Onko kenelläkän kokemuksia Spierin viini monitoimitilalta? Taitaa olla ökyä luksusta, mutta lapsen kanssa matkustaen haluan turvallisen lomapaikan jossa on paljon monipuolista tekemistä. (Ja mamille myös muuta nannaa.)
Vastaukset 6
- Puolibuuri
En ole Spierillä asustellut, mutta useasti poikennut. Erittäin kaunistahan siellä on - kuten Stellenboschin, Franschoekin ja Paarlin seudulla muutenkin - ja kyllä siellä varmaan ainakin päivän pari mukavasti viihtyisi. Miksei sitä pidempäänkin voisi tukikohtanaan pitää, pääseehän sieltä autoretkeilemään muualle ja tarpeelliset ohjatut retketkin sieltä tehdään. Golfaavat tuttavani kehuivat Spierin ratoja, itse söimme siellä hyvää ruokaa ja tutustuimme gepardeihin.
- Xen
Osaatko sanoa "keleistä" toukokuussa? Entä hintataso? Mitä kautta sinne kannattaisi matkustaa? Kaikista mahdollisista tiedoista kiitollisena....
- kyösti
Xen kirjoitti:
Osaatko sanoa "keleistä" toukokuussa? Entä hintataso? Mitä kautta sinne kannattaisi matkustaa? Kaikista mahdollisista tiedoista kiitollisena....
Spier ei ole halvimpia maja- eikä ravintolapaikkoja viinialueella, sijainniltaan kyllä ihan OK. Lyhyt matka Kapkaupunkiin, rannoille (tosin sillä ei tuohon vuodenaikaan taida olla kuin merenkatselumerkitys)ja muualle viinialueelle.
Ruoka on kaupassa n 30 % meikäläistä halvempaa, bensa 50%. Auton vuokraus keski-Euroopan hinnoissa, koska auton osto on siellä meillä totuttuun tapaan runsaasti verotettua.
Matkoja olen tehnyt Frankfurtin, Amsterdamin, Zürichin ja Lontoon kautta. Aina kun mahdollista, menen Heathrown kautta. Lento on Lontoosta suora Kapkaupunkiin.
Toukokuussa on syksy, päivälämpötilat 17-25 C, yöllä usein alle 10 C. - Satunnainen matkailija
Xen kirjoitti:
Taisit tämän löytää itsekin mutta kun keleistä kyselit....
http://www.worldweather.org/035/c00138.htm
ja karttoja..
http://www.sa.c2a.co.za/
yms..
http://www.southafrica.info/ess_info/sa_glance/geography/
- silja
Spierin suuressa, 500-paikkaisessa afrikkalaiperinneravintola Moyassa on (tai ainakin oli vuoden alussa) suomalainen ravintolapäällikkö.
- Jukka
Viipahdin Spierin tilalla marraskuussa pikaisesti. Päällimmäiseksi jäi kyllä mieleen, että se on aikamoinen turistirysä. Muutenhan alue on tosi kiva.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 661050
- 69752
Viesti sinulle
Tiedät että tunteet ja ajatukset ja meillä on vahva yhteys mistä molemmat tiedetään. Odotan sinua ☀️40736- 149716
- 72687
Miksi meille jäi
Niin huonot välit vaikka meistä kumpikaan ei ole tunteilleen mitään voinut. Ehkä se kohtalo on sitä mieltä ettei kuitenk37655Mitä sinulle on tapahtunut lapsena
Kun olet noin sairas päästäsi? Pikkupojalle ( Miehen kehossa)76613- 43580
Tunteiden käsittely kertoo ihmisestä.
Kun puhutaan "tavallisesta" ihmisestä, joka on suht tasapainoinen eläjä, niin puhutaan oikeastaan taitavasta tunteiden k197543Rakas, rakkaampi, rakkain
Olen tullut siihen johtopäätökseen, ettei minun kannata rakastaa. Kaikki joita olen koskaan rakastanut vain kohtelevat m111537Haluan purkaa vielä tuntemuksia
Tykkään sinusta kovin paljon❤️ olen surullinen tilanteestasi ja siitä mitä me olemme yhdessä joutuneet kokemaan. Tämä ei19530Ketä ajattelen
kun mietin, mitä sinulle kuuluu? En tunne sinua oikeasti, ja se on ehkä hyvä, koska jos tietäisin enemmän, se varmaan v18480- 47442
Sara Sieppi ja hissi tänään
Voi helvetin helvetti. Nytkö tätä naikkosta täytyy palvoa ja antaa etuoikeus hissiin, kun hän on vääntänyt kakaran maail112435- 81426
Pilkettä sunnuntain silmässä
😉 Jos tästä ketjusta löytyisi yksi ihminen, joka saisi sut hymyilemään tänään… Millainen hän olisi? Ei tarvitse kerto64416Työttömän miehen ihmisarvo
..parisuhdemarkkinoilla on olematon. Työtön mies on naisille ihmisjätettä, varsinkin jos sattuu olemaan vielä kunnolline102394- 52393
- 17392
YLINEN pilaa Ähtärin mahdollisuudet.
Vuodeosastopäätös jossa Nina Ylinen (sdp) äänesti niiden lopettamisen puolesta, hoitajille potkut ja silti arviointimene23383