Legacy-90 check engine merkkivalo...

Marco

Kumma "haamuvika" mulla. Kaupunki ajossa ei tuo ko. valo pala, mutta n. 10-15km maantieajoa, niin johan syttyy maaginen check engine merkkivalo kojelautaan. Koneessa ei ole vikaa(tarkastettu). Oliskohan se se "kuuluisa" tietokoneboxi? Onko kellään vastaavaa "ilmiötä"?

13

10075

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2xturboLeone

      Miten tarkistettu?
      onko sieltä boxista luettu vikamuisti?? , siihen tallentuu kaikki epänormaalit toimintaviat jotka sytyttävät juuri kyseisen valon.....
      selviää todennäköisesti muistin luvulla (onnistuu itsekin kunhan saa koodit ja lukutavan jostain)

      • Datsunisti

        Vikamuistin lukuohjeet ja koodit tarvittaessa.


      • Marco
        Datsunisti kirjoitti:

        Vikamuistin lukuohjeet ja koodit tarvittaessa.

        No kuinkas sen vikamuistin voi lukea? Kannettava tietokone kiinni subuun?


      • 2xturboLeone
        Marco kirjoitti:

        No kuinkas sen vikamuistin voi lukea? Kannettava tietokone kiinni subuun?

        on ainakin vanhemmissa luettavissa boxista ledin vilkutuksesta.
        ihan simppeli homma.....


      • Datsunisti
        Marco kirjoitti:

        No kuinkas sen vikamuistin voi lukea? Kannettava tietokone kiinni subuun?

        Muistissa olevien vikakoodien luku:
        Irroita ratin alapuolella oleva suojamuovi. Ei niin sanottu rattimuovi vaan sieltä alempaa iso suojamuovi.
        Sieltä muovien alta löytyy vihreä ja musta johtoliitos, jotka ovat auki ja teipattuna johtosarjan kupeeseen. Irroita musta johtoliitin teipeistä ja kytke johdot yhteen. Kytke sytytysvirta. Check engine valo mittaristossa alkaa nyt vilkuttaa muistissa olevia vikakoodeja. Lue koodit ja irroita liittimet toisistaan.
        Jos muistissa on esimerkiksi vikakoodi 35 (hiilipöntön solenoidi, varsin yleinen vika ja täsmää sinun kertomaasi esiintymiseen) merkkivalo vilkkuu 3 kertaa 1,2 sek. pitkään ja 5 kertaa 0,2 sek. Sen jälkeen on 1,8 sek. pitkä tauko ja sitten tulee seuraava koodi.Koodit tulevat tulevat numerojärjestyksessä. Mahdolliset koodit ovat 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 21, 22, 23, 24, 31, 32, 33, 35, 41, 42, 47, 49, 51 ja 52.
        Koodit 1.8 ja 2.2 moottoreissa poikkeavat hiukan toisistaan.
        Tee tämä testi ja kerro tulokset niin saat lisää ohjeita.
        Vihreää johtoliitintä tarvitaan tarkenpaan testaamiseen ja vikamuistin tyhjennykseen, älä vielä koske siihen.


      • Marco
        Datsunisti kirjoitti:

        Muistissa olevien vikakoodien luku:
        Irroita ratin alapuolella oleva suojamuovi. Ei niin sanottu rattimuovi vaan sieltä alempaa iso suojamuovi.
        Sieltä muovien alta löytyy vihreä ja musta johtoliitos, jotka ovat auki ja teipattuna johtosarjan kupeeseen. Irroita musta johtoliitin teipeistä ja kytke johdot yhteen. Kytke sytytysvirta. Check engine valo mittaristossa alkaa nyt vilkuttaa muistissa olevia vikakoodeja. Lue koodit ja irroita liittimet toisistaan.
        Jos muistissa on esimerkiksi vikakoodi 35 (hiilipöntön solenoidi, varsin yleinen vika ja täsmää sinun kertomaasi esiintymiseen) merkkivalo vilkkuu 3 kertaa 1,2 sek. pitkään ja 5 kertaa 0,2 sek. Sen jälkeen on 1,8 sek. pitkä tauko ja sitten tulee seuraava koodi.Koodit tulevat tulevat numerojärjestyksessä. Mahdolliset koodit ovat 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 21, 22, 23, 24, 31, 32, 33, 35, 41, 42, 47, 49, 51 ja 52.
        Koodit 1.8 ja 2.2 moottoreissa poikkeavat hiukan toisistaan.
        Tee tämä testi ja kerro tulokset niin saat lisää ohjeita.
        Vihreää johtoliitintä tarvitaan tarkenpaan testaamiseen ja vikamuistin tyhjennykseen, älä vielä koske siihen.

        Vikakoodiksi sain 35, miten korjataan ko. vika.


      • Marco
        Datsunisti kirjoitti:

        Muistissa olevien vikakoodien luku:
        Irroita ratin alapuolella oleva suojamuovi. Ei niin sanottu rattimuovi vaan sieltä alempaa iso suojamuovi.
        Sieltä muovien alta löytyy vihreä ja musta johtoliitos, jotka ovat auki ja teipattuna johtosarjan kupeeseen. Irroita musta johtoliitin teipeistä ja kytke johdot yhteen. Kytke sytytysvirta. Check engine valo mittaristossa alkaa nyt vilkuttaa muistissa olevia vikakoodeja. Lue koodit ja irroita liittimet toisistaan.
        Jos muistissa on esimerkiksi vikakoodi 35 (hiilipöntön solenoidi, varsin yleinen vika ja täsmää sinun kertomaasi esiintymiseen) merkkivalo vilkkuu 3 kertaa 1,2 sek. pitkään ja 5 kertaa 0,2 sek. Sen jälkeen on 1,8 sek. pitkä tauko ja sitten tulee seuraava koodi.Koodit tulevat tulevat numerojärjestyksessä. Mahdolliset koodit ovat 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 21, 22, 23, 24, 31, 32, 33, 35, 41, 42, 47, 49, 51 ja 52.
        Koodit 1.8 ja 2.2 moottoreissa poikkeavat hiukan toisistaan.
        Tee tämä testi ja kerro tulokset niin saat lisää ohjeita.
        Vihreää johtoliitintä tarvitaan tarkenpaan testaamiseen ja vikamuistin tyhjennykseen, älä vielä koske siihen.

        Löytyi myös koodi 32 mikä vikana ja miten korjataan (Legacy 2.2 L)


      • Datsunisti
        Marco kirjoitti:

        Löytyi myös koodi 32 mikä vikana ja miten korjataan (Legacy 2.2 L)

        Koodi 32 on siis hiilipöntön solenoidi vika. Yleensä sen joutuu uusimaan, hintaluokka lienee noin 100 euroa(?). (Monta vuotta sitten se maksoi 512 mk.) 1.8-moottorin vastaava osa on vähän halvempi ja olen kerran sen onnistuneesti virittänyt 2.2 l autoon. Solenoidiventtiili näkyy moottorin oikealla puolella 1 ja 3 syl. imukanavien välistä. Siihen tulee yksi 2-nap. sähköjohtoliitin ja 2 alipaineletkua. Irroita liitin ja mittaa vastus solenoidista, suuruusluokka po. 30 - 40 ohmia. Jos ääretön tai paljon suurempi kuin 40 ohmia, joudut hankkimaan uuden. Laita johtoliitokseen CRC:tä, jos siinä on likaa tai hapettumaa.
        Tämä vika aiheuttaa yleensä myös huonoa tyhjäkäyntiä.
        Vikakoodi 32 on happitunnistimen (O2-sensorin) vika, mutta se on todennäköisesti seurausta tuosta toisesta viasta.
        Kun olet saanut korjattua vian, pitäisi nollata vikamuisti. Se tapahtuu seuraavasti:
        1. Käytä moottori lämpimäksi.
        2. Virta pois päältä.
        3. Kytke mustat johdot yhteen ja vihreät johdot yhteen.
        4. Virta päälle, jolloin Check Engine-valo syttyy.
        5. Kaasupoljin pohjaan, löysää puoleenväliin saakka noin 2 sekunnin ajaksi ja vapauta sitten kokonaan.
        6. Jos autossasi on Economy-nappi, hetkeksi päälle ja pois.
        7. Moottori käyntiin. Check Engine-valo sammuu.
        8. Aja vähintään 1 minuutti vähintään 12 km/h nopeudella jonka jälkeen vähän nelosvaihteella.
        (jos autosi on manuaalivaihteinen)
        9. Käytä moottoria vähän aikaa yli 2000 1/min nopeudella, jolloin Check Engine-valo alkaa vilkkua.
        10. Virta pois päältä, molemmat johtoliittimet irti, vikamuisti on nollattu.
        Kerro kuinka kävi?


      • Datsunisti
        Datsunisti kirjoitti:

        Koodi 32 on siis hiilipöntön solenoidi vika. Yleensä sen joutuu uusimaan, hintaluokka lienee noin 100 euroa(?). (Monta vuotta sitten se maksoi 512 mk.) 1.8-moottorin vastaava osa on vähän halvempi ja olen kerran sen onnistuneesti virittänyt 2.2 l autoon. Solenoidiventtiili näkyy moottorin oikealla puolella 1 ja 3 syl. imukanavien välistä. Siihen tulee yksi 2-nap. sähköjohtoliitin ja 2 alipaineletkua. Irroita liitin ja mittaa vastus solenoidista, suuruusluokka po. 30 - 40 ohmia. Jos ääretön tai paljon suurempi kuin 40 ohmia, joudut hankkimaan uuden. Laita johtoliitokseen CRC:tä, jos siinä on likaa tai hapettumaa.
        Tämä vika aiheuttaa yleensä myös huonoa tyhjäkäyntiä.
        Vikakoodi 32 on happitunnistimen (O2-sensorin) vika, mutta se on todennäköisesti seurausta tuosta toisesta viasta.
        Kun olet saanut korjattua vian, pitäisi nollata vikamuisti. Se tapahtuu seuraavasti:
        1. Käytä moottori lämpimäksi.
        2. Virta pois päältä.
        3. Kytke mustat johdot yhteen ja vihreät johdot yhteen.
        4. Virta päälle, jolloin Check Engine-valo syttyy.
        5. Kaasupoljin pohjaan, löysää puoleenväliin saakka noin 2 sekunnin ajaksi ja vapauta sitten kokonaan.
        6. Jos autossasi on Economy-nappi, hetkeksi päälle ja pois.
        7. Moottori käyntiin. Check Engine-valo sammuu.
        8. Aja vähintään 1 minuutti vähintään 12 km/h nopeudella jonka jälkeen vähän nelosvaihteella.
        (jos autosi on manuaalivaihteinen)
        9. Käytä moottoria vähän aikaa yli 2000 1/min nopeudella, jolloin Check Engine-valo alkaa vilkkua.
        10. Virta pois päältä, molemmat johtoliittimet irti, vikamuisti on nollattu.
        Kerro kuinka kävi?

        Vikakoodi 35 on hiilipöntön solenoidivika.


      • Hartsa1983
        Datsunisti kirjoitti:

        Muistissa olevien vikakoodien luku:
        Irroita ratin alapuolella oleva suojamuovi. Ei niin sanottu rattimuovi vaan sieltä alempaa iso suojamuovi.
        Sieltä muovien alta löytyy vihreä ja musta johtoliitos, jotka ovat auki ja teipattuna johtosarjan kupeeseen. Irroita musta johtoliitin teipeistä ja kytke johdot yhteen. Kytke sytytysvirta. Check engine valo mittaristossa alkaa nyt vilkuttaa muistissa olevia vikakoodeja. Lue koodit ja irroita liittimet toisistaan.
        Jos muistissa on esimerkiksi vikakoodi 35 (hiilipöntön solenoidi, varsin yleinen vika ja täsmää sinun kertomaasi esiintymiseen) merkkivalo vilkkuu 3 kertaa 1,2 sek. pitkään ja 5 kertaa 0,2 sek. Sen jälkeen on 1,8 sek. pitkä tauko ja sitten tulee seuraava koodi.Koodit tulevat tulevat numerojärjestyksessä. Mahdolliset koodit ovat 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 21, 22, 23, 24, 31, 32, 33, 35, 41, 42, 47, 49, 51 ja 52.
        Koodit 1.8 ja 2.2 moottoreissa poikkeavat hiukan toisistaan.
        Tee tämä testi ja kerro tulokset niin saat lisää ohjeita.
        Vihreää johtoliitintä tarvitaan tarkenpaan testaamiseen ja vikamuistin tyhjennykseen, älä vielä koske siihen.

        Osaisitteko sanoa mikä vika koodi on kaksi pitkää ja yksi lyhyt?


      • justus 58
        Datsunisti kirjoitti:

        Koodi 32 on siis hiilipöntön solenoidi vika. Yleensä sen joutuu uusimaan, hintaluokka lienee noin 100 euroa(?). (Monta vuotta sitten se maksoi 512 mk.) 1.8-moottorin vastaava osa on vähän halvempi ja olen kerran sen onnistuneesti virittänyt 2.2 l autoon. Solenoidiventtiili näkyy moottorin oikealla puolella 1 ja 3 syl. imukanavien välistä. Siihen tulee yksi 2-nap. sähköjohtoliitin ja 2 alipaineletkua. Irroita liitin ja mittaa vastus solenoidista, suuruusluokka po. 30 - 40 ohmia. Jos ääretön tai paljon suurempi kuin 40 ohmia, joudut hankkimaan uuden. Laita johtoliitokseen CRC:tä, jos siinä on likaa tai hapettumaa.
        Tämä vika aiheuttaa yleensä myös huonoa tyhjäkäyntiä.
        Vikakoodi 32 on happitunnistimen (O2-sensorin) vika, mutta se on todennäköisesti seurausta tuosta toisesta viasta.
        Kun olet saanut korjattua vian, pitäisi nollata vikamuisti. Se tapahtuu seuraavasti:
        1. Käytä moottori lämpimäksi.
        2. Virta pois päältä.
        3. Kytke mustat johdot yhteen ja vihreät johdot yhteen.
        4. Virta päälle, jolloin Check Engine-valo syttyy.
        5. Kaasupoljin pohjaan, löysää puoleenväliin saakka noin 2 sekunnin ajaksi ja vapauta sitten kokonaan.
        6. Jos autossasi on Economy-nappi, hetkeksi päälle ja pois.
        7. Moottori käyntiin. Check Engine-valo sammuu.
        8. Aja vähintään 1 minuutti vähintään 12 km/h nopeudella jonka jälkeen vähän nelosvaihteella.
        (jos autosi on manuaalivaihteinen)
        9. Käytä moottoria vähän aikaa yli 2000 1/min nopeudella, jolloin Check Engine-valo alkaa vilkkua.
        10. Virta pois päältä, molemmat johtoliittimet irti, vikamuisti on nollattu.
        Kerro kuinka kävi?

        Kiitti vinkeistä! nakutuksen tunnistin vaihdettu (koodi 22) ja vikamuisti tyhjennetty.


    • mttpllshvl

      legacy -90 missä on jakopään ajoitusmerkit ?

    • Anonyymi

      mistähän saa tuon hiilipöntön solenoidin?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen

      Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot
      Maailman menoa
      61
      3568
    2. Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"

      Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe
      Maailman menoa
      32
      2969
    3. onko kaivattusi

      vaarallinen? :D
      Ikävä
      77
      2636
    4. Menen nyt koisimaan

      Ja en ehkä palaa tänne. Asia on nyt loppuunkäsitelty ja totuus tuli ilmi
      Ikävä
      28
      2624
    5. Haluaisin rakastaa sinua

      Ja olla sinulle se oikea... Rakastan sinua 💗💗💗
      Ikävä
      19
      2335
    6. Olisiko sinulla

      Jonossa vaihtoehtoja, ehkä
      Ikävä
      52
      2262
    7. Pieni galluppi

      Mitäs lahjaa odotat joulupukilta.
      Ikävä
      56
      1901
    8. Oletko uhriutuja?

      vaikka itse olet rääkännyt toista ja aiheuttanut ties mitä toiselle.
      Tunteet
      58
      1736
    9. KL: Mari Hynynen avoimena - Jouni-rakkaan ja Joel-pojan välit ovat nämä!

      Mari Hynynen (ent. Perankoski) on naimisissa Jouni Hynysen kanssa. Marilla on edellisestä liitosta yksi lapsi, Joel Vola
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1633
    10. Mitä tuntemuksia

      Rakkaasi ääni herättää?
      Ikävä
      14
      1581
    Aihe