"In My Lifen" säveltäjä ikuisuusdilemmana

Anonyymi

Kertokaapa, kuka on säveltänyt kappaleen "In My Life".

13

238

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lennonin sanat , Lennonin sävel????

    • Anonyymi

      Lennonin sanat ja McCartneyn sävel. Näinhän nuo tekijät ovat itse antaneet ymmärtää.

    • Anonyymi

      Höpö höpö, Lennon on antanut ymmärtää musiikin olevan kokonaisuudessaan hänen ja samoin sanoituksen. Tämä on yksi niistä kappaleista, joista on epäselvyys kuka sen on tehnyt.

      Jos löydät linkin, jossa Lennon sanoo että Paul sävelsi musiikin kappaleeseen, ja hän teki vain tekstit, niin linkitä kiitos.

      • Anonyymi

        Laita linkki josta käy ilmi että Lennon antaa ymmärtää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laita linkki josta käy ilmi että Lennon antaa ymmärtää.

        https://www.beatlesbible.com/songs/in-my-life/

        Myös esim. George Martin on sitä mieltä, että Lennon kirjoitti kappaleen, ja McCartney osallistui kenties "All those place have..." -pätkään. Sen sijaan ainoastaan McCartney on sitä mieltä, että hän sävelsi KOKO rallin.


    • Anonyymi

      Tästä on epäselvyyttä, luulen et molemmat osallistuivat sen tekoon, ei kumpikaan yksin, näin on todennäköisintä.
      Sanoo Beatles-fani.

    • Anonyymi

      Lähes kaikki biisithän ovat jonkun Lennon-McCartneyn tekemiä.

    • Anonyymi

      Kyllä se vaan taisi olla niin että toi biisi on kaverien yhteistyötä. Sanat lennonin ja musa tehty kimpassa.

    • Anonyymi

      Kappale on valtaosin Lennonin, McCartney osallistui siihen vain muutaman tahdin verran kuten Norwegian Woodiin. Toisaalta eipä Biitlesin pikkukappaleissa löydy kuin pari kourallista tahteja ylipäänsä.

      Kevyttä poppia.

      • Anonyymi

        "Kevyttä poppia."

        Niin, aika kuluu ja ihmiset sen myötä myös, mutta silti sitä pitäisi elää ja tehdä taidetta 1800-luvun alun ihanteiden mukaisesti ja silloisen tegnologian sallimissa rajoissa. Ja tehdä se höyryvoimalla vaikka 4 muusikon lauluntekoon keskittynyt sähkökitarabändi sitä ollaan olevinaan.

        Tilannehan oli että heillä, biiklesseillä siis, oli varsin hyvä runo jossa on eräitä näkökohtia jotka ovat enempi tai vähempi universaaleja, siis semmottia kuin jokseenkin jokainen ihmisistä, paitsi ehkä eräät avohoidossa olevat klasarimusiikkifriikit joutuu käymään läpi jossain vaiheessa elämäänsä, siis sitä kuinka hyvätkin ystävyydet jotkut säilyvät mutta toiset haipuvat jonnekkin joskus jopa ilman mitään syytä tai joskus koska kuolema ystävät toisistaan erottaa, ja kuinka jotkut lapsuuden tai nuoruuden tärkeät paikat katoavat kokonaan tai muuttuvat ihan muuksi kuin mitä ne silloin joskus olivat.

        Niinpä mutta miksi sanoa tai ilmaista jotain oleellista noista aiheista 2 minutissa 26 sekunnissa kun siihen sanomiseen ja ilmaisuun voisi käyttää 1 tunti 45 minuuttia 20 sekunttia kuten vaikkapa herra Mahler ehkä olisi tehnyt.

        ja miksi tehdä se 4 tai 5 muusikon voimin kun ihan hyvin voitaisiin rahdata paikalle 120 hengen sinfoniaorkesteri ja hemmetisti vielä kuorolaisiakin.

        Toisaalta miksihän Mahler ei sitten tuota alussa mainittua aihetta käsittelevää runoa ensin itse kirjoittanut ja sitten säveltänyt kun oli niin kosminen ja poppareihin verrattuna niin ylivertainen? Niin, jos Mahler olisi niin tehnyt niin beaklesit varmaan olisi jättänyt tuonkin kevyen popin tekemättä ja niin mailma tai ainakin red-meanesien stalinismi olisi melkein pelastunut.

        Toisaalta ettei vaan ole että jos käymme läpi Mahlerin laulujen tai sinfonioitten teemoja niin sieltä löytyy eräitä paljon hötöisempia kuin mitä kevyttä poppia olevan In my lifen pääteema on. Toki voi olla niinkin että ehkä sieltä Mahlerin tekosista löytyy yhtä hyviä tai jopa parempia teemoja, kuin mitä In my lifessä on, jolloin palaamme alussa esitettyyn kysymykseen miksi käyttää johonkin 1.45.20 sensijaan että olellinen voidaan tuoda esiin 0.2.26:ssä.

        Tai toisaalta miksi tässä Mahlerista joristaan, kun onhan meillä klasarissa tämä oopperaksi kutsuttu jokin. Siis jospa joku oopperasäveltäjä olisi aikoinaan ennen biiklesiä tehnyt just samanlaisen laulun kun mitä In my life, joka sitten käytännössä tarkoittaisi että sinun on ensin kuunneltava 2,5 tuntia hemmetinmoisia melodiattomia jollotuksia ennenkuin joku lihava nainen muinaisessa sotisovassa ja sarvikypärässä ja kilpi ja keihäs kädessä kailottaa korkealta ja kovaa tuon sinänsä niin melodialtaan kuin sanoiltaan oikein viehättävän ja luultavasti ikuisuuksia elävän laulun.

        Tuommoisiahan valtaosa oopperoista tapaa olla että ensin 2,5 tuntia kärsimystä että saa kuulla sen hitti-oopperan ainoan ihka aidosti hyvän laulun. Ja hittioppera se ooppera on juuri ja nimenomaa siksi että kun siinä sentään on se yksi ihka hyvä laulu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kevyttä poppia."

        Niin, aika kuluu ja ihmiset sen myötä myös, mutta silti sitä pitäisi elää ja tehdä taidetta 1800-luvun alun ihanteiden mukaisesti ja silloisen tegnologian sallimissa rajoissa. Ja tehdä se höyryvoimalla vaikka 4 muusikon lauluntekoon keskittynyt sähkökitarabändi sitä ollaan olevinaan.

        Tilannehan oli että heillä, biiklesseillä siis, oli varsin hyvä runo jossa on eräitä näkökohtia jotka ovat enempi tai vähempi universaaleja, siis semmottia kuin jokseenkin jokainen ihmisistä, paitsi ehkä eräät avohoidossa olevat klasarimusiikkifriikit joutuu käymään läpi jossain vaiheessa elämäänsä, siis sitä kuinka hyvätkin ystävyydet jotkut säilyvät mutta toiset haipuvat jonnekkin joskus jopa ilman mitään syytä tai joskus koska kuolema ystävät toisistaan erottaa, ja kuinka jotkut lapsuuden tai nuoruuden tärkeät paikat katoavat kokonaan tai muuttuvat ihan muuksi kuin mitä ne silloin joskus olivat.

        Niinpä mutta miksi sanoa tai ilmaista jotain oleellista noista aiheista 2 minutissa 26 sekunnissa kun siihen sanomiseen ja ilmaisuun voisi käyttää 1 tunti 45 minuuttia 20 sekunttia kuten vaikkapa herra Mahler ehkä olisi tehnyt.

        ja miksi tehdä se 4 tai 5 muusikon voimin kun ihan hyvin voitaisiin rahdata paikalle 120 hengen sinfoniaorkesteri ja hemmetisti vielä kuorolaisiakin.

        Toisaalta miksihän Mahler ei sitten tuota alussa mainittua aihetta käsittelevää runoa ensin itse kirjoittanut ja sitten säveltänyt kun oli niin kosminen ja poppareihin verrattuna niin ylivertainen? Niin, jos Mahler olisi niin tehnyt niin beaklesit varmaan olisi jättänyt tuonkin kevyen popin tekemättä ja niin mailma tai ainakin red-meanesien stalinismi olisi melkein pelastunut.

        Toisaalta ettei vaan ole että jos käymme läpi Mahlerin laulujen tai sinfonioitten teemoja niin sieltä löytyy eräitä paljon hötöisempia kuin mitä kevyttä poppia olevan In my lifen pääteema on. Toki voi olla niinkin että ehkä sieltä Mahlerin tekosista löytyy yhtä hyviä tai jopa parempia teemoja, kuin mitä In my lifessä on, jolloin palaamme alussa esitettyyn kysymykseen miksi käyttää johonkin 1.45.20 sensijaan että olellinen voidaan tuoda esiin 0.2.26:ssä.

        Tai toisaalta miksi tässä Mahlerista joristaan, kun onhan meillä klasarissa tämä oopperaksi kutsuttu jokin. Siis jospa joku oopperasäveltäjä olisi aikoinaan ennen biiklesiä tehnyt just samanlaisen laulun kun mitä In my life, joka sitten käytännössä tarkoittaisi että sinun on ensin kuunneltava 2,5 tuntia hemmetinmoisia melodiattomia jollotuksia ennenkuin joku lihava nainen muinaisessa sotisovassa ja sarvikypärässä ja kilpi ja keihäs kädessä kailottaa korkealta ja kovaa tuon sinänsä niin melodialtaan kuin sanoiltaan oikein viehättävän ja luultavasti ikuisuuksia elävän laulun.

        Tuommoisiahan valtaosa oopperoista tapaa olla että ensin 2,5 tuntia kärsimystä että saa kuulla sen hitti-oopperan ainoan ihka aidosti hyvän laulun. Ja hittioppera se ooppera on juuri ja nimenomaa siksi että kun siinä sentään on se yksi ihka hyvä laulu.

        Niin juuri, tämän takia ei oopperaa jaksakaan levyltä kuunnella. Oopperaesitys itsessään tietysti voi olla näkemisen ja kuulemisen arvoinen.
        Mutta itse aiheeseen, mielestäni tämä In my life on Lennon-McCartneyn sävellys, ei ole mitään väliä pohtia, kumman enemmän, koska he itse ovat tekijän näin ilmaisseet.


    • Anonyymi

      Myös 'Every Little Thing' on mysteerinen hieman, ehkä kuitenkin yhteistyötä L-M välillä.

    • Anonyymi

      Kyllä se on molempien yhteistyönä syntynyt kappale.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi persuilla ei ole firmoja?

      Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?
      Maailman menoa
      82
      7076
    2. Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015

      Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit
      Maailman menoa
      26
      7043
    3. Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan

      Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k
      Maailman menoa
      106
      6143
    4. Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä

      Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?
      Maailman menoa
      45
      5394
    5. Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?

      Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik
      Maailman menoa
      84
      5228
    6. Demarikultin uhri kertoo

      Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa
      Maailman menoa
      60
      5173
    7. Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?

      Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus
      Maailman menoa
      40
      5088
    8. Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi

      Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset
      Maailman menoa
      27
      4585
    9. Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä

      "Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv
      Maailman menoa
      16
      3447
    10. Vasemmistolaiset paskat eivät nousseet seisomaan kun Akaan kaupunginvaltuusto

      vietti hiljaisen hetken Charlie Kirkin muistoksi https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000011523016.html
      Maailman menoa
      300
      3370
    Aihe