Jotakin on tapahtumassa.

Anonyymi

Jotakin merkillistä on asuinympäristössämme tapahtumassa. Tämä mielipidepalsta on kuivumassa pikku hiljaa olemattomiin. Kirjoittelijoihin on iskenyt laiskuus. Elämme kuplassa, jossa pähkäilemme kenties toisillemme, että meisasin sannoo, kun se silleen irvaili, mutta en virkkanut mitään. Tämä on sitä nurkantakana tapahtuvaa vilosovointia, jota pitäisi aina sillon tällöin saada luettavaksi. Kyllähän tämän palstan käyttö lisääntyy aina ennen vaaleja. Muistellaan isien pahoja tekoja ties miten kaukaa haettuna. Omat tekoset yritetään painaa hiljaisuuden verhon taakse toivoen, ettei kukaan paljastaisi piehtarointiani vaikkapa naapurin istutetussa vatukossa.
Voi armaat kansalaiset, terästäytykää ja ruvetkaa tuomaan julki kirjallisia kykyjänne, mutta niin, että vihjailunne ja päällekäymisenne ovat hienotuteisia, evätkä tökeröitä tölväisyjä. Kanssaihmisen luokittelu mielenlaadultaan alempaan kastiin kuin itse on, on kiellettyä, ellei hän ole saman puolueen jäsen, rakas veli tai sisar, anoppi tai Kelan ylimielinen virkailija, joka ei ehdi töiltään palvelemaan, vaikka samassa huoneessa ei ole muuta liikkuvaa kuin vanha seinäkello. Jos asiat eivät suju haluttuun suuntaan, kannattaa saunan jälkeen pysähtyä ilkosillaan siihen eteisen ison peilin eteen. Olitpa sitten mies tai nainen, sieltä se katsoo, se suurin elämäsi jarru, jota sinun on siedettävä ja elettävä sen kanssa sovussa elämäsi loppuun saakka. Näkemäsi peilikuva silmissä sinä voit todeta, että oon mikä oon, enkä muutua mä voi. Mutta annapas, kun tulevat seuraavat kunnallisvaalit tai seurakuntavaalit, minä päästän ulos kirjallisina tarinoina kaikki patoutumat ja kokemani vääryydet.
Mielenkiintoista? Jäädään odottelemaan ja miettimään vastavetoja!

14

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olen asunut täällä lähes koko ikäni vaikka olenkin syntynyt muualla.
      Olen myös asunut tilapäisesti useammalla paikkakunnalla työn takia.
      Ei Outokumpu ole parempi tai huonompi kuin muutkaan asuinpaikat.
      Virheitä tekevät muuallakin, ihan hyvä että niistä puhutaan.
      Täällä oli ainakin aikoinaan töiden ja etuisuuksien jakaminen jäsenkirjasta kiinni.
      Jopa siivoojan paikkaa kaupungilla jaettiin demareiden ja vasemmistoliiton välillä. En silti usko että tämä tapa on vierasta muuallakaan, puoluekanta voi vaihdella.
      Elän rauhallista elämää kissani kanssa. Minua ei maailman myrskyt juuri hetkauta.
      Juoruajillekin on hyvä antaa puheenaihetta, siitä he saavat elämän voimansa.

    • Anonyymi

      En lähde ainakaan kehumaan Outokumpua, asunut muutaman vuoden ja pois mieli isommalle paikkakunnalle palvelujen äärelle..
      Huonoa okussa on ilmapiiri, johtaminen, rollaaminen...

      Suurin tapahtuma on paikkakunnan kuihtuminen josta seuraa erikoisliikkeiden lakkautuksia ym.
      Viimeisin takaisku on Malmikummun toiminnan loppuminen ainakin toistaiseksi. Uutta yrittäjää voi olla vaikeaa löytää hotellille, perustaako kaupunki tytäryhtiön sitä pyörittämään jää nähtäväksi..
      Yrittäjää ei löytynyt kaivoksellekaan ja nyt sitä pyöritetään verovaroilla, kaikki toiminta lienee samalla pohjalla mahdollista myös Malmikummussa..

      • Anonyymi

        Eikös kiinteistöä ainakin hallitse kaupungin tytäryhtiö


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös kiinteistöä ainakin hallitse kaupungin tytäryhtiö

        Outokummun Seurojen talo oy.. Veroeuroilla tuettu yhtiö viimeisen päälle..
        Pyörii näköjään rankasti pakkasella...
        Liikevaihto
        209 000 €
        9 %
        Liiketoiminnan tulos
        -149 000 €
        -2029 %
        Omavaraisuus
        -1 %
        -113 %
        Liikevoitto-%
        -66 %
        -1673 %


      • Anonyymi

        Minä ainakin kehun mielelläni Outokumpua. Täällä ovat peruspalvut todella hyvin järjestetty. Jos haluaisin jonkun muuttavan tänne, haukkuisinko paikkakuntaa? Outokummulla on asuinpaikkana todella paljon hyviä puolia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä ainakin kehun mielelläni Outokumpua. Täällä ovat peruspalvut todella hyvin järjestetty. Jos haluaisin jonkun muuttavan tänne, haukkuisinko paikkakuntaa? Outokummulla on asuinpaikkana todella paljon hyviä puolia.

        Muutin 15 vuotta sitten pois, en päivääkään ole päätöstäni katunut. Satunnaisesti käydessäni olen huomannut kärjistyneesti kaikki epäkohdat.

        - ilmapiiri on ahdistava ja sisäänlämpiävä.
        - Tuntemani ihmiset muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta itsekkäitä.
        - Kotiseuturakkaus tuntuu olevan yliampuvaa ja muistuttaa pakkomielteistä painostavaa lisää ilmapiiriin...
        - Piiri pieni pyörii eikä ulkopuolisilla ja oman tiensä kulkijoilla ole siinä sijaa.

        Muutin siis pois, kenellekään en ole okua kehunut juuri edellä mainittujen syiden vuoksi, miksi kehuisin kun sellaiseen ei aihetta...
        Palveluja voi olla mutta jos kaikki viihtyvyyteen liittyvä liittyy niihin ollaan metsässä pahemman kerran. Tunnen monia kohtalotovereita jotka ovat samaa mieltä oudosta kummusta..
        Onneksi minulla ei mitään siteitä teidän pikkukuntaan, vanhemmat kuolleet eikä kiinteistöjä ole enää omistuksessani...


    • Anonyymi

      Johtuneeko tuo tappio siitä, ettei vuokralainen ole muistanut maksaa vuokriaan?

      • Anonyymi

        Ettäkö ettäkö vuokria. Ja vielä muka maksamatta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ettäkö ettäkö vuokria. Ja vielä muka maksamatta

        Eikös se Hessutiimi ota hoitaakseen tämmöisiä kuppiloita kuntoon, sehän on saanut tehtyä Kaunisniemestä ravintolan mitä muut eivät!?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös se Hessutiimi ota hoitaakseen tämmöisiä kuppiloita kuntoon, sehän on saanut tehtyä Kaunisniemestä ravintolan mitä muut eivät!?

        Maksaisiko tiimikään tuhansien eurojen vuokria ?
        Veikkaan että ei niillä tuloilla jotka saisi malmarista vuokriaan maksa kukaan, käyjiä todella vähän ja tulot näinollen olemattomat.
        Hotellin käyttöaste olisi oltava ympäri vuoden 70-80 % , ravintolassa asiakkaita lounasajan lisäksi myös iltaisin.
        Iltaisin ravintolassa olisi oltava esiintyjiä jotka houkuttelisivat istujia myös maakunnasta ja taas rahaa palaa...
        Tiimillä ei esiintyjiä Kaunisniemessä, karaoke vetää paikalle ainoastaan viinaan meneviä oleskelijoita..
        Mahdoton yhtälö Malmikummun tuotoilla pärjääminen kenelle tahansa se on nähty...


    • Anonyymi

      Jokainen tajuissaan oleva kaupunkilainen pankoon ennen nukahtamistaan illalla kätensä ristiin ja lähettäköön huokauksen sinne jonnekin, että sieltä jostakin tulisi apu ja hankksi henkilön, joka ostaisi Seurojentalon, Malmikummun ja "jäähallin". Samalla voitte pyytää järkeä siihen, että päättäjämme tajuaisivat, että myynti voisi tapahtua tosi halvalla. Mikään noista laitoksista ei kuulu kaupungin toimialaan.

      • Anonyymi

        Huokailu ja käsien ristiminen ei auta. Kohden konkurssia käy tiemme elleivät päättäjät tule pian järkiinsä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huokailu ja käsien ristiminen ei auta. Kohden konkurssia käy tiemme elleivät päättäjät tule pian järkiinsä...

        Mene päättäjäksi seuraavien kuntavaalien aikana. Suotta sinä täällä


    • Anonyymi

      Helpommalla pääsee kun muuttaa muualle. Outokumpu ei yhtä tai kahta kymmentäkään henkilöä kaipaa se on nähty.
      Minä en viitsi maksaa enää kunnan ravintola ym. sekoilusta, kaikki muu on retuperällä tuottamattomien bisneksien vuoksi...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1475
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1092
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1023
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe