Tunnuslukukortin lukulaite vai älypuhelinsovellus?

Anonyymi

Kumpaa aiotte alkaa käyttää kun ne pahviset ltunnuslukukortit lakaavat kelpaamasta? Kumpi on helpompi? Se tunnuslukulaitteen käyttö vaikuttaa helpolta kun katsoin netistä. Laitan linkin siitä.
https://www.youtube.com/watch?v=5g1s4lDnjYA

Mulla ei ole vielä Android-puhelinta , on vain Windows-puhelin ja siihen ei varmaankaan saa sitä sovellusta. Ja jos puhelin hukkuu tai rikkoutuu niin on pulassa. Tuota lukulaitetta pitäisin samalla lailloa kuin pahvikorttiakin eli kotona. Ei olis vaaraa hukkumisesta. En mä kaupungilla kävelis ja makselis laskuja samalla.

Laskutkin on kotona kun en ole siirtynyt E-laskuihin. Haluan nähdä laskut. SInne verkkopankkiinhan ne E-laskut jäis maksamattomana ja alkais tippua extralaskuja 5:n euron lisällä kun olisivat myöhässä, En käy jatkuvasti verkkopankissa vai ilmoitetaanko siitä tekstiviestillä jos on tullut lasku verkkopankkiin?

52

215

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Saakohan kummatkin. Tosiaan sitähän on ihan nesteessä jos känny menee rikki. Muuten kännyt olisi parempi, kun asustelen kahdessa paikassa. Tosin jos laite on pieni, voihan sitä urheilukassissa kuljettaa mukana. Tarpeellinen keskusteluaihe, en ole vielä yhtään miettinyt.

• Anonyymi

Lukulaitteen käytössä ei ongelmia, muovinen korttikin ollut kätevä.

• Anonyymi

Normaalisti e-laskun maksamisesta huolehtii pankki ilman asiakkaan toimenpiteitä mikäli tilillä on rahaa.

E-laskusta voi sopia, että laskun summalla on yläraja, jonka ylitys vaatii asiakkaan tekemisiä tai voi sopia, että jokaisesta laskusta saa tekstarin ja asiakkaan hyväksyttävä maksu.

Tunnuslukulaite on erittäin helppo käyttää. Ja ainakin Nordeassa joka toimeen on pankin sivulla ohje. Käyttö ei muuta ohjelappua tarvitse.

• Normaalisti pankissa saa valita haluaako että lasku menee tililtä automaattisesti vai vaatiiko erillisen hyväksymisen. Itse haluan hallita tiliäni niin että sieltä ei kukaan vie automaattisesti mitään. Olen myös valinnut sen, että kun uusi lasku tulee verkkopankkiin, siitä tulee minulle ilmoitus tekstiviestillä, kätevää. Ja älypuhelinsovellus koska minulla älypuhelin sattuu olemaan. Turha pitää kahta eri laitetta.

• Anonyymi

Vaihdoin juuri X-pankkiin (nimi muutettu) ja siirsin e-laskuni sinne maksettavaksi. Siellä piti yllättäen tosiaan asettaa yläraja kullekin laskuttajalle. Sellaista ei aikaisemmassa pankissani (nimi muutettu) kysytty. Jos nämä tunnetut firmat: Fortum, Oulun Energialaitos, Elisa, jo mainittu X-pankki, Kaleva, Otavamedia ja muut (nimet muutettu) haluavat viedä rahani, nin viekööt. Minä en ala joka saatanan laskua erikseen hyväksymään. Eikä minulla ole älypuhelinta, tuskin tuleekaan ennen kuin oma äly sammuu, mutta sillä ei ole sitten enää väliä.

• Anonyymi

Mobiilivekottimeni sovellutuksineen varastettiin 2017 joulukuussa Hannoverin lentokentän turvatarkastuksessa. Perusteellisista, jopa poliisin toimesta suoritetuista tutkimuksista huolimatta, mobiilia ei löytynyt.
      Tuon kokemuksen jälkeen olen käyttänyt laitetta.

• Anonyymi

En halua että pankki hyväksyy laskuni, kyllä haluan itse katsoa. Ja kiinnostaa saako molemmat. Enkä yhtään epäile etten osaa käyttää kumpaakin, niin vaikeita eivät voi olla, etteikö normaaliälyllä- vaikka vanhallakin - pärjäisi.

• Anonyymi

Voihan e-laskunkin tarkistaa, muuttaa eräpäivää jne. Laskua voi selata myöhemminkin. Todella kätevää.

Beng

Muutoin en uutta jutskaa ole aktivoinut. Pitäisi, ennen kuin tulee ruuhka.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voihan e-laskunkin tarkistaa, muuttaa eräpäivää jne. Laskua voi selata myöhemminkin. Todella kätevää.

Beng

Muutoin en uutta jutskaa ole aktivoinut. Pitäisi, ennen kuin tulee ruuhka.

Oikeassa olet. Erääntyvät maksut- kohdassa voi verkkopankissa selailla laskujaan, ja jos haluaa voi printata erittelyn. Vaikkei kävisi verkkopankissa kuin kerran viikossa, ehtii kyllä nähdä maksuun menevät laskut, ja esim. muuttaa eräpäivää, ja tehdä joitain muitakin muutoksia.

E-laskuiksi kannattaa panna sähkö-, vakuutus- ym toistuvat maksut. Asunnon vastikkeesta tai vuokrasta voi tehdä kestokirjauksen. Aika vähän tulee mistään paperilaskuja kotiin.

• Anonyymi

En käytä kumpaakaan niin kauan kuin mahdollista. Tunnuslukutaulukko on varalla ja onneksi pankkini jatkaa sen käyttöä toistaiseksi. Pääasiassa käytän älypuhelimessani sormenjälkitunnistusta, sitä ei pääse rosvot käyttämään vaikka puhelin varastettaisiin tai hukkaisin sen. Sormenjäljellä vahvistaminen käy nopeasti ja varmasti, tunnuslukutaulukkoa ei voi hävittää koska tunnuslukua kysytään joskus varmistuksen vuoksi.

Olen laittanut kaikki laskuni jotka on mahdollista e-laskuksi. En luota enää postinjakeluun, koska kirjeitä on hävinnyt niin laskujakin voi kadota. Pakolliset maksut (vakuutukset, vuokrat, puhelin-, terveyskeskus- ym. maksut) menevät eräpäivänä maksuun ja niistä tulee pankista ilmoitus sähköpostina hyvissä ajoin ennakkoon (maksuille on asetettu summalle yläraja varmuuden vuoksi). Muut laskut jäävät odottamaan pankkiin hyväksymistäni ja menevät maksuun eräpäivänä vasta kun olen hyväksynyt maksun (näistäkin tulee pankista ilmoitus).

Jouduin siirtymään parisen vuotta sitten Windows puhelimesta Androidiin koska vanhan puhelimen ohjelmistoja ei enää päivitetty (nyt kotona kaksi täysin käyttökelpoista Lumiaa varapuhelimina). Totesin ettei mitään kallista lippulaiva-puhelinta kannata ostaa, täysin hyvin toimivan saa 100-200 eurolla.

• "
        Tunnuslukutaulukkoa ei voi hävittää, koska tunnuslukua kysytään joskus varmistuksen vuoksi"
        kirjoittaa anonyymi 26.08.19 klo 8.27

Mitä tarkoitat?
        En ymmärrä?

• 2lesken kirjoitti:

"
        Tunnuslukutaulukkoa ei voi hävittää, koska tunnuslukua kysytään joskus varmistuksen vuoksi"
        kirjoittaa anonyymi 26.08.19 klo 8.27

Mitä tarkoitat?
        En ymmärrä?

Minun pankkini sivuilla luki että tunnuslukukorttia ei kannata vielä ainakaan hävittää koska sitä voi tarvita esim pankissa asioidessa ja jossain muussa tapauksessa mtä en nyt yhtäkkiä muista.

• Anonyymi

Pankit saattoivat ihmiset melkoiseen kaaokseen. Laskuja ei pitäisi tulla käteisellä ja kaksikin paperirahaa kahisee tarkkaan kuunnellen.

• Anonyymi

etämaksussakin kysytään välillä pin koodia, siis hyvä olla tallessa tunnuslukukortti

• Anonyymi

Laite kysyy pin koodia, kyllä. Se ei ole tunnuslukukortissa.

• Anonyymi kirjoitti:

Ano
        Nyt olen samaan mieltä kanssasi.
        Se pinkoodi on hyvä olla muistissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä se PIN-koodi on? Onko se pankkikortin tunnusluku vai jokin muu luku ja mistä sen saa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä se PIN-koodi on? Onko se pankkikortin tunnusluku vai jokin muu luku ja mistä sen saa?

Jos käytät Nordean rimpulaa, itse päätät minkä otat pin-koodiksi,
        4-numeroinen koodi.
        Se on sama aina. Se on muistettava. Kirjoita se ylös jonnekin varmaan ja turvalliseen paikkaan.

• Anonyymi

En aio käyttää kumpaakaan. Pankki on palvelulaitos, jonka pitää olla auki asiakkeiden henkilökohtaista palvelua varten. On perustuslain vastaista, jos pankki kohtelee eri tavalla asiakkaita, se sotii henkilön tasa-arvoisuutta vastaan. Mikään laki ei määrää, että ihmisellä pitää olla puhelin tai tietokone. Se olisi lain vastaista. Siis pankkien pitää olla auki asiakkaita varten.

• Anonyymi

Minä myös ihmettelen eikö mitää rotia ole pankeille !?
        Kaiken pitäisi olla yhtä helppoa kaikille.
        Sen mukaan pitäisi mennä miten avuttomin, vanhin tai köyhin joutuu menemään
        koska yhteiskunnassa pitää olla tasa-arvo. Heikoimmilla yhtäläiset oikeudet !!!
        Pankkiasiat ei saa olla kellekään liian vaikeita, mahdottomia tai kalliita
        (=lisälaitteen osto)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä myös ihmettelen eikö mitää rotia ole pankeille !?
        Kaiken pitäisi olla yhtä helppoa kaikille.
        Sen mukaan pitäisi mennä miten avuttomin, vanhin tai köyhin joutuu menemään
        koska yhteiskunnassa pitää olla tasa-arvo. Heikoimmilla yhtäläiset oikeudet !!!
        Pankkiasiat ei saa olla kellekään liian vaikeita, mahdottomia tai kalliita
        (=lisälaitteen osto)

Tunnuslukulaitteen saa pankista ilmaiseksi ja opettavat kädestä pitäen sen käytön. Eikä ole edes vaikeaa sen käyttö.

• Anonyymi

Käytän tunnuslukukortin lukulaitetta jo varmaankin vuodesta 2001 lähtien.
      Erittäin kätevä.
      Hytinäx1

• Anonyymi

Vuokra menee suoraan tililtä, samoin sähkölaskut.
      Kaikessa muussa toimin automaateista nostetulla käteisellä.
      Olen niukkuuttanut elämän.

• Tunnuslukulaite riittää minun tarpeisiini jatkossakin, niinkuin tähänkin asti.

Ei minulla sellaisia finanssiasioita ole, että pitäisi kulkea kokonainen pankki taskussani metsälenkeilläkin.

• Anonyymi

on lukulaite jos niin voi sanoa ei mitään korttia siis koskaan ei ole ollut vaikeuksia kuin Nordealla, luulisin noin 20 vuotta-ei Suomessa.

• Oma pankkini jatkaa vielä tunnuslukulistojen numeroiden käyttöä ihan niin kuin ennenkin, pankki kuulemma ilmoittaa hyvissä ajoin...
      Eli toimii samoin kuin s-pankki jossa voi vielä valita, joko listan tai mobiilijutun, sinne sen kännykkääni aktivoin , mutta käytän kuitenkin sitä lukulistaa, olen niihin niin tottunut.

• En tiedä vielä miten verkkopankkiin asioiminen hoituu syyskuussa, pankkini ei ole vielä mitään informoinut, älypuhelinta ei ole, joten mobiilisovellus ei tule kysymykseen.
      Tuosta e-laskusta, ainakin minun pankkini laittaa sähköpostiviestin kun on tullut uusi e-lasku hyväksyttäväksi. Myös jotkut laskun lähettävät yritykset laittavat tekstarilla ilmoituksen, että ovat e-laskun lähettäneet. Joten ei tuolla verkkopankissa tarvitse käydä kyttäämässä koska sinne lasku tulee, siitä saa siis tiedon, tosin eri pankeilla saattaa olla erilaisia käytäntöjä, kannattaa kysäistä oman pankin asiakaspalvelusta vaikkapa sähköpostilla.

• Anonyymi

Ei kumpaakaa, koska olen valtuuttanut sosiaalitoimen hoitamaan kaikki raha-asiani, paitsi pankkikorttia kyllä käytän taikaseinällä käydessäni.

• En ole asiaan vielä perehtynyt, mutta sen verran vainoharhainen olen, että android puhelinta en pankkiasioihin sotke. Mieluummin sitten vaikka vähän vaivalloisemmin? Windows tietokoneella.

• Anonyymi

Minä käytän älypuhelinsovellusta. Se asennettiin kännykkääni pankissa. Samalla opetettiin sen käyttö.

On muuten erittäin helppo ja nopea. Harmin hetkiä on silloin, kun sovellus päivitetään ja kaikki taas uudessa järjestyksessä. Tätä tapahtuu usein, siis pari kertaa vuodessa. Mitään parannuksia ei siinä tule, sovellus on jo niin helppo, ettei helpommaksi tule. Sormi vaan menee hetkeksi suuhun, kun taas uusi näkymä. Inhottavaa. Ei hyvää tarvitsisi säätää ja säätää.

Tunnuslukulaitteen käyttö on erittäin hankalaa älypuhelinsovellukseen verattuna.

Ongelma on tietysti tiedossa, kun ostan uuden älypuhelimen. Se on vähintään pankkireissu tehtävä taas.

Pankkien kuuluisi olla auki ja palvelua pitäisi olla saatavilla ihan oikein ihmiseltä ihmiselle. Tästä olisi syytä laatia ihan laki.

• Anonyymi

Jos olet asiakas Nordeassa
      1 keksi nelinumeroinen pin-koodi kotona
      2 JOS LUULET haluavasi KOKEILLA pankissa OTA mukaan
      käyttäjätunnuksesi
      2b mene pankkiin henkilötodistus mukana

3. pyydä palvelusihteeriltä jonotuslappu sanomalla
      haluan aktivoidun tunnuslukulaitteen
      4. mene jonottamaan ja sitten oikealle palvelutiskille
      5. pyydä aktivoitu tunnuslukulaite ja ojenna henkilöllisyystodistus
      6. odota noin 3 - 5 minuuttia virkailijan aukaistessa pakettia
      7. virkailija ojentaa laitteen
      8. kirjoita siihen pin koodi ja ok
      9. toista 8.
      10 ojenna laite takaisin
      11. saat laitteen takaisin, valmis
      aikaa kulunut 5 minuuttia toimintaan

sitten jos olet epävarma

12. pyydä virkailijalta tablettia ja kokeile tiliäsi
      käyttätunnus tablettiin
      laite auki
      paina laitteen ok
      paina login
      laite pyytää PIN, syötä
      laite antaa koodin
      kirjoita koodi tablettiin
      pankkitilisi aukeaa
      sulje tilisi

olet kokeillut, mene kotiin laite mukana, suorinta tietä
      älä unhoda PIN-koodia

• Ano
        Tuon edellämainitun voi aivan hyvin tehdä kotona.

Välttää turhaa jonotusta pankissa, helpon asian takia

• Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

Ano
        Tuon edellämainitun voi aivan hyvin tehdä kotona.

Välttää turhaa jonotusta pankissa, helpon asian takia

Joo. Play-kaupasta valitsee oman pankin ja etenee ohjeiden mukaan tekemään ID-koodin. Näin toimii ainakin selaimelle kait tietsikallekin. Tarvitset käyttäjätunnuksen ja tunnuslukukortin aloittaessasi.

Beng

• Anonyymi

no mutta
        tässä oli kyse tunnuslukulaitteesta
        ei tietenkään tarvita google-kauppaa
        tunnuslukulaitteen voi
        1. tilata ensiin kotiin
        2. voi aktivoida kotona 11-numeroisella koodilla (Nordea)
        mutta pankki tekee tämän palveluksena nopeasti

eikä pankeissa ole jonoa ja sen saa alta kymmenen minuuttia siellä tehtynä
        sopivana päivänä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

no mutta
        tässä oli kyse tunnuslukulaitteesta
        ei tietenkään tarvita google-kauppaa
        tunnuslukulaitteen voi
        1. tilata ensiin kotiin
        2. voi aktivoida kotona 11-numeroisella koodilla (Nordea)
        mutta pankki tekee tämän palveluksena nopeasti

eikä pankeissa ole jonoa ja sen saa alta kymmenen minuuttia siellä tehtynä
        sopivana päivänä

Sain sen 'laitteen' = olemattoman pienen vehkeen
        pankilta suoraan kotio. En ala.
        Mutta ymmärrän tuon, että, jos huoletta, niin paras marssia pankkiin.
        Tosin en ole itse mikään golden finger ja arvioin, että näpsäkkäämpää on ID-tunnusta käyttää. Voin olla väärässäkin.

Beng

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo. Play-kaupasta valitsee oman pankin ja etenee ohjeiden mukaan tekemään ID-koodin. Näin toimii ainakin selaimelle kait tietsikallekin. Tarvitset käyttäjätunnuksen ja tunnuslukukortin aloittaessasi.

Beng

Vähän epäselvää ja sekavaa
        -pitääkö joka laitteessa, puhelimessa, tabletissa, tietsikassa olla oma sovellus,
        vai voiko samaa yhtä sovellusta käyttää kaikissa laiteissa
        ja mitenkä asentaa sovelluksen, kun siinä kysytään tunnuslukua, mikä ei enää ole käytössä
        sen tiedän, että jos vaihtaa luuria, niin sovelluksen saa ja pitää poistaa
        Summarumma, jos hommaan tabletin, niin käyn play kaupassa hakemassa sovelluksen, ja tilaan pankista uuden koodin, näin minulla on kaksi ko eri yhteyttä pankkiin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vähän epäselvää ja sekavaa
        -pitääkö joka laitteessa, puhelimessa, tabletissa, tietsikassa olla oma sovellus,
        vai voiko samaa yhtä sovellusta käyttää kaikissa laiteissa
        ja mitenkä asentaa sovelluksen, kun siinä kysytään tunnuslukua, mikä ei enää ole käytössä
        sen tiedän, että jos vaihtaa luuria, niin sovelluksen saa ja pitää poistaa
        Summarumma, jos hommaan tabletin, niin käyn play kaupassa hakemassa sovelluksen, ja tilaan pankista uuden koodin, näin minulla on kaksi ko eri yhteyttä pankkiin?

Sekava
        Minulla on puhelimessa mobiilisovellus, jos ostan tabletin pitääkö
        siihen laittaa uusi sovellus, vai saako sen pelaamaan puhelimessa jo olevalla
        soveluksella

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sekava
        Minulla on puhelimessa mobiilisovellus, jos ostan tabletin pitääkö
        siihen laittaa uusi sovellus, vai saako sen pelaamaan puhelimessa jo olevalla
        soveluksella

Googlella on ohjeita ID-tunnuksen käyttöönotosta. Minä luin sieltä.
        Luulisi, että oman pankkisi ohjeista löytyy 'kysy'-palkki, joten laita kysymyksesi sieltä, juurikin tuosta kaksoiskäytöstä.
        Luulisi, että samaa voisi käyttää. Senhän tietäisi joku kertoa täällä, jos kokeilisi. Luulisi, että jos pankki on molemmissa, niin samalla mentäisiin samalle pankkitilille, oli sitte tabletti tai tietsikka.
        Mutta luuloni ei välttämättä ole väärtti.
        En enempää uskalla neuvoa, koska näyttää tässä startissa olevan eroavaisuuksia käyttöönotoissa eri pankkien välillä.
        En ole käyttänyt koodia vielä. Sitäkin voi treenata, jos on kaksi tiliä, maksamalla omalta omalle.
        Dead line taisi olla 14.9.
        Modiili on asennettu tablettiini, mutten käytä sitä.
        Haluan aina mennä 'pankki.fi:in' kautta. Jostain olen lukenut, että tämä on turvallisin reitti. Ehkä himpsasen hidasta.

Beng

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Googlella on ohjeita ID-tunnuksen käyttöönotosta. Minä luin sieltä.
        Luulisi, että oman pankkisi ohjeista löytyy 'kysy'-palkki, joten laita kysymyksesi sieltä, juurikin tuosta kaksoiskäytöstä.
        Luulisi, että samaa voisi käyttää. Senhän tietäisi joku kertoa täällä, jos kokeilisi. Luulisi, että jos pankki on molemmissa, niin samalla mentäisiin samalle pankkitilille, oli sitte tabletti tai tietsikka.
        Mutta luuloni ei välttämättä ole väärtti.
        En enempää uskalla neuvoa, koska näyttää tässä startissa olevan eroavaisuuksia käyttöönotoissa eri pankkien välillä.
        En ole käyttänyt koodia vielä. Sitäkin voi treenata, jos on kaksi tiliä, maksamalla omalta omalle.
        Dead line taisi olla 14.9.
        Modiili on asennettu tablettiini, mutten käytä sitä.
        Haluan aina mennä 'pankki.fi:in' kautta. Jostain olen lukenut, että tämä on turvallisin reitti. Ehkä himpsasen hidasta.

Beng

jep, google tilin voi siirtää tunnusluvuilla toiseen laitteseen, eli kaksi
        googele tiliä voi olla saman aikaisesti, mutta mutta siirtyykö pankki
        sovellukset samalla kertaa vai pitääkö niissä olla omansa, täytyy
        tutustua kun saan hommattua sen tabletin puhe elimen kaveriksi
        sekavaa

• Anonyymi

" Laskutkin on kotona kun en ole siirtynyt E-laskuihin. Haluan nähdä laskut. SInne verkkopankkiinhan ne E-laskut jäis maksamattomana ja alkais tippua extralaskuja 5:n euron lisällä kun olisivat myöhässä, En käy jatkuvasti verkkopankissa vai ilmoitetaanko siitä tekstiviestillä jos on tullut lasku verkkopankkiin?"

no vielä lisää tästä. Onko todellakin massiivisesti laskuja? Silloin on vaikea neuvoa. Jos on tavallista luottokorttilaskua sähkölaskua puhelin vuokralaskua ...
      eli luottokortti ja vuokra joka kuukausi sähkölaskut säännöllisesti sun muut n-kuukauden välein ...

1. ota kynä ja ruutupaperia
      2. kirjoita sähkölaskujen ja sellaisten aikataulu siihen pari vuotta etukäteen löytyy laskusta
      3. juttele isännöitsijän kassa voitko maksaa vuokran eläke - palkkamaksu päivänä tai muuna sopivana ja kirjoita vuoden vuokrat jonoon etukäteen
      4. valitse jokin päivä esim. 20. päivä jolloin käyt pankkitilillä NOIN KERRAN KUUSSA enintään kaksi kertaa ja pane kaikki sillä hetkellä tulleet sähköiset laskut maksuun
      5. ole rauhallisin mielin maksuajat laskuissa riittävät yleensä niin että ei tule huomautuksia
      6. huomaa että jos tarvitset todisteen maksetusta laskusta tai olet epäluuloinen pankkien kyvystä kuten minä
      pane suuremmat laskut
      kuten luottokorttilaskut
      ja TILITIEDOT joista maksettu lasku näkyy
      muistiin tiedostoina omaan koneeseen ja säilytä ne muutama vuosi, itse viisi vuotta

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005131902.html
      Pankista kysyttiin naiselta puhelimessa, voiko tililtä veloittaa 1 900 euroa selvitystyöstä.

• Anonyymi

Olen käyttänyt tunnuslukulaitetta vuoden ja erittäin helppo käytettävä. Pankissa opetettiin laitteen käyttö kädestä pitäen ja laskuja maksaessa on näytöllä koko ajan myös ohjeet toimenpiteitä varten, jos satun unohtamaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen käyttänyt tunnuslukulaitetta vuoden ja erittäin helppo käytettävä. Pankissa opetettiin laitteen käyttö kädestä pitäen ja laskuja maksaessa on näytöllä koko ajan myös ohjeet toimenpiteitä varten, jos satun unohtamaan.

Mä en ymmärrä paperilaskujen kanssa touhuamista.
        Hyväksyy laskuttajan ja niin ovat laskut näkyvillä paljon ennen eräpäivää. Ne on selattavissa ja eräpäivä muutettavissa, jos haluat varhentaa. Esim. Masterin summaa voit suurentaa ja maksaa enempi kuin veloitetaan. Ne näkyvät myös 'erääntyvät laskut' -tilan alla. Tililläsi on arkisto, mistä voi myöhemminkin käydä tutkimassa.
        Paljon suurempi mahdollisuus tehdä itse virheitä näpötellessään kaikkia tarvittavia tietoja.
        Jokin fiba ja menee pankin selvittelytilille ja sitä sitten tutkitaan.
        Palvelunumeroon soittaminen maksaa.

Beng
        Vuosia olen e-laskuja maksanut ja ollut tyytyväinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mä en ymmärrä paperilaskujen kanssa touhuamista.
        Hyväksyy laskuttajan ja niin ovat laskut näkyvillä paljon ennen eräpäivää. Ne on selattavissa ja eräpäivä muutettavissa, jos haluat varhentaa. Esim. Masterin summaa voit suurentaa ja maksaa enempi kuin veloitetaan. Ne näkyvät myös 'erääntyvät laskut' -tilan alla. Tililläsi on arkisto, mistä voi myöhemminkin käydä tutkimassa.
        Paljon suurempi mahdollisuus tehdä itse virheitä näpötellessään kaikkia tarvittavia tietoja.
        Jokin fiba ja menee pankin selvittelytilille ja sitä sitten tutkitaan.
        Palvelunumeroon soittaminen maksaa.

Beng
        Vuosia olen e-laskuja maksanut ja ollut tyytyväinen.

Lisäys
        Niin, ne laskut on printattavissakin.

Beng

• Anonyymi

Olen käyttänyt tunnuslukuvekotinta pari vuotta. Se oikkuilee toistuvasti.
      Väittää, etteivät kirjaantumisluvut ole oikein!
      Herjaa, että istunto on päättynyt jo ennen alkamistaan.
      Välillä lukuisia, peräkkäisiä herjoja kuten juuri äsken. Tosin pääsin pankkiin jo neljännellä kerralla.
      Luvut ovat taatusti oikein.
      Olen harkinnut mobiilisovellutusta tälle läppärilleni.

• Anonyymi

saako sen tietokoneelle, mä olen luullut että vain andoidt järjestelmälle
        sekava

• Anonyymi

En kumpaakaan, koska minulla ei ole puhelinta eikä tietokonetta. Mikään laki ei määrää, että niitä pitäisi omistaa. Ilmeisesti joutuu jättämään laskut maksamatta, kyllä perintätoimistot osaavat asiansa.
      Vetoan Suomen perustuslakiin ja sen tasa-arvoisuus lausekkeeseen. Pankin on pakko ratkaista asiat niin, että voi kohtuudella hoitaa laskujen maksut, eikä se tämän lain mukaan saa tulla yhtään kalliimmaksi, kuin muillakaan.

• Anonyymi

Minulle tulee kaikki laskut E- laskuina .Jotkut olen laittanut automaattisesti hyväksyttäväksi ja jotkut itse hyväksyttäviksi.
      Käytä pankkiasioihin vain i padia( on applen tapletti) . Pankkini on s- pankki ja kaikki on yksinkertaista ja helppoa s- pankin mobiiliversiolla.
      Olen aina opetellut heti jokaisen käytännön nettitoiminnon joita elämä vaatii. Näin se tuntuu helpolta, kun uusianjuttuja tulee niin harvakseen. Yksinkertaista pysyä mukana tekniikassa tälläisen muorinkin

• Anonyymi

Ei ymmärrä enää pankkien pyrkimyksiä kanssatekemättömyyteen. Kaikki saisi ryöstää.

• Anonyymi

Pieni ihminen, järjestelmien armoilla? Ja paluuta vanhoihin hyviin aikoihin ei ole. Ei ole tuttua pankin tätiä, jonka luo voi mennä laskujensa, ja kuulumistensa kanssa.

Minne katoaa kaikki inhimillisyys maailmasta?

• Anonyymi

Pankki tyrkyttää tuota mobiili- sovellustansa. Sitä en ota! Jos puhelin varastetaan tai katoaa, kuten on käynytkin, hukassa olen. Tuolla läpyskällä on pärjättävä, ellei muuta saa.

• Anonyymi

Älypuhelinsovellusta käytän. On niin helppo käyttää. Vaikka puhelin hukkuisikin niin eihän kukaan tiedä tilini tunnuslukuani tai edes sovelluksen pin-koodia.

• Anonyymi

Nordea siis anteeksiantamattomana pankkina yrittää jatkaa sovelluksiaan tällä tavoin?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      346
      2751
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1519
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1360
    4. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      56
      967
    5. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      944
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      27
      914
    7. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      888
    8. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      79
      868
    9. En sano tätä pahalla

Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      58
      836
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      829
    Aihe