Ostin autooni jakopään hihnan vaihtoprosessiin tarvittavat osat, mukana vesipumppu. Puoli vuotta ja alle 10 000 km vesipumppu leikkasi kiinni. Motonet antaa takuun tuotteilleen mutta kun pumppu maksaa alle 40 eur mutta tässä tapauksessa hinaus, korjaus muut sivukulut vaurion takia olivat 550 eur. Tein reklamaation liikkeeseen ja kuluttaja-asiamiehelle. Motonet ilmoitti että tottakai maksaa korjauskulut myös mutta ensin pumppu lähetetään tehtaalle analyysiin.. Pumppu lähetettiin Italiaan tehtaalle ja muutaman kuukauden kuluttua tuli vastaus. Pumpun laakeri oli leikannut kiinni mutta on todennäköistä että syy oli asennusvirhe… ilman sen tarkempaa syytä. Korvausta ei makseta. Asennuksen oli suorittanut ammattitaitoinen korjaamo joten asennusvirhe ei ole kysymyksessä. On selvää että alle 40 eur maksavassa pumpussa ei käytetä parasta mahdollista laatua laakereiden osalta. Motonetin taktiikka on että rauhoitetaan asiakas lupaamalla korvaus mutta tiedetään että vastaus tehtaalta on kielteinen. Kuka tehdas todella ilmoittaisi että valmistaa huonoa laatua. Opetus tästä on että älä osta varaosaa Motonetistä jos hajonneen osan korjauskulut menee korkeaksi. Iskareita ja vastaavia ostan ehkä vielä Motonetistä koska ne on helppo vaihtaa vaikka itse. Muut osat muualta koska en yksinkertaisesti uskalla ottaa riskiä että joudun samanlaiseen tilanteeseen uudestaan.
Motonet takuu
3
7650
Vastaukset
- Anonyymi
Yleensä kaikessa takuu kattaa viallisen komponentin eikä tuo takuuta koko autolle. Noita hinauksia ei maksa kukaan, jos ei ole vakuutusta. Jos ostat työn ja osan samasta paikasta, niin takuuseen saattaa kuulua jopa vaihtotyö viallisen osan sattuessa kohdalle.
Ainoa opetus, että älä laita halvinta paskaa kriittisiin paikkoihin. Varsinkin jos et tee työt itse harrastuksena tai ole juuri myymässä autoa.- Anonyymi
Hyvin sanottu. Ei ole viisasta ostaa halvin osa jostakin ja viedä se korjaamolle asennettavaksi.
Korjaamon itsensä hankkimaan osan kanssa on tilanne paljon parempi.
- Anonyymi
Juu Volvon takaakselin laakeri kesti 2kk ja kun menin ei asian osaisena vaihtamaan osaa niin kas vain maksoin uuden osan hinnan.Missä vi,,,, takuu siis ei me jakeluun.Katsotaan mitä Kuluttaja-asiamies sanoo
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 62925
- 119714
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp81705Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm52670- 41648
- 88577
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante111553- 38492
- 41481
- 72473