vaikka matka olisi ihan samanpituinen asfalttiakin pitkin kävellä/sotkea pyörällä. Mikä himo tämänkin takana lienee piilee, kaipuu takaisin perämetsiinkö esivanhempien malliin? Jos samaan paikkaan pääsee asfalttia tai nurmikkoa pitkin niin nurmikko valitaan, huoh.
Tamperelaiset tosipöljiä kun oiotaan nurmikoita pitkin
64
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Ennenvanhaan oli nurmikot reunustettu matalalla rautalanka-aidalla ja ennnenvanhaan oli kieltotauluja "älä tallaa nurmikoita". Nykyaikana se ei toimi, koska nuoret perustelevat asioita tyyliin "mitä haittaa siitä muka on", ja vaikka haitat tuotaisiin esiin, ne eivät kelpaa nuorille perusteluiksi.
- Anonyymi
Nurmikoi on uhanalainen laji, siksi niitä ei saa tallata!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nurmikoi on uhanalainen laji, siksi niitä ei saa tallata!
Noinhan se vanha vitsi kertoi jo 70-luvulla.
Nämä uudemmat ei oikein hamota sitä että ne nurmikot menee piloille ja niihin tulee kaikenlaisia uria joita sitten alkaa reunustaa koiranjätökset ja vastaava melko pian. - Anonyymi
Ei puisto saa olla koriste.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei puisto saa olla koriste.
Voihan se olla sitäkin, mutta pääasia tietysti on, että sitä ei pilata, nykyän näyttäsi siltä että väki inhoaa vihreää niin paljon, että jopa autoila ajellaan nurmikot pilalle sitä mukaan kun kaupunki tai taloyhtiöt niitä saavat rakenneltua, ei kunnolla edes ehdi nurtsi kasvaa, kun se on jo erilaisia renkaajäkiä täynnä ja tietysti kävelijoiden kengänkuvia ja koirien monelaisia jälkiä..
- Anonyymi
Ehkä oli 50 luvulla. Jonkinlainen paluu oli 80 luvulla. Vedettiin nilkan korkeudelle rautalankaa matalien tolppien väliin. Eihän niitä hämärässä nähnyt. Ihmiset saivat pahoja vammoja, kun kompastuivat niihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä oli 50 luvulla. Jonkinlainen paluu oli 80 luvulla. Vedettiin nilkan korkeudelle rautalankaa matalien tolppien väliin. Eihän niitä hämärässä nähnyt. Ihmiset saivat pahoja vammoja, kun kompastuivat niihin.
Vammoja sai vain ne jolla oli hieman ymmärrysvaikeuksia kulkureittien ja käytöstapojen suhteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei puisto saa olla koriste.
Eihän se koriste olekaan, siellä dokataan ja narkkarit narkaa, jossain päin se on vain nuorison möykkäpaikka, nuorempien ja vähän vanhempien. Oikeastaan aika turhia. häiritsee ympäristöä ja asujaimistoa monin paikoin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nurmikoi on uhanalainen laji, siksi niitä ei saa tallata!
Nurmikoile saattaa tulla lumihometta jota pitää varoa, se voi kuskata sisälle vahingossa.
https://www.iltalehti.fi/piha/a/7bdaa8d3-09fd-4579-9b6d-5bf7ed53add8
Näin vältät lumihomeen ja muut murheet - asiantuntija varoittaa: ”Homeet ja sienet muhivat talvella nurmikerroksessa” - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei puisto saa olla koriste.
Ei koriste, mutta ei sitä hajottakaan pidä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vammoja sai vain ne jolla oli hieman ymmärrysvaikeuksia kulkureittien ja käytöstapojen suhteen.
Ne ei käsittäneetkään, että missä saa kulkea ja missä ei, langalla vajaampia neuvottiin siinäkin asiassa, kun huomattiin, että eivät osaa lukea kylttejä tai ymmärrä lukemaansa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nurmikoi on uhanalainen laji, siksi niitä ei saa tallata!
Tahtoo sellaiset nostalgiset kyltit takaisin. Ei sillä että kukaan nykyisistä niistä mitään tajuaisi, mutta muodon vuoksi.
- Anonyymi
Tämä on ollut suunnitteluvirhe. Ensin rakennettava puisto ilman teitä/polkuja. Kesän jälkeen katsotaan mistä on kuljettu. Ymmärrettekö?
