Mietteitä profetoimisesta

Näin puolukka aikaa odotellessa mietteitä profetoimisesta. Kun profetoimisessa tulee ilmi johdatusta, lohdutusta on kaikki oikein. Kun sen pohjalta joku pelastuu, paranee, kokee Pyhän Hengen kasteen, kaikki on hyvin. Aika usein olen kuullut saarnan jälkeen profetian, jossa saarnan pääkohdat toistetaan. Käytetään samoja raamatun jakeita, samoja lauseita, samoja sanamuotoja. Ei niin tarpeen. Todella harvoin joku profetoi tulevia tapahtumia Suomessa. Ja vielä sellaisia, jotka käyvät toteen. Yhden sellaisen olen kuullut. Nokia Mission tilaisuudessa paikkakunnalla X 5.2003 nainen profetoi Konginkangaan rekan ja linja-auton kolarin. Profetiassa itse kolari, paikkakunta menivät oikein. Onnettomuus tapahtui puoli vuotta myöhemmin kuin profetiassa sanottiin. Tällaisia profetioita kuulee todella harvoin. Niinkin on tapahtunut pitkän uskossa olo aikana. Työntekijä on tuonut esiin 15 profetiaa kokouksessa. Silti samassa kokousessa uskovia on täyttynyt Pyhällä Hengellä. Onpa sekin koettu. Åsikter, mielipiteitä, kärä vänner.

13

67

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jumala ei profetoi turhia, että profetoiva sen kautta olisi joku suuri tietäjä. Jumalan profetiattunnistaa siitä, että ovat aina hyödyllisiä hengelliselle elämälle. Mitä hyötyä on tietää, että huomenna tulee kolari nelostiellä?

      • Voi ollakin hyötyä. Totiset rukoilijat ehtivät sitä ennen rukoilla. Jospa joku tai jotkut tulisivat sitä ennen uskoon. Kyllä Jumala aina joskus ilmoittaa minulle tavalliselle riviuskovalle asioita etukäteen. Esim. kun lapset ovat jättäneet talvella tielle potkukelkan, Mika Myllylän kuoleman, jos hirviä tai peuroja on tiellä tai on tulossa tielle. Jag tror så här.


    • Anonyymi

      Tietäjähenget ovat niiden takana.

    • Anonyymi

      >>Nokia Mission tilaisuudessa paikkakunnalla X 5.2003 nainen profetoi Konginkangaan rekan ja linja-auton kolarin. Profetiassa itse kolari, paikkakunta menivät oikein. <<

      5 Moos 13:1 "Teidän keskuuteenne saattaa ilmestyä profeetta tai unennäkijä, joka lupaa tehdä ihmeen tai tunnusteon
      2 ja joka näin koettaa taivuttaa teidät palvelemaan vieraita ja teille outoja jumalia.
      3 Älkää kuunnelko sellaisen profeetan tai unennäkijän sanoja, vaikka hänen lupaamansa ihme tapahtuisikin. Herra, teidän Jumalanne, koettelee teitä näin saadakseen tietää, rakastatteko häntä koko sydämestänne ja koko sielustanne.

      1 Kor 14:32 Profeetat pystyvät hallitsemaan henkilahjojaan,
      33 sillä Jumala ei ole epäjärjestyksen vaan rauhan Jumala. Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa,
      34 naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.
      35 Jos he tahtovat tietoa jostakin, heidän on kysyttävä sitä kotona omalta mieheltään, sillä naisen on sopimatonta puhua seurakunnan kokouksessa.
      36 Teidänkö luotanne Jumalan sana on lähtenyt liikkeelle? Tai onko se tullut pelkästään teidän luoksenne?

      1 Tim 2:11 Naisen tulee kuunnella opetusta, hiljaa ja kuuliaisena. [1. Kor. 14:35]
      12 Sitä en salli, että nainen opettaa, enkä sitä, että hän hallitsee miestä; hänen on elettävä hiljaisesti.

    • Anonyymi

      Markku Koivoiston profetoimisella ei ole mitään tekemistä raamatullisen profetoimisen kanssa.

    • Anonyymi

      Tilauksesta ei profetiat tule, vaan silloin kun se rakentaa ihmistä tai ihmisiä hengellisesti, tai jotain mullistavaa tapahtuu.Jumalahan on sanonut,että Hän ilmoittaa edeltä tapahtumista. Minulle Hän ilmoitti näyttämällä monia tapahtumia sairaalasta,jossa makasin pahasti sairaana toipumisosaston huoneessa. Nämä näyt tulivat muistini alueelle erittäin vahvoina. Ihmettelin tätä,koska en ole ollut silloin koskaan sairaalassa. 2 kk tämän jälkeen sairastuin lähes kuolettavasti,mutta muistin ,että näkyni tapahtui toipumisosastolla.joten en kuolisi. kun pääsin tehohoidosta,alkoivat aiemmin näkemäni tapahtumat toteutua pienintä yksityiskohtaa myöten.Aloin jo odotella mikä seuraavaksi toteutuisi ja ihmetykseni oli aina suuri kun nämä toteutuivat.Amen

    • Anonyymi

      Raamatussa on kaikki ilmoitus. Profetioissa on liian usein ns. astian makua. Olen ollut yli 40 v. uskossa ja kuullut varmasti satoja profetioita. Ja vain yksi niistä on toteutunut.

      Erityisen varovainen pitää olla henkilökohtaisten profetioiden kanssa. Olen huomannut, kuinka jotkut "profeetat" yrittävät ohjailla niillä ihmisiä.

      Olen kokenut paljon elämässäni Jumalan johdatusta. Ja jos Hänellä on minulle jotain sanottavaa, niin hän ilmoittaa sen kyllä suoraan minulle. Ei siinä tarvita välikappaleita.

      Joskus voi jopa käydä niin, että kun Jumala on johdattamassa tiettyyn suuntaan, niin tulee "profeetta" joka yrittää ohjata toiseen suuntaan. Enkä ole suinkaan ainoa, jolle on näin käynyt.

      En edes kaipaa tietoa tulevista. Minulle riittää tietoisuus, että Jumala on kanssani, tapahtui mitä tahansa.

    • Anonyymi

      Vääriä profeettoja ei tule kuunnella. Raamattu varoittaa heistä. Ja heidät tuntee siitä, että heidän profetiansa eivät toteudu. Tämä on karu totuus.

    • Anonyymi

      Minulla oli neljä läheistä koulukaveria Konginkankaan turmassa, heidän kohtalonsa oli kuolla tuossa turmassa. Yhden heistä kanssa olin istunut pikkupojasta aina lukioon asti samalla luokalla ja kolme muuta olivat ylä-aste/lukioluokkalaisiani ja kavereitani. Jos siis puhutaan ns. profetioista, joissa jonkun pitäisi etukäteen rukoilla tai varoittaa tiettyä väkeä vaarasta, niin eikö Jumala olisi sanonut siitä minulle/kin? Ei todellakaan. En kuullut, tuntenut tai aavistanut mitään ennen tai edes onnettomuuden aikaan - kaikki oli hiljaista. Nyt luen sitten täältä, että Homokoiviston tilaisuudessa nainen olisi "profetoinut" tuosta onnettomuudesta ja että se olisi ollut oikea profetia, koska Konginkankaalla tapahtui myöhemmin onnettomuus. Vähän samaa olisi jos terroristi kertoisi, että hänen väkensä aikoo suurinpiirtein silloin ja silloin aiheuttaa suuronnettomuuden ja ihmiset iloitsisivat asiasta, ikään kuin Jumalan ihmeellisenä puheena tulevaisuudesta ja että täten homokoiviston menon täytyy olla Jumalasta jne. Toisin sanoen uskon, että tuollainen "Jumalan puhe" on todellisuudesta vain Saatanan puhetta ja että hän kyllä puhuu ihmisille tulevaisuudesta, johon hän saa vaikuttaa ja jota hän saa ohjata, erityisesti homokoivistojen kaltaisessa menossa - Jumalan profetioiden kanssa asialla ei ole mitään tekemistä.

      • Anonyymi

        23 koululaista kuoli liilenneonnettomuudessa. Todella se oli heidän kohtalonsa. Ei Jumalan tahto. Ei todellakaan ollut tarkoitus, että paperirullat lähtivät pyörimään. Älä nimittele ketään. Vanhurskas voi langeta, mutta saa armosta nousta jälleen. Daavid ja Batseba, 2 Sam 11. Mooses tappoi egyptiläisen, 2 Moos. 2:12.


    • Anonyymi

      Profetoiminen on taikauskoista hölynpölyä. Ei kai sellaiseen kukaan enää tänä päivänä usko!

    • Anonyymi

      Mielestäni on tärkein lukea raamattua. Siellä on todellista profetiaa tulevasta.
      Eli Jeesus palaa - Kuninkaana, tapahtuu I- ja II ylösnousemus, ts. oikeitten ja vääräin, eli autuaiden osa ja siinä missä. Sellaista profetiaa on tärkein tutkia ja ojentautua.
      Nämä muut ajassa olevat profetiat ovat sitä ja tätä.
      Eli Melleriläisittäin profetoitu- vaikkapa Neuvostoliiton - Suomen valloituksesta tämän sanomalehtisaarnaajan hengessä, ei ole oikeata, ja kuitenkin hän on profetioistaan kuolattu saarnaaja.

      Meiltäkin lähti tuon harhaprofeetan takia Canadaan jo sukua karkuun, kun tuo uhka tuli esiin.
      Siksipä jo vieraan maan mullissa on Suomenkansalainen, arvostettu veli.
      Eli tavallaan harhan takia on sankarihauta vieraissa mullissa.
      Tosin jälkipovi käy tuolla konfferenssissa kesäisin. Heillä olisi totuutta kertoa profetoimisista. Siinä näkyy kuinka vanhurskaskin uskova voi tulla eksytykseksi, kun hyvänpuun hedelmä tarjotaan tarkastettavaksi.

      Eli profetiat eksyttää.

      Siksi se Raamatu tuoma profetia on ennemmin luettavissa ja tutkittavissa.
      Siellä profetoidaan "Elämänkirjasta" - taivaallisesta temppelistä, jossa mallinnettiin tuo Tabernaakkeli, ja mitä se merkitsee jne.

      Eli todellisista profetioista olisi paljon enemmän tutkittavaa, kuin nämä rekka/bussi - profetioiden perään kuolaaminen.
      Jopa helluntalaisuus - Ristin Voitto- profetiakirjat oli suuri harha- Lisley, vai kuka se taas olikaan kirjoittaja. Tuolla Vapaakirkon kirppiksellä oli Ristin Voitto- Aika oy.n painamaa kirjaa kaupan. Eli aivan tulelle tarjottavaksi harha- kun se ajallinen on muka tärkeämpi kuin itse Isokirja, ts. raamattu.

      Jopa Suomen Raamattuopiston opettajapapit totesi aikoinaan, että helluntalaiset tuntevat paremmin nuo profettakirjojen sisällön, kuin raamattua. Jäi vain mieleeni, kun kuljin paljon ohi kyseisen opiston- helluntalaisena. Näin jälkikäteen tarkastettuna - totta oli.
      Eli helluntalaisuuteen, meille jäi "luu" käteen siksi, kun opettajat hakevat merkkejä, kuin aikoinaan Jeesuksen aikana ja josta Jeesus heitä kirjanoppineita ojensi.

      Loppupäätelmä, olemmeko edelleen merkkien hakijoita, mutta jätetään raamattu syrjään. Raamatun prfetiat olisi syvempiä tutkimisen kohteita, kuin sanomalehtipuhujan fanitus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      987
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      744
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe