Amerikan Psyko

kauhufreikki

Siinä vasta on paha ja pelottava kauhuelokuva.

Pahinta on se että se voisi olla totta. Kun ihminen on saanut taloudellisesti kaiken elämässään, mikään ei enää riitä.

Päähenkilö sairastuu psykopatiaan ja rupeaa hakemaan kokemuksia tappamalla ihmisiä.

19

5814

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

      Oli sen verran tylsää katsottavaa, että katselin suurimman osan leffaa pikakelauksella.

    • Kaveri kehui sitä kirjaa tosi hyväks ja raa'aks. Ite en oo koskaan sitä lukenu mutta se elokuva oli kyllä todellinen pettymys... :(

      • on tässä

        se kirja juuri nyt kesken ja ei voi muuta sanoa kuin että huh huh! Provokaatio on kyllä viety ihan uusiin ulottuvuuksiin. Esim. ryhmä- ja lesboseksikohtauksia kuvaillaan sivukaupalla huipentuen osanottajien yksityiskohtaiseen kuoliaaksikiduttamiseen veitsillä ja naulapyssyillä. Jos kirjoilla olisi ikärajat, niin tämä olisi K-18.

        Mutta kyllä se satiirina toimii oikein hyvin. Juppien elämä esitetään niin tyhjänpäiväisenä hömpötyksenä, että kokapöllyissä kadulla harhailevaa Batemania käy jopa vähän sääliksi.

        Ja elokuvasta: lastenleikkiä. Lue kirja, jos kantti kestää.


    • eppu_van_pelt

      Suosittelen, että luet Bret Easton Ellisin kirjan, johon tämä elokuva perustuu. Vaikka elokuva hyvä olikin, niin kirjassa mennään paljon syvemmälle kauhuun ja Patrick Batemanin ajatusmaailmaan.

    • Itse ainakin nauroin elokuvalle :)

      • \\\

        No ei sitä miksikään kauhuleffaksi ollut tarkoitettukaan. Jännitystä se oli ja samalla mustaakin mustempi komedia, kuten kirjakin.


      • Einari
        \\\ kirjoitti:

        No ei sitä miksikään kauhuleffaksi ollut tarkoitettukaan. Jännitystä se oli ja samalla mustaakin mustempi komedia, kuten kirjakin.

        No oli mikä oli mutta syvältä perseestä siltikkin! Ei siinä ollu onnistuttu missään! Turhanpäivänen paskapökäle!!


      • toki
        Einari kirjoitti:

        No oli mikä oli mutta syvältä perseestä siltikkin! Ei siinä ollu onnistuttu missään! Turhanpäivänen paskapökäle!!

        väitteesi. Miksi se oli turhanpäiväinen paskapökäle?


      • \\\ kirjoitti:

        No ei sitä miksikään kauhuleffaksi ollut tarkoitettukaan. Jännitystä se oli ja samalla mustaakin mustempi komedia, kuten kirjakin.

        Sano se keskustelun aloittajalle, enhän minä sitä kauhuelokuvana pitänytkään...


      • Einari
        toki kirjoitti:

        väitteesi. Miksi se oli turhanpäiväinen paskapökäle?

        Ensinnäki se oli helvetin tylsä. Juoni oli huvittavan kuiva. Siis niin läpeensä paska elokuva kun vaan voi! Yks huonoimmista mitä olen katsonut. Tosin onhan nuita huonoja muitakin pitkä liuta!
        Hyvän elokuvan tunnistaa siitä kun on vaikka heti perään valmis katsomaan sen uudestaan! Amerikan psykcoa ei enään ikinä!


    • ...hippi punkkari

      En ole kirjaa lukenut, mutta elokuva on hieno satiirinen kuvaus arvotyhjältä ajalta jolloin ihanne ihminen oli Patrick Batemanin kaltainen sisältään tyhjä,mutta menestyvä juppi.Juppi joka rentoutui kuuntelemalla Phil Collinssia ja tappamalla ihmisiä.
      Leffa jättää ovelasti ja antoisasti katsojan päätettäväksi mitä todella tapahtui.

      Elokuva onnistuu luomaan ympärilleen erittäin väkivaltaisen tunnelman vaikka itse väkivaltaa näytetäänkin varsin vähän, näyte ohjaajan kyvyistä!
      Todella vakuuttava elokuva ja Christian Bale tekee kullan arvoisen roolin nykypäivän "psykona"
      Ja laitettiinpa mukaan myös viittaukset Teksasin moottorisahamurhistakin, hienoa!

      • Ihan ok

        mua ärsytti kun siin lopussa ei ollu varma tappokse ne vai oliko se sen patrickin harhoja


    • Susanne

      Mielestäni tämä oli niinsanottua mustaa komediaa. Ainakin tuli naurettua monta kertaa. :D

    • Brett Easton E.

      Kaikki kirjan lukeneet tietävät, miten rankka opus on kyseessä. Mitään kirjalle tarkalleen uskollista leffaa ei siis olisi voitu tehdä, lopputulos olisi tuskin mennyt läpi minkään maan sensuuriviranomaisia ;)

      Amerikan Psyko oli kirjana omanlaisensa kokemus, leffana taas ihan omansa. Itse pidin kirjasta enemmän, ja onneksi olin ehtinyt lukemaan kirjan ennen kuin näin leffan.

    • ...

      Psykopatiaan ei voi sairastua. Psykopatia on synnynnäinen ominaisuus.

    • JackNicholsonbitch

      Yksi parhaita elokuvia jonka olen katsonut, kirjakin oli nautinnollista luettavaa. Balen roolisuoritus oli aivan loistava, ja kirjan lukeneena osasin kuvitella itse elokuvassa näytyn stoorin ympärille suuremman kuvion.
      Mielestäni American Psycho on tarkoitettu ihmisille, jotka arvostavat muutakin kuin seksiä, verta ja suolenpätkiä. Vaikka kyseiset asiat ovatkin iso osa kirjaa, elokuvassa sillä ei mässäilty.
      Katsojille pyritään näyttämään kuinka pinnallista teeskentelemistä juppien elämä on. Patrick on äärimmäinen esimerkki siitä, että pakonomainen joukkoon sulautuminen, muiden jatkuva miellyttäminen tms. Ei pääty hyvin.
      Bale näyttelee loistavasti Batemanin elämän luhistumista.
      Lukekaa kirja ja katsokaa leffa! Suosittelen lämpimästi :)

    • baitman

      oikeastihan pate ei tappanut ketään vaan kyse oli mielikuvituksesta

    • pascakuvia

      onhan tuo uhrilampaat 2 kirjana myös paljon parempi mitä surkea elokuva

    • Anonyymi

      Ei tappant

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1515
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      84
      1074
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      986
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      573
      942
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      897
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      832
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe