Mitä tapahtuu?

jos

mitä tapahtuu jos nostaa automaatista rahaa ja rahat jostain syystä jääkin luukulle? imaiseeko automaatti ne takaisin ja meneekö ne takaisin nostajan tilille? onko siinä jokin aika miten pian ne täytyy ottaa ennen ku se imaisee ne sisäänsä? entä jos siihen jää osa rahoista, mitä automaatti setten tekee? haluaisin vain tietää!

5

4400

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siinä käy

Rahat pysyvät siinä automaatin luukulla niin kauan kunnes seuraava automaatille tulija korjaa ne omaan taskuunsa.

• vaan

automaatti imaisee setelit pienen viiveen jälkeen takaisin ja rahat menee ns. vikalistalle. Sitten kun Falckin/Securitaksen kaverit käyvät tankkaamassa automaatin, he tarkistavat vikalistan ja huomaavat, että kassakladissa on heittoa esim. 20 euroa. Tämä tieto toimitetaan asiakkaan pankkiin ja raha palautetaan asiakkaan tilille.

Käytännössä on sitten eri juttu, koska usein ohikulkijat huomaavat tapahtuman ja ehtivät napata rahat.

• Hölmö

jätin kerran ottamatta Espoon Ikean Otto-automaatilta nostamani 40 €. Iltapäivällä. Taisi kännykkä soida ja ajatus jotenkin harhautui. Hyvästelin tietysti harmistuneena koko summan kunnes parin päivän kuluttua tililleni oli talletettu ne 40 euroa. Eli systeemi toimii, mutta eniten minua ihmetytti se, että ne palautuivat tililleni Ikean kupeessa olevalta automaatilta. Kerrankin hyvä tuuri.

• jotkut automaatit

ovat tosinopeita tuossa rahojen takaisin-imaisussa. Oli jäänyt tahimaan lompsansa kanssa automaatille, ja kas kummaa - automaattihan imaisi rahat takaisin siinä silmien edessä!

• Kortin ja rahat

Itselle kävi kerran niin, että jotenkin harhauduin tutkimaan saldotietoani vai mitä lienen tumpeloinutkaan, mutta siinä silmieni edessä automaatti imaisi rahat takaisin. Seuraavana päivänä ne oli laitettu takaisin tililleni. Toisella kertaa automaatissa oli vikaa ja se vain vilautti korttiani noston jälkeen ja ilmoitti, että "olit liian hidas, taltioimme korttisi turvallisuussyistä.."

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      96
      1886
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1340
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1037
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1010
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      791
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      782
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe