Legacy-90 check engine merkkivalo...

Marco

Kumma "haamuvika" mulla. Kaupunki ajossa ei tuo ko. valo pala, mutta n. 10-15km maantieajoa, niin johan syttyy maaginen check engine merkkivalo kojelautaan. Koneessa ei ole vikaa(tarkastettu). Oliskohan se se "kuuluisa" tietokoneboxi? Onko kellään vastaavaa "ilmiötä"?

13

9588

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2xturboLeone

      Miten tarkistettu?
      onko sieltä boxista luettu vikamuisti?? , siihen tallentuu kaikki epänormaalit toimintaviat jotka sytyttävät juuri kyseisen valon.....
      selviää todennäköisesti muistin luvulla (onnistuu itsekin kunhan saa koodit ja lukutavan jostain)

      • Datsunisti

        Vikamuistin lukuohjeet ja koodit tarvittaessa.


      • Marco
        Datsunisti kirjoitti:

        Vikamuistin lukuohjeet ja koodit tarvittaessa.

        No kuinkas sen vikamuistin voi lukea? Kannettava tietokone kiinni subuun?


      • 2xturboLeone
        Marco kirjoitti:

        No kuinkas sen vikamuistin voi lukea? Kannettava tietokone kiinni subuun?

        on ainakin vanhemmissa luettavissa boxista ledin vilkutuksesta.
        ihan simppeli homma.....


      • Datsunisti
        Marco kirjoitti:

        No kuinkas sen vikamuistin voi lukea? Kannettava tietokone kiinni subuun?

        Muistissa olevien vikakoodien luku:
        Irroita ratin alapuolella oleva suojamuovi. Ei niin sanottu rattimuovi vaan sieltä alempaa iso suojamuovi.
        Sieltä muovien alta löytyy vihreä ja musta johtoliitos, jotka ovat auki ja teipattuna johtosarjan kupeeseen. Irroita musta johtoliitin teipeistä ja kytke johdot yhteen. Kytke sytytysvirta. Check engine valo mittaristossa alkaa nyt vilkuttaa muistissa olevia vikakoodeja. Lue koodit ja irroita liittimet toisistaan.
        Jos muistissa on esimerkiksi vikakoodi 35 (hiilipöntön solenoidi, varsin yleinen vika ja täsmää sinun kertomaasi esiintymiseen) merkkivalo vilkkuu 3 kertaa 1,2 sek. pitkään ja 5 kertaa 0,2 sek. Sen jälkeen on 1,8 sek. pitkä tauko ja sitten tulee seuraava koodi.Koodit tulevat tulevat numerojärjestyksessä. Mahdolliset koodit ovat 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 21, 22, 23, 24, 31, 32, 33, 35, 41, 42, 47, 49, 51 ja 52.
        Koodit 1.8 ja 2.2 moottoreissa poikkeavat hiukan toisistaan.
        Tee tämä testi ja kerro tulokset niin saat lisää ohjeita.
        Vihreää johtoliitintä tarvitaan tarkenpaan testaamiseen ja vikamuistin tyhjennykseen, älä vielä koske siihen.


      • Marco
        Datsunisti kirjoitti:

        Muistissa olevien vikakoodien luku:
        Irroita ratin alapuolella oleva suojamuovi. Ei niin sanottu rattimuovi vaan sieltä alempaa iso suojamuovi.
        Sieltä muovien alta löytyy vihreä ja musta johtoliitos, jotka ovat auki ja teipattuna johtosarjan kupeeseen. Irroita musta johtoliitin teipeistä ja kytke johdot yhteen. Kytke sytytysvirta. Check engine valo mittaristossa alkaa nyt vilkuttaa muistissa olevia vikakoodeja. Lue koodit ja irroita liittimet toisistaan.
        Jos muistissa on esimerkiksi vikakoodi 35 (hiilipöntön solenoidi, varsin yleinen vika ja täsmää sinun kertomaasi esiintymiseen) merkkivalo vilkkuu 3 kertaa 1,2 sek. pitkään ja 5 kertaa 0,2 sek. Sen jälkeen on 1,8 sek. pitkä tauko ja sitten tulee seuraava koodi.Koodit tulevat tulevat numerojärjestyksessä. Mahdolliset koodit ovat 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 21, 22, 23, 24, 31, 32, 33, 35, 41, 42, 47, 49, 51 ja 52.
        Koodit 1.8 ja 2.2 moottoreissa poikkeavat hiukan toisistaan.
        Tee tämä testi ja kerro tulokset niin saat lisää ohjeita.
        Vihreää johtoliitintä tarvitaan tarkenpaan testaamiseen ja vikamuistin tyhjennykseen, älä vielä koske siihen.

        Vikakoodiksi sain 35, miten korjataan ko. vika.


      • Marco
        Datsunisti kirjoitti:

        Muistissa olevien vikakoodien luku:
        Irroita ratin alapuolella oleva suojamuovi. Ei niin sanottu rattimuovi vaan sieltä alempaa iso suojamuovi.
        Sieltä muovien alta löytyy vihreä ja musta johtoliitos, jotka ovat auki ja teipattuna johtosarjan kupeeseen. Irroita musta johtoliitin teipeistä ja kytke johdot yhteen. Kytke sytytysvirta. Check engine valo mittaristossa alkaa nyt vilkuttaa muistissa olevia vikakoodeja. Lue koodit ja irroita liittimet toisistaan.
        Jos muistissa on esimerkiksi vikakoodi 35 (hiilipöntön solenoidi, varsin yleinen vika ja täsmää sinun kertomaasi esiintymiseen) merkkivalo vilkkuu 3 kertaa 1,2 sek. pitkään ja 5 kertaa 0,2 sek. Sen jälkeen on 1,8 sek. pitkä tauko ja sitten tulee seuraava koodi.Koodit tulevat tulevat numerojärjestyksessä. Mahdolliset koodit ovat 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 21, 22, 23, 24, 31, 32, 33, 35, 41, 42, 47, 49, 51 ja 52.
        Koodit 1.8 ja 2.2 moottoreissa poikkeavat hiukan toisistaan.
        Tee tämä testi ja kerro tulokset niin saat lisää ohjeita.
        Vihreää johtoliitintä tarvitaan tarkenpaan testaamiseen ja vikamuistin tyhjennykseen, älä vielä koske siihen.

        Löytyi myös koodi 32 mikä vikana ja miten korjataan (Legacy 2.2 L)


      • Datsunisti
        Marco kirjoitti:

        Löytyi myös koodi 32 mikä vikana ja miten korjataan (Legacy 2.2 L)

        Koodi 32 on siis hiilipöntön solenoidi vika. Yleensä sen joutuu uusimaan, hintaluokka lienee noin 100 euroa(?). (Monta vuotta sitten se maksoi 512 mk.) 1.8-moottorin vastaava osa on vähän halvempi ja olen kerran sen onnistuneesti virittänyt 2.2 l autoon. Solenoidiventtiili näkyy moottorin oikealla puolella 1 ja 3 syl. imukanavien välistä. Siihen tulee yksi 2-nap. sähköjohtoliitin ja 2 alipaineletkua. Irroita liitin ja mittaa vastus solenoidista, suuruusluokka po. 30 - 40 ohmia. Jos ääretön tai paljon suurempi kuin 40 ohmia, joudut hankkimaan uuden. Laita johtoliitokseen CRC:tä, jos siinä on likaa tai hapettumaa.
        Tämä vika aiheuttaa yleensä myös huonoa tyhjäkäyntiä.
        Vikakoodi 32 on happitunnistimen (O2-sensorin) vika, mutta se on todennäköisesti seurausta tuosta toisesta viasta.
        Kun olet saanut korjattua vian, pitäisi nollata vikamuisti. Se tapahtuu seuraavasti:
        1. Käytä moottori lämpimäksi.
        2. Virta pois päältä.
        3. Kytke mustat johdot yhteen ja vihreät johdot yhteen.
        4. Virta päälle, jolloin Check Engine-valo syttyy.
        5. Kaasupoljin pohjaan, löysää puoleenväliin saakka noin 2 sekunnin ajaksi ja vapauta sitten kokonaan.
        6. Jos autossasi on Economy-nappi, hetkeksi päälle ja pois.
        7. Moottori käyntiin. Check Engine-valo sammuu.
        8. Aja vähintään 1 minuutti vähintään 12 km/h nopeudella jonka jälkeen vähän nelosvaihteella.
        (jos autosi on manuaalivaihteinen)
        9. Käytä moottoria vähän aikaa yli 2000 1/min nopeudella, jolloin Check Engine-valo alkaa vilkkua.
        10. Virta pois päältä, molemmat johtoliittimet irti, vikamuisti on nollattu.
        Kerro kuinka kävi?


      • Datsunisti
        Datsunisti kirjoitti:

        Koodi 32 on siis hiilipöntön solenoidi vika. Yleensä sen joutuu uusimaan, hintaluokka lienee noin 100 euroa(?). (Monta vuotta sitten se maksoi 512 mk.) 1.8-moottorin vastaava osa on vähän halvempi ja olen kerran sen onnistuneesti virittänyt 2.2 l autoon. Solenoidiventtiili näkyy moottorin oikealla puolella 1 ja 3 syl. imukanavien välistä. Siihen tulee yksi 2-nap. sähköjohtoliitin ja 2 alipaineletkua. Irroita liitin ja mittaa vastus solenoidista, suuruusluokka po. 30 - 40 ohmia. Jos ääretön tai paljon suurempi kuin 40 ohmia, joudut hankkimaan uuden. Laita johtoliitokseen CRC:tä, jos siinä on likaa tai hapettumaa.
        Tämä vika aiheuttaa yleensä myös huonoa tyhjäkäyntiä.
        Vikakoodi 32 on happitunnistimen (O2-sensorin) vika, mutta se on todennäköisesti seurausta tuosta toisesta viasta.
        Kun olet saanut korjattua vian, pitäisi nollata vikamuisti. Se tapahtuu seuraavasti:
        1. Käytä moottori lämpimäksi.
        2. Virta pois päältä.
        3. Kytke mustat johdot yhteen ja vihreät johdot yhteen.
        4. Virta päälle, jolloin Check Engine-valo syttyy.
        5. Kaasupoljin pohjaan, löysää puoleenväliin saakka noin 2 sekunnin ajaksi ja vapauta sitten kokonaan.
        6. Jos autossasi on Economy-nappi, hetkeksi päälle ja pois.
        7. Moottori käyntiin. Check Engine-valo sammuu.
        8. Aja vähintään 1 minuutti vähintään 12 km/h nopeudella jonka jälkeen vähän nelosvaihteella.
        (jos autosi on manuaalivaihteinen)
        9. Käytä moottoria vähän aikaa yli 2000 1/min nopeudella, jolloin Check Engine-valo alkaa vilkkua.
        10. Virta pois päältä, molemmat johtoliittimet irti, vikamuisti on nollattu.
        Kerro kuinka kävi?

        Vikakoodi 35 on hiilipöntön solenoidivika.


      • Hartsa1983
        Datsunisti kirjoitti:

        Muistissa olevien vikakoodien luku:
        Irroita ratin alapuolella oleva suojamuovi. Ei niin sanottu rattimuovi vaan sieltä alempaa iso suojamuovi.
        Sieltä muovien alta löytyy vihreä ja musta johtoliitos, jotka ovat auki ja teipattuna johtosarjan kupeeseen. Irroita musta johtoliitin teipeistä ja kytke johdot yhteen. Kytke sytytysvirta. Check engine valo mittaristossa alkaa nyt vilkuttaa muistissa olevia vikakoodeja. Lue koodit ja irroita liittimet toisistaan.
        Jos muistissa on esimerkiksi vikakoodi 35 (hiilipöntön solenoidi, varsin yleinen vika ja täsmää sinun kertomaasi esiintymiseen) merkkivalo vilkkuu 3 kertaa 1,2 sek. pitkään ja 5 kertaa 0,2 sek. Sen jälkeen on 1,8 sek. pitkä tauko ja sitten tulee seuraava koodi.Koodit tulevat tulevat numerojärjestyksessä. Mahdolliset koodit ovat 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 21, 22, 23, 24, 31, 32, 33, 35, 41, 42, 47, 49, 51 ja 52.
        Koodit 1.8 ja 2.2 moottoreissa poikkeavat hiukan toisistaan.
        Tee tämä testi ja kerro tulokset niin saat lisää ohjeita.
        Vihreää johtoliitintä tarvitaan tarkenpaan testaamiseen ja vikamuistin tyhjennykseen, älä vielä koske siihen.

        Osaisitteko sanoa mikä vika koodi on kaksi pitkää ja yksi lyhyt?


      • justus 58
        Datsunisti kirjoitti:

        Koodi 32 on siis hiilipöntön solenoidi vika. Yleensä sen joutuu uusimaan, hintaluokka lienee noin 100 euroa(?). (Monta vuotta sitten se maksoi 512 mk.) 1.8-moottorin vastaava osa on vähän halvempi ja olen kerran sen onnistuneesti virittänyt 2.2 l autoon. Solenoidiventtiili näkyy moottorin oikealla puolella 1 ja 3 syl. imukanavien välistä. Siihen tulee yksi 2-nap. sähköjohtoliitin ja 2 alipaineletkua. Irroita liitin ja mittaa vastus solenoidista, suuruusluokka po. 30 - 40 ohmia. Jos ääretön tai paljon suurempi kuin 40 ohmia, joudut hankkimaan uuden. Laita johtoliitokseen CRC:tä, jos siinä on likaa tai hapettumaa.
        Tämä vika aiheuttaa yleensä myös huonoa tyhjäkäyntiä.
        Vikakoodi 32 on happitunnistimen (O2-sensorin) vika, mutta se on todennäköisesti seurausta tuosta toisesta viasta.
        Kun olet saanut korjattua vian, pitäisi nollata vikamuisti. Se tapahtuu seuraavasti:
        1. Käytä moottori lämpimäksi.
        2. Virta pois päältä.
        3. Kytke mustat johdot yhteen ja vihreät johdot yhteen.
        4. Virta päälle, jolloin Check Engine-valo syttyy.
        5. Kaasupoljin pohjaan, löysää puoleenväliin saakka noin 2 sekunnin ajaksi ja vapauta sitten kokonaan.
        6. Jos autossasi on Economy-nappi, hetkeksi päälle ja pois.
        7. Moottori käyntiin. Check Engine-valo sammuu.
        8. Aja vähintään 1 minuutti vähintään 12 km/h nopeudella jonka jälkeen vähän nelosvaihteella.
        (jos autosi on manuaalivaihteinen)
        9. Käytä moottoria vähän aikaa yli 2000 1/min nopeudella, jolloin Check Engine-valo alkaa vilkkua.
        10. Virta pois päältä, molemmat johtoliittimet irti, vikamuisti on nollattu.
        Kerro kuinka kävi?

        Kiitti vinkeistä! nakutuksen tunnistin vaihdettu (koodi 22) ja vikamuisti tyhjennetty.


    • mttpllshvl

      legacy -90 missä on jakopään ajoitusmerkit ?

    • Anonyymi

      mistähän saa tuon hiilipöntön solenoidin?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Useita puukotettu Tampereella

      Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      133
      2364
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      345
      1865
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

      Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1537
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

      Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      31
      1353
    5. Meneeköhän sulla

      oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      28
      1290
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

      Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1183
    7. Määpä tiijän että rakastat

      Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1153
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

      Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      327
      897
    9. Jumala puhui minulle

      Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      104
      830
    10. Annan meille mahdollisuuden

      Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      742
    Aihe