Mulla on crohnin tauti ja tänään kuulin että erittäin rakas ystävä on kuollut. Vatsa on ollut suht hyvässä kunnossa ja yhtäkkiä parin tunnin itkemisen jälkeen alkoi vesiripuli. Onko kellään kokemusta? Voiko noin iso suru aiheuttaa vesiripulin ihan puskista? Onko odotettavissa, että ripuli helpottuu itsellään?
Crohnin tauti ja yllättävä vesiripuli
2
155
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä se on aiheuttaja pn se mitä suustaan pistää alas.
Itselläni on ollut vuosikausia jo Crohnin tauti ruokatottumuksilla olen sen saanut tasaantumaan ja on nyt hyvällä mallila.
Onlen opetelleut erehdyksien kautta laittamaan sellaista sapuskaa joka ei laita suolistoa sekaisin eikä aiheuta oireita.
Broileri ja kala mm ovat hyvä aineita eivät ns. ei väkeviä vaan helposti sulavia.
En ruskista esim. jauhoja kastikkeeseen vaan jauhot vispaan ruokakerman joukkoon ja esim. käytän lisänä porkkanoiden (kuoritut ja siivutetut ) siis
( tilanteen mukaan) myöskin kastikkeisiin ja maustan soijalla josta saa värin kastikkeeseen tomaattimuskaa oman mielen mukaan..
Etsin kaiksssa ruuanlaitossa kevyempiä vaihtoehtoja ja parempia toimimistapoja.
Olen nyt ollut vuosia jo oireeton (tietysti syön määrätyt lääkkeet) mutta olotila on hyvä eikä oireita ole ja olotila on pysynyt vakaana. - Anonyymi
Ei ole Grönin tautia, mutta syön lääkettä joka on tarkoitettu siihen. Lääke on asacol. Lisäksi ripuliin ohjeena imodium. Vatsan toimintaan agiocur apteekista. Tähystyslääkärin ohje.
Hyvä disätautilääkäri on ihan A ja O.
Lähete hänelle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2464041Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1232317Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575822006- 1411481
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!37940- 77939
Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein127937Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!331860Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8857J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl62780