2015 mallinen v70 tuli hommattua. Yritin kokeilla käynnistää vebastoa näytön suorakäynnistyksellä, no ei lähe päälle. Vaikuttaako ulkoilman lämpötila siihen ettei salli käynnistää.
Webasto ei käynnisty
12
2898
Vastaukset
- Anonyymi
Pakkasella eskoseni jos nyt sattuu enää sellaista tulee?
- Anonyymi
Siis testaus mielessä. Pitäiskö sen lähteä pyöriään suorakäynnistyksellä
- Anonyymi
TÄ📢📢📢
- Anonyymi
Mitäs jumaluta... Kuules ku minä en ole mikään hupiukko.
- Anonyymi
No vit.tuunko minä työnnän tämän Volvoni? Ei oo kun muutama Webasto, etkö sinä nyt nää saa.tanan runk.kari?
- Anonyymi
Vieä on liian lämmin. En nyt suoraan muista oliko se 10c tai sen alle ennenkuin webasto lähtee käyntiin.
- Anonyymi
Ootko ihan varma? Johan manuaalissa mainitaan, että kesällä olisi syytä pyöräyttää webastoa pari kertaa, jottei se menisi jumiin.
- Anonyymi
Näköjään muistin väärin tuon lämpötilan. S80 D5 2010 ohjekirjasta lainattua tekstiä.
Polttoainekäyttöinen lämmitin
Yleistä pysäköintilämmittimestä
Pysäköintilämmitin lämmittää moottorin sekä
matkustamotilan ja se voidaan käynnistää suoraan tai ajastimella.
Ajastimella voidaan valita kaksi eri ajankohtaa.
Ajankohdalla tarkoitetaan tässä kellonaikaa,
jolloin auton lämmittämisen pitää olla valmis.
Auton elektroniikka laskee itse lämmityksen
alkamisajan vallitsevan ulkolämpötilan
mukaan.
Jos ulkolämpötila ylittää 15 °C, lämmitintä ei
voi käynnistää. Lämpötilassa -10 °C tai sen
alapuolella pysäköintilämmittimen enimmäiskäyntiaika on 50 minuuttia.
Ei se webasto siihen "kuole" että sitä ei kesällä käytetä, mutta jos pakolla sen kesäkeleillä laitatat käyntiin, voi siellä palopesä, vai mikä sen oikea nimi nyt olikaan, lämmetä liikaaja vahingoittua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näköjään muistin väärin tuon lämpötilan. S80 D5 2010 ohjekirjasta lainattua tekstiä.
Polttoainekäyttöinen lämmitin
Yleistä pysäköintilämmittimestä
Pysäköintilämmitin lämmittää moottorin sekä
matkustamotilan ja se voidaan käynnistää suoraan tai ajastimella.
Ajastimella voidaan valita kaksi eri ajankohtaa.
Ajankohdalla tarkoitetaan tässä kellonaikaa,
jolloin auton lämmittämisen pitää olla valmis.
Auton elektroniikka laskee itse lämmityksen
alkamisajan vallitsevan ulkolämpötilan
mukaan.
Jos ulkolämpötila ylittää 15 °C, lämmitintä ei
voi käynnistää. Lämpötilassa -10 °C tai sen
alapuolella pysäköintilämmittimen enimmäiskäyntiaika on 50 minuuttia.
Ei se webasto siihen "kuole" että sitä ei kesällä käytetä, mutta jos pakolla sen kesäkeleillä laitatat käyntiin, voi siellä palopesä, vai mikä sen oikea nimi nyt olikaan, lämmetä liikaaja vahingoittua.Ainakin MB ohjekirjassa lukee että lisälämmitintä pitää käyttää _vähintään_ kerran kuukaudessa 10 min. ajan. Vähintään!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainakin MB ohjekirjassa lukee että lisälämmitintä pitää käyttää _vähintään_ kerran kuukaudessa 10 min. ajan. Vähintään!
Ei ainakanaan omissa autoissa webasto ole ollut moksiskaan vaikka se on ollut kesäkuukaudet käyttämättä.
Ainoan kerran kun ongelmia on ollut, oli kun webaston vesipumpussa oli tunnit tulleet täyteen ja vesi ei kiertänyt järjestelmässä kunnolla ja palopesä oli lämmennyt liikaa ja meni vesipumpun kanssa vaihtoon. Palopesän vioittuminen oli sitten käyttäjän vika, kun en tajunnut ajoissa korjauttaa vesipumppua, kun webasto näytti kuitenkin lämmittävän vaikkakin epäluotettavasti.
- Anonyymi
Vittu mitä romuja noi volvot....vaihtakaa jo renaulttiin...
- Anonyymi
V 70 D5 vm 05 Ajettu yli 540000km .
. . . . mitä romuja noi volvot . .
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 646247
- 635639
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise1284605- 573909
- 143825
- 323239
- 683019
- 592856
- 712623
- 471970