Kumma "haamuvika" mulla. Kaupunki ajossa ei tuo ko. valo pala, mutta n. 10-15km maantieajoa, niin johan syttyy maaginen check engine merkkivalo kojelautaan. Koneessa ei ole vikaa(tarkastettu). Oliskohan se se "kuuluisa" tietokoneboxi? Onko kellään vastaavaa "ilmiötä"?
Legacy-90 check engine merkkivalo...
13
9635
Vastaukset
- 2xturboLeone
Miten tarkistettu?
onko sieltä boxista luettu vikamuisti?? , siihen tallentuu kaikki epänormaalit toimintaviat jotka sytyttävät juuri kyseisen valon.....
selviää todennäköisesti muistin luvulla (onnistuu itsekin kunhan saa koodit ja lukutavan jostain)- Datsunisti
Vikamuistin lukuohjeet ja koodit tarvittaessa.
- Marco
Datsunisti kirjoitti:
Vikamuistin lukuohjeet ja koodit tarvittaessa.
No kuinkas sen vikamuistin voi lukea? Kannettava tietokone kiinni subuun?
- 2xturboLeone
Marco kirjoitti:
No kuinkas sen vikamuistin voi lukea? Kannettava tietokone kiinni subuun?
on ainakin vanhemmissa luettavissa boxista ledin vilkutuksesta.
ihan simppeli homma..... - Datsunisti
Marco kirjoitti:
No kuinkas sen vikamuistin voi lukea? Kannettava tietokone kiinni subuun?
Muistissa olevien vikakoodien luku:
Irroita ratin alapuolella oleva suojamuovi. Ei niin sanottu rattimuovi vaan sieltä alempaa iso suojamuovi.
Sieltä muovien alta löytyy vihreä ja musta johtoliitos, jotka ovat auki ja teipattuna johtosarjan kupeeseen. Irroita musta johtoliitin teipeistä ja kytke johdot yhteen. Kytke sytytysvirta. Check engine valo mittaristossa alkaa nyt vilkuttaa muistissa olevia vikakoodeja. Lue koodit ja irroita liittimet toisistaan.
Jos muistissa on esimerkiksi vikakoodi 35 (hiilipöntön solenoidi, varsin yleinen vika ja täsmää sinun kertomaasi esiintymiseen) merkkivalo vilkkuu 3 kertaa 1,2 sek. pitkään ja 5 kertaa 0,2 sek. Sen jälkeen on 1,8 sek. pitkä tauko ja sitten tulee seuraava koodi.Koodit tulevat tulevat numerojärjestyksessä. Mahdolliset koodit ovat 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 21, 22, 23, 24, 31, 32, 33, 35, 41, 42, 47, 49, 51 ja 52.
Koodit 1.8 ja 2.2 moottoreissa poikkeavat hiukan toisistaan.
Tee tämä testi ja kerro tulokset niin saat lisää ohjeita.
Vihreää johtoliitintä tarvitaan tarkenpaan testaamiseen ja vikamuistin tyhjennykseen, älä vielä koske siihen. - Marco
Datsunisti kirjoitti:
Muistissa olevien vikakoodien luku:
Irroita ratin alapuolella oleva suojamuovi. Ei niin sanottu rattimuovi vaan sieltä alempaa iso suojamuovi.
Sieltä muovien alta löytyy vihreä ja musta johtoliitos, jotka ovat auki ja teipattuna johtosarjan kupeeseen. Irroita musta johtoliitin teipeistä ja kytke johdot yhteen. Kytke sytytysvirta. Check engine valo mittaristossa alkaa nyt vilkuttaa muistissa olevia vikakoodeja. Lue koodit ja irroita liittimet toisistaan.
Jos muistissa on esimerkiksi vikakoodi 35 (hiilipöntön solenoidi, varsin yleinen vika ja täsmää sinun kertomaasi esiintymiseen) merkkivalo vilkkuu 3 kertaa 1,2 sek. pitkään ja 5 kertaa 0,2 sek. Sen jälkeen on 1,8 sek. pitkä tauko ja sitten tulee seuraava koodi.Koodit tulevat tulevat numerojärjestyksessä. Mahdolliset koodit ovat 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 21, 22, 23, 24, 31, 32, 33, 35, 41, 42, 47, 49, 51 ja 52.
Koodit 1.8 ja 2.2 moottoreissa poikkeavat hiukan toisistaan.
Tee tämä testi ja kerro tulokset niin saat lisää ohjeita.
Vihreää johtoliitintä tarvitaan tarkenpaan testaamiseen ja vikamuistin tyhjennykseen, älä vielä koske siihen.Vikakoodiksi sain 35, miten korjataan ko. vika.
- Marco
Datsunisti kirjoitti:
Muistissa olevien vikakoodien luku:
Irroita ratin alapuolella oleva suojamuovi. Ei niin sanottu rattimuovi vaan sieltä alempaa iso suojamuovi.
Sieltä muovien alta löytyy vihreä ja musta johtoliitos, jotka ovat auki ja teipattuna johtosarjan kupeeseen. Irroita musta johtoliitin teipeistä ja kytke johdot yhteen. Kytke sytytysvirta. Check engine valo mittaristossa alkaa nyt vilkuttaa muistissa olevia vikakoodeja. Lue koodit ja irroita liittimet toisistaan.
Jos muistissa on esimerkiksi vikakoodi 35 (hiilipöntön solenoidi, varsin yleinen vika ja täsmää sinun kertomaasi esiintymiseen) merkkivalo vilkkuu 3 kertaa 1,2 sek. pitkään ja 5 kertaa 0,2 sek. Sen jälkeen on 1,8 sek. pitkä tauko ja sitten tulee seuraava koodi.Koodit tulevat tulevat numerojärjestyksessä. Mahdolliset koodit ovat 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 21, 22, 23, 24, 31, 32, 33, 35, 41, 42, 47, 49, 51 ja 52.
Koodit 1.8 ja 2.2 moottoreissa poikkeavat hiukan toisistaan.
Tee tämä testi ja kerro tulokset niin saat lisää ohjeita.
Vihreää johtoliitintä tarvitaan tarkenpaan testaamiseen ja vikamuistin tyhjennykseen, älä vielä koske siihen.Löytyi myös koodi 32 mikä vikana ja miten korjataan (Legacy 2.2 L)
- Datsunisti
Marco kirjoitti:
Löytyi myös koodi 32 mikä vikana ja miten korjataan (Legacy 2.2 L)
Koodi 32 on siis hiilipöntön solenoidi vika. Yleensä sen joutuu uusimaan, hintaluokka lienee noin 100 euroa(?). (Monta vuotta sitten se maksoi 512 mk.) 1.8-moottorin vastaava osa on vähän halvempi ja olen kerran sen onnistuneesti virittänyt 2.2 l autoon. Solenoidiventtiili näkyy moottorin oikealla puolella 1 ja 3 syl. imukanavien välistä. Siihen tulee yksi 2-nap. sähköjohtoliitin ja 2 alipaineletkua. Irroita liitin ja mittaa vastus solenoidista, suuruusluokka po. 30 - 40 ohmia. Jos ääretön tai paljon suurempi kuin 40 ohmia, joudut hankkimaan uuden. Laita johtoliitokseen CRC:tä, jos siinä on likaa tai hapettumaa.
Tämä vika aiheuttaa yleensä myös huonoa tyhjäkäyntiä.
Vikakoodi 32 on happitunnistimen (O2-sensorin) vika, mutta se on todennäköisesti seurausta tuosta toisesta viasta.
Kun olet saanut korjattua vian, pitäisi nollata vikamuisti. Se tapahtuu seuraavasti:
1. Käytä moottori lämpimäksi.
2. Virta pois päältä.
3. Kytke mustat johdot yhteen ja vihreät johdot yhteen.
4. Virta päälle, jolloin Check Engine-valo syttyy.
5. Kaasupoljin pohjaan, löysää puoleenväliin saakka noin 2 sekunnin ajaksi ja vapauta sitten kokonaan.
6. Jos autossasi on Economy-nappi, hetkeksi päälle ja pois.
7. Moottori käyntiin. Check Engine-valo sammuu.
8. Aja vähintään 1 minuutti vähintään 12 km/h nopeudella jonka jälkeen vähän nelosvaihteella.
(jos autosi on manuaalivaihteinen)
9. Käytä moottoria vähän aikaa yli 2000 1/min nopeudella, jolloin Check Engine-valo alkaa vilkkua.
10. Virta pois päältä, molemmat johtoliittimet irti, vikamuisti on nollattu.
Kerro kuinka kävi? - Datsunisti
Datsunisti kirjoitti:
Koodi 32 on siis hiilipöntön solenoidi vika. Yleensä sen joutuu uusimaan, hintaluokka lienee noin 100 euroa(?). (Monta vuotta sitten se maksoi 512 mk.) 1.8-moottorin vastaava osa on vähän halvempi ja olen kerran sen onnistuneesti virittänyt 2.2 l autoon. Solenoidiventtiili näkyy moottorin oikealla puolella 1 ja 3 syl. imukanavien välistä. Siihen tulee yksi 2-nap. sähköjohtoliitin ja 2 alipaineletkua. Irroita liitin ja mittaa vastus solenoidista, suuruusluokka po. 30 - 40 ohmia. Jos ääretön tai paljon suurempi kuin 40 ohmia, joudut hankkimaan uuden. Laita johtoliitokseen CRC:tä, jos siinä on likaa tai hapettumaa.
Tämä vika aiheuttaa yleensä myös huonoa tyhjäkäyntiä.
Vikakoodi 32 on happitunnistimen (O2-sensorin) vika, mutta se on todennäköisesti seurausta tuosta toisesta viasta.
Kun olet saanut korjattua vian, pitäisi nollata vikamuisti. Se tapahtuu seuraavasti:
1. Käytä moottori lämpimäksi.
2. Virta pois päältä.
3. Kytke mustat johdot yhteen ja vihreät johdot yhteen.
4. Virta päälle, jolloin Check Engine-valo syttyy.
5. Kaasupoljin pohjaan, löysää puoleenväliin saakka noin 2 sekunnin ajaksi ja vapauta sitten kokonaan.
6. Jos autossasi on Economy-nappi, hetkeksi päälle ja pois.
7. Moottori käyntiin. Check Engine-valo sammuu.
8. Aja vähintään 1 minuutti vähintään 12 km/h nopeudella jonka jälkeen vähän nelosvaihteella.
(jos autosi on manuaalivaihteinen)
9. Käytä moottoria vähän aikaa yli 2000 1/min nopeudella, jolloin Check Engine-valo alkaa vilkkua.
10. Virta pois päältä, molemmat johtoliittimet irti, vikamuisti on nollattu.
Kerro kuinka kävi?Vikakoodi 35 on hiilipöntön solenoidivika.
- Hartsa1983
Datsunisti kirjoitti:
Muistissa olevien vikakoodien luku:
Irroita ratin alapuolella oleva suojamuovi. Ei niin sanottu rattimuovi vaan sieltä alempaa iso suojamuovi.
Sieltä muovien alta löytyy vihreä ja musta johtoliitos, jotka ovat auki ja teipattuna johtosarjan kupeeseen. Irroita musta johtoliitin teipeistä ja kytke johdot yhteen. Kytke sytytysvirta. Check engine valo mittaristossa alkaa nyt vilkuttaa muistissa olevia vikakoodeja. Lue koodit ja irroita liittimet toisistaan.
Jos muistissa on esimerkiksi vikakoodi 35 (hiilipöntön solenoidi, varsin yleinen vika ja täsmää sinun kertomaasi esiintymiseen) merkkivalo vilkkuu 3 kertaa 1,2 sek. pitkään ja 5 kertaa 0,2 sek. Sen jälkeen on 1,8 sek. pitkä tauko ja sitten tulee seuraava koodi.Koodit tulevat tulevat numerojärjestyksessä. Mahdolliset koodit ovat 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 21, 22, 23, 24, 31, 32, 33, 35, 41, 42, 47, 49, 51 ja 52.
Koodit 1.8 ja 2.2 moottoreissa poikkeavat hiukan toisistaan.
Tee tämä testi ja kerro tulokset niin saat lisää ohjeita.
Vihreää johtoliitintä tarvitaan tarkenpaan testaamiseen ja vikamuistin tyhjennykseen, älä vielä koske siihen.Osaisitteko sanoa mikä vika koodi on kaksi pitkää ja yksi lyhyt?
- justus 58
Datsunisti kirjoitti:
Koodi 32 on siis hiilipöntön solenoidi vika. Yleensä sen joutuu uusimaan, hintaluokka lienee noin 100 euroa(?). (Monta vuotta sitten se maksoi 512 mk.) 1.8-moottorin vastaava osa on vähän halvempi ja olen kerran sen onnistuneesti virittänyt 2.2 l autoon. Solenoidiventtiili näkyy moottorin oikealla puolella 1 ja 3 syl. imukanavien välistä. Siihen tulee yksi 2-nap. sähköjohtoliitin ja 2 alipaineletkua. Irroita liitin ja mittaa vastus solenoidista, suuruusluokka po. 30 - 40 ohmia. Jos ääretön tai paljon suurempi kuin 40 ohmia, joudut hankkimaan uuden. Laita johtoliitokseen CRC:tä, jos siinä on likaa tai hapettumaa.
Tämä vika aiheuttaa yleensä myös huonoa tyhjäkäyntiä.
Vikakoodi 32 on happitunnistimen (O2-sensorin) vika, mutta se on todennäköisesti seurausta tuosta toisesta viasta.
Kun olet saanut korjattua vian, pitäisi nollata vikamuisti. Se tapahtuu seuraavasti:
1. Käytä moottori lämpimäksi.
2. Virta pois päältä.
3. Kytke mustat johdot yhteen ja vihreät johdot yhteen.
4. Virta päälle, jolloin Check Engine-valo syttyy.
5. Kaasupoljin pohjaan, löysää puoleenväliin saakka noin 2 sekunnin ajaksi ja vapauta sitten kokonaan.
6. Jos autossasi on Economy-nappi, hetkeksi päälle ja pois.
7. Moottori käyntiin. Check Engine-valo sammuu.
8. Aja vähintään 1 minuutti vähintään 12 km/h nopeudella jonka jälkeen vähän nelosvaihteella.
(jos autosi on manuaalivaihteinen)
9. Käytä moottoria vähän aikaa yli 2000 1/min nopeudella, jolloin Check Engine-valo alkaa vilkkua.
10. Virta pois päältä, molemmat johtoliittimet irti, vikamuisti on nollattu.
Kerro kuinka kävi?Kiitti vinkeistä! nakutuksen tunnistin vaihdettu (koodi 22) ja vikamuisti tyhjennetty.
- mttpllshvl
legacy -90 missä on jakopään ajoitusmerkit ?
- Anonyymi
mistähän saa tuon hiilipöntön solenoidin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?
Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko1011577- 1951280
Kerran oltiin mekin kahdestaan
Saanko sanoa, että minua kyllä vähän huvitti jälkeenpäin? Olit kuin vapiseva jänis ketun vieressä valmis loikkimaan paik131276Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi1791033Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos151029- 1411020
Oikeasti, voitais mennä kahville
ja jutella niin kuin normi-ihmiset. Kyllä toivon sitä. En pelkää kohdata enkä istua sun kanssa samassa pöydässä. Miten o811009Yritin keväällä unohtaa sinut nainen
mutta siinä kävi niin, että ikävä tuli korkoineen takaisin. Niin että mikä taikavoima sinulla on minuun, sitä joutuu mie33862- 74849
Leton rannan kakat - hys hys hiljaa!
Hienolle rannalle on jostain ilmeisen selvästi tullut ulostusjätteitä. Mistään tutkimuksista ei ole vielä tietoa ja kuka58696