat kuukautiset, jotka kestivat 10 päivää ja sen jälkeen tuhrutteli ja välillä vuoti ihan kunnolla. Sitä jatkui seuraaviin kuukautisiin asti. Kun toiset kuukautiset olivat kestäneet 2 viikkoa, varasin lääkäriajan. Hemoglobiini oli 111. Muuta vikaa ei löytynyt. Sain hormoonikuurin vuotojen lopettamiseksi. Kotona huomasin, että en saisi syödä niitä hormooneita. Söin kuitenkin yhden laatan (10 tablettia). Kuurin aikana oli vielä tiputteluvuotoa, ja sen jälkeen alkoivat kuukautiset. Sitten vuodot viimein loppuivat. Toista laattaa hormooneja en sitten aloittanut, koska edellisten sivuoireet tuntuivat vielä kun olisi pitänyt aloittaa uudet. Nyt näyttää siltä, että hormoonitoiminta olisi tasaantumaan päin.

        Niin, että voi sitä ylimääräistä vuotelua olla kaavinnankin jälkeen.


    • Pikkumyy

      Hei,
      viikko sitten oli jälkitarkastus ja samoihin aikoihin loppui tyhjennysvuoto eli tuhruttelu. Nyt sitten viikko "kuivilla" eíkä normaaleja kuukautisia vieläkään. Odotellaan..päivänä minä hyvänsä kuulemma..

      Jälkitarkastuksessa kaikki kunnossa, kohtu tyhjentynyt ja tulehdusarvot kunnossa.

    • : (

      Minulla lääkkeellinen keskeytys toissapäivänä, tosin vuoto oli alkanut jo spontaanisti ennen sitä, joten lääkkellä kai "avitetiin" vain. Ja sain kuulemma lääkettä vähän tavanomaista vähemmänkin.
      Onko teillä kaikilla muilla ollut kokonaan lääkkellinen, että ei ole spontaanisti alkanut kenelläkään ennen lääkkeellistä keskeytystä?
      Ajattelin tuon vuodon keston kannalta, että kestääköhän tämä runsas vuoto viikon, kaksi vai pitempään. Eikös spontaanissa keskenmenossa voi vuoto loppua hyvinkin lyhyeen? Vaikka ei kai tämä enää ole spontaani kun lääkeikin otettu...
      Kuinka monella teillä on jouduttu kaavintaan lääkkeellisen keskeytyksen jälkeen?
      Sitä nimittäin nyt tässä pelkään, ettei kaikki olekaan tullut ulos.
      Vaikka kivut olivatkin kammottavat ja vuotoa aivan käsittämättömän paljon ja kaikkea muutakin.
      Mutta mistä sen tietää vaikka olisi jotakin jäänytkin :(
      Viikkoja oli 9 , mutta lääkäri sanoi, että "kun se on noin pieni" ilm. vastasi jotakin viikkoja 5 , että tulee kyllä itsekseen kun vuotokin oli alkanut.
      Ensi viikolla jälkitarkastus ja pelkään lähes vainoharhaisesti, että kaapivat. Sillä tarkastuksesta kahden vuorokauden kuluttua on lähtö ulkomaille...

    • mamma_89

      itselläni kävi erittäin huono tuuri.. mulla tehtiin 1kk sitten verikokeista raskaustesti.. mutta näytti negatiivista.. ja nyt 1½ viikkoa sitten alkoi kivut ja kamalasti vuotoja ja hyytymiä tuli joten osasin epäillä keskenmenoa.. ja seuraavana päivänä menin lääkärille joka vahvisti asian että näin oli.. kävin ultrassa jossa sitten sanottiin että ehkäisy menee vaihtoon koska ehkäisypillerien kanssa tulin raskaaksi.. ja myös sanoivat että kohdussa ei näy enää mitään.. meni vuorokausi kun tamponin reunan yli tuli paperille uusi "hyytymä" josta huomasin että oli pää.. joten raskausviikot olivat jo yli 7 jtn.. ja sairaalassa ihmetellään edelleen miksi ei näkynyt testissä.. iloitsin raskaudesta kovasti kun sain tietää.. mutta selvisi että keskenmeno tapahtui samana päivänä kun kotitesti oli positiivinen.. mutta siis tuohon jälkimaininkeihin.. nyt siitä tosiaan on puolitoista viikkoa ja edelleen tuhruttelee verta.. perhetyö oli sitä mieltä että kyseessä olisi siis jonkinlainen tulehdus koska ei kuulemma pitäisi kestää niin kauaa.. onko siis kyseessä asia josta kannattaisi huolestua?

      • eijei ollut

        Pahoittelut keskenmenosta, mutta ei se hyytymä ole mikään pää ollut... Sikiö on 7 -raskausviikollakin aivan minimaalisen pieni ja epämääräisen muotoinen ja lisäksi äärimmäisen hauras. Menee kyllä ihan muhjuksi keskenmenossa, unohda se, että olisit jonkun pään siinä nähnyt. Kyllä sieltä tulee vaikka minkä muotoista ja mallista ja väristä hyytymää, kun raskausmateriaali (istukka yms.) vuotaa ulos, mutta ei siitä noilla viikoilla vielä sikiötä erota.


    • Että näin..

      Omasta lääkkeellisestä keskeytyksestä on jo yli 6 viikkoa ja vieläkin on hieman vuotoa. Kipuja ei ole ollut ja veri on ollut näin loppuvaiheilla hieman ruskeaa. Jälkitarkastuksessa en ole käynyt, mutta olisiko vielä mahdollista mennä? Tai onko siitä enään mitään hyötyä?

    • lösöttäjä

      Mulla tehtiin lääkkeellinen tyhjennys 6 viikkoa sitten ja ruskeaa "tuhrua" on välillä edellenkin. Välissä oli jo yhdet kuukautisetkin. Lääkärissä olen käynyt ja sanoi, että jos nyt ei lakkaa vuoto on tultava verikokeeseen jossa katsotaan raskaushormoonit. Ekassa ultrassa näki jäänteitä istukasta tms. ja sain tyhjennyslääkkeet. Sit kun vuoto ei lakannut 3 viikon sisällä, sain toiset tyhjennyslääkkeet. Ja viime ultrassa oli menkat päällä, joten ultraaminen ei antanut oikeaa kuvaa. Sais jo vuoto loppua, jotta pääsisi edes yhdyntään ja yrittämään uutta vauvaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2800
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      94
      2011
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1538
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      69
      979
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      901
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      870
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe