Pielisellä kalasääskenä olis hiennoo.

Anonyymi

Se ois minun himohommoo. Kun oun hirvvee syömmään kalloo. Eikä tarviis yhttää suolloo laettoo.
Muute olisin sarvikuono mielluiten, tahi virtahepo. Siinä suapi uija.

23

203

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kalasääski oli jo ainakin 1952 vakinainen asukas Pielisellä.

      • Anonyymi

        Ensimmäisen kerran kalasääksi on tavattu Suomessa 1965 joten komutin tieto on perätön ja paikkaansapitämätön.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensimmäisen kerran kalasääksi on tavattu Suomessa 1965 joten komutin tieto on perätön ja paikkaansapitämätön.

        On kalasääski eli sääksi.

        Mikä se muka tuommoinen kalasääksi on olevinaan? Kyllä on tyhmää.


      • Anonyymi

        Juu, tuon nyt saattoi aavistaa, ja luinkin tuon sääksisäätiön jutun jo uteliaisuuttani aamulla. Ei vaan tullut laitettua tänne kun oli kiire muihin hommiin. Hyvä kun laitoit, niin ei tarvitse minun enää vaivautua. Kiitos oikeasta tiedosta kaikkien läsnäolijoiden puolesta. Taisi taas joku hissa olla repimässä tyhmiään tänne.


    • Nykyään useita kalasääskipareja pesii Lieksan alueella.

    • Anonyymi

      Heh, runollinen ajatus. :-)

      Pitkät muuttomatkat tosin olisivat kalasääskellä joka vuosi Länsi-Afrikkaan ja takaisin.

      Vaan miten olisi olla ahvena? Saisi kalloo syyvä ja uija silloinkin.

    • Anonyymi

      Siinähän sitä näkis maalimmaa samalla, ku lentelis Afrikkaan kerran vuoteen. Pitäs vain lenttee mutkille, jottei joutus pattaan.
      Ahvenaks en alakas. Siinä suattas jouttuu houkutukssiin vietäväks, kun liero koukussa kiemurtelis.

    • Anonyymi

      Onko kalasääski ahveia syövä itikka, vai mikä se on?

      • Anonyymi

        Vain Ilkka lehti ilkkuu suvaitsemattomien sallituilla kirjoituksilla itikasta teuraana, Sääski on vielä aika tutkimaton tapaus. Aivan hirveää, hirvikärpästä sulistaan pyristellessään;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain Ilkka lehti ilkkuu suvaitsemattomien sallituilla kirjoituksilla itikasta teuraana, Sääski on vielä aika tutkimaton tapaus. Aivan hirveää, hirvikärpästä sulistaan pyristellessään;)

        Tukes sentään aina jotain, yrittää;)


    • Anonyymi

      Minkä laine söpöläinen kalasääski ei sellaista ole koskaan ollut olemassa se on saletti

      • Anonyymi

        Jaha, tällainen tapaus taas. No, ei muuta kuin takaisin alakouluun mars. Kyllä opettajatäti sitten kertoo kalasääskistäkin.


      • Anonyymi

        Minkälainen lintu on sitten saletti?


    • Olen nähnyt läheltä kun sen linnun iskevän kalaan.
      Joskus kala karkaa, mutta joskus onnistuukin.
      Kalasääsken vanha kansan antama nimi on kalakotka, jolla nimellä sitä aikoinaan Pielisjärvelläkin kutsuttiin.

      • Anonyymi

        Sillä on sopiva nokka tekemiseensä. Kynnetkin ovat luomakunnan sopiviksi kehittämät aikain saatossa. On se vaan ihmeellistä, miten evoluutio on ovelaa täysi. Minäkin kerran Hämeessä hämärässä olen Sääksmäen ohi kerran nuorena ajanut. En tiennyt silloin pohdiskellessani elon monia muotoja, mistä mahdollisesti paikka on nimetty, mutta selvisihän kautta rantain tämäkin nyt minulle lieksalaiselle poloiselle;)

        Aloittajan aivoitus tässä tapauksessa on monisäikeisen mielenkiintoinen. Siinä on nokka sulkansa sukaissut.

        Nms.


    • Anonyymi

      Valetta on eikä tuollaista hölmöä keksii kaikkea muuta ei ihmiset voineet tulla lapselle tutuiksi kuten se miten kyseisessä lehtijutussa annettiin kaikkiaan noin yksinkertainen kalasääksi on poistettu asiattomana Miksi poistettiin vastaukseni jossa sanoin tuollaisen alistuvan asenteen olevan syynä siihen ettei mitään yritetä on paha asia jos ketju on pitkä outoa eikö vain konttorirotta Lieksassa ollut ikinä eikä tule olemaan mitään asiaa meille tyhmille.

      • Anonyymi

        Oletko hissanmaikk? Ei tuosta kirjoituksestasi ota kukaan selvää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko hissanmaikk? Ei tuosta kirjoituksestasi ota kukaan selvää.

        Mikä on tilanne nykyään en tiedä koska sain tietää olevani aivan liian nuori saamaan yhteyden toisiinsa nähden että se valehtelee vaikka Wanha tai Komu tai pienille lapsille ja sinulle kuuluu myös niiden tunnettujen on poistettu asiattomasta ilmoituksesta tai Komu tai Komu tai pienille yrityksille joka hänestä jotain tietää myös sen minkä pystyit muuta ei ihmiset voineet tulla Euroopan unionin komission järjestämän festivaalin teemana oli ulkomaisia työntekijöitä ja oli jossain missä näitä asioita on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on tilanne nykyään en tiedä koska sain tietää olevani aivan liian nuori saamaan yhteyden toisiinsa nähden että se valehtelee vaikka Wanha tai Komu tai pienille lapsille ja sinulle kuuluu myös niiden tunnettujen on poistettu asiattomasta ilmoituksesta tai Komu tai Komu tai pienille yrityksille joka hänestä jotain tietää myös sen minkä pystyit muuta ei ihmiset voineet tulla Euroopan unionin komission järjestämän festivaalin teemana oli ulkomaisia työntekijöitä ja oli jossain missä näitä asioita on.

        On taas sienimuhennos näköjään maistunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On taas sienimuhennos näköjään maistunut.

        Lisäksi toteaisin, että pitkä konsonantti/alavokaali on muuttunut yhtäläisien, mutta yllättävän pitkien pilkuttomien ja pisteettömien sanojen ryöpyksi. Minä jopa puoliksi säikähdin. Säikähdin puolet, luetun ymmärtämisen kadotustani. Toisaalta säikähdin sitä, miten kukaan voi kehittyä ajassa tässä, oudosta vielä oudommaksi.

        Ei tässä muuta voi sanoa kuin, kaiken sen kestää lohdutuksen läsnä ollessa, lyhyen ajan. Jos tämä on netin välityksellä tarttuva tauti, niin...
        Taidan kuitenkin aavistella, että kopioi/liitä toiminta on ollut muhennossävyisen ainoa vaihtoehto back ja delete napin oheistoimintoineen.

        Pelätkäämme sopivan paljon, tai mieluummin vain vähän.

        Totisesti, niin olkoon;)


    Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1489
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      583
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      514
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      472
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe