Taksin ottaminen nykyään ainakin yöaikaan on aivan sairasta hommaa näin asiakkaan kannalta. Viime yönä siinä oli noin 20 toinen toistaan hämärämmän näköistä kuljettajaa jotka huutelivat meille siinä kun emmimme "tannee tännee" "cam hier" jne.
Piti päästä noin 3 kilsan matka, niin kysyin yhdeltä mitä maksaa ja 30€ olisi ollut hinta. Joopa joo...
Jos siitä on auto pakko ottaa, niin koitan aina bongata lähitaksin, fiksutaksin tai taksi helsingin, mutta kun ei siinä ole niitä enää koskaan. Siksi olen omalta osaltani siirtynyt bussin käyttäjäksi. Missä nämä luotettavat yhtiöt päivystävät yöaikaan?
Aivan saatanan per*eestä homma nykyäään.
Asemalta ei uskalla ottaa taksia
57
106
Vastaukset
- Anonyymi
käytä sovellutuksia kuka hullu uskaltaa nykyään ottaa tolpalta taksia
- Anonyymi
Alotus on valitettavasti täyttä totta. Siellähän odottelevat asiakkaita, onhan niillä aikaa.
- Anonyymi
Oletko rasisti, kun eivät maahanmuuttajakuljettajat kelpaa?
Bagdadilainen koneinsinööri tai Mogadishusta lähtöisin oleva moniosaaja kykenevät tarjoamaan jurripeikoille öisin ja hampaattomille rollaattorimummoille päivisin ihan uuden liikennepalvelulain mukaista kyytiä. Kehoitankin taksissa vielä kuskeina sinnitteleviä valkonaamoja poistumaan minun tavoin niistä hommista takavasemmalle eläkkeelle tai muihin hommiin.
Näin teemme tilaa mamuille, jotta taksihommat olisivat pikimmiten täysin heidän hoidossaan.
Näin takavuosina kartelliläskimersumonopolitaksien takia vuosia parkuneiden valittajien märkä uni saa täyttymyksensä: ei tarvi enää päätään vaivata sillä, minkävärinen kuski taksin puikoissa istuu. Eli pulinat pois!- Anonyymi
Ajotaidot ja muutkin taidot ovat peräisin kamelisafarilta.
- Anonyymi
Ja ne taidot ovat enemmän kuin kylliksi yöllisille, persejalkaisille jurrisille suomijunteille! On anteeksiantamatonta, ellei mamukuski ota heiltä matkan päätteeksi kunnon hintaa. Liian kauan saivat jurripeikot takavuosina ajattaa itseään taksilla ilman kunnon yölisää. Eli uudessa laissa puutteiden ohella hyvääkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja ne taidot ovat enemmän kuin kylliksi yöllisille, persejalkaisille jurrisille suomijunteille! On anteeksiantamatonta, ellei mamukuski ota heiltä matkan päätteeksi kunnon hintaa. Liian kauan saivat jurripeikot takavuosina ajattaa itseään taksilla ilman kunnon yölisää. Eli uudessa laissa puutteiden ohella hyvääkin.
Taksikuskiksi on aina jouduttu, ei koskaan päästy. Joten turvat kiinni asiakkaista,
- Anonyymi
Itse tilaan A-I-N-A vanhan ajan läskitaksin itseäni hakemaan, tiedän, saan tutun ja luotettavan taksin. Meinaan, he ovat AINOITA LUOTETTAVIA kuskeja stadissa. Basaarimeininki rautatieasemalla saa olla ihan mamujen ikioma leikkikenttä! Mitä turistit tuumaa, ei kuulu minulle. Luulisi päättäjiäkin alkavan kiinnostaa nykyinen taksimeininki, kun vaan vaivautuisivat paikalle.
Toinen vaihtoehto on, että kuljen julkisilla, kun en yöllä rieku, julkiset kulkee. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taksikuskiksi on aina jouduttu, ei koskaan päästy. Joten turvat kiinni asiakkaista,
Anonyyminä on helppo pullistella, villi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse tilaan A-I-N-A vanhan ajan läskitaksin itseäni hakemaan, tiedän, saan tutun ja luotettavan taksin. Meinaan, he ovat AINOITA LUOTETTAVIA kuskeja stadissa. Basaarimeininki rautatieasemalla saa olla ihan mamujen ikioma leikkikenttä! Mitä turistit tuumaa, ei kuulu minulle. Luulisi päättäjiäkin alkavan kiinnostaa nykyinen taksimeininki, kun vaan vaivautuisivat paikalle.
Toinen vaihtoehto on, että kuljen julkisilla, kun en yöllä rieku, julkiset kulkee.Mitä tapahtuisi, jos vanhat toimijat päättäisi ajaa joukolla tunkiolle ? Pari viikkoa ja villit huomaisi, että sieltä ei kannata ajaa, eikä mistään muualtakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja ne taidot ovat enemmän kuin kylliksi yöllisille, persejalkaisille jurrisille suomijunteille! On anteeksiantamatonta, ellei mamukuski ota heiltä matkan päätteeksi kunnon hintaa. Liian kauan saivat jurripeikot takavuosina ajattaa itseään taksilla ilman kunnon yölisää. Eli uudessa laissa puutteiden ohella hyvääkin.
Tuo on muuten täyttä totta. Se yksinkertainen vässykkä lihamuki kourassaan koki elämänsä yllätyksen kun taksi ei halventunutkaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taksikuskiksi on aina jouduttu, ei koskaan päästy. Joten turvat kiinni asiakkaista,
Väärin. Yhtään vuoroa en ole ajanut siksi, että olisin ”joutunut” niitä ajamaan. Taksi saa valita asiakkaansa ja asiakas taksinsa. Yövuoroja en ”joudu” ajamaan, vaan jätän ystävällisenä kädenojennuksena jurripeikkojen kuskauksen esim. mamuille.
Ja demokratiaan muuten kuuluu sanomisen ja kirjoittamisen vapaus. Molemmin puolin. Jopa taksikuskeille!
- Anonyymi
Ja kohta taksit alkaa tappelee keskenään kun ovat nuoria, kuumia kavereita ja siitä on leikki kaukana. Aivan hirveän kaaoksen järjestivät tässä uudistuksessa, yli 100 vuotta hiottu, vakaa , turvallinen ja valvottu järjestelmä piti tuhota.
- Anonyymi
Ne tappelee jo..
- Anonyymi
Itse ajan Taksi Helsinkiä, en koskaan jää siihen asema-aukiolle, enkä vapaa-ajalla ikinä itse siitä menis taksia ottamaan!
- Anonyymi
0100 0700, sillä mennään.
Terveisin Asiakas.
- Anonyymi
Voisin ajaa asemalta, mutta lopun innon karsii se, ettei sinne mahdu. Helpompi ajaa viereiselle tyhjälle tolpalle. Yhtiökohtaiset tolpat lentokentän tyyliin olisi hyvä, mutta tila on kortilla, joten ei taida toteutua.
- Anonyymi
Eipä aseman tolpalle Stadissa kannata tunkee, jos mahdut sinne, pois et ainakaan pääse.
T ltx kuljettaja - Anonyymi
Onkohan kukaan tiedustellut kaupungilta yhtiökohtaisia jonoja Asema-aukiolle ? Vaikka kilpailutuksen kautta. Myös satamat. Eihän nykymeininki voi jatkua. Helsingin imago matkailu kaupunkina kärsii, kuka ottaa vastuun. Ei tila kysymys, vaan halusta se on kiinni.
- Anonyymi
Nuo ulkomaalaiset on pilanneet koko alan.
Luokattoman surkea kielitaito ynms, pukeutuminen mitä sattuu ja ei suostuta ajamaa lyhyitä kyytejä, muuta kuin ylihinnalla.
Odottavat tolpalla, että osuu asiakas jolta saa sopivan matkan.
Käskevät lyhyen matkan kulkijat toisiin takseihin.
Voitte ihmiset valita myös kotimaisen näköisiä kuskeja, näin äänestätte jaloilla ja pidätte vähäiset kotimaiset kuskit markkinoilla.
LTX kuljettaja - Anonyymi
Kilsa ytimestä itään/länteen/pohjoiseen, löytyy paremmin TH/LT luotettavat, mittarin omaavat taksit.
- Anonyymi
Minä tykkään matkustaa vain valkoisella taksilla.
- Anonyymi
Älkää ihmiset käyttäkö kuin lähitaksia, tai taksi helsinkiä.
- Anonyymi
Ei tulisi mieleenkään käyttää muita.
- Anonyymi
Viime yöltä havaintoja:
1. Villi taksi pyytää paalupaikalla mummotunneli-pataässä 20eur, asiakas tulee mun kyytiin, hinta 10eur.
2. Klo 4.30 maissa manskun pohjoispäässä ajelen kohti keskustaa, mittarissa n 60km/h.
Kaksi villiä painelee ohi, toisen hypridin vauhti arviolta 80-100 km/h, kiire ja rohkeita poikia.
kaiken kruunas musiikitalon kohdalla fiksu, joka päättikin yhtäkkiä kääntyä elieliä kohti ja päin punaisia tietenkin.
3. Asema-aukiolle ei pääse, tai pääsisi mutta villit alkaneet ottamaan asiakkaita metro-aseman sisään menon kohdilta-tolppa tyhjillään ja autot sumauttaneet sisään tulon. Kiersin toista kautta ja ajoin tyhjälle tolpalle villien jatkaessa edelleen asiakkaiden kahmimista "väärästä" paikasta.
4. Villien meno käy yhä röyhkeämmäksi ja agressiivisemmaksi. Jos käyt villille huomauttamassa jostain väärästä toiminnasta, käytös on usein todella asiatantonta. Asiakkaat koitetaan saada keinolla millä hyvänsä. Meno vain pahenee, asema-aukio olisi saatava kontrolliin, samoin satamat. Villeillä ei ole mitään valvontaa, eikä sanktioita mistään. Meitä ison ketjun kuskeja rankaistaan pikku rikkeistäkin välillä liian helposti.
Tuntuu että kohta meillä mellastaa taksialalla järjestäytynyt väkivaltainen joukkio, enkä tarkoita ainakaan th/lt joukkiota.- Anonyymi
Tietysti koska te olette syntipukkeja ja huomio pidetään kiinni teissä. Muut saavat elää vapaasti löyhillä säännöillä jos niitä nyt edes on.-
- Anonyymi
Villit hinnoittelee lyhyet keikat kovan hintaiseksi. Asiakas joko maksaa, tai siirtyy kakkosena olevaan taksin.
Villi voittaa tässä, mittarilla ajava bränditaksi on häviäjä koska näin villit valitsevat tuottavimmat keikat ja tarkoituksella ajattavat huonot keikat bränditakseilla.
Eli onko kohta bränditaksit ajettu alas, jäljelle jää helposti villit. Tätäkö tässä maassa halutaan?
Ainakun valitset villin, mahdollistat villien vakiintumisen alalla. Kohta alalla ei ole kuin ulkomaalaisten pöyrittämiä villitakseja.
Käyttäkää hyvät ihmiset perinteisiä toimijia, hinnasta sen ei luulisi olevan kiinni. - Anonyymi
Itse ohjaan kanssa hiljaisena aikana lyhyet kyydit Taksi Helsingin autoon, Sanon suoraan asiakkaalle, että lyhyet kyydit on halvempia niiden kyydissä vaikkakin itselläni on täysin sama hinnasto. Asiakkaat ovat kiittäneet aina ohjeesta. Vilkkaana aikana otan mielelläni myös lyhyitä kyytejä.
Onneksi TH on tehnyt päätöksen, että kyydistä ei saa kieltäytyä jos asiakas haluaa niiden brändin valita. Heinäkuussa 4. tolpalla (Kämp) reilun tunnin ja asiakas kysyi paljon maksaa Kasarmikadulle, ohjasin hänet takana olevaan TH:n autoon ja sanoin, että siinä se maksaa 9 €. Itselleni osui hieman reilu 90 € Porvoon keikka pari minuuttia myöhemmin.
Entisenä Taksi Helsingin renkinä ja nykyisenä villinä voin sanoa, että en todellakaan palaisi vanhaan systeemiin. Uuden lain myötä palkkani on noussut reilusti ja saan ajella vapaasti silloin kun siltä tuntuu. Hiljaisen aikana ajelen Yangon, Uberin ja Boltin kautta keikkoja ja vilkkaana aikoina tolpilta tai alustoilta jos hintakerroin on parempi kuin mittarihinta.
Parasta tässä työssä on se kun asiakas alkaa kertomaan jonkun bränditaksin kuljettajien varotuksia villeistä takseista ja kyydin jälkeen sanovat, että kyyti oli paljon parempi kuin villeistä varoittavan kuljettajan.- Anonyymi
Toivot vaan...
- Anonyymi
Olisin utelias tietämään liikevaihtosi, ja vero ym. kulut. Et sitten päässyt TH välitykseen, jotain sullakin on päin ... ei tainnut Porvoolainen tietää kenen kyydissä istui ja asianmukainen vakuutushan sinulla on...vai eikö ole.
- Anonyymi
Jos ajaa eri alustoiden kautta niin pakko olla asianmukainen vakuutus. Firmoille pitää toimittaa todiste siitä, että auto on luvanvaraiseksi rekisteröity ja rekisteröinti johtaa suoraan siihen, että tulee ns. ammattivakuutus.
If tarjoaa ainakin Uber kuljettajille halpaa vakuutusta. Hinta on aika paljon edullisempi mitä esim a-vakuutuksen ja TH:n soppari on. Muistaakseni th:n hinta oli jotain 2700 € ja Uberin n. 2300 €. Ja hinnasta saa edelleen alennusta jos kuljettajan arvio on 500 arvostellun kyydin kohdalla yli tietyn arvon. Muistaakseni se oli joku 4,9/5 tähteä. Itse olen seuraillut ihan huvikseni tolpilla olevia muita villejä traficomin sivujen kautta ja kaikilla on ollut autossa kaikki ok.
Uberin kautta saa myös alennukset polttoaineista, kirjanpidosta ja niillä oli myös täysin ilmainen joku ryhmävakuutus partnereille. Siitä en osaa tarkemmin sanoa, kun ei ole ollut tarvetta käyttää.
- Anonyymi
Siinä yks persreikä keikkojen valitsija!
- Anonyymi
Jep, ennen ne heitettiin jos ei kokonaan pois tolpalta niin viimeiseksi jonon hännille.
- Anonyymi
Niin meinaatko sitä sosialistista aikaa, jolloin asiakkailla ei ollut mahdollisuutta valita haluamaansa autoa / palveluntarjoajaa?
- Anonyymi
Edelleen taksarit elää menneisyydessä. Oliskohan aika laittaa pillit pussiin kun ei enään pärjätä. Olihan se tiedossa ennen vapautusta, että työtävieroksuvat kartellitarksarit jäävät jalkoihin kun ahkerat uudet yrittäjät valtaavat alan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin meinaatko sitä sosialistista aikaa, jolloin asiakkailla ei ollut mahdollisuutta valita haluamaansa autoa / palveluntarjoajaa?
Asiakas on aina saanut ottaa haluamansa auton. Järjestyksenpidon kannalta vain pyrittiin pitämään tolpalletulo/lähtöjärjestys. Nykyiset sekoilut tolpilla ei ole kenellekään hyvä. Ei asiakkaalle eikä kuljettajille.
- Anonyymi
Tämähän menee täällä villien taksien täydelliseen provosointiin.älkää kundit yleistäkö nimellä VILLI kaikkia uusia yrittäjiä.on paljon kantasuomalaisia yrittäjiä jotka leimaantuvat samalla teidän oman edun tavoittelun myötä.esim.minä ajelen Helsingissä viikonloput uutena yrittäjänä entisenä renkinä.vituttaa toi jatkuva lt/th mainos koska tottakai se vaikuttaa kun asiakkaat kävelee tolpalle ohi missä olin jo vuonna - 86.kaikki ketkä ovat ottaneet kyydin ovat tykänneet koska hallitsen alan ja hinta sama kuin teillä aina mentiin sitten pataässästä mummotunneliin tai mihin vain hinnastoa noudattaen.siis ihan tosissaan mainitkaa tarkemmin kyseiset haukutut kusipää villit.
- Anonyymi
Jos olet itse "villi" niin mikset opasta niitä sun "villeimpiä" kavereitas käyttäytymään tolpilla. Teidän nykyinen toimintanne koituu tappioksenne. Kenelläkään muulla ei ole niin hyvä muisti kuin asiakkaalla. Tappelemalla ja huutelemalla ei saavuta mitään.
- Anonyymi
Vaikka olisit kantasuomalainen, olet nykyään villi. Opi elämään sen kanssa.
- Anonyymi
Mikä sai sinut ryhtymään uudeksi yrittäjäksi ja onko se ollut kannattavaa verrattuna renkinä oloon? Jos villiksi leimaaminen vituttaa, miksi siiry takaisin osa-aikaiseksi rengiksi jos pelkkiä vkl:ja haluaa ajaa?
- Anonyymi
Tunnen itse pari entistä renkiä, jotka siirtyneet ajamaan omilleen ja kai se jostain kertoo, että eivät ole ryömineet takaisin. Itse ajattelin, että tulevat takasisin rengiksi muutaman kuukauden jälkeen. Ehkä se omillaan ajaminen ei ole niin huono ajatus sittenkään?
- Anonyymi
Joo kyllä mulla on mennyt tosi hyvin enkä ryömi takaisin rengiksi.kaikki viikonloput tehnyt yli vuoden nyt.tottakai se ei ihan riitä että vähän muutakin kylkeen.hinnat kohdallaan aina ja kaikki muu onkin itsestäänselvää vanhana kuskina.
- Anonyymi
Villi tai tarkemmin vkl villi. Niin vanhana kuskina, nykyisin villi.
- Anonyymi
Aikaisemmin homma toimi hyvin ei tarvinnu arpoo hinnoista. Sitten PORVARIHALLITUS Sääti lain ja tässä on tulos.
- Anonyymi
Aika monta entistä työtöntä saanut työpaikan. Taksiyrittäjyys on hyvä toimiala aloittaa työura, koska se ei vaadi mitään koulutusta ja siinä pärjää myös hieman heikkolahjaisempikin henkilö kuten historia on näyttänyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika monta entistä työtöntä saanut työpaikan. Taksiyrittäjyys on hyvä toimiala aloittaa työura, koska se ei vaadi mitään koulutusta ja siinä pärjää myös hieman heikkolahjaisempikin henkilö kuten historia on näyttänyt.
Historia on myös näyttänyt, että heikkolahjaisempikin kelpaa Suomessa jopa ministeriksi.
Hyvä myös muistaa, että oppineisuus ei merkitse sivistyneisyyttä, kuten monet virheellisesti olettavat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika monta entistä työtöntä saanut työpaikan. Taksiyrittäjyys on hyvä toimiala aloittaa työura, koska se ei vaadi mitään koulutusta ja siinä pärjää myös hieman heikkolahjaisempikin henkilö kuten historia on näyttänyt.
Historia hmm.... aika monta yliopistotasoista nuortamiestä-ja naista ei edes läpäissyt katukuulustelua tai yrittäjäkurssia vaikka olivat niin akateemisia että! Parin vuoden sisällä näkyy myös nämä uudet/entiset työttömät ulosottorekistereissä kun ei ole ollut mitään ymmärrystä alasta tai yrityksenpidosta. Mitään kun ei keneltäkään vaadita saadakseen taksiluvan. Y-tunnustakaan ei tarvita kun voi olla ns. kevytyrittäjä. Ukko ja kukko .fi hoitaa homman. Edellinen kommentoija on aivan oikeassa myös siinä että oppineisuus ei merkitse sivistyneisyyttä.
- Anonyymi
Noista villien tappeluista senverran vielä että mainitkaa joka kerta kun kerrotte asiasta tappeliko siellä kantasuomalainen villi vai ulkomaalaistaustainen villi.näinhän lehdet tekee koska on olemassa kahta kuppikunta villeissä.silloin asiakkaat tietää mihin motivoituneeseen villiin voi hypätä huoletta.
- Anonyymi
EU ja Rinne edellyttävät kaiken toimivan tuhoamisen, kantaväestön ryöstämisen ja vallan ja töiden ja omaisuuksien luovuttamisen muslimeille ilman ensimmäistäkään laukausta. Tämä kyseinen EU:n ja YK:n hallinnoima prosessi on nyt käynnissä Suomen hallituksen ja presidentin suostumuksella. Suomea ja suomalaisia ei saa eikä haluta enää lainkaan puolustaa yhdessäkään asiassa.
- Anonyymi
Kyllä jos kanta suomalainen on villiksi ryhtynyt, on vähintäänkin jotain pimeetä syytä miksi ei kuulu välityksiin! Rikollista taustaa tms häiriintynyt tapaus! Mutta tuskimpa moisilla kauaa menee, että sössii ittensä kivensisään minne kuuluukin!
- Anonyymi
Ennenkuin väität rikolliseen toimintaan kantasuomalaisten uuden yrittäjän kuuluvan ota selvää trafin sivuilta taksiluvan saannin perusteet ja tee uusi analyysi.
- Anonyymi
Kyllä pitää ihmetellä ihmisen tyhmyyttä. Kaikki eivät ehkä ole esimerkiksi ajaneet niin pitkään, että olisi ennen vapautusta edes saaneet lupia, koska niiden määrää rajoitettiin. Nyt vapautuksen myötä useita Taksi Helsingin renkejä on siirtynyt itsenäisiksi yrittäjiksi.
Henkilökohtaisesta kokemuksesta voin mainita, että palkka on noussut, tunnit vähentyneet ja elämänlaatu parantunut. Suosittelen samaa kaikille rengeille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ennenkuin väität rikolliseen toimintaan kantasuomalaisten uuden yrittäjän kuuluvan ota selvää trafin sivuilta taksiluvan saannin perusteet ja tee uusi analyysi.
Entä kun aloitat työt, pelkkää kusetusta asiakasta, verottajaa ym. kohtaan, villi.
- Anonyymi
Kovaa tekstiä mutta unohdit olennaisen kantasuomalainen villi, entinen renki.
- Anonyymi
Missä vaiheessa TH:lla on kielletty kyydeistä kieltäytyminen? Ainakin alkuvuodesta tuosta näytti olevan useampia palautteita?
- Anonyymi
Toimari siitä taisi mainita TH:n lehdessä jossain vaiheessa, että jos asiakas haluaa valita TH:n auton niin siitä ei saa kieltäytyä. Brändin maine kärsii muuten. Tuskin tarkkuja kiinnostaa yhtään jos kieltäydyn jostain kyydistä. Ja muutenkin huono tuuri pitäis olla jos asiakas ottaisi yhteyttä tarkkuun.
- Anonyymi
Ruotsissa taksiasemat laajentuneet. Bisnestä myös. Maksava yhtiö saa oman linjan. Ei tarvitse asiakkaankaan häiriintyä nykyään vallitsevasta sekasorrosta ja tappeluista. Vaatii vain alueensa omistajan/haltijan pientä vaivaa järjestää asia ja valvoa että järjestys pysyy. Niinhän esim. Finavia Hki Vantaalla tekee. Ja mm. Turun satamassa ainakin pienempimuotoinen järjestely. Taksiyhtiö maksaa vain x-määrän satamalaitokselle linjasta. Vaatii tietysti alueen omistajalta jotain investointeja alueen suhteen. Niinhän ne taksitolpat muodostuivat ennenkin.
- Anonyymi
Suosituksena on, että käyttää rahansa fiXummin. Näiden velikultien tunaroinneista on jäänyt suorittamattomia matkoja sekä kalliita hukka-ajoja. Halpa tulee kalliiksi kun on riittävän halpaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin671586eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.1481579En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin1311292Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä651260- 421105
- 172948
90-luvulla maa syöksyi lamaan, ja silloinkin oli syypäinä samat tahot kuin nyt
Laman aiheuttajat olivat demarivetoinen virheellinen finanssipolitiikka, sekä ay-liikkeen taipumattomuus tilanteessa mik100880Mä olisin niin iloinen
Jos vielä joskus nähtäis.. Ollaanko tulkittu mies toisiamme väärin?. Kumpikin luuli ettei toinen tykkää, vaikka molemmat60744Olisitko ihminen minulle. Ihan ihminen vain.
Tiedätkö, että saan kyyneleet silmiini, niin syvästi sinua kaipaan. Meidän välillä on jotain todella syvää, kaunista ja42677Vakava varoitus perussuomalaisista!
Keskustan Annika Saarikolta veret seisauttavaa tekstiä, lukekaa uutinen kokonaisuudessaan, tässä siitä maistiainen: ”Ke155646