Rajoittavatko luterilaiset matkojaan, etteivät loukkaisi toisia uskontoja

Anonyymi

Ovatko luterilaiset kristityt rajoittaneet matkailua Yhdysvaltoihin ja Israeliin, koska osan Suomeen muuttaneiden erittäin konservatiivisten muslimien mielestä Israel ja Yhdysvallat ovat saatanasta ja näiden valtioiden olenassaolo on heidän mielestään pahimmillaan loukkaus muslimimaailmaa kohtaan? Israel kuuluu kuitenkin kristikunnan ydinalueisiin ja kristittyjen luulisi matkustelevan alueille, josta länsimainen kristillisyys on saanut syntynsä. Toisaalta muslimien Mekkaan matkustamisen oikeutta ei näytä kukaan kyseenalaistavan Suomessa. Miten on?

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mikä on Israel?

      • Anonyymi

        Mitään uskontoa ei saisi loukata, mutta toinen on aina loukkamattomampi kuin toinen. Sen huomaa jos kiinnostaa.
        Ihmiset matkustivat osoittaakseen tukeaan jo ammoin. 60-, 70-luvulla joukko valveutuneita "uskovaisia" matkusti Moskovaan ja Rauhanpuolustajen sanoin julistivat "Neuvostoliiton ydinohjukset ovat rauhan ohjuksia".

        Mitä uutta on aloittajan tekstissä?


        taastätäsamaa


    • Anonyymi

      Nyky jeesus Greta Thunberg pui teille nyrkkiä.

    • No jenkkeihin tutustumiseen riittää kun käväsee nykissä. Aika harvaa suomalaiseen varmaan uppoaa. Israelia taasen pitääkin boikotoida kaiken mahdollisin keinoin vaikka tosin olen käynnyt sielläkin nuorena miehenä kun en vielä ymmärtänyt, että perustaneet valtionsa Palestiinan maa-alueelle ja siinä sivussa laittomasti miehittävät Palestiinaa.

      • Palestiina on keisari Hadrianuksen alueelle antama nimi, toisen juutalaiskapinan, eli Bar Kokhvan kapinan jälkeen. Toisella vuosisadalla.
        Hadrianus, joka vihasi juutalaisia, halusi näin hävittää juutalaisten historian alueelta, antamalla nimen Palestiina, juutalaisten arkkivihollisen eli Filistealaisten mukaan. Hadrianus kärsi suuria tappioita tässä sodassa.

        Hadrianus tuli tunnetuksi suhteestaan poikaan, eli Antinoosiin, joka hukkui Niiliin. Sureva Hadrianus levitti Antinoosin patsaita pitkin Väimeren rantaa ja rekensi hänelle myös temppelin.

        Muslimit, joiden mielestä kaikki homot tulisi tappaa, eivät taida tietää, että Palestiina on homokeisarin luomus.


    • Nimeä Palestiina on pidetty yllä Kristillisin voimin, väittämällä, että Jeesus asui Palestiinassa.

      Sillä aikakaudella, jolloin Jeesuksen kerrotaan eläneen, ei ollut Palestiina nimistä aluetta ,
      Evankeliumissa puhutaan juutalaisten maasta ja Israelista. Samariasta ja Galileasta.

    • Anonyymi

      En ole rajoittanut, enkä näe mitään syytä rajoittaa. USA:ssa tosin tulee käytyä muutenkin vain n. kerran kymmenessä vuodessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      121
      2221
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      102
      1324
    3. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      314
      1033
    4. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      90
      979
    5. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      106
      974
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      85
      896
    7. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      44
      690
    8. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      248
      677
    9. Ei koskaan saatu tuntea

      Mitä olisi ollut painautua toisiimme vasten. Hengittää syvään, hyväillä ja rakastella vailla kiirettä. Tai repiä vaattee
      Ikävä
      33
      660
    10. 50
      654
    Aihe