- Anonyymi
Osoittautuu, että on kuljettu lähes joka paikasta. Mistä kullekin on parhaiten sopinut
- Anonyymi
Nyt tiedetään,että puisto on tarpeellinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt tiedetään,että puisto on tarpeellinen.
Ne vaan opikoo sen läpi, autoila tai ilman.
- Anonyymi
Siis mä näin just eilen kun joku astu nurmikolle!
- Anonyymi
Ei muuta kuin uutta nurtsia tilalle, Rammstein maksaa puolet (kuittia vastaan).
- Anonyymi
Moni haluaa jättää pienen jälkensä tähän maailmaan. Hei, minäkin olin täällä. Tavalla tai toisella. Jollekin se on polun tekeminen nurmikkoon. Asfalttiin ei helposti jälkeä saa. Kumen polttamisella sekin onnistuu. Jos ei koskaan tee mitään luvatonta, niin onko silloin edes elänyt. Aina kiltisti toisten ohjeitten mukaan. Vanhana sitten katkerana katuu lammasmaisuuttansa.
- Anonyymi
Jopas olikin oikeaa anarkistin vuodatusta, LOL.
- Anonyymi
Noita 'jäljen jättäjiä' varten on yleensä ollut aitoja, ilmeisesti niiden aitojen määrää tarvii lisätä taas, väliin niistä pyrittiin luopumaan, mutta tarpeeseenhan ne oli silloinkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noita 'jäljen jättäjiä' varten on yleensä ollut aitoja, ilmeisesti niiden aitojen määrää tarvii lisätä taas, väliin niistä pyrittiin luopumaan, mutta tarpeeseenhan ne oli silloinkin.
Väki ei oikein enää ymmärrä, että ne pilaa nurtsit kun niissä kävellään tai ajellaan esmes. kurakeleillä tms, savimaassa maa menee ja pakkautuu umpeen ja nurmikko ei kasva ilman uutta nurmetusoperaatiota ja joku sen sitten joutuu maksaan, monasti se otetaan verorahoista joista on jo muutenkin pulaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väki ei oikein enää ymmärrä, että ne pilaa nurtsit kun niissä kävellään tai ajellaan esmes. kurakeleillä tms, savimaassa maa menee ja pakkautuu umpeen ja nurmikko ei kasva ilman uutta nurmetusoperaatiota ja joku sen sitten joutuu maksaan, monasti se otetaan verorahoista joista on jo muutenkin pulaa.
Väellä on paljon muitakin ymmärtämisvaikeuksia, jopa likennemerekit tuottavat kovasti vaikeuksia ymmärtää. Esim. Moottorikäyttöisellä ajoneuvolla ajo kielletty merkki on lähes käsittämätön monelle autoilijalle, eli kortti kuivumaan ymmärryksen palauttamiseksi olisi asiaa.
- Anonyymi
Pystyisikö nurmikosta tekemään vihreät raitiovaunu kiskot?
- Anonyymi
no mikäs ettei, kyllä nurmikolla ratikkapulkka kulkee. Sopivasti liukasteliisteriä ja mäntysuopaa niin johan liukuu. Alpeilla laskevat kelkollansa mäkeä. Kesät nurmella ja talvet lumella. Tampereen insinöörit nyt fiksut lanttupäät yhteen ja aivorattaat naksuttamaan. Kehitätte ymp.ystävällisen ratkaisun Treen joukkoliikenteelle, Nurmikkokiskot ja niiden päälle ratikkapulkat operoitsemaan.
- Anonyymi
Varsinainen yllätys kun tampereesta kyse.
- Anonyymi
Nurmikkosta tehdyt raiteet voisi viedä Tampereen maailmalle!! Nyt viisaat päät yhteen ja kehitteleen ideaa. Ensimmäiset viherraiteet vois lähteä hatanpäältä Tallinnaan.
- Anonyymi
Tämä olisi hyvä. Voisi hakea viinat ratikalla ja vielä ympäristö ystävällisesti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä olisi hyvä. Voisi hakea viinat ratikalla ja vielä ympäristö ystävällisesti.
Ratikassa ei ole mitään ympäristöystävällistä vaikka niin uskotellaan.
Ensin poltetaan satoja tuhansia litroja polttoainetta kun kaivetaan kadut ja muu ympäristö, mukaanlukien luonto reitin pohjaksi. Tehdään kalliosta miljoonia kuutioita kivimursketta. Pilataan siinäkin luontoa. Poltetaan polttoainetta kivenmurskaamiseen. Kuljetetaan sitä kymmeniä tai satojatuhansia kilometrejä.
Kaivetaan malmia kaivoksista, diesel käyttöisillä koneilla. Sotketaan samalla luontoa. Ajetaan sitä terästehtaalle. Valmistetaan ratakuskot, pylväät, johtimet ym. Se tehdään ehkä jopa Kiinassa tai intiassa missä saastuttamiselle ei ole mitään rajoja. Tehdään konevoiman kanssa murske ja maatäytöt, asennustyöt, uudet pintamateriaalit katuihin, uusitaan liikenteenohjaukset. Teetetään raitiovaunut metallista, mikä on taas peräisin kaivoksista. Ja paljon muuta.
Tämä kaikki sen takia kun jotkut politiikkot ei elä todellisuudessa.
Tampereella olisi ollut valmiiksi toimiva joukkoliikenne ja kadut busseja varten. Busseja olisi voitu uudistaa käyttämään biopolttoainetta, kaasua tai jopa sähköä. Tosin sähkön tuotantokin voi olla saastuttavaa. Kivihiili, turve, jopa öljyä käytetään sähkön tuotantoon. Ja sitä sähköä myös ratikka tulee tarvitsemaan.
Loppusummaa ei kukaan vielä tiede, mutta tähän turhaan projektiin tulee uppoamaa valtava määrä rahaa. Puhutaanko kymmenistä vai sadoista miljoonista. Sillä rahalla olisi saatu esimerkiksi vanhustenhoito kuntoon. - Anonyymi
Joku on ihanpielessä sinun ajatusmallissa. Tarkoitan kaikki on pielessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä olisi hyvä. Voisi hakea viinat ratikalla ja vielä ympäristö ystävällisesti.
Muuhun en ota kantaa, mutta "ympäristöystävällisesti" on yhdyssana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ratikassa ei ole mitään ympäristöystävällistä vaikka niin uskotellaan.
Ensin poltetaan satoja tuhansia litroja polttoainetta kun kaivetaan kadut ja muu ympäristö, mukaanlukien luonto reitin pohjaksi. Tehdään kalliosta miljoonia kuutioita kivimursketta. Pilataan siinäkin luontoa. Poltetaan polttoainetta kivenmurskaamiseen. Kuljetetaan sitä kymmeniä tai satojatuhansia kilometrejä.
Kaivetaan malmia kaivoksista, diesel käyttöisillä koneilla. Sotketaan samalla luontoa. Ajetaan sitä terästehtaalle. Valmistetaan ratakuskot, pylväät, johtimet ym. Se tehdään ehkä jopa Kiinassa tai intiassa missä saastuttamiselle ei ole mitään rajoja. Tehdään konevoiman kanssa murske ja maatäytöt, asennustyöt, uudet pintamateriaalit katuihin, uusitaan liikenteenohjaukset. Teetetään raitiovaunut metallista, mikä on taas peräisin kaivoksista. Ja paljon muuta.
Tämä kaikki sen takia kun jotkut politiikkot ei elä todellisuudessa.
Tampereella olisi ollut valmiiksi toimiva joukkoliikenne ja kadut busseja varten. Busseja olisi voitu uudistaa käyttämään biopolttoainetta, kaasua tai jopa sähköä. Tosin sähkön tuotantokin voi olla saastuttavaa. Kivihiili, turve, jopa öljyä käytetään sähkön tuotantoon. Ja sitä sähköä myös ratikka tulee tarvitsemaan.
Loppusummaa ei kukaan vielä tiede, mutta tähän turhaan projektiin tulee uppoamaa valtava määrä rahaa. Puhutaanko kymmenistä vai sadoista miljoonista. Sillä rahalla olisi saatu esimerkiksi vanhustenhoito kuntoon.Ai samperi! Tosi outoa, ettei tuota tiedetty etukäteen. Kyllä ihmisten pitää saada tietää totuus. Mitä luulet, suostuisiko vaikka Aamulehti julkaisemaan nuo tiedot, jos menisit sinne toimitukseen kertomaan ne. Saisit samalla nimesi ja kuvasi lehteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai samperi! Tosi outoa, ettei tuota tiedetty etukäteen. Kyllä ihmisten pitää saada tietää totuus. Mitä luulet, suostuisiko vaikka Aamulehti julkaisemaan nuo tiedot, jos menisit sinne toimitukseen kertomaan ne. Saisit samalla nimesi ja kuvasi lehteen.
Miksi luulet että Aamulehti olisi sen kiinnostuneempi totuudesta kuin kukaan muukaan ideologiansa sumentama?
- Anonyymi
Kyse on siitä kumpi on sumeentuneempi, Ehkäpä kyse on enemmänkin tavasta jolla asiaa perustellaan. Ei riitä väite vastaan,kun ei ole perusteluja asian taakse. Vastustajille on yleensä omia korjauskertoimia,joilla ei ole minkäänlaista selitystä. Rahaa menee,mutta jokaisesta löytyy tosite. Päinvastoin kuin vastustajille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi luulet että Aamulehti olisi sen kiinnostuneempi totuudesta kuin kukaan muukaan ideologiansa sumentama?
Niin joo, Aamulehti tosiaan on todistetusti (missä hitsissä ne todisteet nyt on, justiinhan ne oli tässä...) ideologiansa sumentama, mitä se sitten tarkoittaakaan. Mutta varmasti on sellaisia medioita, jotka eivät ole. Eli ei muuta kuin tiedot julki ja päättäjät häpeään! Kerro sitten, mistä ne voi mennä lukemaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muuhun en ota kantaa, mutta "ympäristöystävällisesti" on yhdyssana.
"on yhdyssana. "
Uutiset kertoi,
"Tiesit sen jo, mutta nyt se on tiedettä..."
https://www.verkkouutiset.fi/kielioppivirheista-huomauttavat-ovat-aalioita-48892/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"on yhdyssana. "
Uutiset kertoi,
"Tiesit sen jo, mutta nyt se on tiedettä..."
https://www.verkkouutiset.fi/kielioppivirheista-huomauttavat-ovat-aalioita-48892/Tuo oli siis mielestäsi jatkuvasti huomauttelua?
- Anonyymi
Äiti opetti , että ei kannata kävellä aina samaa reittiä nurmikolla, kun siihen kuluu jälki.
Ihmiset täällä kaupungissa ovat niin laumasieluisia, että tallaavat jopa jonossa samaa kapeaa kinttupolkua toistensa perössö. Siinähän olisi vaikka kuinka laaja alue astella, jos nurmikolla haluaa talsia.
Ihmiset ovat epävarmoja egostaan ja ajattelevat, että on nörttiä tai nynnyä kulkea ohjattuja ja arkkitehdin suunnittelemia reittejä, kun kerran joku on jo "anarkistisesti" oman polkunsabsiihen tallannut. Jäljittelijät astuvat sitten samoihin askeliin.- Anonyymi
Sehän siinä onkin se jippo. Tulee luvaton jälki. Elämän polku. Osoitus että ihmiset uskaltavat olla ja elää ja ajatella itsenäisesti. Muutenhan meidät voitaisiin korvata ohjelmoiduilla roboteilla., jotka kulkevat vain päättäjien oikeiksi ja soveliaisiksi määriteltyjä suorakulmaisia reittejä.
- Anonyymi
Ihminen kulkee reittiä mikä on helpoin luontevin. Typerys kiertää jos ei se ole mielekäs reitti. Lyhin ja suoraviivaisin reitti ei ole aina paras. Kävelyä yritetään saada samaan muottiin autoilun kanssa. Insinöörin pitää jalkautua ja suunnitella reitti jalankulun mukaan. Leveä katu on kävelijöille ahdistus. Autotiet kapeaksi,nurmikkoa lisää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihminen kulkee reittiä mikä on helpoin luontevin. Typerys kiertää jos ei se ole mielekäs reitti. Lyhin ja suoraviivaisin reitti ei ole aina paras. Kävelyä yritetään saada samaan muottiin autoilun kanssa. Insinöörin pitää jalkautua ja suunnitella reitti jalankulun mukaan. Leveä katu on kävelijöille ahdistus. Autotiet kapeaksi,nurmikkoa lisää.
Nehän jo ajelee nurmikoila kun kävelytiet on liian kapeita ja joutuu jalankulkijoita siellä väisteleen, siis kävelyteillä.
- Anonyymi
Juntit oikoo nurmikon poikki, koska järki ei sano, että kulje asvaltin kautta.
- Anonyymi
Asfaltti on tehty autoilua varten ,suoraan ja kulmikkaasti. Kävelyväylien pitää mukailla maastoa , kuin vanhat kylätiet. Viihtyisyyttä saadaan vähällä vaivalla.
- Anonyymi
Siinä somettaessa ei nurmikot kiinnosta. Eikä mikään muukaa ympärillä tapahtuva. Ellei se ole somettamisen arvoista. Tosin sekin menee somettaessa yleensä täysin ohi.
- Anonyymi
Luulisi sinunkin tajuavan asfaltti pahasta,ruoho hyvästä.
- Anonyymi
Autoilijat eivät erota maaston ja asfaltin eroa. Se on paha. Jalkakäytäväkin on vaaranpaikka kävelijöille. Ymmärrän hyvin miksi pyritään liikkumaan reittien ulkopuolella.
- Anonyymi
Pyöräilijät eivät erota ajoradan ja jalkakäytävän eroa. Se on paha. Jalkakäytäväkin on vaaranpaikka kävelijöille kun pyörät tulee päin.
- Anonyymi
Ongelma poistuu,nyt rakennetaan pyöräteitä.Yhdistelmä pyöräjalkakäytävät poistuu. Samalla niistä tulee riittävän leveitä autollakin ajettaviksi, parkkipaikoiksi,tämä on ongelma jos sakotuskäytäntöä ei kiristetä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ongelma poistuu,nyt rakennetaan pyöräteitä.Yhdistelmä pyöräjalkakäytävät poistuu. Samalla niistä tulee riittävän leveitä autollakin ajettaviksi, parkkipaikoiksi,tämä on ongelma jos sakotuskäytäntöä ei kiristetä.
Pyöräväylälle pysäköidyn auton sivupeileille saattaa käydä jotain mystistä. Eikä kukaan tiedä, miten.
- Anonyymi
Jalankulkijoille varattu osuus kevyenliikenteen väylällä on sortava. Sen tulisi olla leveämpi kuin pyörille varattu kaista.
Jalankulkijat kulkevat kassit käsissä ja eri asennossa muutenkin kuin kyykyssä porhaltavat pyöräilijät. Joskus saattaa jalankulkijalla olla rollaattori, lastenrattaat tai taluttaja mukanaan. Sellainen vaatii tilaa.
Ei silloin ole kiva kunjoutuu toistuvasti valopylväitä, kadulle tuotuja mainostauluja ja katutason kauppojen rappuja väistelemään.
Jos kevyenliikenteen väyliä ei olisi niin jyrkästi kaistoitettu, voisi vapaammin liikkua. Se taas vaatisi toisten kunnioittamista ja sääntöjä.
Suomessa on kuljettu maantiellä oikeaa puolta jo vuosikymmeniä. Sama sääntö tulisi olla kevyenliikenteen väylälläkin.
Joskus aikoinaan rautatienkadulla oli nuolet maalattu suojatiehen siten, että oikeaa puolta oli sillä kohtaa suojatiellä kuljettava. Samoin tunnelissa ovet aukeavat vain oikealta puolelta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jalankulkijoille varattu osuus kevyenliikenteen väylällä on sortava. Sen tulisi olla leveämpi kuin pyörille varattu kaista.
Jalankulkijat kulkevat kassit käsissä ja eri asennossa muutenkin kuin kyykyssä porhaltavat pyöräilijät. Joskus saattaa jalankulkijalla olla rollaattori, lastenrattaat tai taluttaja mukanaan. Sellainen vaatii tilaa.
Ei silloin ole kiva kunjoutuu toistuvasti valopylväitä, kadulle tuotuja mainostauluja ja katutason kauppojen rappuja väistelemään.
Jos kevyenliikenteen väyliä ei olisi niin jyrkästi kaistoitettu, voisi vapaammin liikkua. Se taas vaatisi toisten kunnioittamista ja sääntöjä.
Suomessa on kuljettu maantiellä oikeaa puolta jo vuosikymmeniä. Sama sääntö tulisi olla kevyenliikenteen väylälläkin.
Joskus aikoinaan rautatienkadulla oli nuolet maalattu suojatiehen siten, että oikeaa puolta oli sillä kohtaa suojatiellä kuljettava. Samoin tunnelissa ovet aukeavat vain oikealta puolelta.Noi jalankulkuväylille tungetut mainoskyltit kyllä on aika haitta kapemmissa välköissä varsinkin, melko turhia ovat muutenkin. Samoin puolet jalkakäytävää vievät terassit.
Meillä ei enää osata sitä oikeanpuolesta liikennettä kävellessä, ennen osattiin, mutta siitä on jo aikaa eikä sitä enää ole aikoihin vaadittukaan, nyt on tarkoitus haahuila vähän missä sattuu..."Pyörä- ja kävelytiellä kulkemisen säännöt ovat välillä hukassa niin jalankulkijoilta kuin pyöräilijöiltäkin – Näin liikut oikein
Yhdistetyllä pyörä- ja kävelytiellä kannattaa olla erityisen tarkkana."
https://www.aamulehti.fi/a/201021318 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noi jalankulkuväylille tungetut mainoskyltit kyllä on aika haitta kapemmissa välköissä varsinkin, melko turhia ovat muutenkin. Samoin puolet jalkakäytävää vievät terassit.
Meillä ei enää osata sitä oikeanpuolesta liikennettä kävellessä, ennen osattiin, mutta siitä on jo aikaa eikä sitä enää ole aikoihin vaadittukaan, nyt on tarkoitus haahuila vähän missä sattuu..."Pyörä- ja kävelytiellä kulkemisen säännöt ovat välillä hukassa niin jalankulkijoilta kuin pyöräilijöiltäkin – Näin liikut oikein
Yhdistetyllä pyörä- ja kävelytiellä kannattaa olla erityisen tarkkana."
https://www.aamulehti.fi/a/201021318Kaikkein järkyttävintä on kun lapset pyöräilevätkin vasenta puolta , noilla yhdistetyillä väylillä. Ei siellä koulussa opeteta liikenne sääntöjä.
- Anonyymi
"Autoilijat eivät erota maaston ja asfaltin eroa."
Tänään oli kaivinkone ja lapiotyöntekijä paikkaamassa uudella mullaalla (taas kerran) autojen pyöränjälkiä uuden kävely/pyörätien reunassa nurmikolla, siinä oli ahdasta sen kaivinkoneen takia, niin autot ajoivat siinä kaivinkonetta kiertäessään nurmikon kautta ja juuri sen korjattavan kävelytien toisen puolen nurmikon istutukset muusiksi ja taas tuli kaivinkoneelle ja haravoijalle uutta hommaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Autoilijat eivät erota maaston ja asfaltin eroa."
Tänään oli kaivinkone ja lapiotyöntekijä paikkaamassa uudella mullaalla (taas kerran) autojen pyöränjälkiä uuden kävely/pyörätien reunassa nurmikolla, siinä oli ahdasta sen kaivinkoneen takia, niin autot ajoivat siinä kaivinkonetta kiertäessään nurmikon kautta ja juuri sen korjattavan kävelytien toisen puolen nurmikon istutukset muusiksi ja taas tuli kaivinkoneelle ja haravoijalle uutta hommaa.Työllistävä vaikutus sellaisella, veronmaksajien rahoilla tietysti.
- Anonyymi
Tänään katsoin ohimennen, kuinka kokonainen luokallinen koululaisia marssi Liisanpuistossa jonkun tekemään kapeaa kinttupolkua pitkin nurmikkoa. Vieressä kadun varressa olisi ollut samansuuntainen jalkakäytävä ja muutaman askeleen päässä nurmikolla puistotie.
Eikö lapsia kasvateta noudattamaan edes jollakin sasolla vaikkapa kohteliaisuussääntöjä, jos ei muuta.
Ajattelen sitä, että kun jossain asiassa laistaa sääntöjä on se helppoa tehdä toiissakin asioissa. Lapsi saattaa kasvaa epävarmaksi aikuiseksi, joka ei välttämättä edes ymmärrä, että esim. roskia ei saa heittää kadulle sun muita pikkuasioista, jotka kuitenkin kasaantuvat suuriksi ongelmavuoriksi eri yhteiskunnissa. Sitten lopulta koko maailmassa.
Perhossiipiefekti...- Anonyymi
Auto oli parkkerattuna jalkakäytävälle. Opetimme lapsille, vaihtoehtoisen reitin ja turvallisen.
- Anonyymi
Talvi tulee ja nurmikot jää lumen alle, ja lumen kaatopaikoiksi. oikomine jatkuu mistä sattuu,
- Anonyymi
Oiottaessa teiden ja huolletujen väylien ulkopuolella vakuutuyhtiöt eivät valttämättä tykkää korvilla liukastumisesta aiheutuneita vahinkoja. Taloyhtiöiden vakuutukset ei niitä korvaa ollenkaan ellei taloyhtiö ole itse tehnyt oikopolkua ja huolla sitä.
- Anonyymi
Alotuksen otsikon kaksi ekaa sanaa pitänee paikkansa, kun katselee mitä monia muita aloituksia täällä on palstalla. Eikä kommentitkaan mitään älyn riemuvoittoja useinkaan ole.
- Anonyymi
No kun tiet ja kulkuväylät on piirrelty mutkille, niin ihmiset oikoo, siitä oli juttua ja ilmakuvaa lehdessäkin, Kalevan Prismalta jonne on tehty ihme mutkia menotieksi.
- Anonyymi
Sanovat pahat kielet, että jollain suunnittelijalla olisi viivotin hukkunut jo aikaa sitten, siksi mutkia.
- Anonyymi
Tänään joku oli autolla kiertänyt betoniporsaan jolla on yritetty estää pihan kautta ja osin nurmikoita päältäkin tapahtuvaa läpiajoa läheiseen puistoon (jossa ei ole luvallista edes ajaa), oli sitten mennyt kiertämään petonipossun reunakivetysten yli ja pensasistutusten päältä, sieltä juuri ja juuri mahtui. Aika vekkuleita ovat, mutta kuka ihmeessä niille oikein ajokortteja jakaa?
- Anonyymi
Kävely on laillista nurmikoita pitkin,toisin kuin auton parkkeeraus pientareelle,/jälkakäytäville.Autoilua varten tarvitaan lisenssi,johon kuuluu opetuksena myös parkkeraussäännöt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kävely on laillista nurmikoita pitkin,toisin kuin auton parkkeeraus pientareelle,/jälkakäytäville.Autoilua varten tarvitaan lisenssi,johon kuuluu opetuksena myös parkkeraussäännöt.
Heh, joku oli ajanut yöllä viime syssyllä istutettua puuta päin, tai niitä tolppia jotka tukee sitä puuta, puu tietysti on alueella jossa ei saa ajaa eli puistossa nurmikolla kävelytien vieressä, oli auto lähtenyt pelastuslaitoksen nostopaikalta parkista, mutta kuski luultavasti on ihmetellyt, että mistä se puu siihen keskelle tietä yht'äkkiä ilmestyi. Onneksi oli tukitolppa kunnolla juntattu ja reilu kymmenkunta senttiä vahva, oli vaan kallistunut japuu on edelleen pystyssä. Suosittelen pytyyn juntattavia ratakiskonpätkiä noiden puisten tukitolppien sijaan, niihinkin voi sitoa sen puun pystyyn ja autokuskikin huomaa viimeistään aamulla että jossain on tullut käytyä tien pielessä..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.1651801Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin671646Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä761414En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin1311322- 471237
90-luvulla maa syöksyi lamaan, ja silloinkin oli syypäinä samat tahot kuin nyt
Laman aiheuttajat olivat demarivetoinen virheellinen finanssipolitiikka, sekä ay-liikkeen taipumattomuus tilanteessa mik1101007- 173977
Vakava varoitus perussuomalaisista!
Keskustan Annika Saarikolta veret seisauttavaa tekstiä, lukekaa uutinen kokonaisuudessaan, tässä siitä maistiainen: ”Ke185802Mä olisin niin iloinen
Jos vielä joskus nähtäis.. Ollaanko tulkittu mies toisiamme väärin?. Kumpikin luuli ettei toinen tykkää, vaikka molemmat60764Olisitko ihminen minulle. Ihan ihminen vain.
Tiedätkö, että saan kyyneleet silmiini, niin syvästi sinua kaipaan. Meidän välillä on jotain todella syvää, kaunista ja43724