Kamuttaja. Eräs Lieksan legenda on kuollut.

Eräs Lieksan legenda "Nalle" P. on kuollut, kuollessaan oli 80 v.
Hän oli toisen jo edesmenneen legendan Mauri N. koulukaveri.
Keuhkosyöpä vei kovan tupakkamiehen.

Memorian.
Soitti ja lauloi aikoinaan Lieksan ravintoloissa muutaman vuoden.
Oli aikoinaan hyvin tunnettu henkikö myönteisessä mielessä, Lieksassa ja Pielisjärvellä.
Kova lapsuus, mutta pärjäsi silti hyvin elämässään.
Käytiin joskus tosillamme kylässä.
Haudattu hiljaisuudessa.

37

4259

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oletpa rohkea. Hieman hiljennyn, miettimään vahvuuksiamme, tietoasi suurta. Elomme syvyyttä verrata ei kaikki heti voi, vai kuinka?

      Lieksalaiset tiedän, osin aavistan. On haarukointia hieman.

    • Anonyymi

      Heippa Kamuttaja oliko nillä joku keltainen paita ja kitarat, siinnä soitti ja lauloi joku Nalle nimeä en muista seurusteli minun isosiskon kanssa. Oletko kiltti ja vastaat isosisko on vielä hyvissä voimissa.

      • Anonyymi

        Minä muistan Nuutisen Nalle ainakin oli mutta kuka oli toinen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä muistan Nuutisen Nalle ainakin oli mutta kuka oli toinen

        Sukunimen etukirjain viittaisi Nalle Puh:iin, mutta hän ei tainnut olla lieksalainen.


      • Anonyymi

        Oli keltainen ja paidassa oli myös ruskeaa.
        Ryhmä aloitti nimellä "Keltanokat".

        Hänen tyttären tyttärensä on Suomen maajoukkueessa, myös Hän itse harrasti jonkin verran urheilua.

        Voimalaitoksella töissä olleet tulivat tuntemaan hänet.

        Ei hyväksy rekisteröintiä, mutta olen Kamuttaja.
        Koetan lähettää varmistuksen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oli keltainen ja paidassa oli myös ruskeaa.
        Ryhmä aloitti nimellä "Keltanokat".

        Hänen tyttären tyttärensä on Suomen maajoukkueessa, myös Hän itse harrasti jonkin verran urheilua.

        Voimalaitoksella töissä olleet tulivat tuntemaan hänet.

        Ei hyväksy rekisteröintiä, mutta olen Kamuttaja.
        Koetan lähettää varmistuksen.

        Minä se olin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli keltainen ja paidassa oli myös ruskeaa.
        Ryhmä aloitti nimellä "Keltanokat".

        Hänen tyttären tyttärensä on Suomen maajoukkueessa, myös Hän itse harrasti jonkin verran urheilua.

        Voimalaitoksella töissä olleet tulivat tuntemaan hänet.

        Ei hyväksy rekisteröintiä, mutta olen Kamuttaja.
        Koetan lähettää varmistuksen.

        Taidan tietää tuon porukan, armottomia ryyppymiehiä koko sakki. Sekö niistä legendoja teki? Juomallako Lieksassa legendaksi pääsee, pitäisikö aloittaa kun niin kovasti tekee mieli legendoitua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taidan tietää tuon porukan, armottomia ryyppymiehiä koko sakki. Sekö niistä legendoja teki? Juomallako Lieksassa legendaksi pääsee, pitäisikö aloittaa kun niin kovasti tekee mieli legendoitua.

        Höpön höpön, et näköjään tuntenut heistä ketään.


    • Anonyymi

      Kenestä puhutaan siitä mitään tiedä en.

      • Anonyymi

        M2 vastaus nimimerkille ja minkä osan ajasta kului noin yksinkertainen ihan oikeasti halua elää kenenkään muiden kanssa muistaneet ja 6vuotta valmistus koneiden tai Komu tai Komu tai ulkomain kautta erästä alueen vaiktusvaltaista sukua Wernerille ja minkä osan pienoismallia kirkko ei voi mennä tänään on poistettu älä anna periksi vaan olemme asteen kulmassa aina ollut Riikolanlampi


      • Ei taida Googlen kääntäjäkään pystyä kääntämään hänen aikaisempia kirjoituksiaan.
        Näitä nykyisiä ei varmaan pysty kukaan, mutta ehkä Wanha ja Sheriffi, sillä hehän käänsivät aikaisempiakin aika onnistuneesti.


    • Anonyymi

      Muistan keltamustissa paidoissa esiintyneen lieksalaisen Keltanokat kvartetin 60-luvulta. Yhtye esiintyi silloisissa lieksalaisissa ravintoloissa kuten Kulmalla ja pyydettäessä myös erilaisissa tilaisuuksissa. Heidän esittämänsä laulut ja musiikki oli hyvin mukaansatempaavaa. Nimet ovat jo kadonneet muististani, mutta muistelen jonkun heistä muuttaneen pois Lieksan seudulta jonnekin pääkaupunkiseudulle. Ilmeisesti muutkin heistä ovat muuttaneet paikkakuntaa. Varmaan jostakin historian lehdiltä löytyisi vielä jälkiä heidän vaikuttamisestaan.

      • Yllä oleva kvartettitarina on minun. En jostakin syystä päässyt kirjautumaan palstalle.


      • wanha_lieksalainen kirjoitti:

        Yllä oleva kvartettitarina on minun. En jostakin syystä päässyt kirjautumaan palstalle.

        Näköjään muistat hyvin heidät, sen kyllä arvasinkin.
        Tunsin muuten jo tyylistäsi, että sinä kirjoitit, ajattelin vain ettet muuten laittanut nimimerkkiäsi.

        Juuri tuo Helsingin seudulle muuttanut kuoli.
        Toiset heistä jatkoivat musiikillista uraansa muissa ryhmissä.


    • Jatkan vielä musiikin parissa, kun sain kirjautumisen taas toimimaan.
      1960-luvulla Lieksassa vaikutti muitakin musiikkiyhtyeitä kuin Keltanokat.
      1960-Luvun alussa levisi Lieksaankin rokki ja rautalanka. Lieksan kuuluisa rautalankayhtye oli tuolloin valtakunnallisestikin tunnettu The Mosquitos. Se oli uransa huipulla vuonna 1963. Yhtyeessä soittivat tuolloin Seppo Vuorinen, Matti Pyykönen (Vinski), Markku Niemelä, Eero Kiiskinen (Epo) ja laulusolistina oli Heino Mara (Hemppa).

      Orkesterin suurin saavutus lienee ollut, kun se voitti Yleisradion järjestämän musiikkikilpailun. Pojat soittivat korvakuulosta ihan kelvollista rautalankamusiikkia. Myöhemmin orkesterin kokoonpano eli, mutta soitto jatkui vielä useita vuosia.

      Myös sellaiset lieksalaiset rautalankayhtyeiden nimet kuin The Dominoes, The Harrows ja The Eagles ovat jääneet mieleen 60-luvulta, muutamia mainitakseni.

    • Unohtamatta Deke Devilsonia!Selviytyi Suosikki lehden rokkikisassa finaaliin 70` luvun lopulla.

      • Hyvin ollan kelkassa rokissa;) 16:44 Sheriffinä kirjoittelin.


      • Nomikäänsheriffi kirjoitti:

        Hyvin ollan kelkassa rokissa;) 16:44 Sheriffinä kirjoittelin.

        Olaan vai Olan kelkassa?;);)


      • Lieksan 1970-luvun ja myös myöhempien vuosikymmenten musiikkimaailma on minulle jo vierasta.


    • Kirjautumisongelma palstalle on hyvin tyypillinen. Se voi johtua monestakin eri syystä. Pääasiallinen syy on palstanpitäjän halpatekniikka, joka ei anna hetkeä anteeksi, pihiyden vuoksi. Ei huomioi myöskään eritasoisia käyttäjiä. Pihiys on tässä asiassa tarkoittaen palvelin ja operaattoritoiminnan puoliammattilaisuutta. Keskivertolaitteen ja koulutuksen puolitiessä olevan, saa aina halvemmalla kuin laatua tai täysammattilaista. Meillä kuluttajilla voi olla vaikka 386 tai 486. No, vitsi on edellinen kyllä. Vertaus havaittava.

    • Anonyymi

      Sanoit hänen lapsen lapsensa olevan Suomen maajoukkueessa, kuka hän on ja miten pärjäsi maaottelussa.

      • En kerro kuka, mutta hyvin pärjäsi, kunniaksi Suomelle.


    • Aloituksessa on Kamuttaja maininnut nimen Mauri N. Voisin yrittää arvata, että oli Pielisjärvellä syntynyt, kymmenisen vuotta sitten kuollut, vankkarakenteinen voimamies. Enempää en lähde hänestä kirjoittamaan, koska Kamuttaja voi tarkoittaa aivan eri ihmistä. Muistelemani Mauri oli kuitenkin olemassa.

      • Sinulla on todella hyvä muisti.
        Näen selvästi, että tarkoitat juuri samaa henkilöä, johon viittasin.


      • kamuttaja kirjoitti:

        Sinulla on todella hyvä muisti.
        Näen selvästi, että tarkoitat juuri samaa henkilöä, johon viittasin.

        Se siitä eikä siitä sen enempää.


    • Anonyymi

      Pitkä ketju aivan taru henkilöistä ketään ketjussa mainituista ei ole ollut olemassa. Pelkkää satuilua muka muusikoita.

      • Anonyymi

        Oletko sinä varma että sinä olet olemassa.


      • Anonyymi

        Henkilöstä Taru ei ollut kyse, koska Mauri oli mieshenkilö. Tunnen kyllä yhden Tarun. Hänkin on olemassa.


    • Anonyymi

      Oliko kaikki keltanokat lieksalaista.

    • Anonyymi

      Hevosmiesten tietotoimiston uutisia, ja pääkuskina 120 vuotias kamuttaja ja apumiehenä vanha lieksalainen!

      • Anonyymi

        Sinä kompura taisit pudota kärryiltä.


    • Anonyymi

      Lieksassa ei ole ollut aina näin vaisua musiikkipuolella.

    • Anonyymi

      Ei ole Lieksassa enää yhtään nimeltä mainittavaa yhtyettä, joka esiintyisi samassa kokoonpanossa vuodesta toiseen. Satunnaisia bandejä kuten Masa Mainds ja Kukko Boys putkahtelee esille silloin tällöin. Lieksan Nuorisopuhallinorkesteri soittaa vain vaskiviikolla.

      • Anonyymi

        Pääkaupunkiseutu on vetänyt heidät ja täällä on monissa ryhmissä Lieksalais lähtöisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pääkaupunkiseutu on vetänyt heidät ja täällä on monissa ryhmissä Lieksalais lähtöisiä.

        Suurin osa älyköistä lähtenyt etelään vaan muutama järkimies jäänyt Lieksaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurin osa älyköistä lähtenyt etelään vaan muutama järkimies jäänyt Lieksaan.

        Löytyykö ketään muuta järkimiestä minun lisäksi jotka ovat jääneet Lieksaan asumaan. Winhalieksalainen.


    • Anonyymi

      Mitä?Mitä?Ei voi olla totta?
      Lieksan legendaarinen Nalle on kuollut?

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1836
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1619
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe