punoitus ja näppylät :S

nainen

Ajelin bikinirajaani ja iho jäi inhottavan punaiseksi ja näppyläiseksi :S
Miten punoituksen saa pois??
Auttakaa ja vastatkaa!!

-kiitos-

10

4443

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaiketi

olet tehnyt jotain väärin, ja myös se, iho tottuu ajamiseen.
      katso noita vanhempia viestii niissä on paljon neuvoja.

• Kati

Mulla on ollut jo kauan sama ongelma. Kyse on siitä että ihosi on niin herkkä, että varsinkin jos ajelet usein karvoja, niin se ärsyttää ihoa ja siksi aiheutta ko. reaktion. Muista aina rasvata iho kunnolla karvojen ajelun jälkeen. Itse pääsin eroon ongelmasta niin, että aloin nyppimään pinseteillä "häiritsevät" karvat pois. Vie tottakai paljon aikaa, mutta on sen arvoista. Pitkäaikainen lopputulos eikä punoitusta/näppylöitä!

• Memmu

Aikaisemmin sheivatessa sain pidettyä kurissa näpyt sinkkivoiteella. Nyt olen muutaman vuoden ajan nyppinyt alakarvat (kaikki) pinseteillä.
        Muistaakseni sinkkivoiteella (Natusan merkkinen)ne kutiavat näpyt hävisivät pikkuhiljaa kokonaan pois.

• Nainen-84

Itsellä sama homma. Jos ajelen niin tulee näppyjä ja kun alkaa tulla sänki niin pistelee ja saan lisää näppyjä.RATKAISU: osta Veet:iä bikinirajalle,jos se vain sopii ihollesi.Karvat lähtevät ja sänki ei ole kovaa kun kasvaa takaisin.Lähtee siististi ja kivuttomasti ja tulee silkkinen ja puhdas olo, ei sänkeä ja näppyjä.

• itselläni sama ongelma oli....

mulla oli sama ongelma että iho jäi näpyille ja punoitti,ja usein myös alkoi kutiamaan helkkaristi ajon jälkeen.... tee näin:
      1. suihkuttele ensin itseäsi kuumassa suihkussa
      2. laita ennen ajoa ajettavalle iholle jotain vartalo voidetta
      3. osta bikini rajoille tarkoittettu ajo vaahto,se sisältää jotain ihoa rauhoittavia aineita.
      4.laita se rasvan päälle vaahtoa
      5.ajele rauhassa, ei kiireellä.
      6. laita koko homman jälkeen iholle taas sitä rasvaa
      7.ja pidä seuraavaan sheivaukseen ainakin viikko väliä, tai saat taatusti näppyjä yms...jos ajat heti seuraavana päivänä uudelleen. toimii

• pksn-hki

Karvojen poisto kannattaa aina tehdä puhtaaseen ihoon ja saunomisen tai kuuman suihkun yhteydessä.
        Rasvaa ajon jälkeen ei kannata laittaa kuumaan ihoon, vaan vasta sen jälkeen kun iho on viilentynyt.
        Rasva tukkii ihohuokosia jos sen levittää kuumaan ihoon. Hyvä keino jota itse käytän, viruttelen lopuksi kylmällä vedellä tai käyn lumihangessa kierittelemässä. Toi keino auttaa myös siihen, ihminen altistaa kehonsa kylmälle niin siinä on monenlaista terveydellistä asiaa, vertaan talvella uintiin.

• leanna
        pksn-hki kirjoitti:

Karvojen poisto kannattaa aina tehdä puhtaaseen ihoon ja saunomisen tai kuuman suihkun yhteydessä.
        Rasvaa ajon jälkeen ei kannata laittaa kuumaan ihoon, vaan vasta sen jälkeen kun iho on viilentynyt.
        Rasva tukkii ihohuokosia jos sen levittää kuumaan ihoon. Hyvä keino jota itse käytän, viruttelen lopuksi kylmällä vedellä tai käyn lumihangessa kierittelemässä. Toi keino auttaa myös siihen, ihminen altistaa kehonsa kylmälle niin siinä on monenlaista terveydellistä asiaa, vertaan talvella uintiin.

tulee silti näppyjä vaikka oon ajellu jo yli vuoden... melkeen kaks. ajelen kyllä joka päivä, et johtuisko siitä? mut sänki kasvaa niin nopeasti... ei mulla ainakaan se veet auttanu yhtään, ei edes lähteny lähellekkään kaikki karvat!!!!!!!!!! eikä ollu ekakerta kun ajelin, eli sänkeä yritin pois..

• haous
        leanna kirjoitti:

tulee silti näppyjä vaikka oon ajellu jo yli vuoden... melkeen kaks. ajelen kyllä joka päivä, et johtuisko siitä? mut sänki kasvaa niin nopeasti... ei mulla ainakaan se veet auttanu yhtään, ei edes lähteny lähellekkään kaikki karvat!!!!!!!!!! eikä ollu ekakerta kun ajelin, eli sänkeä yritin pois..

ajeletko vasta vai myötäkarvaan? Itse ajelin ennen aina vastakarvaan kun ajattelin että niin lähtee parhaiten pois ja iho oli täynnä näppylöitä. Nykyisin ajelen sitten myötäkarvaan ja vaikkeivat karvat lähdekään niin "juurineen" niin ainakaan ei tule niitä näppylöitä.

• pksn-hki
        leanna kirjoitti:

"tulee silti näppyjä vaikka oon ajellu jo yli vuoden"
        Itse olen ajanut perinteisesti terällä monta vuotta ja ei ole näppyjä.
        Sinulla on varmaan herkkä hipiä joten suosittelen jotain pinnalta ajavaa sähköistä konetta. Esim. Philips Lady Shaver joka on patterimalli ja sen kanssa voi ajaa vaikka saunassa ja käyttää vaahtoa ajamiseen.Philips Lady Shaver mallissa on kolme eri ajokorkeutta, siis verkon alla olevat terät on kolmessa eri korkeudessa säädettävissä.
        Säädöt on kainalot, intiimialue ja sääret.

Yksi mahdollinen vaihtoehto on että ajat vain lyhyemmäksi ns trimmerillä, teet vaikka jäljelle jääneeseen karvaan kuvion, tai annat olla pehmeänä lyhyenä karvana. Näitä malleja on monia.
        http://naturisti.org/pksn_Mai08.jpg

• leanna
        pksn-hki kirjoitti:

"tulee silti näppyjä vaikka oon ajellu jo yli vuoden"
        Itse olen ajanut perinteisesti terällä monta vuotta ja ei ole näppyjä.
        Sinulla on varmaan herkkä hipiä joten suosittelen jotain pinnalta ajavaa sähköistä konetta. Esim. Philips Lady Shaver joka on patterimalli ja sen kanssa voi ajaa vaikka saunassa ja käyttää vaahtoa ajamiseen.Philips Lady Shaver mallissa on kolme eri ajokorkeutta, siis verkon alla olevat terät on kolmessa eri korkeudessa säädettävissä.
        Säädöt on kainalot, intiimialue ja sääret.

Yksi mahdollinen vaihtoehto on että ajat vain lyhyemmäksi ns trimmerillä, teet vaikka jäljelle jääneeseen karvaan kuvion, tai annat olla pehmeänä lyhyenä karvana. Näitä malleja on monia.
        http://naturisti.org/pksn_Mai08.jpg

ajan mut ku en haluaisi että jäis sellasta pientäkään sänkeä... tuntuu itestäkin niin inhottavalta..siksi en voi nyppiäkään kun ne ei ikinä kasva niin pitkiksi että sais pinseteillä kiinni..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      29
      2350
    2. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      2293
    3. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      158
      2054
    4. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      35
      1650
    5. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      20
      1648
    6. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      51
      1037
    7. Mitä sanoisit mulle?

Niin, mitä sanoisit mulle! Sille ainoalle, jota rakastat..
      Ikävä
      86
      995
    8. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      18
      939
    9. Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."

Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To
      Tanssii tähtien kanssa
      24
      932
    10. Onneksi meidän välillä ei ole mitään negatiivista

Olen tosi iloinen siitä.
      Ikävä
      114
      904
    Aihe