Mitenkähän 323 F:n 1.8 DOHC koneeseen sais lisää tehoja? Hankalaa?? Kallista??
Entä mitenkäs muilla on kulutuksen laita? Mulla vie n.10l näin talvella..Pahalta tuntuu. Siis matka-ajossa.
Lisäksi tyhjäkäynti on aika matala auton lämmettyä kunnolla ja heittelehtii hieman aiheuttaen ikävää tärinää. Tyhjäkäynti n.700 rpm. Mikähän mahtaa olla? Huollossa moottori säädetty jo pariin kertaan ja testerikään ei anna mitään vikailmoituksia.
323 F 1.8 GTi:n Virittäminen
9
3035
Vastaukset
- TM
Ittelläni kulutus on jotain rauhallista maantieajoa 8 litraa.
Tyhjäkäynti on samaa luokkaa ja kun polkaiseen niin kun kierrokset tipahtaa takas alas niin käväsevät melkein nollassa :) ,mutta ei siinä mun autossa mitään vikaa ole- GT
Jeps. Mullakin kierrokset putoo melkeen nollaan kun polkaisee kerran. Mitenkäs sulla käy jos auto käy tyhjäkäynnillä ja ovi auki kuuntelet kun survaiset kaasun pohjaan, niin kuuluuko heti alussa semmonen jännä ilman horaisu ääni, ennenkuin kone ottaa kunnolla kierroksia?
- jj
Oliskohan sulla menossa sytytys yksikkö? Itselläni ollu 1,6 ja dochi äffä aikoinaan.... kummassakin alkoi ekana heitellä kierrosluvut... jonku ajan päästä biili ei lähe käyntiin tai sammuu kesken ajon. Tyyppivika...
Toisekseen... gti:itä ei kannata virittää.... itse kysyin aikoinaan ja eräässä liikkessä sanottiin suoraan että putken ym. sirun vaihdolla ei ole mitään virkaa käytännössä, rahat vain menee että saa 10 hp maksimissaan lisää.
Sama rakentaa uus kone tai laittaa turbo(eli rakenna uus kone)!- GT
Tarkotatko sytytyksen ohjausyksikköä, eli sitä palasta, joka on virranjakajan sisällä? Paljonko se yksikkö maksoi ja ostitko alkuperäisen?
Mikä liike muuten kertoi tosta virittämisen kannattamattomuudesta?
Kiitti.
- Mazda Tuning
Kyllä tuohon sellaista pientä osaa saa kohtuulliseen hintaa, tietenkin jos haluat kunnolla tehoa niin hanki turbo, mutta yleensä aika kallis ja hankala ratkaisu. Joten kannattaa ottaa irti sen mitä suosiolla saa tai vaihtaa auto suoraan tehokkaampaan.
Tässä kuitenkin listaa osista ;
-sporttiputkisto
-peltipakosarja
-virityslastu
-vapaa-ilman suodatin
-säädettävät nokkapyörät
-kärjettömät sytytystulpat (brisk)
ja jos viellä jotain haluaa lisätä niin viritys nokka-akselit ja bensanpaineen säädin.- GT
Jeps, kiitoksia.
Mistähän tällaiseen vehkeeseen saa peltipakosarjan ja säädettävän nokkapyörän? Onko kellään tietoa osoitteista. Tänne vaan!
- jees
http://www.proturbo.fi/
löytyi 1.8 DOCH sedaniin mielenkiintoinen ratkaisu...
Jos itelläni olisi 25t ylimääräistä niin oma F DOCH saisi todennäköisesti piristystä... - Alaffi2
Katttoo ny ensi alipainevuodot ja lambda.mullei doch vie ku varmaa 4 matka ajos.huiput n.220. miks virittää.katin poisto tuo voimaa mut hankaloottaa toimivuutta ja saattaa ruokaalla enempi.syylärin eteen pahvia talveks et lämpee nopeemmi.
- Anonyymi
Ja ketut vie 4 matka-ajossa. Mulla oli tuo GT viimeisen päälle kunnossa ja alle 7 ei mene kirveelläkään. Totta kyl et tuo on sen verran ripeä vakiona että nuo kaikenmaailman viripöntöt ja sirut vaan huonontaa lopputulosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62453- 1161628
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361366Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1571195- 521105
- 1161101
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051054- 571051
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46929- 60892