Kumma "haamuvika" mulla. Kaupunki ajossa ei tuo ko. valo pala, mutta n. 10-15km maantieajoa, niin johan syttyy maaginen check engine merkkivalo kojelautaan. Koneessa ei ole vikaa(tarkastettu). Oliskohan se se "kuuluisa" tietokoneboxi? Onko kellään vastaavaa "ilmiötä"?
Legacy-90 check engine merkkivalo...
13
9907
Vastaukset
- 2xturboLeoneMiten tarkistettu? 
 onko sieltä boxista luettu vikamuisti?? , siihen tallentuu kaikki epänormaalit toimintaviat jotka sytyttävät juuri kyseisen valon.....
 selviää todennäköisesti muistin luvulla (onnistuu itsekin kunhan saa koodit ja lukutavan jostain)- DatsunistiVikamuistin lukuohjeet ja koodit tarvittaessa. 
- MarcoDatsunisti kirjoitti:Vikamuistin lukuohjeet ja koodit tarvittaessa. No kuinkas sen vikamuistin voi lukea? Kannettava tietokone kiinni subuun? 
- 2xturboLeoneMarco kirjoitti:No kuinkas sen vikamuistin voi lukea? Kannettava tietokone kiinni subuun? on ainakin vanhemmissa luettavissa boxista ledin vilkutuksesta. 
 ihan simppeli homma.....
- DatsunistiMarco kirjoitti:No kuinkas sen vikamuistin voi lukea? Kannettava tietokone kiinni subuun? Muistissa olevien vikakoodien luku: 
 Irroita ratin alapuolella oleva suojamuovi. Ei niin sanottu rattimuovi vaan sieltä alempaa iso suojamuovi.
 Sieltä muovien alta löytyy vihreä ja musta johtoliitos, jotka ovat auki ja teipattuna johtosarjan kupeeseen. Irroita musta johtoliitin teipeistä ja kytke johdot yhteen. Kytke sytytysvirta. Check engine valo mittaristossa alkaa nyt vilkuttaa muistissa olevia vikakoodeja. Lue koodit ja irroita liittimet toisistaan.
 Jos muistissa on esimerkiksi vikakoodi 35 (hiilipöntön solenoidi, varsin yleinen vika ja täsmää sinun kertomaasi esiintymiseen) merkkivalo vilkkuu 3 kertaa 1,2 sek. pitkään ja 5 kertaa 0,2 sek. Sen jälkeen on 1,8 sek. pitkä tauko ja sitten tulee seuraava koodi.Koodit tulevat tulevat numerojärjestyksessä. Mahdolliset koodit ovat 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 21, 22, 23, 24, 31, 32, 33, 35, 41, 42, 47, 49, 51 ja 52.
 Koodit 1.8 ja 2.2 moottoreissa poikkeavat hiukan toisistaan.
 Tee tämä testi ja kerro tulokset niin saat lisää ohjeita.
 Vihreää johtoliitintä tarvitaan tarkenpaan testaamiseen ja vikamuistin tyhjennykseen, älä vielä koske siihen.
- MarcoDatsunisti kirjoitti:Muistissa olevien vikakoodien luku: 
 Irroita ratin alapuolella oleva suojamuovi. Ei niin sanottu rattimuovi vaan sieltä alempaa iso suojamuovi.
 Sieltä muovien alta löytyy vihreä ja musta johtoliitos, jotka ovat auki ja teipattuna johtosarjan kupeeseen. Irroita musta johtoliitin teipeistä ja kytke johdot yhteen. Kytke sytytysvirta. Check engine valo mittaristossa alkaa nyt vilkuttaa muistissa olevia vikakoodeja. Lue koodit ja irroita liittimet toisistaan.
 Jos muistissa on esimerkiksi vikakoodi 35 (hiilipöntön solenoidi, varsin yleinen vika ja täsmää sinun kertomaasi esiintymiseen) merkkivalo vilkkuu 3 kertaa 1,2 sek. pitkään ja 5 kertaa 0,2 sek. Sen jälkeen on 1,8 sek. pitkä tauko ja sitten tulee seuraava koodi.Koodit tulevat tulevat numerojärjestyksessä. Mahdolliset koodit ovat 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 21, 22, 23, 24, 31, 32, 33, 35, 41, 42, 47, 49, 51 ja 52.
 Koodit 1.8 ja 2.2 moottoreissa poikkeavat hiukan toisistaan.
 Tee tämä testi ja kerro tulokset niin saat lisää ohjeita.
 Vihreää johtoliitintä tarvitaan tarkenpaan testaamiseen ja vikamuistin tyhjennykseen, älä vielä koske siihen.Vikakoodiksi sain 35, miten korjataan ko. vika. 
- MarcoDatsunisti kirjoitti:Muistissa olevien vikakoodien luku: 
 Irroita ratin alapuolella oleva suojamuovi. Ei niin sanottu rattimuovi vaan sieltä alempaa iso suojamuovi.
 Sieltä muovien alta löytyy vihreä ja musta johtoliitos, jotka ovat auki ja teipattuna johtosarjan kupeeseen. Irroita musta johtoliitin teipeistä ja kytke johdot yhteen. Kytke sytytysvirta. Check engine valo mittaristossa alkaa nyt vilkuttaa muistissa olevia vikakoodeja. Lue koodit ja irroita liittimet toisistaan.
 Jos muistissa on esimerkiksi vikakoodi 35 (hiilipöntön solenoidi, varsin yleinen vika ja täsmää sinun kertomaasi esiintymiseen) merkkivalo vilkkuu 3 kertaa 1,2 sek. pitkään ja 5 kertaa 0,2 sek. Sen jälkeen on 1,8 sek. pitkä tauko ja sitten tulee seuraava koodi.Koodit tulevat tulevat numerojärjestyksessä. Mahdolliset koodit ovat 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 21, 22, 23, 24, 31, 32, 33, 35, 41, 42, 47, 49, 51 ja 52.
 Koodit 1.8 ja 2.2 moottoreissa poikkeavat hiukan toisistaan.
 Tee tämä testi ja kerro tulokset niin saat lisää ohjeita.
 Vihreää johtoliitintä tarvitaan tarkenpaan testaamiseen ja vikamuistin tyhjennykseen, älä vielä koske siihen.Löytyi myös koodi 32 mikä vikana ja miten korjataan (Legacy 2.2 L) 
- DatsunistiMarco kirjoitti:Löytyi myös koodi 32 mikä vikana ja miten korjataan (Legacy 2.2 L) Koodi 32 on siis hiilipöntön solenoidi vika. Yleensä sen joutuu uusimaan, hintaluokka lienee noin 100 euroa(?). (Monta vuotta sitten se maksoi 512 mk.) 1.8-moottorin vastaava osa on vähän halvempi ja olen kerran sen onnistuneesti virittänyt 2.2 l autoon. Solenoidiventtiili näkyy moottorin oikealla puolella 1 ja 3 syl. imukanavien välistä. Siihen tulee yksi 2-nap. sähköjohtoliitin ja 2 alipaineletkua. Irroita liitin ja mittaa vastus solenoidista, suuruusluokka po. 30 - 40 ohmia. Jos ääretön tai paljon suurempi kuin 40 ohmia, joudut hankkimaan uuden. Laita johtoliitokseen CRC:tä, jos siinä on likaa tai hapettumaa. 
 Tämä vika aiheuttaa yleensä myös huonoa tyhjäkäyntiä.
 Vikakoodi 32 on happitunnistimen (O2-sensorin) vika, mutta se on todennäköisesti seurausta tuosta toisesta viasta.
 Kun olet saanut korjattua vian, pitäisi nollata vikamuisti. Se tapahtuu seuraavasti:
 1. Käytä moottori lämpimäksi.
 2. Virta pois päältä.
 3. Kytke mustat johdot yhteen ja vihreät johdot yhteen.
 4. Virta päälle, jolloin Check Engine-valo syttyy.
 5. Kaasupoljin pohjaan, löysää puoleenväliin saakka noin 2 sekunnin ajaksi ja vapauta sitten kokonaan.
 6. Jos autossasi on Economy-nappi, hetkeksi päälle ja pois.
 7. Moottori käyntiin. Check Engine-valo sammuu.
 8. Aja vähintään 1 minuutti vähintään 12 km/h nopeudella jonka jälkeen vähän nelosvaihteella.
 (jos autosi on manuaalivaihteinen)
 9. Käytä moottoria vähän aikaa yli 2000 1/min nopeudella, jolloin Check Engine-valo alkaa vilkkua.
 10. Virta pois päältä, molemmat johtoliittimet irti, vikamuisti on nollattu.
 Kerro kuinka kävi?
- DatsunistiDatsunisti kirjoitti:Koodi 32 on siis hiilipöntön solenoidi vika. Yleensä sen joutuu uusimaan, hintaluokka lienee noin 100 euroa(?). (Monta vuotta sitten se maksoi 512 mk.) 1.8-moottorin vastaava osa on vähän halvempi ja olen kerran sen onnistuneesti virittänyt 2.2 l autoon. Solenoidiventtiili näkyy moottorin oikealla puolella 1 ja 3 syl. imukanavien välistä. Siihen tulee yksi 2-nap. sähköjohtoliitin ja 2 alipaineletkua. Irroita liitin ja mittaa vastus solenoidista, suuruusluokka po. 30 - 40 ohmia. Jos ääretön tai paljon suurempi kuin 40 ohmia, joudut hankkimaan uuden. Laita johtoliitokseen CRC:tä, jos siinä on likaa tai hapettumaa. 
 Tämä vika aiheuttaa yleensä myös huonoa tyhjäkäyntiä.
 Vikakoodi 32 on happitunnistimen (O2-sensorin) vika, mutta se on todennäköisesti seurausta tuosta toisesta viasta.
 Kun olet saanut korjattua vian, pitäisi nollata vikamuisti. Se tapahtuu seuraavasti:
 1. Käytä moottori lämpimäksi.
 2. Virta pois päältä.
 3. Kytke mustat johdot yhteen ja vihreät johdot yhteen.
 4. Virta päälle, jolloin Check Engine-valo syttyy.
 5. Kaasupoljin pohjaan, löysää puoleenväliin saakka noin 2 sekunnin ajaksi ja vapauta sitten kokonaan.
 6. Jos autossasi on Economy-nappi, hetkeksi päälle ja pois.
 7. Moottori käyntiin. Check Engine-valo sammuu.
 8. Aja vähintään 1 minuutti vähintään 12 km/h nopeudella jonka jälkeen vähän nelosvaihteella.
 (jos autosi on manuaalivaihteinen)
 9. Käytä moottoria vähän aikaa yli 2000 1/min nopeudella, jolloin Check Engine-valo alkaa vilkkua.
 10. Virta pois päältä, molemmat johtoliittimet irti, vikamuisti on nollattu.
 Kerro kuinka kävi?Vikakoodi 35 on hiilipöntön solenoidivika. 
- Hartsa1983Datsunisti kirjoitti:Muistissa olevien vikakoodien luku: 
 Irroita ratin alapuolella oleva suojamuovi. Ei niin sanottu rattimuovi vaan sieltä alempaa iso suojamuovi.
 Sieltä muovien alta löytyy vihreä ja musta johtoliitos, jotka ovat auki ja teipattuna johtosarjan kupeeseen. Irroita musta johtoliitin teipeistä ja kytke johdot yhteen. Kytke sytytysvirta. Check engine valo mittaristossa alkaa nyt vilkuttaa muistissa olevia vikakoodeja. Lue koodit ja irroita liittimet toisistaan.
 Jos muistissa on esimerkiksi vikakoodi 35 (hiilipöntön solenoidi, varsin yleinen vika ja täsmää sinun kertomaasi esiintymiseen) merkkivalo vilkkuu 3 kertaa 1,2 sek. pitkään ja 5 kertaa 0,2 sek. Sen jälkeen on 1,8 sek. pitkä tauko ja sitten tulee seuraava koodi.Koodit tulevat tulevat numerojärjestyksessä. Mahdolliset koodit ovat 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 21, 22, 23, 24, 31, 32, 33, 35, 41, 42, 47, 49, 51 ja 52.
 Koodit 1.8 ja 2.2 moottoreissa poikkeavat hiukan toisistaan.
 Tee tämä testi ja kerro tulokset niin saat lisää ohjeita.
 Vihreää johtoliitintä tarvitaan tarkenpaan testaamiseen ja vikamuistin tyhjennykseen, älä vielä koske siihen.Osaisitteko sanoa mikä vika koodi on kaksi pitkää ja yksi lyhyt? 
- justus 58Datsunisti kirjoitti:Koodi 32 on siis hiilipöntön solenoidi vika. Yleensä sen joutuu uusimaan, hintaluokka lienee noin 100 euroa(?). (Monta vuotta sitten se maksoi 512 mk.) 1.8-moottorin vastaava osa on vähän halvempi ja olen kerran sen onnistuneesti virittänyt 2.2 l autoon. Solenoidiventtiili näkyy moottorin oikealla puolella 1 ja 3 syl. imukanavien välistä. Siihen tulee yksi 2-nap. sähköjohtoliitin ja 2 alipaineletkua. Irroita liitin ja mittaa vastus solenoidista, suuruusluokka po. 30 - 40 ohmia. Jos ääretön tai paljon suurempi kuin 40 ohmia, joudut hankkimaan uuden. Laita johtoliitokseen CRC:tä, jos siinä on likaa tai hapettumaa. 
 Tämä vika aiheuttaa yleensä myös huonoa tyhjäkäyntiä.
 Vikakoodi 32 on happitunnistimen (O2-sensorin) vika, mutta se on todennäköisesti seurausta tuosta toisesta viasta.
 Kun olet saanut korjattua vian, pitäisi nollata vikamuisti. Se tapahtuu seuraavasti:
 1. Käytä moottori lämpimäksi.
 2. Virta pois päältä.
 3. Kytke mustat johdot yhteen ja vihreät johdot yhteen.
 4. Virta päälle, jolloin Check Engine-valo syttyy.
 5. Kaasupoljin pohjaan, löysää puoleenväliin saakka noin 2 sekunnin ajaksi ja vapauta sitten kokonaan.
 6. Jos autossasi on Economy-nappi, hetkeksi päälle ja pois.
 7. Moottori käyntiin. Check Engine-valo sammuu.
 8. Aja vähintään 1 minuutti vähintään 12 km/h nopeudella jonka jälkeen vähän nelosvaihteella.
 (jos autosi on manuaalivaihteinen)
 9. Käytä moottoria vähän aikaa yli 2000 1/min nopeudella, jolloin Check Engine-valo alkaa vilkkua.
 10. Virta pois päältä, molemmat johtoliittimet irti, vikamuisti on nollattu.
 Kerro kuinka kävi?Kiitti vinkeistä! nakutuksen tunnistin vaihdettu (koodi 22) ja vikamuisti tyhjennetty. 
 
- mttpllshvllegacy -90 missä on jakopään ajoitusmerkit ? 
- Anonyymimistähän saa tuon hiilipöntön solenoidin? 
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliinYli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset8410241
- Pikkupersu osoitti olevansa hieman yksinkertainen"Heikosti älykkyystesteissä pärjänneistä lapsista tulee muita todennäköisemmin ennakkoluuloisia ja konservatiivisia", uu1328287
- Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti906037
- Jos on heikkolahjainen ja laiska koulupudokas, niin silloin äänestää vasemmistopuolueitanäin tämä on käytännössä aina mennyt. Jos ei älyä ole paljon suotu, niin ei silloin inssiksi opiskella, vaan päädytään604188
- Enää viisi yötä Sannan kirjaanIhan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut484075
- Kannattaako suomalaisen duunarin enää äänestää vasemmistopuolueitasillä eivät ne tunnu kovasti ajavan suomi-duunarin etuja. Jos katsotaan Vasemmistoliittoa, niin sehän on ihan feministi804040
- Sanna-kulttilaiset hehkuttaa edelleen Marinia, vaikka esim. Sote oli susi jo syntyessäänmutta kulttilaiset eivät ole järjen jättiläisiä, ja sanoihin Lasse Lehtinenkin, että Suomessa on pohjoismaiden tyhmimmät503699
- Professori: Maahanmuuttajien rikollisuutta hyssytellään - hävytöntäKriminologi Jukka Savolaisen mukaan ikä ja vaikeat olosuhteet eivät riitä selitykseksi. – Tutkitun tiedon valossa sanoi653123
- Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L1133090
- Marin teki sen mihin muut eivät pystyneet, vei susi-Soten maaliinja sitten hävittyjen vaalien jälkeen lähtikin vastuuta pakoon...... "Professori: sote-uudistus on täysi susi. Sosiaali73087