Sipilän Juha

Kun Juha Sipilä otti aikoinaan Kepu-laivan ohjatakseen, kepulaiset olivat suoranaisessa hurmoksessa. He uskoivat, että nyt Kepu lähteen aivan ennenkokemattomaan nousuun. Sipilää alettiin pitää erehtymättömänä. Muistan hyvin sen, kun Sipilä valitsi SSS-hallituksen ennen muita vaihtoehtoja kuin itsestäänselvyytenä. Huomasin silloin vain yhden ainoa kriittisen kepulaisen ja hän oli Keskustanuorten silloinen varapuheenjohtaja Katja Asikainen. Hän kritisoi Sipilän hallitusvalintaa sekä epäalkiolaista politiikkaa. Asikaisen mielestä demarit olisi ollut Kepulle paljon luontaisempi valinta hallituskumppaniksi.

https://www.suomenmaa.fi/uutiset/keskustanuorten-asikainen-nykykeskusta-kaukana-alkiosta-6.71.11182.9a4e4af596

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000002829167.html

Tämä nuori kepulainen oli mielipiteineen silloin vuonna 2015 ypöyksin Kepussa. Ihme jos häntä ei syytettu Kepun sisällä Jumalanpilkasta. Jälkiviisaana voi sanoa, että koko Kepukansan olisi Sipilän käkkäröiden ja vatulointien sijasta kannattanut laittaa seinätaulukseen tämän nuoren kepuneidon mielipidekirjoituksen. Ehkäpä Kepun kannatus olisi nyt siinä tapauksessa edelleen yli 20 prosentin.

Kiitos kuitenkin Sipilän Juhalle ja häntä palvoneelle kepukansalle. Saitte Kepun kannatuksen yhdessä humauksessa tippumaan sille tasolle, mihin olen itse sen uskonut kuuluvankin. Ehkä siinä on vielä viitisen prosenttia ilmaa, mutta kyllä nekin ilmat saadaan puhallettua, kun muistatte valita Kulmunin tai Kaikkosen Sipilän työn jatkajaksi.

34

80

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuskin hurmos alkoi sentään jo vuonna 2012, kun Sipilä valittiin keskustan puheenjohtajaksi. Olihan silloin puheenjohtajakandidaattejakin enemmän kuin yksi. Eduskuntavaalien 2015 alla tilanne oli toki toinen.

      Muistaakseni eduskuntavaalien jälkeen hallituskumppanien valintaa pohdittiin puolue-elimissä kriittisesti yleisemminkin. Mikä lie puoluehallitus niistä lopulta päätti, mutta Sipilän esittämällä pohjalla se päätti kuitenkin edetä.

      • Anonyymi

        Puoluevaltuustohan oli erilaisessa näkemyksessä siitä, millaista hallituspohjaa Sipilän olisi pitänyt lähteä muodostamaan. Ja siksi on jälkeenpäin nähty, että Sipilä käveli valinnassaan puoluevaltuuston yli.

        Olen samaa mieltä Mielipidepankin kanssa siitä, että jos tuota keskustanuori Asikaisen näkemystä olisi tuotu esille puolueelle ja varsinkin julkisuuteen, niin Keskustan tilanne olisi todennäköisesti huomattavasti parempi kuin nyt. Ehkäpä siinä on tulevaisuudessa varteenotettava vaihtoehto Keskustan puheenjohtajaksi siitä syystä, että näyttää olevan niitä harvoja, jotka aidosti seisovat keskusta-aateen takana. Vaikuttaa siis suoraselkäiseltä naiselta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Puoluevaltuustohan oli erilaisessa näkemyksessä siitä, millaista hallituspohjaa Sipilän olisi pitänyt lähteä muodostamaan. Ja siksi on jälkeenpäin nähty, että Sipilä käveli valinnassaan puoluevaltuuston yli.

        Olen samaa mieltä Mielipidepankin kanssa siitä, että jos tuota keskustanuori Asikaisen näkemystä olisi tuotu esille puolueelle ja varsinkin julkisuuteen, niin Keskustan tilanne olisi todennäköisesti huomattavasti parempi kuin nyt. Ehkäpä siinä on tulevaisuudessa varteenotettava vaihtoehto Keskustan puheenjohtajaksi siitä syystä, että näyttää olevan niitä harvoja, jotka aidosti seisovat keskusta-aateen takana. Vaikuttaa siis suoraselkäiseltä naiselta.

        On mahdotonta arvioida, mikä keskustan kannatus olisi ollut viime kevään vaaleissa, mikäli se olisi neljä vuotta aiemmin päätynyt punamultaan. Maailman talouspoliittinen tilanne olisi toki muuttunut saman verran, mutta emme tiedä edes, mitä puolueita keskustalla ja demareilla oli ollut kumppaneinaan. Mikäli kolmantena osapuolena olisivat olleet perussuomalaiset, olisivatko he hajonneet kesken hallituskauden kahdeksi eri puolueeksi, joista toinen olisi korvannut toisen. Vihreiden paikkamäärä persujen vaihtoehtona ei olisi riittänyt enemmistöhallitukseen, vaan mukaan olisi pitänyt ottaa myös "takiaisia". Emme pysty arvioimaan edes sitä, kuinka paljon kokoomus olisi kyennyt nostamaan kannatustaan räksytyksellään.


      • Anonyymi
        Pystyyn_kuollut kirjoitti:

        On mahdotonta arvioida, mikä keskustan kannatus olisi ollut viime kevään vaaleissa, mikäli se olisi neljä vuotta aiemmin päätynyt punamultaan. Maailman talouspoliittinen tilanne olisi toki muuttunut saman verran, mutta emme tiedä edes, mitä puolueita keskustalla ja demareilla oli ollut kumppaneinaan. Mikäli kolmantena osapuolena olisivat olleet perussuomalaiset, olisivatko he hajonneet kesken hallituskauden kahdeksi eri puolueeksi, joista toinen olisi korvannut toisen. Vihreiden paikkamäärä persujen vaihtoehtona ei olisi riittänyt enemmistöhallitukseen, vaan mukaan olisi pitänyt ottaa myös "takiaisia". Emme pysty arvioimaan edes sitä, kuinka paljon kokoomus olisi kyennyt nostamaan kannatustaan räksytyksellään.

        Perustin näkemykseni sille odotusarvolle, että jos puolueessa olisi nähty jo silloin tämän nuoren neidin mielipidekirjoituksen arvo, niin puolue olisi saattanut kyseenalaistaa enemmän sitä poliittista käännöstä, kun puhutaan Sipilän vieneen Keskustan Kokoomustakin oikeammalle.

        Muutenkin on ollut aika erikoista tämä aika, minkä Sipilä on ollut Keskustan puheenjohtajana. Kun puolue vakuuttaa kaikissa käänteissä puolustavansa demokratiaa ja mainostaa itseään puolueena, jossa puolueen jäsenet päättävät puolueen asioista, niin kuinka keskustalaiset ovat sulattaneet Sipilän varsin autoritäärisen johtamisen? Häntähän moitittiin puolueen sisältäkäsinkin siitä, kuinka hän ei kuunnellut muiden mielipiteitä ja näkemyksiä tarpeeksi. Ja tämä näkyi kyllä myös pääministerin toimissaankin. Onko siis ihme, että Keskustaan on lyöpynyt vahva Sipilä-leima, joka ei kovin helpolla lähde pois?


      • Anonyymi
        Pystyyn_kuollut kirjoitti:

        On mahdotonta arvioida, mikä keskustan kannatus olisi ollut viime kevään vaaleissa, mikäli se olisi neljä vuotta aiemmin päätynyt punamultaan. Maailman talouspoliittinen tilanne olisi toki muuttunut saman verran, mutta emme tiedä edes, mitä puolueita keskustalla ja demareilla oli ollut kumppaneinaan. Mikäli kolmantena osapuolena olisivat olleet perussuomalaiset, olisivatko he hajonneet kesken hallituskauden kahdeksi eri puolueeksi, joista toinen olisi korvannut toisen. Vihreiden paikkamäärä persujen vaihtoehtona ei olisi riittänyt enemmistöhallitukseen, vaan mukaan olisi pitänyt ottaa myös "takiaisia". Emme pysty arvioimaan edes sitä, kuinka paljon kokoomus olisi kyennyt nostamaan kannatustaan räksytyksellään.

        Sipilähänpetti kaikki vaalilupauksensa.
        Jos olen väärässä kerro minkä piti niin tarjoon etelänmatkan.sulle

        Ttyllisyyden nosto eikäykoska valtion verotuotto eiole noussut vasn tämäkin uutinen kepulointia.

        Kepu petää aina demarit vaan joskus


        tukijullikka tietää


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sipilähänpetti kaikki vaalilupauksensa.
        Jos olen väärässä kerro minkä piti niin tarjoon etelänmatkan.sulle

        Ttyllisyyden nosto eikäykoska valtion verotuotto eiole noussut vasn tämäkin uutinen kepulointia.

        Kepu petää aina demarit vaan joskus


        tukijullikka tietää

        Otin kantaa vain niihin hallitusvaihtoehtoihin, jotka kepulla vaalivoittajana oli. Päivänselväähän on, että kaikki hallituspuolueet, vaalivoittaja mukaan luettuna, joutuvat luopumaan osasta "vaalilupauksistaan". Sano kuitenkin yksikin näistä lupauksista, jotka kepu petti heti alkumetreillä.


    • Hurmos ei alkanut vielä 2012 vaan vasta sen jälkeisissä vaaleissa, missä Kepu palautti itselleen suurimman puolueen aseman. Toki oli niin, että osa muistakin kuin kepulaisista piti silloin Sipilää poikkeuksellisen hyvänä kepulaisena. Sipilän taitavuus oli siinä, että hän osasi tuossa vaiheessa vielä peittää todellisen karvansa. Ei Sipilä toki mikään sellainen takinkääntäjä ollut kuin Timo Soini, mutta Sipilä osasi olla vielä vaaleissa vaiti siitä, mitä tuleman pitää. Politiikan suunta oli sitten yllätys suurelle joukolle kansalaisia ja tämän nuoren kepulaisen mielipidekirjoitus kuvastaa hyvin juuri sitä.

      • Anonyymi

        "Sipilän taitavuus oli siinä, että hän osasi tuossa vaiheessa vielä peittää todellisen karvansa."

        Koko "uransa" ja keskustan vaalivoiton koplaaminen perustui lestatyyliseen valehteluun, kuten muun muassa opiskelijat saivat heti vaalien jälkeen karvaasti kokea...

        Pääminiesteriytensä myötä Sipilästä tuli Suomen vihatuin lesta.


      • Keskustan kannatushan ei romahtanut sen suuremmin maahanmuuttoaallon kuin kiky-sopimuksenkaan seurauksena, vaan vasta alkuvuodesta 2017, kun Sipilän pää ja harkinta petti ns. Yle-keississä. Yhtä pahasti se olisi voinut pettää hallituskumppaneista riippumatta.


      • Pystyyn_kuollut kirjoitti:

        Keskustan kannatushan ei romahtanut sen suuremmin maahanmuuttoaallon kuin kiky-sopimuksenkaan seurauksena, vaan vasta alkuvuodesta 2017, kun Sipilän pää ja harkinta petti ns. Yle-keississä. Yhtä pahasti se olisi voinut pettää hallituskumppaneista riippumatta.

        Kannatus ei romahtanut heti. Sitä selitettäessä on syytä tuntea jonkun verran ihmismielen psykologiaa. Ihmisen on vaikea myöntää kovin nopeasti, että hän tehnyt virheen ja ollut hölmö kannattaessaan vaaleissa Sipilää. Mitta tuli täyteen vasta monen vastoinkäymisen jälkeen. Ihan kaikilla ei vieläkään. He ovat fanaattisia Sipilä-faneja, jotka menevät vaikka rotkoon Sipiän perässä.

