Ohita ajoissa tai odota että ohituskaista on vapaa

Anonyymi

Miksi näistä vaihtoehdoista ei onnistu kumpikaan, vaan valitaan se että mennään nopeemman eteen ohituskaistalle tekemään ohitusta.

26

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Se johtuu pelkästään lisääntyvästä kokaiinin , ja niiden muiden päihdyttävien huumeiden käytöstä. Meniköhäön tää nyt perille?...

      • Anonyymi

        Sinun kannattaisi lopettaa se bensan ja liimojen haistelu. Kommentissasi ei ole mitään totuusperää, vaan kemikalien haistelusta tuhoutuneiden aivosolujen määrästä.


    • Anonyymi

      Ajan suurinta sallittua tai muutaman kilsan yli, ja kyllä, olen huomioinut myös mittarivirheen. jos saavutan jonkun tientukon, vaihdan ohituskaistalle. En ala ajamaan alinopeutta antaakseni tietä ylinopeuskuskille, poikkeuksena tietysti hälytysajoneuvot.

      • Anonyymi

        Ei täällä ole laittomuuksista kirjoitettukaan, muuta kuin että aiheutetaan haittaa nopeammin ajavalle ohituskaistalle menemälle siihen eteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei täällä ole laittomuuksista kirjoitettukaan, muuta kuin että aiheutetaan haittaa nopeammin ajavalle ohituskaistalle menemälle siihen eteen.

        Niin siis mitä haittaa?


      • Toki lainkuuliaisena varmistat, että ohituskaistalla tilaa, etkä aiheuta vaaratilannetta muille autoilijoille. Tuo kuvailemasi tilanne on niin kovin tuttu ja sen pystyisi hoitamaan tarpeeksi pitkillä turvaväleillä ohituskaistoilla, jotta oikealta kaistaa vaihtavat mahtuvat turvallisesti väleihin ohittamaan myös. Käytännössähän tämä menee v..ksi aina. Turvavälit liian pienet, oikealta vaihtavat tulevat väleihin liian aikaisin ja liian pienillä nopeuksilla.


      • Anonyymi
        Aurinkokuningas kirjoitti:

        Toki lainkuuliaisena varmistat, että ohituskaistalla tilaa, etkä aiheuta vaaratilannetta muille autoilijoille. Tuo kuvailemasi tilanne on niin kovin tuttu ja sen pystyisi hoitamaan tarpeeksi pitkillä turvaväleillä ohituskaistoilla, jotta oikealta kaistaa vaihtavat mahtuvat turvallisesti väleihin ohittamaan myös. Käytännössähän tämä menee v..ksi aina. Turvavälit liian pienet, oikealta vaihtavat tulevat väleihin liian aikaisin ja liian pienillä nopeuksilla.

        Ohituskaistalle voi siirtyä välittömästi juuri ohittaneen taakse. Siinä on aina tilaa. Jos joku joutuu sen takia hiljentämään, niin ihan itse on tilanteen aiheuttanut. Siirtyminen ja ohittaminen toki tapahtuu suurinta sallittua ajaen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ohituskaistalle voi siirtyä välittömästi juuri ohittaneen taakse. Siinä on aina tilaa. Jos joku joutuu sen takia hiljentämään, niin ihan itse on tilanteen aiheuttanut. Siirtyminen ja ohittaminen toki tapahtuu suurinta sallittua ajaen.

        Öö, sinähän sen jarruttamistarpeen siinä aiheutat jos pilkkua viilataan. Mutta joo, jos väliä on tarpeeksi ei pitäisi olla tarvetta jarruttaa, jos väliintulija ajaa suurinta sallittua nopeutta ja palaa omalle kaistalleen välittömästi ohituksen jälkeen.


      • Anonyymi
        Aurinkokuningas kirjoitti:

        Öö, sinähän sen jarruttamistarpeen siinä aiheutat jos pilkkua viilataan. Mutta joo, jos väliä on tarpeeksi ei pitäisi olla tarvetta jarruttaa, jos väliintulija ajaa suurinta sallittua nopeutta ja palaa omalle kaistalleen välittömästi ohituksen jälkeen.

        Makuasia. Voihan se ylinopeustollo syyttää minuakin jos haluaa, mutta ei se syytös minua tavoita 😃


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei täällä ole laittomuuksista kirjoitettukaan, muuta kuin että aiheutetaan haittaa nopeammin ajavalle ohituskaistalle menemälle siihen eteen.

        Jos joku ajaa yli sallitun, tekee hän sen ihan omalla vastuullaan. Jos löytyy kaasu, löytyy myös jarru. Noudatan rajoituksia myös ohituksessa, aivan kuten laki velvoittaa. Ylinopeusyrjöt saavat itkeä ja vinkua näillä palstoilla ihan niin paljon kuin itse haluavat. Valitus ei vaikuta omaan ajamiseen. Noudatan lakia.


    • Anonyymi

      Mitähän aloittaja tarkoittaa tuolla "ohita ajoissa" sanomisellaan. En ainakaan minä voi ohittaa ketään ennen kuin olen saavuttanut edellä ajavan. Sitten vasta teen ohituksen.

      • Anonyymi

        Minäkin ohitan vasta sitten, kun on joku jota ohittaa.


    • Anonyymi

      Taitaa olla aloittaja kaahari jonka eteen ei saa tulla kun oma nopeus on aina se oikea.

    • Anonyymi

      Puhuuko aloittaja nyt moottoritiestä vai normaalista kehätiestä? Kun kehäteillä ei ole ohituskaistoja vaikka moni kaahari ei sitä ymmärrä

      • Anonyymi

        Aloittajan kuvaama tapahtuma voi koskea oikeastaan mitä tahansa tietä, jossa on kaksi kaistaa yhteen suuntaan. Ainahan nopeamman eteen voi joku olla tunkemassa.

        Takaa ryntäily on myös erittäin yleistä. Jotkut leikkivät vieläpä jotakin vitun poliisia, ja tulevat vilkuttelemaan valoja taakse, vaikkei sellaiseen ole mitään syytä eikä edes oikeutta.

        Itse ymmärsin aloituksen niin, että kyseessä on nimenomaan kaksikaistaisen tien ohituskaista, jolloin kaistoja on oikeasti ainakin kolme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittajan kuvaama tapahtuma voi koskea oikeastaan mitä tahansa tietä, jossa on kaksi kaistaa yhteen suuntaan. Ainahan nopeamman eteen voi joku olla tunkemassa.

        Takaa ryntäily on myös erittäin yleistä. Jotkut leikkivät vieläpä jotakin vitun poliisia, ja tulevat vilkuttelemaan valoja taakse, vaikkei sellaiseen ole mitään syytä eikä edes oikeutta.

        Itse ymmärsin aloituksen niin, että kyseessä on nimenomaan kaksikaistaisen tien ohituskaista, jolloin kaistoja on oikeasti ainakin kolme.

        Minä ainakin ymmärrän "ohituskaistan" hetkellisesti kaksikaistaiseksi muuttuvana tien osana, eli tie on vain kaksikaistainen jonkun matkaa.

        https://hs.mediadelivery.fi/img/658/6a9874fb7b7149cfb3503746f2d1ed1d.jpg.webp

        Jatkuvasti kaksikaistainen tien on kaksikaistainen tie, jonka oikea kaista on ohituksia varten.


      • Anonyymi

        Lisäys: Ja nyt tarkoitan tässä kohtaa kaistoilla omaan kulkusuuntaan olevia kaistoja, en vastaantulevien kaistoja.


    • Anonyymi

      Ajan suurinta sallittua tai eninrään muutaman kilsan yli, en kilsaakaan alle.
      Jos aloittaja tarkoitit sitä että ohita ajoissa, että minun pitää siirtyä vasemmalle kaistalle ajoissa jos näyttää siltä että muuten jään pussitetuksi niin sen olen jo oppinut, eli vaihdan kaistaa jo hyvin aikaisessa vaiheessa etten joudu pussiin tai vaihda kaistaa ihan nokkasi eteen.

      Toiseen mielestäni tosi idioottimaiseen tapaan haluaisin joltakin niin tekevältä selityksen että mikä on homman idea.
      Eli kun ajan vakkari päällä kokoajan sitä suurinta sallittua oikealla kaistalla ja vasen kaista on kokoajan vapaa, niin vaikka joku on kiltisti ajanut perässäni eikä ole lähtenyt ohi vaikka tilaa on, niin sitten kun lähestymme edessäni olevaa tientukkoa jonka aion normaalisti ohittaa vakkariin koskematta niin vähän ennen sille takana olijalle tulee joku paniikkikohtaus ja hän lähtee ohittamaan niin että on rinnallani ajamassa lähes samaa nopeutta kanssani kun minun pitäisi vaihtaa kaistaa. Miksi???

      • Anonyymi

        Itse olen huomannut saman. Ilmeisesti näiden kuskien mielestä vasemmalla kaistalla pitäisi ajaa kovempaa?


      • Anonyymi

        Tuota toista idioottimaista tapaa tarkoitin itse, kun kirjoitin "takaa ryntäilystä". Siitä samasta ilmiöstä se pussiin joutuminenkin johtuu. Ja pakulla se pussiin jäänti onnistuu henkilöautoa paljon helpommin.


      • Anonyymi

        Jep. Motarilla vakkarin käyttö pitäisi olla pakollista. Näitä koomasta herääviä on myös heidän joukossa jotka huomaavat että joku on ohittamassa. Nostavat sitten omaa nopeuttaan ja ohitus venyy ja vaikeutuu ja joskus jopa estyy kokonaan.


      • Anonyymi

        "vähän ennen sille takana olijalle tulee joku paniikkikohtaus ja hän lähtee ohittamaan niin että on rinnallani ajamassa lähes samaa nopeutta kanssani kun minun pitäisi vaihtaa kaistaa."
        Jospa sillä on sama tapa kuin sinulla, että ohituskaistalle pitää siirtyä "ajoissa".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "vähän ennen sille takana olijalle tulee joku paniikkikohtaus ja hän lähtee ohittamaan niin että on rinnallani ajamassa lähes samaa nopeutta kanssani kun minun pitäisi vaihtaa kaistaa."
        Jospa sillä on sama tapa kuin sinulla, että ohituskaistalle pitää siirtyä "ajoissa".

        Mutta jos olen kokoajan ajanut esim. Tasan satasta satasen alueella ja hän on roikkunut perässäni kilometrikaupalla vaikka vasen kaista on ollut lähes kokoajan vapaa niin vaikka siirtyisi ajoissa vasemmalle kaistalle niin ei se sillä satasen nopeudella viereeni ehdi kun ajan itsekin sitä kokoajan vaan pysyy saman välimatkan päässä vaikkakin kaista vaihtuu.
        Vasemman kaistan nopeusrajoitus on kuitenkin ihan sama kuin oikeankin


    • Anonyymi

      "Itse ymmärsin aloituksen niin, että kyseessä on nimenomaan kaksikaistaisen tien ohituskaista, jolloin kaistoja on oikeasti ainakin kolme."

      Mitä tuo "ainakin" tuossa merkitsee?
      Eikö niitä kaistoja ole juuri kolme?

      • Anonyymi

        No voihan vastaantulijoillakin olla ohituskaista yhtäaikaa, joten silloinhan niitä on (ainakin:) neljä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No voihan vastaantulijoillakin olla ohituskaista yhtäaikaa, joten silloinhan niitä on (ainakin:) neljä.

        Juuri näin. Sekin on tasan tarkkaan totta että kaistoja ainakin aina vähintään yksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2794
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      517
      2634
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1835
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1767
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      117
      1723
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1659
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1272
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      84
      1101
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1072
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      54
      1067
    Aihe