Harvat ovat kuulleet, että 14.9.2019 voimaan astuva EU:n maksupalveludirektiivi tarkoittaa tunnistautumismuutosten lisäksi pankkisalaisuuden murtumista niin, että ns. kolmannet osapuolet pääsevät asiakkaiden pankkitileille. Näitä 3. osapuolia ovat mm. verkkokauppiaat, jotka verkko-oston yhteydessä pääsevät omilla tunnuksillaan asiakkaan pankkitilille ja voivat sitä myös käyttää. Suomessa Finanssivalvonta on onneksi torjunut sen mahdollisuuden, että myyjä pääsisi tilille asiakkaan oman tunnistautumisen yhteydessä, mutta kyse on joka tapauksessa vaarallisesta heikennyksestä ihmisten tietoturvaan ja oikeussuojaan. Näillä näkymin en aio koskaan itse enää tehdä verkko-ostoksia!
Verkko-ostoksella annat myyjälle oikeuden tunkeutua pankkitilillesi!
Anonyymi
1
94
Vastaukset
- Anonyymi
Suuri osa verkkokaupoista on ulkoistanut koko maksuliikenteen ulkolaisille alihankkijoille ja nämä pääsevät tekemään ihan mitä vain asiakkaiden kaikille pankkitileille. Heitä ei valvo Finanssivalvonta tai mikään muukaan viranomainen missään maassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its4058869Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1723288- 171764
- 771146
- 761068
- 271055
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta641011Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss79985- 55973
- 65920