Onko tämä mahdollista, ilman hirmuista auton repimistä tai ainakin että pitää kiihdyttää. Samalla nopeudella kaistanvaihto, rento, vilkku ajoissa..
Voiko kaistaa vaihtaa samalla nopeudella
18
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Jos nopeutesi on sama kuin sillä kaistalla olevilla autoilla jonne olet vaihtamassa, ei tarvii eikä ole mitään syytä kiihdyttää. Jos taas ajat selvästi hitaammin, aiheuttaa kaistanvaihto turhaa häiriötä tai jopa vaaraa. Jos siellä ei ole lähimaillakaan ketään, ihan sama millä vauhdilla menet.
- Anonyymi
Olihan idioottimainen aloitus. Varmaan joku Tero.
- Anonyymi
Arkea liikenteessä, ihmettelen miksi ajaminen on niin vaikeaa toisille, voin olla sulle tero.
- Anonyymi
Kaipa hän kritisoi äkkinäisiä kaistanvaihtoja, jotka on matkittu formulakisoista. Liukkaalla tulee vaikeuksia.
- Anonyymi
Kyllä pitäisi olla mahdollista mutta ylinopeutta ajavat estävät usein tämän. Täydellisessä maailmassa laittaisin vakkarin päälle kun tulen motarille (tismalleen suurinta sallittua) ja sammutan sen kun siirryn sieltä pois. Siinä välissä ohittelen hitaampia tismalleen samalla nopeudella eikä ole tarve välittää, että ylinopeutta ajavia olisi tulossa rinnalle. Ei vain onnistu kun ylinopeusyrjöt häiritsevät täydellistä suoritustani.
- Anonyymi
Juu, ihanne maailmassa. Entä ne vasemman kaistan seisojat jotka ajavat reilusti alle rajoituksen ja silti lähtevät kilometrejä kestävään ohitukseen kerätäkseen suurinta sallittua ajavia letkan peräänsä. Nämä nerot eivät sitten viitsi väistyä oikealle kaistalle, vaikka se seuraava ohitettava rekka on näkyvissä jossain kilimetrin päässä, ettei vaan jää pussiin kun itse keräämä kilsan mittainen letka pelottaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, ihanne maailmassa. Entä ne vasemman kaistan seisojat jotka ajavat reilusti alle rajoituksen ja silti lähtevät kilometrejä kestävään ohitukseen kerätäkseen suurinta sallittua ajavia letkan peräänsä. Nämä nerot eivät sitten viitsi väistyä oikealle kaistalle, vaikka se seuraava ohitettava rekka on näkyvissä jossain kilimetrin päässä, ettei vaan jää pussiin kun itse keräämä kilsan mittainen letka pelottaa.
Nekään vasemman kaistan hitaammin kiiruhtajat eivät haittaa kun on adaptiivinen vakkari päällä. Tänäänkin 200 km mihinkään polkimeen koskematta ja aika hyvällä keskinopeudella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nekään vasemman kaistan hitaammin kiiruhtajat eivät haittaa kun on adaptiivinen vakkari päällä. Tänäänkin 200 km mihinkään polkimeen koskematta ja aika hyvällä keskinopeudella.
Wauh, onko sulla hiano auto???
Kyllä ne tupeltajat menoa haittaa jokatapauksessa.
- Anonyymi
Viiden metrin turvaväliin on vaikeaa tehdä kaistanvaihtoa
- Anonyymi
Riippuu tietnkin nopeudesta mutta 5 metrin väli ei ole mikäään "turvaväli" jos on enemmän vauhtia kuin "taajamanopeus".
- Anonyymi
Ei oo mitenkään mahdollista sellainen. Kaikessa täytyy olla hirveä uho ja melske päällä koko ajan. Varsinkin silloin, kun ollaan auton ratissa liikenteessä, jossa kaikki muut saavat ihailla hienoja autonrepimistaitojani.
- Anonyymi
Turvaväli on suhteellinen käsite tänä päivänä. Esim. Lahden moottoritie arkiaamuisin, 2/3 osaa autoista on vasemmalla kaistalla eikä niillä turvavälistä ei ole tietoakaan. Tyhmemmillä ei ole edes auton mittaa väliä edellä ajavaan ja vauhtia on kuitenkin mittarissa 110- 130 kilsaa. Ja sitten koukitaan kaistalta toiselle kun siellä oikeella on jonkun verran enemmän tilaa.
Välillä oikeesti hirvittää tyypit kun ollaan sentään katkeamattomassa autojonossa missä toisen perseessä roikkuminen ei nopeuta tippaakaan kulkua eikä se ohittelukaan. Mikä ihmeen pakko pistää ajaan niin liki edellä menevää ja koukkimaan? En ymmärrä.
Eikä todellakaan ole ihme, että Lahden motarilla kolisee lähes joka ikinen arkipäivä. Esim. Korso-Koivukylä-Kehä III rampeista motarille tulevat Hesaan päin menevät eivät meinaa päästä sisään koska ei ole sellasta väliä mihin oikeesti mahtuis ilman ettei jo kaistalla oleva joudu jarruttaan.
Eikä ole yksi eikä kaksi kertaa kun, jos joku jättää vähän pidemmän välin jeesatakseen motarille tulevia, niin eikös joku kiireinen vasemmalta kaistalta koukkaa siihen ja painaa rampin kohdalla oikeelta ohi yhden auton ja takas taas sinne vasemmalle. Siis ihan sairasta.
Noilta rampeilta motarille tulevalla pitäisi olla silmät joka puolella, sen pitää varoa kaistalla olevia, vasemmalta kylkeen tulevia, edessä hitaammin kykkiviä jotka eivät uskalla ahtaa itteensä mihinkään väliin ja takaa tuli perseessä olevia hätäilijöitä jotka meinaavat työntää yli. Hyvä ettei ylhäältä taivaastakin joku tipahda päälle. Varmaan sekin ihme nähdään joku aamu.
Nyt kun siellä on ollut vielä ne siltatyömaat, huhheijaa, tosi karseita ohituksia, jarrutuksia ja kaistanvaihtoja on ollut joka päivä. Ei todellakaan käy kateeksi niitä jotka joka arkiaamu noita ramppeja joutuu käyttään.
Ja Kehä I:sen ramppi on sitten vielä oma lukunsa. Siinä sitä on monille autoilijoille ongelman paikka. Miksi ihmeessä se kaista pitää vaihtaa ensimmäisen 20-50m matkalla. Miksei voisi ajaa ihan rauhassa vähän pidemmälle, sovittaa vauhti viereisellä kaistalla olevien rytmiin ja sitten vasta tulla motarille/poistua motarilta Itikseen tai Malmille, siis silleen vetoketjun omaisesti yks menee pois motarilta, toinen tulee motarille. Jostain syystä vaikeeta on sadoilla ja sadoilla autoilijoilla joka aamu tuo manööveri.
Ja tätä tapahtuu just sillon kun liikenne on vilkkaimmillaan, eli sillon kun pitäis pitää maltti päässä ja ajaa mahd. turvallisesti ja rauhassa.
Oon joskus miettiny että mihin ihmeeseen joillakin on niin helevetin kiire että pitää riskeerata sekä oma että muiden henki. Taivaaseen vissiin. - Anonyymi
Pitäisi olla mahdollista, muttakun tässä maassa on aivan liian vähän autoja ja liian leveät tiet, niin niillä teilläkulkijoilla pelottaa, niin paljon, että pitää puskurissa ajaa kiinni, ettei vain kukaan kaahari kiilaa eteen.
Ja jos yrität, ei käy, sinä et siihen tule sanoo suomijuntti, koska sinä olet automaattisesti kauhea kaahari, kun ajat toista kaistaa metrin edelläni.
Pitäs onnistua vaihtamaan kaistaa. Ja kun maapallolla on kaupunkeja, joissan 4 kaistalla on niin paljon autoja, että ainoa keino saada tilaa viereiseltä kaistalta, on laittaa vilkku päälle ja tilaa syntyy.
Suomessa ei, kun laitat vilkun päälle, olet kaahari, joka ei tasan tarkaan tule vahingossa 4 lipsahtaneeseen turvaväliini, mistään hinnasta, koska se on niin pirun hankalaa löysätä nanosekunniksi kaasua ja hankkia alta kolmen sekunnin se 2 metrin turvaväli jälleen....
Jossain mejän kuskien päänliikkeissä ontuu. Noppeusrajoituksia voitas nostaa, jos 80 kuskia sadasta oppis ensin ajamaan, kuten vaikka Göteborgissa. Katotaan tuulilasista läpi, päästetään jalankulkijat suojatiestä yli, ja vaihdetaan kaistaa vain vilkulla, koska muuten ei tilaa sulle anneta........... Mutku suomi, niih, jätetään liikenneympyrässä ajoissa vilkuttamatta, kukaan ei rullaa sisään ja pysäytetään 10 auton letka ja hävitään 16 sekunttia, no mistäpä ne ruuhkat syntyy. Veä päin punasta ja koko vihreä odottaa sua, ja jos siinä vihreän letkan ekana on se formulakuski, joka melkein keltasella painaa kaasua. Nukkuu se kolmas letkassa aina eikä seuraa liikennettä, kunnes se kolmas nukkuja on ekana, vaikka ois menny jo jos ois nukkunu yöllä eikä liikenteessä.
Mut eihän me ressata, mennään, kun mennään, eikä met muuta, kuin väistellään kolareita, koska met katomma siitä lasista aina läpi ja herrasmiesmäisesti annetaan tilaa liikennettä sujuvoittamisen kannalla, ja jos eessäin, kulekki hiljempaa, mie paukasen ohi tai menen kahvile ihan rennosti vaan.
Mut onnistuu se kaistanvaihto nätisti noin, lain mukkaan ja jos oot ulkomailla.- Anonyymi
Vaarallisin yksittäinen tekijä liikenteessä on auton ratin takana istuva MIES. Mikään muu ei aiheuta itselle ja muille niin paljon vaaraa ja ongelmia kuin sarvet päässä, omia oikeuksiaan hampaat irvessä puolustava mies.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaarallisin yksittäinen tekijä liikenteessä on auton ratin takana istuva MIES. Mikään muu ei aiheuta itselle ja muille niin paljon vaaraa ja ongelmia kuin sarvet päässä, omia oikeuksiaan hampaat irvessä puolustava mies.
Jos jokainen pitää kiinni oikeuksistaan ja hoitaa myös velvoitteensa, kaikki sujuu mallikkaasti, olipa hampaat irvessä tai ei.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos jokainen pitää kiinni oikeuksistaan ja hoitaa myös velvoitteensa, kaikki sujuu mallikkaasti, olipa hampaat irvessä tai ei.
Mutta kun ihmiset ymmärtävät ja noudattavat nitä oikeuksia usein erilailla, on niistä kiinni pitäminen hyvin haasteellista. Aivan sama juttu myös velvollisuuksien kanssa. Kaikki eivät koskaan ymmärrä ja noudata sääntöjä samalla tavalla niin ongelmat on ja pysyy.
- Anonyymi
Ilman muuta pitää kiihdyttää, koska sivusuuntainen liike vähentää tien suuntaisen liikkeen nopeutta.
Parempi keskittyä vaan liikenteeseen ja kaistanvaihtoon, nopeusmittarin tuijottaminen tuossa on todella vaarallista ja typerää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2312112Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101788Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse601386Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801205Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171038- 49978
Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89974TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15970- 70822
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42814