Miksi käytätte huumeita?

huumeeton hemmo

Olis hauska tietää miksi ihmiset käyttää huumeita? Mun mielestä se on turhaa ja typerää, koska ne ei todellakaan laajenna tajuntaa vaan ainoastaan pistää pään sekaisin. Ja huumeiden käyttäminen siksi, koska se on jännää ja muodikasta on taas hyvin lapsellista ja typerää pikkutyttöjen ja poikien touhua. Kai mä voisin huumeiden käytön jos se olis vaaratonta, mutta kun se ei ole. On niin paljon ikäviä esimerkkejä. Vähintä mitä huumeet aiheuttavat on vieraantuminen todellisesta maailmasta. En tarkoita sitä, että todellisuudentajun perusrakenteet välttämättä murtuisivat. Kyllä ehkä parhaimmillaan tajutaan, mikä päivä on jne. ja monet käyttäjät käyvät varmaan koulussa ja töissäkin mutta suhde vastuuseen ja ymmärrys omasta todellisesta paikasta tässä ihmisyhteisössä katoaa täysin. Huumeiden käyttö on aina täysin itsekästä ja henkisesti köyhää toimintaa. Kun länsimainen ihminen käyttää huumeita, on se länsimaisen typeryyden huipentuma (vaikka kuvitellaan juuri jotain päinvastaista)!

Erityisen hölmöä ovat mielestäni hallusinogeeni- ja ekstaasikokeilut. Ymmärrän (en hyväksy) jos joku ymmärtämätön kokeilee kannabista hakeakseen jotain samaa hauskuutta ehkä vähän eri tavalla kuin joku hakee hauskuutta alkoholista. Mutta mystisten kokemusten tavoittelu on täyttä paskaa. Riittää kun menee selvin päin kävelemään luontoon niin siinä avautuu silmien eteen koko maailman ihmeellisyys.

Ne jotka ovat käyttäneet ja lopettaneet, tämän varmasti tajuavat.

35

5065

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samaa mieltä

      Samaa mieltä muutoin mutta luonnossa ahdistun kun ei ole ihmisiä ..ainoastaan armeijan aikaan, kun luonnossa käveltiin porukassa, tykkäsin siitä - yllätykseksi itselleni. Kaupungissa on kivempi liikkua vaikka jalkaisin kuin luonnossa -paitsi tietty silloin kun joutuu näkemään aamupäivällä jonkin alkoholistin meluamassa.. ..ne varmaan alkaa sinänsä viattomasta kokeilusta kaveripiirissä, kaikillehan niitä tarjotaan mutta sitten jotkut raukat jää koukkuun, siksi on hyvin vastuutonta alkaa niitä tarjoilemaan.

    • Mind

      Hieno juttu että sulla on selvä mielipide huumeidenkäytöstä perustelut (yhtämieltä olen), mutta kunpa se oliskin kaikille yhtä selvää!
      Kysyt miksiköhän ihmiset käyttävät huumeita, vaikka vastaus on sinulla valmiina. Mistäpä sen tietää pistääkö ne pään sekaisin vai laajentavat tajuntaa ennen kuin on kokeillut ja siitähän se kaikki sitten jo lähteekin käyntiin. Jokaikinen ihminen tietää varmasti että ne ovat vaarallisia! Siitä on turha kenenkään saarnata.
      Sanot lopussa että käytön lopettaneet ymmärtävät tekstisi tarkoituksen ja se jos mikä antaa sellaisen kuvan että olet itsekin käyttänyt joskus huumeita. Ja jos kerran olet, niin miksi sitten kysyt syitä huumeidenkäyttöön? Ja jos taas et, niin miten voit tietää huumeidenkäyttäjien ajatusmaailmasta yleensäkään mitään. Tai varsinkaan siitä, millainen se on huumekierteen jälkeen.
      Huumeista ei kuitenkaan ikinä puhuta liikaa, hyvä aihe, mutta kulunut.
      Lopuksi haluan vielä sanoa, että jokainen pitäkööt huolen omista asioistaan. Kauhistelu ja liioittelu on turhaa toimintaa.

      • huumeeton hemmo

        Valitettavasti jokainen ihminen ei tiedä, että huumeet ovat vaarallisia. Ehkä he ovat kuulleet sen jostain, mutta eivät oikeasti tajua, mitä vaarallinen tarkoittaa.


      • egfweff

        Vaarallisita on puhua tuhansista ja tuhansista eri huumavista ainesta kuten myös alkohoilsta yhtenä könntsänä ihan kuin kaikkilla olisi sama vaarallisuus sama vaikutukset.


    • ss

      Nuorethan ovat ensinnäkin sellaisia, että kokeilevat kaikenlaista mahdollista mitä on saatavilla.

      Huumeidenkäyttö tilapäisesti lievittää ahdistusta, vaikka aihuttaa pitkällä tähtäimellä vain enemmän ahdistusta. Lopulta se ei lievitä mitään, mutta sitä käytetään, kun on kehittynyt riippuvuus aineeseen.

      Ei siinä sen kummepia perusteluja ole. Sama juttu tupakan ja alkoholin kanssa.

      • IsaNora

        Poltan pilveä pari pesällistä kuussa siinä missä ystäväni juovat korin kaljaa viikossa.
        Pilvi rauhoittaa ja auttaa irtautumaan
        arjen mitättömyyden tunteesta ja rutiineista.
        Mikään päihde ei ole vaaratonta úsein käytettynä... täytyy pysyä kohtuudessa.
        Jos omaisin eheän mielen ja en ahdistuisi niin helposti en myöskään varmasti polttaisi pilveä.

        Siteeraten äskeinen Crappy Clownin sanoin

        If I ever need to fight with my monster
        I wouldn't like it I wouldn't even try it
        I got no strength to make it weep
        but maybe with my weed
        I could solve the problem and make the peace.
        Dream, everybody in harmony
        creatues in my head got no reason to keep teasing me i could sleep my nights in peace
        and in my dreams I could get even with my dignity


      • etnica

        Niin jos ahdistaa niin huume kuin huume vie tuskaisan olon.
        Muistakaa.
        Näin se on..
        THE ONE AND ONLY...TRRUUUTTHHHH!!!!!!!
        Taidankin mennä tästä järsimään hullunruohoa kun pikkasen ahdistaa nää ihmiset.


      • Ölalaaalaa

        Nyt puhut puppua. Kannabis toimii masennuslääkkeen tavoin, vaikuttaa serotoniinitasoihin siinä missä masennuslääkkeetkin.
        Mikä parasta, maailmalla on saatu tutkimustuloksia siitä kuinka kannabis ei pelkästään lievitä oireita vaan parantaa PYSYVÄSTI masennuksen. Eikä sitä tule/tarvitse enää sen jälkeen käyttää.
        Itse olen elävä esimerkki siitä miten kannabiksen avulla pääsee riippuvuuksista eroon ja mikä parasta, kannabikseen EI 90% käyttäjistä jää ikinä koukkuun. (Ja ne 10% voi jäädä psyykkisesti koukkuun, eli sama porukka tulisi alkoholistakin riippuvaiseksi siinä missä kannabiksesta).Itsekään en enää käytä KOSKA EI TARVITSE.


    • ???

      "Olis hauska tietää..." Sorry vaan, mutta minusta toi oli vähän korni avaus... Musta ei, saatana (anteeksi kielenkäyttöni), oo lainkaan HAUSKAA käyttää huunmeita (tai tarkkaan määäriteltynä sekaköyttöö kolmiolääkkeiden ja aklkoholin kanssa)! MUTTA E N enää itte voi sille mitään.! Se on turhaa ja typerää, siitä oon samaa mieltä! Mutta olisin iki onnellinen, jos joku osais kertoo mi´ten siitä vois päästä eroon. Järki (tietoa kyllä on riittämiin!) sanoo, että oon tuhon riellä, mutta... se jokin toiden, destruktiivinen voima vetää kohti tuhoa!

      SIIS kyse EI ole siitä, että järjelläni en tajuaisi olevani tuhoamassa itseäni, mutta on jokin voimakkaampi voima joka ohittaa järkeni... SIIS, MITÄ MUN PITÄIS TEHDÄ!!??? En pysty tekeen mitään.. so, good bye...?

      • huumeeton hemmo

        Ehkä sustakin oli hauska joskus tietää, mitä huumeet pitää sisällään.. Huumeiden käyttö on ylipäänsä aika kornia. Mut toivottavasti et käsitä tätä vittuiluna, koska siihen en ainakaan pyri. Tiedän, että maailmassa on paljon ihmisiä, jotka joka hetki kärsivät huumeiden käytöstä. Pyydän siis anteeksi. Sinulta. Mutta en pyydä niiltä, joiden mielestä se on edelleenkin hauskaa. Koska mielestäni sellaiset tekevät väärin juuri sinunlaisiasi kohtaan. Narkomaaneja pitäisi sen verran kunnioittaa, ettei koskaan itse aloittaisi.

        Mä en tiedä sen paremmin kuin sinäkään, miten pääset eroon. Koska en ole itse koskaan käyttänyt, en voi tietää. En myöskään sääli enkä voivottele, koska se ei sua pelasta. Tiedätkö miksi aloitit? Voisiko siitä olla hyötyä sinulle lopettamisessa? Fyysiseen riippuvuuteen tarvitset varmasti jotain hoitoa, josta minä en tiedä mitään. Ja sosiaalista riippuvuutta vastaan jonkin pakopaikan (joka ei ole päihde vaan turvallinen ympäristö). Mutta jotta en alkaisi muistuttaa liiaksi sosiaalitätiä niin lopetan.

        Sen verran voin vielä sanoa, että jos ja kun (uskon, että kun) pääset joskus vielä jaloillesi niin sinä ensimmäisenä päivänä kun tunnet itsesi vahvaksi ala harrastaa jotain liikuntaa. Se vie sinut takaisin elämään.


      • lebo
        huumeeton hemmo kirjoitti:

        Ehkä sustakin oli hauska joskus tietää, mitä huumeet pitää sisällään.. Huumeiden käyttö on ylipäänsä aika kornia. Mut toivottavasti et käsitä tätä vittuiluna, koska siihen en ainakaan pyri. Tiedän, että maailmassa on paljon ihmisiä, jotka joka hetki kärsivät huumeiden käytöstä. Pyydän siis anteeksi. Sinulta. Mutta en pyydä niiltä, joiden mielestä se on edelleenkin hauskaa. Koska mielestäni sellaiset tekevät väärin juuri sinunlaisiasi kohtaan. Narkomaaneja pitäisi sen verran kunnioittaa, ettei koskaan itse aloittaisi.

        Mä en tiedä sen paremmin kuin sinäkään, miten pääset eroon. Koska en ole itse koskaan käyttänyt, en voi tietää. En myöskään sääli enkä voivottele, koska se ei sua pelasta. Tiedätkö miksi aloitit? Voisiko siitä olla hyötyä sinulle lopettamisessa? Fyysiseen riippuvuuteen tarvitset varmasti jotain hoitoa, josta minä en tiedä mitään. Ja sosiaalista riippuvuutta vastaan jonkin pakopaikan (joka ei ole päihde vaan turvallinen ympäristö). Mutta jotta en alkaisi muistuttaa liiaksi sosiaalitätiä niin lopetan.

        Sen verran voin vielä sanoa, että jos ja kun (uskon, että kun) pääset joskus vielä jaloillesi niin sinä ensimmäisenä päivänä kun tunnet itsesi vahvaksi ala harrastaa jotain liikuntaa. Se vie sinut takaisin elämään.

        "Tiedän, että maailmassa on paljon ihmisiä, jotka joka hetki kärsivät huumeiden käytöstä. Pyydän siis anteeksi. Sinulta. Mutta en pyydä niiltä, joiden mielestä se on edelleenkin hauskaa. Koska mielestäni sellaiset tekevät väärin juuri sinunlaisiasi kohtaan. Narkomaaneja pitäisi sen verran kunnioittaa, ettei koskaan itse aloittaisi."

        HAHAHA.miten mä teen väärin jotain toista käyttäjää kohtaan jos poltan pilveä eikä siitä kauheesti haittaa aiheudu itselleni ja sitä vähemmissä määrin kellekkään muulle.
        eikä multa ykskään narkomaani saa kunnioitusta sen "narkomania-ominaisuuden" takia.
        mikä helvetin kunnianosotus narkomaaneille se on jos pidättäytyy omasta (mahdollisesti kohtuukäytöstä).


        "Koska en ole itse koskaan käyttänyt, en voi tietää."

        No älä sitten puhu mistään lsd-napin syömisistä niinku tietäsit jotain.


    • etnica

      "Mun mielestä se on turhaa ja typerää, koska ne ei todellakaan laajenna tajuntaa vaan ainoastaan pistää pään sekaisin."

      Laajentaa.Tasoissa ollaan ennenkuin perustelet jos perustelet. Jos perustelet mä perustelen sut kumoon beibe.


      "Vähintä mitä huumeet aiheuttavat on vieraantuminen todellisesta maailmasta. En tarkoita sitä, että todellisuudentajun perusrakenteet välttämättä murtuisivat. Kyllä ehkä parhaimmillaan tajutaan, mikä päivä on jne. ja monet käyttäjät käyvät varmaan koulussa ja töissäkin mutta suhde vastuuseen ja ymmärrys omasta todellisesta paikasta tässä ihmisyhteisössä katoaa täysin."

      Todellisuus ja todellisuus.Totuus ja joojoo..
      Ei ne muut todellisuudet välttämättä sen huonompia ole kuin omas.
      Sulla on vaikeuksia ymmärtää ihmisten todellisuuksia.
      Ei kaikki "huumetodellisuudessa" elvät oo pahoja ihmisiä.



      "Huumeiden käyttö on aina täysin itsekästä ja henkisesti köyhää toimintaa. Kun länsimainen ihminen käyttää huumeita, on se länsimaisen typeryyden huipentuma (vaikka kuvitellaan juuri jotain päinvastaista)!"

      Itsekästä?
      Perustele.
      Se on itsekästä jos pöllit stereot jotta saisit kamaa.
      Mutta jos poimit tatteja joista saa mielenkiintosia tuntemuksia onko se itsekästä?
      "Mutta mystisten kokemusten tavoittelu on täyttä paskaa. Riittää kun menee selvin päin kävelemään luontoon niin siinä avautuu silmien eteen koko maailman ihmeellisyys."

      Riittää kun syö vettä ja leipää.
      Unohda se pirkka lehdestä lukemas resepti bitch.
      Onko sulla mystisiä kokemuksia mistään?
      Jos joku saa mystisen kokemuksen huumeilla niin mikä siinä on paskaa???

      • huumeeton hemmo

        Ei tarvitse olla paha tehdäkseen ympäristölle haitallisia tekoja tai jättääkseen tekemättä hyödyllisiä. Tarvitsee vain olla sekaisin.

        Huumeiden käyttö on itsekästä, koska se ei johda mihinkään maailmaa parantavaan. Se on vain nautinnon, kokemusten tai unohduksen tavoittelua. Kun ihminen käyttää huumeita, hän elää vain itselleen. Huumeiden käyttö on tasan yhtä hyödyllistä kuin vaikkapa käteenveto, mutta paljon vaarallisempaa.

        Elämän sisällä ei ole mitään poikkeuksellisen mystistä, joka ei kaikille näkyisi kaiken aikaa. Elämä itsessään on mystistä. Mulla on mystinen kokemus elämästä.

        Eikä ole olemassa huumetodellisuutta. On vain yksi todellisuus, jonka näkemisen huumeet estävät. Kaikki huumausaineiden aiheuttamat hallusinaatiot ja aistiharhat ovat vain todellisuuden vääristymiä kun aivot ovat sekaisin. Tässä on samalla perustelu siihen, miksi tajunta ei laajene.


      • etnica
        huumeeton hemmo kirjoitti:

        Ei tarvitse olla paha tehdäkseen ympäristölle haitallisia tekoja tai jättääkseen tekemättä hyödyllisiä. Tarvitsee vain olla sekaisin.

        Huumeiden käyttö on itsekästä, koska se ei johda mihinkään maailmaa parantavaan. Se on vain nautinnon, kokemusten tai unohduksen tavoittelua. Kun ihminen käyttää huumeita, hän elää vain itselleen. Huumeiden käyttö on tasan yhtä hyödyllistä kuin vaikkapa käteenveto, mutta paljon vaarallisempaa.

        Elämän sisällä ei ole mitään poikkeuksellisen mystistä, joka ei kaikille näkyisi kaiken aikaa. Elämä itsessään on mystistä. Mulla on mystinen kokemus elämästä.

        Eikä ole olemassa huumetodellisuutta. On vain yksi todellisuus, jonka näkemisen huumeet estävät. Kaikki huumausaineiden aiheuttamat hallusinaatiot ja aistiharhat ovat vain todellisuuden vääristymiä kun aivot ovat sekaisin. Tässä on samalla perustelu siihen, miksi tajunta ei laajene.

        "Ei tarvitse olla paha tehdäkseen ympäristölle haitallisia tekoja tai jättääkseen tekemättä hyödyllisiä. Tarvitsee vain olla sekaisin."

        Niin tai ei tarvitse olla hyvä tehdäkseen plääplää. Tarvitsee vain olla sekasin.
        Ei ne tajunnantilanmuutokset mitä huumeista saadaan ole mikään itse pahuus.

        "Huumeiden käyttö on itsekästä, koska se ei johda mihinkään maailmaa parantavaan."
        Johtaapas.Tietty enemmissä määrin se on maailmaa hajottavaa mutta jotkut yksilöit vaoi saada matkoillaan vaikka mitä kokemuksia jotka johtaa maailmaa parantavaan toimintaan.


        "Se on vain nautinnon, kokemusten tai unohduksen tavoittelua."
        Mitä siinä jos tavoittelee kokemuksia/nautintoa itselleen ilman että se vahingottais muita??
        Pitäiskö yhteiskunnan kieltää kokemukset ja nautinto.Musiikki ja karamellit.

        "Kun ihminen käyttää huumeita, hän elää vain itselleen. Huumeiden käyttö on tasan yhtä hyödyllistä kuin vaikkapa käteenveto, mutta paljon vaarallisempaa."

        Mikä hyötyä ja mikäei.
        Kyllä huumeista saa kovemmat kiksit kuin tumputtamisesta.


        "Elämän sisällä ei ole mitään poikkeuksellisen mystistä, joka ei kaikille näkyisi kaiken aikaa. Elämä itsessään on mystistä. Mulla on mystinen kokemus elämästä."
        NO sun mystisyytes rajottuu elämän tavanomaiseen kokemiseen.Elikkä sulle mitään poikkeuksellisen mystistä ole. Mutta toi mystisyys saa hiukka uusia ulottuvuuksia jollain pikku apuvälineillä jolloin kokee jotain poikkeuksellisen mystistä.

        "Eikä ole olemassa huumetodellisuutta. On vain yksi todellisuus, jonka näkemisen huumeet estävät." Jonka näkemistä huumeet muuttavat.
        Jos koen taiteen syvemmin vaikutuksenalaisena kuin selvänä eikö se silloin ole enemmän todellista minulle.
        Ihmisellä on vain keinonsa tulkita todellisuutta muttei mitään kokototuutta ikinä.


        "Kaikki huumausaineiden aiheuttamat hallusinaatiot ja aistiharhat ovat vain todellisuuden vääristymiä kun aivot ovat sekaisin. Tässä on samalla perustelu siihen, miksi tajunta ei laajene."

        Tai todellisuuden tavanomaisen tulkinnan muutoksen seurauksia.
        On aika kapeakatseista sanoa että aivot on vaan sekasin kun ne toimii eritavoin kun normaalisti.
        Jokasen ihmisen aivot toimii eritavoin ja kaikki on yhtä sekasin.
        Eikö se että saa uutta syvempää perspektiiviä asioihin oo osotus tajunnan laajenemisesta.
        Sun todellisuus on joku normaalius:P
        Jos mä koen musiikin rauhottavana ja sä hypit samasta popista seinille niin kummalle meistä se musiikki on todellista????????


      • hippi.man

        1-0 psykedeeleille


    • kannabis_psykoosi_iskee

      Jotain vikaahan siinä omassa elämässä silloin on, kun sitä pitää paeta huumemaailmaan. Kannattaisi harkita vaikka terapiaa. Huumeet aiheuttavat vain ongelmia.

      • fg4g4g

        Ihmiset on aina päihtyneet ja tulee aina päihtymään myös monet eläimetkin harrastaa päihtymistä vikaa ei ole missään se vaan on aina kuulunut ihmisen luontoon ja samoja aineita se pää tuottaa mitä monet huumeet antaa sitten vain lisää sitä 5 kertaistaa normi eufforiasi.


      • kannabis_psykoosi_iskee

        Päihtyminen on opittu tapa. Luonnossa huumaantuneet eläimet, tämä heikompi aines, päätyvät puolustuskyvyttöminä saalistavien eläimien ruoaksi, luonnonlaki toimii.


      • gfg44g44g

      • tgggrg
        kannabis_psykoosi_iskee kirjoitti:

        Päihtyminen on opittu tapa. Luonnossa huumaantuneet eläimet, tämä heikompi aines, päätyvät puolustuskyvyttöminä saalistavien eläimien ruoaksi, luonnonlaki toimii.

        Ihmisen keho tuotaa samoja aineita kokoajan kroppaan mitä monet yleisimmät päihteet sisältävät ne vain monikertaistaa ne jospa siinä syy osa syy ihmisten päihteidenkäytön laajuteen.


      • kannabis_psykoosi_iskee
        gfg44g44g kirjoitti:

        Jaa eipä ne humalassa heiluvat linutkaan mihkään häviä vaikka höyryissä ovat tässä esim. jaguari ei mihkään ruoaksi päädy kuhan tarinoit spykoosissasi. https://www.youtube.com/watch?v=2_w8GMnnxIg

        Kyllä se luonnonlaki vaan toimii, vaikka kannabisnarkille se onkin kovin katkera pala nieltäväksi. Heikompi aines päätyy ruoaksi. Samaan aikaan vahvemmat yksilöt parittelevat naaraiden kanssa ja paremmat geenit siirtyvät jälkeläisille.


      • rdghfyujth

        Kokeile psykoosihullu joskus naisen kanssa. Saattaa sullakin vähän helpottaa. Jos tietäisit millaista seksi on savuissa niin halkeisit kateudesta.


      • Yksinäisyys_tappaa
        kannabis_psykoosi_iskee kirjoitti:

        Kyllä se luonnonlaki vaan toimii, vaikka kannabisnarkille se onkin kovin katkera pala nieltäväksi. Heikompi aines päätyy ruoaksi. Samaan aikaan vahvemmat yksilöt parittelevat naaraiden kanssa ja paremmat geenit siirtyvät jälkeläisille.

        Koita tosiaan saada naista, niin psykoosisi helpottaa.


      • Akkuratt

        Joukon pojan tapauksessa se ainakin oli vuosia jatkunut perheväkivalta, joka aiheutti vakavia mielenterveys- ja päihdeongelmia. Riehuva juoppo ei ole mikään mukava isä.


    • Psychedelia

      Elä niin kuin elät ja anna muiden elää tavallansa. Psykedeelit laillisiksi!

      • Happo-sienet

        Samaa mieltä Vanhat appelsiini lintu jutut Ovat vain pimeää historiaa!!


    • ftgyuh

      Älytön kysymys miksi käytätte? Nautinto, rentoutuminen, elämys jne, jne.

      • ewefwefwefewf

        Ihan normi kysymys tuo on psykoosissa olevilta kuten aloittaja.


    • Ovovpnönå

      "Riittää kun menee selvin päin kävelemään luontoon niin siinä avautuu silmien eteen koko maailman ihmeellisyys."
      Olin 20 vuotta absolutisti enkä ollut kokeillut yhtäkään huumetta. En ole kuitenkaan IKINÄ saanut minkäänlaisia kiksejä luonnosta. Metsät on vähintään yhtä pelottavia kuin kannabiksen yliannostus. Eikä kukaan tavoittele kannabiksen yliannostusta. Eikä sysimetsää.

    • Eikoukkuja

      Jouduin käyttämään hetken voimakasta kipulääkettä. Näin epämiellyttäviä, perverssejä unia, pedofiliaa mm. Näin myös unta, että olin tosi pohjalla huumeidenkäytössäni. Pelottavia unia.

    • MaBoi

      Se riippu, aloittaako nuorena pelkkänä kokeiluna tai painostaako kaverit maistamaan. Nuorena riippuvuus syntyy paljon helpommin ja se on voimakkaampi. Suurin osa käyttäjistä on aloittanut jo nuorena.

    • Anonyymi

      Kannabis ei oo huume vaan kasvi 🤣🤣

    • Anonyymi

      Tää nyt ei vastaa AP kysymykseen mut itellä on kysymys; Voiko se ajantaju mennä pidemmäksikin aikaa? Muutamaksi viikoksi esim. Jos käyttää sen ajan jatkuvasti. Oletan. En ole ikinä itse kokeillut mitään huumetta, ihmettelen erään toisen ihmisen käytöstä, minusta tuntuu että hän ei ollenkaan ymmärrä kuinka pitkiä välejä yhteydenpidossa on.piriä ainakin käyttää, vähän kaikkea muutakin. Vaikea ymmärtää... En tiedä edes pitäisikö yrittääkään.
      Voiko käyttäjää auttaa mitenkään ja jos niin miten

    • Anonyymi

      Mikä vitun "Se on haitallista" Ja? Mua ei kiinnosta paskaakaan jos kuolen. Huumeista tulee mahtava ja euforinen olo ja herättää tai hidastaa ihmisen, riippuen huumeesta. Ja tajuntaa se todellakin laajentaa. Esim. Kannabis, LSD ja Sienet. Ne kaikki laajentaa tajuntaa ja eivät ole hirveän vaarallista. Et ole itse varmaan koskaan ottanut kamaa, joten miten tietäisit yhtään mitään.

    • Anonyymi

      Päihteet! Monessa mukana! Jos nyt huumeet tappavat enemmän Suomalaisia kuin välttämätön liikenne!
      Se "Vaarattomampi" vaihtoehto? Näin vedotaan, mutta vaaratonta päihdettä ei ole eikä tarvita!
      Mikä tekee ihmisestä universumin hallitsijan?
      Koko?
      Voima?
      Nopeus?
      Ainoastaan ÄLY on se joka nostaa ihmisen eläimen yäläpuolelle!
      Onko sinulla niin runsaasti ÄLYä, jotta sitä on pakko tuhota päihteillä?
      Intiaani ystäväni kertoi: Tulivesi vie matkalle pimeyden maahan. Jos siellä käy usein, saattaa jäädä sinne!
      Onko Coolia olla järjettömänä? Minusta ei! Minusta päihtynyt on säälittävä ja iljettävä!
      Katso itseäsi kun olet päihtynyt! Tee siitä johtopäätökset! Jos haluat jatkaa, niin ole hyvä! Ansaitsen sen mikä siitä seuraa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      72
      1414
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1237
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1175
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      75
      1115
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      69
      977
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      78
      783
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      42
      725
    8. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      722
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      376
      722
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      676
    Aihe