Olen lähdössä opiskelemaan ja olen huomannut että netin takia olen ajautunut keskittymisvaikeuksiin ja lievään masennukseen, onnistuuko opiskelu yhtä hyvin ilman nettiä? Tai informaation saanti.. Auttaisikohan jos koneen paikkaa vaihtaisi.
Netti, tietolähteenä..
6
1142
Vastaukset
- myös masentaa
Huomaa ettei tuota kaikkea tietoa voi hyödyntää kuin aivan rajallisesti.
Kun tulee tunne, ettei ajatus enää kulje, ettei enää voi omaksua lukemaansa, kone
sammuksiin ja jotain muuta välillä, vaikka unta palloon.
Kesti muuten yli puolivuotta, ennenkuin nettiunia alkoi näkemään!
Unet ovat selkeitä ja myönteisiä.Upeita.- Opiskelija..
No koneen siirsin pois omasta huonesta ja koitan supistaa netin käytön n. 10-30min päivässä. Lukemisen omaksuminen.. tuntuu tutulta, tuntuu nimenomaan ettei usko ja "omaksu" lukemaansa edes koulukirjoista, huhhuh, mietinkin mistä se johtuu..
- Lopputyötä tekevä
Sehän tässä on pahinta, kun en voi vain antaa koneen olla, vaan joudun käyttämään nettiä lopputyötä tehdessä. Työnteko ei kiinnostaa yhtään vaan aina sitä ajautuu kaikenlaisille pelisivuille, chatteihin tai näihin keskusteluihin. Työn pitäis olla valmiina muutaman viikon päästä, mutta olen ihan alussa. Tästä ei tule mitään! Masentaa...
- IÄ2
Käytä nettiä kirjastossa, niin käyttö pysyy aisoissa
- laajakaistani!
IÄ2 kirjoitti:
Käytä nettiä kirjastossa, niin käyttö pysyy aisoissa
Minullakin keski-ikäisellä on pikkuinen projekti opiskella, jos vaikka sittenkin saisin tehtyä graduni, mutta kun hankin laajakaistan, surffailu meni aivan overiksi, ja tein kaikkea muuta kuin edistin opintojani. Eräs nuori nainen sanoikin, ettei hän olisi kai koskaan saanut tehtyä graduaan, jos hänellä olisi ollut kotona laajakaistayhteys!
Kesäkuun puolessa välissä on surffailut surffailtu. Hankin kirjastosta tunnukset ja menen johonkin kirjastoon tekemään pakolliset haut, ja laskut voin vielä maksaa työpaikalla töiden jälkeen. Tulee enemmän luettua romskujakin ja keskittyminen helpottuu, kun kirjoittaessa ei koneen taustalla houkuttele nettisivut ja tutut suosikit, joille on ollut muka niin kivaa pistäytyä. Koneeseen jää puhelinmodeemi, ja onneksi on vielä virusturvakin voimassa, jos vaan avaa netin päivitysten ajaksi. Aion olla ilman laajakaistaa useemman kuukauden - todennäköisesti. Netissä lorvailu vie vähitellen terveyden, kun lihoo ja syö, syö ja lihoo surffatessaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882