Asumistuki ja vuokratulot

Anonyymi

Vuokratulot huomioidaan nettona niin tuleeko ne ilmoittaa hakemuksessakin nettoina vai miten tämä menee?

6

1077

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Laita vuokrasopimuksesta kopio ja selvitys, maksatko vuokratulosta esim. vastikkeen määrä, sisältyykö vuokraan vesi, sähkökulut. Noi voidaan käsittääkseni vähentää vuokratulosta.

• Asunnon vuokraamisesta rangaistaan köyhimpiä ihmisiä ankarasti. Se edesauttaa asuntovarallisuuden päätymistä asuntokeinottelijoille. Kiitos kuuluu kokoomukselle.

• Anonyymi

Köyhän ei todellakaan kannata vuokrata asuntoa kun näin se syö vain omaa asumistukea ja tulevaisuudessa on edessä putkirempat jne. joihin pitäisi samalla säästää rahaa. Itse olen juuri kyseisessä tilanteessa, että pitäisi muuttaa tyttöystävän kanssa yhteen jolloin saisimme asumistukea. Oman asuntoni joutuisin laittamaan vuokralle joka ei taas kannata koska sitten asumistukea ei saa. Tällä hetkellä en saa asumistukea kun yhtiövastike on niin pieni. Ei huvittaisi asuntoa vuokrata niin, että se syö sitten oman asumistukeni ja näin en saa säästettyå tulevaan putkiremppaan. Kyllä nuo asunnon vuokraukset on tehty vain sellaisille jotka eivät asumistukia muutenkaan saisi.

• Anonyymi

Kansantaloudellisesti olisi tietysti järkevää, ettei asuntoja pidettäisi tyhjänä.

Mutta johtuen tämän yhteiskunnan aivan järjettömistä säännöistä, kannattaa sinun toimia oman etusi mukaan eikä kansantaloudellisen edun mukaan.

Eli siis:

Muutat tyttöystäväsi luokse, ja nykyinen asuntosi jää tyhjilleen.

Yksi keino on se, että et muuta virallisesti mihinkään, vierailet vain hyvin usein tyttöystäväsi luona.

"Tällä hetkellä en saa asumistukea kun yhtiövastike on niin pieni"

Asutko siis nyt omistamassasi omistusasunnossa? Onko sinulla asuntovelkaa ?

Jos asut omistamassasi omistusasunnossa, niin:

1) taloyhtiön yhtiövastike on hyväksyttävä asumismeno

2) asuntolainan korko on hyväksyttävä asumismeno

Erikseen maksettavat lämmitys- ja/tai vesikulut ovat ainakin osittain hyväksyttäviä asumismenoja, niiden suuruudesta riippuen.

• Anonyymi

Näin se kateus puhuu.

• Anonyymi

No, lohduttaudu toope ettei sinulle olla kateellisia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      162
      7226
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4158
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      49
      3611
    4. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      147
      3200
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      2946
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      48
      2444
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2336
    8. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      273
      2039
    9. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      55
      1995
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      1896
    Aihe