Joo, mites se nyt noissa 1985-1988 3-pyttyisissä Yamahan perämoottoreissa (abauttiarallaa tuossa ikäluokassa) meni erot noiden koneiden välillä? Jotkinhan ovat samalla lohkolla ja tehoerot tehdään ihan kuristamalla joko imua tai pakoa, eiks juu?
Eli nelikymppisestä vois tulla jollain "taikakeinolla" 60hp? Entäs sitten 60hp ylöspäin? Jollain spacerin poistolla tehoa lisää, niinkö?
Mitä noissa muuten on kuutioita?
Yamaha 40>60>90 erot
12
6701
Vastaukset
- Ile
40:stä 50:een tarvii siinäkin vaihtaa kait kaasarit (698cm3). Lohko on sama. 60 ja 70:en lohkot on samat (849cm3). Ysikymppisessä on taas jo eri lohko kuin edellisessä (1140cm3). 70:stä nämä kilpaveneilijät puhaltavat tehoa aika reippaasti, mutta silloinkin kone kiertää aivan eri lukemilla kuin normaalisti.
- Wemppu
Tiedätkö mikä ero sitten on 60 ja 70 heppaisen välillä vai onko ero pelkät tarrat?
Tästäkin vastauksesta jo kiittäen ;-) - Ile
Wemppu kirjoitti:
Tiedätkö mikä ero sitten on 60 ja 70 heppaisen välillä vai onko ero pelkät tarrat?
Tästäkin vastauksesta jo kiittäen ;-)Aivan tarkkaan en tiedä, mutta luulisin että kaasarit 70:ssä isommat. Joku jossain muistaakseni kertoi, että perävälityskin olisi eri.
Eroa kuitenkin löytyy. Nämä F4-luokan kilpaveneilijät tietävät varmuudella enemmän.
- Ya-man
Pakoputki,kaasarit,imuläpät yleensä erilaiset.
60 ja 70hp on sama perävälitys.
Jotkut sekoittavat kisakoneet (F4) näihin ns. siviilimoottoreihin. Ovat paljonkin erilaiset.
40:sestä saadaan 50:nen, mutta ei 60:stä.
Kuutiot 850, 60- ja 70hp.- Ile
Joo, otinkin vaan ton CES:in esimerkkinä virityksestä(eli yleensä siitä viritellään, jos yleensäkin viritellään). Harvalla taitaa CES:iä "siviiliveneessä" olla. Itse olen kyllä saanut moottoriasiota koskien todella hyviä neuvoja kilpaveneilijöiltä (myös muutenkin hyödyllistä tietoa koskien veneilyä). Taitanee helpoimmat "viritykset" olla Yamahissa 9.9->15 ja 20->25. Muuten yleensä virittäminen maksaa kohtuullisen paljon.
- 60 hp.
Kun tuntuu tietoa olevan, niin osaisitko auttaa mistä löytäisin tietoa -83 Yammusta (kaksi pyttynen, trimmi ja kippi)? Taitaa olla tyyppimerkinnältään Yamaha 60 el.
Vaikkapa kirjan missä olisi räjäytettynä? - Ya-man
60 hp. kirjoitti:
Kun tuntuu tietoa olevan, niin osaisitko auttaa mistä löytäisin tietoa -83 Yammusta (kaksi pyttynen, trimmi ja kippi)? Taitaa olla tyyppimerkinnältään Yamaha 60 el.
Vaikkapa kirjan missä olisi räjäytettynä?varmaan 60C mallia ??
Mitä haluaisit tietää siitä moottorista ??
Mistä osasta pitäisi saada räjäytyskuvia,
moottorista, vaihteistosta tai mistä osasta ?? - 60 hp.
Ya-man kirjoitti:
varmaan 60C mallia ??
Mitä haluaisit tietää siitä moottorista ??
Mistä osasta pitäisi saada räjäytyskuvia,
moottorista, vaihteistosta tai mistä osasta ??Rekisteriotteesta poimin tuon -el:n. Kirjoittelin tuosta kapistuksesta aiemmin 7.1.2005 (Käyntiääni..). Minulle on kerrottu, että olisi jopa varsin hyvämaineinen moottori ja että muutkin ovat ihmetelleet käyntiä. Vaivaa kuitenkin tuo rouhea käynti. Olenkin pohtinut, että pitäisikö avata ja tutkia, että tuleeko "länkytys" laakeroinnista tai männäntapeista ja tehdä tarvittavat korjaukset, ettei narahtaisi kiinni, kun muuten olisi ajoilleni riittävä ja passeli vehje. Toisaalta, kun käynnissä ei kuitenkaan ole "perinteistä" noihin viittaava mekaanista kolkotusta, niin saattaisi olla viisasta olla aukomatta. Tämmöistä mietin. Katselin Clymerin Yamaha kirjaa, jossa oli uudempia kaksi mukisia 55 hevosvoimaisia merkillä C55. Olisiko rakenne sama?
- .. vähän.
Ya-man kirjoitti:
varmaan 60C mallia ??
Mitä haluaisit tietää siitä moottorista ??
Mistä osasta pitäisi saada räjäytyskuvia,
moottorista, vaihteistosta tai mistä osasta ??"Eksyin" Marin-Shopenin sivuille, kone taitaa tosiaan olla malli 60 CE.
- japo
60 hp. kirjoitti:
Rekisteriotteesta poimin tuon -el:n. Kirjoittelin tuosta kapistuksesta aiemmin 7.1.2005 (Käyntiääni..). Minulle on kerrottu, että olisi jopa varsin hyvämaineinen moottori ja että muutkin ovat ihmetelleet käyntiä. Vaivaa kuitenkin tuo rouhea käynti. Olenkin pohtinut, että pitäisikö avata ja tutkia, että tuleeko "länkytys" laakeroinnista tai männäntapeista ja tehdä tarvittavat korjaukset, ettei narahtaisi kiinni, kun muuten olisi ajoilleni riittävä ja passeli vehje. Toisaalta, kun käynnissä ei kuitenkaan ole "perinteistä" noihin viittaava mekaanista kolkotusta, niin saattaisi olla viisasta olla aukomatta. Tämmöistä mietin. Katselin Clymerin Yamaha kirjaa, jossa oli uudempia kaksi mukisia 55 hevosvoimaisia merkillä C55. Olisiko rakenne sama?
sun äänes viitaa luultavasti alapään tai yläpään kuulalaakeriin ekaksi alapäänlaakeri stefa pettäny ja pumpun vesi päässyt laakerille ja se huutaa nosta kone pois ei ole vaikea korjata ja osta laakeri laakeriliikkestä ei merkkiliikestä niin korjaus on todella halpa mut räjäytyskuvat tarvitset toki vika voi olla muuallakin mutta silloin kuuluu yleensä naputtava ääni
- japo
40 50 sama kone erit pakoputket kaasarit 60 70 sama kone eri pakoputket eri kaasarit erillaisia perävälityksiä 70pro oma lukunsa 80 90 sama kone eri pakoputket eri kaasarit näitä kaikkia on helppo virittää
- Yammu
Mulla on 60 hp 849cc vm.84 lyhytrikinen trimmitön Yamaha.Ajettu varmasti alle 50 tuntia..Saako tosta mitään rahaa (kuitenkin aika vanha,mutta taitavat tehdä ihan samaa konetta tuoreöljyvoitellulla tosin nykyäänkin,että sikäli ei vanhene kyllä) ja paljonko saa? Pitäisi vaihtaa toi johonkin Yammun 90-130 hv lyhytrikiseen koneeseen,niitä on vaan pirun vaikee löytää lyhytrikisnä jostain syystä.Jenkeissähän noi on kaikki lyhytrikisiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2042975Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391560Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus921422- 881322
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e401246Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1481186Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121148Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze119969Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89902Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44783