Neonin automaattivaihteisto paskana?

Avuton

Eli vaihteistosta vuosi öljyä pois huonon tiivisteen takia. Vuoto huomattiin katsastuksessa. Katsoin vaihteistoöljyn tason, niin vaihde päällä ja moottori käynnissä sitä ei ollut niin paljon että edes tikussa olisi näkynyt, moottori pois päältä näkyi ihan hieman tikun alareunassa. Öljyn vähyyden aikana, ja nyt kun vuoto on korjattu ja öljyä on tarpeeksi, on ilmennyt seuraavanlainen vika: kun vaihteisto vaihtaa ykköseltä kakkoselle, auto "nykäisee" huomattavasti ja saattaa pitää kitisevän tapaisen äänen, ja tämä siit tapahtuu kun hitaasti kiihdyttää... jos painaa kaasua reippaasi niin nykimis efekti ei ole niin paha, mutta kitinän se saattaa silti pitää. Eli olisinkin kysynyt, että onko vaihdelaatikosta joku mennyt rikki tuon öljyn vähyyden takia? Soitin chrysler huoltoon ja he eivät kuulemma osaa tehdä niille automaattivaihteistoille mitään, ostavat kuulemma suoraan uuden hintaan 4000e... Eli tietäisikö joku että missä tuon vian saisi korjattua tai mistä tuo vika edes voisi johtua? kakkoselta kolmoselle vaihto toimii pehmeästi... ja joskus tasakaasulla ajettaessa kone saattaa vaihtaa kakkoselta ykköselle hetkeksi ja heti takaisin kakkoselle. Että tämmöisiä oireita. Jos joku osaa ottaa kantaa (siis itse ongelmaan, ei autoon) niin arvostaisin sitä suuresti.

16

4422

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dave_From_Sheffield

      No jaa...en tiedä, saako sitä välttämättä korjattua ainakaan jos isompi vika on kyseessä.

      Ja yleensä automaattivaihteita ei korjata, ne vaihdetaan...

    • Stara

      Sama merkki, mutta eri malli ja toivottavasti apua. Voyageri temppuili aikoinaan samalla tavalla stefan vaihdon jälkeen. Laatikossa vaihdon jälkeen laittettu "tarvike" öljyt -> vaihto Mopareihin suodattimineen. Samalla auto töpseliin ja laatikon softan läpikäynti. Jo auttoi ja vaihtaa pehmeästi.

      • huolsit?

        Kun tuolla autokeskuksen huollossa vaan nostelivat käsiään ja sanoivat etteivät osaa mitään kun ovat ammattitaidottomia idiootteja. Mutta kuitenkin, vaihteistoon lisättiin vuodon jälkeen moparin aitoa atf 4 öljyä, sitä tosin sekoitettiin vanhan öljyn sekaan, mutta se vanhakin luultavimmin ollut tuota atf 4:sta, sillä autolla on ajettu niin vähän ettei sitä nyt kukaan ole vaihtanut. Luin tosin tuolta yhdeltä englanninkieliseltä sivustolta, että tuo softapäivitys juttu saattaisi osittain myös auttaa. Osaavatkohan ne chrysler huollossa tehdä mitään tälle vai mihin pajalle veisin rakkaan viikko sitten ostetun neonini?


      • Pete
        huolsit? kirjoitti:

        Kun tuolla autokeskuksen huollossa vaan nostelivat käsiään ja sanoivat etteivät osaa mitään kun ovat ammattitaidottomia idiootteja. Mutta kuitenkin, vaihteistoon lisättiin vuodon jälkeen moparin aitoa atf 4 öljyä, sitä tosin sekoitettiin vanhan öljyn sekaan, mutta se vanhakin luultavimmin ollut tuota atf 4:sta, sillä autolla on ajettu niin vähän ettei sitä nyt kukaan ole vaihtanut. Luin tosin tuolta yhdeltä englanninkieliseltä sivustolta, että tuo softapäivitys juttu saattaisi osittain myös auttaa. Osaavatkohan ne chrysler huollossa tehdä mitään tälle vai mihin pajalle veisin rakkaan viikko sitten ostetun neonini?

