Legacy-90 check engine merkkivalo...

Marco

Kumma "haamuvika" mulla. Kaupunki ajossa ei tuo ko. valo pala, mutta n. 10-15km maantieajoa, niin johan syttyy maaginen check engine merkkivalo kojelautaan. Koneessa ei ole vikaa(tarkastettu). Oliskohan se se "kuuluisa" tietokoneboxi? Onko kellään vastaavaa "ilmiötä"?

13

9907

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2xturboLeone

      Miten tarkistettu?
      onko sieltä boxista luettu vikamuisti?? , siihen tallentuu kaikki epänormaalit toimintaviat jotka sytyttävät juuri kyseisen valon.....
      selviää todennäköisesti muistin luvulla (onnistuu itsekin kunhan saa koodit ja lukutavan jostain)

      • Datsunisti

        Vikamuistin lukuohjeet ja koodit tarvittaessa.


      • Marco
        Datsunisti kirjoitti:

        Vikamuistin lukuohjeet ja koodit tarvittaessa.

        No kuinkas sen vikamuistin voi lukea? Kannettava tietokone kiinni subuun?


      • 2xturboLeone
        Marco kirjoitti:

        No kuinkas sen vikamuistin voi lukea? Kannettava tietokone kiinni subuun?

        on ainakin vanhemmissa luettavissa boxista ledin vilkutuksesta.
        ihan simppeli homma.....


      • Datsunisti
        Marco kirjoitti:

        No kuinkas sen vikamuistin voi lukea? Kannettava tietokone kiinni subuun?

        Muistissa olevien vikakoodien luku:
        Irroita ratin alapuolella oleva suojamuovi. Ei niin sanottu rattimuovi vaan sieltä alempaa iso suojamuovi.
        Sieltä muovien alta löytyy vihreä ja musta johtoliitos, jotka ovat auki ja teipattuna johtosarjan kupeeseen. Irroita musta johtoliitin teipeistä ja kytke johdot yhteen. Kytke sytytysvirta. Check engine valo mittaristossa alkaa nyt vilkuttaa muistissa olevia vikakoodeja. Lue koodit ja irroita liittimet toisistaan.
        Jos muistissa on esimerkiksi vikakoodi 35 (hiilipöntön solenoidi, varsin yleinen vika ja täsmää sinun kertomaasi esiintymiseen) merkkivalo vilkkuu 3 kertaa 1,2 sek. pitkään ja 5 kertaa 0,2 sek. Sen jälkeen on 1,8 sek. pitkä tauko ja sitten tulee seuraava koodi.Koodit tulevat tulevat numerojärjestyksessä. Mahdolliset koodit ovat 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 21, 22, 23, 24, 31, 32, 33, 35, 41, 42, 47, 49, 51 ja 52.
        Koodit 1.8 ja 2.2 moottoreissa poikkeavat hiukan toisistaan.
        Tee tämä testi ja kerro tulokset niin saat lisää ohjeita.
        Vihreää johtoliitintä tarvitaan tarkenpaan testaamiseen ja vikamuistin tyhjennykseen, älä vielä koske siihen.


      • Marco
        Datsunisti kirjoitti:

        Muistissa olevien vikakoodien luku:
        Irroita ratin alapuolella oleva suojamuovi. Ei niin sanottu rattimuovi vaan sieltä alempaa iso suojamuovi.
        Sieltä muovien alta löytyy vihreä ja musta johtoliitos, jotka ovat auki ja teipattuna johtosarjan kupeeseen. Irroita musta johtoliitin teipeistä ja kytke johdot yhteen. Kytke sytytysvirta. Check engine valo mittaristossa alkaa nyt vilkuttaa muistissa olevia vikakoodeja. Lue koodit ja irroita liittimet toisistaan.
        Jos muistissa on esimerkiksi vikakoodi 35 (hiilipöntön solenoidi, varsin yleinen vika ja täsmää sinun kertomaasi esiintymiseen) merkkivalo vilkkuu 3 kertaa 1,2 sek. pitkään ja 5 kertaa 0,2 sek. Sen jälkeen on 1,8 sek. pitkä tauko ja sitten tulee seuraava koodi.Koodit tulevat tulevat numerojärjestyksessä. Mahdolliset koodit ovat 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 21, 22, 23, 24, 31, 32, 33, 35, 41, 42, 47, 49, 51 ja 52.
        Koodit 1.8 ja 2.2 moottoreissa poikkeavat hiukan toisistaan.
        Tee tämä testi ja kerro tulokset niin saat lisää ohjeita.
        Vihreää johtoliitintä tarvitaan tarkenpaan testaamiseen ja vikamuistin tyhjennykseen, älä vielä koske siihen.

        Vikakoodiksi sain 35, miten korjataan ko. vika.


      • Marco
        Datsunisti kirjoitti:

        Muistissa olevien vikakoodien luku:
        Irroita ratin alapuolella oleva suojamuovi. Ei niin sanottu rattimuovi vaan sieltä alempaa iso suojamuovi.
        Sieltä muovien alta löytyy vihreä ja musta johtoliitos, jotka ovat auki ja teipattuna johtosarjan kupeeseen. Irroita musta johtoliitin teipeistä ja kytke johdot yhteen. Kytke sytytysvirta. Check engine valo mittaristossa alkaa nyt vilkuttaa muistissa olevia vikakoodeja. Lue koodit ja irroita liittimet toisistaan.
        Jos muistissa on esimerkiksi vikakoodi 35 (hiilipöntön solenoidi, varsin yleinen vika ja täsmää sinun kertomaasi esiintymiseen) merkkivalo vilkkuu 3 kertaa 1,2 sek. pitkään ja 5 kertaa 0,2 sek. Sen jälkeen on 1,8 sek. pitkä tauko ja sitten tulee seuraava koodi.Koodit tulevat tulevat numerojärjestyksessä. Mahdolliset koodit ovat 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 21, 22, 23, 24, 31, 32, 33, 35, 41, 42, 47, 49, 51 ja 52.
        Koodit 1.8 ja 2.2 moottoreissa poikkeavat hiukan toisistaan.
        Tee tämä testi ja kerro tulokset niin saat lisää ohjeita.
        Vihreää johtoliitintä tarvitaan tarkenpaan testaamiseen ja vikamuistin tyhjennykseen, älä vielä koske siihen.

        Löytyi myös koodi 32 mikä vikana ja miten korjataan (Legacy 2.2 L)


      • Datsunisti
        Marco kirjoitti:

        Löytyi myös koodi 32 mikä vikana ja miten korjataan (Legacy 2.2 L)

        Koodi 32 on siis hiilipöntön solenoidi vika. Yleensä sen joutuu uusimaan, hintaluokka lienee noin 100 euroa(?). (Monta vuotta sitten se maksoi 512 mk.) 1.8-moottorin vastaava osa on vähän halvempi ja olen kerran sen onnistuneesti virittänyt 2.2 l autoon. Solenoidiventtiili näkyy moottorin oikealla puolella 1 ja 3 syl. imukanavien välistä. Siihen tulee yksi 2-nap. sähköjohtoliitin ja 2 alipaineletkua. Irroita liitin ja mittaa vastus solenoidista, suuruusluokka po. 30 - 40 ohmia. Jos ääretön tai paljon suurempi kuin 40 ohmia, joudut hankkimaan uuden. Laita johtoliitokseen CRC:tä, jos siinä on likaa tai hapettumaa.
        Tämä vika aiheuttaa yleensä myös huonoa tyhjäkäyntiä.
        Vikakoodi 32 on happitunnistimen (O2-sensorin) vika, mutta se on todennäköisesti seurausta tuosta toisesta viasta.
        Kun olet saanut korjattua vian, pitäisi nollata vikamuisti. Se tapahtuu seuraavasti:
        1. Käytä moottori lämpimäksi.
        2. Virta pois päältä.
        3. Kytke mustat johdot yhteen ja vihreät johdot yhteen.
        4. Virta päälle, jolloin Check Engine-valo syttyy.
        5. Kaasupoljin pohjaan, löysää puoleenväliin saakka noin 2 sekunnin ajaksi ja vapauta sitten kokonaan.
        6. Jos autossasi on Economy-nappi, hetkeksi päälle ja pois.
        7. Moottori käyntiin. Check Engine-valo sammuu.
        8. Aja vähintään 1 minuutti vähintään 12 km/h nopeudella jonka jälkeen vähän nelosvaihteella.
        (jos autosi on manuaalivaihteinen)
        9. Käytä moottoria vähän aikaa yli 2000 1/min nopeudella, jolloin Check Engine-valo alkaa vilkkua.
        10. Virta pois päältä, molemmat johtoliittimet irti, vikamuisti on nollattu.
        Kerro kuinka kävi?


      • Datsunisti
        Datsunisti kirjoitti:

        Koodi 32 on siis hiilipöntön solenoidi vika. Yleensä sen joutuu uusimaan, hintaluokka lienee noin 100 euroa(?). (Monta vuotta sitten se maksoi 512 mk.) 1.8-moottorin vastaava osa on vähän halvempi ja olen kerran sen onnistuneesti virittänyt 2.2 l autoon. Solenoidiventtiili näkyy moottorin oikealla puolella 1 ja 3 syl. imukanavien välistä. Siihen tulee yksi 2-nap. sähköjohtoliitin ja 2 alipaineletkua. Irroita liitin ja mittaa vastus solenoidista, suuruusluokka po. 30 - 40 ohmia. Jos ääretön tai paljon suurempi kuin 40 ohmia, joudut hankkimaan uuden. Laita johtoliitokseen CRC:tä, jos siinä on likaa tai hapettumaa.
        Tämä vika aiheuttaa yleensä myös huonoa tyhjäkäyntiä.
        Vikakoodi 32 on happitunnistimen (O2-sensorin) vika, mutta se on todennäköisesti seurausta tuosta toisesta viasta.
        Kun olet saanut korjattua vian, pitäisi nollata vikamuisti. Se tapahtuu seuraavasti:
        1. Käytä moottori lämpimäksi.
        2. Virta pois päältä.
        3. Kytke mustat johdot yhteen ja vihreät johdot yhteen.
        4. Virta päälle, jolloin Check Engine-valo syttyy.
        5. Kaasupoljin pohjaan, löysää puoleenväliin saakka noin 2 sekunnin ajaksi ja vapauta sitten kokonaan.
        6. Jos autossasi on Economy-nappi, hetkeksi päälle ja pois.
        7. Moottori käyntiin. Check Engine-valo sammuu.
        8. Aja vähintään 1 minuutti vähintään 12 km/h nopeudella jonka jälkeen vähän nelosvaihteella.
        (jos autosi on manuaalivaihteinen)
        9. Käytä moottoria vähän aikaa yli 2000 1/min nopeudella, jolloin Check Engine-valo alkaa vilkkua.
        10. Virta pois päältä, molemmat johtoliittimet irti, vikamuisti on nollattu.
        Kerro kuinka kävi?

        Vikakoodi 35 on hiilipöntön solenoidivika.


      • Hartsa1983
        Datsunisti kirjoitti:

        Muistissa olevien vikakoodien luku:
        Irroita ratin alapuolella oleva suojamuovi. Ei niin sanottu rattimuovi vaan sieltä alempaa iso suojamuovi.
        Sieltä muovien alta löytyy vihreä ja musta johtoliitos, jotka ovat auki ja teipattuna johtosarjan kupeeseen. Irroita musta johtoliitin teipeistä ja kytke johdot yhteen. Kytke sytytysvirta. Check engine valo mittaristossa alkaa nyt vilkuttaa muistissa olevia vikakoodeja. Lue koodit ja irroita liittimet toisistaan.
        Jos muistissa on esimerkiksi vikakoodi 35 (hiilipöntön solenoidi, varsin yleinen vika ja täsmää sinun kertomaasi esiintymiseen) merkkivalo vilkkuu 3 kertaa 1,2 sek. pitkään ja 5 kertaa 0,2 sek. Sen jälkeen on 1,8 sek. pitkä tauko ja sitten tulee seuraava koodi.Koodit tulevat tulevat numerojärjestyksessä. Mahdolliset koodit ovat 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 21, 22, 23, 24, 31, 32, 33, 35, 41, 42, 47, 49, 51 ja 52.
        Koodit 1.8 ja 2.2 moottoreissa poikkeavat hiukan toisistaan.
        Tee tämä testi ja kerro tulokset niin saat lisää ohjeita.
        Vihreää johtoliitintä tarvitaan tarkenpaan testaamiseen ja vikamuistin tyhjennykseen, älä vielä koske siihen.

        Osaisitteko sanoa mikä vika koodi on kaksi pitkää ja yksi lyhyt?


      • justus 58
        Datsunisti kirjoitti:

        Koodi 32 on siis hiilipöntön solenoidi vika. Yleensä sen joutuu uusimaan, hintaluokka lienee noin 100 euroa(?). (Monta vuotta sitten se maksoi 512 mk.) 1.8-moottorin vastaava osa on vähän halvempi ja olen kerran sen onnistuneesti virittänyt 2.2 l autoon. Solenoidiventtiili näkyy moottorin oikealla puolella 1 ja 3 syl. imukanavien välistä. Siihen tulee yksi 2-nap. sähköjohtoliitin ja 2 alipaineletkua. Irroita liitin ja mittaa vastus solenoidista, suuruusluokka po. 30 - 40 ohmia. Jos ääretön tai paljon suurempi kuin 40 ohmia, joudut hankkimaan uuden. Laita johtoliitokseen CRC:tä, jos siinä on likaa tai hapettumaa.
        Tämä vika aiheuttaa yleensä myös huonoa tyhjäkäyntiä.
        Vikakoodi 32 on happitunnistimen (O2-sensorin) vika, mutta se on todennäköisesti seurausta tuosta toisesta viasta.
        Kun olet saanut korjattua vian, pitäisi nollata vikamuisti. Se tapahtuu seuraavasti:
        1. Käytä moottori lämpimäksi.
        2. Virta pois päältä.
        3. Kytke mustat johdot yhteen ja vihreät johdot yhteen.
        4. Virta päälle, jolloin Check Engine-valo syttyy.
        5. Kaasupoljin pohjaan, löysää puoleenväliin saakka noin 2 sekunnin ajaksi ja vapauta sitten kokonaan.
        6. Jos autossasi on Economy-nappi, hetkeksi päälle ja pois.
        7. Moottori käyntiin. Check Engine-valo sammuu.
        8. Aja vähintään 1 minuutti vähintään 12 km/h nopeudella jonka jälkeen vähän nelosvaihteella.
        (jos autosi on manuaalivaihteinen)
        9. Käytä moottoria vähän aikaa yli 2000 1/min nopeudella, jolloin Check Engine-valo alkaa vilkkua.
        10. Virta pois päältä, molemmat johtoliittimet irti, vikamuisti on nollattu.
        Kerro kuinka kävi?

        Kiitti vinkeistä! nakutuksen tunnistin vaihdettu (koodi 22) ja vikamuisti tyhjennetty.


    • mttpllshvl

      legacy -90 missä on jakopään ajoitusmerkit ?

    • Anonyymi

      mistähän saa tuon hiilipöntön solenoidin?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliin

      Yli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset
      Maailman menoa
      84
      10241
    2. Pikkupersu osoitti olevansa hieman yksinkertainen

      "Heikosti älykkyystesteissä pärjänneistä lapsista tulee muita todennäköisemmin ennakkoluuloisia ja konservatiivisia", uu
      Maailman menoa
      132
      8287
    3. Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021

      vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti
      Maailman menoa
      90
      6037
    4. Jos on heikkolahjainen ja laiska koulupudokas, niin silloin äänestää vasemmistopuolueita

      näin tämä on käytännössä aina mennyt. Jos ei älyä ole paljon suotu, niin ei silloin inssiksi opiskella, vaan päädytään
      Maailman menoa
      60
      4188
    5. Enää viisi yötä Sannan kirjaan

      Ihan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut
      Maailman menoa
      48
      4075
    6. Kannattaako suomalaisen duunarin enää äänestää vasemmistopuolueita

      sillä eivät ne tunnu kovasti ajavan suomi-duunarin etuja. Jos katsotaan Vasemmistoliittoa, niin sehän on ihan feministi
      Maailman menoa
      80
      4040
    7. Sanna-kulttilaiset hehkuttaa edelleen Marinia, vaikka esim. Sote oli susi jo syntyessään

      mutta kulttilaiset eivät ole järjen jättiläisiä, ja sanoihin Lasse Lehtinenkin, että Suomessa on pohjoismaiden tyhmimmät
      Maailman menoa
      50
      3699
    8. Professori: Maahanmuuttajien rikollisuutta hyssytellään - hävytöntä

      Kriminologi Jukka Savolaisen mukaan ikä ja vaikeat olosuhteet eivät riitä selitykseksi. – Tutkitun tiedon valossa sanoi
      Maailman menoa
      65
      3123
    9. Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"

      Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L
      Maailman menoa
      113
      3090
    10. Marin teki sen mihin muut eivät pystyneet, vei susi-Soten maaliin

      ja sitten hävittyjen vaalien jälkeen lähtikin vastuuta pakoon...... "Professori: sote-uudistus on täysi susi. Sosiaali
      Maailman menoa
      7
      3087
    Aihe