Tesla ja Nurburgring?

Anonyymi

Miten nopea lienee Tesla radalla? En löytänyt mitään järkevää aikaa Nurburgringille, enkä varsinkaan mihinkään pidempään vetoon.

36 kommenttia

Vastaukset

  • Hienoa kieltä sinulla!!

  • Miksi tuommoinen kiinnostaa?

  • Akut kuumenee kovassa menossa, jossa paljon jarrutuksia ja kiihdytyksiä. Sitten tulee tehorajoitukset akkujen suojelemiseksi ja hädin tuskin pääsee varikolle takaisin. Ei valitettavasti pärjää Nürburgringillä.

  • Sehä oli tesla talvitestissä radalla hitaampi kuin es lexus.
    Tesla 4 veto ja es etuveto ja voimaa teslassa moninkerroin enemmän.
    Että eise aina katso niihin heppoihin tai mistä vetää et onko radalla nopee.

  • Kokeile Teslalla kaverisi kanssa kesälomareissua. Aamulla lähdette Tukholmasta kohti Välimerta, matkalla testaatte 9 kierrosta Nordschleifella.
    Tai ehkä BMW M5, Audi RS6 tms. olisi kätevämpi. Voisitte surkutella Välimeren rannalla bensalaskua, vuorokauden etuajassa.

    • Tosissasiko luulet että M5n omistaja surkuttelee bensalaskua? Saapuu muuten perille Välimeren rannalle puoli vuorokautta Malli 3n ajajaa ennen.


    • Jos on luonteeltaan pihi M5n omistaja...
      Tuolla mainittu 9 kierrosta täysillä Nurburgringillä, kauankohan Tesla tosiaan siihen aikaa käyttäisi? Taitaisi viedä huomattavan paljon vähemmän aikaa, jos ajaisi hiljaa.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Tosissasiko luulet että M5n omistaja surkuttelee bensalaskua? Saapuu muuten perille Välimeren rannalle puoli vuorokautta Malli 3n ajajaa ennen.

      Kaikkihan välimerelle nukkumatta ajaa... ja päivät syömättä ja kusematta...


  • Nopeus on riittävä. Sähköautot pitäisijärkeistää muutenkin tarpeettomasta turhasta yli kiihtyvyydestä. Yleisessä liikenteessä ei tarvitse kiihtyvyyden olla hurja ja mikään ei kuitenkaan riitä. Ehkä kannattaa harrastaa timo lehtimäen auto tyyppiä se kyllä lähtee ja kuluu hienoisti. Iso hatunnosto joka jaksaa/osaa/kustantaa sitä puuhaa ja harrastaa,ompa jotain arkeen katseltavaa. Tesla on ylitehokas energian tuhlaaja. Jotain 10sek on täysin riittävä kiihtyvyys sinänsä turhassa 0-100km/h mutta jotain mielikuvaa se antaa totuttuun kiihtybyyteen. Tärkeämpää on esim 80-120 väli koska se kertoo jotain arkistesta ohituksesta. Typerä pykälä ettei ohituksessa saa olla ylinopeutta . Sitä on AINA!
    Nyyrpyrinki on hmm no onha se hieno juttu. Tesla on liian tehokas koska maapalloa ollaan pelastamassa. Tajuatteko...

  • Porsche Taycan luultavasti pystyy ainakin yhden kierroksen Nurburgringillä ajamaan täysipainoisesti. Sen akusto jäähdytyksineen kestää rasitusta huomattavasti Teslaa paremmin.

  • Tesla on hurjan nopea suoralla tiellä niin kauan kun sähköä riittää. GT-auto se ei ole.

    • Mietipä uudestaan. 45 minuuttia lähes tasakaasulla on AIVAN eri asia kuin Ringin ajo kilpaa. Teslan akusto kuumenee jatkuvassa kiihdytyksissä (maksimiteho) ja jarrutuksissa (regeneratiivinen jarrutus on tosin paras kytkeä pois päältä juuri tuosta akkujen kuimenemissyystä) joita Ringin ajo minimiajassa vaatii aivan koko ajan. Bjørn Nyland, alias Teslabjørn, yritti ensimmäisellä S P85:llaan juuri Ringillä maksimia mutta vähin äänin jätti jälkeenpäin kertomatta kierrosajat eikä enää sen jälkeen ole sinne palannut. Myönsi kyllä ettei ole Teslan ominta aluetta.


    • Lähes millä tahansa vähänkään tehokkaammalla nykyautolla voi ajaa moottoritiellä 200km/h kolme tuntia putkeen (ruuhkia ei lasketa). Sen jälkeen käytetään 2 minuuttia tankkaamiseen, ja ajetaan toiset 3 tuntia.
      Tosiaan, GT-auto Tesla ei ole.


    • Lisäksi, arvaatte varmaan miksi testi kestää 45 minuuttia. Sen pidemmälle ei akku riittänyt.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Lähes millä tahansa vähänkään tehokkaammalla nykyautolla voi ajaa moottoritiellä 200km/h kolme tuntia putkeen (ruuhkia ei lasketa). Sen jälkeen käytetään 2 minuuttia tankkaamiseen, ja ajetaan toiset 3 tuntia.
      Tosiaan, GT-auto Tesla ei ole.

      Ja tarve tuohon on tietysti kaikilla, romuja nuo sähköautot, eihän niillä pääse kusematta lappiinkaan varsinkaan asuntovaunu perässä.


    • Jos ei nopea matkanteko kiinnosta, Tesla on vaihtoehto siinä missä mikä tahansa muukin.


    • Elon on näköjään parantanut akkujen jäähdytystä, akkukennostoa ja/tai ohjelmistoa tai kaikkia noita. Tuskinpa tulee pakasta otetulla kuluttajan tilattavissa olevalla S-mallilla Ringille. Taycanin 7min42 on muuten ihan OK, muttei lähelläkään superautotasoa, enemmänkin bulevardisportin tasoa.


    • Saman lähteen mukaan malli 3 performance pystyi vain 9 minuutin kierrosaikaan. Jaguar S-type diesel pystyi jo kymmenisen vuotta sitten aikaan 9min12sek ja tehoja autossa joka on Tesla3sta kookkaampi oli vain 209 hv.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Saman lähteen mukaan malli 3 performance pystyi vain 9 minuutin kierrosaikaan. Jaguar S-type diesel pystyi jo kymmenisen vuotta sitten aikaan 9min12sek ja tehoja autossa joka on Tesla3sta kookkaampi oli vain 209 hv.

      Unohditko tarkoituksella jotain oleellista?

      but it was on a public driving day, and there was a lot of traffic on it slowing them down.
      Also, Porsche had the Taycan driven by a professional racecar driver.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Unohditko tarkoituksella jotain oleellista?

      but it was on a public driving day, and there was a lot of traffic on it slowing them down.
      Also, Porsche had the Taycan driven by a professional racecar driver.

      Vaikutti jo noiden amatöörien ajossa tehonrajoitukset tulleen loppupuolella kierrosta. Paljonko sitten tyhjä rata auttaa, kun auto ei kiihdy?


  • Puoli kierrosta menee hyvin, sitten loppuu akusta jytky.

  • Tesla Model 3 ei millään voi voittaa Porsche Taycania. M3 on ollut jo olemassa 7 vuotta ja siinä ajassa paras aika on yli 9 minuuttia. Turha selittää mistään ruuhkista, luuleeko joku tosissaan että kukaan ei koskaan 7 vuoden aikana ole pystynyt ajamaan puhdasta kierrosta Teslalla? Aivan varmasti myös Tesla itse on testannut tuolla. Mutta ajoista ollaan hiljaa koska ne ovat olleet niin huonoja, jos Tesla on edes päässyt maaliin asti. Tesla on hyvä ajamaan suoralla tiellä pisteestä A pisteeseen B, mutta ei mutkaisella radalla. Ja moottori ja akku ylikuumenee.
    Nyt Musk tuo radalla ilmeisesti modatun M3:n jossa on 3 moottoria, hyvinkin voi alittaa Taycanin ajan. No sillä ei tosin ole sitten mitään merkitystä, jos annetaan vapaat kädet niin lähes auton kuin auton saa kulkemaan alle 8 minuuttia. Taycanin 7:40 oli käytännössä tuotantoautolla.

    • Olisiko testiaasi roadsterille, jonka piti tulla oliko jo ensi vuonna? Ja riittääkö kassaköyhän Teslan rahat sitten rahaa polttavan Roadsterin tuomiseen tuotantoon? Lienee puolet tuotannosta jo luvattu kaikenlaisille juutuubareille moninkin kappalein per vloggari? Moniko ihan maksaa ja paljonko noita myydään? Siis prototyyppi tulossa testaamaan.


  • Tesla siis ilmeisesti kävi Nurburgringillä tällä viikolla, mutta mitään aikaa ei ole ilmoitettu?

    • Mielenkiintoista. Tekstin mukaan kyseessä ei ollut tuotantoauto, ja se ehkä ajoi 7.23, toivottavasti sieltä tule jossain vaiheessa jotain virallista...


    • Anonyymi kirjoitti:

      Mielenkiintoista. Tekstin mukaan kyseessä ei ollut tuotantoauto, ja se ehkä ajoi 7.23, toivottavasti sieltä tule jossain vaiheessa jotain virallista...

      Ei ollut porshekaan tuotantoauto. Ensimmäiset tulee myyntiin 2020 loppupuolella kuten uusi teslakin.


    • Ensinnäkään kyseessä ei ole perheauto, vaan luxus sportti. Toisekseen tuo Teslan aika on epävirallinen katsojan kellotus. Kolmanneksi tuo aika on erikoisversio 3 moottorilla ja erikoisherkuilla, tuollaista ”Plaid” mallia ei ole saatavilla yli vuoteen jos ollenkaan. Neljänneksi, Tesla ei ilmeisesti ajanut täyttä kierrosta vaan ns. Bridge-to-Gantry joka on 2km lyhyempi. Viidenneksi, Taycanin aika ei ollut parhaalla Turbo S versiolla. Kuudenneksi, ennätysauto oli käytännössä siis tuotantoversio jota tulee jo liukuhihnalta ulos, Tesla oli prototyyppi one-off joille on oma sarjansa ja siellä ajat alkavat 5:llä, ei 7:llä.


  • a. teslan tehoilla ei tee mitään missään .
    402 vedoissa on pensavehkeet nopeimpia.
    b .huippunopeutta ei noilla pääse oikein mitenkään.
    c. radalla ei tonnikeijulla tee mitään

    d. siis kaupunkien ruuhkiin jossa liikutaan sähköpotkulautaa hitaammin , noilla tehoilla ei tee mitään .
    e. ja liikennevalokiihdytyksissä on aina joku edessä..........

    äänet ei ole mistään kotoisin , renkaat kapeat ja ulkonäköä.........1 litran turbomööpeli toimii kaupungissa paremmin.

  • Mitä tapahtui? Tesla kävi virallisesti Nurburgringilla, joku kellotti epävirallisesti ehkä jonkun ajan, nyt ei löydy mitään tietoa.

    • No kirjoitin tuolla ylhäällä jo mitä tapahtui. Mitään virallista aikaa Tesla ei vieläkään saanut. Joku oli sekuntikellolla käsin mitannut jonkun hyvän ajan. Model S:llä ei ole mitään jakoa Porschelle. Teslan Plaid prototyyppi oli ehkä se nopea Tesla. Sen ajalla taas ei ole juuri merkitystä, protoille on oma sarja ja niillä kierrosajat alkavat vitosella ei seiskalla.


  • Tesla otti haasteen vastaan, lähti Ringille, ja hyssyttelee nyt tapahtumat kuoliaaksi.

  • Teslalla ei pääse ainakaan kaasu... korjaan virtapoljin pohjassa Nurburingiä kokonaan ympäri. Matka hyytyy jo vähän yli puolen välin jälkeen. !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.