Ratikka Hämeenpuistossa

Anonyymi

Jopa on tehty mutkat. Raastavaa kitinää tiedossa

113

51

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kauppakatua Metson kohdalle olisi radasta tullut suora. Olisi Hämppikin puineen säilytetty . K-torin kaljateltti olisi tosin hävinnyt

      • Anonyymi

        Niinpä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä.

        Vaan ei käynyt


    • Anonyymi

      Raastavaa kitinää on ollut palstoilla ja kahvipöytäkeskusteluissa jo rakentamispäätöksestä lähtien...

      • Anonyymi

        Eikö ennen päätöstä? Kansan ääni tietysti kuulostaa pahalta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö ennen päätöstä? Kansan ääni tietysti kuulostaa pahalta

        Olisi tietysti kivaa, jos kansa pitäisi suunsa kiinni, maksaisi kaiken ja vielä äänestäisi oikein.


      • Anonyymi

        Ja tulee jatkumaan vielä pitkään. Emme me voi ymmärtää, miten valtava tappion tunne kitisijöitä on painanut rakentamispäätöksestä lähtien, ja olo heillä on varmasti sietämätön kun ei niitä valtavia budjetin ja aikataulun pettämisiä tule tämänkään hankkeen kohdalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tulee jatkumaan vielä pitkään. Emme me voi ymmärtää, miten valtava tappion tunne kitisijöitä on painanut rakentamispäätöksestä lähtien, ja olo heillä on varmasti sietämätön kun ei niitä valtavia budjetin ja aikataulun pettämisiä tule tämänkään hankkeen kohdalla.

        Ei kestä keskustelua ilman massiivista tunteenpurkausta ilmeisesti vastuulliselta taholta. Keskustelu jatkuu. Hämeenpuiston mutkat ihmetyttävät. Ratikkaa ei vastusteta, kaikesta puhumattakaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tulee jatkumaan vielä pitkään. Emme me voi ymmärtää, miten valtava tappion tunne kitisijöitä on painanut rakentamispäätöksestä lähtien, ja olo heillä on varmasti sietämätön kun ei niitä valtavia budjetin ja aikataulun pettämisiä tule tämänkään hankkeen kohdalla.

        Elähän halkia 😙


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kestä keskustelua ilman massiivista tunteenpurkausta ilmeisesti vastuulliselta taholta. Keskustelu jatkuu. Hämeenpuiston mutkat ihmetyttävät. Ratikkaa ei vastusteta, kaikesta puhumattakaan

        Kokeile sinäkin ottaa joskus vastuuta jostain. Uudet kokemukset piristävät!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokeile sinäkin ottaa joskus vastuuta jostain. Uudet kokemukset piristävät!

        Ne Hämeenpuiston mutkat tulevat kiinnostamaan muitakin. Arvelen, että niille on perusteensa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne Hämeenpuiston mutkat tulevat kiinnostamaan muitakin. Arvelen, että niille on perusteensa.

        Jätetään asian läbempi selvittely kyselijäpöilölle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jätetään asian läbempi selvittely kyselijäpöilölle

        Siis lähempi selvittely


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tulee jatkumaan vielä pitkään. Emme me voi ymmärtää, miten valtava tappion tunne kitisijöitä on painanut rakentamispäätöksestä lähtien, ja olo heillä on varmasti sietämätön kun ei niitä valtavia budjetin ja aikataulun pettämisiä tule tämänkään hankkeen kohdalla.

        Loppuu muutama vuosi ratikan valmistumisen jälkeen, kun toiveista huolimatta kaupunki ei mene konkkaan eikä ratikka aiheuta massoittain kuolemia. Menee siis kuten tunnelin kohdalla. Siitäkään ei enää kukaan jaksa itkeä, kun ei se ole romahtanutkaan eikä yksikään rekka räjähtänyt siellä. Sehän aiheutti taas äsken kolarin Lielahdessa, mutta enää kukaan ei jaksanut närkästyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Loppuu muutama vuosi ratikan valmistumisen jälkeen, kun toiveista huolimatta kaupunki ei mene konkkaan eikä ratikka aiheuta massoittain kuolemia. Menee siis kuten tunnelin kohdalla. Siitäkään ei enää kukaan jaksa itkeä, kun ei se ole romahtanutkaan eikä yksikään rekka räjähtänyt siellä. Sehän aiheutti taas äsken kolarin Lielahdessa, mutta enää kukaan ei jaksanut närkästyä.

        Aiheista keskustellaan. Pyyhi kyyneleesi 😭


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aiheista keskustellaan. Pyyhi kyyneleesi 😭

        Tervetuloa mukaan keskusteluun! Mitä olet mieltä aiheesta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tervetuloa mukaan keskusteluun! Mitä olet mieltä aiheesta?

        Kyllä, ehdottomasti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne Hämeenpuiston mutkat tulevat kiinnostamaan muitakin. Arvelen, että niille on perusteensa.

        Kirkon ja sen takana olevien talojen purkaminen pyynikintorin laidalla olis ollut turhan kallista, joten kaupunki päättyi tekemään mutkan rataan.

        Miksi ratikan vastustajat on aina vähän reppanoita?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirkon ja sen takana olevien talojen purkaminen pyynikintorin laidalla olis ollut turhan kallista, joten kaupunki päättyi tekemään mutkan rataan.

        Miksi ratikan vastustajat on aina vähän reppanoita?

        Ratikan tekijät eivät nähneet muuta vaihtoehtoa kuin kirkon ja muiden rakennusten lurkamisen purkamisen. Niiden väistäminen ei käynyt mielessä.

        Muutenkin apuselittäjä on taas jälkijunassa. Ratikkaa tehdään jo, nyt kysymys toteutuksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ratikan tekijät eivät nähneet muuta vaihtoehtoa kuin kirkon ja muiden rakennusten lurkamisen purkamisen. Niiden väistäminen ei käynyt mielessä.

        Muutenkin apuselittäjä on taas jälkijunassa. Ratikkaa tehdään jo, nyt kysymys toteutuksesta.

        Suoraan, sanoi sarvikuono


    • Anonyymi

      Mutkat heijaa mukavasti matkustajia

    • Anonyymi

      Ratikka ratkaissee Minun liikkumisongelmat Myyn autoni. Miksi maksaa turhasta,kun Tampere järjestää kuljetuksen. Alle tonnilla vuosi matkustusoikeutta. Eihän se kata kuukauden vertaa autoiluni kuluista. Aikaa säästyy,vapaa-aika lisääntyy. Hienoa Tampere.
      Seuraavat kommentit on sitä kitinää joka ei minua kummemmin häiritse.

      • Anonyymi

        Nyssellä et päässyt sinne mihin ratikalla? Äläs ny


      • Anonyymi

        Minne minun pitäisi mennä? DrRatikalla jos ei pääse kilsan päähän,niin se on aika reunalla. Kilsan laahustan 10 minsaan. Syrjemmälle asuva tarvii auton. Ideaparkissa kai käyvät kun palveluja ei ole enää lähelläkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minne minun pitäisi mennä? DrRatikalla jos ei pääse kilsan päähän,niin se on aika reunalla. Kilsan laahustan 10 minsaan. Syrjemmälle asuva tarvii auton. Ideaparkissa kai käyvät kun palveluja ei ole enää lähelläkään.

        Etkö itse tiedä, minkä liikkumisongelmasi ratikka ratkaisee? Olisiko matka Pitkäniemen suuntaan?


      • Anonyymi

        Ongelmana oli Nysse, niiden epävarmuus ja epäkäytettävyys. Niillä on jokin laumavietti,ne kulkevat peräkanaa ja sen jälkeen on pitkätauko kunnes ne taas tulivat laumana. Oma auto ratkaisi ongelman.Pikaraitiotie ratkaissee ongelman,voin luopua autosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ongelmana oli Nysse, niiden epävarmuus ja epäkäytettävyys. Niillä on jokin laumavietti,ne kulkevat peräkanaa ja sen jälkeen on pitkätauko kunnes ne taas tulivat laumana. Oma auto ratkaisi ongelman.Pikaraitiotie ratkaissee ongelman,voin luopua autosta.

        Eikö ahdista, että raitiotieyksikössä on monta vaunua peräkkäin, vieläpä toisiinsa kytkettyinä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ongelmana oli Nysse, niiden epävarmuus ja epäkäytettävyys. Niillä on jokin laumavietti,ne kulkevat peräkanaa ja sen jälkeen on pitkätauko kunnes ne taas tulivat laumana. Oma auto ratkaisi ongelman.Pikaraitiotie ratkaissee ongelman,voin luopua autosta.

        Sitten sinun on syytä muuttaa pois Tampereelta, koska Tampereelle ei tule pikaraitiotietä.
        Pikaraitiotien suunnittelukin lopetettiin kymmenisen vuotta sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö ahdista, että raitiotieyksikössä on monta vaunua peräkkäin, vieläpä toisiinsa kytkettyinä

        Ratikka ahdistaa. Kauhea olo koko ajan kun ajattelen sitä


      • Anonyymi

        Pikaraitiotie,Hesassa on ratikka. PikaRatikka kulkee ajallaan,nysset miten sattuu. Aikataulu venyi liikenteen mukaan,pitkät linjat tuovat epätarkkuutta ja jonomuodostelma on fakta ruuhkaaikoina. Aikataulutus toimii kun ei ole pysähdyksiä ollenkaan. Pikaraitiotien aikataulutus onnistuu paremmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pikaraitiotie,Hesassa on ratikka. PikaRatikka kulkee ajallaan,nysset miten sattuu. Aikataulu venyi liikenteen mukaan,pitkät linjat tuovat epätarkkuutta ja jonomuodostelma on fakta ruuhkaaikoina. Aikataulutus toimii kun ei ole pysähdyksiä ollenkaan. Pikaraitiotien aikataulutus onnistuu paremmin.

        Tampereelle ei tule pikaraitiotietä, sen torppasi VR. Tulee sen sijaan "moderni kaupunkiraitiotie". Modernia 1800-luvun tekniikkaa...


      • Anonyymi

        Joka on nopeampi kuin Hesan ratikka,joten kyllä se pika on. 1800 luvulla keksittiin kaikkea hyvää. Sähkö oli voimanlähde kuljetuksessa.Autoissa,ratikoissa. Öljy pilasi kaiken. Lopputuloksen haistamne,maistamme,näemme. Vihdoinkin paluu vanhaan hyväksi koettuun tekniikkaan. Kuinka pitkällä kehitys olisikaan ilman öljysekoilua. USAssa autoyhtiöt ostivat ratikkayhtiöt ja tuhosivat ne. Isiemme synnit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka on nopeampi kuin Hesan ratikka,joten kyllä se pika on. 1800 luvulla keksittiin kaikkea hyvää. Sähkö oli voimanlähde kuljetuksessa.Autoissa,ratikoissa. Öljy pilasi kaiken. Lopputuloksen haistamne,maistamme,näemme. Vihdoinkin paluu vanhaan hyväksi koettuun tekniikkaan. Kuinka pitkällä kehitys olisikaan ilman öljysekoilua. USAssa autoyhtiöt ostivat ratikkayhtiöt ja tuhosivat ne. Isiemme synnit.

        Autoyhtiöillä USAssa ei olisi ollut varaa ostella ratikkafirmoja, ellei auto bensiinikoneella olisi osoittautunut täysin ylivoimaiseksi. Ratikkafirmat oli myynnissä pikkurahalla siitä johtuen


      • Anonyymi

        Sitä juuri tarkoitin,öljy. Halpa energianlähde.Suunnattomat rahavirrat.


      • Anonyymi

        Tänään näemme tulokset mihin öljyteollisuus on meidät johtanut. Verotuksella öljy on saatu hintavaksi,mutta yhä edelleen sen tuottaminen on halpaa puuhaa. Voitot kerää joka porras. Kaiken lisäksi se on tehotonta energian käyttöä. Tuhlataan yksityisajoneuvoihin. Maksun aika on käsillä. Muovi kielletään, polttomoottori autot kielletään. Autonseosrenkaat kielletään. Ehkä jo myöhäistä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tänään näemme tulokset mihin öljyteollisuus on meidät johtanut. Verotuksella öljy on saatu hintavaksi,mutta yhä edelleen sen tuottaminen on halpaa puuhaa. Voitot kerää joka porras. Kaiken lisäksi se on tehotonta energian käyttöä. Tuhlataan yksityisajoneuvoihin. Maksun aika on käsillä. Muovi kielletään, polttomoottori autot kielletään. Autonseosrenkaat kielletään. Ehkä jo myöhäistä

        Ihmisrotu kielletään. Kuluttaa liikaa ja tuottaa paskaa


      • Anonyymi

        Ihan vapaasti,ole suunnannäyttäjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan vapaasti,ole suunnannäyttäjä.

        Ilmoittaudu piikille. Kissapiikki riittää


      • Anonyymi

        Sinulla tuntuu olevan kokemusta,piikittelystä. Oma on kehosi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla tuntuu olevan kokemusta,piikittelystä. Oma on kehosi.

        Vanhalle narkille riittää kissapiikki. Mene rohkeasti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tänään näemme tulokset mihin öljyteollisuus on meidät johtanut. Verotuksella öljy on saatu hintavaksi,mutta yhä edelleen sen tuottaminen on halpaa puuhaa. Voitot kerää joka porras. Kaiken lisäksi se on tehotonta energian käyttöä. Tuhlataan yksityisajoneuvoihin. Maksun aika on käsillä. Muovi kielletään, polttomoottori autot kielletään. Autonseosrenkaat kielletään. Ehkä jo myöhäistä

        Sinulle sopisi sähkökäyttöinen lentokone


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Totesin jo,että sinulla on lomista,"piikittelystä".


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Onhan se tietysti raastavaa, kun JO NYT huomaa mutkat ratikkakiskoissa. Ei turhaan ole lanseerattu sanonta "Hämeen hitain".

    • Anonyymi

      Auttaisko kitinään jos mutkat rasvattaisiin meijerivoilla? Itse olen tätä käyttänyt liukasteena.

      • Anonyymi

        Noh,esileikki,esileikki. Ei tarvi liukkareita.


      • Anonyymi

        Mutkat voidellaan aseöljyllä


      • Anonyymi

        Entäs alkusuora,kitinää tulee jos kuivana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäs alkusuora,kitinää tulee jos kuivana.

        Siirappia alkusuoralle. Lisää kitkaa ja poistaa kitinät. Ratikoihin voisi asentaa siirappi ruiskuttimet joista kuljettaja nappia painamalla ruiskuttaa siirappia kitinäkohtiin.


    • Anonyymi

      Ai saakeli! Eikö siitä radasta tulekaan viivasuoraa?

      • Anonyymi

        Luvattu tasainen kyyti toteutuu vain, jos mutkat ovat hyvin loivia. Mitäpä lupailuista, kyllä niitä maailmaan mahtuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luvattu tasainen kyyti toteutuu vain, jos mutkat ovat hyvin loivia. Mitäpä lupailuista, kyllä niitä maailmaan mahtuu

        Ratikka heiluu ja kaatuilee mutkissa samalla tavalla miten rekat jää jumiin tunneliin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ratikka heiluu ja kaatuilee mutkissa samalla tavalla miten rekat jää jumiin tunneliin.

        Eli ei ole merkitystä, oli ratikkaradassa mutkia tai ei. Hupaisaa taas kerran


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli ei ole merkitystä, oli ratikkaradassa mutkia tai ei. Hupaisaa taas kerran

        Kyllä vaan on merkitystä onko kaarteita ja sillä on paljonkin merkitystä, nimittäin kaarteet kuluvat tosi nopeasti johtuen pyörän kuluttavasta vaikutuksesta ulkokiskoon ja se taas tietää kunnossapidolle paljon lisää kustannuksia mm. hionnasta ja kiskojen vaihdosta johtuen, muutenkin koko ratikan infran ylläpito on aivan älyttömän kallista kun taas bussit kulkevat jo valmiiksi tehdyillä kaduilla , näppärää ja HALPAA!
        Sitä ratikka taas ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä vaan on merkitystä onko kaarteita ja sillä on paljonkin merkitystä, nimittäin kaarteet kuluvat tosi nopeasti johtuen pyörän kuluttavasta vaikutuksesta ulkokiskoon ja se taas tietää kunnossapidolle paljon lisää kustannuksia mm. hionnasta ja kiskojen vaihdosta johtuen, muutenkin koko ratikan infran ylläpito on aivan älyttömän kallista kun taas bussit kulkevat jo valmiiksi tehdyillä kaduilla , näppärää ja HALPAA!
        Sitä ratikka taas ei ole.

        Kuinkahan usein kaarteessa olevat kiskot joudutaan uusimaan? Kerran vuodessa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinkahan usein kaarteessa olevat kiskot joudutaan uusimaan? Kerran vuodessa?

        Ei riitä. Pari kertaa viikossa ainakin. Tästäkään ei kerrottu etukäteen mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinkahan usein kaarteessa olevat kiskot joudutaan uusimaan? Kerran vuodessa?

        Riippuu liikenteen tiheydestä mutta ehkä tuo krt /v on minimi.
        Lisäksi kulutusta lisää autojen renkaista kiskoille tuoma sora ja kivipöly sekä suola, lisäksi ne kuluttavat myös ratikan pyöriä nuo kaarteet, eivät pelkästään kiskoja.
        Kaikki ovat tuntitavaraa Saksasta.
        Ylläpitokustannukset ovat huikeita verrattuna busseihin jotka siis kulkevat jo olemassa olevia tietä/katuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu liikenteen tiheydestä mutta ehkä tuo krt /v on minimi.
        Lisäksi kulutusta lisää autojen renkaista kiskoille tuoma sora ja kivipöly sekä suola, lisäksi ne kuluttavat myös ratikan pyöriä nuo kaarteet, eivät pelkästään kiskoja.
        Kaikki ovat tuntitavaraa Saksasta.
        Ylläpitokustannukset ovat huikeita verrattuna busseihin jotka siis kulkevat jo olemassa olevia tietä/katuja.

        Jaa se kisko onkin erittäin paljon nopeammin kuluvaa kuin piti. Voi perhana. No se varmaan selittää, miksi kiskojen toimittaja vaihtuu heti radan valmistuttua.


      • Anonyymi

        Bussikaistan ylläpito maksaa suurin piirtein saman verran kuin ratikkakaistan ylläpito. Bussikaistaan ja pysäkkialueille tulee raskaista bussinpyöristä uria ja painaumia, mitä on korjattava sade- ja sulamisvesien takia. Ratikkakisko kestää ja kestää. Toki mutkakohdassa on uusittava useammin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bussikaistan ylläpito maksaa suurin piirtein saman verran kuin ratikkakaistan ylläpito. Bussikaistaan ja pysäkkialueille tulee raskaista bussinpyöristä uria ja painaumia, mitä on korjattava sade- ja sulamisvesien takia. Ratikkakisko kestää ja kestää. Toki mutkakohdassa on uusittava useammin.

        Ei muuten maksa samaa kuin ratikkaväylän vaan ratikkaväylä maksaa huikeasti enemmän!
        Ei bussikaistoilla ole ajojohtimia-eristimiä-ripustinorsia-ratapylväitä-syöttömuuntajia-vaihteita-kiskoja-eristysosuuksia-sähköratavalvomoa 24/ 7 -vaihteiden lämmitystä-lämmitysmuuntajia-omia liikennevaloja-ym. sälää lukematon määrä jotka MAKSAVAT älyttömästi RAHAA, tiedätkö mitä se on ja mistä sitä saadaan?
        Pelkästään nuo investoinnit tekevät ratikasta täysin kannattamattoman , pääomallahan pitäisi saada korkoakin nyt ei jo noiden takia ratikka tule tuottamaan kuin huikeaa tappiota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei muuten maksa samaa kuin ratikkaväylän vaan ratikkaväylä maksaa huikeasti enemmän!
        Ei bussikaistoilla ole ajojohtimia-eristimiä-ripustinorsia-ratapylväitä-syöttömuuntajia-vaihteita-kiskoja-eristysosuuksia-sähköratavalvomoa 24/ 7 -vaihteiden lämmitystä-lämmitysmuuntajia-omia liikennevaloja-ym. sälää lukematon määrä jotka MAKSAVAT älyttömästi RAHAA, tiedätkö mitä se on ja mistä sitä saadaan?
        Pelkästään nuo investoinnit tekevät ratikasta täysin kannattamattoman , pääomallahan pitäisi saada korkoakin nyt ei jo noiden takia ratikka tule tuottamaan kuin huikeaa tappiota.

        Pistäs laskelmasi näkyviin, niin opitaan kaikki, miten asiat oikeasti on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pistäs laskelmasi näkyviin, niin opitaan kaikki, miten asiat oikeasti on.

        Yksinkertainen arviolaskelma päässä laskien kertoo totuuden riittävällä tarkkuudella


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksinkertainen arviolaskelma päässä laskien kertoo totuuden riittävällä tarkkuudella

        No sitten sinun on helppo kirjoittaa se tänne. Hophop!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sitten sinun on helppo kirjoittaa se tänne. Hophop!

        Kuuklaa: päässälasku, osaatko?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuuklaa: päässälasku, osaatko?

        Tuskin niitä laskelmiasi netissä on, vielä. Sitten on, kun laitat ne tänne. Vai eikö niitä olekaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin niitä laskelmiasi netissä on, vielä. Sitten on, kun laitat ne tänne. Vai eikö niitä olekaan?

        Kyselijäpösilö vauhdissa


    • Anonyymi

      Ratikan runkoäänet ovat aivan järkyttäviä verrattuna bussien kumipyörien aiheuttamiin ääniin jotka eivät tunkeudu talojen sisälle, ne jotka asuvat ratikan reitillä niin kivaa tulevaisuutta tulevassa jyrinässä vrt. ja menkää kuuntelemaan esim. Sturenkatu Helsingissä jossa joka ainoa ratikan tulo ja lähtö ja pysähdys kuuluu lujaa talojen sisälle.
      Busseista ei kuulu mitään.

      • Anonyymi

        Äänekkäintä on teräspyörä teräskiskoa vasten. Kuutele ohitse ajavan junan ääniä


      • Anonyymi

        Taloja tulee sortuilemaan ja ihmisiä kuolemaan. Ei kerrottu etukäteen mitään tästäkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taloja tulee sortuilemaan ja ihmisiä kuolemaan. Ei kerrottu etukäteen mitään tästäkään.

        Kerro sinä, liioittelijapölvästi


    • Anonyymi

      Puistoa ei haluttu katkaista jalankululta Kauppakadun kohdalta

    • Anonyymi

      Raiteet suoraan Hämeenkadulta puiston lävitse Pyynikintorille olisi ollut paras. Nykyiset kaksi kaarretta on kehno ratkaisu

    • Anonyymi

      Näillä palstoilla on enemmänkin kitinää.

      • Anonyymi

        Tunnetko käsitteen keskustelu? Tämä on kas sitä. Yritä sopeutua 😚


    • Anonyymi

      Olisiko mahdollista vilkkaisiin risteyksiin saada enemmän kuin 2-3 työntekijää, niin saataisiin liikenne sujuvammaksi ja risteykset joskus valmiiksi? Vai koitetaanko tällä tavoin pitää vuosikulut pienempänä kun ei palkata tarvittavaa määrää väkeä? Jos Dubaissa yhtä pilvenpiirtäjää rakensi yli 50 000 työntekijää, niin kyllä ratikka vaatisi sen 2000 työntekijää.

    • Anonyymi

      vähemmän kitisee kuin sinä

    • Anonyymi

      Niin, tamperelaiset halusivat sen ratikan ja nyt saavat kaupan päälle kitinän. Yli 30 vuotta ratikkakaupungissa asuneena tiedän mitä se kitinä on. Kyllä sähköbussit olisivat olleet tätä päivää. Ratikat ovat kivikautinen jäänne, oli tyhmä sijoitus.

      • Anonyymi

        Sitä kitinää on esiintynyt jo vuodesta 2016 eikä ratikka ole liikkunut vielä metriäkään. Sähköbussit ovat toki tätä päivää ja niitä on Tampereella ollutkin jo muutaman vuoden 4 kpl.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä kitinää on esiintynyt jo vuodesta 2016 eikä ratikka ole liikkunut vielä metriäkään. Sähköbussit ovat toki tätä päivää ja niitä on Tampereella ollutkin jo muutaman vuoden 4 kpl.

        Kyllä se hiljalleen loppuu. Umpimielisimmät jatkavat toki loppuunsa asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se hiljalleen loppuu. Umpimielisimmät jatkavat toki loppuunsa asti.

        Ajankohtaisuus ratkaisee, mistä keskustellaan.


    • Anonyymi

      Tamperelaisessa juttua että tulee kitinän vaimentimet mutkiin.
      Kuulemma teflonia, eikös tämä ole myrkyllistä?

      • Anonyymi

        Aiheuttaa syöpiä. Ympäristöoppia tamperelaisille. Eikä teflonpinta kestä ratikan painoa kauaakaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aiheuttaa syöpiä. Ympäristöoppia tamperelaisille. Eikä teflonpinta kestä ratikan painoa kauaakaan

        Ei se haittaa, koska keskustassa ei ole koskaan ketään. Raiteet uusitaan vähintään kerran vuodessa ihan varmasti, joten sitä tappavaa teflonia on aina tarpeeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aiheuttaa syöpiä. Ympäristöoppia tamperelaisille. Eikä teflonpinta kestä ratikan painoa kauaakaan

        No sitten tervataan ne kisko, se on auttanut moneen vaivaan ennekin.


    • Anonyymi

      Koska ratikka korvaa 6 nysseä,vähenee kuljettajien määräkin melkein samassa suhteessa. Liitäntänysset tarvitsevat henkilökuntaa,mutta nyssen käyttöikäkin pitenee.Energiankulutus lisääntyy kotoisesta sähköstä,tuontiöljyn osuus vähenee. Valuutta jää kotimaahan kulutukseen. Autoilua estetään keskustassa ja osittain taajamissa. Onnettomuustilastot kaunistuvat. Ratikka vie ihmiset puhtaampaan tulevaisuuteen monin tavoin.

      • Anonyymi

        Pysy lujana uskossasi äläkä anna tosiasioiden häiritä sitä.


      • Anonyymi

        Usko ja totuus,kas siinäpä pulma. Toisen totuus on toisen usko. Sinä ilmeisesti kallistut jälkimmäiseen kaikissa tapauksissa. Uskovaisenkin olisi syytä antaa oma käsityksensä. Tieto lisää tuskaa, varaudu henkisiin kärsimyksiin kun etsit tietoa vastineeseesi. Oletko pelkkä kitisijä kuitenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usko ja totuus,kas siinäpä pulma. Toisen totuus on toisen usko. Sinä ilmeisesti kallistut jälkimmäiseen kaikissa tapauksissa. Uskovaisenkin olisi syytä antaa oma käsityksensä. Tieto lisää tuskaa, varaudu henkisiin kärsimyksiin kun etsit tietoa vastineeseesi. Oletko pelkkä kitisijä kuitenkin.

        Sinun pitäisi opetella kiteyttämään sanottavasi vai oleelliseen. Vuolasta jaarittelua ei kukaan viitsi lukea. Vaikka eipähän sinulla sanottavaa juuri ole


      • Anonyymi

        Ottaen huomioon älykkyystas... Eikun tyhmyystasosi,et ole kelvollinen ylläpitämään keskusteluyhteyttä asiatekstien kirjoittajien kanssa. Kun kuitenkin mielesi tekee avautua,niin laittaisit pientä,sinun kohdallasi tosi pientä asiantynkääkin malliksi,mihin tai minne keskustelun pitäisi ohjautua. Valitettavasti asia ratkaisee,ei kitinä,joka kohdallasi on epätoivoista ininää.


      • Anonyymi

        Tuon kirjoittaja on hullu.


      • Anonyymi

        Mutta,ethän vaan ole hulluin 😂


    • Anonyymi

      Kai tampio saa senkin kitisemään valivalivali. Ulkkis laittaa vaan lihaa piiloon.

      • Anonyymi

        Jos hankkeen katsotaan olevan täysin turha, alapuolella kaiken arvostelun, siitä ei viitsitä edes keskustella. Se mitätöidään hiljaisuudella. Kuten areena


    • Anonyymi

      Sanokaahan viisammat mikä ongelma poistuu, kun ratikka alkaa mennä edestakaisin Hämeenkatu-Hervanta. Ja tämän kun suhteuttaa kustannuksiin, siis kymmeniin miljooniin euroihin !! Kiitos !

      • Anonyymi

        Nysset.


      • Anonyymi

        Kyselijäpösilö voisi mennä muualle kyselemään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyselijäpösilö voisi mennä muualle kyselemään.

        Voisiko ratikkaan asentaa hydraulisesti laskevat kumipyörät ja akustot? Näin ratikka voisi ajaa ylöjärvelle asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisiko ratikkaan asentaa hydraulisesti laskevat kumipyörät ja akustot? Näin ratikka voisi ajaa ylöjärvelle asti.

        Paskaaks ne ratikalla tekis?


      • Anonyymi

        Syöksy paskaan vaan


      • Anonyymi

        En asu siellä.


      • Anonyymi

        Erittäin nyvä kysymys johon eivät ratikkaintoilijat löydä yhtään järkevää vastausta!


      • Anonyymi

        Nyvästi eri mieltä. Nysset poistuu,se säästää ilmastoa,rahaa ja tuo hyvää mieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyvästi eri mieltä. Nysset poistuu,se säästää ilmastoa,rahaa ja tuo hyvää mieltä.

        Yksityisautoilu lisääntyy, hyvin menee


    • Anonyymi

      Elämää on muuallakin kuin Hervannassa ja Hämeenkadulla. Ei Nyssejä voi poistaa.

      • Anonyymi

        Kyllä nysset poistuu, kun ratikka vie kaikki ihmiset kaikkialta kaikkialle nopeasti, esteettömästi ja äänettömästi. Myös ilmasto puhdistuu ja syntyvyys kääntyy jyrkkään nousuun


      • Anonyymi

        Kerro Paunulle. Kun elämää on muuallakin,niin se ei näy bussien asiakastilastoissa,valitettavasti. Nysse menee sinne missä on asiakkaita. Ei se ole ympäristötaideteos.Kun asuttaa vapaaehtoisesti maaseutua, kustannukset ovat matalammalla asumisen suhteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro Paunulle. Kun elämää on muuallakin,niin se ei näy bussien asiakastilastoissa,valitettavasti. Nysse menee sinne missä on asiakkaita. Ei se ole ympäristötaideteos.Kun asuttaa vapaaehtoisesti maaseutua, kustannukset ovat matalammalla asumisen suhteen.

        Paunulle mätkäistiin 600k€ sakkoa. Lyökö hanskat tiskiin?


      • Anonyymi

        Ytittäjäntoimenkuvaan liittyy ainainen kitinä. Veronmaksajanlompakolle mieli tekevi. Liian moni yritys on sossuasiakas.


    • Anonyymi

      Helsingissä tuli reipas sadekuuro. Kaksi metron tunneliasemaa meni kiinni vesivahingon takia. Kansaa kehotetaan siirtymään Raitiovaunuihin.

      Kitinää tai ei, Raitiotie toimii.

      • Anonyymi

        Bussit vie sinnekin, mihin raitiotie ei pääse


      • Anonyymi

        Vielä ehtii.


    • Anonyymi

      Tampereella on kaksi hyvää: Murre ja Tays:in hoiturit !

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      1967
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      51
      1701
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      55
      1617
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1547
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe