Ohjelmoitava termostaatti sähköpatteriin?

Anonyymi

Onko kukaan kytkenyt ohjelmoitavaa termostaattia sähköpatteriin?

Ajatus olisi että autotallin patteriin laittaisin tuollaisen ohjelmoitavan termostaatin.

Se voisi arkipäivinä pitää lämmöt jossain 10 asteen hujakoilla ja nostaa lämpöä viikonlopun ajaksi, jolloin tallissa tulee oltua.

Nyt lämmityspatteri (kiinteä seinäpatteri, pistorasia kytkennällä) on omalla termostaatilla talvisin sen 21-22 astetta kokoa ajan.

Ohjelmoitavalla termostaatilla hakisin mukavuutta ja sähkön (rahan) säästöä.

Noissa termostaateissahan on virta kytkentä ja paikat esim.lattialämmityksen kaapeleille (load)???

Osaako kukaan neuvoa, antaa ohjetta tai omia ajatuksia...

12

633

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

On myös saatavana ohjelmoitavalla termostaatilla varustettuja sähköpattereita. minulla on kahdessa makuuhuoneeessa sellaiset. Siihen voi säätää viikko-ohjelman, jolloin sunnuntaina tai perjantai-sunnuntaina on eri lämpötila. Ongelmana on se, että toinen patteri unohtaa kesäaikana ohjelmat, se pitää joka syksy ohjelmoida uudestaan.

• Anonyymi

Siis nykyinen patteri on pistorasialiitännällä?

Laitat sen patterin ja pistorasian väliin viikkokellokytkimen, millä ohjaat käytönajan lämmityksen päälle. Patterin termostaatti on tietenkin säädettynä 22 asteeseen.

Poissaoloaikaa varten hommaat erillisen ns. pakkasvahdin. 400-500 wattisen luulisi tähän riittävän ja hintahan näillä on päätä huimaava pari kymppiä.

Pakkasvahti on koko ajan päällä ja termostaatti säädettynä 10 asteeseen.

Projektin kokonaiskustannus luokkaa 50 €. Taitaa se ohjelmoitava termostaatti asennuksineen (pari tuntia sähkömiehen työaikaa) tulla useamman satkun kalliimmaksi.

• Anonyymi

UP UP

Osaako kukaan vastata alkuperäiseen kysymykseen, itse miettinyt samaa,,, Raha ei este, vaikka hiukan maksaisi :)

• Anonyymi

Tämä kysymys olisi minullekin ajankohtainen. Onko löytynyt ratkaisua?

• Anonyymi

Autotallin lämpötilan on syytä olla alle 20 astetta vaikka siellä oltaisiin jossain hommissa. Meillä ei talossakaan ole yli kahtakymppiä.

• Anonyymi

Tämä voisi olla ratkaisu
      Pistorasia termostaatti AC209 WiFi Smart

• Anonyymi
    • Anonyymi

Näitä on erilaisia vaikka kuinka paljon. Voit hommata vaikka verkkooliitettavän ohjelmoitavan pistorasian, kellokytkin pistorasian tai sitten älykkään sähköpatterin. Enstolla on ainakin kiinteästi asennettavia ja ihmittelisin jos ei ole muilla. Kiinteästi asennettavaanki voi laittaa pistotulpan.

Summasummarun vaihtoehtoja on vaikka kuinka paljon.

• Anonyymi

No eipä ole. Kerro vaikkapa 5 kpl, joissa voi ohjelmoida jokaiselle viikon päivälle oma jakso.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No eipä ole. Kerro vaikkapa 5 kpl, joissa voi ohjelmoida jokaiselle viikon päivälle oma jakso.

Pistorasiaan tulevia löytyy sellainen säkillinen, ettei jaksa edes aloittaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pistorasiaan tulevia löytyy sellainen säkillinen, ettei jaksa edes aloittaa.

Nykyään kaikissa uusissa sähköpatteissa on "älypäätermostaatti", johon saa ohjelmoitua viikkoaikataulun. Oli moiselle tarvetta tai ei. Mistä johtuen satasella ei enää patteria saa...

Luonnollisesti näissä on myös etäohjaus, joko kännykkäapilla ja BT -yhteydellä (jolloin "etäohjaus" tarkoittaa ohjausta max 5 m etäisyydeltä) tai valmistajakohtaisella keskittimellä (hinnat alk. 300 €), joka ehkä sitten saa nettiin Wifillä tms.

Luonnollisesti jollain 300+ € kappalehinnalla ei vielä voi paristovarmennusta odottaa, joten 1 s sähkökatkokin nollaa sähköpatterin kellon ja aikaohjelmat. Kuulemma osa ulkomaan tuotteista jopa kytketyy pois päältä ja pitää siis käydä käsin kytkemässä takaisin päälle joka sähkökatkon tai pikajälleenkytkennän jälkeen, mikä on äärimmäisen kätevää etenkin kesämökkien tapauksessa. Tai sähkölämmitteisessä OK-talossa, kun asukkaat lomareissulla ulkomailla...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En viitsi linkata kuin yhden, jonka nostin esimerkkinäkin esille. Googlellakin löyty heti ekana:

https://www.legrand.fi/fi/tuotteet/lammitin-kiintea-taso5-bt-550w-k-40x80-taso5-bt?category_id=15291

Jälkeen päin tulleisiin viesteihin yhdyn myös, sillä poikkeuksella, että tässä on ainaki patteri varmennus kelloa varten. Asetuksethan jää muistiin, mutta kello vaatii patterin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      38
      4629
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3195
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      271
      2361
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2237
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      165
      2079
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1661
    8. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1632
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1289
    Aihe