        Kuten olet huomannut, nämä ns. merkkihuollot "ammattitaitoisine henk.kuntineen ja kalliine mittalaitteineen" nostavat kädet ylös heti kun pitää tehdä oikeaa huoltoa. Automaattiin ne osaa nippa nappa vaihtaa öljyt, muuten ne on heti vaihtamassa "uutta" toosaa vieläpä törkeään ylihintaan.

        Automaatin saat huollettua mm.

        Autotransmission Tmi Nätkin Pekka
        Uusiniityn teollisuus alue
        PL 11
        28601 Pori
        Puh: 02-6486677

        Kauno Koskinen Oy
        Peltotie 5
        PL 5
        19601 Hartola
        Puh: 03-874870

        Powermatic Huolto Oy Ltd
        Mittatie 8A
        01260 Vantaa
        Puh: 09-8768007/040-5866975
        www.powermatic.fi
        [email protected]

        Siinä kai tunnetuimmat ja taidoiltaan tunnustetut.

        Lisää huoltoja http://kotisivu.mtv3.fi/ChevroletAstro/Vaihdelaatikkoasiaa


      • tiedoista
        Pete kirjoitti:

        Kuten olet huomannut, nämä ns. merkkihuollot "ammattitaitoisine henk.kuntineen ja kalliine mittalaitteineen" nostavat kädet ylös heti kun pitää tehdä oikeaa huoltoa. Automaattiin ne osaa nippa nappa vaihtaa öljyt, muuten ne on heti vaihtamassa "uutta" toosaa vieläpä törkeään ylihintaan.

        Automaatin saat huollettua mm.

        Autotransmission Tmi Nätkin Pekka
        Uusiniityn teollisuus alue
        PL 11
        28601 Pori
        Puh: 02-6486677

        Kauno Koskinen Oy
        Peltotie 5
        PL 5
        19601 Hartola
        Puh: 03-874870

        Powermatic Huolto Oy Ltd
        Mittatie 8A
        01260 Vantaa
        Puh: 09-8768007/040-5866975
        www.powermatic.fi
        [email protected]

        Siinä kai tunnetuimmat ja taidoiltaan tunnustetut.

        Lisää huoltoja http://kotisivu.mtv3.fi/ChevroletAstro/Vaihdelaatikkoasiaa

        Hyvä että tulee kunnon faktatietoa nyt noista korjaamoista :) Juu merkkihuollot tuntuu näemmä olevan vähän sitä sun tätä, enpä taida niihin jatkossakaan viedä, kun paikallinen nyrkkipaja omistaa erittäin pätevän korjaajan (joka tosin ei näitä automaatteja osaa mutta muuten kaikki hoituu), ja jos tuon automaatinkin saisi jollain erikois osaajalla korjattua niin olisi todella hyvä. Tuo Pekka Nätkinin liike porissa on kaikkein lähin, eli taidan soittaa sinne tänään heti kun pääsen töistä ja hieman tiedustella. Toivottavasti tulee positiivisempi vastaus kuin chrysler huollolta, että jos vaikka jotain olisi sittenkin tehtävissä :) Kiitos infosta!


      • Jani
        tiedoista kirjoitti:

        Hyvä että tulee kunnon faktatietoa nyt noista korjaamoista :) Juu merkkihuollot tuntuu näemmä olevan vähän sitä sun tätä, enpä taida niihin jatkossakaan viedä, kun paikallinen nyrkkipaja omistaa erittäin pätevän korjaajan (joka tosin ei näitä automaatteja osaa mutta muuten kaikki hoituu), ja jos tuon automaatinkin saisi jollain erikois osaajalla korjattua niin olisi todella hyvä. Tuo Pekka Nätkinin liike porissa on kaikkein lähin, eli taidan soittaa sinne tänään heti kun pääsen töistä ja hieman tiedustella. Toivottavasti tulee positiivisempi vastaus kuin chrysler huollolta, että jos vaikka jotain olisi sittenkin tehtävissä :) Kiitos infosta!

        En nyt suoranaisesti ketään lähden puolustelemaan mutta tuossa ei ole pelkästään kyse siitä, että ei osattaisi tehdä jotain - kuka vaan loogiseen ajatteluun kykenevä osaa korjata vaihteiston mutta siihen voi mennä vähän aikaa.
        Tuo aika on se ongelma. Automaatin korjaaminen kun tuppaa olemaan sekä aikaa vievää että lopputuloksen suhteen hieman arpapeliä. Joku näennäisesti selvän vian korjaaminen ei ehkä vaikutakaan itse oireeseen jne. Ns. nyrkkipajalla tunnit on halvempia ja jopa laatikon uusinta-aukaisu tulee kyseeseen tarvittaessa mikä taas ei ole kovin kustannustehokasta merkkihuollon hinnoilla. Merkkihuolloilta yleensä myös vaaditaan jotain selvää takuuta korjauksesta toisin kuin pikkukorjaamoilta joissa voidaan sanallisesti jo alkuun sopia ettei ole takeita että tulee virheetöntä. Ja kun vaihteistoista on kyse niin takuun antaminen on hyvin hyvin uskaliasta.


      • 2001 SE
        huolsit? kirjoitti:

        Kun tuolla autokeskuksen huollossa vaan nostelivat käsiään ja sanoivat etteivät osaa mitään kun ovat ammattitaidottomia idiootteja. Mutta kuitenkin, vaihteistoon lisättiin vuodon jälkeen moparin aitoa atf 4 öljyä, sitä tosin sekoitettiin vanhan öljyn sekaan, mutta se vanhakin luultavimmin ollut tuota atf 4:sta, sillä autolla on ajettu niin vähän ettei sitä nyt kukaan ole vaihtanut. Luin tosin tuolta yhdeltä englanninkieliseltä sivustolta, että tuo softapäivitys juttu saattaisi osittain myös auttaa. Osaavatkohan ne chrysler huollossa tehdä mitään tälle vai mihin pajalle veisin rakkaan viikko sitten ostetun neonini?

        Jos Neon on vasta viikon vanha, voitkohan saada myyjää virhevastuuseen. Arvauskeskus on maineensa veroinen firma. Mikä maine?


      • QWE
        huolsit? kirjoitti:

        Kun tuolla autokeskuksen huollossa vaan nostelivat käsiään ja sanoivat etteivät osaa mitään kun ovat ammattitaidottomia idiootteja. Mutta kuitenkin, vaihteistoon lisättiin vuodon jälkeen moparin aitoa atf 4 öljyä, sitä tosin sekoitettiin vanhan öljyn sekaan, mutta se vanhakin luultavimmin ollut tuota atf 4:sta, sillä autolla on ajettu niin vähän ettei sitä nyt kukaan ole vaihtanut. Luin tosin tuolta yhdeltä englanninkieliseltä sivustolta, että tuo softapäivitys juttu saattaisi osittain myös auttaa. Osaavatkohan ne chrysler huollossa tehdä mitään tälle vai mihin pajalle veisin rakkaan viikko sitten ostetun neonini?

        Jos liikkeestä ostit, niin suoraa keskustelemaan heidän kanssaan laatikon tarkastuksesta/korjauksesta. Jos vastaavasti ostit yksityiseltä, niin silloin keinot on vähissä ja etsi kunnon paja tarkastamaan pitääkö laatikolle tehdä jotakin.


      • Avuton
        QWE kirjoitti:

        Jos liikkeestä ostit, niin suoraa keskustelemaan heidän kanssaan laatikon tarkastuksesta/korjauksesta. Jos vastaavasti ostit yksityiseltä, niin silloin keinot on vähissä ja etsi kunnon paja tarkastamaan pitääkö laatikolle tehdä jotakin.

        Nimittäin toin auton saksasta asti, ja muistaakseni sopimukseen pistivät että myivät suomeen tuontia varten eikä takuu päde siihen. Taitaa mennä koko korjaus omasta pussista, ja lievästi sanottuna vituttaa. Halvimmillaan lähes tonnin paukku ja kalleimmillaan nelisen tonnia. Pitää vaan mahdollisimman äkkiä viedä se sinne huoltoon ja katsoa mitä sille voi vielä tehdä..


      • GV2000
        Avuton kirjoitti:

        Nimittäin toin auton saksasta asti, ja muistaakseni sopimukseen pistivät että myivät suomeen tuontia varten eikä takuu päde siihen. Taitaa mennä koko korjaus omasta pussista, ja lievästi sanottuna vituttaa. Halvimmillaan lähes tonnin paukku ja kalleimmillaan nelisen tonnia. Pitää vaan mahdollisimman äkkiä viedä se sinne huoltoon ja katsoa mitä sille voi vielä tehdä..

        Kannattaa tarkistaa kuluttajaviranomaisilta onko tuollainen takuurajoitus pätevä ja EU:n lakien mukainen. Autoa ei välttämättä silti kannata alkaa Saksaan asti korjattavaksi kuljettamaan.

        Saksassa auton hinnasta voi onnistua vähän tinkimään sillä perusteella, että ei sitä kuitenkaan aleta kuljettamaan Saksaan asti takuukorjauksiin.


      • 2001SE
        Avuton kirjoitti:

        Nimittäin toin auton saksasta asti, ja muistaakseni sopimukseen pistivät että myivät suomeen tuontia varten eikä takuu päde siihen. Taitaa mennä koko korjaus omasta pussista, ja lievästi sanottuna vituttaa. Halvimmillaan lähes tonnin paukku ja kalleimmillaan nelisen tonnia. Pitää vaan mahdollisimman äkkiä viedä se sinne huoltoon ja katsoa mitä sille voi vielä tehdä..

        Eihän tämä juttu niitä kiinnosta, kun on "saksalainen" Neon kyseessä. Tai, minusta tuntuu, että vaikka olisi Suomesta hankittu,rasvarit olisivat karvaiset kädet pystyssä kuitenkin. Jos pahalta näyttää, kysy laatikkoa vakuutusfirmojen varikolta Tampereelta tai pääkaupunkiseudulta. Onnea sinulle.


      • Pete
        tiedoista kirjoitti:

        Hyvä että tulee kunnon faktatietoa nyt noista korjaamoista :) Juu merkkihuollot tuntuu näemmä olevan vähän sitä sun tätä, enpä taida niihin jatkossakaan viedä, kun paikallinen nyrkkipaja omistaa erittäin pätevän korjaajan (joka tosin ei näitä automaatteja osaa mutta muuten kaikki hoituu), ja jos tuon automaatinkin saisi jollain erikois osaajalla korjattua niin olisi todella hyvä. Tuo Pekka Nätkinin liike porissa on kaikkein lähin, eli taidan soittaa sinne tänään heti kun pääsen töistä ja hieman tiedustella. Toivottavasti tulee positiivisempi vastaus kuin chrysler huollolta, että jos vaikka jotain olisi sittenkin tehtävissä :) Kiitos infosta!

        on automaattivaihteiden "Grand Old Man" suomessa. Et olisi voinut tehdä parempaa valintaa.

        Maine kiirii edellä, joten Pekan firma on sangen ruuhkainen, aikaa mennee noin kuukausi.

        Tietääkseni Nätkin korjailee automaatteja maahantuojien takuuhuoltoinakin.

        Näistä automaateista: Chryslerin automaatit pystyy kuulemma korjaamaan, mutta esim. volkkaria ja sen sukulaisia ei edes oteta huoltoon, koska niitä ei saa korjattua. Korjaamohan myöntää takuun työlleen, joten laatikon on tultava moitteettomaan kuntoon jos huolto se ottaa työkseen.


    • Make_1234345

      Kävin koeajamassa vm 2001 Neonin autoliikkeessä. Koeajon aikana huomasimme ettei se vaihda isoimmalle vaihteelle, kone huuti niin ettei sillä uskaltanut yli 80 km/h ajaa. Samaten automaattivaihteiston varoitusvalo oli päällä. Veimme auton takaisin liikkeeseen ja myyjä aikoi laittaa sen heti huoltoon.

      Olen ajatellut hakea itsekin Neonin Saksasta sen hinnan takia. Ovatko nuo automaattilootaviat yleisiä? Siinä menee koko säästö kerralla jos joutuu ostamaan koko laatikon uusiksi.

      • Avuton

        chryslereissä ja jenkkiautoissa yleensäkkin on kuulemma kestävät automaattilaatikot... ja eihän tuokaan laatikko kokonaan paskaksi mennyt, soittelin hiukan eri liikkeisiin ja sanoivat että joko kytkinpakat tai jarrupannat kuluneet tuosta öljyn vähyydestä, n. 800-1000e korjaus maksaa... toivottavasti ei enempää ainakaan, tuokin jo helvetin iso raha... melkeen koko kuukauden palkka vaikka tekee töitä melkeen 40h viikko, tätä duunarin arkea perkele...


      • hyrsleri
        Avuton kirjoitti:

        chryslereissä ja jenkkiautoissa yleensäkkin on kuulemma kestävät automaattilaatikot... ja eihän tuokaan laatikko kokonaan paskaksi mennyt, soittelin hiukan eri liikkeisiin ja sanoivat että joko kytkinpakat tai jarrupannat kuluneet tuosta öljyn vähyydestä, n. 800-1000e korjaus maksaa... toivottavasti ei enempää ainakaan, tuokin jo helvetin iso raha... melkeen koko kuukauden palkka vaikka tekee töitä melkeen 40h viikko, tätä duunarin arkea perkele...

        Vie äkkiä koko kottero vaihtoon.mulla oli aikoinaan neon ja siinäkin vuoti laatikon öljypohjan tiivisteet. sama juttu kun sulla en heti huomannut vuotoa kerkes varmaan pyöriä kuivana.vein heti auton vaihtoon ja ostin manuaalilaatikkoisen auton.ne ei nuo automaatit sovellu duunareille.sen verran niitten korjaaminen maksaa.


      • Niioni.

        Oliko tossa -01 Neonissa siis 3- vai 4-vaihteinen loota?
        3-vaihteinen varsinkin kuulemma kestää oikein pidettynä ja huollettuna pidempään kuin koko auto keskimäärin. Mutta jos ei huolla laatikkoa ajallaan, tai laittaa väärät öljyt (muuta kuin Moparia), voi mennä koko hoito mäsäksi kerrasta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Martinan firma haastettiin käräjille

      Seiska: Martinan firma haastettiin käräjille, taustalla outo rahasotku.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      319
      2382
    2. Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken

      ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi
      Maailman menoa
      263
      2232
    3. Miksi haluat satuttaa

      Sillä tiedolla ettet välittäisi minusta vaikka se ei ole totta. Silti tiedän että rakastat minua edelleen. Niinkuin sano
      Ikävä
      51
      1377
    4. Veriteko Kajaanissa.

      Nuorta naista epäillään puukotuksesta. Väkivaltaisuus lisääntyy, eihän ole kauan kun kyse oli samanlaisesta teosta.
      Kajaani
      22
      1312
    5. Toivotko vielä et

      Päätyisimme yhteen?
      Ikävä
      87
      1291
    6. Millainen ihminen linda brandt-ahde on

      Hän on nyt julkisuudessa varsin eriskummallisen asian tiimoilta
      Lappeenranta
      45
      1246
    7. Oletko kaivattusi

      Mielestä hyvä sängyssä🤔
      Ikävä
      102
      1236
    8. Miksi ette halua kaivattuanne

      Yksi syy tai tekosyy.
      Ikävä
      82
      1221
    9. Martina makkarankuori päällä

      Voi hyvää päivää minkä asun oli valinnut Emma gaalaan, ei jäänyt kenellekään epäselväksi, minkälaiset rinnat on naikkose
      Kotimaiset julkkisjuorut
      162
      1215
    10. Anna vihje jonka vain te tiedätte

      Tällä näkyy olevan monia etsijöitä ja kaipaajia. Otetaan ketju jossa voi antaa vihjeen. Kirjoittakaa jotain mitä muut e
      Ikävä
      86
      1141
    Aihe