Mikähän vasenta lonkkaani oikein vaivaa?

Anonyymi

En viime aikoina ole kävellyt yhtään, mutta viime viikon torstaina kävelin 2 x 1,6 km. Ei kuulosta paljolta, mutta kun olen sairaalloisen ylipainoinen ja huonokuntoinen, niin se oli paljon. Kävellessä lonkka ei tullut kipeäksi eikä heti kävelyn jälkeenkään (tästä syystä en epäile marssimurtumaa). Vasta illalla mennessäni nukkumaan huomasin, että en pystynyt nukkumaan sen puoleisella kyljellä missä nyt kipeä lonkkani on. Aamulla se oli niin kipeä, että en tiennyt kuinka olisin oikein kävellyt. Keksin sitten sellaisen tavan, että kumarran hyvin voimakkaasti eteenpäin - näin yläkehon paino ei kohdistu suoraan lonkan kipeeseen kohtaan. Lääkärille en oikein voi mennä, sillä en tosiaankaan käytännössä pysty kävelemään muuta kuin könkkäämääm hyvin hitaasti. Ainoa keino olisi soittaa ambulanssi.

Kipu ei ole vajaan viikon aikana lievittänyt eli on ehkä turha odottaa, että aika parantaisi haavat?

Kipu on niin voimakas tietyllä tavalla astuessa jalalla, että tuntuu aivan kuin siellä olisi luunmurtuma, mutta enhän minä sellaista ole voinut saada, kun en ole kolhinut lonkkaani mihinkään. Eikä tarvitse astuakaan mihinkään - jo tietynlainen "väärä" asento aiheuttaa suuren kipuärtymyksen, aivan kuin sähköiskun.

1

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kannattaa kyllä käydä lääkärille näyttämässä. Saattaa olla vaikka nivelrikko. Ylipainoisilla tulee herkästi nivelvaivoja. Itselläni kun on kokemusta. Nivelvaivat eivät välttämättä ole kiinni iästä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1295
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1217
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1145
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      53
      840
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      75
      741
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      682
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      681
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      659
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      646
    Aihe