        Perusta kannatuksen laskun alulle oli kuitenkin kiky-sopimus, jota kukaan ei pitänyt huonona tavoitteidensa osalta. Keinot olivat väärät ja juuri siihen tämä Kepun Asikainen on kiinnittänyt huomiota. Maksumiehiksi pantiin ensimmäisenä kaikkein köyhimmät ja esimerkiksi julkisella sektorilla työskentelevät, joista suuri osa on naisia. Sipilä kertoi, että suurituloiset voivat halutessaan osallistua talkoisiin vapaaehtoisesti ja maatalousyrittäjiltä hän ei halunnut minkäänlaista osallistumista. Sitten tähän päälle alkoi kasaantua kaikenlaisia epäonnistumisia kuten taksiuudistus ja soten täysfloppi. Suuri demokratiaan liittyvä moka oli tynkäpersujen pito hallituksessa. Kansa sanoikin tästä sitten vaaleissa haisevan vastalauseensa ja Soinin porukka jäi kokonaan ilman kansanedustajia. Menettely kertoi siitä, ettei Sipilä piitannut demokratian pelisäännöistäkään.


      • Anonyymi
        Mielipidepankki kirjoitti:

        Kannatus ei romahtanut heti. Sitä selitettäessä on syytä tuntea jonkun verran ihmismielen psykologiaa. Ihmisen on vaikea myöntää kovin nopeasti, että hän tehnyt virheen ja ollut hölmö kannattaessaan vaaleissa Sipilää. Mitta tuli täyteen vasta monen vastoinkäymisen jälkeen. Ihan kaikilla ei vieläkään. He ovat fanaattisia Sipilä-faneja, jotka menevät vaikka rotkoon Sipiän perässä.

        Perusta kannatuksen laskun alulle oli kuitenkin kiky-sopimus, jota kukaan ei pitänyt huonona tavoitteidensa osalta. Keinot olivat väärät ja juuri siihen tämä Kepun Asikainen on kiinnittänyt huomiota. Maksumiehiksi pantiin ensimmäisenä kaikkein köyhimmät ja esimerkiksi julkisella sektorilla työskentelevät, joista suuri osa on naisia. Sipilä kertoi, että suurituloiset voivat halutessaan osallistua talkoisiin vapaaehtoisesti ja maatalousyrittäjiltä hän ei halunnut minkäänlaista osallistumista. Sitten tähän päälle alkoi kasaantua kaikenlaisia epäonnistumisia kuten taksiuudistus ja soten täysfloppi. Suuri demokratiaan liittyvä moka oli tynkäpersujen pito hallituksessa. Kansa sanoikin tästä sitten vaaleissa haisevan vastalauseensa ja Soinin porukka jäi kokonaan ilman kansanedustajia. Menettely kertoi siitä, ettei Sipilä piitannut demokratian pelisäännöistäkään.

        Sitä ihmettelen ettei Sipilää heivattu edellisessä puoluekokouksessa jo ulos vaikka kaikki tiesivät että hukka perii Juhan johdolla. Tämä on käsittämätöntä. Roikutaan väkisin pohjaan menevässä ankkurissa roikkuen. Odotettiinko jotain käsittämätöntä ihmettä ja naiivisti uskottiin ettei gallupit näytä totta. No, typeryydestä sakotetaan ja kepu on nyt Sipilän toimesta ajettu selvitystilaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä ihmettelen ettei Sipilää heivattu edellisessä puoluekokouksessa jo ulos vaikka kaikki tiesivät että hukka perii Juhan johdolla. Tämä on käsittämätöntä. Roikutaan väkisin pohjaan menevässä ankkurissa roikkuen. Odotettiinko jotain käsittämätöntä ihmettä ja naiivisti uskottiin ettei gallupit näytä totta. No, typeryydestä sakotetaan ja kepu on nyt Sipilän toimesta ajettu selvitystilaan.

        Sikälikin on perin kummallista, kun nämä puheenjohtajaehdokkaat puolustelevat kovasti Sipilää ja hänen hallitustoimiaan, niin uuden puheenjohtajan tehtävänä olisi luotsata puolue selvemmille vesille. Ei se päitä silittelemällä tapahdu. Tuntuu siis siltä, että kun keskustalaiset kertoivat keväällä, että puolue tulee tekemään tarkan analyysin siitä, mikä tai missä meni pieleen, niin rohkeutta totuuden tunnustamiselle ei tunnu löytyvän ei sitten millään. Kyllähän se niin on, että Keskusta juuri nimenomaan kärsii siitä, että puolue henkilöityi Sipilään. Ja niin kauan kuin Sipilä pyörii kuvioissa, niin kauan Keskusta kantaa leimaa mukanaan kuin betonisaappaissa kulkien.

        Eikö Sipilä itse älyä tätä vai onko oikeasti niin, että valta on juovuttanut? Eli pitää olla valmiina nykimään naruista jos "(oma) tarve vaatii". Tulevatko äänestäjät peräänkuuluttamaan Sipilä-vapaata Keskustaa?


      • Anonyymi
        Pystyyn_kuollut kirjoitti:

        Keskustan kannatushan ei romahtanut sen suuremmin maahanmuuttoaallon kuin kiky-sopimuksenkaan seurauksena, vaan vasta alkuvuodesta 2017, kun Sipilän pää ja harkinta petti ns. Yle-keississä. Yhtä pahasti se olisi voinut pettää hallituskumppaneista riippumatta.

        Sipilän lupaukset ja valheet
        Siitä alkaa suomen matka tuhoon

        Tulijullikka
        Tietää


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Moni demari on katkera, kun heidän johdossa on petosmies.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Jäi miettimään jutun ohessa näkyvää kuvaa? Onko siinä naisen vain hevosenperseen kuva?

    • Anonyymi

      Juha Sipilä?Mikä mies?
      Kyllä varmaan olen joskus kuullut tämän nimen.

    • Anonyymi

      Laittaako LestaMafia pian Sipilälle betonipainot jalkaan ja pistää tolliskon tutustumaan perinpohjaisesti ja syvällisesti kalojen elämään.

    • Anonyymi

      Kaikkonen viisi kuukautta linnaa rakenteellisesta korruptiosta ei ole ainoa korruptiokeisari Rinteen hallituksessa https://www.suomenuutiset.fi/avoin-kirje-oikeusvaltioperiaatteesta-putkonen-kirjoittaa-rinteelle-tuppuraiselle/

      Kepun puheenjohtaja Juha Sipilä keräsi aikoinaan kymmeniä miljoonia euroja haja-asutusalueen jätevesiasetuksella luoduilla pakkomyyntimarkkinoilla. Hyvä veli – verkosto jatkaa edelleen rahastusta ”paskalain” varjolla Ympäristöministeriön myötävaikutuksella.

      Kepulaisen Mauri Pekkarisen lähipiirilleen kanavoimat sadat miljoonat monopolivoittojen muodossa tuulivoiman syöttötariffien myötävaikutuksella näyttävät hyvin suunnitellulta. Tänäkin päivänä

    • Anonyymi

      Se kaikki mitä Suomessa tapahtui Sipilän hallituksen aikana on todella surullsita Suomen historiaa Suomen ja suomalaisten kannalta. Johonkin tilastoon saatiin joku luku työllisyyden parantumisesta, kuitenkin taloussanomat uutisoi että Sipilän hallituksen aikana kokopäivätyö eli se työ millä ihmiset elää väheni. Sipilän hallituksen aikana kansalta "ryöstettiin" todella paljon säästöjen nimissä kun oli nousukausi. Kelan johtaja kertoi että Sipilän hallituksen toimien vuoksi aktiivimallineen ja kikyineen kuten monien muiden toimien ansiosta Kelan asiakkaat lisääntyi räjähdysmäisesti.
      Työssä käyvät, työttömät,sairaat,lapsiperheet ja käytännössä kaikki olivat säästöjen piirissä, ketä kirpaisi enemmän ketä vähemmän ja kellä se tuntui enemmän kellä vähemmän. Tosilla oli varaa toisilla ei. esimerkiksi lääkeiden oma vastuu kirpaisi monia raskaasti, kuten tietysti kaikki muukin.
      Nousukautena tehtiin nuo kaikki Suomen lähihistorian suurimmat säästöt jonka kansa maksoi, kuitenkin silti Sipilän hallitus otti miljardeja lisää valtionvelkaa. Mihin tuo kaikki raha meni, siitä ei julkisuudessa koskaan suoraan mainita vaikka tiedetään mille tahoille se tili tuli. Esimerkiksi Sipilän omista henkilökohtaisista asioista suurin osa medioista jostain syystä vaikenee. Googlettamalla "sipilän rahat" jotain selviää.
      Näkyy olevan tahoja jotka tätä kaikkea ihannoi. Tai voihan olla etteivät oikeasti ymmärrä, mikä kyllä paistaakin monen kirjoittajan kirjoituksissa.

      • Anonyymi

        Eikös Kauko Juhantalo joutunut ministerinä valtakunnanoikeuteen jo pelkästään siitä että yritti koplata omat henkilökohtaiset asiat ja valtion asiat samoihin päätöksiin. Tosin tuokaan ei vaikuttanut Keskustaa äänestäviin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös Kauko Juhantalo joutunut ministerinä valtakunnanoikeuteen jo pelkästään siitä että yritti koplata omat henkilökohtaiset asiat ja valtion asiat samoihin päätöksiin. Tosin tuokaan ei vaikuttanut Keskustaa äänestäviin.

        Käsittämättömän kritiikittömiä omien johtajiensa rikoksiin ja toilailuihin useat kepu äänestäjät kyllä on. Sinisin silmin ja silmälapuilla varustettuja lampaita taitaa moni kepulainen olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös Kauko Juhantalo joutunut ministerinä valtakunnanoikeuteen jo pelkästään siitä että yritti koplata omat henkilökohtaiset asiat ja valtion asiat samoihin päätöksiin. Tosin tuokaan ei vaikuttanut Keskustaa äänestäviin.

        omahyväkö kepujohtajia hallitsee


    • Anonyymi

      Sipilä ja Berner muodostivat yhdessä Suomen halitushistorian suurimman roistoparin. he yhdessä yrittivät mm. kaapata kieron ja salatun prosessin avulla Suomen tieverkot itselleen ja kerätä niillä miljardeja rahaa omiin ja muutamien kavereidensa lompsiin. Molemmat olivat patologisia ja keinoja kaihtamattomia rositoja. jotka eivät välittäneet hitustakaan demokratiasta tai kansalaisten oikeuksista. Sipilä koko ajan paskoi mm. perustuslain päälle. Sipilän virheet(muslukutsu) saatavat olla seuraavan sodan syitä. Niin kammottavista ja fataaleista mokista on kyse.

      • Anonyymi

        Taitaa viime hallituksen jäljiltä olla paljonkin tutkittavaa.


    • Anonyymi

      kaffeen paikka

    • Anonyymi

      laiva

      muuttui sukellusveneeksi välimerelle

    • Anonyymi

      35000 sotilaskarkurin maahan kutsuminen vie puolueen kuin puolueen täystuhoon.

      • Anonyymi

        Mitäs tuosta turhasta puolueesta. Mutta kun heidän toimet vie Suomen täystuhoon.


      • Anonyymi

        Varsinkin kun se tehdään lestatyylisesti valehdellen etukäteen majoitusta tarjoten...


    • Anonyymi

      140000 ihmistä lähtee töihin, joukossa iso osa taksinkuljettajia/yrittäjiä.

      Makaisivat kotona ilman Annen ja Juhan saumatonta yhteistyötä.

    • Anonyymi

      Vai niin.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1489
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      583
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      514
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      472
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe