"In My Lifen" säveltäjä ikuisuusdilemmana

Anonyymi

Kertokaapa, kuka on säveltänyt kappaleen "In My Life".

13

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lennonin sanat , Lennonin sävel????

    • Anonyymi

      Lennonin sanat ja McCartneyn sävel. Näinhän nuo tekijät ovat itse antaneet ymmärtää.

    • Anonyymi

      Höpö höpö, Lennon on antanut ymmärtää musiikin olevan kokonaisuudessaan hänen ja samoin sanoituksen. Tämä on yksi niistä kappaleista, joista on epäselvyys kuka sen on tehnyt.

      Jos löydät linkin, jossa Lennon sanoo että Paul sävelsi musiikin kappaleeseen, ja hän teki vain tekstit, niin linkitä kiitos.

      • Anonyymi

        Laita linkki josta käy ilmi että Lennon antaa ymmärtää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laita linkki josta käy ilmi että Lennon antaa ymmärtää.

        https://www.beatlesbible.com/songs/in-my-life/

        Myös esim. George Martin on sitä mieltä, että Lennon kirjoitti kappaleen, ja McCartney osallistui kenties "All those place have..." -pätkään. Sen sijaan ainoastaan McCartney on sitä mieltä, että hän sävelsi KOKO rallin.


    • Anonyymi

      Tästä on epäselvyyttä, luulen et molemmat osallistuivat sen tekoon, ei kumpikaan yksin, näin on todennäköisintä.
      Sanoo Beatles-fani.

    • Anonyymi

      Lähes kaikki biisithän ovat jonkun Lennon-McCartneyn tekemiä.

    • Anonyymi

      Kyllä se vaan taisi olla niin että toi biisi on kaverien yhteistyötä. Sanat lennonin ja musa tehty kimpassa.

    • Anonyymi

      Kappale on valtaosin Lennonin, McCartney osallistui siihen vain muutaman tahdin verran kuten Norwegian Woodiin. Toisaalta eipä Biitlesin pikkukappaleissa löydy kuin pari kourallista tahteja ylipäänsä.

      Kevyttä poppia.

      • Anonyymi

        "Kevyttä poppia."

        Niin, aika kuluu ja ihmiset sen myötä myös, mutta silti sitä pitäisi elää ja tehdä taidetta 1800-luvun alun ihanteiden mukaisesti ja silloisen tegnologian sallimissa rajoissa. Ja tehdä se höyryvoimalla vaikka 4 muusikon lauluntekoon keskittynyt sähkökitarabändi sitä ollaan olevinaan.

        Tilannehan oli että heillä, biiklesseillä siis, oli varsin hyvä runo jossa on eräitä näkökohtia jotka ovat enempi tai vähempi universaaleja, siis semmottia kuin jokseenkin jokainen ihmisistä, paitsi ehkä eräät avohoidossa olevat klasarimusiikkifriikit joutuu käymään läpi jossain vaiheessa elämäänsä, siis sitä kuinka hyvätkin ystävyydet jotkut säilyvät mutta toiset haipuvat jonnekkin joskus jopa ilman mitään syytä tai joskus koska kuolema ystävät toisistaan erottaa, ja kuinka jotkut lapsuuden tai nuoruuden tärkeät paikat katoavat kokonaan tai muuttuvat ihan muuksi kuin mitä ne silloin joskus olivat.

        Niinpä mutta miksi sanoa tai ilmaista jotain oleellista noista aiheista 2 minutissa 26 sekunnissa kun siihen sanomiseen ja ilmaisuun voisi käyttää 1 tunti 45 minuuttia 20 sekunttia kuten vaikkapa herra Mahler ehkä olisi tehnyt.

        ja miksi tehdä se 4 tai 5 muusikon voimin kun ihan hyvin voitaisiin rahdata paikalle 120 hengen sinfoniaorkesteri ja hemmetisti vielä kuorolaisiakin.

        Toisaalta miksihän Mahler ei sitten tuota alussa mainittua aihetta käsittelevää runoa ensin itse kirjoittanut ja sitten säveltänyt kun oli niin kosminen ja poppareihin verrattuna niin ylivertainen? Niin, jos Mahler olisi niin tehnyt niin beaklesit varmaan olisi jättänyt tuonkin kevyen popin tekemättä ja niin mailma tai ainakin red-meanesien stalinismi olisi melkein pelastunut.

        Toisaalta ettei vaan ole että jos käymme läpi Mahlerin laulujen tai sinfonioitten teemoja niin sieltä löytyy eräitä paljon hötöisempia kuin mitä kevyttä poppia olevan In my lifen pääteema on. Toki voi olla niinkin että ehkä sieltä Mahlerin tekosista löytyy yhtä hyviä tai jopa parempia teemoja, kuin mitä In my lifessä on, jolloin palaamme alussa esitettyyn kysymykseen miksi käyttää johonkin 1.45.20 sensijaan että olellinen voidaan tuoda esiin 0.2.26:ssä.

        Tai toisaalta miksi tässä Mahlerista joristaan, kun onhan meillä klasarissa tämä oopperaksi kutsuttu jokin. Siis jospa joku oopperasäveltäjä olisi aikoinaan ennen biiklesiä tehnyt just samanlaisen laulun kun mitä In my life, joka sitten käytännössä tarkoittaisi että sinun on ensin kuunneltava 2,5 tuntia hemmetinmoisia melodiattomia jollotuksia ennenkuin joku lihava nainen muinaisessa sotisovassa ja sarvikypärässä ja kilpi ja keihäs kädessä kailottaa korkealta ja kovaa tuon sinänsä niin melodialtaan kuin sanoiltaan oikein viehättävän ja luultavasti ikuisuuksia elävän laulun.

        Tuommoisiahan valtaosa oopperoista tapaa olla että ensin 2,5 tuntia kärsimystä että saa kuulla sen hitti-oopperan ainoan ihka aidosti hyvän laulun. Ja hittioppera se ooppera on juuri ja nimenomaa siksi että kun siinä sentään on se yksi ihka hyvä laulu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kevyttä poppia."

        Niin, aika kuluu ja ihmiset sen myötä myös, mutta silti sitä pitäisi elää ja tehdä taidetta 1800-luvun alun ihanteiden mukaisesti ja silloisen tegnologian sallimissa rajoissa. Ja tehdä se höyryvoimalla vaikka 4 muusikon lauluntekoon keskittynyt sähkökitarabändi sitä ollaan olevinaan.

        Tilannehan oli että heillä, biiklesseillä siis, oli varsin hyvä runo jossa on eräitä näkökohtia jotka ovat enempi tai vähempi universaaleja, siis semmottia kuin jokseenkin jokainen ihmisistä, paitsi ehkä eräät avohoidossa olevat klasarimusiikkifriikit joutuu käymään läpi jossain vaiheessa elämäänsä, siis sitä kuinka hyvätkin ystävyydet jotkut säilyvät mutta toiset haipuvat jonnekkin joskus jopa ilman mitään syytä tai joskus koska kuolema ystävät toisistaan erottaa, ja kuinka jotkut lapsuuden tai nuoruuden tärkeät paikat katoavat kokonaan tai muuttuvat ihan muuksi kuin mitä ne silloin joskus olivat.

        Niinpä mutta miksi sanoa tai ilmaista jotain oleellista noista aiheista 2 minutissa 26 sekunnissa kun siihen sanomiseen ja ilmaisuun voisi käyttää 1 tunti 45 minuuttia 20 sekunttia kuten vaikkapa herra Mahler ehkä olisi tehnyt.

        ja miksi tehdä se 4 tai 5 muusikon voimin kun ihan hyvin voitaisiin rahdata paikalle 120 hengen sinfoniaorkesteri ja hemmetisti vielä kuorolaisiakin.

        Toisaalta miksihän Mahler ei sitten tuota alussa mainittua aihetta käsittelevää runoa ensin itse kirjoittanut ja sitten säveltänyt kun oli niin kosminen ja poppareihin verrattuna niin ylivertainen? Niin, jos Mahler olisi niin tehnyt niin beaklesit varmaan olisi jättänyt tuonkin kevyen popin tekemättä ja niin mailma tai ainakin red-meanesien stalinismi olisi melkein pelastunut.

        Toisaalta ettei vaan ole että jos käymme läpi Mahlerin laulujen tai sinfonioitten teemoja niin sieltä löytyy eräitä paljon hötöisempia kuin mitä kevyttä poppia olevan In my lifen pääteema on. Toki voi olla niinkin että ehkä sieltä Mahlerin tekosista löytyy yhtä hyviä tai jopa parempia teemoja, kuin mitä In my lifessä on, jolloin palaamme alussa esitettyyn kysymykseen miksi käyttää johonkin 1.45.20 sensijaan että olellinen voidaan tuoda esiin 0.2.26:ssä.

        Tai toisaalta miksi tässä Mahlerista joristaan, kun onhan meillä klasarissa tämä oopperaksi kutsuttu jokin. Siis jospa joku oopperasäveltäjä olisi aikoinaan ennen biiklesiä tehnyt just samanlaisen laulun kun mitä In my life, joka sitten käytännössä tarkoittaisi että sinun on ensin kuunneltava 2,5 tuntia hemmetinmoisia melodiattomia jollotuksia ennenkuin joku lihava nainen muinaisessa sotisovassa ja sarvikypärässä ja kilpi ja keihäs kädessä kailottaa korkealta ja kovaa tuon sinänsä niin melodialtaan kuin sanoiltaan oikein viehättävän ja luultavasti ikuisuuksia elävän laulun.

        Tuommoisiahan valtaosa oopperoista tapaa olla että ensin 2,5 tuntia kärsimystä että saa kuulla sen hitti-oopperan ainoan ihka aidosti hyvän laulun. Ja hittioppera se ooppera on juuri ja nimenomaa siksi että kun siinä sentään on se yksi ihka hyvä laulu.

        Niin juuri, tämän takia ei oopperaa jaksakaan levyltä kuunnella. Oopperaesitys itsessään tietysti voi olla näkemisen ja kuulemisen arvoinen.
        Mutta itse aiheeseen, mielestäni tämä In my life on Lennon-McCartneyn sävellys, ei ole mitään väliä pohtia, kumman enemmän, koska he itse ovat tekijän näin ilmaisseet.


    • Anonyymi

      Myös 'Every Little Thing' on mysteerinen hieman, ehkä kuitenkin yhteistyötä L-M välillä.

    • Anonyymi

      Kyllä se on molempien yhteistyönä syntynyt kappale.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3963
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2328
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2046
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      94
      1713
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1401
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1311
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1252
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe