Harvat ovat kuulleet, että 14.9.2019 voimaan astuva EU:n maksupalveludirektiivi tarkoittaa tunnistautumismuutosten lisäksi pankkisalaisuuden murtumista niin, että ns. kolmannet osapuolet pääsevät asiakkaiden pankkitileille. Näitä 3. osapuolia ovat mm. verkkokauppiaat, jotka verkko-oston yhteydessä pääsevät omilla tunnuksillaan asiakkaan pankkitilille ja voivat sitä myös käyttää. Suomessa Finanssivalvonta on onneksi torjunut sen mahdollisuuden, että myyjä pääsisi tilille asiakkaan oman tunnistautumisen yhteydessä, mutta kyse on joka tapauksessa vaarallisesta heikennyksestä ihmisten tietoturvaan ja oikeussuojaan. Näillä näkymin en aio koskaan itse enää tehdä verkko-ostoksia!
Verkko-ostoksella annat myyjälle oikeuden tunkeutua pankkitilillesi!
Anonyymi
1
76
Vastaukset
- Anonyymi
Suuri osa verkkokaupoista on ulkoistanut koko maksuliikenteen ulkolaisille alihankkijoille ja nämä pääsevät tekemään ihan mitä vain asiakkaiden kaikille pankkitileille. Heitä ei valvo Finanssivalvonta tai mikään muukaan viranomainen missään maassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1411765- 401668
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa631420- 681305
Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei2101167Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi2791113- 701093
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää19968- 74955
Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106898