Pilasin akut, kun invertteri imaisi akut tyhjiksi muutamaan otteeseen. Jännite tippui akuissa pariin otteeseen 9,3V ja se oli siinä.
Nyt on uudet akut ja akkuvahti. Akkuvahti on nyt säädetty 11,8V
Onko muilla kokemusta akkuvahdeista ja mikä on hyvä katkaisu jännite?
Akkuvahti .....
8
198
Vastaukset
- Anonyymi
Laita akkuvahti 12,1 v niin ei tartte jatkuvasti hakea uusia akkuja !
Minkälainen akkuvahti on ny?- Anonyymi
Victron 220A
Isoin volttiarvo on 12 volttia
Ebay hinta oli 109€ ja tuli saksasta. - Anonyymi
Connector with preassembled DC minus cable (included)
Smart BatteryProtect 65A/100A/220A
- Anonyymi
Tämä vaatii kyllä ehdottomasti Kotikapasitorin. En ainakaan itse keksi muuta ratkaisua. Kotikapasitori tässä tapauksessa on välttämätön.
- Anonyymi
Se miten alhaalle jännitteen voi päästää riippuu melko paljon siitä että kuinka nopeasti akku saadaan lataukseen .
- Anonyymi
Onko akkuvahdissa joku aika miten kauan pitää olla tietyn rajan alle ennen kuin katkaisee, sillä kuormituksessa menee helposti alle 12V vaikka lepojännite olis 12.5v
- Anonyymi
Siinä on jokin äly. Jotain tarkistuksia se tekee ja muistaakseni jännitteen pitää pysyä rajan alla jonkin aikaa. Sama juttu kun kytkee takaisin.
Kytkennässä ei käytetä releitä. Taisi olla transistorit, mikä ei aiheuta kipinöitä.
> Tämä vaatii kyllä ehdottomasti Kotikapasitorin. En ainakaan itse keksi muuta
> ratkaisua. Kotikapasitori tässä tapauksessa on välttämätön.
Kapasitori ei ole allerginen purkauksen alijännitteelle vaan latauksen ylijännitteelle.
Akuissa on vahdittava molempia todella tarkasti tai muutoin saa olla vaihtelemassa akkuja tuon tuostakin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1351412
- 1091150
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede261013Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89964Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat313861- 99813
- 38712
- 109666
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56658Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144634