"In My Lifen" säveltäjä ikuisuusdilemmana

Anonyymi

Kertokaapa, kuka on säveltänyt kappaleen "In My Life".

13

107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lennonin sanat , Lennonin sävel????

    • Anonyymi

      Lennonin sanat ja McCartneyn sävel. Näinhän nuo tekijät ovat itse antaneet ymmärtää.

    • Anonyymi

      Höpö höpö, Lennon on antanut ymmärtää musiikin olevan kokonaisuudessaan hänen ja samoin sanoituksen. Tämä on yksi niistä kappaleista, joista on epäselvyys kuka sen on tehnyt.

      Jos löydät linkin, jossa Lennon sanoo että Paul sävelsi musiikin kappaleeseen, ja hän teki vain tekstit, niin linkitä kiitos.

      • Anonyymi

        Laita linkki josta käy ilmi että Lennon antaa ymmärtää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laita linkki josta käy ilmi että Lennon antaa ymmärtää.

        https://www.beatlesbible.com/songs/in-my-life/

        Myös esim. George Martin on sitä mieltä, että Lennon kirjoitti kappaleen, ja McCartney osallistui kenties "All those place have..." -pätkään. Sen sijaan ainoastaan McCartney on sitä mieltä, että hän sävelsi KOKO rallin.


    • Anonyymi

      Tästä on epäselvyyttä, luulen et molemmat osallistuivat sen tekoon, ei kumpikaan yksin, näin on todennäköisintä.
      Sanoo Beatles-fani.

    • Anonyymi

      Lähes kaikki biisithän ovat jonkun Lennon-McCartneyn tekemiä.

    • Anonyymi

      Kyllä se vaan taisi olla niin että toi biisi on kaverien yhteistyötä. Sanat lennonin ja musa tehty kimpassa.

    • Anonyymi

      Kappale on valtaosin Lennonin, McCartney osallistui siihen vain muutaman tahdin verran kuten Norwegian Woodiin. Toisaalta eipä Biitlesin pikkukappaleissa löydy kuin pari kourallista tahteja ylipäänsä.

      Kevyttä poppia.

      • Anonyymi

        "Kevyttä poppia."

        Niin, aika kuluu ja ihmiset sen myötä myös, mutta silti sitä pitäisi elää ja tehdä taidetta 1800-luvun alun ihanteiden mukaisesti ja silloisen tegnologian sallimissa rajoissa. Ja tehdä se höyryvoimalla vaikka 4 muusikon lauluntekoon keskittynyt sähkökitarabändi sitä ollaan olevinaan.

        Tilannehan oli että heillä, biiklesseillä siis, oli varsin hyvä runo jossa on eräitä näkökohtia jotka ovat enempi tai vähempi universaaleja, siis semmottia kuin jokseenkin jokainen ihmisistä, paitsi ehkä eräät avohoidossa olevat klasarimusiikkifriikit joutuu käymään läpi jossain vaiheessa elämäänsä, siis sitä kuinka hyvätkin ystävyydet jotkut säilyvät mutta toiset haipuvat jonnekkin joskus jopa ilman mitään syytä tai joskus koska kuolema ystävät toisistaan erottaa, ja kuinka jotkut lapsuuden tai nuoruuden tärkeät paikat katoavat kokonaan tai muuttuvat ihan muuksi kuin mitä ne silloin joskus olivat.

        Niinpä mutta miksi sanoa tai ilmaista jotain oleellista noista aiheista 2 minutissa 26 sekunnissa kun siihen sanomiseen ja ilmaisuun voisi käyttää 1 tunti 45 minuuttia 20 sekunttia kuten vaikkapa herra Mahler ehkä olisi tehnyt.

        ja miksi tehdä se 4 tai 5 muusikon voimin kun ihan hyvin voitaisiin rahdata paikalle 120 hengen sinfoniaorkesteri ja hemmetisti vielä kuorolaisiakin.

        Toisaalta miksihän Mahler ei sitten tuota alussa mainittua aihetta käsittelevää runoa ensin itse kirjoittanut ja sitten säveltänyt kun oli niin kosminen ja poppareihin verrattuna niin ylivertainen? Niin, jos Mahler olisi niin tehnyt niin beaklesit varmaan olisi jättänyt tuonkin kevyen popin tekemättä ja niin mailma tai ainakin red-meanesien stalinismi olisi melkein pelastunut.

        Toisaalta ettei vaan ole että jos käymme läpi Mahlerin laulujen tai sinfonioitten teemoja niin sieltä löytyy eräitä paljon hötöisempia kuin mitä kevyttä poppia olevan In my lifen pääteema on. Toki voi olla niinkin että ehkä sieltä Mahlerin tekosista löytyy yhtä hyviä tai jopa parempia teemoja, kuin mitä In my lifessä on, jolloin palaamme alussa esitettyyn kysymykseen miksi käyttää johonkin 1.45.20 sensijaan että olellinen voidaan tuoda esiin 0.2.26:ssä.

        Tai toisaalta miksi tässä Mahlerista joristaan, kun onhan meillä klasarissa tämä oopperaksi kutsuttu jokin. Siis jospa joku oopperasäveltäjä olisi aikoinaan ennen biiklesiä tehnyt just samanlaisen laulun kun mitä In my life, joka sitten käytännössä tarkoittaisi että sinun on ensin kuunneltava 2,5 tuntia hemmetinmoisia melodiattomia jollotuksia ennenkuin joku lihava nainen muinaisessa sotisovassa ja sarvikypärässä ja kilpi ja keihäs kädessä kailottaa korkealta ja kovaa tuon sinänsä niin melodialtaan kuin sanoiltaan oikein viehättävän ja luultavasti ikuisuuksia elävän laulun.

        Tuommoisiahan valtaosa oopperoista tapaa olla että ensin 2,5 tuntia kärsimystä että saa kuulla sen hitti-oopperan ainoan ihka aidosti hyvän laulun. Ja hittioppera se ooppera on juuri ja nimenomaa siksi että kun siinä sentään on se yksi ihka hyvä laulu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kevyttä poppia."

        Niin, aika kuluu ja ihmiset sen myötä myös, mutta silti sitä pitäisi elää ja tehdä taidetta 1800-luvun alun ihanteiden mukaisesti ja silloisen tegnologian sallimissa rajoissa. Ja tehdä se höyryvoimalla vaikka 4 muusikon lauluntekoon keskittynyt sähkökitarabändi sitä ollaan olevinaan.

        Tilannehan oli että heillä, biiklesseillä siis, oli varsin hyvä runo jossa on eräitä näkökohtia jotka ovat enempi tai vähempi universaaleja, siis semmottia kuin jokseenkin jokainen ihmisistä, paitsi ehkä eräät avohoidossa olevat klasarimusiikkifriikit joutuu käymään läpi jossain vaiheessa elämäänsä, siis sitä kuinka hyvätkin ystävyydet jotkut säilyvät mutta toiset haipuvat jonnekkin joskus jopa ilman mitään syytä tai joskus koska kuolema ystävät toisistaan erottaa, ja kuinka jotkut lapsuuden tai nuoruuden tärkeät paikat katoavat kokonaan tai muuttuvat ihan muuksi kuin mitä ne silloin joskus olivat.

        Niinpä mutta miksi sanoa tai ilmaista jotain oleellista noista aiheista 2 minutissa 26 sekunnissa kun siihen sanomiseen ja ilmaisuun voisi käyttää 1 tunti 45 minuuttia 20 sekunttia kuten vaikkapa herra Mahler ehkä olisi tehnyt.

        ja miksi tehdä se 4 tai 5 muusikon voimin kun ihan hyvin voitaisiin rahdata paikalle 120 hengen sinfoniaorkesteri ja hemmetisti vielä kuorolaisiakin.

        Toisaalta miksihän Mahler ei sitten tuota alussa mainittua aihetta käsittelevää runoa ensin itse kirjoittanut ja sitten säveltänyt kun oli niin kosminen ja poppareihin verrattuna niin ylivertainen? Niin, jos Mahler olisi niin tehnyt niin beaklesit varmaan olisi jättänyt tuonkin kevyen popin tekemättä ja niin mailma tai ainakin red-meanesien stalinismi olisi melkein pelastunut.

        Toisaalta ettei vaan ole että jos käymme läpi Mahlerin laulujen tai sinfonioitten teemoja niin sieltä löytyy eräitä paljon hötöisempia kuin mitä kevyttä poppia olevan In my lifen pääteema on. Toki voi olla niinkin että ehkä sieltä Mahlerin tekosista löytyy yhtä hyviä tai jopa parempia teemoja, kuin mitä In my lifessä on, jolloin palaamme alussa esitettyyn kysymykseen miksi käyttää johonkin 1.45.20 sensijaan että olellinen voidaan tuoda esiin 0.2.26:ssä.

        Tai toisaalta miksi tässä Mahlerista joristaan, kun onhan meillä klasarissa tämä oopperaksi kutsuttu jokin. Siis jospa joku oopperasäveltäjä olisi aikoinaan ennen biiklesiä tehnyt just samanlaisen laulun kun mitä In my life, joka sitten käytännössä tarkoittaisi että sinun on ensin kuunneltava 2,5 tuntia hemmetinmoisia melodiattomia jollotuksia ennenkuin joku lihava nainen muinaisessa sotisovassa ja sarvikypärässä ja kilpi ja keihäs kädessä kailottaa korkealta ja kovaa tuon sinänsä niin melodialtaan kuin sanoiltaan oikein viehättävän ja luultavasti ikuisuuksia elävän laulun.

        Tuommoisiahan valtaosa oopperoista tapaa olla että ensin 2,5 tuntia kärsimystä että saa kuulla sen hitti-oopperan ainoan ihka aidosti hyvän laulun. Ja hittioppera se ooppera on juuri ja nimenomaa siksi että kun siinä sentään on se yksi ihka hyvä laulu.

        Niin juuri, tämän takia ei oopperaa jaksakaan levyltä kuunnella. Oopperaesitys itsessään tietysti voi olla näkemisen ja kuulemisen arvoinen.
        Mutta itse aiheeseen, mielestäni tämä In my life on Lennon-McCartneyn sävellys, ei ole mitään väliä pohtia, kumman enemmän, koska he itse ovat tekijän näin ilmaisseet.


    • Anonyymi

      Myös 'Every Little Thing' on mysteerinen hieman, ehkä kuitenkin yhteistyötä L-M välillä.

    • Anonyymi

      Kyllä se on molempien yhteistyönä syntynyt kappale.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

      Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      23
      2463
    2. Kerro kaivattusi

      Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      53
      1753
    3. Saako kantaa asetta

      Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup
      Ähtäri
      11
      1064
    4. Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.

      Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu
      Maailman menoa
      295
      1022
    5. Toinen toista

      Hyvää sunnuntai huomenta susi rinssiltä 🤴🏼☕❄️⚜️❤️
      Ikävä
      259
      982
    6. Mikään ei ole ikuista

      Hyvää huomenta. ☕ Susi ulvoo yksin ja tyhjyys kutsuu luokseen.⚜️❄️❤️🥱
      Ikävä
      146
      893
    7. Rakastan sua

      Tiedäthän sen ❤️😢
      Ikävä
      56
      854
    8. Mies mitä ajattelet naisista?

      Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.
      Ikävä
      110
      759
    9. Onko sulla mua enää yhtään ikävä

      Etkö halua enää yrittääkään?
      Ikävä
      46
      745
    10. Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?

      Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua
      Tuusniemi
      8
      728
    Aihe