Miksi ateistit haluavat pitää kiinni kristillisten

Anonyymi

Pyhäpäivien (Joulu, Pääsiäinen ) vapaista jos kerran yritätte kieltää kristinuskon opetuksen, Suvivirren, Joulujuhlat ym?
Eikö ateistien pitäisi sitten kieltää myös nämä vapaat eikä ainakaan itse niitä pitää?

54

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eivätkös Sinullekin kelpaa ammattiyhdistyksen taistelemat työpaikkaedut, vaikka oletkin ainakin puheissasi kovasti oikeistolainen?

• Anonyymi

Tee oma aloitus jos et kykene vastaamaan kysymykseeni.

• Anonyymi kirjoitti:

Tee oma aloitus jos et kykene vastaamaan kysymykseeni.

Taas kiukkuisena? Rentoudu, on viikonloppu. Joku vielä luulee, että Sinulla on Asberger.

• Anonyymi
        InhottavaRealisti kirjoitti:

Taas kiukkuisena? Rentoudu, on viikonloppu. Joku vielä luulee, että Sinulla on Asberger.

Oletko sinä ihan oikeasti opettaja?

• Täh? Olet seonnut. En tosiaankaan ole yläkoulun - nykyisin ei puhuta yläasteesta - opettaja, vaan luokanopettaja.

Onko viisikymppinen ylempää keski-ikää? Voi varmaan ollakin...

• Kyllä minä ymmärrän ahdistuksesi. Ensin armeijajutut, sitten Aseberger. Kyllä se varmasti kyrsii...

• Tuo muuten on totta! Tein virheen.

Huomaatko? Noin helppoa se on myöntää. Kannattaisi kokeilla Sinunkin.

• Anonyymi

Eikä ole! Pipipäinen ei koskaan haluaisi/osaisi myöntää virhettään.

t. Anonyymi
        23.8.2019 16:31- kommentin kirjoittanut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikä ole! Pipipäinen ei koskaan haluaisi/osaisi myöntää virhettään.

t. Anonyymi
        23.8.2019 16:31- kommentin kirjoittanut.

Tottakai osaa ja uskaltaa ja on vielä vilpitön siinä.

• >Eivätkös Sinullekin kelpaa ammattiyhdistyksen taistelemat työpaikkaedut, vaikka oletkin ainakin puheissasi kovasti oikeistolainen?

Pitäisi olla työpaikka nyt aluksi... 🤨

• Tarkoitatko Korkkiruuvin "oppilaita"? 🧐

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tottakai osaa ja uskaltaa ja on vielä vilpitön siinä.

RR ja IR ovat nuppieläkeläisiä.

• Anonyymi

On hyvä, että on vapaapäiviä, ei niitä koskaan liikaa ole. Kukin viettää niinkuin tahtoo nämä vapaapäivät.

• Anonyymi

Mutta niiden syytä et boikotoi?

• Anonyymi kirjoitti:

Mutta niiden syytä et boikotoi?

Ei porvarikaan boikotoi vasemmistolaisen ay-liikkeen hänelle hankkimia palkankorotuksia. Koskaan.

• Anonyymi

Et kai sinä vietä juhannusta? Sehän on alunperin pakana juhla, joten kunnon kristittynä olet varmastikin töissä silloin.

• Anonyymi

Juhannus on Johannes Kastajan muistojuhla.

• Anonyymi kirjoitti:

Jälkeen päin keksitty koko Johannes Kastajan muistojuhla. Juhannuksen perinteet ovat sitä vanhemmat. Tässäkin kävi niin kuin muissakin pakanallisissa juhlissa, että kristinusko jyräsi yli ja keksi omat teemat vanhojen tilalle.

• Anonyymi kirjoitti:

Jokseenkin jokainen "juhlapyhä" Suomessa on tai viittaa muinaisuskontojen ja -tapojen kulttuuripohjaan ja muinaisiin juhlapäiviin. Julena on vuoden lyhyin päivä ja mittumaarina pisin, joten näitä on juhlittu muinaissuomalaistenkin kansojen keskuudessa jo tuhansia vuosia..

• Anonyymi
        Naturalisti kirjoitti:

Jälkeen päin keksitty koko Johannes Kastajan muistojuhla. Juhannuksen perinteet ovat sitä vanhemmat. Tässäkin kävi niin kuin muissakin pakanallisissa juhlissa, että kristinusko jyräsi yli ja keksi omat teemat vanhojen tilalle.

Ei vaan ihan tosi.

• Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

Jokseenkin jokainen "juhlapyhä" Suomessa on tai viittaa muinaisuskontojen ja -tapojen kulttuuripohjaan ja muinaisiin juhlapäiviin. Julena on vuoden lyhyin päivä ja mittumaarina pisin, joten näitä on juhlittu muinaissuomalaistenkin kansojen keskuudessa jo tuhansia vuosia..

Juhlitko sinä Vappua työväen vai akateemisten juhlana?

• Anonyymi kirjoitti:

Juhlitko sinä Vappua työväen vai akateemisten juhlana?

En minä juhli vappua. Vapuksikin kirkko on keksinyt pyhän: Pyhän Valpurin päivän! :D

Niin päälleliimattuna, että aidosti huvittaa.

• Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

En minä juhli vappua. Vapuksikin kirkko on keksinyt pyhän: Pyhän Valpurin päivän! :D

Niin päälleliimattuna, että aidosti huvittaa.

Mitä sinä sitten juhlit ja miksi?

• Anonyymi kirjoitti:

Mitä sinä sitten juhlit ja miksi?

Juhlin jos itse pidän tai joku pitää vaikka bileet tai tulee esim. kutsu mökille.

En minä juhli mitään tiettyjä päiviä palvoakseni asioita, jotka eivät minulle mitään merkitse.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei vaan ihan tosi.

Ihan tosi, että on keksitty.

• Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

Juhlin jos itse pidän tai joku pitää vaikka bileet tai tulee esim. kutsu mökille.

En minä juhli mitään tiettyjä päiviä palvoakseni asioita, jotka eivät minulle mitään merkitse.

Sinä et ole sitten kovin sosiaalinen.

• Anonyymi kirjoitti:

Sinä et ole sitten kovin sosiaalinen.

Niin, sitä pitää "juhlia" kaikenlaisia kalenterin ilmoittamia päiviä, ettei erottuisi joukosta. Ettei vain vaikuttaisi "epäsosiaaliselta". Siinähän se on asian ydin. Ei Jumala noista kotkotuksista välitä, ei Pyhä Valpuri eikä onneton Johanneskaan. Turhaa rahanmenoa kulutusjuhlineen (varsinkin joulu), ylensyömistä, juopottelua ja väkivaltaa. Ryntäilyä sinne tänne: mökille, sukulaisiin, ulkomaille, laivalle, ostoskeskuksiin.Nyt on omaksuttu vielä tämä pohjoisamerikkalainen Halloween. Kukaan ei enää kekriä muistakaan.

Minulla on juhla aina, kun asiat sujuvat, on terveyttä ja on mukavaa seuraa. Ei maksa mitään. Tänäänkin tuntuu olevan juhlapäivä. Olen iloisesti "epäsosiaalinen".

• Hyvä aloitus. Ateistit ja liberaalit yms. ovat kyllä valmiita aina ottamaan vastaan kaikki kristiuskon hyvät asiat, varsinkin vapaapäivät, mutta sitä Jumalaa kaikkien näiden hienojen asioiden takana ei juurikaan kunnioiteta. Tämä on syvä ja karkea ristiriita älyllisesti ja suoraan sanottuna aika tekopyhää. Kaikki ateistit pitäisi pakottaa tekemään töitä vuoden ympäri. :) Siinäpä oppisivat että Jumala on hyvä ja kohtuullinen ja ymmärtää ruumiin levon ja hengen virkistyksen merkityksen.

Ei sen puoleen, tähän jokapäiväiseen jatkuvaan työntekoonhan tässä on jo kovaa vauhtia menty jo vuosia. Kännykkän tavoitettavissa pitää olla vapaallakin ja sähköpostit lukea vaikka kuinka olisi sunnuntai. Kun yhteiskunta maallistuu ja kristinuskon merkitys vähenee, sen tilalle tulee tietenkin markkinatalouden kovat arvot. Ne eivät juurikaan ihmisarvoa tunnusta muuta kuin liittoutuneiden työntekijöiden joukkovoiman painostamana. Mutta sitä saa mitä tilaa.

• >tilalle tulee tietenkin markkinatalouden kovat arvot. Ne eivät juurikaan ihmisarvoa tunnusta muuta kuin liittoutuneiden työntekijöiden joukkovoiman painostamana.

Oho! Annan peukun yksin toisesta kappaleesta ja unohdan ekan kokonaan. Mitähän ay-liikettä armottomasti vihaava Patmos-osastomme tuosta sanoo?

• Anonyymi

"Tämä on syvä ja karkea ristiriita älyllisesti ja suoraan sanottuna aika tekopyhää. "
        Minusta on aika tekopyhää, että uskovat Jeesus-marssivat Vappuna.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Tämä on syvä ja karkea ristiriita älyllisesti ja suoraan sanottuna aika tekopyhää. "
        Minusta on aika tekopyhää, että uskovat Jeesus-marssivat Vappuna.

Minusta palollista vapaapäivää ei voisi paremmin käyttää kuin marssimalla Jeesuksen kunniaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minusta palollista vapaapäivää ei voisi paremmin käyttää kuin marssimalla Jeesuksen kunniaksi.

Korjaan, pakollista vapaapäivää

• Anonyymi

Johtuupi s__tanallisten vihervasurien painostuksesta ja heidän pirun raamatustaan eli tessistä. Yritäpä mennä töihin vaikka jouluna. Yritys saa maksaa itsensä niin kipeäksi lisistä ettei kellään ole siihen varaa. Edes itse et voi palkkaasi pudottaa normaalille tasolle ilman, että on joku punasuvakki haastamassa firmaa oikeuteen. Istu siinä sitten kotona vaimon ja lasten kanssa viettämässä jotain v_tun laatuaikaa ja puhumassa loputtomasti parisuhteesta. Ei ole oikean miehen hommaa sellainen!

• "Miksi ateistit haluavat pitää kiinni kristillisten Pyhäpäivien (Joulu, Pääsiäinen ) vapaista jos kerran yritätte kieltää kristinuskon opetuksen, Suvivirren, Joulujuhlat ym?"

Minulle ainakin kaikki nuo ovat aivan täysin yhdentekeviä asioita, enkä yritä mitenkään pitää niistä kiinni tai kieltää niitä sillä poikkeuksella, että tunnustuksellinen uskonnon opetus ei mielestäni kuulu kouluihin, vaan kuuluu tunnustuksellisille uskonnollisille järjestöille, jotka toteuttakoot kyseisen koulutuksen omissa tiloissaan, omalla ajallaan ja omilla rahoillaan, ei yhteiskunnan yleisissä tiloissa, ajalla ja varoilla kuten kouluissa.

"Eikö ateistien pitäisi sitten kieltää myös nämä vapaat eikä ainakaan itse niitä pitää?"

Minulla ei ole minkäänlaista mandaattia kieltää noita vapaita, koska ne on säädetty yhteiskuntajärjestyksessä tasolla, jota minun ei ole kansalaisena sorkkiminen. Minun työpaikallani ei pyhäpäivinä järjestetä töitä niissä työtehtävissä, jotka koskevat omaa kausiluontoista toimialaani. Muissa tehtävissä siellä kyllä työskennellään pyhinäkin.

Itse siis "pidän vapaata" siksi, että asia on näin järjestetty, enkä voisi olla pitämättäkään. Voisin yhtä hyvin olla sitä mieltä, ettei viikonloppuvapaita tarvita, mutta kun menisin silloin työpaikalleni, niin ei siellä olisi minulle työsopimuksessani määriteltyä työtä tarjottuna, ja jos lähtisin totutusti hommiin siitä huolimatta, toimisin luultavasti vailla vakuutusten ja säädösten suojaa. Minulla ei siis ole mitään lupaa ottaa työnantajan autoa ja lähteä omin päin puuhastelemaan tuttuja hommia, jotka toki erikseen käskemättäkin osaisin tehdä, jos on arkipyhä tai viikonloppu, eikä mitään lain suojaa, jos jotain ikävää tapahtuu silloin, kun olisin noin jostain syystä mennyt tekemään.

Toisinaan on järjestetty viikonloppuisin ylitöitä; näitäkään ei saa tehdä kahta viikonloppua peräkkäin! En voi mitään sille, ettei minua päästetä töihin "liikaa", vaikka voisin sitä joskus halutakin. Samoin asia siis arkipyhien osalta.

Mitä sitten jos minä vastustaisin joutenoloa arkipyhinä? Ei mitään sitten. En voisi mitään sille asialle, ettei töitä silloin ole mutta saan palkan kuin olisin töissä ja piste. Eli aloituksen ajatus on täysin idioottimainen. Sama kuin vastustaisin sitä, että elämme 24 tunnin järjestemässä, vaatien, että tunteja tulee olla vaikkapa 34,54456.... ketään ei kiinnostaisi enkä voisi muuttaa asiaa vaikka miten vaatisin.

Eli aivan sama, mennään näillä mitä on. Minua ei suoranaisesti haittaa se, että saan joskus palkkaa tekemättömästäkin työstä. En ole sitä vaatinut, mutta sinähän maksatte, KRISTILLINEN MAA, SUOMI. Tätä halusitte, että olemme kristillinen maa. Nyt olemme sitä. Täällä pelataan kristillisillä pelisäännöillä, me ateistitkin. Olkaa tyytyväisiä nyt vaan siihen, että olette saaneet mitä haluattekin, älkääkä valittako, että joudutte maksamaan kaikille uskonnostanne piittaamattomillekin tyhjästä työpäivästä, tai tuplapalkan jos menevät sapattina töihin.

• Ja kristilliset ovat tietysti Vappuna töissä - mokoma kommarien aikaansaama juopottelupäivä.

• Anonyymi

Kyllä, krisityt ovat aina vapaaehtoisina töissä.

-työnantaja-

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä, krisityt ovat aina vapaaehtoisina töissä.

-työnantaja-

Tuli taas virhe, usko.vainen.

• Anonyymi

Harvinaisen typerä aloitus. Kristilliset juhlat on asetettu vanhojen pakanallisten juhlien "päälle". Ei tarvitse kuin katsoa kalenteria plus vuoden kulkua, niin tajuaa että joulua ja juhannusta on vietetty jo aikoja sitten kuin kristinuskosta tiedettiin yhtään mitään.

Ihan sama juttu vanhojen kirkkojen kanssa. Nekin on pystytetty vanhojen pakanojen "pyhien" paikkojen tilolle. Eli alueella joissa on jo ammoisista ajoista saakka järjestetty pyhiä rituaaleja. Kristinuskon oli näin varmempi vakiinnuttaa asemansa.

• Typerä kyllä, mutta ei harvinaisen typerä, vaan ihan taattua laatua eräältä palstasankarilta.

• Anonyymi

Aivan samasta syystä kuin miksi tosikristityt pitää lauantainkin vapaana. Koska ne voi.

• Anonyymi

Se on kristillinen lepopäivä.

• Anonyymi

Väkisin on Jeesus ja Johannes ängetty perinteisiin juleen ja mittumaariin.

• Anonyymi

Pidän minä kesälomankin vaikka sosialistit ovat semmoisen hankkineet ja itse ajattelen oikeistolaisesti.
      Saisivat jeesuksen morsiammet tehdä töitä koko kesäloman.

• Anonyymi

Loman voi ottaa myös rahana.

• Anonyymi

Monet tekevät lomallaan toista työtä. Ei kukaan pakota olemaan lomalla.

• jjeeves

Mitä asialla on tekemistä ateismin kanssa? Jumalan/jumalien olemassaoloon uskova ei välttämättä ole kristitty eikä siis noteeraa kristillisiä juhlia. Hänen uskontonsa on jokin muu uskonto. Ihminen voi myös lujasti uskoa jonkinlaisen jumalan olemassaoloon (filosofisesti) tunnustamatta mitään erityistä uskontoa ja noudattamatta mitään uskonnollisia rituaaleja ja juhlapyhiä.

En ymmärrä, miksi kaikkia niitä, jotka eivät tunnusta kristinuskoa sanotaan ateisteiksi! Vain niitä voi sanoa ateisteiksi, joiden ajatusmaailmaan eivät jumaluudet ollenkaan kuulu.

• Anonyymi

Muistaako kukaan mikä ryhmä ajoi asiaa, että saatiin viisipäiväinen työviikko, lauantai vapaaksi. Oliko asialla kokoomus, vasemmisto, ateistit, vai ketkä ?

• Anonyymi

Tietääkseni työntekeminen kuutena tai seitsemänäkään päivänä ei ole kiellettyä.
        Mutta ateistit eivät siitä huolimatta vastusta kristillisiä pyhiä vapaapäivinä.

• Anonyymi kirjoitti:

Tietääkseni työntekeminen kuutena tai seitsemänäkään päivänä ei ole kiellettyä.
        Mutta ateistit eivät siitä huolimatta vastusta kristillisiä pyhiä vapaapäivinä.

"Mutta ateistit eivät siitä huolimatta vastusta kristillisiä pyhiä vapaapäivinä."

Niinpä, ja miksi vastustaisivatkaan? Eihän ateismi ole mikään kannanotto sitä kohtaan, että millä perusteella vietetään palkallisia vapaapäiviä. Elikkä jos vastustavat, niin peruste olisi jokin muu kuin ateismi, kuten oikeistolaisten tapauksessa vaikkapa se, että mitäs järkeä on maksella tekemättömästä työstä. Vastaavasti myönteisesti suhtautuvat vasemmistolaiset varmaan ajattelevat, että no hei, kaikki mikä sataa työntekijän laariin on hyvä, ja viisveisaavat kyseisten päivien uskonnollis-juhlallisesta taustasta.

• Anonyymi
        Naturalisti kirjoitti:

"Mutta ateistit eivät siitä huolimatta vastusta kristillisiä pyhiä vapaapäivinä."

Niinpä, ja miksi vastustaisivatkaan? Eihän ateismi ole mikään kannanotto sitä kohtaan, että millä perusteella vietetään palkallisia vapaapäiviä. Elikkä jos vastustavat, niin peruste olisi jokin muu kuin ateismi, kuten oikeistolaisten tapauksessa vaikkapa se, että mitäs järkeä on maksella tekemättömästä työstä. Vastaavasti myönteisesti suhtautuvat vasemmistolaiset varmaan ajattelevat, että no hei, kaikki mikä sataa työntekijän laariin on hyvä, ja viisveisaavat kyseisten päivien uskonnollis-juhlallisesta taustasta.

Monet Luterilaiset tekevät näinävapaapäivinä omia rästiin jääneitä kotitöitä. Korjailevat autojaan jne....Ja niin tekevät monet muutkin.

• Anonyymi kirjoitti:

Monet Luterilaiset tekevät näinävapaapäivinä omia rästiin jääneitä kotitöitä. Korjailevat autojaan jne....Ja niin tekevät monet muutkin.

Noinhan se varmaankin on.

• Anonyymi

Ei ainakaan papisto. Heille sopii hyvin kuusipäiväinen työviikko.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ainakaan papisto. Heille sopii hyvin kuusipäiväinen työviikko.

Pitävät viikolla vapaata jos ovat su. töissä.

• Anonyymi

Kyllä meillä ateisti-perheessäkin vietetään joulua sukulaisten parissa syöden kinkkua, saunoen ja lahjoja avaten. Joulu on tärkeä sosiaalinen juhla meillekin - ihan ilman uskonnollisia rituaalejakin. Pääsiäisenä on kiva matkustaa jonnekin viimeisille hiihtokeleille tai etelän lämpöön. Pääsiäiseen kuuluvat pakanalliset perinteet: puput, maalatut munat ja raeruoho.

Kaipa sinäkin vietät esimerkiksi juhannusta, vaikket sen pakanalliseen perinteeseen uskokaan?

Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      376
      8333
    2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      169
      2704
    3. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      76
      978
    4. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      12
      960
    5. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      60
      873
    6. Postilaatikoista

Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
      Kihniö
      25
      856
    7. Nainen arvaa kuka

En ikävä kyllä elä enää pitkään
      Ikävä
      55
      843
    8. Sano nyt kiertääkö

Huhut meistä tai jostain muusta?
      Ikävä
      64
      822
    9. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      46
      796
    10. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
      Maailman menoa
      72
      752
    Aihe